Er is ook sprake van een RTX 3060 Ultra 12GB: https://www.techpowerup.c...12gb-asus-tuf-oc-picturedEli3l schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:16:
[Afbeelding]
Hmmm
En de mobile 3080 krijgt 16GB VRAM.
https://videocardz.com/ne...-cores-and-16gb-of-memory
Dus vermoedelijk komen er later dit jaar 3080's en 3070's, 3060ti met meer VRAM?
Zou mij echt niet verbazen eigelijk
Kunnen ze lekker de prijzen weer optrekken dan
Dat is de GA106 12GB in het plaatje dat ik poste, als het goed is.Skyline GT-R schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:21:
[...]
Er is ook sprake van een RTX 3060 Ultra 12GB: https://www.techpowerup.c...12gb-asus-tuf-oc-pictured
Wat ook niet gek is, aangezien GTA V met alles voluit open al over de 12GB heen kan gaan.jody2k schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:24:
Dus vermoedelijk komen er later dit jaar 3080's en 3070's, 3060ti met meer VRAM?
Neen dat zou de RTX 3060 12GB moeten zijn. De niet-"Ultra". Per TPU zou het hier om een GA104 gaan...Eli3l schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:25:
[...]
Dat is de GA106 12GB in het plaatje dat ik poste, als het goed is.
Called the GeForce RTX 3060 Ultra, the SKU is reportedly carved out from the same 8 nm "GA104" silicon as the RTX 3060 Ti and RTX 3070
Ooh, en dit met een verwachte MSRP van $449
The publication also reports the card's MSRP pricing to be USD $449.
[ Voor 50% gewijzigd door Skyline GT-R op 05-01-2021 11:29 ]
3060 non TI met meer vram heeft dan ook geen enkele zin vind ikSkyline GT-R schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:27:
[...]
Neen dat zou de RTX 3060 12GB moeten zijn. De niet-"Ultra". Per TPU zou het hier om een GA104 gaan...
[...]
Deze is niet krachtig genoeg om alles maxed out te draaien in 1440P of 4K
Ah ok. Beetje onzinnig om een 3060 12GB te lanceren...Skyline GT-R schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:28:
Ooh, en dit met een verwachte MSRP van $449
[...]
Die MSRP moeten we nog maar zien. Stond er een verwachte datum bij?
Ze willen uiteraard nog wel de 3080/90 blijven verkopen...jody2k schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:31:
[...]
3060 non TI met meer vram heeft dan ook geen enkele zin vind ik
Deze is niet krachtig genoeg om alles maxed out te draaien in 1440P of 4K
Ik ben inmiddels al weer een maand verder en sta nog steeds op plek 154 voor de 3080 TUF gaming OC bij Alternate, slechts 25 plekken opgeschoven.
Ben er inmiddels wel een beetje klaar mee, schiet echt totaal niet op dit.
Mensen tips voor bepaalde typen 3080 en bepaalde webwinkels waar de boel wel een beetje doorloopt?
Ben er inmiddels wel een beetje klaar mee, schiet echt totaal niet op dit.
Mensen tips voor bepaalde typen 3080 en bepaalde webwinkels waar de boel wel een beetje doorloopt?
Zou niet fraai zijn, 3 maanden wachten om dan te horen dat er nog even 60 euro bij moet? En dan weer zeker 3 maanden wachten om vervolgens te horen dat het weer verhoogd is door de oh zo grote vraag?Bonsaiboom schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:21:
[...]
Of de preorders hiermee sneuvelen is maar de vraag. Als die vanuit de webshops ook al betaald/besteld zijn, dan hangt dat weer van voorwaarden e.d. af.
Dan had ik net zo goed meteen in oktober bij informatique kunnen bestellen voor die 60 euro meer. Dan had ik hoogstwaarschijnlijk al lang die tuf 3080 in mijn pc zitten.
Bij wccftech melden ze nu dat inderdaad de RTX 3060 met 12GB deze Ultra kaart zou zijn. Ook daar melden ze dat het om een GA104 variant zou gaan maar de details zijn schaars. Zo is het niet duidelijk hoe breed de geheugenbus zal zijn op deze kaart. 12GB doet een 192bits bus vermoeden. Maar per nvidia's naming convention hoort een Ultra sneller te zijn dan een Ti, ik ben benieuwd. Naar launchdatum vermoeden ze op 12 Januari wanneer nvidia hun CES event heeft.Eli3l schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:33:
[...]
Ah ok. Beetje onzinnig om een 3060 12GB te lanceren...
Die MSRP moeten we nog maar zien. Stond er een verwachte datum bij?
Ik sta in diezelfde wachtrij, hier word ik wel blij van!Tomnesia schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:05:
Megekko betreffende evga 3070 bestelling van gisteren :
Wij hebben met je bestelling meegekeken en geconstateerd dat het door jou bestelde artikel 1124953 EVGA 3070 videokaart een artikel uit voorraad leverbaar is.
Wanneer het volgende vermeld staat op onze website:
Uit voorraad leverbaar: Het product is op voorraad bij onze distribiteur. Er ontstaat een langere levertijd van het product (of ene levertijd van een X aantal dagen) omdat het artikel vanuit een extern magazijn moet komen.
Uit eigen voorraad leverbaar: Het product is in ons eigen magazijn aanwezig. De bestelling kan direct worden uitgeleverd.
Wegens de externe invloeden die van toepassing zijn kan het zijn dat je bestelling vertraging oploopt. Samen met onze leveranciers wordt er met man en macht gewerkt om alle bestellingen zo snel mogelijk uit te kunnen leveren. De leverancier meldt ons nu dat zij het product op 05-01-2021 bij ons verwachten te kunnen leveren, waardoor wij de order op 06-01-2021 bij je kunnen afleveren.
Dit is de informatie die momenteel beschikbaar is en hier kunnen we geen verdere feedback op geven. Indien er vertraging van toepassing is op jouw bestelling, word je hier dagelijks van op de hoogte gehouden middels een automatische statusupdate mail. We vragen je dan ook vriendelijk deze informatie zelf goed in de gaten te houden. We hopen op je begrip voor de situatie.
Dus toch nog kans dat ik erbij zit, beetje raar aangezien de wachtrijtool 22/32 aangeeft maarja : D
kzou er nog niet vanuitgaan maar er is alvast meer hoop dan toen ik gistereavond men wachtrij checkte : DColinAlexander schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:46:
[...]
Ik sta in diezelfde wachtrij, hier word ik wel blij van!
Volgens mij:Eli3l schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:16:
[Afbeelding]
Hmmm
En de mobile 3080 krijgt 16GB VRAM.
https://videocardz.com/ne...-cores-and-16gb-of-memory
3080Ti
3080S
3070Ti
3070S
3060 12GB
3060
Food for thought hmmmmm.Bisquit schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:37:
[...]
Zou niet fraai zijn, 3 maanden wachten om dan te horen dat er nog even 60 euro bij moet? En dan weer zeker 3 maanden wachten om vervolgens te horen dat het weer verhoogd is door de oh zo grote vraag?
Dan had ik net zo goed meteen in oktober bij informatique kunnen bestellen voor die 60 euro meer. Dan had ik hoogstwaarschijnlijk al lang die tuf 3080 in mijn pc zitten.
Mag toch hopen dat het niet zo gaat lopen, maar het is maar afwachten. Ik heb er niet per sé heel veel haast mee ofzo, maar een 3 maanden wachten vind ik dan wel weer voldoende.
En mag toch hopen dat ik niet nog even moet gaan bijbetalen. Mogen ze mooi van de marge afhalen (:
Hoop het! Dan heb ik ook geluk!Tomnesia schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:05:
Megekko betreffende evga 3070 bestelling van gisteren :
Wij hebben met je bestelling meegekeken en geconstateerd dat het door jou bestelde artikel 1124953 EVGA 3070 videokaart een artikel uit voorraad leverbaar is.
Wanneer het volgende vermeld staat op onze website:
Uit voorraad leverbaar: Het product is op voorraad bij onze distribiteur. Er ontstaat een langere levertijd van het product (of ene levertijd van een X aantal dagen) omdat het artikel vanuit een extern magazijn moet komen.
Uit eigen voorraad leverbaar: Het product is in ons eigen magazijn aanwezig. De bestelling kan direct worden uitgeleverd.
Wegens de externe invloeden die van toepassing zijn kan het zijn dat je bestelling vertraging oploopt. Samen met onze leveranciers wordt er met man en macht gewerkt om alle bestellingen zo snel mogelijk uit te kunnen leveren. De leverancier meldt ons nu dat zij het product op 05-01-2021 bij ons verwachten te kunnen leveren, waardoor wij de order op 06-01-2021 bij je kunnen afleveren.
Dit is de informatie die momenteel beschikbaar is en hier kunnen we geen verdere feedback op geven. Indien er vertraging van toepassing is op jouw bestelling, word je hier dagelijks van op de hoogte gehouden middels een automatische statusupdate mail. We vragen je dan ook vriendelijk deze informatie zelf goed in de gaten te houden. We hopen op je begrip voor de situatie.
Dus toch nog kans dat ik erbij zit, beetje raar aangezien de wachtrijtool 22/32 aangeeft maarja : D
Ik sta op plek 2/32.
Alleen ik stelde ook een aantal vragen maar krijg niet echt antwoord, ze draaien er telkens om heen.
Jouw verhaal geeft wel antwoord op mijn vraag, thanks!
Lijkt mij heel erg sterk, sta nu al sinds 3 uur release date te wachten op een 3080 strix oc, er zijn er na 4 maanden pas 21 van deze kaarten uitgeleverd.Vinnehehe schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:06:
[...]
Food for thought hmmmmm.
Mag toch hopen dat het niet zo gaat lopen, maar het is maar afwachten. Ik heb er niet per sé heel veel haast mee ofzo, maar een 3 maanden wachten vind ik dan wel weer voldoende.
En mag toch hopen dat ik niet nog even moet gaan bijbetalen. Mogen ze mooi van de marge afhalen (:
En dan zouden wij door de vraag meer moeten betalen?
Dit heeft niks te maken met vraag ze produceren gewoon geen fuck
precies wat ik denk. Afgelopen 3 maanden waren al moeilijk genoeg.Vinnehehe schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:06:
[...]
Food for thought hmmmmm.
Als er iets moet gedaan worden aan de prijs mag het een vermindering zijn. Compensatie voor leed en geduld
Scan.co.uk heeft bevestigd dat er FE drops aan komen in de komende weken. Geen hoeveelheden aangegeven overigens. Vorige keer was de 3080 FE 650 GBP
Maar als je nu iets besteld in Engeland betaal je daar nu BTW en invoerrechten over. Dus dat moet je er nog bij rekenen.Eli3l schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:20:
Scan.co.uk heeft bevestigd dat er FE drops aan komen in de komende weken. Geen hoeveelheden aangegeven overigens. Vorige keer was de 3080 FE 650 GBP
En de douane is hier strikt in. Bestel af en toe wat uit China, grotere pakketten. Eerder bijna geen invoerrechtkosten oid, nu betaal je flink.ShellGhost schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:23:
[...]
Maar als je nu iets besteld in Engeland betaal je daar nu BTW en invoerrechten over. Dus dat moet je er nog bij rekenen.
Bij Azerty groeit de rij op de ASUS 3070 TUF non-oc gewoon gestaag door, nu alweer op 230. zo komt er toch elke dag een aantal bij. Daarnaast staat er op de wachtrij pagina nog geen update van week 1. nog steeds kaarten op verwacht 29-12.
Benieuwd of er deze week nog leveringen worden gedaan ivm de aankondiging van de prijsverhogingen. Ik vrees het ergste momenteel.
Benieuwd of er deze week nog leveringen worden gedaan ivm de aankondiging van de prijsverhogingen. Ik vrees het ergste momenteel.
Voor de zakelijke besteller allemaal geen issue.ShellGhost schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:23:
[...]
Maar als je nu iets besteld in Engeland betaal je daar nu BTW en invoerrechten over. Dus dat moet je er nog bij rekenen.
Veel succes. Ik zie alleen nog maar drops voor de OC versie. De non OC zie ik niks na 23 December.Kwappa schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:38:
Bij Azerty groeit de rij op de ASUS 3070 TUF non-oc gewoon gestaag door, nu alweer op 230. zo komt er toch elke dag een aantal bij. Daarnaast staat er op de wachtrij pagina nog geen update van week 1. nog steeds kaarten op verwacht 29-12.
Heb een order open staan bij Azerty voor een 3080 van MSI & Asus..
Nu ben ik het geld al enige tijd kwijt en ben aan het denken om deze order om te zetten naar een 3090, zullen deze sneller te leveren zijn van de 2 genoemde merken? Tot heden volle focus gehad op een 3080..
Nu ben ik het geld al enige tijd kwijt en ben aan het denken om deze order om te zetten naar een 3090, zullen deze sneller te leveren zijn van de 2 genoemde merken? Tot heden volle focus gehad op een 3080..
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Alleen een beetje jammer dat je alleen naar UK kan laten zenden voor nu, door brexit. Tenzij je natuurlijk forwarders gebruikt.Eli3l schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:40:
[...]
Voor de zakelijke besteller allemaal geen issue.
Is de INNO3D GEFORCE RTX 3080 ICHILL X3 een slechte kaart? Net even bij Azerty een bestelling geplaatst, sta nu in de wachtrij 1/1. Of is deze kaart super slecht leverbaar?
[ Voor 6% gewijzigd door Clint.Eastwood op 05-01-2021 13:03 ]
Ook op dit moment in de wachtrij voor een 3080 MSI TrioKwappa schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:38:
62/124
Mijn gebouwde pc zit erop te wachten en ik ook...
Iemand een idee waarom je bij Megekko geen 30-serie kaarten meer kan bestellen?
https://www.megekko.nl/info/RTX-3080luc86 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:53:
als ze geen zicht op leveringen hebben zetten ze niks online ; er staan 40 mensen in de wachtrij en ze horen dat er 60 kaarten binnenkomen dan zetten ze x kaart online tot weer alles weg is.luc86 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:53:
Ik heb deze ook besteld, maar geannuleerd. Dus kans is dat jij hem dan krijgt. Ter info! Had hem nog niet betaald.Clint.Eastwood schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:47:
Is de INNO3D GEFORCE RTX 3080 ICHILL X3 een slechte kaart? Net even bij Azerty een bestelling geplaatst, sta nu in de wachtrij 1/1. Of is deze kaart super slecht leverbaar?
Was die op voorraad dan?__xeno__ schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:05:
[...]
Ik heb deze ook besteld, maar geannuleerd. Dus kans is dat jij hem dan krijgt. Ter info! Had hem nog niet betaald.
3090 kan je elke dag makkelijk bestellen bij Amazon. Ga er dan wel vanuit dat je 1800 euro of meer betaald.BTFD schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:46:
Heb een order open staan bij Azerty voor een 3080 van MSI & Asus..
Alternate.de heeft ook voorraad, maar die gaat richting de 1900 a 1999 euro...
[ Voor 7% gewijzigd door Eli3l op 05-01-2021 13:10 ]
Ik krijg net een discord melding dat de Ichill frostbyte in voorraad is. Azerty website geeft nu aan 9 stuks op voorraad, 993 euro.Clint.Eastwood schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:47:
Zo te zien heeft azerty een lading inno3d kaarten binnen gekregen. De 3070 is nu ook op voorraad.
https://azerty.nl/product...l-x4-videokaart-8-gb-ddr6
Forwarders zijn echt heel handig op het moment. Niet alleen voor GPU's maar ook voor CPU's. De meeste forwarders zijn niet eens duur.TarikLuis schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:47:
[...]
Alleen een beetje jammer dat je alleen naar UK kan laten zenden voor nu, door brexit. Tenzij je natuurlijk forwarders gebruikt.
We krijgen gewoon veel minder stock in NL, sommige varianten komen niet eens naar hier. Dus als je meer kans wilt maken, zal je toch moeten kijken naar forwarders in Spanje, Frankrijk en Duitsland.
Megekko update 13:13:
Edit: En inmiddels zijn ze te koop op Megekko.
https://www.megekko.nl/pr...3080-iChill-X3-Videokaart
Volgens mij is dat erbij gekomen.Inno3D:
Halverwege deze week, week 1, verwachten wij een redelijk aantal van deze videokaarten:
• Inno3D GeForce RTX 3080 iChill X3
Edit: En inmiddels zijn ze te koop op Megekko.
https://www.megekko.nl/pr...3080-iChill-X3-Videokaart
[ Voor 27% gewijzigd door TheBrut3 op 05-01-2021 13:19 ]
https://www.megekko.nl/pr...3080-iChill-X3-VideokaartTheBrut3 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:17:
Megekko update 13:13:
[...]
Volgens mij is dat erbij gekomen.
Hier is het, je kan het nu kopen
3070 dual OC zojuist op Amazon FR voor 610 euro. Zet een distill op die link, want er komen er meer.
INNO3D GeForce RTX 3070 Twin X2 OC Grafikkarte €659
https://m.notebooksbillig...+x2+oc+grafikkarte+685500
Edit: €687 incl. Verzendkosten
https://m.notebooksbillig...+x2+oc+grafikkarte+685500
Edit: €687 incl. Verzendkosten
[ Voor 11% gewijzigd door Eli3l op 05-01-2021 13:30 ]
Ik heb m'n bestelling bij Centralpoint geannuleerd, de levertijd werd telkens een dag verplaatst zodra we een dag vorderde
. Nu net bij Megekko de Inno3D besteld, het is wachten op de bevestiging nu
.
https://www.hardware-expe...tml?search_query=3070&
Voor degene die 799 willen betalen voor een 3070
Voor degene die 799 willen betalen voor een 3070
De inno3 x3 staat nog op voorraad bij megekko en iemand heeft er al eentje voor 50 euro extra op VA gezet
Ja dat klopt, mijn plek 4 ga ik alleen niet opgevenEli3l schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:46:
[...]
Veel succes. Ik zie alleen nog maar drops voor de OC versie. De non OC zie ik niks na 23 December.
Is tegen de V&A regels.atomicblue schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:34:
De inno3 x3 staat nog op voorraad bij megekko en iemand heeft er al eentje voor 50 euro extra op VA gezet
ik sta ook rustig in de wachtrij voor de 3080 TUF non-OC bij Alternate.nlHatsikki schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:37:
[...]
Dat lijkt inderdaad de reden van de 100+ posities die ik opgeschoven ben. Heb inderdaad ook nog nergens iets van Non-OC leveringen gezien. Ik laat me gewoon in de wachtrij staan, in de hoop dat ik hem een keer krijg. Heb momenteel nog een prima GPU(1080ti) dus heb niet direct haast. Wellicht als de 3080ti komt voor een betaalbare prijs en ik die op de kop weet te tikken door er op tijd bij te zijn, dat ik de TUF dan annuleer.
2020-12-06 643
2020-12-09 636
2020-12-11 631
2020-12-13 629
2020-12-16 624
2020-12-18 620
2020-12-21 614
2020-12-23 610
2020-12-24 606
2020-12-30 595
2021-01-05 584
Ik denk dat het allemaal annuleringen zijn.
Het is onderdeel van een bestelling van een complete PC, met ook een Ryzen 5900X, waarvoor ik ook nog in de wachtrij sta op ±150.
Voorlopig rustig afwachten. Wat ik wil hebben, voor de prijzen die ik bereid ben er voor te betalen, is kennelijk moeilijk leverbaar. Nog maar even verder op 1080p en mijn oude Mac Pro.
Is een goede prijs.
Voor een MSRP 3080 (die dus feitelijk niet bestaat) + los waterblokje ben je ook rond de €1000 kwijt.
Ik vind die kaart alleen niet mooi, ben voor deze in de markt https://www.gigabyte.com/...GV-N3080AORUSX-WB-10GD#kf
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Zelf heb ik deze ook net binnen gekregen (de inno3d). Ik heb er 899 voor betaald, voor mezelf de berekening gemaakt 899 - custom waterblock (120)= 779, wat ik een nette prijs vond. Het pcb steekt ook niet zoveel uit als de gigabyte, dat is waarom ik voor deze ben gegaan. Esthetisch ben ik het volledig met je eens, dat wel.westergas schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:40:
[...]
Is een goede prijs.
Voor een MSRP 3080 (die dus feitelijk niet bestaat) + los waterblokje ben je ook rond de €1000 kwijt.
Ik vind die kaart alleen niet mooi, ben voor deze in de markt https://www.gigabyte.com/...GV-N3080AORUSX-WB-10GD#kf
Bij Amazon EUR 1689 voor een TUF 3090, komt totaal op 1700 en een beetje uit.Eli3l schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:09:
[...]
3090 kan je elke dag makkelijk bestellen bij Amazon. Ga er dan wel vanuit dat je 1800 euro of meer betaald.
Alternate.de heeft ook voorraad, maar die gaat richting de 1900 a 1999 euro...
Ik heb het voor Alternate.nl opgezochtBonsaiboom schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:21:
[...]
Of de preorders hiermee sneuvelen is maar de vraag. Als die vanuit de webshops ook al betaald/besteld zijn, dan hangt dat weer van voorwaarden e.d. af.
https://www.alternate.nl/Help/ALTERNATE/Algemene-voorwaarden
Met name punt 11:
Waarschijnlijk geldt dat ook voor de andere webwinkels, de meeste zullen aangesloten zijn bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie? *11. De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Het lijkt erg lastig om de prijs achteraf aan te passen, zeker als ze van te voren dat niet gemeld hebben als mogelijkheid. Als ik de voorwaarden snap, kan alleen de consument de order annuleren, niet de webshop. Het is niet duidelijk wat er gebeurt als het artikel helemaal niet te leveren gaat zijn, maar voorlopig ga ik er vanuit dat dat niet het geval gaat zijn.
Ik heb besteld op 5 december. Dat is lang nadat Alternate als gevolg van de vraag of andere signalen hun prijzen had kunnen aanpassen, en mijn bestelling is in totaal €2900. We wachten rustig af, de Ryzen is ook nog een wachtrij voor. Ik wil alles tegelijk en door één winkel geleverd hebben, om gedoe over garantie te voorkomen. (Ik heb geen andere PC waar ik onderdelen in uit kan proberen).
EDIT: *) Het aantal aangesloten PC webwinkels lijkt kleiner dan ik eerst dacht: https://www.thuiswinkel.o...owall=true&categories=158
[ Voor 6% gewijzigd door RogerWilco2 op 05-01-2021 14:03 ]
Dat is de enige variant die ik nooit in mn wagentje heb kunnen krijgen. Maar er zijn ook van de andere varianten drops in die price range, alleen zijn die altijd heel snel weg. De duurdere heb je vaak wel langer de tijd voor om een bestelling te plaatsen.MaZo schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:54:
[...]
Bij Amazon EUR 1689 voor een TUF 3090, komt totaal op 1700 en een beetje uit.
Vorige week op voorraad bij Megekko voor €899
Ok vreemd, op die Twitter account die ik eerder postte zie ik hem alleen maar voor die prijs voorbijkomen. Had hem al meerdere malen kunnen kopen.Eli3l schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:01:
[...]
Dat is de enige variant die ik nooit in mn wagentje heb kunnen krijgen. Maar er zijn ook van de andere varianten drops in die price range, alleen zijn die altijd heel snel weg. De duurdere heb je vaak wel langer de tijd voor om een bestelling te plaatsen.
De Amazon alerts zijn vaak voor 1 stuk en af en toe is het een aanpassing van het product. Dus de kans op bestellen is dan nagenoeg 0.MaZo schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:06:
[...]
Ok vreemd, op die Twitter account die ik eerder postte zie ik hem alleen maar voor die prijs voorbijkomen. Had hem al meerdere malen kunnen kopen.
Alle TUF kaarten komen meerdere malen per dag voorbij trouwens.
Maar heb jij hem daadwerkelijk op de Amazon product pagina toen op voorraad gezien? Of alleen de alert?
Heb hem ook op voorraad gezien, maar ze zijn zo snel weg.. 870 euro op de franse amazon en 900 op duitseEli3l schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:09:
[...]
De Amazon alerts zijn vaak voor 1 stuk en af en toe is het een aanpassing van het product. Dus de kans op bestellen is dan nagenoeg 0.
Maar heb jij hem daadwerkelijk op de Amazon product pagina toen op voorraad gezien? Of alleen de alert?
Die data kloppen niet volledig. Er is nog een drop geweest op de DE site na 17/12/2020 voor de 3060Ti, 3070 en 3080. Voor de 3090 ben ik niet zeker. Ook voor FR is er nog een drop geweest na 18/12/2020 maar toen enkel voor de 3090. Die is relatief lang beschikbaar gebleven. In deze thread kan je die drops nog terugvinden.
Ik was mis, ik dacht dat er nog later drops waren
[ Voor 4% gewijzigd door Skyline GT-R op 05-01-2021 14:17 ]
Nog een 3080 voor de hoofdprijs
Sorry scalper gedeeld en verwijderd
Sorry scalper gedeeld en verwijderd
[ Voor 66% gewijzigd door Theodoor v B op 05-01-2021 15:04 . Reden: Scalper gedeeld, sorry ]
2 3060TIs beschikbaar bij informatique.
https://www.informatique....rtx-3060-ti-8gb-eagl.html
https://www.informatique....rtx-3060-ti-8gb-gami.html
Ik ken enkel de link naar de 3090 FE https://www.ldlc.com/fr-be/fiche/PB00391083.html?offerId=AR202010120163 (out of stock) 
Kent er iemand de link naar de 3080 FE bij LDLC.com?
https://www.ldlc.com/fiche/PB00033884.html5v3n schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:21:
Ik ken enkel de link naar de 3090 FE https://www.ldlc.com/fr-be/fiche/PB00391083.html?offerId=AR202010120163 (out of stock)
Ik zag het bericht op discord en had er 1 in mn winkelmandje, maar toch niet afgerond. hij is bijna 20% duurder dan de prijs waarvoor ik deze in bestelling heb staan op alternate.. Gaat me echt even iets te ver. Ik wacht wel weer.TarikLuis schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:19:
2 3060TIs beschikbaar bij informatique.
Exact hetzelfde gedaan, maar ik sta bij Azerty, schiet die rij bij Alternate een beetje op ?kneli schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:23:
[...]
Ik zag het bericht op discord en had er 1 in mn winkelmandje, maar toch niet afgerond. hij is bijna 20% duurder dan de prijs waarvoor ik deze in bestelling heb staan op alternate.. Gaat me echt even iets te ver. Ik wacht wel weer.
Ik sta voor de gaming pro van gigabyte op plek 19 en de msi gaming x trio op 97 (lol).TarikLuis schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:24:
[...]
Exact hetzelfde gedaan, maar ik sta bij Azerty, schiet die rij bij Alternate een beetje op ?
Op azerty sta ik op plek 38/46 voor de msi gaming trio.
EDIT: ik heb ze pas enkele dagen geleden besteld dus nog niets opgeschoten.
[ Voor 9% gewijzigd door kneli op 05-01-2021 14:27 ]
Dubbele post, foutje, bedankt.
[ Voor 93% gewijzigd door kneli op 05-01-2021 14:27 ]
Steeds enkele stuks inderdaad, maar meerdere keren per uur. Ik had er al een besteld, maar later weer geannuleerd. Was vrij eenvoudig. Ik zorg gewoon dat ik ingelogd blijf op Amazon.de en de pagina al open heb ik mijn browser. Ik hoef dan zodra ik de alert zie alleen de pagina te refreshen en op “koop nu” te drukken.Eli3l schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:09:
[...]
De Amazon alerts zijn vaak voor 1 stuk en af en toe is het een aanpassing van het product. Dus de kans op bestellen is dan nagenoeg 0.
Ah ok, ik heb dit bij azerty, 31-12-20 besteld:kneli schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:25:
[...]
Ik sta voor de gaming pro van gigabyte op plek 19 en de msi gaming x trio op 97 (lol).
Op azerty sta ik op plek 38/46 voor de msi gaming trio.
EDIT: ik heb ze pas enkele dagen geleden besteld dus nog niets opgeschoten.
MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X TRIO - Videokaart - 8 GB GDDR6 - PCIe 4.0 x16 - 1x HDMI 2.1, 3x DisplayPort 1.4
Artikelnummer 4413519 | Jouw positie 32/46
Ik vreet echt mn schoen op als die prijsverhogingen waar geruchten over zijn ook op deze modellen van toepassing worden en we een bijbetaling moeten doen op onze preorders....TarikLuis schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:29:
[...]
Ah ok, ik heb dit bij azerty, 31-12-20 besteld:
MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X TRIO - Videokaart - 8 GB GDDR6 - PCIe 4.0 x16 - 1x HDMI 2.1, 3x DisplayPort 1.4
Ik heb die link gehaald op de nvidia.com FR shop in een hidden element binnen de "buy" div.5v3n schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:27:
[...]
Thanks! Ben je zeker dat ze dezelfde pagina opnieuw gebruiken zodra er terug stock is?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| [
{
"productId": 30045,
"productTitle": "NVIDIA GEFORCE RTX 3080",
"logoUrl": "https://assets.nvidia.partners/logos/geforce/retailer-ldlc.png",
"isAvailable": false,
"salePrice": "719.00",
"directPurchaseLink": null,
"purchaseLink": "https://www.ldlc.com/fiche/PB00033884.html",
"hasOffer": false,
"offerText": null,
"partnerId": "45",
"storeId": "45",
"upc": "NVGFT080_FR",
"sku": "NVGFT080",
"stock": 0,
"retailerName": "https://www.ldlc.com",
"type": 80
}
] |
[ Voor 14% gewijzigd door Skyline GT-R op 05-01-2021 14:46 ]
Thanks, vanmiddag meteen besteld na deze melding. Had eigenlijk een limiet van 550-600 opgesteld voor een videokaart maar goed liever iets teveel betalen voor een 3070 nu dan een 3060 ti voor 550 kopen. Mijn vriendin heeft ook een GPU nodig en die kan nog mooi even voorruit met mijn 1080.SkullboyNL schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:14:
Zo te zien heeft azerty een lading inno3d kaarten binnen gekregen. De 3070 is nu ook op voorraad.
Order staat nu op wordt verzamelt dus denk dat die morgen wel binnenkomt.
[ Voor 6% gewijzigd door bronce op 05-01-2021 14:38 ]
De queue is megekko is een stuk korter (ook al sta ik laatste)TarikLuis schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:29:
[...]
Ah ok, ik heb dit bij azerty, 31-12-20 besteld:
Artikel: VGA MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X TRIO
Jouw positie: 13 van de 13
Ja, daar bestel ik ook liever, maar daar mag je ze nu niet bestellen helaas.skullyhoofd schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:38:
[...]
De queue is megekko is een stuk korter (ook al sta ik laatste)
Artikel: VGA MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X TRIO
Jouw positie: 13 van de 13
lijkt me niet dat dit legaal zou zijn. We hebben al een overeenkomst met de webshops, dan kunnen ze niet opeens de prijs aanpassen.kneli schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:32:
[...]
Ik vreet echt mn schoen op als die prijsverhogingen waar geruchten over zijn ook op deze modellen van toepassing worden en we een bijbetaling moeten doen op onze preorders....
"Nu her en der mensen meerdere bestellingen binnenkrijgen, een reminder: V&A op het forum is overal verboden, dus zeker in dit zero tolerance topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie levert meteen een 24u ban op. Hoe goed bedoeld ook, daar is het forum niet voor bedoeld"Edit
De V&A post zelf ook gerapporteerd voor scalping
[ Voor 26% gewijzigd door AlainSki op 05-01-2021 14:55 ]
Ik geloof bijna niet dat ze dit kunnen doen, maar we gaan het zienkneli schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:32:
[...]
Ik vreet echt mn schoen op als die prijsverhogingen waar geruchten over zijn ook op deze modellen van toepassing worden en we een bijbetaling moeten doen op onze preorders....
Thanks, maar mijn comment gaat over Amazon.Skyline GT-R schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:34:
[...]
Ik heb die link gehaald op de nvidia.com FR shop in een hidden element binnen de "buy" div.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20[ { "productId": 30045, "productTitle": "NVIDIA GEFORCE RTX 3080", "logoUrl": "https://assets.nvidia.partners/logos/geforce/retailer-ldlc.png", "isAvailable": false, "salePrice": "719.00", "directPurchaseLink": null, "purchaseLink": "https://www.ldlc.com/fiche/PB00033884.html", "hasOffer": false, "offerText": null, "partnerId": "45", "storeId": "45", "upc": "NVGFT080_FR", "sku": "NVGFT080", "stock": 0, "retailerName": "https://www.ldlc.com", "type": 80 } ]
Ik heb zelf in november al een 3080 FE van LDLC kunnen bemachtigen.
Was goed bedoeld, maar bij deze op de vingers getikt en zal het niet meer doen!AlainSki schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:40:
[...]
"Nu her en der mensen meerdere bestellingen binnenkrijgen, een reminder: V&A op het forum is overal verboden, dus zeker in dit zero tolerance topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie levert meteen een 24u ban op. Hoe goed bedoeld ook, daar is het forum niet voor bedoeld"
De V&A post zelf ook gerapporteerd voor scalping
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Was verkeerd gequote. Ik heb het aangepastMaZo schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:43:
[...]
Thanks, maar mijn comment gaat over Amazon.
Ik heb zelf in november al een 3080 FE van LDLC kunnen bemachtigen.
Asus kaarten zijn binnen bij Megekko/CDROMLand
Een Gigabyte RTX 3090 te bestellen op Amazon.de voor 1849. Verwachte stock op 8/01/2021
in je winkelmandje geeft ie 10+ dagen dus waarschijnlijk al uitverkocht
Volgens mij is het weg,. als je gaat naar bestellen en factuurgegevens invullen staat er: minimaal 10 dagen in het rood
Je bent gek dat je een 3090 koopt en zeker voor zo een prijs.. :-/Skyline GT-R schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:48:
Een Gigabyte RTX 3090 te bestellen op Amazon.de voor 1849. Verwachte stock op 8/01/2021
Heb deze zojuist besteld. Heb maanden gewacht op een Asus TUF non OC 3080 bij Alternate voor 729. Leek onleverbaar. Daarnaast verschillende TUF OC in de wachtrij gestaan, maar vond 850 dan toch weer te duur. Speel op 1440p en dan zou 3070 toch wel voldoende moeten zijn.
Voelt een beetje zuur dat ik voor 50 euro meer een 3080 had kunnen hebben... al leek dat meer op een sprookje uit te lopen. Al helemaal met het nieuws nu dat alle prijzen omhoog gaan.
Hoop dat hij ook daadwerkelijk vrijdag komt zoals hier beloofd wordt.
Megekko update over EVGA:
Vandaag, op 5-1-2021 zijn de volgende videokaarten geleverd:
• EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING
• EVGA GeForce RTX 3060 Ti XC GAMING
• EVGA GeForce RTX 3090 FTW3 ULTRA GAMING
• EVGA GeForce RTX 3070 XC3 ULTRA GAMING
Zie bij megekko statement dat ze vandaag EVGA kaarten binnen hebben gekregen.
Gisteren kwamen deze beschikbaar, direct besteld en sta op 2/32.
Hopelijk wordt hij vandaag verzonden
Gisteren kwamen deze beschikbaar, direct besteld en sta op 2/32.
Hopelijk wordt hij vandaag verzonden
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
/f/image/8qo8qN06pL4Ya8lmr1JJEYcf.png?f=fotoalbum_large)