€1100 via Megekko een week of 5 terug.
Afgelopen week een kaart besteld (vorige was overleden en heb gelukkig nog een reserve rx 480).
Nu gaat het om de EVGA rtx 3080 hybrid (momenteel niet meer te bestellen) en uberhaupt alleen maar te bestellen bij alternate voor zover ik heb gezien
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1703229
Ik heb deze kaart gekocht omdat deze nog redelijk dicht bij de msrp zit..
Nu zie ik op dit forum dat alternate er qua leveringen slecht vanaf komt en twijfel toch om het ergens anders te pre orderen (BV azerty) aangezien het dan misschien iets minder langzaam gaat.. iemand ideeen?
Op de wachtlijst sta ik overigens op plek 8!
Nu gaat het om de EVGA rtx 3080 hybrid (momenteel niet meer te bestellen) en uberhaupt alleen maar te bestellen bij alternate voor zover ik heb gezien
Nu zie ik op dit forum dat alternate er qua leveringen slecht vanaf komt en twijfel toch om het ergens anders te pre orderen (BV azerty) aangezien het dan misschien iets minder langzaam gaat.. iemand ideeen?
Plek 8 is nog redelijk, de prijs inderdaad ook.haltom schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:54:
Afgelopen week een kaart besteld (vorige was overleden en heb gelukkig nog een reserve rx 480).
Ik zou niet de gok wagen om ergens anders te bestellen. Elke webshop heeft problemen.
Dus veel shiet je er niet mee op. Zelfs als je discord bots gebruik gaat het hard.
Maar dan moet je kaart wel geleverd worden en je niet in hoger spot komen.
3070 gaan weg voor 900/950.
Ja plek 8 viel mij ook erg mee!danysuri schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:59:
[...]
Plek 8 is nog redelijk, de prijs inderdaad ook.
Ik zou niet de gok wagen om ergens anders te bestellen. Elke webshop heeft problemen.
Dus veel shiet je er niet mee op. Zelfs als je discord bots gebruik gaat het hard.
Eigenlijk hoop ik dat hij in ieder geval voor de herfst binnenkomt dus ongeveer binnen 6 maanden.. ik hoop dat dit niet te optimistisch is haha
[ Voor 26% gewijzigd door haltom op 03-03-2021 18:11 ]
https://www.cyberport.de/...fikkarte-2xhdmi-3xdp.html < 799danysuri schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:59:
[...]
Plek 8 is nog redelijk, de prijs inderdaad ook.
Azerty...3060's in stock...voor de snelle beslissers..
https://azerty.nl/categor...limit=30&view=grid&page=3
https://azerty.nl/categor...limit=30&view=grid&page=3
[ Voor 8% gewijzigd door internaut op 03-03-2021 18:44 ]
Betekent dit nu dat de kaart morgen bij megekko binnenkomt of dat ik morgen geluk heb?Via deze status e-mail houden wij je op de hoogte van de status van je bestelling met ordernummer ME
Je order bevat producten die helaas niet op 28-01-2021 geleverd kunnen/konden worden.
De nieuwe leverdatum is 04-03-2021.
Hier onder staat de verwachte levertijd van de artikelen.
Overzicht bestelde producten:
1x 300931 VGA Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti VISION ... Op voorraad
die krijg je waarschijnlijk gewoon morgen binnenhuntedjohan schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 18:34:
[...]
Betekent dit nu dat de kaart morgen bij megekko binnenkomt of dat ik morgen geluk heb?
Daar ging ook al klein beetje van uit maar de site van megekko is nog niet geupdate dat ze iets hebben ontvangen. Dus vandaar mijn twijfel.haltom schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 18:46:
[...]
die krijg je waarschijnlijk gewoon morgen binnen
Eindelijk de kans om mn pc af te maken 😁Beste Johan van den Brink,
Nogmaals bedankt voor je bestelling bij Megekko.nl!
Je bestelling met ordernummer ME is klaar voor verzending!
Je pakket wordt overgedragen aan DHL en zal binnen 24 uur bij je worden afgeleverd.
Je kan de levering van je bestelling volgen via Track & Trace van DHL.
Je Track & Trace nummer is: JVGL
Let op; het kan een aantal uur duren voordat de link actief wordt.
De factuur van je bestelling is toegevoegd als bijlage.
Met vriendelijke groet,
Megekko.nl
Zojuist een mail van Megekko ontvangen dat mijn Gigabyte 3080 Gaming OF is verzonden! Ik stond vanochtend nog op plaats 19 in de rij.
Bij Megekko een Gigabyte RTX 3080 Gaming OC besteld in december, krijg net een e-mail dat de kaart binnen 24 uur bij mij wordt aangeboden.
Is 1148 euro voor een rtx 3080 nog schappelijk?
https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc
G e k k e n h u i s
1100 euro voor een 3060 Ti.
Zat er aan te komen als je 700 euro durft te vragen voor een 3060.
Maar dit gaat helemaal nergens meer over joh. Blijf me verbazen.
G e k k e n h u i s
1100 euro voor een 3060 Ti.
Zat er aan te komen als je 700 euro durft te vragen voor een 3060.
Maar dit gaat helemaal nergens meer over joh. Blijf me verbazen.
Ja?timetje100 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:40:
Is 1148 euro voor een rtx 3080 nog schappelijk?
Ik weet niet of EVGA bijvoorbeeld lever verplichtingen heeft aan EU webwinkels (waardoor de EU direct sales op z'n gat liggen) maar het lijkt er wel heel sterk op dat alle kaarten naar de VS gaan. Ik hoop van niet maar na initiele leveringen van een paar kaarten staan alle wachtlijsten al sinds vorig jaar muurvast.HugotheGreat schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:27:
[...]
Dusse hier zit ik waarschijnlijk volgend jaar nog op te wachten als ik t goed begrijp?
Ik ben zojuist een hele plek opgeschoven van positie 6 naar positie 5 voor de asus strix oc 3080 bij azerty.
Jammer genoeg nog net niet genoeg
Jammer genoeg nog net niet genoeg
Zojuist bij cyberport voor 1148 euro een Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC besteld!
Ben benieuwd
Ben benieuwd
Idem hier, hopelijk komt die ook binnentimetje100 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:48:
Zojuist bij cyberport voor 1148 euro een Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC besteld!
Ben benieuwd
Ja ben benieuwd met cyberport.... Staat dat er geen voorraad is maar het artikel wel gereserveerd is voor mij.
Is inderdaad uitverkocht.
Had deze reeds besteld zonder een account aan te maken, ik zie morgen wel wat er gebeurd is.
Betaald met paypal dus zit veilig.
Had deze reeds besteld zonder een account aan te maken, ik zie morgen wel wat er gebeurd is.
Betaald met paypal dus zit veilig.
Het lijkt er op dat Azerty vandaag ook weer 5 stuks ASUS TUF GAMING GeForce RTX 3070 OC heeft binnen gekregen.
Ben nu van plek 11 naar 6 gegaan sinds ehm eigenlijk geen idee het is zo lang geleden
Ben nu van plek 11 naar 6 gegaan sinds ehm eigenlijk geen idee het is zo lang geleden
Altijd fijn om je cpukoeler terug te zien die je juist verkocht om in deze dure tijden wat geld vrij te maken om een pc te bouwen ..graceful schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:19:
[...]
Hahaha, hij heeft ook 'n hele mining rig als je nog 'n meuk 3060 Ti's zoekt![]()
![]()
https://www.marktplaats.n...ieuw.html?previousPage=lr
Klopt inderdaad. Net 1 te weinig: ik ben van 6 naar 1 gegaan....Psy79 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:46:
Het lijkt er op dat Azerty vandaag ook weer 5 stuks ASUS TUF GAMING GeForce RTX 3070 OC heeft binnen gekregen.
Pfew dat is helemaal zuur nou ja hopen dat er ergens een stuk op 6 dozen nog niet van de pallet gehaald zijn ofzotollo71 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:49:
[...]
Klopt inderdaad. Net 1 te weinig: ik ben van 6 naar 1 gegaan....
Ik was het wachten wel zat en heb er ook 1 besteld bij Alternate (die komt morgen binnen) maar kost ook de hoofdprijs (alhoewel het nog steeds erger kan
Vervolgens zie je dat je 5 plekken daalt
2 weken later hier in Amerika ook nog steeds geen beweging. Soms hebben webshops weer een paar kaarten beschikbaar maar die zijn letterlijk binnen 10 seconden weg of de site crashed (zoals de site van Zotac die trouwens nog PHP 5.4 draait van bijna 10 jaar geleden) waardoor het onmogelijk is om aan een kaart te komen.
3080 al een maand niet meer gezien, 3060, 3070 en 3090 komen wel wat vaker langs.
De prijzen zijn over het algemeen nog wel flink lager dan in Nederland. Wat bijvoorbeeld iemand in Nederland betaald voor een 3060 in een Nederlandse webshop is vrijwel hetzelfde als wat scalpers hier in Amerika ervoor vragen.
3080 al een maand niet meer gezien, 3060, 3070 en 3090 komen wel wat vaker langs.
De prijzen zijn over het algemeen nog wel flink lager dan in Nederland. Wat bijvoorbeeld iemand in Nederland betaald voor een 3060 in een Nederlandse webshop is vrijwel hetzelfde als wat scalpers hier in Amerika ervoor vragen.
Uiteindelijk rechtgetrokken gelukkig, ook al een t&t zelfskrablander schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:16:
[...]
Zonder jou eerst te vragen?
De medewerker tegen mij zei dat ik kon kiezen, ik houd het eerst bij de backorder.
Zou wel raar zijn dat ze je annuleren en achteraf willen dat je 2 keer zoveel betaald.
Dat is netjes. Moest jij er zelf achteraan om dit recht te trekken? Of hebben zij uit eigen initiatief je order hersteld?Dax schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:39:
[...]
Uiteindelijk rechtgetrokken gelukkig, ook al een t&t zelfs
Ik heb een redelijk boos mailtje gestuurd en daar kwam uiteindelijk een nette reactie op. Ook specifiek aangegven dat er schijnbaar toch wel backorders werden aangenomen. Uiteindelijk kwam het er op neer dat iedereen die hem voor €1049,- heeft kunnen bestellen zijn kaart voor die prijs krijgt.krablander schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:51:
[...]
Dat is netjes. Moest jij er zelf achteraan om dit recht te trekken? Of hebben zij uit eigen initiatief je order hersteld?
Stukje uit de mail:
€2249,-Helaas door een fout op onze website is de prijs vanuit onze kant te laat ge-update en heeft u daarom de prijs betaalt voor de videokaart van €1049,- i.p.v. €2249,- wat hij eigenlijk behoort te kosten op dit moment.
Ondanks de hoge prijs toch netjes dat ze hun bestelling voor de “te lage prijs“ (alhoewel deze ook al boven MSRP ligt) gewoon uitleveren.Dax schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:59:
[...]
Ik heb een redelijk boos mailtje gestuurd en daar kwam uiteindelijk een nette reactie op. Ook specifiek aangegven dat er schijnbaar toch wel backorders werden aangenomen. Uiteindelijk kwam het er op neer dat iedereen die hem voor €1049,- heeft kunnen bestellen zijn kaart voor die prijs krijgt.
Stukje uit de mail:
[...]
€2249,-
MSI GeForce RTX 3070 Gaming X Trio 8GB
https://www.hardware-expe...io-8gb-4719072763053.html
Op het moment van posten staat er deze status bij: Op voorraad 3 in Almere
Voor €1299,-T-Junkie schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 01:07:
MSI GeForce RTX 3070 Gaming X Trio 8GB
lijkt er op dat als je wacht op normale prijzen je nog lang Kan wachten
Idioot... in januari heb ik er de helft voor betaald
"Resultaten behaald in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst."invine schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:37:
[...]
Megekko is momenteel echt wel de weg kwijt qua prijzen. Krijg vandaag de 3060 ti vision binnen. Gekocht bij megekko voor 622, gisteren stond deze kaart op hun website voor 1099. Flinke stijging in een maand tijdinvine schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:37:
[...]
Het levert wat op gister stonden er ook een aantal 3080s op voor boven de 1700 ik zie vandaag niks meer dus blijkbaar kopen mensen die gewoon. Ik begrijp het ook wel anders staan ze dagen later toch op MP/VA.huntedjohan schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:08:
[...]
Megekko is momenteel echt wel de weg kwijt qua prijzen. Krijg vandaag de 3060 ti vision binnen. Gekocht bij megekko voor 622, gisteren stond deze kaart op hun website voor 1099. Flinke stijging in een maand tijd
Klopt. Maar als ik dit allemaal zie snap ik goed dat meer en meer mensen hun Videokaart weer door verkopen. Als megekko voor een 3060 ti krijgt word t verleidelijk om die poging ook te wagenAngelol schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:18:
[...]
Het levert wat op gister stonden er ook een aantal 3080s op voor boven de 1700 ik zie vandaag niks meer dus blijkbaar kopen mensen die gewoon. Ik begrijp het ook wel anders staan ze dagen later toch op MP/VA.
wow dat is echt snel gegaan! ik sta inmiddels bij Alternate al ik denk 3 weken strak op plek 20... voor exact dezelfde kaart.Christarius83 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:09:
Zojuist een mail van Megekko ontvangen dat mijn Gigabyte 3080 Gaming OF is verzonden! Ik stond vanochtend nog op plaats 19 in de rij.
Word er wel een klein beetje moedeloos van dat er dus echt niets binnen is gekomen..
Zijn er meer mensen die gisteren een gigaby rtx 3080 oc bij cyberport besteld hebben?
Mijn status is dat er niks voorradig is maar wanneer in voorraad binnen 24 uur geleverd...
Dit komt mij beetje bekend voor als het verhaal van cyberport PS5, hadden ze teveel bestellingen aangenomen... Kon je maanden wachten of annuleren
Mijn status is dat er niks voorradig is maar wanneer in voorraad binnen 24 uur geleverd...
Dit komt mij beetje bekend voor als het verhaal van cyberport PS5, hadden ze teveel bestellingen aangenomen... Kon je maanden wachten of annuleren
ik heb dezelfde status nah ja we zien het wel.timetje100 schreef op Thursday 4 March 2021 @ 10:42:
Zijn er meer mensen die gisteren een gigaby rtx 3080 oc bij cyberport besteld hebben?
Ik kreeg hier gisteren te horen dat er sinds eind Dec 2020 geen enkele EVGA kaart Europa meer is binnen gekomen. En dat al hun kaarten direct naar de VS gaan.... Dus..haltom schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:54:
Dat moet genuanceerd worden. Er is geen enkele kaart meer geleverd via het directe verkoop kanaal van EVGA in Europa (de Europese website). Behalve dan een aantal 3060's bij de lancering. Na lancering droogt het voor alle kaarten helemaal op. Maar dat wil niet zeggen dat retailers niet voorzien worden. Ik kan me voorstellen dat ze afspraken hebben over leveringen en dat daarom niets meer via hun eigen kanaal verkocht wordt. Ik kan dus alleen iets zeggen over hun directe verkoop, niets over leveringen aan winkels.HugotheGreat schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:20:
[...]
Ik kreeg hier gisteren te horen dat er sinds eind Dec 2020 geen enkele EVGA kaart Europa meer is binnen gekomen. En dat al hun kaarten direct naar de VS gaan.... Dus..
Heb besteld zonder account aan te maken, dus ik kan voorlopig niets volgen.timetje100 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:42:
We houden elkaar op de hoogte..
Al die mensen die hier zo schrikken van een stijging van een paar honderd euro. Hoe zal dat gaan als ze straks gaan kijken voor een eigen woning. Daar zijn op basis van vraag en aanbod de verschillen nog veel groter. Mag je blij zijn als je woning slechts 1.000 duurder is dan gaat het soms wel om 300.000 duurder en dan is dat ook nog eens een eerste levensbehoefte..Timba- schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:50:
[...]
"Resultaten behaald in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst."
En we zitten al op blz 1942 en nog steeds blijven ze komen "hoe kan dat nou, wow wat hoog".. ja is nou eenmaal zo deal with it.
[ Voor 10% gewijzigd door MetalSonic op 04-03-2021 12:10 ]
Klopt denk ik niet. Azerty geeft namelijk aan dat ze nul van die kaarten hebben ontvangen in hun lijst die terug loopt tot 1 februari. Zijn dus annuleringen oid.Psy79 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:46:
Edit: Of het klopt wel zoals hieronder aangegeven. Omdat simpelweg de pagina nog niet up-to-date gebracht is.
[ Voor 10% gewijzigd door MrnXdK op 04-03-2021 12:14 ]
Ik denk dat het wel klopt. Er zijn hier meerdere meldingen binnengekomen van mensen die hun kaart hadden ontvangen van Azerty zonder dat deze in de geleverde lijst staat. Het lijkt erop dat Azerty hun lijst van producten die ze binnen hebben gekregen niet zo goed meer bijhouden.MrnXdK schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:10:
[...]
Klopt denk ik niet. Azerty geeft namelijk aan dat ze nul van die kaarten hebben ontvangen in hun lijst die terug loopt tot 1 februari. Zijn dus annuleringen oid.
Lekker een videokaart met waarde van paar 100 euro vergelijken met een huis van paar tonMetalSonic schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:08:
[...]
Al die mensen die hier zo schrikken van een stijging van een paar honderd euro. Hoe zal dat gaan als ze straks gaan kijken voor een eigen woning. Daar zijn op basis van vraag en aanbod de verschillen nog veel groter. Mag je blij zijn als je woning slechts 1.000 duurder is dan gaat het soms wel om 300.000 duurder en dan is dat ook nog eens een eerste levensbehoefte..
En we zitten al op blz 1942 en nog steeds blijven ze komen "hoe kan dat nou, wow wat hoog".. ja is nou eenmaal zo deal with it.
Mijn videokaart is bijna verdubbeld qua prijs in 1 maand tijd. Mijn koophuis is in 10 jaar nu zon 50 % in waarde gestegen. Daarnaast is een huis veel waarde vaster als een stomme videokaart die in 2 jaar oud is.
Is allemaal vraag en aanbod. Denk je dat je in Zuid Europa dezelfde prijs betaald per vierkante meter?huntedjohan schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:16:
[...]
Lekker een videokaart met waarde van paar 100 euro vergelijken met een huis van paar ton
Mijn videokaart is bijna verdubbeld qua prijs in 1 maand tijd. Mijn koophuis is in 10 jaar nu zon 50 % in waarde gestegen. Daarnaast is een huis veel waarde vaster als een stomme videokaart die in 2 jaar oud is.
Dat de videokaarten nu zo'n hoge prijs hebben is ook vraag en aanbod. Ik uitte het even omdat ik wat moe wordt van de constant nieuwe verbaasde reacties. Hier houd ik het ook verder bij.
Verwijderd
Ik vraag mij af in hoeverre een huis dat 3 ton duurder is, een eerste levensbehoefte zal zijn. Verder ben ik niet zo bekend in de huizenmarkt, maar in verhouding zou je dus 4 of 6 ton moeten betalen voor een huis van 2 ton.MetalSonic schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:08:
[...]
Al die mensen die hier zo schrikken van een stijging van een paar honderd euro. Hoe zal dat gaan als ze straks gaan kijken voor een eigen woning. Daar zijn op basis van vraag en aanbod de verschillen nog veel groter. Mag je blij zijn als je woning slechts 1.000 duurder is dan gaat het soms wel om 300.000 duurder en dan is dat ook nog eens een eerste levensbehoefte..
Verder zeurt toch iedereen ook net zo hard om de huizenmarkt?
En wat als ik vanavond mijn kaart hier aanbied voor dezelfde prijs als Megekko. 1099 euro voor een nieuwe 3060 ti. Is het dan nog steeds vraag - aanbod of ben ik dan scalper? Voor mij is 500 euro winst een smak geld wat ik goed kan gebruiken.MetalSonic schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:18:
[...]
Is allemaal vraag en aanbod. Denk je dat je in Zuid Europa dezelfde prijs betaald per vierkante meter?
Dat de videokaarten nu zo'n hoge prijs hebben is ook vraag en aanbod. Ik uitte het even omdat ik wat moe wordt van de constant nieuwe verbaasde reacties. Hier houd ik het ook verder bij.
Een scalper is iemand die videokaarten koopt en verkoopt met slechts 1 doel en dat is geld verdienen. Als jij een videokaart koopt om mee te gamen en die na verloop van tijd weer verkoopt (al dan niet met winst?) om een betere kopen ben je geen scalper.huntedjohan schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:26:
[...]
En wat als ik vanavond mijn kaart hier aanbied voor dezelfde prijs als Megekko. 1099 euro voor een nieuwe 3060 ti. Is het dan nog steeds vraag - aanbod of ben ik dan scalper? Voor mij is 500 euro winst een smak geld wat ik goed kan gebruiken.
Heel eerlijk gezegd ga ik dit ook doen.stylezzz schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:34:
[...]
Een scalper is iemand die videokaarten koopt en verkoopt met slechts 1 doel en dat is geld verdienen. Als jij een videokaart koopt om mee te gamen en die na verloop van tijd weer verkoopt (al dan niet met winst?) om een betere kopen ben je geen scalper.
De vergelijking met de huizenmarkt vind ik wel grappig, want deels komt het zeker overeen. Als jij een huis goedkoop gekocht hebt ga je 'm in de huidige markt ook voor veel meer geld verkopen, omdat je dat geld nodig hebt om een nog duurder, groter/beter huis te kopen. Hetzelfde geldt voor mij, maar dan met de 30-series
Hoeveel brengt een 3090FE op?
Ik vraag dit voor een vriend.
Ik vraag dit voor een vriend.
Ach, er word zo negatief gedaan over scalping. In principe is elke winkel een professionele scalping organisatie, of denk je nou echt dat ze bij de jumbo geïnteresseerd zijn in de potjes augurken?finsdefis schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:36:
[...]
Heel eerlijk gezegd ga ik dit ook doen.
De vergelijking met de huizenmarkt vind ik wel grappig, want deels komt het zeker overeen. Als jij een huis goedkoop gekocht hebt ga je 'm in de huidige markt ook voor veel meer geld verkopen, omdat je dat geld nodig hebt om een nog duurder, groter/beter huis te kopen. Hetzelfde geldt voor mij, maar dan met de 30-series
Eens. De 'scalpers' waar wij het over hebben zijn gewoon in een gat in de markt gesprongen wat is ontstaan doordat retailers er te weinig voor vroegen t.o.v. hoeveel vraag er naar is. Inmiddels valt er vrij weinig meer te scalpen omdat retailers dusdanig hun prijzen hebben verhoogd. Mensen die op of vlak na release een goedkope kaart hebben besteld hebben gewoon geluk gehad.stylezzz schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:40:
[...]
Ach, er word zo negatief gedaan over scalping. In principe is elke winkel een professionele scalping organisatie, of denk je nou echt dat ze bij de jumbo geïnteresseerd zijn in de potjes augurken?
Als ik in de schoenen van NVIDIA had gestaan had ik de prijzen zelf gewoon 2x gedaan. Ze hebben nu gewoon een kado gegeven aan scalpers/retailers.
[ Voor 9% gewijzigd door HugotheGreat op 04-03-2021 12:49 ]
Kleine opmerking daarbij: bovengenoemde heeft de kaart niet gekocht om door te verkopen. Maar de winst marge is nu zo groot dat het toch overwogen word. Dat sentiment merk ik ook bij andere 3000 serie bezitters en heb zelf ook op z'n minst de berekening en overweging gemaakt.stylezzz schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:34:
[...]
Een scalper is iemand die videokaarten koopt en verkoopt met slechts 1 doel en dat is geld verdienen. Als jij een videokaart koopt om mee te gamen en die na verloop van tijd weer verkoopt (al dan niet met winst?) om een betere kopen ben je geen scalper.
Eerder zagen we dat mensen met nog een prima kaart het een hoge prioriteit vonden om de nieuwe gen kaart te moeten hebben en klaagden over beschikbaarheid. Maar de vroege kopers krijgen nu de omgekeerde visie waarbij ze opeens kunnen rationaliseren dat die oude kaart toch nog prima is als het ze een paar 100 euro oplevert om die nieuwe gen kaart te "scalpen".
Lijkt me wel he.gthaans schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:51:
Azerty heeft 18 stuks MSI 3070 X TRIO op stock. Hebben ze dan hun volledige wachtlijst al uitgeleverd?
[Afbeelding]
Besef ook dat deze kaart 2 maanden geleden voor de helft te krijgen was.
En de 3070 Trio is vgm een van de mindere 3 fan uitvoeringen.
[ Voor 5% gewijzigd door HugotheGreat op 04-03-2021 12:53 ]
Sta sinds begin februari in de wachtrij bij Azerty voor een Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti Vision OC.
Paar dagen geleden het bericht ontvangen dat deze gisteren in stock zou komen. Ben dan inderdaad gisteren voormiddag gedaald tot plek 1/14 op de wachtrij, vervolgens 1/13, 1/12 en nu 1/11... Nog steeds geen verzending jammer genoeg
Zouden dat allemaal annuleringen zijn?
Paar dagen geleden het bericht ontvangen dat deze gisteren in stock zou komen. Ben dan inderdaad gisteren voormiddag gedaald tot plek 1/14 op de wachtrij, vervolgens 1/13, 1/12 en nu 1/11... Nog steeds geen verzending jammer genoeg
Mooi gezegdTimba- schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:50:
[...]
"Resultaten behaald in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst."
Is dat niet met alles? Als er morgen schaarste aan vanillestokjes ontstaat omdat de oogst mislukt zullen daar ook mensen op inspringen. Al zullen jij en ik daar minder van merken.....HugotheGreat schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:47:
[...]
Eens. De 'scalpers' waar wij het over hebben zijn gewoon in een gat in de markt gesprongen wat is ontstaan doordat retailers er te weinig voor vroegen t.o.v. hoeveel vraag er naar is. Inmiddels valt er vrij weinig meer te scalpen omdat retailers dusdanig hun prijzen hebben verhoogd. Mensen die op of vlak na release een goedkope kaart hebben besteld hebben gewoon geluk gehad.
Als ik in de schoenen van NVIDIA had gestaan had ik de prijzen zelf gewoon 2x gedaan. Ze hebben nu gewoon een kado gegeven aan scalpers/retailers.
Klopt. Megekko is gewoon een scalper met een BTW nummerstylezzz schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:40:
[...]
Ach, er word zo negatief gedaan over scalping. In principe is elke winkel een professionele scalping organisatie, of denk je nou echt dat ze bij de jumbo geïnteresseerd zijn in de potjes augurken?
Zelf denk ik dat er over een paar jaar wetgeving is die scalping moet tegengaan.stylezzz schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:40:
[...]
Het gebeurt laatste tijd met heel veel producten, tot het uiteindelijk uit de hand gaat lopen.
Dit onderwerp komt vroeg of laat wel aan bod in de media bij bijvoorbeeld consumenten programma’s. Dan pikt de overheid het ook op.
[ Voor 3% gewijzigd door krablander op 04-03-2021 13:07 ]
Das erg gevaarlijk, gaat in tegen de vrije markt.krablander schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:06:
[...]
Zelf denk ik dat er over een paar jaar wetgeving is die scalping moet tegengaan.
Het gebeurt laatste tijd met heel veel producten, tot het uiteindelijk uit de hand gaat lopen.
Dit onderwerp komt vroeg of laat wel aan bod in de media bij bijvoorbeeld consumenten programma’s. Dan pikt de overheid het ook op.
Wat een kromme vergelijking zegMetalSonic schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:08:
[...]
Dan ga ik wel even wat IC bedden scalpen omdat ik toevallig in het ziekenhuis werk. Als je me niet 1000 contant geeft dan heb je pech
[ Voor 9% gewijzigd door Beavbusi op 04-03-2021 13:16 ]
Wat voor vrije markt? Het zijn gewoon scalpers/miners die scripts gebruiken om alle kaarten op te kopen. De gemiddelde consument komt niet eens in de equatie voor, wat niet de bedoeling zou moeten zijn van een ''vrije markt''.stynosen schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:09:
[...]
Das erg gevaarlijk, gaat in tegen de vrije markt.
Dit is toch ook wat er gebeurt met goud, olie, en diamanten? Zaken hebben een waarde, als er veel vraag is, dan stijgt de prijs. Is er weinig vraag, daalt de prijs. In oktober - december werden de z aken voor minder verkocht dan de vraag eigenlijk was, waardoor het interessant was om ze te kopen, en door het tekort ze terug te verkopen aan een hogere prijs.ScalpNoLimit schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:17:
[...]
Wat voor vrije markt? Het zijn gewoon scalpers/miners die scripts gebruiken om alle kaarten op te kopen. De gemiddelde consument komt niet eens in de equatie voor, wat niet de bedoeling zou moeten zijn van een ''vrije markt''.
Dit raakt dichter bij huis, omdat het de "gewone" gamer heel zwaar raakt. Maar het mechanisme dat hier speelt, is een mechanisme waar de vrije markt inderdaad op gebouwd is. Ik weet niet of je zoiets wil en kan tegenhouden.
Fout ligt volledig bij nvidia, die een kaart launchen en er vervolgens niet voldoende voor kunnen leveren. Niet bij de scalpers, die zich heel triestig opstellen in deze situatie. Maar je kan iemand niet verwijten gebruik te maken van een opportuniteit in de markt, dat is exact wat ondernemers elke dag doen.
tbqh, de fout ligt vooral bij de gekken die het van de scalpers kopen. Want geen kopers -> geen scalpers. Kijk mar naar de 3060. Die scalpen blijkbaar neit zo lekker, want mensen kopen de kaarten neit voor de prijs die scalpers ervoor willenHoubie schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:20:
[...]
Dit is toch ook wat er gebeurt met goud, olie, en diamanten? Zaken hebben een waarde, als er veel vraag is, dan stijgt de prijs. Is er weinig vraag, daalt de prijs. In oktober - december werden de z aken voor minder verkocht dan de vraag eigenlijk was, waardoor het interessant was om ze te kopen, en door het tekort ze terug te verkopen aan een hogere prijs.
Dit raakt dichter bij huis, omdat het de "gewone" gamer heel zwaar raakt. Maar het mechanisme dat hier speelt, is een mechanisme waar de vrije markt inderdaad op gebouwd is. Ik weet niet of je zoiets wil en kan tegenhouden.
Fout ligt volledig bij nvidia, die een kaart launchen en er vervolgens niet voldoende voor kunnen leveren. Niet bij de scalpers, die zich heel triestig opstellen in deze situatie. Maar je kan iemand niet verwijten gebruik te maken van een opportuniteit in de markt, dat is exact wat ondernemers elke dag doen.
In mijn optiek wordt met "scalping" de schaarste juist erger gemaakt door het product op te kopen en mondjesmaat op de markt te brengen. Ze dragen bij aan de schaarste om juist de prijs omhoog te drijven. Soort monopolist maar dan door velen.Houbie schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:20:
[...]
Totale onzin. Een scalper voegt nul waarde toe maar pakt slechts het verschil tussen wat hij ervoor heeft betaalt en een oprechte koper er voor bereid is te betalen. Het vervoer en bezorging komt daarbij ook nog eens ten koste van de koper of de webshop waar hij niks voor gaat opdraaien.stylezzz schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:40:
[...]
Ik ga naar de supermarkt omdat daar een grote verzameling is van dingen die ik nodig heb. Daardoor hoef ik niet heel het land rond te rijden voor mijn AVGtje vanavond. Dat is een service die ze leveren en die vergoed je plus winstmarge. Toegevoegde waarde word dat ook wel genoemd. En dit principe gaat vele malen door, Jumbo koopt ook zijn inventoris weer bij andere gespecialiseerde groothandels en zo gaat dat door tot je aan de grondstof winning komt.
Ik zie niemand hier al met een schep naar buiten lopen om de zelf de grondstoffen te op te gaan graven voor zijn 3070 terwijl hij hardop moppert over scalpers.
[ Voor 21% gewijzigd door MrnXdK op 04-03-2021 13:32 ]
Helemaal waar. En als je echt iets nodig hebt, dan betaal je er inderdaad de inflated prijs voor. Zelfde valt te zeggen voor mensen die nu bitcoins kopen. Je kan klagen dat dat veel duurder is dan een jaar geleden, maar zo werkt de markt nu eenmaal.stynosen schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:26:
[...]
tbqh, de fout ligt vooral bij de gekken die het van de scalpers kopen. Want geen kopers -> geen scalpers. Kijk mar naar de 3060. Die scalpen blijkbaar neit zo lekker, want mensen kopen de kaarten neit voor de prijs die scalpers ervoor willen
Ik denk dat scalpers juist niet willen blijven zitten met de kaarten, en ze dus meteen terug op de markt brengen. Ik zie niet in waarom iemand de kaarten zou willen bijhouden, binnen een jaar zijn ze in elk geval niet zoveel waard als nu. De schaarste is er nu, en daar kapitaliseren ze op.saffi schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:26:
[...]
In mijn optiek wordt met "scalping" de schaarste juist erger gemaakt door het product op te kopen en mondjesmaat op de markt te brengen. Ze dragen bij aan de schaarste om juist de prijs omhoog te drijven. Soort monopolist maar dan door velen.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat je tegen scalpers mag zijn, vind het zelf ook een triestige praktijk. Maar, dat betekent niet dat die personen dat niet mogen doen.
[ Voor 40% gewijzigd door Houbie op 04-03-2021 13:30 ]
https://azerty.nl/categor...ing=15&limit=30&view=gridgthaans schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:51:
Azerty heeft 18 stuks MSI 3070 X TRIO op stock. Hebben ze dan hun volledige wachtlijst al uitgeleverd?
[Afbeelding]
Je kan nu in elk geval kiezen uit drie verschillende 3070 kaarten.
Zwaar off topic, maar....Beavbusi schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:15:
[...]
Wat een kromme vergelijking zeg
Dan ga ik wel even wat IC bedden scalpen omdat ik toevallig in het ziekenhuis werk. Als je me niet 1000 contant geeft dan heb je pech
De IC bedden zijn al gescalped, door de overheid en verzekeraars.
De prijs voor een bed is Corona. Vele mensen met andere ernstige ziekten die een operatie nodig hebben moeten wachten. Zaken die van levensbelang zijn ipv de vrijetijd besteding waar we het hier over hebben. Ga 'n potje monopoliën(Wel met mondkapje)
https://nos.nl/nieuwsuur/...-haal-ik-het-nog-wel.html
https://www.ad.nl/gezond/...ijn-baan-kosten~a676edd9/
https://www.1limburg.nl/o...erbehandeling-door-corona
Wat is cyberport toch weer een k*t bedrijf, zojuist te horen gekregen dat ze teveel bestellingen aangenomen hebben voor de gigabyte rtx 3080. Ze hebben geen leverdatum op korte termijn. Heb de bestelling geannuleerd...
[ Voor 6% gewijzigd door timetje100 op 04-03-2021 13:38 ]
@timetje100 balen man ik heb ook besteld..... wat was jouw order # ? mijn 2004617558timetje100 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:38:
Wat is cyberport toch weer een k*t bedrijf, zojuist te horen gekregen dat ze teveel bestellingen aangenomen hebben voor de gigabyte rtx 3080. Ze hebben geen leverdatum op korte termijn. Heb de bestelling geannuleerd...
Tsjah... het verschil tussen een particulier en een professioneel bedrijf. Noem het maar onzin... Komt toch op hetzelfde neer, al begrijp ik je frustratie....MrnXdK schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:26:
[...]
Totale onzin. Een scalper voegt nul waarde toe maar pakt slechts het verschil tussen wat hij ervoor heeft betaalt en een oprechte koper er voor bereid is te betalen. Het vervoer en bezorging komt daarbij ook nog eens ten koste van de koper of de webshop waar hij niks voor gaat opdraaien.
Ik ga naar de supermarkt omdat daar een grote verzameling is van dingen die ik nodig heb. Daardoor hoef ik niet heel het land rond te rijden voor mijn AVGtje vanavond. Dat is een service die ze leveren en die vergoed je plus winstmarge. Toegevoegde waarde word dat ook wel genoemd. En dit principe gaat vele malen door, Jumbo koopt ook zijn inventoris weer bij andere gespecialiseerde groothandels en zo gaat dat door tot je aan de grondstof winning komt.
Ik zie niemand hier al met een schep naar buiten lopen om de zelf de grondstoffen te op te gaan graven voor zijn 3070 terwijl hij hardop moppert over scalpers.
Mijn (3080) bestelling is vanochtend verzonden, de order zit in de #69xx range.killer2 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:42:
[...]
balen man ik heb ook besteld..... wat was jouw order # ? mijn 2004617558
Dan was jij er waarschijnlijk de eerste minuut er bij dan staat je levering op gereserveerd, latere leveringen krijgen de status "niet op voorraad"JoostBaksteen schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:49:
[...]
Mijn (3080) bestelling is vanochtend verzonden, de order zit in de #69xx range.
[ Voor 27% gewijzigd door timetje100 op 04-03-2021 13:51 ]
2004617891killer2 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:42:
[...]
@timetje100 balen man ik heb ook besteld..... wat was jouw order # ? mijn 2004617558
zit ik net wat eerder maar ben bang dat ik zo ook mail krijg :
Artikel nicht vorrätig - Auf Lager, innerh. 24 h versandfertig
Ik heb geen mail gekregen maar gebeld, omdat ik precies hetzelfde had met het PS5 gebeuren bij cyberport. Die zijn na 3 maanden nog steeds niet geleverd omdat ze veel te veel orders hebben aangenomen.killer2 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:56:
[...]
zit ik net wat eerder maar ben bang dat ik zo ook mail krijg :
Artikel nicht vorrätig - Auf Lager, innerh. 24 h versandfertig
Zelfde zal dus met de rtx 3080 gaan gelden, 15 min lang kon er besteld worden.
Er zijn wel gevaarlijkere gaten..mensen die een RTX 3060 aanboden een week voor de release, omdat ze deze konden kopen van een vriend met een grote mining farm.stynosen schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:09:
[...]
Das erg gevaarlijk, gaat in tegen de vrije markt.
Bij Cyberport kan je heel eenvoudig gezien als je bestelling wel of niet komt, zodra je bent ingelogd.timetje100 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:38:
[ Voor 39% gewijzigd door frackz op 04-03-2021 14:04 ]
Bij Centralpoint zou ik ook nooit meer bestellen. Recent een andere versie dan mijn huidige rtx 3080 kunnen bestellen, omdat die op voorraad zou zijn. Nou niet dus. En al wel betaald en maar wachten op de terugbetaling..
Ik wil het liefst de Suprim X.
Ik wil het liefst de Suprim X.
[ Voor 7% gewijzigd door turkeyhakan op 04-03-2021 14:26 ]
AMD's aankondiging gisteren van de RX 6700XT lijkt er toe te leiden dat veel mede-Tweakers hun RTX 3070 op V&A zijn gaan aanbieden. Alleen al in de laatste 24 uur zijn er daar nu 14 RTX 3070 kaarten bij gekomen (op een totaal van 47).
De kans dat je na verkoop van je RTX 3070 ook daadwerkelijk een RX 6700XT kunt aanschaffen lijkt me dan wel weer klein...
De kans dat je na verkoop van je RTX 3070 ook daadwerkelijk een RX 6700XT kunt aanschaffen lijkt me dan wel weer klein...
vast al door de meeste gezien maar voor de zekerheid: https://www.informatique....rtx-3060-12gb-vision.html
stylezzz schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:40:
[...]
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Mooie prijs voor een 3080.krablander schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:29:
[Afbeelding]
De 3080 Gaming X van paradigitaal is binnen (maandag besteld).
Kan het haast niet geloven dat deze kaart ook echt geleverd is voor “slechts” €1050 ipv €2249 door hun prijsfout.
Kan eindelijk weer ETS2 op 120 FPS spelen.
Hopelijk draait deze kaart wel wat koeler dan de 3080 Suprim X.
Maar de Suprim X is toch het beste wat msi kan bieden qua koeling ?
op de suprim 3080x heb je 2 biossen he?krablander schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:29:
[Afbeelding]
De 3080 Gaming X van paradigitaal is binnen (maandag besteld).
Kan het haast niet geloven dat deze kaart ook echt geleverd is voor “slechts” €1050 ipv €2249 door hun prijsfout.
Kan eindelijk weer ETS2 op 120 FPS spelen.
Hopelijk draait deze kaart wel wat koeler dan de 3080 Suprim X.
de quit wordt hij idd iets warmer, dan hoor je hem helemaal niet. (max 78 graden)
en OC niet warmer van 68 graden.
De Suprim staat ook iets hoger dan de Trio. (meer premium)
desondanks veel plezier met de trio kaart
Toch wel frustrerend dat Sicomputers al vanaf de eerste week januari geen enkele MSI trio heeft uitgeleverd...gthaans schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:51:
[Afbeelding]
Bij beide biossen werd ie 80°.Aggressor schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:43:
[...]
op de suprim 3080x heb je 2 biossen he?
de quit wordt hij idd iets warmer, dan hoor je hem helemaal niet. (max 78 graden)
en OC niet warmer van 68 graden.
De Suprim staat ook iets hoger dan de Trio. (meer premium)
desondanks veel plezier met de trio kaart
Maakte weinig verschil, als ik hoor dat andere Suprim exemplaren wel 10° koeler lopen bij stock settings, ben ik er eigenlijk wel zeker van dat mijn Suprim een lagere kwaliteit chip had (silicon lottery).
Ik kon hem natuurlijk wel undervolten en zo, maar ik vind persoonlijk dat zoiets niet nodig moet zijn bij een peperdure videokaart.
Mijn airflow was gewoon goed, heb zelfs de kaart nog geprobeerd in een grotere case met extra fans wat niet veel hielp qua omlaag brengen van de temperatuur.
[ Voor 9% gewijzigd door krablander op 04-03-2021 15:49 ]
Dan heb je misschien een verkeerde kaart gehad,krablander schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:48:
[...]
Bij beide biossen werd ie 80°.
Maakte weinig verschil, als ik hoor dat andere Suprim exemplaren wel 10° koeler lopen bij stock settings, ben ik er eigenlijk wel zeker van dat mijn Suprim een lagere kwaliteit chip had (silicon lottery).
Ik kon hem natuurlijk wel undervolten en zo, maar ik vind persoonlijk dat zoiets niet nodig moet zijn bij een peperdure videokaart.
Mijn airflow was gewoon goed, heb zelfs de kaart nog geprobeerd in een grotere case met extra fans wat niet veel hielp qua omlaag brengen van de temperatuur.
Bij mij merk ik het echt wel.
Quit Bios max 68 graden.. (fans hoor je wel iets)
Bios, hoor je echt helemaal niks.. max 78 graden.
Wat ik niet zo goed begrijp is dat er bij Megekko nog steeds wachtrij is voor de aorus rtx 3080 master en extreme terwijl deze gisteren reeds in vrije verkoop waren. Staat er nog iemand voor deze kaarten in de wachtrij bij Megekko?
Hoeveel bedroeg de prijs in vrije verkoop?Starboard schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:01:
Wat ik niet zo goed begrijp is dat er bij Megekko nog steeds wachtrij is voor de aorus rtx 3080 master en extreme terwijl deze gisteren reeds in vrije verkoop waren. Staat er nog iemand voor deze kaarten in de wachtrij bij Megekko?
Ik ben van gisteren van plek 11 naar 6 gegaan, dus ze zullen er 5 binnengekregen hebben.Baats schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:55:
Sta sinds begin februari in de wachtrij bij Azerty voor een Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti Vision OC.
Paar dagen geleden het bericht ontvangen dat deze gisteren in stock zou komen. Ben dan inderdaad gisteren voormiddag gedaald tot plek 1/14 op de wachtrij, vervolgens 1/13, 1/12 en nu 1/11... Nog steeds geen verzending jammer genoegZouden dat allemaal annuleringen zijn?
Hoop dat ze er de volgende keer iets meer binnenkrijgen
Die verlaging zullen idd wel annuleringen zijn, met zo weinig leveringen gaat dit nog wel een maand duren ben ik bang..
Ik ben gister van 17 naar 11 gegaan en zag vanmorgen dat ik naar 10 was gegaan.Tacow schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:17:
[...]
Ik ben van gisteren van plek 11 naar 6 gegaan, dus ze zullen er 5 binnengekregen hebben.
Hoop dat ze er de volgende keer iets meer binnenkrijgen
Die verlaging zullen idd wel annuleringen zijn, met zo weinig leveringen gaat dit nog wel een maand duren ben ik bang..
Dus ook een aantal annuleringen dan?
Geen mail ontvangen hier, wel betaald met paypal.timetje100 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:38:
Jij via overschrijving?
3080 voor €867
https://www.ldlc.com/fr-be/fiche/PB00404774.html
Ik kan hem echter niet in mijn mandje plaatsen.
Iemand enig idee waarom niet?
https://www.ldlc.com/fr-be/fiche/PB00404774.html
Ik kan hem echter niet in mijn mandje plaatsen.
Iemand enig idee waarom niet?
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
/f/image/4N0qDfc8wU2pDP6BjZr9yU6T.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xXf6zQZpmIm91CM0DxevimEL.jpg?f=fotoalbum_large)