Net de "Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master 8G" voor 779 euro besteld bij informatique. Kijk ik een paar minuten later weer op de website hebben ze de prijs verhoogd naar 919 euro haha. Ik heb het dus net op tijd fiewww.
Ik heb mijn kaart voor 800 euro gekocht, meer dan 2 maanden geleden en zit nog steeds te wachten. Hij kost nu 1049.Toaru schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:56:
Ik ben wel benieuwd, zijn er mensen in dit topic die de huidige gang van zaken acceptabel vinden? Nee toch? Het gebrek aan communicatie, het opschroeven van de prijzen, het feit dat de consument (en nota bene de betaler) hier allemaal weer voor mag opdraaien. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand in dit topic het eens is met de huidige manier van doen. Dit is om ziek van te worden, nog nooit zoiets meegemaakt in de 34 jaar dat ik leef.
Ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat ze me gewoon gaan laten wachten ipv de kaart daadwerkelijk te bestellen en leveren.
Zolang men voor deze absurde prijzen blijft kopen zal het denk ik ook niet veranderen.Toaru schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:56:
Ik ben wel benieuwd, zijn er mensen in dit topic die de huidige gang van zaken acceptabel vinden? Nee toch? Het gebrek aan communicatie, het opschroeven van de prijzen, het feit dat de consument (en nota bene de betaler) hier allemaal weer voor mag opdraaien. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand in dit topic het eens is met de huidige manier van doen. Dit is om ziek van te worden, nog nooit zoiets meegemaakt in de 34 jaar dat ik leef.
Zo gaat het altijd in de computer onderdelen retail (en vrijwel overal)...Toaru schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:56:
Veel vraag en weinig aanbod leidt tot hogere prijzen.
Dat doen bedrijven niet om de klanten te pesten of uit te buiten maar gewoon omdat verkopen zo werkt.
Kijk maar eens naar de geheugenprijs de afgelopen jaren (54-215 euro).
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
We vinden het allemaal normaal dat de prijs in de loop van de tijd hetzelfde blijft of zelfs daalt maar bij een prijsstijging staan we op onze achterste benen?
Als je vroeg besteld hebt kan je nu een kaart geleverd krijgen tegen een lagere prijs dan wanneer je nu pas gaat bestellen.
Dat is toch alleen maar mooi?
Pas als die goedkoper bestelde kaarten niet meer binnenkomen en je ziet ze elders tegen veel meer wel verkocht worden, dan zou ik me bekocht voelen maar dat lijkt vooralsnog niet aan de orde te zijn.
Retailers hebben niks aan het "vasthouden" van ons geld want geld lenen kost tegenwoordig vrijwel niks meer.
Ik denk dat ze een behoorlijke dagtaak hebben aan het beantwoorden van alle vragen en ook orders missen in de vorm van nieuwe systemen waar de koop van wordt uitgesteld wegens de slechte beschikbaarheid van de onderdelen.
En dan moeten ze ook nog een wachtlijst wegwerken waarop orders staan die voor een dusdanig lagere prijs zijn ingeschoten dat het moeilijk wordt om daar tegen de huige prijzen nog de gevraagde artikelen voor in te kunnen kopen...
De oorzaak van al deze problemen is de bij de vraag achterblijvende levering van GPU's en CPU's.
Of AMD en NVIDIA deze produkten wel hadden mogen lanceren zonder dat ze echt in volume konden gaan leveren, dat is waar je over kan twijfelen, maar ook daar zit druk op van de concurrentie.
Als ze bij de lancering de prijzen al op het huidige niveau hadden gezet zouden we al dit gekibbel niet hebben want dan hadden we geen wachtrijen omdat iedereen de prijzen dan te hoog zou hebben gevonden...
[ Voor 9% gewijzigd door Leader98 op 26-01-2021 18:29 ]
😭😭😭😭
AARSMAAD schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:41:
Beste alternate hoe kan het dan wel zo zijn dat meerdere webshops wel dagelijks updates versturen over wat er binnenkomt bijvoobeeld megekko is er niet iets soort gelijks mogelijk al is het maar wekelijks?
Met vriendelijke groet Bram van Oevelen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8X93WfyWyiOzDyNxnHBGYEDN.jpg?f=user_large)
Ik vraag me nu wel af hoe het zit met Azerty.
Vorige week donderdag mail gehad dat ik mijn ASUS TUF 3080 OC op 5/02 ga krijgen.
Sindsdien niets meer vernomen en deze week krijgen ze maar een klein aantal binnen van deze kaart.
Ik hoop echt dag ze leveren wat ze beloven.
Vorige week donderdag mail gehad dat ik mijn ASUS TUF 3080 OC op 5/02 ga krijgen.
Sindsdien niets meer vernomen en deze week krijgen ze maar een klein aantal binnen van deze kaart.
Beter lezen, ze beloven niksIamPeacock schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:40:
ik zou vandaag ook de rtx 3070 msi ventus x3 opgestuurd krijgen. heb ook nog geen enkel bericht van azerty gehad. ik vrees dat het weer eens uitgesteld wordt.IamPeacock schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:40:
Ik lees hier voornamelijk over de voorraden van de 3070/80. Geldt dit ook voor de 3060 ti? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat deze voorraden namelijk begin februari zouden worden aangevuld..
Ik heb een conflict met Informatique en wil dit met jullie delen.
Op de website staat het volgende:
"Let op! Maximaal 1 per klant/adres i.v.m. de schaarste van deze videokaarten."
Dit staat onder alle videokaarten, zowel de Nvidia 3000- als 1000-series kaarten. Ook bij de AMD videokaarten.
Zoals ik het begrijp mag ik maximaal 1 stuk van dat specifieke model bestellen. Anders had het duidelijk ander geformuleerd moeten worden.
Mijn bestelling (met twee verschillende 3060 Ti videokaarten) is nadat ik deze betaald heb èn een orderbevestiging heb ontvangen zonder pardon verwijderd.
Dit staat onder alle videokaarten, zowel de Nvidia 3000- als 1000-series kaarten. Ook bij de AMD videokaarten.
Zoals ik het begrijp mag ik maximaal 1 stuk van dat specifieke model bestellen. Anders had het duidelijk ander geformuleerd moeten worden.
Mijn bestelling (met twee verschillende 3060 Ti videokaarten) is nadat ik deze betaald heb èn een orderbevestiging heb ontvangen zonder pardon verwijderd.
Dat is beleid wat Nvidia en AMD aan alle resellers voorschrijft. Geldt voor alle winkels.Boost9898 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:55:
Niet zo lief van ze. Even bellen wellicht?Boost9898 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:55:
Buigen v/d regels wordt niet geaccepteerd. Dus ik zou het geen conflict noemen eerder je verlies leren accepteren.Boost9898 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:55:
Niet waar. De mail zegt dat ze verwachten dat hun leverancier de kaarten naar ze toe kan sturen. Dat is wat anders dan hem vandaag naar jou sturen. Ook gaat het om slechts een verwachting.Binkieboy23 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:54:
[...]
ik zou vandaag ook de rtx 3070 msi ventus x3 opgestuurd krijgen. heb ook nog geen enkel bericht van azerty gehad. ik vrees dat het weer eens uitgesteld wordt.
Ik zou als ik jou was gewoon wachten tot je een track and trace krijgt, en niet teveel uit gaan van die mailtjes over verwachtte tijd en voorraad bij leveranciers. Voor hetzelfde geld gaat het maar om een paar kaarten wat ze krijgen van de leverancier.
Ja dat had ik ook direct gedaan en ik heb wat ik hieronder geschreven heb toegelicht maar daar hebben ze geen boodschap aan. Dus ik denk dat ik het hogerop ga zoeken morgen.Lord_Dain schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:59:
[...]
Niet zo lief van ze. Even bellen wellicht?
Dan hadden ze duidelijk moeten vermelden dat er maximaal één 3000-serie videokaart per klant besteld mag worden. Nu is dat nergens uit op te maken. Dit heb ik ook nergens hoeven accepteren en is niet opgenomen in de AV. Bovendien had ik ook al betaald en een orderbevestiging ontvangen.bierschuit schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:59:
[...]
Buigen v/d regels wordt niet geaccepteerd. Dus ik zou het geen conflict noemen eerder je verlies leren accepteren.
Ik zie in de google doc ook de wachtrij van Informatique. Enig idee waar ik die informatie kan zien? Zie het niet bij mijn orderbevestiging of de status van mijn bestelling staan.
LDLC in Frankrijk ondertussen (voor als je Frans kan):
:strip_exif()/f/image/Kmh3ENI0t77Lf5hCdtIOUbJQ.jpg?f=fotoalbum_large)
TL;DRFrench:
Ze hebben geen idee wanneer de kaart waar het over gaat (MSI Ventus 3060 ti 2x) geleverd wordt. Er wordt wel aangeboden om een kaart uit voorraad te leveren - maar daar wordt logischerwijs niet voor gekozen, want duurder.
Dit is overigens via de Graphics Card Restock Bot op Twitter: https://twitter.com/GraphicRestock .
Ik dacht daat LDLC geen 3000 series kaarten stuurde naar laanden buiten FR, ES en BERemy schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:25:
[...]
LDLC in Frankrijk ondertussen (voor als je Frans kan):
[Afbeelding]
TL;DRFrench:
Ze hebben geen idee wanneer de kaart waar het over gaat (MSI Ventus 3060 ti 2x) geleverd wordt. Er wordt wel aangeboden om een kaart uit voorraad te leveren - maar daar wordt logischerwijs niet voor gekozen, want duurder.
Dit is overigens via de Graphics Card Restock Bot op Twitter: https://twitter.com/GraphicRestock .
Wat natuurlijk kan, is dat degene waar ik het vandaan heb (zie Twitter-link) in FR of BE woontzafer94 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:49:
[...]
Ik dacht daat LDLC geen 3000 series kaarten stuurde naar laanden buiten FR, ES en BE
Ja die had ik gemaild, maar ook geen reactie. Toen zei iemand dat klantenservice@ snel reageerde, dus die geprobeerdRemy schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:53:
[...]
Ze hebben gewoon een contactpagina hehttps://www.megekko.nl/info/contactemail
E-mailadres is info@megekko.nl .
Nou daar houdt Alternate zich dan niet aan.Viserius schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:58:
[...]
Dat is beleid wat Nvidia en AMD aan alle resellers voorschrijft. Geldt voor alle winkels.
Ik was 2de en ineens sinds gister 21ste ....
Dus degene voor mij heeft 20 kaarten in order staan.
Heb jarenlang zelf bij een hardware groothandel gewerkt. Dit is geen onwil en ad-hoc greed van de retailers die even snel 100 euro op een kaart pakken.Toaru schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:56:
B2C retailers moeten de kaarten voor hogere prijzen inkopen bij distributeurs, die op hun beurt bij de fabrikant weer duurder moeten inkopen. Die prijs wordt weer bepaald enerzijds door de fabrikant zelf, maar gezien het feit dat zo'n beetje alle kaarten duurder zijn geworden (bv ook de 3070's), is de kans groot dat dit bijvoorbeeld komt door de schaarste van geheugen en de prijs ervan.
De combinatie van:
- een supply chain die onder druk staat door Covid
- de enorme vraag die is ontstaan door de enorme sprong in de performance van het product
- meer thuisfun investeringen door Covid
- de gestegen opbrengst van het minen van Crypto's
...maakt dat het volstrekt logisch is dat de prijzen zo stijgen.
Weet nog wel dat ik op zoek was naar een videokaart tijdens de eerste Bitcoin / Altcoin madness. Die periode heeft VGA kaarten voor altijd naar een nieuw pricepoint gedrukt, waarbij we nu op een niveau zitten dat voorheen ondenkbaar was. Je koopt een PS5 voor 500 euro en wij praten hier over videokaarten van over de 1000 euro (en soms 1700-2000 euro) alsof het niks is

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Zow, ik zie dat er asus kaarten geleverd worden bij megekko. Hopelijk minimum 163 strix oc kaarten he.
[ Voor 4% gewijzigd door SideShow op 26-01-2021 21:10 ]
Dit is heel sip.. gigabyte 3070 eagle oc ook verhoogd van 730 naar 850. Geldt ook bij Alternate.lt_cmd_data schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:34:
Informatique heeft zo juist om na 17:00 alle 3080 +€100,- verhoogt op een enkele na.
Geen enkele 3080 kaart is meer ter koop onder de €1000,-
[Afbeelding]
zie ook https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851
Zou dit komen door verhoging bij de leverancier of maken de zaken misbruik van de schaarste? Vind het in ieder geval absurd.
Prijzen van Azerty zijn niet verhoogd maar vrees het ergste..
Inkoopprijs (zonder bulk korting) rond de 580 -> 590 (en daar heb ik al 21% btw opgeteld). Zijn dus de webshops voornamelijk ATMKakaroto schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:11:
[...]
Dit is heel sip.. gigabyte 3070 eagle oc ook verhoogd van 730 naar 850. Geldt ook bij Alternate.
Zou dit komen door verhoging bij de leverancier of maken de zaken misbruik van de schaarste? Vind het in ieder geval absurd.
Prijzen van Azerty zijn niet verhoogd maar vrees het ergste..
[ Voor 3% gewijzigd door Viserius op 26-01-2021 21:23 ]
Ik zou wel graag een bron willen zien als je die nog kan vindenkieskeurig1993 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:55:
Ik lees hier voornamelijk over de voorraden van de 3070/80. Geldt dit ook voor de 3060 ti? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat deze voorraden namelijk begin februari zouden worden aangevuld..
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Dat is toch echt om van achterover te vallen. Kies je de X3 omdat je zo'n stom klein extra fannetje maar niets vindt, komen er in de twee weken na je bestelling wel een paar partijen X4 binnen en niets X3.Joran.D schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:55:
[...]
Ik heb een mail gekregen van Azerty dat een lading van de ICHILL x4 van inno3d binnenkomt maar de exacte datum wisten ze nog niet.
Voor €10 extra had ik na komende lading dan waarschijnlijk quasi vooraan in de wachtrij gestaan.
Is er iemand op de hoogte van nog specifieke problemen met de gigabyte 3080 Eagle OC? Die is sinds bijna een maand en half niet meer aangeleverd maar al de andere gigabytes toch met de regelmaat van (een trage) klok
Heeft iemand een idee waarom ik vanaf 23/12 op nummer 1 sta voor een 3070 Suprim x, en nu opeens op nummer 11 bij alternate?
Dhod schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:56:
Heeft iemand een idee waarom ik vanaf 23/12 op nummer 1 sta voor een 3070 Suprim x, en nu opeens op nummer 11 bij alternate?
Raven_X3 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:37:
ik denk dat overzettingen vanwege annuleringen naar een andere wachtrij wel met behoud van orginele ordertijden gebeurd. Zag eerder vandaag iemand die 18 plaatsen de verkeerde kant op geschoven is voor dezelfde kaart die ik in bestelling heb. Ik ben niet verschoven.
Als sinds de 20e op plaats 28 voor de 3080 TUF OC bij Alternate.nl.
Bomberchicken schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:34:
[...]
Ik kreeg op mijn mail hierover het volgende antwoord:
Bedankt voor je e-mail.
Uiteraard begrijp ik dat je hiervan in de war raakt. Sinds vandaag pakken wij de wachtrij anders aan dan eerder werd aangegeven. Hiervoor werd het per ordernummer berekend. Nu wordt het per grafische kaart berekend. Mocht een klant voor jou twee grafische kaarten hebben besteld en jij hebt daarna één grafische kaart besteld dan wordt je niet meer op positie nummer twee gezet maar nu dan op nummer drie.
Je staat dus nog steeds op dezelfde positie alleen wordt het nu berekend per grafische kaart en niet per geplaatste order aangezien dit realistischer is. Excuses voor de verwarring, maar je hoeft je geen zorgen te maken!
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Dankjewel soepstengel, sorry niet gelezen.
Wel kansloos van alternate dat ze dat niet even laten weten zeg, waarom ik dan niet alsnog op plek 1 sta met 1 kaart vraag ik me dan wel af, als ze daar geen goeie reden voor hebben ben ik helemaal klaar met alternate. Altijd daar besteld maar het tekort aan communicatie voor zulke bestellingen vind ik echt belachelijk.
[ Voor 21% gewijzigd door Dhod op 26-01-2021 22:15 ]
Ik had exact de zelfde fout als u gemaakt en heb erna een mailtje naar azerty gestuurd omdat de wachtrij van de ICHIL X4 korter was en voor 10 euro kon ik niet sukkelen, dus hebben ze een bijbetaling laten doen en nus sta ik op de 8ste plaats.MatthiasDS schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:34:
[...]
Dat is toch echt om van achterover te vallen. Kies je de X3 omdat je zo'n stom klein extra fannetje maar niets vindt, komen er in de twee weken na je bestelling wel een paar partijen X4 binnen en niets X3.
Voor €10 extra had ik na komende lading dan waarschijnlijk quasi vooraan in de wachtrij gestaan.
Ik heb een mailtje gestuurd naar gigabyte en die zeggen gewoon dat ze deze kaarten nog steeds produceren. dus ik verwacht dat die wel nog eens binnenkomen maar wanneer is inderdaad een goeie vraag.Jef Patat schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:42:
Is er iemand op de hoogte van nog specifieke problemen met de gigabyte 3080 Eagle OC? Die is sinds bijna een maand en half niet meer aangeleverd maar al de andere gigabytes toch met de regelmaat van (een trage) klok
Ga binnenkort eens vragen waar ik sta in de rij, ben benieuwdrachez schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 00:22:
[...]
Ik ga ook meedoen aan de aios omruilactie 2080S --> 3080.
Mijn kaart wordt van de week opgehaald. Gaat wel ff duren, maar heb geen haast.
Time stamp voor de Asus strix 3090 oc is weer bij gewerkt! 😁😉🙃
Deze branche is in de afgelopen jaren anders enorm uitgedund. In België weet ik het niet precies, maar hier in Nederland hadden we heel veel meer PC ketens 20, en zelfs 10 jaar geleden. Vobis, Escom, MyCom, Norrod, Funprice, Dixons, Tandy, DynaByte, F10, etc.camus86 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:21:
[...]
Soms is het combi vansucces dat naar hun hoofd stijgt en de zekerheid dat je altijd winst maakt.
Ongeacht wat er ook gebeurt. Je zal altijd klanten hebben in deze branche, en eris weinig competitie op de belgische markt.
Er zijn er nog maar weinig overgebleven.
Bedankt voor de verduidelijking. Ik was tot nu toe steeds een paar plaatsen gedaald als ik om de 3 dagen keek, maar ik was nu op 549 blijven staan voor de 3080 TUF non-OC. Dat ik niet omhoog ben gegaan valt dus eigenlijk nog mee.Bomberchicken schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:34:
[...]
Ik kreeg op mijn mail hierover het volgende antwoord:
Bedankt voor je e-mail.
Uiteraard begrijp ik dat je hiervan in de war raakt. Sinds vandaag pakken wij de wachtrij anders aan dan eerder werd aangegeven. Hiervoor werd het per ordernummer berekend. Nu wordt het per grafische kaart berekend. Mocht een klant voor jou twee grafische kaarten hebben besteld en jij hebt daarna één grafische kaart besteld dan wordt je niet meer op positie nummer twee gezet maar nu dan op nummer drie.
Je staat dus nog steeds op dezelfde positie alleen wordt het nu berekend per grafische kaart en niet per geplaatste order aangezien dit realistischer is. Excuses voor de verwarring, maar je hoeft je geen zorgen te maken!

Ik had verduidelijking gevraagd bij Azerty waarom ik paar plaatsen achteruit ging in de rij (63 naar 65) en iemand anders hier op plaats 46 niet dezelfde beweging maakte. In 1 beweging ook gevraagd waarom wij voor ons type kaart (MSI 3060 ti Gaming X Trio) geen mails krijgen zoals we al gezien hebben hier van Azerty.
Hun antwoord:
Hun antwoord:
Bedankt voor jouw mail.
Helaas kan ik momenteel niet verklaren waardoor dit komt.
Bij wijzigingen komen klanten namelijk ook opnieuw achteraan in de wachtrij.
Het is daarom niet mogelijk dat er voorgedrongen is door andere klanten.
Wij informeren klanten inderdaad als er meer bekend is over de levertijd van de videokaart.
Helaas is er in jouw geval nog niks bekend en kunnen wij geen indicatie geven.
Om deze reden sturen wij ook geen updates uit over jouw bestelling.
Hopende je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Als t mee zit komt vandaag me MSI RTX 3080 Gaming X Trio binnen vanuit coolblue. PostNL had gisteren storing met track&trace. Die informatie klopt niet helemaal. Hoop vandaag of morgen levering. Maandag besteld.
Heb toch nog even terug gezocht voordat ik ineens 2 plaatsen gemist had.. op 16 januari zei ik tegen een vriend dat ik op 46 stond.Mèllon030 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:22:
Ik had verduidelijking gevraagd bij Azerty waarom ik paar plaatsen achteruit ging in de rij (63 naar 65) en iemand anders hier op plaats 46 niet dezelfde beweging maakte. In 1 beweging ook gevraagd waarom wij voor ons type kaart (MSI 3060 ti Gaming X Trio) geen mails krijgen zoals we al gezien hebben hier van Azerty.
Hun antwoord:
[...]
Maargoed, dan nog, er komt helaas nog geen ene kaart binnen
Delft 3720 wp op Zuid-Oost met een Goodwe 3000D-NS
Nouja net op tijd... ik heb 729 voor mijn 3080 betaald (moet ik nog krijgen tho...). De prijzen die zo absurt stijgen is gewoon achterlijk ze steken nu 400 euro extra in hun broekzak omdat ze wel iets geleverd krijgen slaat nergens op...Prophacyx schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:01:
Net de "Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master 8G" voor 779 euro besteld bij informatique. Kijk ik een paar minuten later weer op de website hebben ze de prijs verhoogd naar 919 euro haha. Ik heb het dus net op tijd fiewww.
Dit zegt niks, sta vanaf 20/01 op 1/1 bij Azerty voor deze kaart maar krijg vooralsnog niks geleverd. Hetzelfde geldt voor de Waterforce van Gigabyte waar ik al een week op 5/8 sta terwijl er een bestelling is binnen gekomen. Klopt niet helemaal.MatthiasDS schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:34:
[...]
Dat is toch echt om van achterover te vallen. Kies je de X3 omdat je zo'n stom klein extra fannetje maar niets vindt, komen er in de twee weken na je bestelling wel een paar partijen X4 binnen en niets X3.
Neem het ze niet kwalijk zolang de eerst wachtende maar ook echt de eerstvolgende is die aan de beurt komt. Ongeduldig mannetje wel zo.
[ Voor 9% gewijzigd door devazox op 27-01-2021 09:56 ]
Bij Alternate België van 3 naar 2 gezakt voor een MSI GeForce 3080 Suprim X....
Begonnen op 5 en dan week of 2 vast gestaan op plaats 3.
Nu las ik wel bij de reviews van de kaart dat er iemand, na lang wachten, zijn kaart heeft ontvangen.
Dus ze zullen echt maar 1 kaartje ontvangen hebben dan
Begonnen op 5 en dan week of 2 vast gestaan op plaats 3.
Nu las ik wel bij de reviews van de kaart dat er iemand, na lang wachten, zijn kaart heeft ontvangen.
Dus ze zullen echt maar 1 kaartje ontvangen hebben dan

Nieuws: Taiwanese chipmakers gaan productie chips voor autofabrikanten prioriteit geven https://www.reuters.com/a...autos-chips-idUSKBN29W0O9
het schip met 30xx-kaarten zal nog langzamer arriveren denk ik.
Four major Taiwanese chip makers met the island’s economics minister on Wednesday and told her they were willing to prioritise supplies for auto makers amid a global shortage of chips for the industry, the minister said.
Dat bold-stuk, dat zijn oa de GPU-makers.. oh well.Economics Minister Wang Mei-hua said she had met executives from Taiwan Semiconductor Manufacturing Co Ltd (TSMC), United Microelectronics Corp (UMC), Powerchip Semiconductor Manufacturing Corp and Vanguard International Semiconductor Corp.
The companies had agreed to give priority to auto chips to meet demand even as they were also trying to fill orders from the electronics sector, Wang said.

Tot op heden nog geen update... keeping you postedNLatuny schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:03:
Mijn RTX 3080 Gaming X trio is er bijna![]()
[Afbeelding]
Zie nu pas dat Megekko de tekst
Halverwege deze week (week 4) verwachten wij onderstaande videokaarten:
heeft staan,
Zou dat betekenen dat ALLE backorders van genoemde kaarten dan ook in 1 keer afgehandeld kunnen worden?
Met mijn plek 7 voor de 3080 Gigabyte gaming OC zou ik het mooi vinden als het nu eindelijk gata gebeuren.
En zeker gun ik het anderen dat gevoel ook!
En oh ja, dan moet ik wel even de rest van de PC bij elkaar klikken
Halverwege deze week (week 4) verwachten wij onderstaande videokaarten:
heeft staan,
Zou dat betekenen dat ALLE backorders van genoemde kaarten dan ook in 1 keer afgehandeld kunnen worden?
Met mijn plek 7 voor de 3080 Gigabyte gaming OC zou ik het mooi vinden als het nu eindelijk gata gebeuren.
En zeker gun ik het anderen dat gevoel ook!
En oh ja, dan moet ik wel even de rest van de PC bij elkaar klikken
Het is precies wat ze zeggen: ze verwachten die kaarten. Ze zeggen niet dat ze verwachten elke backorder uit te kunnen leveren.
Meestal werd er gesproken over een batch, daarom dacht ik eventjes YES.iBugged schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:19:
Het is precies wat ze zeggen: ze verwachten die kaarten. Ze zeggen niet dat ze verwachten elke backorder uit te kunnen leveren.
Ja, je moet wat om positief te blijven.
AMD laat zijn 6000-serie wel bij TSMC maken, maar Nvidia zit, zover ik weet, alleen op Samsung 8nm voor zijn consumenten kaarten. De levering van Nvidia kaarten zou dus niet direct beïnvloed worden door deze deal uit Taiwan.Remy schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:45:
Nieuws: Taiwanese chipmakers gaan productie chips voor autofabrikanten prioriteit geven https://www.reuters.com/a...autos-chips-idUSKBN29W0O9
[...]
![]()
[...]
Dat bold-stuk, dat zijn oa de GPU-makers.. oh well.het schip met 30xx-kaarten zal nog langzamer arriveren denk ik.
Heb net een Inno3D GeForce RTX 3080 iChill Frostbite 10GB 3080 kaart besteld bij Alternate, ben voor deze kaart gegaan omdat ik een custom loop ga doen in mijn miniitx Formd T1. Ik was bang dat de prijzen nog verder gaan stijgen en deze was als kaart met een waterblok nog enigzins betaalbaar.
Omdat niet iedereen z'n kaart nodig heeft had ik gehoopt een beetje hoog in de lijst te komen echter er zijn nog 23 mensen voor mij
. Ben bang dat het dus nog even gaat duren, hopelijk op tijd om de gratis Call of Duty voucher te incasseren.
Initieel had ik een 3080 FE willen hebben toen die een paar maanden geleden werd aangekondigd voor =/- 750, echter had ik toen nog niet alle andere hardware besteld. Achteraf gezien had ik niet verwacht dat ze slecht leverbaar zijn en dat de prijzen de pan uit stijgen. Wel een beetje belachelijk dat Nvidia de tekorten probeert op te lossen door de prijzen te verhogen.
Omdat niet iedereen z'n kaart nodig heeft had ik gehoopt een beetje hoog in de lijst te komen echter er zijn nog 23 mensen voor mij

Initieel had ik een 3080 FE willen hebben toen die een paar maanden geleden werd aangekondigd voor =/- 750, echter had ik toen nog niet alle andere hardware besteld. Achteraf gezien had ik niet verwacht dat ze slecht leverbaar zijn en dat de prijzen de pan uit stijgen. Wel een beetje belachelijk dat Nvidia de tekorten probeert op te lossen door de prijzen te verhogen.
Ik heb hem net bij Azerty besteld de x4 voor 919 euro, sta op plek 9/9, misschien daar eens kijken.RouterJockey schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:36:
Heb net een Inno3D GeForce RTX 3080 iChill Frostbite 10GB 3080 kaart besteld bij Alternate, ben voor deze kaart gegaan omdat ik een custom loop ga doen in mijn miniitx Formd T1. Ik was bang dat de prijzen nog verder gaan stijgen en deze was als kaart met een waterblok nog enigzins betaalbaar.
Omdat niet iedereen z'n kaart nodig heeft had ik gehoopt een beetje hoog in de lijst te komen echter er zijn nog 23 mensen voor mij![]()
![]()
. Ben bang dat het dus nog even gaat duren, hopelijk op tijd om de gratis Call of Duty voucher te incasseren.
Probleem is dat het een miniitx case is van <10ltr, ik heb dus een smalle kaart (liefst 2 slot) en wil hem met een waterblok gaan koelen (kleine case airflow) voor die X4 zou ik een apart waterkoelblok moeten kopen en erop moeten zetten en ben ik dus uiteindelijk meer geld kwijt.darksummenors schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:42:
[...]
Ik heb hem net bij Azerty besteld de x4 voor 919 euro, sta op plek 9/9, misschien daar eens kijken.
Ik heb exact dezelfde besteld. Misschien een stomme vraag maar hoe zie jij in je azerty account welke positie je in de wachtrij hebt?darksummenors schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:42:
[...]
Ik heb hem net bij Azerty besteld de x4 voor 919 euro, sta op plek 9/9, misschien daar eens kijken.
Op voorraad bij Informatique
€879,- Gigabyte GeForce RTX 3070 8GB Aorus Master
€829,- Gigabyte GeForce RTX 3070 8GB Eagle OC
€849,- Gigabyte GeForce RTX 3070 8GB Gaming OC
€849,- Gigabyte GeForce RTX 3070 8GB Vision OC
[ Voor 8% gewijzigd door lt_cmd_data op 27-01-2021 12:14 ]
Op deze pagina:Aekaz schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:12:
[...]
Ik heb exact dezelfde besteld. Misschien een stomme vraag maar hoe zie jij in je azerty account welke positie je in de wachtrij hebt?
https://azerty.nl/wachtrij
Thanks, vond het al vreemd dat ik niets kon vinden in mijn account. Positie 8/9darksummenors schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:17:
[...]
Op deze pagina:
https://azerty.nl/wachtrij
Heeft er iemand uberhaupt de voorbije 2 weken een RTX 3080 geleverd gekregen van AlternateBE? Ik zie dat megekko al 2x een levering RTX 3080 ASUS TUF non oc binnen heeft gekregen. Sinds mijn bestelling eind November nog geen enkele keer meer dan 2 plaatsjes naar voor geschoven (wat dan wrs ook annuleringen zullen geweest zijn).
Net deze update van AZERTY gekregen
Via deze e-mail willen we je graag de wekelijkse update geven over de levering van je order W0...........
Je hebt op dit moment een bestelling bij ons openstaan voor een MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10G - Videokaar. Onze leverancier verwacht het product naar ons te kunnen verzenden op vrijdag 30 april 2021, 2 tot 3 werkdagen daarna zal het product bij jou bezorgd worden.
Let op: het product is op dit moment nog niet binnen bij onze leverancier, dus het gaat om een verwachte levertijd. We gaan wekelijks, of op de dag voordat de levertermijn verloopt, een nieuwe status aan je versturen per mail. Dit zodat je hier niet zelf weer navraag over hoeft te doen.
Graag verzoeken we je uitsluitend op deze mail te reageren als je door deze indicatie een wijziging in de order wilt doen. Hierdoor zal jouw vraag direct bij de juiste collega uitkomen en kunnen we je sneller helpen.
Besteld op 23-12-2020 sta op dit moment 8 van 190
Gaat dus nog wel even duren 😓
Via deze e-mail willen we je graag de wekelijkse update geven over de levering van je order W0...........
Je hebt op dit moment een bestelling bij ons openstaan voor een MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10G - Videokaar. Onze leverancier verwacht het product naar ons te kunnen verzenden op vrijdag 30 april 2021, 2 tot 3 werkdagen daarna zal het product bij jou bezorgd worden.
Let op: het product is op dit moment nog niet binnen bij onze leverancier, dus het gaat om een verwachte levertijd. We gaan wekelijks, of op de dag voordat de levertermijn verloopt, een nieuwe status aan je versturen per mail. Dit zodat je hier niet zelf weer navraag over hoeft te doen.
Graag verzoeken we je uitsluitend op deze mail te reageren als je door deze indicatie een wijziging in de order wilt doen. Hierdoor zal jouw vraag direct bij de juiste collega uitkomen en kunnen we je sneller helpen.
@MadD0g vrijdag 30 april, dat is echt absurd...
Ja idd laten we hopen dat ze misschien een levering eerder krijgen maar heb er weinig hoop opBoost9898 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:50:
@MadD0g vrijdag 30 april, dat is echt absurd...
ik had sowieso wel in gedachten dat het nog minstens zo lang zou duren voordat voorraden weer een beetje normaal worden.
Hopelijk gaat het hier dus om een flinke batch samen met andere webshops waarmee gelijk alle tekorten geklaard kunnen worden en de prijzen weer naar normaler niveau kunnen...
Hopelijk gaat het hier dus om een flinke batch samen met andere webshops waarmee gelijk alle tekorten geklaard kunnen worden en de prijzen weer naar normaler niveau kunnen...
3 maanden wachten op een levering van (minstens) 8 gaming x trio kaarten?
Er worden grotere leveringsproblemen door Chinees nieuwjaar verwacht maar dat is nu wel heel extreem.

Er worden grotere leveringsproblemen door Chinees nieuwjaar verwacht maar dat is nu wel heel extreem.
Blijf het een vreemd iets vinden, ik sta op plek 159 voor ook de 3080 Gaming X trio maar heb precies dezelfde mail gekregen waarin ze mij ook vertellen dat ik hem op 30 april kan verwachten.MadD0g schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:49:
Net deze update van AZERTY gekregen
En de update van de Ventus 3x OC rtx 3070:
Besteld op 13 januari. Als ze dan wel een levering krijgen heb ik hem binnen drie weken. We gaan het zien.Via deze e-mail willen we je graag de wekelijkse update geven over de levering van je order Wxxxxxxxx.
Je hebt op dit moment een bestelling bij ons openstaan voor een MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC - Videokaart. Onze leverancier verwacht het product naar ons te kunnen verzenden op woensdag 3 februari 2021, 2 tot 3 werkdagen daarna zal het product bij jou bezorgd worden.
@Joosie200 ga er maar van uit dat het weer verlengd wordt
Als je op plek 159 staat, dan snap ik dat nog enigzins. Maar op plek 8 is absurd en ik begrijp niet hoe je dat dan wel in kunt schatten. Dan moet dus alles in een keer binnenkomen?Xyaint schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:02:
[...]
Blijf het een vreemd iets vinden, ik sta op plek 159 voor ook de 3080 Gaming X trio maar heb precies dezelfde mail gekregen waarin ze mij ook vertellen dat ik hem op 30 april kan verwachten.
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Ja, eerder zeiden ze dat de verwachting was: gisteren binnen en dan drie werkdagen later in huis. Dit is gewoon een verkapte: nog nul voorraad binnen dus wacht maar af.Aggressor schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:03:
@Joosie200 ga er maar van uit dat het weer verlengd wordt
Wees blij. Ik sta op plek 2 voor de Suprim en enige mail die ik steeds krijg gaat over een backorder van een kast waarvan ik weet dat die laat komt. Over de Suprim hoor ik niks. Ook niks bij Altnernate btw, maar dat ben ik wel gewend inmiddels.MacDokie schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:03:
[...]
Als je op plek 159 staat, dan snap ik dat nog enigzins. Maar op plek 8 is absurd en ik begrijp niet hoe je dat dan wel in kunt schatten. Dan moet dus alles in een keer binnenkomen?
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Zojuist deze mail gekregen van Azerty:
Je hebt op dit moment een bestelling bij ons openstaan voor een Asus TUF Gaming GeForce RTX 3080 OC - Videokaart. Onze leverancier verwacht het product naar ons te kunnen verzenden op maandag 15 februari 2021
Vorige week kreeg ik deze mail:
Je hebt op dit moment een bestelling bij ons openstaan voor een Asus TUF Gaming GeForce RTX 3080 OC - Videokaart. Onze leverancier verwacht het product naar ons te kunnen verzenden op vrijdag 5 februari 2021, 2 tot 3 werkdagen daarna zal het product bij jou bezorgd worden.
Ik begrijp dat de datum kan veranderen.
Maar gezien ik 104de sta in de wachtrij vraag ik mij zowiezo af of ik uberhaupt enige waarde kan hechten aan deze mails of dat het .. zoals ik zelf ongeveer inschat.. toch nog wel een maand of 3 minimaal gaat duren voordat ik mijn kaart kan verwachten.
Wat denken jullie ?
Je hebt op dit moment een bestelling bij ons openstaan voor een Asus TUF Gaming GeForce RTX 3080 OC - Videokaart. Onze leverancier verwacht het product naar ons te kunnen verzenden op maandag 15 februari 2021
Je hebt op dit moment een bestelling bij ons openstaan voor een Asus TUF Gaming GeForce RTX 3080 OC - Videokaart. Onze leverancier verwacht het product naar ons te kunnen verzenden op vrijdag 5 februari 2021, 2 tot 3 werkdagen daarna zal het product bij jou bezorgd worden.
Maar gezien ik 104de sta in de wachtrij vraag ik mij zowiezo af of ik uberhaupt enige waarde kan hechten aan deze mails of dat het .. zoals ik zelf ongeveer inschat.. toch nog wel een maand of 3 minimaal gaat duren voordat ik mijn kaart kan verwachten.
Wat denken jullie ?
[ Voor 4% gewijzigd door DeRuijte op 27-01-2021 13:07 ]
@DeRuijte ik denk niet dat ze zoveel binnen krijgen ...
ik heb wel eens het gevoel dat iedereen zo'n mail binnen krijgt.
ik heb wel eens het gevoel dat iedereen zo'n mail binnen krijgt.
@Agressor
had een fout gemaakt. vorige week zei de mail 5 feb en niet 15 feb...
heb mijn originele post ook aangepast.
.. Ik geloof er ook vrij weinig van... maar begrijp niet zo goed waarom ze dan zo,n mail sturen en mensen zeer valse hoop geven.
Begrijp me niet verkeerd, het is goed dat ze iig iets van informatie sturen.
Maar als 80% van de mails die ze sturen naar klanten een datum geven die totaal niet realistisch is bij deze videokaarten. ( want ik vermoed dat alle mensen achter mij in de wachtrij ook dezelfde mail krijgen )
Dan lijkt het mij misschien toch beter dat ze met deze wekelijke mails stoppen.
.. Ik geloof er ook vrij weinig van... maar begrijp niet zo goed waarom ze dan zo,n mail sturen en mensen zeer valse hoop geven.
Maar als 80% van de mails die ze sturen naar klanten een datum geven die totaal niet realistisch is bij deze videokaarten. ( want ik vermoed dat alle mensen achter mij in de wachtrij ook dezelfde mail krijgen )
Eerlijk gezegd denk ik dat je dit beter kunt negeren. Ook de leverancier weet gewoon echt niet, of hij op een specifieke datum meer dan 100 kaarten kan gaan leveren. MSI/Asus/Evga of wie dan ook gaat echt geen 750 kaarten van een specifieke soort in een keer leveren aan een distributeur in Nederland. En dat minimaal zal nodig zijn, om ineens 100 kaarten van een soort aan Megekko, Azerty of Alternate te kunnen leveren. Denk eerder aan 15-20 kaarten voor grote resellers per keer, en misschien 2-5 aan kleinere.DeRuijte schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:05:
Zojuist deze mail gekregen van Azerty:
Wat denken jullie ?
Don't kill the messenger, maar ben er 99% zeker van dat dit de praktijk zal zijn.
Bij sicomputers is er qua msi 3060 TI trio x nog niets veranderd helaas.
Goedemiddag Johan,
Bedankt voor je bericht. Helaas hebben wij geen informatie over de levertijden van de 30xx videokaarten, dit gaat nog wel even duren. Je staat op dit moment op plek 3 in de rij voor deze kaart.
Met vriendelijke groet,
Dan krijg je dus dat mensen continu bellen over wanneer ze de kaarten verwachten.DeRuijte schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:10:
@Agressor
Leverdata wordt automatisch door leveranciers verstuurd, maar zijn vaak wilde gokken. Soms zie je ook dat het vandaag 1 feb is, morgen 2 feb, overmorgen 3 feb etc. Zou continu op kunnen schuiven. Ook geeft het alleen aan wanneer zij "iets" krijgen, niet hoeveel. Zou theoretisch 1 kaart kunnen zijn (alhoewel het er hoogstwaarschijnlijk meer zullen zijn)
Alternate: Asus10GB D6X RTX 3080 TUF GAMING (NON-OC)
17-09-2020 plek 171
09-12-2020 plek 082
23-12-2020 plek 080
13-01-2021 plek 075
27-01-2021 plek 070
Ik heb er een hard hoofd in dat ik de kaart ooit nog ga krijgen. Ik ga uit mezelf niet switchen omdat het alternatief rustig 40% duurder is en dat is het me niet waard. Overigens passen maar 2 3080 kaarten in mijn kast, TUF en de FE. Ik probeer de FE nog steeds te snipen maar de bots zijn telkens te snel.
Gelukkig heb ik op de release dag een 3070 kunnen grijpen, dat gaat op zich prima.
17-09-2020 plek 171
09-12-2020 plek 082
23-12-2020 plek 080
13-01-2021 plek 075
27-01-2021 plek 070
Ik heb er een hard hoofd in dat ik de kaart ooit nog ga krijgen. Ik ga uit mezelf niet switchen omdat het alternatief rustig 40% duurder is en dat is het me niet waard. Overigens passen maar 2 3080 kaarten in mijn kast, TUF en de FE. Ik probeer de FE nog steeds te snipen maar de bots zijn telkens te snel.
Gelukkig heb ik op de release dag een 3070 kunnen grijpen, dat gaat op zich prima.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Zal nog wel even gaan duren dus.huntedjohan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:14:
Bij sicomputers is er qua msi 3060 TI trio x nog niets veranderd helaas.
[...]
Hopen dat ze ineens een batch binnen krijgen waar ze zelf ook verbaasd door zijn.
heb er een hard hoofd in. heb bij si nog maar weinig kaarten zien binnenkomen in de afgelopen 4 weken. ben er op tegen om meer te gaan betalen voor een kaart, maar het begint zo wel te lonken om met een andere webshop te gaan flirtenEwaJurjen01 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:25:
[...]
Zal nog wel even gaan duren dus.
Hopen dat ze ineens een batch binnen krijgen waar ze zelf ook verbaasd door zijn.
vind ook vooral de karige informatie zo jammer. bij megekko heb je tenminste nog beetje inzicht in wat hun denken/hopen binnen te krijgen.
[ Voor 12% gewijzigd door huntedjohan op 27-01-2021 13:27 ]
Zeer hoogst waarschijnlijk niet. Zou er niet op rekenen ieder gevalsjakie66 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:17:
[ Voor 6% gewijzigd door NLatuny op 27-01-2021 13:43 ]
Waarom wil je er 2?ph4ge schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:17:
Overigens passen maar 2 3080 kaarten in mijn kast, TUF en de FE. Ik probeer de FE nog steeds te snipen maar de bots zijn telkens te snel.
Nu na ruim 1.5 maand wachten bij zowel Alternate als Megeko en nagenoeg geen vooruitgang (plek 140 and 240 oid) heb ik net een kant en klare PC besteld.... Kost misschien iets meer kreeg net een mail dat ie waarschijnlijk volgende week wordt geleverd....
Deze heb ik besteld.
https://azerty.nl/product...-5-5600x-geforce-rtx-3080
Misschien een alternatief voor mensen die net als ik eigenlijk zelf een PC wilde bouwen maar het wachten zat zijn,...
Deze heb ik besteld.
https://azerty.nl/product...-5-5600x-geforce-rtx-3080
Misschien een alternatief voor mensen die net als ik eigenlijk zelf een PC wilde bouwen maar het wachten zat zijn,...
Het lijkt wel of €850 de grens is voor een 3070.lt_cmd_data schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:13:
Op voorraad bij Informatique
Of zou het verzadigingspunt er aan komen.

Hoe zit het eigenlijk met de miners? Is deze kaart niet interessant voor hun?
Een 3080 schijnt vergeleken bij een 3070 ideaal te zijn qua hashrate vs prijskaartje verhouding - daarom is deze haast niet te krijgen.Theodoor v B schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:54:
..
Hoe zit het eigenlijk met de miners? Is deze kaart niet interessant voor hun?
Je kan op dit moment een 3080 binnen 4 tot 6 maanden terugverdienen, afhankelijk van aankoopprijs + electrakosten.
En dan heb je nog mensen die een 3080-miningrig in een BMW i8 bouwen... https://www.windowscentra...8-because-course-they-did
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OWeMgQkVDtyHFbtEa7ZGBlka.jpg?f=user_large)

April is de datum dat ik ook kreeg bij een Belgische winkel.MadD0g schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:49:
Onze leverancier verwacht het product naar ons te kunnen verzenden op vrijdag 30 april 2021, 2 tot 3 werkdagen daarna zal het product bij jou bezorgd worden.
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Ik was eerst 2de bij Alternate
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AGy93AmvwkTb3gywfK5akDjs.jpg?f=user_large)
nu 21ste, zie onderstaande vraag en antwoord van Alternate.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AGy93AmvwkTb3gywfK5akDjs.jpg?f=user_large)
Dit zou inhouden dat de persoon voor mij 20 kaarten in bestelling heeft.
Houden jullie geen policy aan van 1 kaart per persoon?
Als iemand het me kan uitleggen........Bedankt voor uw reactie.
De wachtrij heeft een update gekregen. Voor u staan twintig losse orders in de wachtrij, allen bestaande uit één stuk. Het betekent niet dat er één persoon voor u een order heeft geplaatst met daarin 20 kaarten. Dit is inderdaad ook niet toegestaan.
Mocht u nog vragen hebben, dan verneem ik dat uiteraard graag.
WTH, LOLRemy schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:15:
[...]
Een 3080 schijnt vergeleken bij een 3070 ideaal te zijn qua hashrate vs prijskaartje verhouding - daarom is deze haast niet te krijgen.
Je kan op dit moment een 3080 binnen 4 tot 6 maanden terugverdienen, afhankelijk van aankoopprijs + electrakosten.
En dan heb je nog mensen die een 3080-miningrig in een BMW i8 bouwen... https://www.windowscentra...8-because-course-they-did
[Afbeelding]
Chinese miners zijn de grootste oorzaak van al de leveringsproblemen, al ontkent Nvidia het. Miners verdienen nu een 3080 kaart in 1.5-2 maanden terug met de huidige ETH prijzen. Ze kopen gewoon alles in bulk bij Nvidia en de fabrikanten zelf.steffoon schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:01:
3 maanden wachten op een levering van (minstens) 8 gaming x trio kaarten?![]()
Goh, dat schiet ook niet op!Reveal! schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:25:
[Afbeelding]
[...]
[...]
Als iemand het me kan uitleggen........
Misschien dat dit na prijsverhoging is, en ze liever leveren aan mensen die meer betaald hebben? Geen idee, maar kan ik me voorstellen
In de outlet van Alternate zijn nu een hele hoop Nvidea kaarten geplaatst. Ik ben daar nu toch ook maar voor een 2070 Super gegaan in afwachting van de bestelde 3060ti. Wellicht kan de 3060ti dan alsnog geannuleerd worden...
Life is not about specs, it is about joy!
De vraag is denk ik niet zo zeer of 1 iemand 20 kaarten heeft maar hoe komt het dat jij 19 plekken gestegen bent terwijl je hoort te dalen... Zou het komen door kant en klare systemen wat je kunt kopen met een 3080 ofzo, die krijgen dan voorrang?Reveal! schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:25:
[Afbeelding]
[...]
[...]
Als iemand het me kan uitleggen........
Ik zou aan hun vragen waarom je positie nu hoger is dan het vorige keer was

[ Voor 0% gewijzigd door darksummenors op 27-01-2021 14:35 . Reden: Typo's ]
Ik had een EVGA 3080 XC3 besteld bij alternate maar ben er na een maand geen updates uit gestapt.
Heb er bar weinig vertrouwen in dat de kaart in de komende 3-4 maanden daar wordt uitgeleverd. Dit al helemaal aangezien EVGA in hun eigen eu shop nog in het vorige jaar zit met de meldingsmails.
Kijk over een half jaar(minimaal waarschijnlijk
) wel weer eens. Is ook beter voor de bloeddruk.
Stond eerste dus iedereen is dus een plekje omhooggegaan.
Heb er bar weinig vertrouwen in dat de kaart in de komende 3-4 maanden daar wordt uitgeleverd. Dit al helemaal aangezien EVGA in hun eigen eu shop nog in het vorige jaar zit met de meldingsmails.
Kijk over een half jaar(minimaal waarschijnlijk
Stond eerste dus iedereen is dus een plekje omhooggegaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Boullie op 27-01-2021 14:43 ]
Boullie
Blijf het vreemd vinden dat ze in 3 maanden geen kaart binnen krijgenIStealYourGun schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:20:
[...]
April is de datum dat ik ook kreeg bij een Belgische winkel.
He Megekko, het is halverwege de week
Waar blijft de update dat er geleverd is
volgens Discord channel zou de 3060 TI vision al beschikbaar geweest moeten zijn bij megekko (zou halverwege deze week binnen moeten komen). heb m alleen nog niet beschikbaar gezien, en ben daar toch best wel druk mee geweest om daar tussen te komensjakie66 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:51:
He Megekko, het is halverwege de week
zijn nu weer 2 paar vrij gekomen zie ik. de evga ftw voor 689 en ti xc voor 649
[ Voor 11% gewijzigd door huntedjohan op 27-01-2021 15:01 ]
Een van de twee
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
In de Discord channel van Megekko of Tweakers?huntedjohan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:57:
[...]
volgens Discord channel zou de 3060 TI vision al beschikbaar geweest moeten zijn bij megekko (zou halverwege deze week binnen moeten komen). heb m alleen nog niet beschikbaar gezien, en ben daar toch best wel druk mee geweest om daar tussen te komen
~ Kwaliteit staat boven alles!
Ik ook, met een EVGA 3080 XC3 gaming. Stond op #3, maar was geen vooruitgang.Boullie schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:42:
Ik had een EVGA 3080 XC3 besteld bij alternate maar ben er na een maand geen updates uit gestapt.
Volgens mij produceert EVGA net als Asus alleen de duurdere varianten.
benelux stock checker discordRobbie004 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:58:
[...]
In de Discord channel van Megekko of Tweakers?
Heb je daar heel toevallig een linkje van?
~ Kwaliteit staat boven alles!
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |