X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
[ Voor 100% gewijzigd door icelife op 22-12-2021 12:17 ]
vreemd, ik had mijn geld 2 weken geleden binnen 2 dagen terug na annuleren van een 3080 bij Alternate.Saalokin schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:33:
[...]
ik heb op 16 december mijn msi 3080 gaming x trio preorder gecancelled bij alternate en vandaag pas mijn geld terug gekregen.
Dus aan iedereen die in een wachtrij staat, je kan rekenen op enorme wachttijden indien je een andere kaart op het oog hebt.
Reken op een maand.
Wat er ondertussen met al die miljoenen euros gebeurd, joost mag het weten.
Nee. Grote kans dat er twee RMA's zijn die nu 1 en 2 staan.icelife schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:37:
Hoe werken de wachtlijsten bij azerty? Ik heb vandaag een order geplaatst op een kaart en stond toen op positie 68 en nu ineens op 70? Krijgen zakelijke klanten voorrang? Als dat zo is ga ik wel zakelijk bestellen namelijk.
worden gewoon geleverd tegen de bestelde prijs. Meeste mensen in de wachtrij voor eender welke kaart hebben (veel) minder betaald dan ze nu voor staan en krijgen ook gewoon hun kaarten. Het gaat alleen wel vreselijk traag en gevoel heerst dat de kaarten eerst naar Alternate BE en DE gaan maar is puur speculatie.BreakingMilan schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:36:
[...]
Ik heb dus op de release dag een bestelling geplaatst 17.09.2020 10GB D6X RTX 3080 Gaming X TRIO 10G € 803,95* en aangezien ze de prijs omhoog hebben gegooid vraag ik me af of ik deze uberhaupt nog krijg
[ Voor 100% gewijzigd door icelife op 22-12-2021 12:17 ]
GDDR6 tekorten, tekorten in wafers en silicon, substraten en andere componenten.Titan223 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:44:
Je vraagt je echt af wat er gebeurt op dit moment. Hoe moeilijk is het om productie op te schalen na 4 maanden? Al helemaal nu er bijna geen RTX 2000 Series kaarten te koop zijn, verwacht je dat ze op zn minst IETS sneller zijn met die kaarten leveren. Eerst zeiden ze dat het eind van 2020 wij de kaarten zouden ontvangen, nu maart. Wanneer krijgen we ze nou eindelijk... vlak voordat de RTX 4000 series alweer uitkomt? Corona is toch niet zo een beperkende factor, al helemaal niet in Zuid-Korea en China waar al die kaarten worden gemaakt.
Tel daar de scalpers en miners bij, en Samsung schijnt ook problemen te hebben met de yields.Tel daar ook de xboxen en PS5'en erbij op en de perfect storm is daar.
Thanks
Is dat een FTW3? Voor 720 euro? Wow, good old times haha. Die zijn nu 1000+.Born2bebjorn schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:07:
Hallo ik heb eind nov een EVGA 10G-P5-3895-KR videokaart NVIDIA GeForce RTX 3080 10 GB GDDR6X besteld bij sicomputers voor een 720 euro's. Ik sta op nummer 1 in de wachtlijst heb ik vernomen op 5 jan. Zijn er hier al rumors over hoelang het zou duren voor deze aankomt?
Thanks
Nee sorry geen idee hoe het bij sicomputers eraan toe gaat maar ik zou lekker in die rij blijven staan haha
Is aardig onbekend. Het grote nadeel van sicomputers is dat die hoogstwaarschijnlijk geen Nvidia partner zijn, dus als een der laatste spullen geleverd krijgen. Dus na een Alternate, Megekko, Informatique en anderen.Born2bebjorn schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:07:
Hallo ik heb eind nov een EVGA 10G-P5-3895-KR videokaart NVIDIA GeForce RTX 3080 10 GB GDDR6X besteld bij sicomputers voor een 720 euro's. Ik sta op nummer 1 in de wachtlijst heb ik vernomen op 5 jan. Zijn er hier al rumors over hoelang het zou duren voor deze aankomt?
Thanks
Zal waarschijnlijk wel even duren aangezien Si geen officieel Nvidia partner is. En er wordt, op dit forum onder andere, gespeculeerd dat er eerst aan partners wordt geleverd voordat de rest aan de beurt is. Nog even wachten dus.Born2bebjorn schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:07:
Thanks
Sta zelf op plek 9 voor een 3080 Ventus 3X OC bij Si sinds 5-1, ze geven aan niet echt te weten wanneer er wat binnen komt.
Ik geloof Megekko. Bij een paar anderen moet je mailen.Bonsaiboom schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:18:
Bij welke winkel kon je van tevoren de wachtrij inzien? Ben toch aan t twijfelen of ik mijn 3090 met cool whine nu moet houden of retourneren..
Bij alle winkels in deze sheetBonsaiboom schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:18:
Bij welke winkel kon je van tevoren de wachtrij inzien? Ben toch aan t twijfelen of ik mijn 3090 met cool whine nu moet houden of retourneren..
https://docs.google.com/s...ts=5fca7560#gid=681216508
Ja zag op de moment van bestelle dat die 900 was op andere sites dus twijfelde niet om te bestellen nu hopen dat die nog aankomtTimba- schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:11:
[...]
Is dat een FTW3? Voor 720 euro? Wow, good old times haha. Die zijn nu 1000+.
Nee sorry geen idee hoe het bij sicomputers eraan toe gaat maar ik zou lekker in die rij blijven staan haha
Ik zit in hetzelfde schuitje, alleen andere winkel. Asus 3080 TUF non-OC voor 764. Alleen geen idee wanneer ik 'm binnen ga krijgen.Born2bebjorn schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:22:
[...]
Ja zag op de moment van bestelle dat die 900 was op andere sites dus twijfelde niet om te bestellen nu hopen dat die nog aankomt
De oc modellen komen al amper binnen, de non oc zal echt nog maanden duren, misschien zelfs pas na de zomer. Alleen als je erg laag in de wachtrij staat zou het zin hebben om er op te wachten, want soms komen er toch een paar nederland binnen.ShellGhost schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:24:
[...]
Ik zit in hetzelfde schuitje, alleen andere winkel. Asus 3080 TUF non-OC voor 764. Alleen geen idee wanneer ik 'm binnen ga krijgen.
Zie op de spreadsheet dat er een wachtrij van ~5 mensen staat, enig idee hoelang dit ongeveer duurt?
HI there,anna.lux schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:57:
Hello,
for the EVGA 3080 FTW3 Gaming I ordered last week at alternate I went up the order book.
Started out 3rd, then went to 2nd, now I am at 20th?
For others at alternate.nl, did it happen as well?
I hace the same issue.
Was on place 5 for the same card.
Went to place 22.
When I look in the order list in my alternate account I can see they changed my order to the ftw3 ultra.
First I was thinking they made a mistake but because you experienced the same it was probably done on purpose.
I've send them an email about it, no response yet.
Zie mijn reactie hierboven...Psijii schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:13:
Staat iemand in de rij voor de 3080 FTW3 Gaming bij Alternate NL?
Zie op de spreadsheet dat er een wachtrij van ~5 mensen staat, enig idee hoelang dit ongeveer duurt?
Ik stond op die 5e plek.
Heb net om 23:30 besteld bij alternate:Timba- schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:20:
[...]
Bij alle winkels in deze sheet![]()
https://docs.google.com/s...ts=5fca7560#gid=681216508
Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC PRO 8G
Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC 8G
Sta volgens de site op plek 29.
Hopelijk beter dan plek 77 hij azerty
Paar RMA? Builds die voorrang krijgen en die ze promoten? Ik zeg maar watNordcore schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:33:
[...]
Zie mijn reactie hierboven...
Ik stond op die 5e plek.
Zoals ik het engelstalige stuk begrijp zijn ze toegevoegd aan de "ultra" wachtrij.predator0235 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:39:
[...]
Paar RMA? Builds die voorrang krijgen en die ze promoten? Ik zeg maar wat
deze was eerder volgens de sheet 15 lang dus lijkt erop dat ze met positie 20 en 22 achter de huidige rij voor de ftw3 ultra zijn toegevoegd.
blijkbaar is de ftw3 gaming niet <leverbaar/...>?
~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~
Zou ook kunnen, de niet OC/Ultra varianten lijken mij sinds het begin amper leverbaar.ocwil schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:45:
[...]
Zoals ik het engelstalige stuk begrijp zijn ze toegevoegd aan de "ultra" wachtrij.
deze was eerder volgens de sheet 15 lang dus lijkt erop dat ze met positie 20 en 22 achter de huidige rij voor de ftw3 ultra zijn toegevoegd.
blijkbaar is de ftw3 gaming niet <leverbaar/...>?
Naast dat men heeft aangegeven dat SiComputers weinig krijgt omdat ze geen partner zijn, hebben meerdere mensen hier ook aangegeven dat ze daar uiteindelijk meer moesten bijbetalen zodra het product eindelijk geleverd kon worden.Born2bebjorn schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:07:
Thanks
Mag dat danShaflic schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 07:53:
[...]
Naast dat men heeft aangegeven dat SiComputers weinig krijgt omdat ze geen partner zijn, hebben meerdere mensen hier ook aangegeven dat ze daar uiteindelijk meer moesten bijbetalen zodra het product eindelijk geleverd kon worden.
Het is niet echt speculatie als je de betreffende kaarten regelmatig (kort) op voorraad ziet in BE en DE terwijl ze hier wachtrijen hebbenFreeMen schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:39:
[...]
worden gewoon geleverd tegen de bestelde prijs. Meeste mensen in de wachtrij voor eender welke kaart hebben (veel) minder betaald dan ze nu voor staan en krijgen ook gewoon hun kaarten. Het gaat alleen wel vreselijk traag en gevoel heerst dat de kaarten eerst naar Alternate BE en DE gaan maar is puur speculatie.
Ik heb 2 pre-orders geannuleerd en had dit probleem niet:Saalokin schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:33:
[...]
ik heb op 16 december mijn msi 3080 gaming x trio preorder gecancelled bij alternate en vandaag pas mijn geld terug gekregen.
Dus aan iedereen die in een wachtrij staat, je kan rekenen op enorme wachttijden indien je een andere kaart op het oog hebt.
Reken op een maand.
18-12 geannuleerd - 24-12 op rekening
3-1 geannuleerd - 5-1 op rekening
Lijkt dus alsof er bij jou ergens iets mis was gegaan.
Alternate nl de en be kopen zelf in bij de producent.. niet 1 overall die het verdeeld.Shaflic schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 07:57:
[...]
Het is niet echt speculatie als je de betreffende kaarten regelmatig (kort) op voorraad ziet in BE en DE terwijl ze hier wachtrijen hebben
Daar is inderdaad best wat discussie over geweest o.a. in dit topic. Dat een aankoop met factuur bindend zou zijn, maar dat heeft ze eerder niet weerhouden. Ik ben geen jurist dus weet het niet precies.
Dat zal best, maar maakt mijn opmerking niet minder waar.daveytje schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:02:
[...]
Alternate nl de en be kopen zelf in bij de producent.. niet 1 overall die het verdeeld.
Als ze echt willen, dan kunnen ze de wachtrij in NL eerst wegwerken. Ze kunnen best een 'overschot' in het ene land naar het andere land zenden. Dat doen ze niet. Blijft uiteindelijk een bedrijf en als je beter aan die kant van de grens verdient, dan doen ze dat liever. Winst maximalisatie. Begrijpelijk.
Zo heb je natuurlijk ook directeuren/managers die liefst zoveel mogelijk winst in eigen land/vestiging/verdieping of zelfs team willen maken. Heb het vaak zat meegemaakt. Eén bedrijf in 1 pand waar de ene verdieping het licht in de ogen van de andere niet gunt.
[ Voor 18% gewijzigd door Shaflic op 12-01-2021 08:09 ]
Hmmm dat verklaart een hoop.TheBrut3 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 07:55:
Volgens mij maken ze voorlopig inderdaad de 3080 FTW3 Ultra. Ook bij EVGA zelf kan je de non-Ultra niet bestellen. De 3060Ti en 3070 hebben zelfs enkel de Ultra versie op de EVGA site staan. De 3070 XC3 non-Ultra is ook van de site gehaald.
Even afwachten hoe alternate hierop reageert.
Ik sta bij alternate in de rij voor een XC3 ultra gaming, sta daar momenteel 13e. Heb pas 3 januari besteldPsijii schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:13:
Staat iemand in de rij voor de 3080 FTW3 Gaming bij Alternate NL?
Ben is gaan zien naar voorwaarden ze zijn beschermt tegen schrijf fouten maar ik heb bevesteging gehad dus volgens mij hebben ze het dan moetenzeggen van sorry dit was fout. En staat ook in dat ze na 30dagen leveren anders dit melden (wat ik niet gehad heb wel 2 keer gevraagd of ze i fo hadden en wisten niets dus pakt dat ik wel geinformeerd ben.) En dat sicomputers voor de meer kosten moet opdraaien als het product toch later geleverd wordt . Dus als ze meer geld willen zal ik het toch nog eens eter opzoeken voor de zekerheid zonder direct te betalen.Shaflic schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:03:
[...]
Daar is inderdaad best wat discussie over geweest o.a. in dit topic. Dat een aankoop met factuur bindend zou zijn, maar dat heeft ze eerder niet weerhouden. Ik ben geen jurist dus weet het niet precies.
Het is inderdaad afhankelijk welke voorwaarden men hanteert en of je zakelijk of particulier aankoopt. Een webshop kan jouw order annuleren als blijkt dat een artikel niet meer leverbaar is. Men mag jou een alternatief aanbieden ter vervanging en op basis hiervan ga je al dan niet een nieuwe verkoopovereenkomst aan.Born2bebjorn schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:24:
[...]
Ben is gaan zien naar voorwaarden ze zijn beschermt tegen schrijf fouten maar ik heb bevesteging gehad dus volgens mij hebben ze het dan moetenzeggen van sorry dit was fout. En staat ook in dat ze na 30dagen leveren anders dit melden (wat ik niet gehad heb wel 2 keer gevraagd of ze i fo hadden en wisten niets dus pakt dat ik wel geinformeerd ben.) En dat sicomputers voor de meer kosten moet opdraaien als het product toch later geleverd wordt . Dus als ze meer geld willen zal ik het toch nog eens eter opzoeken voor de zekerheid zonder direct te betalen.
Het kan ook dat ze stilzwijgend omzetten naar een ander (gelijkwaardig) artikel maar dan moet de prijs tenminste gelijk blijven. Dan nog sta je in je recht dit bij voorbaat te weigeren of na levering omdat men iets anders levert als op voorhand beoogd en overeengekomen. Meestal vraagt men wel eerst akkoord hiervoor.
Indien ze geen akkoord vragen gokken erop dat niemand dat weigert aangezien ze je upgraden naar de OC variant zonder bijbetaling. Het kost hun dan dus vermoedelijk enkel wat marge maar behouden zo wel je order.
[ Voor 4% gewijzigd door MightyMike87 op 12-01-2021 09:13 ]
Alternate BE of NL? Ik heb hetzelfde voor met Alternate BE..Saalokin schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:33:
[...]
Reken op een maand.
Annulatie op 22/12 en tot vandaag nog m'n geld niet teruggekregen. Wel een mail gekregen op 28/12 met volgende:
"Beste klant,
Door de huidige omstandigheden en drukte heb je de terugbetaling van jouw bestelling nog niet ontvangen. We doen ons uiterste best om jouw aanvraag zo snel mogelijk te verwerken.
Omdat dit niet fijn is willen we ons graag excuseren voor het ongemak. Alternate zou Alternate niet zijn als we het enkel bij woorden zouden laten. Daarom ontvang je van ons € 10,- korting op jouw volgende bestelling!"
Je bent dus zeker niet de enige.
Aha zou het dan BE zijn? In NL kreeg ik het namelijk 2x binnen enkele dagen teruggestort.Cirolf schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:24:
[...]
Alternate BE of NL? Ik heb hetzelfde voor.
Annulatie op 22/12 en tot vandaag nog m'n geld niet teruggekregen. Wel een mail gekregen op 28/12 met volgende:
"Beste klant,
Door de huidige omstandigheden en drukte heb je de terugbetaling van jouw bestelling nog niet ontvangen. We doen ons uiterste best om jouw aanvraag zo snel mogelijk te verwerken.
Omdat dit niet fijn is willen we ons graag excuseren voor het ongemak. Alternate zou Alternate niet zijn als we het enkel bij woorden zouden laten. Daarom ontvang je van ons € 10,- korting op jouw volgende bestelling!"
Ja alternate belgië. Eerst kreeg ik van de whatsapp helpdesk te horen dat het tien werkdagen zou duren, dan na nieuwjaar was het plots 15 werkdagen in een email.Cirolf schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:24:
[...]
Alternate BE of NL? Ik heb hetzelfde voor met Alternate BE..
"Beste klant,
[ Voor 7% gewijzigd door Saalokin op 12-01-2021 09:39 ]
Een gratis upgrade naar de ultra vind ik uiteraard geen probleem maar van plek 5 naar naar plek 22 vind ik vervelender...MightyMike87 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:40:
[...]
Het is inderdaad afhankelijk welke voorwaarden men hanteert en of je zakelijk of particulier aankoopt. Een webshop kan jouw order annuleren als blijkt dat een artikel niet meer leverbaar is. Men mag jou een alternatief aanbieden ter vervanging en op basis hiervan ga je al dan niet een nieuwe verkoopovereenkomst aan.
Het kan ook dat ze stilzwijgend omzetten naar een ander (gelijkwaardig) artikel maar dan moet de prijs tenminste gelijk blijven. Dan nog sta je in je recht dit bij voorbaat te weigeren of na levering omdat men iets anders levert als op voorhand beoogd en overeengekomen. Meestal vraagt men wel eerst akkoord hiervoor.
Indien ze geen akkoord vragen gokken erop dat niemand dat weigert aangezien ze je upgraden naar de OC variant zonder bijbetaling. Het kost hun dan dus vermoedelijk enkel wat marge maar behouden zo wel je order.
Ik heb daarnaast bij Ingram Micro een order uitstaan (zakelijk) voor de Asus ROG Strix OC White, deze zou volgens de site vandaag geleverd worden echter kreeg ik gisteren een e-mail dat hij ws pas op 2 feb geleverd word.
Ik heb ook bij hun gevraagd wat de alternatieven zijn.
Net zoals jullie allemaal wil ik erg graag van deze kopzorgen af zijn

https://www.megekko.nl/product/1963/1127307/Nvidia-Videokaarten/ASUS-TUF-Gaming-TUF-RTX3070-8G-GAMING-Videokaart
[ Voor 3% gewijzigd door MrnXdK op 12-01-2021 09:45 ]
Een winkel mag de prijzen veranderen ook als de koop gesloten is. Er zijn hier wel voorwaarden aan:Born2bebjorn schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:24:
[...]
Ben is gaan zien naar voorwaarden ze zijn beschermt tegen schrijf fouten maar ik heb bevesteging gehad dus volgens mij hebben ze het dan moetenzeggen van sorry dit was fout. En staat ook in dat ze na 30dagen leveren anders dit melden (wat ik niet gehad heb wel 2 keer gevraagd of ze i fo hadden en wisten niets dus pakt dat ik wel geinformeerd ben.) En dat sicomputers voor de meer kosten moet opdraaien als het product toch later geleverd wordt . Dus als ze meer geld willen zal ik het toch nog eens eter opzoeken voor de zekerheid zonder direct te betalen.
- De winkel moet dat in de algemene voorwaarden hebben verwerkt dat die mogelijkheid er is.
- De benadeelde consument moet de gelegenheid krijgen om dan van de koop af te zien en het geld binnen 14 dagen retour zien.
Als er niet in de voorwaarden of bij het product zelf iets is vermeld over mogelijke prijsverhogingen én het recht om dan te mogen ontbinden, dan kan de consument niet aan de prijsverhoging gehouden worden en zal de (web)winkel / de onderneming moeten leveren voor de prijs waarvoor het product in eerste instantie werd aangeboden. De onderneming kan die overeenkomst niet zomaar ontbinden. Er is dan sprake van een zogenaamde wanprestatie. De consument heeft de koopprijs betaald en de verkoper is verplicht te leveren.'
Ze waren vorige week zo goed bezig met hun stock en goeie prijzen, dit is gewoon te absurd voor woordenMrnXdK schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:45:
3070 TUF gaming 8gb bij megekko voor absurde prijs:
https://www.megekko.nl/product/1963/1127307/Nvidia-Videokaarten/ASUS-TUF-Gaming-TUF-RTX3070-8G-GAMING-Videokaart
De notificatie link voor een 3060TI werkt niet?galadril schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:22:
[...]
https://geforce.nieknijland.com/
of de backend van die site lokaal draaien:
https://github.com/NiekNi...ifier/releases/tag/v1.0.3
(je hebt .net core runtime 3.1 nodig)
MrnXdK schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:45:

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Ingram Micro kende ik niet - moet je daar via telefoon / email registeren? Welke prijs vragen ze voor de RTX 3090 Strix?Nordcore schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:36:
[...]
Een gratis upgrade naar de ultra vind ik uiteraard geen probleem maar van plek 5 naar naar plek 22 vind ik vervelender...
Ik heb daarnaast bij Ingram Micro een order uitstaan (zakelijk) voor de Asus ROG Strix OC White, deze zou volgens de site vandaag geleverd worden echter kreeg ik gisteren een e-mail dat hij ws pas op 2 feb geleverd word.
Net zoals jullie allemaal wil ik erg graag van deze kopzorgen af zijn, ik ben alleen (nog) niet bereid om meer als 1000 euro neer te gaan tellen om dit probleem op te lossen
op 10 november de tuf non oc 3080 Besteld
na 2 maanden 150 plekken vooruit (waarvan hoogst waarschijn 95% annuleringen)
Nu geeindigd op plek 398.
aangezien ik totaal geen benul had van deze wachttijden had ik de rest van mijn pc in dezelfde bestelling gedaan.
Alternate verstuurd alleen als alles leverbaar is, dus hield de rest van mijn pc achter.
Ben blij dat ik nu de rest van de pc kan gaan bouwen en heb bij Azerty de inno3d 3080 x3 besteld.
Wachtrij is 8/8 (geupdate in onderstaande doc)
Waarom Inno3d:
Door de korte wachtrij en de prijs van 850, lijkt mij dit de meest schappelijke keuze op dit moment.
(daarbij mag in mijn geval de lengte van de kaart max 300 mm zijn, ivm met de kast, dit beperkt mijn keuze vrijheid enorm )
Succes allemaal
EVGA GeForce RTX 3070 XC3 ULTRA GAMING ook voor 889

3? 10? 30?
Echt jammer dat er niet meer informatie beschikbaar is. Maar goed, dat zullen zij zelf ook wel niet hebben. Ik sta 39/119 voor een Asus TUF Gaming GeForce RTX 3080 OC, zal wel niet binnen een klein aantal vallen.
Ja je komt gewoon achteraan in de rij en dat is vervelend maar logisch. De rij zal vermoedelijk de backlog zijn bij de leverancier van de webshop. Hier heeft de shop niet eens invloed op. Laten we zeggen you win some you lose some.Nordcore schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:36:
[...]
Een gratis upgrade naar de ultra vind ik uiteraard geen probleem maar van plek 5 naar naar plek 22 vind ik vervelender...
Net zoals jullie allemaal wil ik erg graag van deze kopzorgen af zijn, ik ben alleen (nog) niet bereid om meer als 1000 euro neer te gaan tellen om dit probleem op te lossen
Ingram is een distribiteur en hier kan idd mogelijkerwijs enkel zakelijk gekocht worden en ik meen enkel dmv een bestaand of vooropgezet samenwerkingsverband. Ingram werkt uiteraard enkel met verwachtingen op basis van hun uitstaande PO (Purchase order). Word deze niet hehaald dan schuift deze zo weer twee weken door.
Is alleen voor zakelijke klanten.Bonsaiboom schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:54:
[...]
Ingram Micro kende ik niet - moet je daar via telefoon / email registeren? Welke prijs vragen ze voor de RTX 3090 Strix?
Ik heb een eenmanszaak.
daar heb je gelijk in.MightyMike87 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:13:
[...]
Ja je komt gewoon achteraan in de rij en dat is vervelend maar logisch. De rij zal vermoedelijk de backlog zijn bij de leverancier van de webshop. Hier heeft de shop niet eens invloed op. Laten we zeggen you win some you lose some.
Ingram is een distribiteur en hier kan idd mogelijkerwijs enkel zakelijk gekocht worden en ik meen enkel dmv een bestaand of vooropgezet samenwerkingsverband. Ingram werkt uiteraard enkel met verwachtingen op basis van hun uitstaande PO (Purchase order). Word deze niet hehaald dan schuift deze zo weer twee weken door.
Precies wat ik me ook afvraag.mortalus schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:11:
Wat is een "klein aantal verwacht"...?
3? 10? 30?
Sta op plek 15 voor m'n kaart dus hoop uiteraard dat dit onder "kleine hoeveelheid" valt...
Maar kan evengoed 3 stuks zijn...
We zullen het in de loop van de dag wel merken..
Uitgerekend vandaag kreeg ik een verzendingsmail van iets wat m'n vrouw had besteld enkele dagen geleden waar ik niks van af wist... Enthousiasme was van korte duur,lol

Had deze vorige week nog besteld voor 680, maar vond dat achteraf te duur dus geannuleerd. Nu 889MrnXdK schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:45:

Vond het verschil met de 3060ti van 499 (GamingXTrio) te groot tov de performance winst. Nu begreep ik wel dat die 3060ti tegenwoordig 699 gaat kosten (Megekko HTML source). Echt compleet idioot.
Ik sta voor die kaart nu 13e (begon 11eAnguish schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:33:
[...]
Precies wat ik me ook afvraag.
Sta op plek 15 voor m'n kaart dus hoop uiteraard dat dit onder "kleine hoeveelheid" valt...
Maar kan evengoed 3 stuks zijn...
We zullen het in de loop van de dag wel merken..
Uitgerekend vandaag kreeg ik een verzendingsmail van iets wat m'n vrouw had besteld enkele dagen geleden waar ik niks van af wist... Enthousiasme was van korte duur,lol

Gisteren was een klein aantal MSI Gaming X Trio blijkbaar 10 stuks.
Kijk, zolang ze wekelijks leveren mag het van mij part zelfs per 2 stuks zijn.. is nog steeds beter dan de Alternate tuf non-oc lijst waar ik al een week op 262 sta,lol.Shaflic schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:52:
[...]
Ik sta voor die kaart nu 13e (begon 11e) maar ben bang dat het er maar 4-5 zijn net als afgelopen week.
Gisteren was een klein aantal MSI Gaming X Trio blijkbaar 10 stuks.
Ik doe ook gezellig met jullie mee. Zojuist een Inno3d 3080 X3 besteld bij Azerty.
Reden dat het deze kaart is geworden heeft te maken met het ref. PCB, zodat ik er een waterblok op kan zetten. Tevens is het dan een mooi compact kaartje, dus past hij ook nog eens in mijn kast.
Ik sta op plek 9/9 voor de mensen die het willen weten.
Ha buurman, wij hadden dezelfde gedachte vanochtend.Sonic schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:58:
Hallo allemaal,
Ik doe ook gezellig met jullie mee. Zojuist een Inno3d 3080 X3 besteld bij Azerty.
Reden dat het deze kaart is geworden heeft te maken met het ref. PCB, zodat ik er een waterblok op kan zetten. Tevens is het dan een mooi compact kaartje, dus past hij ook nog eens in mijn kast.![]()
Ik sta op plek 9/9 voor de mensen die het willen weten.
welkom
plaatst 8/9
Hopelijk was ik er op tijd bij
Goeie dag dan! Ben ik blij dat ik gister voor 664 een TUF OC heb kunnen bestellen bij ASUS in Duitsland phieuww. Echt te bizar deze prijzen...MrnXdK schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:45:
Te bedenken dat dit bij megekko ook nog de non-OC is

nvm niet nvidia related
[ Voor 99% gewijzigd door mattatoe op 12-01-2021 11:21 ]
Heeft iemand anders problemen met Alternate BE te bereiken? Heb afgelopen vrijdagochtend een bericht gestuurd op WhatsApp en later ook via Facebook Messenger en mail - nog steeds geen reactie, wel elke 24 uur een bericht 'excuus we hebben nog niet kunnen reageren, reageer a.u.b. op dit bericht'.
Heb een order geplaatst naar NL, offerte ontvangen, betaald, maar verder niks meer gehoord. Bestelling staat ook niet onder 'mijn account'. Ga er van uit dat het goed komt, maar zou fijn zijn om een medewerker te kunnen spreken.
Het is dus een Suprim X geworden😀Baltar schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:53:
[...]
Mijn PC is zojuist verzonden. Heeft vanaf 2 januari gestaan op Wacht op producten. Dit betrof de RTX3080. Grappige is dat ik niet weet welke kaart erin zit, waarschijnlijk de MSI Gaming Trio (op basis van de foto’s)
als je even zoekt....
een kant en klare pc bij azerty weg
Baltar in "[ZT] [NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen"
[ Voor 19% gewijzigd door Aggressor op 12-01-2021 11:37 ]
Prijzen zijn belachelijk evenals die wachtrijen. Ik wacht tot ze gewoon terug verkocht worden aan normale prijzen, en in voorraad zijn, zodat je gewoon naar de winkel kunt rijden, kiezen en mee naar huis nemen.
Ik zing het nog wel een poos uit met mijn 1080 ti.
De shops moeten eigenlijk die kaarten niet meer aanbieden en zo een krachtig signaal naar de fabrikanten sturen.
Maar ja, die miljoenen aan pre orders die slapend liggen te wachten brengen ook op op die rekeningen natuurlijk....
De betaling duurt ongeveer 2-3 werkdagen, dan pas gaat het het systeem is als order en wordt het zichtbaar. Het is buitenland, dus niet binnen 2 seconden binnen bij Alternate.maxvij schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:23:
(Misschien een beetje offtopic, sorry.)
Heeft iemand anders problemen met Alternate BE te bereiken? Heb afgelopen vrijdagochtend een bericht gestuurd op WhatsApp en later ook via Facebook Messenger en mail - nog steeds geen reactie, wel elke 24 uur een bericht 'excuus we hebben nog niet kunnen reageren, reageer a.u.b. op dit bericht'.
Heb een order geplaatst naar NL, offerte ontvangen, betaald, maar verder niks meer gehoord. Bestelling staat ook niet onder 'mijn account'. Ga er van uit dat het goed komt, maar zou fijn zijn om een medewerker te kunnen spreken.
Even geduld. (ervaringsdeskundige)
Precies dat. Ik zou best een nieuwe PC willen bouwen maar niet op deze manier. En als ik heel eerlijk ben weet ik zo 123 niet eens waar ik al die extra power voor nodig heb. Vermaak me nu prima met Ori @ 144 fpsReservoir_Dog schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:37:
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Tja met een 1080ti is dat natuurlijk makkelijk. Sommigen hebben de GPU verkocht, of hebben een 1060, of GPU is stuk gegaan. Genoeg redenen.Reservoir_Dog schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:37:
Hahaha als ik dit hier allemaal lees en volg, ben ik blij dat ik niet meega in die hetze.
Prijzen zijn belachelijk evenals die wachtrijen. Ik wacht tot ze gewoon terug verkocht worden aan normale prijzen, en in voorraad zijn, zodat je gewoon naar de winkel kunt rijden, kiezen en mee naar huis nemen.
De shops moeten eigenlijk die kaarten niet meer aanbieden en zo een krachtig signaal naar de fabrikanten sturen.
Maar ja, die miljoenen aan pre orders die slapend liggen te wachten brengen ook op op die rekeningen natuurlijk....
Dan nog had je ook gewoon 17 september kunnen bestellen en gewoon lekker laten gaan en vanzelf zien verschijnen. Hoeft niet mee te gaan in het sentiment. Dan had je hem uiteindelijk wel voor een 200 euro minder dan nu.
Ik verwacht niet dat deze generatie ooit nog voor MSRP verkocht gaat worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Shaflic op 12-01-2021 11:54 ]
De rest van de componenten voor mijn pc al wel besteld dus ga gewoon voorlopig mijn 970 daarin zetten.
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Ik sta op plek 91 in diezelfde rij. Vorige week besteld en toen stond ik op 135. 44 plekken gestegen in 1 week, maar das vast niet elke week zo'n feest.BraddaC schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:59:
Zojuist de beslissing gemaakt om ook maar aan te schuiven in de rij, heb een MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10G besteld. Voornamelijk door de stijgende prijzen en schaarste. Order geplaatst bij Azerty 12-01-2021, plaats 135/135. Nu nog maar even een aantal maanden wachten.
Hopelijk komen er aankomende weken nog een aantal lading binnen, kunnen niks anders doen dan lekker rustig afwachten.Mediokas schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:01:
[...]
Ik sta op plek 91 in diezelfde rij. Vorige week besteld en toen stond ik op 135. 44 plekken gestegen in 1 week, maar das vast niet elke week zo'n feest.
Ja dom van me, had dat idd beter gedaan.Shaflic schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:52:
[...]
Dan nog had je ook gewoon 17 september kunnen bestellen en gewoon lekker laten gaan en vanzelf zien verschijnen. Hoeft niet mee te gaan in het sentiment. Dan had je hem uiteindelijk wel voor een 200 euro minder dan nu.
Ik verwacht niet dat deze generatie ooit nog voor MSRP verkocht gaat worden.
Ivm msrp, afwachten he
Mvg
Haha ik kan zeker wel wat anders doen, namelijk gespannen afwachten en constant de wachtrij checkenBraddaC schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:05:
[...]
Hopelijk komen er aankomende weken nog een aantal lading binnen, kunnen niks anders doen dan lekker rustig afwachten.
Nee gekheid. Je kan voor 1200 euro wel meteen 1 bestellen. Maar ja... Ruim 300 meer dan wachten.....
dit is m'n leven nu... al 4 maanden...Mediokas schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:08:
[...]
Haha ik kan zeker wel wat anders doen, namelijk gespannen afwachten en constant de wachtrij checken
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

♡ Ryzen 5 5600x | MSI RTX 3080 Suprim X | 32GB @ 3200mhz ♡
Ik sta nu sinds bestellen op de 25ste dec 24/135, in totaal 40 plaatsen gestegen, in 1 dag 30 plekken. Wachten wachten wachten wachten...BraddaC schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:59:
Zojuist de beslissing gemaakt om ook maar aan te schuiven in de rij, heb een MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10G besteld. Voornamelijk door de stijgende prijzen en schaarste. Order geplaatst bij Azerty 12-01-2021, plaats 135/135. Nu nog maar even een aantal maanden wachten.
Check, bedankt! Daar was ik ook van uit gegaan, alleen is het toch niet fijn als de klantenservice niet te bereiken is. Ik wacht rustig af.sjakie66 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:38:
[...]
De betaling duurt ongeveer 2-3 werkdagen, dan pas gaat het het systeem is als order en wordt het zichtbaar. Het is buitenland, dus niet binnen 2 seconden binnen bij Alternate.
Even geduld. (ervaringsdeskundige)
Gewoon blijven ademen! Komt allemaal goed. Of toch ergens 300 euro extra vandaan halen, dan is het wachten voorbij!
Lol, heb ik al gedaan. Heb een 3080strix white lopen bij azerty voor een pijnlijke 1050eur... Maar niet zo zeer om snel te hebben, maar eerder om zeker te zijn dat die komt en meer transparantie over de orders te krijgen. Had eerst een tuf non-oc besteld voor 699 bij Alternate. Maar aangezien die niks van info geven of uitleveren dan toch maar deze week verandert...Mediokas schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:30:
[...]
Gewoon blijven ademen! Komt allemaal goed. Of toch ergens 300 euro extra vandaan halen, dan is het wachten voorbij!
Naargelang de games die speelt en je resolutie valt het met een 970 nog best mee: YouTube: NVIDIA GTX 970 in 2021 Revisit: Benchmarks vs. 1080, 2060, 3070, 570...MonkeySleeve schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:56:
Ik weet ook niet zo goed wat nou het beste is om te doen. Heb nog geen keuze kunnen maken welke kaart ik nou precies wil, vind het maar verwarrend al die verschillende versies.
De rest van de componenten voor mijn pc al wel besteld dus ga gewoon voorlopig mijn 970 daarin zetten.
Ik las dat iemand die extra power niet nodig heeft.
Ik hoop dat het verschil maakt bij Iracing (weet ik wel zeker) en bij MS Flightsimulator 2020 (in VR, op termijn hopelijk een redelijk verschil met mijn 2070)- dit nu nog met een Rift S, maar een HP Reverb G2 is ook besteld.
Waar lezen jullie overigens op welke plaats je in de wachtlijst staat? Ga ik maar niet dagelijks checken, ik wacht het wel af. Mijn sims draaien nu ook nog wel aardig (=het is te doen).
[ Voor 34% gewijzigd door flopdoc op 12-01-2021 12:55 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
https://azerty.nl/wachtrijflopdoc schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:50:
Ik heb bij Azerty een Asus TUF Gaming GeForce RTX 3080 OC besteld.
Ik las dat iemand die extra power niet nodig heeft.
Ik hoop dat het verschil maakt bij Iracing (weet ik wel zeker) en bij MS Flightsimulator 2020 (in VR, op termijn hopelijk een redelijk verschil met mijn 2070).
Waar lezen jullie overigens op welke plaats je in de wachtlijst staat?
Aha dank je!
122/122. Gaat nog wel even duren. Zennnnnn.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Kan ik beamen. Hier een MSI 970 Gaming OC, en heb er ruim 100 uur in Cyberpunk op zitten. 1920x1080, dat wel, en details/quali op low/med. FPS komt uit op 35 a 40. Heb 3 schermen, dus speel ook wel eens op 5K: zelfs dan is het nog wel te doen.Skyline GT-R schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:36:
[...]
Naargelang de games die speelt en je resolutie valt het met een 970 nog best mee: YouTube: NVIDIA GTX 970 in 2021 Revisit: Benchmarks vs. 1080, 2060, 3070, 570...
Ding heeft toen (jan 2016) zo'n 370 eur gekost: elke euro waard!
Straks gaat de zon weer schijnen, minder tijd om te gamen!
Hier praktisch hetzelfde verhaal maar dan met een Asus Strix 970. Doet het nog verrassend goed deze dagen.Remy schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:58:
[...]
Kan ik beamen. Hier een MSI 970 Gaming OC, en heb er ruim 100 uur in Cyberpunk op zitten. 1920x1080, dat wel, en details/quali op low/med. FPS komt uit op 35 a 40. Heb 3 schermen, dus speel ook wel eens op 5K: zelfs dan is het nog wel te doen.
Ding heeft toen (jan 2016) zo'n 370 eur gekost: elke euro waard!
Succes met grijpenColeJ schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:09:
Ik ben in de markt voor een 3080 maar ga niet aansluiten in de wachtrij. Als er een kans voorbij komt dan grijp ik hem. Ik wil niet hebben dat ik hier een pc heb staan zonder videokaart... dan is de pc straks weer minder waard omdat het heel lang duurt haha.
Straks gaat de zon weer schijnen, minder tijd om te gamen!
De 3060ti vorige week van 499 is nu 699. De 3080 Strix was al duur met 950 maar nu 1050.
Ik heb dezelfde videokaart in bestelling staan maar dan bij Alternate. Ik hoop hem ook voor mijn verjaardag (23 februari) binnen te hebben haha. Ik verwacht eigenlijk wel dat dat zou moeten lukken, sta momenteel op plek 23.Sharona schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:19:
Mijn Ryzen 5 processor krijg ik waarschijnlijk morgen binnen... Dat geeft in mijn hoofd toch weer wat meer druk op mijn videokaart. Ik hoop dat Informatique snel een lading MSI RTX 3080 Suprim X binnen krijgt.Ik hoop momenteel dat ik voor mijn verjaardag (25 februari) de PC compleet heb. Ik heb geen idee hoe realistisch dit is, but a girl can dream.
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |