Ik ben nummer 10/10 in de wachtrij voor de 3060 Ti vision, 25 februari besteld en volgens mij is begin maart de laatste levering geweest.Jellowx schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:09:
[...]
Sta voor dezelfde kaart als jij bij Azerty maar dan 4 plekjes achter jou. Ik vind de leveringen van 3060ti's echt dramatisch...
Tja, blijkbaar zijn de yields van ga104 zo goed dat vrijwel alles naar de 3070 gaat. Kijk maar hoeveel leveringen er van die zijn, en ook op voorraad (mits je 1000+ euro wilt betalen).Jellowx schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:09:
[...]
Sta voor dezelfde kaart als jij bij Azerty maar dan 4 plekjes achter jou. Ik vind de leveringen van 3060ti's echt dramatisch...
Gewoon 1 dikke levering net als in januari (ik was bijna 100 plaatsen gevallen), hopelijk zo snel mogelijk. Volgens mij al maanden lang geen levering van een 3060 ti in de Benelux, echt absurd terwijl de yields niet 100% zijn.
Net de (verrassende) mail met verzendbevestiging gehad van alternate voor m'n inno3d 3080 ichill 4x. 😃. 10 maart besteld, vanwege de (waarschijnlijk) snelste levering van de verschillende merken en dat klopte dus. De andere twee bestellingen bij coolblue (suprim x) en cyberport (gaming OC) staan nog open.
Wel de minste van de 3. Dillema's doorverkopen en wachten of gebruiken en die andere 2 verkopen zodra ze (ooit) binnen komen. 😬. Heb nog even bedenktijd, want nieuwe kast en voeding moet ik nog bestellen.
Wel de minste van de 3. Dillema's doorverkopen en wachten of gebruiken en die andere 2 verkopen zodra ze (ooit) binnen komen. 😬. Heb nog even bedenktijd, want nieuwe kast en voeding moet ik nog bestellen.
Congrats!ronhuls1983 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:01:
[...]
Nope, net dus de verzendbevestiging binnen gekregen 😃
Ik heb zelf net een app gedownload en geprogrammeerd om de sites in de gaten te houden, hopelijk brengt het me een rtx3080 op, als het goed werkt deel ik hem wel.
Ik stop met jagen op Amazon, het is gewoon te riskant. Nu twee keer een order geplaatst waarbij ik de rode vlaggen te laat opmerk. Gelukkig steeds op tijd de order kunnen cancellen, maar het gaat een keer mis.
De amazon drops zijn byna niet te pakken, zonder een check-out bot. Daarnaast loopt het in de regel achter tov andere bots. Voordat je op de site bent is het al uitverkocht.RobbieN schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:55:
Ik stop met jagen op Amazon, het is gewoon te riskant. Nu twee keer een order geplaatst waarbij ik de rode vlaggen te laat opmerk. Gelukkig steeds op tijd de order kunnen cancellen, maar het gaat een keer mis.
Je maakt alleen beetje kans, als er grote aantallen in voorraad zijn
hoezo riskant? als de betalingen via amazon verlopen, zou je je geld moeten terugkrijgen via amazon bij oplichting.RobbieN schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:55:
Ik vermoed dat de Asus productie naar andere markten verdwijnt.. Geen idee waarheen, vul het zelf maar in..F5544 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:46:
[...]
Asus levert gewoon niets. Gisteren een levering Asus strix 3080 oc. 1 hele stuks weer. Hoe kan dat. Andere producenten leveren zowat hele pallets onderhand. Asus 1 in de 2 weken. Of helemaal niets.
Kennelijk wordt het niet echt goed verdeeld allemaal..
[ Voor 8% gewijzigd door Inflatable op 05-05-2021 23:24 ]
Dat dacht ik eerst ook, maar hoe meer ik er over lees hoe meer ik concludeer dat dit niet het geval is.goosetapo schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:00:
[...]
hoezo riskant? als de betalingen via amazon verlopen, zou je je geld moeten terugkrijgen via amazon bij oplichting.
Aanvulling: heb de vraag concreet voorgelegd aan Amazon. Laat het weten wanneer ik antwoord heb.
[ Voor 12% gewijzigd door RobbieN op 05-05-2021 23:54 ]
Wat een lachertje.
Ik wilde gaan uitkijken om mijn 1060 GTX eens te gaan vervangen na zo'n 6 jaar. De 3060 GTX leek me daar een perfect model, met als release datum prijs om en nabij de € 300,00. En nu zie ik die dingen voor € 800 overal haha.
Dit moet een grap zijn? Ik ga never, ever, ever € 800,00 betalen voor een videokaart. Dus m.a.w. ik kan nog 3 jaar wachten tot ik die kan kopen, dan maar (eventuele) nieuwe games op medium spelen. Ik speel momenteel toch alleen online cardgames dus ik lig er op het moment niet wakker van. Maar het blijft belachelijk en schandelijk. Geef dan geen release datum van € 329,00 op als het bijna het 3-dubbele blijkt te zijn.
Dat je er niet wakker van ligt blijkt niet erg uit je post, deze komt nogal emotioneel beladen over. Dit is begrijpelijk want er zijn veel mensen die zich hetzelfde voelen als jij, maar er hier over posten voegt niet heel veel toe. We zouden dergelijke posts dan ook liever niet zien, ook al is het in zekere zin ontopic, daar het over prijzen gaat.
Hoe het komt dat de prijzen zo hoog zijn, kan je teruglezen in de links in de topicwarning:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Ik wilde gaan uitkijken om mijn 1060 GTX eens te gaan vervangen na zo'n 6 jaar. De 3060 GTX leek me daar een perfect model, met als release datum prijs om en nabij de € 300,00. En nu zie ik die dingen voor € 800 overal haha.
Dit moet een grap zijn? Ik ga never, ever, ever € 800,00 betalen voor een videokaart. Dus m.a.w. ik kan nog 3 jaar wachten tot ik die kan kopen, dan maar (eventuele) nieuwe games op medium spelen. Ik speel momenteel toch alleen online cardgames dus ik lig er op het moment niet wakker van. Maar het blijft belachelijk en schandelijk. Geef dan geen release datum van € 329,00 op als het bijna het 3-dubbele blijkt te zijn.
Dat je er niet wakker van ligt blijkt niet erg uit je post, deze komt nogal emotioneel beladen over. Dit is begrijpelijk want er zijn veel mensen die zich hetzelfde voelen als jij, maar er hier over posten voegt niet heel veel toe. We zouden dergelijke posts dan ook liever niet zien, ook al is het in zekere zin ontopic, daar het over prijzen gaat.
Hoe het komt dat de prijzen zo hoog zijn, kan je teruglezen in de links in de topicwarning:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
[ Voor 40% gewijzigd door Blaat op 06-05-2021 12:11 ]
Sorry, maar dit kun je toch niet serieus nemen. Of je moet het afgelopen jaar totaal afgesloten van de wereld geleefd hebben.SuX DeLuXe schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 01:39:
Hoop geklaag...
Er zijn nog wel GPU te krijgen voor minder dan 800 euro, zelfs voor minder dan 400. Of die beter zijn dan je huidige GPU is een andere vraag. Hoewel het hier ook iemand gelukt is recent een RTX 3080 te kopen voor onder de 800.
Zie het maar als een voorbode, prijzen gaan nu echt niet ineens meer terug naar begin prijzen van launch.... Kijk maar naar de telefoons, zijn ook in x aantal jaren steeds hoger in prijs gegaan.SuX DeLuXe schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 01:39:
Wat een lachertje.
Maar dit komt niet uit de lucht vallen hoor, is al maanden aan de gang?
[ Voor 3% gewijzigd door timetje100 op 06-05-2021 07:28 ]
Tipje, eerst bestellen en dan pas kijken.RobbieN schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:39:
[...]
Dat dacht ik eerst ook, maar hoe meer ik er over lees hoe meer ik concludeer dat dit niet het geval is.
Aanvulling: heb de vraag concreet voorgelegd aan Amazon. Laat het weten wanneer ik antwoord heb.
Vervolgens, als de aanbieder Amazon Sarl is zit je goed, rest gewoon cancellen.
Weer een aantal direct leverbare 3070's bij Alternate voor respectievelijk 1169, 1289, 1299:
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1681768
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1681759
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1693007
Ik weet niet wat hier schandelijk aan is. Of men prijst kaarten hoog, of ze zijn direct uitverkocht. Bottom line, 'de gewone consument' heeft geen fijne opties.
Dit heet marktwerking, er zijn gewoon niet genoeg GPU's beschikbaar om aan de vraag te voldoen. Nvidia verkoopt nog steeds kaarten voor die adviesprijs, maar die zijn precies 0,0017 seconden na plaatsting alweer uitverkocht.SuX DeLuXe schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 01:39:
Maar het blijft belachelijk en schandelijk. Geef dan geen release datum van € 329,00 op als het bijna het 3-dubbele blijkt te zijn.
Ik weet niet wat hier schandelijk aan is. Of men prijst kaarten hoog, of ze zijn direct uitverkocht. Bottom line, 'de gewone consument' heeft geen fijne opties.
[ Voor 23% gewijzigd door claudior op 06-05-2021 08:53 ]
Zoals beloofd:
Good evening Rob,
Thank you for taking your time to contact us by e-mail.
From your e-mail I understand that you have a question about the A-Z-Guarantee.
The items offered on our website may be sold by Amazon or by other Sellers. Many individuals and businesses sell new items through Amazon Marketplace.
On a number of items' detail pages on our site, you'll notice a small box “Other Sellers on Amazon” located on the right side below the yellow “Add to Basket” button, indicating availability from a Marketplace Seller. The links in this box will take you to lists of new items-- identical to that particular item--which are available from registered third-party sellers.
If you buy an item at Amazon.nl Marketplace, the individual seller will process and dispatch your order. Sellers generally dispatch items within two business days.
When you make a purchase via Amazon.nl Marketplace, you make a payment via our safe and secure payment system. We then pass your payment onto the seller, but never pass along credit card information. Note: you should never pay a seller via any other method than Amazon.nl Marketplace.
With returns of Marketplace orders, please contact the seller directly; returns are thereby returned to the seller in terms of its address - with the exception of items which were sold by a third party, but were sent by us.
Furthermore, the Amazon.nl A-Z Guarantee covers you for purchases up to EUR 2500,00.
For more information on buying and selling at Amazon.nl Marketplace, please visit our Marketplace Help pages:
http://www.amazon.nl/gp/h...lay.html?nodeId=201889680
We hope we have been of service.
Thank you for your patience and understanding and I wish you a lovely evening.
Kind regards
Ik ben al vanaf 26 januari aan het wachten op mijn 3060TI (Inno3D GeForce RTX 3060 Ti iChill X3 RED) geloof niet dat ze op dit moment nog gemaakt worden of naar Nederland verscheept wordenVictor Belli schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:19:
[...]
Ik ben nummer 10/10 in de wachtrij voor de 3060 Ti vision, 25 februari besteld en volgens mij is begin maart de laatste levering geweest.
https://hardwaresfera.com...60-ti-costes-fabricacion/ als ik dit artikel mag geloven kunnen we ook nog wel even wachten...
In mijn beleving is de beschikbaarheid van 3070’s over het algemeen redelijk te noemen.claudior schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:36:
Weer een aantal direct leverbare 3070's bij Alternate voor respectievelijk 1169, 1289, 1299:
[...]
Dit heet marktwerking, er zijn gewoon niet genoeg GPU's beschikbaar om aan de vraag te voldoen. Nvidia verkoopt nog steeds kaarten voor die adviesprijs, maar die zijn precies 0,0017 seconden na plaatsting alweer uitverkocht.
Dan zou je toch verwachten dat de prijs ook iets gaat zakken?
Nou ja, relatief beschikbaar. Deze zijn morgen uitverkocht, denk ik. Dus ze gaan nog steeds als warme broodjes, maar niet binnen 5 minutenAlexander80 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:03:
[...]
In mijn beleving is de beschikbaarheid van 3070’s over het algemeen redelijk te noemen.
Mijn gedachte...Alexander80 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:03:
[...]
In mijn beleving is de beschikbaarheid van 3070’s over het algemeen redelijk te noemen.
Maar helaas zijn de winkels die kaarten op voorraad hebben, of krijgen, gewoon ordinaire scalpers.(imho)
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
"Als je nu een nieuwe videokaart koopt, subsidieer je eigenlijk het uitleveren van een backorder uit 2020."Format-C schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:15:
[...]
Mijn gedachte...
Maar helaas zijn de winkels die kaarten op voorraad hebben, of krijgen, gewoon ordinaire scalpers.(imho)
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijg...
Ik vraag het mij oprecht af. Sicomputer heeft al aangegeven dat bij hun dit niet het geval is.MrnXdK schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:24:
[...]
"Als je nu een nieuwe videokaart koopt, subsidieer je eigenlijk het uitleveren van een backorder uit 2020."
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijg...
Als je daar een kaart besteld hebt, is je bestelling direct doorgestuurd naar de distributeur.
Nu kan het bij elke winkel anders zijn, maar het is volgens mij zeer gebruikelijk dat je inkoopt op basis van een dan geldende inkoopprijs. Het lijkt mij zeer ongebruikelijk dat de prijs pas bepaald wordt bij levering. Je ziet ook dat bij sommige webshops de prijs dagelijks verandert. Dit heeft ongetwijfeld te maken hebben met de inkoopprijs van de distribiteur.
Ik kan wel lachen eigenlijk om sommige reacties van mensen.
"Ik wacht al sinds januari, ik wacht al sinds december..."
Mensen er is een grootschalig tekort. Wil je NU een nieuwe RTX GPU, dan moet je gewoon een flinke zak geld hebben of aansluiten in de wachtrij.
Ik wacht al sinds 23 september, sta 5e, het gaat nog even duren, maar dan heb ik ook wat, tegen een momenteel zeer goede prijs.
Her en der lees ik berichten over de uitbreiding van de TSMC en de Samsung fabriek, uiteindelijk komt alles wel een beetje op gang
Mensen er is een grootschalig tekort. Wil je NU een nieuwe RTX GPU, dan moet je gewoon een flinke zak geld hebben of aansluiten in de wachtrij.
Ik wacht al sinds 23 september, sta 5e, het gaat nog even duren, maar dan heb ik ook wat, tegen een momenteel zeer goede prijs.
Her en der lees ik berichten over de uitbreiding van de TSMC en de Samsung fabriek, uiteindelijk komt alles wel een beetje op gang
Waarom denk je dat sicomputers geen kaarten krijgt?RobbieN schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:57:
[...]
Ik vraag het mij oprecht af. Sicomputer heeft al aangegeven dat bij hun dit niet het geval is.
Als je daar een kaart besteld hebt, is je bestelling direct doorgestuurd naar de distributeur.
Nu kan het bij elke winkel anders zijn, maar het is volgens mij zeer gebruikelijk dat je inkoopt op basis van een dan geldende inkoopprijs. Het lijkt mij zeer ongebruikelijk dat de prijs pas bepaald wordt bij levering. Je ziet ook dat bij sommige webshops de prijs dagelijks verandert. Dit heeft ongetwijfeld te maken hebben met de inkoopprijs van de distribiteur.
Behalve Asus. Die levert helemaal slecht aan Europa.Buzz9 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:01:
Ik kan wel lachen eigenlijk om sommige reacties van mensen.
Asus TUF komt vaak zat online hoorF5544 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:23:
[...]
Behalve Asus. Die levert helemaal slecht aan Europa.
3080's worden over het algemeen ook amper geleverd, heb in een maand tijd amper 3080's voorbij zien komen dus dat is meer wat algemeens dan specifiek asus 3080 kaart.
MSI gaming trio 3070 nu beschikbaar bij Alternate voor 1250 piek:
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1683115
Voornamelijk gigabyte pompt aardig door. Check de wachtrijen van de leveranciers onder en dan bij wat er al geleverd is.timetje100 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:10:
[...]
3080's worden over het algemeen ook amper geleverd, heb in een maand tijd amper 3080's voorbij zien komen dus dat is meer wat algemeens dan specifiek asus 3080 kaart.
Dacht even dat het een trio wasclaudior schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:16:
MSI gaming trio 3070 nu beschikbaar bij Alternate voor 1250 piek:
Klopt inderdaad, bij https://www.scan.co.uk/shops/nvidia/rtx-30-series-faqs staat er laatste levering 11-3 en volgens mij waren dat er ook niet al te veel toen. Toch maar een 3080TI preorderen (als dat kan voor een schappelijke prijs/MSRP) , misschien heb ik die eerder dan de 3080timetje100 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:10:
[...]
Tja, had ik nou maar die 3070 gekocht al die maanden geleden. Stuk duurder geweest maar had hem waarschijnlijk al gehad...EvG schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:31:
[...]
Ik ben al vanaf 26 januari aan het wachten op mijn 3060TI (Inno3D GeForce RTX 3060 Ti iChill X3 RED) geloof niet dat ze op dit moment nog gemaakt worden of naar Nederland verscheept worden
https://hardwaresfera.com...60-ti-costes-fabricacion/ als ik dit artikel mag geloven kunnen we ook nog wel even wachten...
Tsja, wat als...derikkert schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:56:
[...]
Tja, had ik nou maar die 3070 gekocht al die maanden geleden. Stuk duurder geweest maar had hem waarschijnlijk al gehad...
- ik op launch day 2 uurtjes eerder klaar was met werk dan was mijn bestelling om 17:00 ipv 19:00 geweest en had ik mijn 3080 Eagle OC al gehad
- ik op launch day meteen een Gaming OC had besteld voor 799 (en niet dacht 'dat is me te duur')
ja dan had ik ze gehad ja, maar het is nu eenmaal een bizarre tijd op GPU gebied. Niemand had dit aan zien komen. Mijn 1080 die ik voor 275 nog even snel de deur uit deed omdat ik een pricedrop verwachtte, had ik nu voor 400-450 kunnen verkopen.
Het vervelende vind ik vooral dat de levertijden tot en met Q4 door lijken te gaan als je alle berichten zo leest, ik ben heel benieuwd wat dit op langere termijn met de PC gaming markt gaat doen, het wordt langzamerhand een gevaarlijke rem op innovatie.
Maargoed, ik sta op plek 9 voor de 3080 OC inmiddels dus ik mag toch hopen als er 1 batchje binnenkomt...
youtube.com/@hisrep
Ik ben benieuwd, maar persoonlijk heb ik de hoop toch wel redelijk opgegeven voor deze generatie. Ik ben blij dat ik vorig jaar mijn GTX 680 vervangen heb voor een 1660 Ti in aanloop naar de launch van de 3080. Het plan was namelijk om in aanvulling op de overige nieuwe hardware een nieuwe GPU aan te schaffen, Nvidia dan wel AMD. Maar door de huidige tekorten is dit gewoonweg voor onbepaalde tijd on hold gekomen. In hindsight natuurlijk jammer om op launch day niet direct voor Nvidia gekozen te hebben. Aan de andere kant, zelfs mensen die ergens in die eerste dagen direct tot koop overgegaan zijn heeft een deel nog altijd niets. Dus zelfs dat was geen echte garantie geweest.wtam00 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:10:
[...]
Klopt inderdaad, bij https://www.scan.co.uk/shops/nvidia/rtx-30-series-faqs staat er laatste levering 11-3 en volgens mij waren dat er ook niet al te veel toen. Toch maar een 3080TI preorderen (als dat kan voor een schappelijke prijs/MSRP) , misschien heb ik die eerder dan de 3080
De MSRP voor de 3080Ti verwacht ik persoonlijk helemaal niet schappelijk te zijn, zelfs indien deze het wel is, verwacht ik de verkoopprijs het nog altijd niet te zijn.
Ik zie het allemaal ook niet echt op korte termijn normaliseren. We zijn ruim 2/3 jaar post launch. De prijzen staan nog altijd ruim boven MSRP. En leveringen blijven mondjesmaat. Wachtrijen zijn nog altijd hoog. De situatie is ongekend. Vermoedelijk zullen we redelijk tegen eind 2021 of misschien zelfs pas in 2022 de situatie echt gaan zien normaliseren, d.w.z. verkoopprijs benaderd MSRP weer en de supply komt in verhouding tot demand. Niet gek veel later staat mogelijk de 4000 generatie al weer voor de deur.
Waar de 3000 serie eigenlijk de boeken in had kunnen gaan als een ware game changer, de kaart waarmee raytracing de echte doorbraak voor het grote publiek zou hebben kunnen betekenen, is het uiteindelijk weinig anders dan een meme geworden.
Een echte rem op innovatie verwacht ik niet direct. De ontwikkeltermijnen van games zijn over het algemeen dusdanig lang dat alles wat bestemd was voor een 2021 - 2022 release, al ergens in 2016 - 2018 met de ontwikkeling gestart zal zijn. Veel te laat om hier nu drastisch op aan te pakken, en ook niet echt noodzakelijk, PC games blijven toch nog altijd goed schaalbaar. En alles dat nu van start gaat, grotendeels tegen 2025 - 2027 klaar zal zijn en zich derhalve eigenlijk weinig aan kan trekken van de huidige tekorten, want het zal werkelijk niets zeggen over de situatie tegen die tijd.DeNachtwacht schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:36:
Het vervelende vind ik vooral dat de levertijden tot en met Q4 door lijken te gaan als je alle berichten zo leest, ik ben heel benieuwd wat dit op langere termijn met de PC gaming markt gaat doen, het wordt langzamerhand een gevaarlijke rem op innovatie.
Nou, niet bij Alternate of de andere NL webshops.
ASUS lijkt niet of nauwelijks iets geleverd te hebben in 2021.
Er staan nog zat mensen te wachten op een videokaart die ze op 17 september, op release day, besteld hebben.
Waar het mij op lijkt is dat de NL webshops erg achter het net vissen, omdat die zich netjes aan allerlei regels over online kopen moeten houden, geen koppel verkoop mogen doen, en niet zonder reden orders mogen annuleren.
De NL webshops lijken allemaal netjes te beloven om kaarten te leveren in de volgorde waarop mensen in de wachtrij staan. Maar het is mij duidelijk dat dat niet geldt bij NVidia and ASUS en zo, die leveren niet aan wie het eerste besteld heeft, maar aan de hoogste bieders. De enigen die ik gezien heb met voorraad van de RTX3080 TUF was cryptocoinmining.nl, voor 3x MSRP.
/f/image/nXLXkTuWhQAuT4164z3NW3jv.png?f=fotoalbum_large)
Ik koop de videokaarten ook niet op NL webshops maar op Amazon.RogerWilco2 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:16:
[...]
Nou, niet bij Alternate of de andere NL webshops.
ASUS lijkt niet of nauwelijks iets geleverd te hebben in 2021.
Er staan nog zat mensen te wachten op een videokaart die ze op 17 september, op release day, besteld hebben.
Waar het mij op lijkt is dat de NL webshops erg achter het net vissen, omdat die zich netjes aan allerlei regels over online kopen moeten houden, geen koppel verkoop mogen doen, en niet zonder reden orders mogen annuleren.
De NL webshops lijken allemaal netjes te beloven om kaarten te leveren in de volgorde waarop mensen in de wachtrij staan. Maar het is mij duidelijk dat dat niet geldt bij NVidia and ASUS en zo, die leveren niet aan wie het eerste besteld heeft, maar aan de hoogste bieders. De enigen die ik gezien heb met voorraad van de RTX3080 TUF was cryptocoinmining.nl, voor 3x MSRP.
[Afbeelding]
Hoe kunnen mensen nou Asus 3080 strix uitgeleverd krijgen terwijl ik letterlijk 4 maanden op plek 1 sta..Bauer078 schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:00:
1 plekje opgeschoven voor de Asus 3080 Rog Strix OC bij Alternate NL (17-9 besteld)
Nu op #2
Morgen Alternate maar weer eens bellen want ik had al het vermoeden dat ze kaarten op de niet juiste volgorde aan het uitleveren zijn.
Misschien heeft #2 geannuleerd?wishmaster1986 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:00:
[...]
Hoe kunnen mensen nou Asus 3080 strix uitgeleverd krijgen terwijl ik letterlijk 4 maanden op plek 1 sta..
Morgen Alternate maar weer eens bellen want ik had al het vermoeden dat ze kaarten op de niet juiste volgorde aan het uitleveren zijn.
Nou ik geloof meer in dat Alternate geen zin heeft om een kaart uit te leveren met de prijs van september 2020 dan dat er meerdere annuleringen zijn. Maar ja hoe bewijs je het en gebruik je het om de kaart geleverd te krijgen?
Uiteraard mag jij je vermoedens hebben, maar er zijn volgens mij nog geen signalen dat de kaarten verkocht worden aan mensen die hoger in de rij staan (omdat zij meer hebben betaald). Het enige wat ik wel zie gebeuren is dat er kaarten verdwijnen in volledige systemen, maar ook daarvan heb ik nog geen concrete voorbeelden voorbij zien komen.
Hoe dan ook, ik sympatiseer met iedereen die al veel te lang aan het wachten is. Niemand kon voorspellen dat sommige kaarten totaal niet geleverd worden en andere (bijvoorbeeld Gigabyte) met pallets binnen kwamen.
Hoe dan ook, ik sympatiseer met iedereen die al veel te lang aan het wachten is. Niemand kon voorspellen dat sommige kaarten totaal niet geleverd worden en andere (bijvoorbeeld Gigabyte) met pallets binnen kwamen.
Ik kan je geruststellen, ik heb een gigabyte eagle oc 3080 besteld op launch day rond 19:00 bij alternate, en ik sta daar nu op plaats 9. begon op plaats 70 ofzo? Kortom zo snel gaat die kaart ook echt niet.RobbieN schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:19:
youtube.com/@hisrep
Ja, uiteraard maakt het ook nog uit bij welke webshop je het hebt besteld en welk model. In andere woorden, niemand had het kunnen voorspellen en het is uiteindelijk uitgelopen op roulette.DeNachtwacht schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 23:14:
[...]
Ik kan je geruststellen, ik heb een gigabyte eagle oc 3080 besteld op launch day rond 19:00 bij alternate, en ik sta daar nu op plaats 9. begon op plaats 70 ofzo? Kortom zo snel gaat die kaart ook echt niet.
Nu ik dit zo zit te typen bedenk ik mij opeens de oplossing. Geen pre-orders meer, geen webshops meer, maar gewoon ouderwets met je slaapzakje twee dagen voor de winkel bivakeren. Weg met de huidige kapitalistische toestanden en gewoon zoals vroeger er lekker vroeg bij zijn als je iets graag wilde. Zo had de man met de kleine portomonai ook een kans en liep je direct met je product de winkel uit. En het was vaak nog gezellig ook
Boomer has spoken
Wellicht dat dit hopelijk wat verlichting gaat brengen....
TSMC to Execute Bitmain's Orders for 5nm Crypto-Mining ASICs from Q3-2021
TSMC to Execute Bitmain's Orders for 5nm Crypto-Mining ASICs from Q3-2021
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Geen idee, misschien inderdaad annuleringen ipv leveringen? Ik sta nog steeds op plek 2 trouwenswishmaster1986 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:00:
[...]
Hoe kunnen mensen nou Asus 3080 strix uitgeleverd krijgen terwijl ik letterlijk 4 maanden op plek 1 sta..
Zijn er ook part alerts voor Amazon (discord?)
Iedereen verklaarde me zot toen ik de 3090 gaming x trio kocht aan 1500€..derikkert schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:56:
[...]
Tja, had ik nou maar die 3070 gekocht al die maanden geleden. Stuk duurder geweest maar had hem waarschijnlijk al gehad...
Ik kan ze verkopen voor bijna het dubbele nu

Never ever financial advice...
Ja achteraf is het inderdaad een stuk makkelijker maarja qua prijs/prestaties was de 3060ti interessanter. Inmiddels ben ik aan het twijfelen of ik mijn verlies moet nemen en een 6700 XT te kopen. Maar ik vind €800+ betalen voor een grafische kaart het geld (nog) niet waardderikkert schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:56:
[...]

Dus voor nu lekker alle grafics op ultra low en wachten
Alternate.nl
Inno3d 3080 twin x2 OC
Van plek 19 naar plek 15 vandaag.
Wederom kleine levering binnengekregen wss!
Inno3d 3080 twin x2 OC
Van plek 19 naar plek 15 vandaag.
Wederom kleine levering binnengekregen wss!
Alternate: Asus10GB D6X RTX 3080 TUF GAMING (NON-OC)
17-09-2020 plek 171
...
16-03-2021 plek 065
24-03-2021 plek 064
01-04-2021 plek 064
18-04-2021 plek 063
26-04-2021 plek 063
07-05-2021 plek 061
Eindelijk weer een klein stapje.
17-09-2020 plek 171
...
16-03-2021 plek 065
24-03-2021 plek 064
01-04-2021 plek 064
18-04-2021 plek 063
26-04-2021 plek 063
07-05-2021 plek 061
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Die gaat niet meer geleverd worden.ph4ge schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:59:
17-09-2020 plek 171
...
16-03-2021 plek 065
24-03-2021 plek 064
01-04-2021 plek 064
18-04-2021 plek 063
26-04-2021 plek 063
07-05-2021 plek 061
Hee ik sta in deze grafiek! Heb ik daar toestemming voor gegeven???? (grapje)
Update: plaats 99 inmiddels, ook een bestelling voor een EVGA XC3 black bij een andere partij en een vriend heeft een bestelling voor mij voor een MSI ventus 3x sinds ergens eind januari/begin februari lopen bij een andere webshop.
Dat mensen meerdere bestellingen hebben uitstaan betekent hopelijk ook dat er bij een levering ook weer bestellingen worden geannuleerd waardoor de wachtrijen ook bij kleinere leveringen sneller zullen slinken.pica schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:13:
[...]
Update: plaats 99 inmiddels, ook een bestelling voor een EVGA XC3 black bij een andere partij en een vriend heeft een bestelling voor mij voor een MSI ventus 3x sinds ergens eind januari/begin februari lopen bij een andere webshop.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Denk dat dit tegenvalt. Als je geld genoeg hebt om meerdere bestellingen te doen dan heb je waarschijnlijk genoeg geld om rustig af te wachten tot ze binnen komen en ze dan voor het dubbele te verkopen. Niet iedereen zal dit doen maar het is gewoon geen slimme zet om je 3080 te annuleren als je op een redelijke positie in de wachtrij staat en onderhand al een van je bestellingen geleverd is.AtlAntA schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:19:
[...]
Dat mensen meerdere bestellingen hebben uitstaan betekent hopelijk ook dat er bij een levering ook weer bestellingen worden geannuleerd waardoor de wachtrijen ook bij kleinere leveringen sneller zullen slinken.
Ik heb het in de sheet gezet. Ik dacht dat je wel geannuleerd zou hebben omdat je niet meer gerapporteerd hebt. Ik heb volgens mij alle mensen die in deze wachtrij staan, die hun positie in dit draadje gerapporteerd hebben.pica schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:13:
[...]
Dat was mijn gedachte toen ik in de wachtrij ging staan.AtlAntA schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:19:
[...]
Dat mensen meerdere bestellingen hebben uitstaan betekent hopelijk ook dat er bij een levering ook weer bestellingen worden geannuleerd waardoor de wachtrijen ook bij kleinere leveringen sneller zullen slinken.
Ik dacht toen ook dat de Ryzen waarschijnlijk langer een probleem zou zijn dan de RTX3000 series, omdat die uit dezelfde TSMC fabriek moeten komen als de Xbox, PS5, en Radeon, terwijl Nvidia bij Samsung zit.
Die Ryzen ligt ondertussen al meer dan een maand bij Alternate op de plank, te wachten tot ze de rest van de bestelling kunnen vullen.
Daarnaast had ik toen de prijzen gingen stijgen, en duidelijk was dat dat door Etherium kwam en voorlopig wel een probleem zou blijven, ook nog een MSI RTX 3080 Gaming X Trio besteld. Maar die is geannuleerd.
Ik heb gewacht tot van de RTX3000, Radeon6000 en Ryzen Zen3 de reviews uit waren voordat ik mijn bestelling gedaan heb. Dat was net voor de prijzen gingen stijgen, dus alles tegen MSRP in bestelling staan, alleen wel hoog in de wachtrij. Ik had toen het idee dat als de webshops duizenden pre-orders accepteren, ze zicht moesten hebben op dat dat ook geleverd ging worden.
Op het moment gaat de RTX3080 TUF voor ± €2100, terwijl ik hem in bestelling heb voor €750.
Geen idee waar alle kaarten van ASUS blijven. Ik had er toen specifiek voor gekozen vanwege hoe hij uit de reviews kwam. Een vriend van mij die al eerder een Strix besteld heeft, staat ook nog op ±300. Het is gewoon helemaal niks met ASUS.
Waar ik niet op gerekend had, en wat volgens mij voor niemand te voorspellen was, is de opkomst van de cryptominers. Ik zou niet weten waarom het anders NVidia en ASUS niet lukt om zelfs maar de bestellingen van 17 september uitgeleverd te krijgen. De kaarten lijken nooit bij de webshops aan te komen. Ik denk dat de webshops of NL importeurs gewoon gepasseerd worden.
Bij mij ook, dat wordt genieten. Besteld begin januari. Zelfde ook voor mijn Ryzen 5900x.Sfynx schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:38:
En binnen
Iedereen nog veel succes met het vinden van jullie kaarten![]()
[Afbeelding]
Begint allemaal weer op gang te komen. Of zijn ze aan het dumpen voordat de 3080ti komt
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Ik heb het geld om meerdere bestellingen te doen, maar zou dan annuleren zodra ik er één had.Angelol schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:28:
[...]
Denk dat dit tegenvalt. Als je geld genoeg hebt om meerdere bestellingen te doen dan heb je waarschijnlijk genoeg geld om rustig af te wachten tot ze binnen komen en ze dan voor het dubbele te verkopen. Niet iedereen zal dit doen maar het is gewoon geen slimme zet om je 3080 te annuleren als je op een redelijke positie in de wachtrij staat en onderhand al een van je bestellingen geleverd is.
Ik heb de ASUS RTX3080 TUF in bestelling, samen met alle andere onderdelen van mijn "nieuwe PC."
Ik had ook de MSI RTX3080 Gaming X Trio in bestelling, maar die is geannuleerd.
Voor mij zou een andere kaart dan de TUF alleen maar tijdelijk zijn, wat mij betreft is die qua geluid, power en temperatuur nog steeds de beste RTX3080. Maar je ziet hem alleen in mining rigs en op miner webshops.
Achteraf had ik in november van ieder model RTX3080 er één moeten bestellen, maar ja, dat bedenk je dan ook niet.
Ik heb wel een paar keer bij Amazon gekeken, maar ik snap niks van die website.timetje100 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:29:
[...]
Ik koop de videokaarten ook niet op NL webshops maar op Amazon.
Zelfs als je alleen op "RTX3080" zoekt, dan krijg je er nog van alles aan andere dingen tussen: HDMI kabels, sokken, kinderboeken, auto onderdelen, PCIe risers, en allerlei andere modellen videokaarten. Vaak laat het niet eens een prijs zien.
En voor die dingen die wel een RTX3080 zijn, blijken het shops van de fabrikanten zelf te zijn, een rekenen ze absolute scalper prijzen, zoals de kaart hieronder. En dan leveren ze niet aan Nederland, of hebben nog andere problemen. Het is mij ook volkomen onduidelijk hoe het met garantie zit.
/f/image/ll417u5ouUXCDZI1BWFnX7fG.png?f=fotoalbum_large)
bij Azerty nu twee msi kaarten voor de liefhebbers, minder dan 660 euro om te overbruggen tot de 3080Ti of de 4080 te koop is
https://azerty.nl/categor...it=30&view=grid&Merk2=msi
https://azerty.nl/categor...it=30&view=grid&Merk2=msi
[ Voor 73% gewijzigd door MetalSonic op 07-05-2021 17:26 ]
Normale voorraad voor normale prijzen staan er ook niet langer als 10 seconden op, is alleen mogelijk met een bot om daar tussenin te komen.RogerWilco2 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:02:
[...]
Ik heb wel een paar keer bij Amazon gekeken, maar ik snap niks van die website.
Zelfs als je alleen op "RTX3080" zoekt, dan krijg je er nog van alles aan andere dingen tussen: HDMI kabels, sokken, kinderboeken, auto onderdelen, PCIe risers, en allerlei andere modellen videokaarten. Vaak laat het niet eens een prijs zien.
En voor die dingen die wel een RTX3080 zijn, blijken het shops van de fabrikanten zelf te zijn, een rekenen ze absolute scalper prijzen, zoals de kaart hieronder. En dan leveren ze niet aan Nederland, of hebben nog andere problemen. Het is mij ook volkomen onduidelijk hoe het met garantie zit.
[Afbeelding]
Die prijzen die jij nu ziet zijn van third party sellers, niet van de fabrikant zelf.
Er zijn voldoende redenen voorbij gekomen in dit topic die helder aangeven dat we op dit moment in een "perfect storm" zitten voor een tekort aan chips. Tekort aan grondstoffen vanwege disruptie supply chain, extreem hoge vraag van consumenten en een forse stijging in cryptomining. Corona is verantwoordelijk voor de eerste twee. Daar kunnen we helaas vrij weinig aan doen en dat blijft de komende maanden zo.RogerWilco2 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:45:
[...]
Waar ik niet op gerekend had, en wat volgens mij voor niemand te voorspellen was, is de opkomst van de cryptominers. Ik zou niet weten waarom het anders NVidia en ASUS niet lukt om zelfs maar de bestellingen van 17 september uitgeleverd te krijgen. De kaarten lijken nooit bij de webshops aan te komen. Ik denk dat de webshops of NL importeurs gewoon gepasseerd worden.
Kom ik op het laatste punt, cryptomining. Het is te lucratief voor alle partijen om hier niet aan mee te doen.
Deze video geeft een goede indruk hoe dit in zijn werk gaat.
Kort samengevat, Nvidia levert chips aan AIB's(EVGA, ASUS etc.) Deze leveren de kaarten aan de distributeur/leverancier. Die heeft de keuze om aan retailers te leveren of aan "bedrijven" die fors boven MSRP betalen, voor met name de cryptomarkt. Je snapt dan wel waar de kaarten blijven hangen en waarom een Megekko of Alternate zo weinig invoer heeft.
Je kunt nu alleen maar hopen dat EIP 1559 en de komst van Asicminers zoals Antminer E9 een einde maken aan de afhankelijkheid van GPU's om Ethereum te minen. Het zal in ieder geval de prijzen weer normaliseren, de vraag zal nog wel een tijdje hoger blijven dan het aanbod.
'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'
obsolete
[ Voor 107% gewijzigd door AtlAntA op 07-05-2021 17:35 ]
Dat is ook wat ik bedoel, als ik zeg dat de "Ik denk dat de webshops of NL importeurs gewoon gepasseerd worden.". Er zitten teveel mensen in de keten die voor het snelle geld gaan.neolite schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:04:
[...]
Er zijn voldoende redenen voorbij gekomen in dit topic die helder aangeven dat we op dit moment in een "perfect storm" zitten voor een tekort aan chips. Tekort aan grondstoffen vanwege disruptie supply chain, extreem hoge vraag van consumenten en een forse stijging in cryptomining. Corona is verantwoordelijk voor de eerste twee. Daar kunnen we helaas vrij weinig aan doen en dat blijft de komende maanden zo.
Kom ik op het laatste punt, cryptomining. Het is te lucratief voor alle partijen om hier niet aan mee te doen.
[...]
Kort samengevat, Nvidia levert chips aan AIB's(EVGA, ASUS etc.) Deze leveren de kaarten aan de distributeur/leverancier. Die heeft de keuze om aan retailers te leveren of aan "bedrijven" die fors boven MSRP betalen, voor met name de cryptomarkt. Je snapt dan wel waar de kaarten blijven hangen en waarom een Megekko of Alternate zo weinig invoer heeft.
Mijn teleurstelling zit vooral bij bedrijven zoals Nvidia en ASUS, die ontkennen dat dit het probleem is, terwijl daar de mensen zitten die hier iets aan zouden kunnen doen. En ik snap dat niet, nu zijn het vooral scalpers zoals die in jouw filmpje, die er veel aan verdienen. Nvidia, AMD, en de fabrikanten zoals ASUS, MSI en Gigabyte hadden zelf hun prijzen veel meer kunnen verhogen, en daarmee hun eigen winst ten koste van de scalpers, en tegelijk had dat de markt veel transparanter gemaakt, waardoor je ook veel van deze effecten niet gehad hebt.
Daarnaast vind ik het jammer dan er allerlei plekken in de keten zijn die duidelijk leveren aan de hoogste bieder, en niet in de volgorde waarin besteld is. Maar zij hebben alleen die mogelijkheid omdat bedrijven zoals Nvidia en ASUS niks lijken te doen en het probleem zelfs glas hard ontkennen.
Extreme droogte teistert Taiwan en remt ook de productie van computerchips - https://nos.nl/l/2379747
Het zit ook niet mee
Het zit ook niet mee
Hmm, weet niet of ik dit wel zo moet geloven. Lijkt mij dat er ook nog contractuele afspraken in NL. Tuurlijk kan je je daar niet aan houden maar dat gaat geheid klappen en dan krijg je alleen maar gedonder als bedrijf zijnde.neolite schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:04:
[...]
Er zijn voldoende redenen voorbij gekomen in dit topic die helder aangeven dat we op dit moment in een "perfect storm" zitten voor een tekort aan chips. Tekort aan grondstoffen vanwege disruptie supply chain, extreem hoge vraag van consumenten en een forse stijging in cryptomining. Corona is verantwoordelijk voor de eerste twee. Daar kunnen we helaas vrij weinig aan doen en dat blijft de komende maanden zo.
[YouTube: HOW do SCALPERS get 72x GPUs and MAKE $45K Profit on ONE sale?] Deze video geeft een goede indruk hoe dit in zijn werk gaat.
Je kunt nu alleen maar hopen dat EIP 1559 en de komst van Asicminers zoals Antminer E9 een einde maken aan de afhankelijkheid van GPU's om Ethereum te minen. Het zal in ieder geval de prijzen weer normaliseren, de vraag zal nog wel een tijdje hoger blijven dan het aanbod.
Verwijderd
Ik blijf maar hangen bij Alternate voor mijn 3080, aangezien ik toch nog de componenten moet kopen voor mijn nieuwe build kan ik misschien evengoed een pre-build kopen vanuit stock...
Minder waar voor het geld maar dan heb ik tenminste voor de zomer een nieuwe en kan mijn GTX 980/i7-4970K aan de kant.
Dan mag mijn pre-order naar een mede tweaker aan aankoopprijs

Dan mag mijn pre-order naar een mede tweaker aan aankoopprijs
Laten ze maar wat fabs hier in de polder neerzetten. We hebben water en kennis genoeg.Pectacq schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:42:
Extreme droogte teistert Taiwan en remt ook de productie van computerchips - https://nos.nl/l/2379747
Het zit ook niet mee
Alleen geen mensen die hele dagen in fabrieken wilt staan voor minder dan 10 euro per uur.AtlAntA schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:41:
[...]
Laten ze maar wat fabs hier in de polder neerzetten. We hebben water en kennis genoeg.
Weer een update gekregen van Informatique. Doen ze toch trouw en netjes, chapeau. Er lijkt wat beweging te komen in de levering van de MSI RTX3080 Suprim X.
- januari besteld: plek 19
- februari: plek 16
- maart: plek 15
- april: plek 12
Laatste update 7 mei: plek 6
Spann0nd
Spann0nd

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Zout water hebben ze in Taiwan ook genoeg. Drinkwater hebben we in Nederland echt geen overschot aan hoor, sterker nog hele stukken Nederland zijn rap aan het verzilten. Tel daarbij de vervuiling in de grote rivieren op en reken je rijk dat we zo weinig betalen voor drinkwater wat nog zo schoon is.AtlAntA schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:41:
[...]
Laten ze maar wat fabs hier in de polder neerzetten. We hebben water en kennis genoeg.
Het water in zo'n fab is trouwens ultra pure water. Dat heb je niet zomaar gemaakt, en heeft ook geen lange levensduur. Dit bestellen en vervoeren is eigenlijk al geen optie, het kan wel maar is dan vrij kostbaar.
Kaart werkt goed, alleen heeft mijn Corsair RM1000i PSU nu enorme coil whine zodra mijn RTX 3080 'm rond de 500W load zet (ook met 3 aparte kabels), dus daar ben ik niet gelukkig mee, zeker omdat high end PSU's ook niet makkelijk te krijgen zijn nuthof schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:50:
[...]
Bij mij ook, dat wordt genieten. Besteld begin januari. Zelfde ook voor mijn Ryzen 5900x.
Begint allemaal weer op gang te komen. Of zijn ze aan het dumpen voordat de 3080ti komt
Vandaag komt mijn Ryzen 5900x + moederbord binnen (toch teveel CPU spikes en kleine pauzes met mijn i7-6700K bij games als No Man's Sky), ik vermoed dat het dan alleen nog maar meer herrie gaat maken

Kaart zelf is wel een beest zeg, ook op Gaming mode maakt ie niet veel lawaai ook.
[ Voor 4% gewijzigd door Sfynx op 08-05-2021 12:07 ]
Contractuele afspraken zijn er uiteraard tussen leverancier en retailer. Alleen het gaat in dergelijke afspraken vaak niet om specifieke producten maar eerder een raamovereenkomst tussen beide partijen. Wat een leverancier niet heeft kan hij/zij niet leveren natuurlijk. Een retailer zit over het algemeen niet tussen de afspraken van leverancier en producent.PneumoX schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:47:
[...]
Hmm, weet niet of ik dit wel zo moet geloven. Lijkt mij dat er ook nog contractuele afspraken in NL. Tuurlijk kan je je daar niet aan houden maar dat gaat geheid klappen en dan krijg je alleen maar gedonder als bedrijf zijnde.
Komen we dus terug op dat een leverancier aan meerdere partijen kan leveren en naast raamovereenkomsten natuurlijk ook gewoon koopovereenkomsten kan sluiten met specifieke partijen voor specifieke producten. De producenten willen meer chips van Nvidia, de leveranciers willen meer kaarten van de producten en de retailers willen meer kaarten van de leveranciers. Er is meer vraag dan aanbod.
Om het in een voorbeeld weer te geven, producent kan maar 100 RTX3080 kaarten leveren aan leverancier terwijl deze er 1000 wilde. Dan gaat hij dus de kaarten verdelen op basis van de overeenkomsten, de gevraagde aantallen en de geboden prijs. Kortom er zijn contracten, maar deze hebben maar beperkte invloed op wat er nu gebeurd.
'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'
Updates van Informatique?? Hoe? Heb al drie maanden niks gehoord van mijn bestelling(andere kaart, dat wel).MacDokie schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:57:
Weer een update gekregen van Informatique. Doen ze toch trouw en netjes, chapeau. Er lijkt wat beweging te komen in de levering van de MSI RTX3080 Suprim X.
Spann0nd
Heb je daar zelf om gevraagd of sturen ze je dat? Ik stond voor dezelfde kaart namelijk sinds januari op plek 14MacDokie schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:57:
Spann0nd
TripleFlashbang schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:24:
[...]
Updates van Informatique?? Hoe? Heb al drie maanden niks gehoord van mijn bestelling(andere kaart, dat wel).
Ik stuur ze 1 a 2x per maand een mailtje met een vraag over de status en dan krijg ik meestal binnen een dag antwoord.invine schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:08:
[...]
Heb je daar zelf om gevraagd of sturen ze je dat? Ik stond voor dezelfde kaart namelijk sinds januari op plek 14
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Ik zie dat mijne gister binnen zou komen, maar zie dat dat gelukt niet is. Ik zal wel hoog staanMacDokie schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:29:
[...]
[...]
Ik stuur ze 1 a 2x per maand een mailtje met een vraag over de status en dan krijg ik meestal binnen een dag antwoord.
Mensen komaan... die kaart wordt niet geproduceerd/geleverd dit is al maanden duidelijk. De enige reden dat de wachtrij korter wordt zijn annuleringen. Ik heb nog 0x op MP of tweakers een non-OC TUF gezien.ph4ge schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:59:
17-09-2020 plek 171
...
16-03-2021 plek 065
24-03-2021 plek 064
01-04-2021 plek 064
18-04-2021 plek 063
26-04-2021 plek 063
07-05-2021 plek 061
Van mij mag je blijven hopen maar het gaat minimaal 1+ jaar duren voordat je die kaart krijgt en met een beetje pech wordt je gewoon geannuleerd net als mensen met de Trio X.
Zodra Nvidia de Ti versie en die anti mining refresh uitbrengt zullen de annuleringen vanzelf volgen. Kan nog wel een paar maanden extra duren, maar uiteindelijk zullen fabrikanten aangeven dat de oude series niet meer gemaakt gaan worden.HugotheGreat schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:18:
[...]
Mensen komaan... die kaart wordt niet geproduceerd/geleverd dit is al maanden duidelijk. De enige reden dat de wachtrij korter wordt zijn annuleringen. Ik heb nog 0x op MP of tweakers een non-OC TUF gezien.
Van mij mag je blijven hopen maar het gaat minimaal 1+ jaar duren voordat je die kaart krijgt en met een beetje pech wordt je gewoon geannuleerd net als mensen met de Trio X.
Daar komt het inmiddels wel op neer. Degenen in de top 10 of top 20 zouden gek zijn als ze hun bestelling stopzetten als ze nog geen andere kaart hebben, maar ik vrees dat de rest (waaronder ik) geen kans maakt.HugotheGreat schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:18:
[...]
Mensen komaan... die kaart wordt niet geproduceerd/geleverd dit is al maanden duidelijk. De enige reden dat de wachtrij korter wordt zijn annuleringen. Ik heb nog 0x op MP of tweakers een non-OC TUF gezien.
Het is wel vreemd dat Asus de productie niet officieel heeft stopgezet. Wellicht omdat het veel SEO-waarde heeft. Tal van mensen zoeken naar die kaart, komen terecht op de website van Asus en bestellen misschien wel een ander ASUS product.
ik sta nu al 2 maand in contact met Asus en Alternate over de 3080 TUF non-OC .
uit de mails blijkt dat alternate zegt wij krijgen niets maar Asus beweerd het tegendeel en zij melden dat ze dus degelijk wel leveren aan al hun partners aldus ook alternate .
nou wat zou ik moeten geloven ?
uit de mails blijkt dat alternate zegt wij krijgen niets maar Asus beweerd het tegendeel en zij melden dat ze dus degelijk wel leveren aan al hun partners aldus ook alternate .
Idk maar kijk naar de feiten; de wachtrijen dalen niet (op annuleringen na) en ik heb ze niet gezien in webshops, op MP of tweakers.cloof schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:20:
Waarom zou je je kostbare tijd verspillen door contact met ze op te nemen terwijl het bekend is dat de gemiddelde telefonisten bij die grote bedrijven clueless zijn beterft logistiek/productie en vaak gewoon maar wat zeggen zodat ze doorkunnen naar de volgende klant met een serieuze issue.
Beetje het equivalent van om de 2 weken mailen wat je plek in de wachtrij precies is zoals die guy hierboven. Komt je kaart daardoor sneller binnen? Neen.
Ik sta al een half jaar op plek 150, blijf lekker erom zeuren. Die kaarten worden natuurlijk voor veel meer verkocht nu en komen op mysterieuze wijze maar niet binnen bij Alternate.cloof schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:20:
Nu weet ik het ook niet 100% zeker, maar levert Asus niet uit aan groothandels die op hun beurt dan de winkels (zouden moeten) bedienen?cloof schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:20:
Want dan heeft Asus ook niet het zeggenschap over waar die kaarten uiteindelijk terechtkomen he.
Edit: kaartje wordt overigens wel degelijk gemaakt, maar (zo lijkt het) enorm weinig. Heb ze op LDLC al zien passeren.
[ Voor 17% gewijzigd door MatthiasDS op 10-05-2021 16:58 ]
Weet iemand of de FE drops op notebooksbilligers op een vaste dag is? Of is het random?
Volledig willekeurigGokay1 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:28:
Weet iemand of de FE drops op notebooksbilligers op een vaste dag is? Of is het random?
RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition
En zijn de tijdstippen van de drops ook willekeurig?
ja, want iemand zet ze in het systeem, dat is wanneer ze binnenkomen of iemand er aan toe komt.Gokay1 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:28:
[...]
https://docs.google.com/s...K9Dj4YfbcYxlg0/edit#gid=0Gokay1 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:28:
[...]
RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition
Volgens mij werkt het Nvidia -> ASUS -> Importeur (Benelux of zo) -> webshop.MatthiasDS schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:50:
[...]
Nu weet ik het ook niet 100% zeker, maar levert Asus niet uit aan groothandels die op hun beurt dan de winkels (zouden moeten) bedienen?
Want dan heeft Asus ook niet het zeggenschap over waar die kaarten uiteindelijk terechtkomen he.
Edit: kaartje wordt overigens wel degelijk gemaakt, maar (zo lijkt het) enorm weinig. Heb ze op LDLC al zien passeren.
Die laatste stap zien we in het ieder geval heel weinig, terwijl Nvidia en ASUS claimen ze wel te produceren. Dus ik denk dat ASUS ze niet aan de Benelux importeur levert, of dat de importeur ze niet aan de webshops levert.
Ik denk dat het grote probleem is dat er niet geleverd wordt in volgorde van bestelling, door ASUS of door de importeur, maar dat alles naar de hoogste bieders gaat. In de USA en andere plekken is bekend dat er wat dat betreft allerlei rare spelletjes gespeeld worden, zoals dat een webhop alleen GPUs krijgt, als ze ook slecht verkopende onderdelen mee verkopen, zoals oudere modellen moederborden.
Dat soort koppelverkoop is in NL geloof ik verboden, dus dan zegt ASUS of de importeur gewoon helaas pindakaas tegen de webshops en levert het aan anderen die wel aan dat soort spelletjes "mogen" meedoen.
-------
En ja, de 3080 TUF lijkt niet de meest beschikbare kaart te zijn, maar hij is wel 1-2 keer voorbij gekomen in dit draadje in 2021, in 2020 wat vaker. Grootste drop lijkt iets van 7-10 kaarten geweest te zijn.
Laatste die ik zo kan vinden is zaj op vrijdag 29 januari 2021 van Megekko.
Verder zie je hem wel op Marktplaats, Amazon, V&A en zo.
sommige webhops zeggen hem ook soms wel te hebben, voor €2100 of zo.
Oh, en een paar weken geleden claimde https://www.cryptocoinmining.nl er 50 stuks te hebben.
Over 50 jaar zullen ze de wachtrij wel bijna weggewerkt hebben met dit tempo.
Ik heb ook niks aan een computer zonder GPU. Achteraf had ik natuurlijk in 2020 gewoon van alle modellen en merken een kaart moeten bestellen, en dan met winst doorverkopen. Maar ja, hindsight is 20/20.
[ Voor 25% gewijzigd door RogerWilco2 op 10-05-2021 20:41 ]
Merk wel degelijk beweging betreft de 3080 TUF (Non OC) op moment bij Alternate. In ieder geval de laaste 3/4 weken.
Geen idee of het annuleringen zijn of dat er bestellingen na worden gekomen oid.
Naja geen grote sprongen tot nu toe maar zak wel in de lijst nu.
Of gaan nu veel mensen ook op de 3070/80 TI's azen die straks uitkomt !?
Geen idee of het annuleringen zijn of dat er bestellingen na worden gekomen oid.
Als de geruchten waar zijn zou je eind deze week, begin volgende week pre order kunnen plaatsen. Verwacht alleen dat veel mensen teleurgesteld zullen zijn in de prijs en een beetje standaard credit card niet genoeg ruimte heeft om een 3080 Ti te kunnen aanschaffen.Psyonara schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:56:
Merk wel degelijk beweging betreft de 3080 TUF (Non OC) op moment bij Alternate. In ieder geval de laaste 3/4 weken.
Heeft iemand enig idee waarom de 3080 varianten van MSI allemaal zo'n 800 euro of meer goedkoper zijn dan de 3080's van andere merken?
op basis van welke website?Kubrix schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:53:
Heeft iemand enig idee waarom de 3080 varianten van MSI allemaal zo'n 800 euro of meer goedkoper zijn dan de 3080's van andere merken?
Ik weet niet waar jij in de wachtrij staat dan, maar ik heb het idee dat er vanaf februari 2021 alleen maar annuleringen zijn geweest, misschien dat er een paar keer één geleverd is.Psyonara schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:56:
Ph4ge en arboris zakken eigenlijk niet, mensen zoals ik die ±500 staan, daar zit wel beweging in, maar dat moeten dus allemaal annuleringen zijn.
Daarom ben ik ook blij met alle mensen die hun positie in de wachtrij rapporteren, want dan kan je veel beter zien of het annuleringen zijn, of leveringen, omdat Alternate daar verder niet over rept.
Zo ben ik rond 1 mei wel 10 naar beneden gegaan in de rij, maar Als het voor Ph4ge niet opschuift, dan is dat gewoon een blok annuleringen.
/f/image/jc9KLjVk3e4btoFZYgE5HUfv.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door RogerWilco2 op 10-05-2021 23:52 ]
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |