Zou zelf graag een 3090 Strix OC willen, maar geen idee wanneer ze op voorraad zijn of wie de langste wachttijden heef en de meeste kaarten binnenkrijgt.
Vandaag wordt mijn 3080 suprim van alternate geleverd kan niet wachten!
Stond 20ste vanaf het begin.
Zin in!!
Stond 20ste vanaf het begin.
Zin in!!
Heeft iemand een idee wat de MSRP van een MSI 3070 Suprim X is? Zag er gisteren kort een op voorraad maar twijfelde wel nog gezien de hogere prijzen dan normaal. Maar wat is de normale prijs voor deze kaart?
Ik heb zelf woensdag de Gigabyte Aorus GeForce RTX 3080 Xtreme kunnen bestellen en is volgende dag ook geleverd. Met dank aan dit forum!.sharkforce schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:56:
[...]
Nou het begon al bij de software die je erbij moet downloaden.
Dat ie de eerste keer de kaart herkende maar na het uitschakelen van de pc herkende de software de kaart ineens niet meer (Je kon alles behalve dat gene voor RGB/lcd panel die bleef vast hangen op dat hatch moment)
Toen kwam ik er achter dat als je de pc in slaapstand zet en er weer uit haalt dan herkent de software RGB fusion 2.0 ineens de kaart weer, dus dan deed ie het weer ff.
Maar nadat je de pc weer uit had gezet begon het hele gezeik weer.
Nou daar kan je dan opzich nog wel mee leven dmv een update in de toekomst..
Maar toen ging ik gamen en begon dat ding te gillen hele hoge toon (coilwhine).
Dat was voor mij de druppel om het per direct te retourneren..
Je betaald niet 1k om er vervolgens mee te lopen ***ten![]()
Dus nu ff wachten op een ander model
Ik ervaar zelf nul coilwhine. Vaak gaat coilwhine ook samen met de voeding. Ik had het op mijn Vega 56 paar jaar terug. Maar toen ik een nieuwe voeding kocht met een stabilere voltage, was de coilwhine weg. En daarna ook op de 5700 XT en nu op de 3080 geen coilwhine.
De RGB software van Gigabyte blijft een draak, maar ja een keer instellen en niet meer naar omkijken. Ik ervaar geen issues met de RGB of het bedienen van de LCD display. Denk dat jij net peg hebt gehad in jou installatie.
Edit: Wel vind ik de kaart luid. Het is zeker niet de stilste kaart, ook al met die grote fans, in een case met goede airflow, tikken de fans 2200 a 2300 RPM aan, en dat hoor je. Ja de kaart draait dan wel op 2025 a 2075 MHz in games, en blijft 66 graden, maar, is zeker niet stil. Mijn Asus Strix 5700 XT die ik hiervoor had was een stuk stiller.
[ Voor 9% gewijzigd door BarryS op 19-12-2020 11:33 ]
AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - Gigabyte GeForce RTX 5090 Gaming OC - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB - Corsair Nautilus 360 RS ARGB, Cooler Master MWE Gold 1250 V2 ATX 3.1
Dat zal wel een foutje zijnjoran498 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:44:
Iemand enig idee waarom er 2x een Aorus RTX 3080 Xtreme op Azerty staat? Heb er net 1 besteld en sta in wachtrij 1 van de 1. Alleen ben ik bang dat die helemaal niet meer geleverd gaat worden...
[Afbeelding]
Bij de ene staat minimaal 10 werkdagen & andere onbekend
599 meen ik.michaelw1998 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:30:
Heeft iemand een idee wat de MSRP van een MSI 3070 Suprim X is? Zag er gisteren kort een op voorraad maar twijfelde wel nog gezien de hogere prijzen dan normaal. Maar wat is de normale prijs voor deze kaart?
Helaas heb ik wel degene besteld met levertijd onbekend. Ik denk dat ik Azerty maar even moet gaan bellenAwesomegames schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:55:
[...]
Dat zal wel een foutje zijn
Bij de ene staat minimaal 10 werkdagen & andere onbekend
Mooie sokkenVerwijderd schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:11:
[Afbeelding]
Ik kan eindelijk zeggen het wachten is is over !!!
vers van de pers:
Nvidia has just signed a new manufacturing deal with Samsung for 8nm processors that power their RTX 30-series GPUs, raising the possibility of some relief for some of the supply issues that consumers have faced since the launch of the RTX 3070, RTX 3080, and RTX 3090.10 hours ago
https://www.techradar.com...080%2C%20and%20RTX%203090.
Wellicht eindelijk dan massa productie vanaf januari en weer prijzen die terug gaan naar de advies prijzen?
(ook wel nieuwswaardig voor tweakers denk ik)
Nvidia has just signed a new manufacturing deal with Samsung for 8nm processors that power their RTX 30-series GPUs, raising the possibility of some relief for some of the supply issues that consumers have faced since the launch of the RTX 3070, RTX 3080, and RTX 3090.10 hours ago
Wellicht eindelijk dan massa productie vanaf januari en weer prijzen die terug gaan naar de advies prijzen?
Verwijderd
Is de 2080 ti ooit terug naar MSRP gegaan van 999,- ondanks dat er voorraad was? Ik betwijfel of we ooit 3080's nieuw gaan vinden voor <800,-. In ieder geval niet in de komende maanden.Tmaster schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:27:
vers van de pers:
Er staat in dat het ook voor de RTX 3080 Ti kan zijn. Begrijpelijk dat die kaart nu ook aan bod gaat komen voor release, maar ik vind eigenlijk ook dat ze eerst de stock issues voor de huidige kaarten onder controle moeten krijgen.Tmaster schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:27:
vers van de pers:
♡ Ryzen 5 5600x | MSI RTX 3080 Suprim X | 32GB @ 3200mhz ♡
Iemand ervaring met de zotac rtx2090? Zie bij paar bedrijven dat die beschikbaar is, heb altijd MSI gehad.
Of de Gigabyte GeForce® RTX 3090, 24GB, Gaming OC ?
Of de Gigabyte GeForce® RTX 3090, 24GB, Gaming OC ?
[ Voor 20% gewijzigd door Soppyscroll op 19-12-2020 12:58 ]
Nou de rtx 3090 van gigabyte besteld, wanneer geleverd wordt annuleer ik de msi 3080, Gun die persoon achter mij dan wel een MSI
[ Voor 21% gewijzigd door Soppyscroll op 19-12-2020 13:25 ]
Zojuist post gehad! De 3080 Gaming OC is binnen!
De hoeken van de Gigabyte doos hadden wel kleine scheurtjes, en de antistatische zak was niet gesealed, kaart zag er nog wel goed uit.
Ben benieuwd.
De hoeken van de Gigabyte doos hadden wel kleine scheurtjes, en de antistatische zak was niet gesealed, kaart zag er nog wel goed uit.
Ben benieuwd.
i7-10700k | 32GB @3200Mhz | RTX 3090
Waar besteld dan?Rubenvdk schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:29:
Zojuist post gehad! De 3080 Gaming OC is binnen!![]()
Ben benieuwd.
Zonde van de doos
Misschien een geretourneerde....misschien cool whine of andere problemen?
[ Voor 9% gewijzigd door Aggressor op 19-12-2020 13:33 ]
Misschien niet helemaal de juiste plaats,
Maar waarom verwijdert tweakers de sclap kaarten niet van de vraag en aanbod?
Het lijkt mij toch niet wenselijk dat je als platform gaat dienen voor lui die tot bijna 2000 voor hun kaart vragen. Of word dit gedoogd onder marktwerking en en fatsoen niet belangrijk meer.
Maar waarom verwijdert tweakers de sclap kaarten niet van de vraag en aanbod?
Het lijkt mij toch niet wenselijk dat je als platform gaat dienen voor lui die tot bijna 2000 voor hun kaart vragen. Of word dit gedoogd onder marktwerking en en fatsoen niet belangrijk meer.
Volgens mij is die altijd hier minimaal rond de 1200 gebleven, zelfs nadat de 3080 officieel werd "gereleased".Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:35:
[...]
Is de 2080 ti ooit terug naar MSRP gegaan van 999,- ondanks dat er voorraad was? Ik betwijfel of we ooit 3080's nieuw gaan vinden voor <800,-. In ieder geval niet in de komende maanden.
Aan de andere kant was er ook geen alternatief qua performance voor de 2080Ti, net als destijds voor de 1080Ti, die ook ruim boven de 800 euro bleef, in tegenstelling tot de 3080, al is dat "alternatief" nog lastiger aan te komen momenteel.
net de zelfde besteld, werkt ie super??Furrr schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:37:
31-10-2020 een Asus 3080 TUF OC besteld bij Megekko en de laatste 3 weken op plek 13 blijven hangen. Deze order is geannuleerd.
Gisteren besloten voor een 3090 te gaan en vandaag mogen ontvangen.
So i’m out!!
Succes met wachten, its a shit show!
[Afbeelding]
Verwijderd
Ik had één vraag waar kan je de codes aanvragen die je bij krijgt, voor cod enzo alternate nl heb ik hem gekocht
Die krijg je per e-mail toegestuurd. Zodra de kaart verstuurd wordt ontvang je de codes ook.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:55:
Ik had één vraag waar kan je de codes aanvragen die je bij krijgt, voor cod enzo alternate nl heb ik hem gekocht
Zou je bij Alternate via de mail moeten ontvangen.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:55:
Je moet dat in GeForce Experience "redeemed", zodra dat is gebeurd kun je dat programma weer verwijderen als je het niet gebruikt.
[ Voor 7% gewijzigd door Cornugon op 19-12-2020 14:17 . Reden: Verkeerd gelezen ]
Verwijderd
Is het eigenlijk niet zo dat een webshop een geopend en geroutourneerd product niet als nieuw mag verkopen? Alles wat retour gaat, gaat gewoon naar de volgende in de wachtrij. Eén van de twee kaarten die ik had weten te bemachtigen was ook een veel te luide kaart dat duidelijk eerder geopend was.
Nog mensen die gisteren een Inno3D 3080 x3 hebben besteld op Alternate.be? Kwam in vrije voorraad, gelijk besteld en betaald (en verwerkingsmail gekregen), kaart is nog 15 min online blijven staan, uur later is er terug een voorraadje online gekomen, maar mijn bestelling hangt nog altijd vast op
https://i.imgur.com/MeWMJMV.png
Gezien de kaart nog lang online is gebleven en nogmaals online is gekomen hadk wel de indruk datk prijs zou hebben. Ksta ook op 1 plek volgens de wachtrij tool. Iemand een idee of dit 'normaal' is? >.<
Gezien de kaart nog lang online is gebleven en nogmaals online is gekomen hadk wel de indruk datk prijs zou hebben. Ksta ook op 1 plek volgens de wachtrij tool. Iemand een idee of dit 'normaal' is? >.<
[ Voor 4% gewijzigd door Licargon op 19-12-2020 14:19 ]
Net hetzelfde gehad met de 3070 van Inno3D. Stond een uur lang na mijn aankoop nog steeds op groen "op voorraad" maar na verwerking door Alternate werd ik toch in een wachtrij gezet. Positie 3 voor mij...Licargon schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:17:
Nog mensen die gisteren een Inno3D 3080 x3 hebben besteld op Alternate.be? Kwam in vrije voorraad, gelijk besteld en betaald (en verwerkingsmail gekregen), kaart is nog 15 min online blijven staan, uur later is er terug een voorraadje online gekomen, maar mijn bestelling hangt nog altijd vast op
BIj vraag en aanbod wordt nu een MSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X 10G OC aangeboden.
Verkoper zegt dat ie de kaart eind oktober van een andere tweaker heeft overgenomen. Vr prijs 950,-..
Dus eigenlijk is dit al een derde handsje
flink aan de prijs dus en ook BS verhaal. Volgens mij waren deze aib kaarten eind oktober toch nog helemaal niet leverbaar? en die gast van wie hij hem zogenaamd heeft overgekocht zou hem dus nog eerder aangeschaft moeten hebben..
Ik hoop echt dat ie er mee blijft zitten 3x van eigenaar gewisseld en 950 euro vragen.. donderstraal toch lekker op joh.
Verkoper zegt dat ie de kaart eind oktober van een andere tweaker heeft overgenomen. Vr prijs 950,-..
Dus eigenlijk is dit al een derde handsje
Ik hoop echt dat ie er mee blijft zitten 3x van eigenaar gewisseld en 950 euro vragen.. donderstraal toch lekker op joh.
Verwijderd
Zou niet uit moeten maken toch? Zolang er garantie op zit en de kaart in goede staat is mag hij 10x zijn overgekocht. Als 'ie maar werkt.Tmaster schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:34:
Sommige mensen hebben geen zin om maanden lang in deze thread te commenten over op welke plek ze in de wachtrij staan - en betalen een premium om zo snel mogelijk te kunnen spelen.
sta 36 in queue bij tones for een asus rtx 3080 tuf oc editie, ze verwachten een lading voor 1 Januarie maar wie weet natuurlijk
besteld: 26-11-2020
besteld: 26-11-2020
The Bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame.
Jawel, die kaart is op 17 september uit gekomen, ik had de mijne op 18 september. Ik sta op dit moment in de wachtrij voor een Asus RTX 3080 TUF OC bij Alternate, zodat deze Ventus naar een vriend van mij kan (heeft een mindere voeding en doet niet aan overclocken), het ging vrij vlot maar het ziet er naar uit dat de leveringen sinds twee weken stil staan.Tmaster schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:34:
BIj vraag en aanbod wordt nu een MSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X 10G OC aangeboden.
Dus eigenlijk is dit al een derde handsjeflink aan de prijs dus en ook BS verhaal. Volgens mij waren deze aib kaarten eind oktober toch nog helemaal niet leverbaar? en die gast van wie hij hem zogenaamd heeft overgekocht zou hem dus nog eerder aangeschaft moeten hebben..
[ Voor 14% gewijzigd door RPS13 op 19-12-2020 14:49 ]
Verwijderd
Ooh oke zal even kijkenCornugon schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:16:
[...]
Zou je bij Alternate via de mail moeten ontvangen.
Je moet dat in GeForce Experience "redeemed", zodra dat is gebeurd kun je dat programma weer verwijderen als je het niet gebruikt.
Megekko, ik ga hem zo installeren, dan weet ik helemaal zeker of hij goed is. Het viel me in ieder geval op.Aggressor schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:32:
[...]
Waar besteld dan?
Zonde van de doos
Misschien een geretourneerde....misschien cool whine of andere problemen?
Ze leveren morgen ook!Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:07:
Ben al sinds gister avond 6 uur aan het wachten maar het pakketje is nog steeds niet opgehaald door DHL bij megekko.
Denk dat ik m pas maandag heb me 3060 ti..[Afbeelding]
Wow, ik heb dezelfde kaart vorige week bij Azerty besteld voor €579Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:23:
[[Afbeelding]
deze is morgen in huis blijk baar wel een beetje prijzig
Deze is idd sinds gisteren te koop voor dat prijs, met 19 op voorraad. Nog 1 over. Wel grappig dat mensen voor dat prijs aanschaffen.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:23:
[[Afbeelding]
deze is morgen in huis blijk baar wel een beetje prijzig
Verwijderd
zelf niet gekocht ben voor de asus tuf oc gegaanAwesomegames schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:36:
[...]
Deze is idd sinds gisteren te koop voor dat prijs, met 19 op voorraad. Nog 1 over. Wel grappig dat mensen voor dat prijs aanschaffen.
Heel even kunnen testen, 110 fps Horizon op ultra. Vanavond na werk verder testen met CP2077 🤙🏽Soppyscroll schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:37:
[...]
net de zelfde besteld, werkt ie super??
Dustinhome een beetje betrouwbaar met de leverindicaties? Zie een aantal met verwachte bezorgtijden 21-12 en 22-12 voor 3070's
[ Voor 5% gewijzigd door Clint.Eastwood op 19-12-2020 17:17 ]
Persoonlijk vind ik het een beetje vage webshopClint.Eastwood schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:16:
Dustinhome een beetje betrouwbaar met de leverindicaties? Zie een aantal met verwachte bezorgtijden 21-12 en 22-12 voor 3070's
Ik heb daar een non OC 3080 Asus in de order staan en ben van leverdatum 2-2-2021 via 15-1-2021 naar 1-1-2021 gegaan in ongeveer een week tijd.Clint.Eastwood schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:16:
Het is blijkbaar onderdeel van een Zweedse retailer met 300mio omzet, maar inderdaad beetje vaag.Awesomegames schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:18:
[...]
Persoonlijk vind ik het een beetje vage webshop
Ik heb donderdag die gigabyte 3080 vision OC bij Cyberport besteld, maar nog geen melding gekregen dat hij shipped is ofzo... Dus ik vrees dat ik net iets te laat was. Mijn geld is er wel intussen van gegaan, en die pagina van de kaart zelf (https://www.cyberport.de/...fikkarte-2xhdmi-3xdp.html) is offline.
Dus ik vermoed dat ik een van de laatste was die besteld had en nu mijn geld vast zit. Ik heb ze proberen te bellen, maar er is telkens een wachtrij van +- 40 mensen, dus ik vermoed dat er maar 1 iemand aan de telefoon zit ofzo (of niemand). Op mijn email antwoorden ze niet. Bestelstatus kan ik niet bekijken want ik heb geen account aangemaakt.
Am i fukd?
Dus ik vermoed dat ik een van de laatste was die besteld had en nu mijn geld vast zit. Ik heb ze proberen te bellen, maar er is telkens een wachtrij van +- 40 mensen, dus ik vermoed dat er maar 1 iemand aan de telefoon zit ofzo (of niemand). Op mijn email antwoorden ze niet. Bestelstatus kan ik niet bekijken want ik heb geen account aangemaakt.
Am i fukd?
Geen ervaring met het bedrijf. Maar als het een normale onderneming is dan zullen ze vast niet moeilijk doen over een annulering en geld terugardana123 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:22:
Ik heb donderdag die gigabyte 3080 vision OC bij Cyberport besteld, maar nog geen melding gekregen dat hij shipped is ofzo... Dus ik vrees dat ik net iets te laat was. Mijn geld is er wel intussen van gegaan, en die pagina van de kaart zelf (https://www.cyberport.de/...fikkarte-2xhdmi-3xdp.html) is offline.
Am i fukd?
Inderdaad, het is geen pak koekjes. Ik heb een mail gestuurd. Helaas de enige manier om contact te krijgen. Heb net nog ff Battlefield geprobeerd maar die crashte naar de desktop met een hoop artifacts.BZKD schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:17:
[...]
Ja dat is zeker niet netjes. Je mag verwachten dat je een nieuwe kaart geleverd krijgt. Je hebt niet een retourdeal of zo gekocht. Moet altijd vermeld worden als het gebruikt of geretourneerd is, zodat je die keuze bewust kan maken.
Werk van maken!
Ja dat is natuurlijk niet te doen. Ik had megekko ook wel hoger in het vaandel staan dan dit te doen. Dat een product schaars is maakt het niet ineens wel een normale gang van zaken. Dan kunnen ze beter met korting als retourdeal aanbieden op de website.Rubenvdk schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:32:
[...]
Inderdaad, het is geen pak koekjes. Ik heb een mail gestuurd. Helaas de enige manier om contact te krijgen. Heb net nog ff Battlefield geprobeerd maar die crashte naar de desktop met een hoop artifacts.
En iemand nu met gratis Cod cold war. Vooral in deze tijd, echt niet netjes.
Ik hoop dat ze het nog normaal willen en kunnen oplossen. Succes!!
Inderdaad, ben benieuwd. Ben niet van plan om weer helemaal opnieuw achteraan aan te sluiten. En ik wil er zeker van zijn dat ik een nieuwe krijg.BZKD schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:40:
[...]
Ja dat is natuurlijk niet te doen. Ik had megekko ook wel hoger in het vaandel staan dan dit te doen. Dat een product schaars is maakt het niet ineens wel een normale gang van zaken. Dan kunnen ze beter met korting als retourdeal aanbieden op de website.
En iemand nu met gratis Cod cold war. Vooral in deze tijd, echt niet netjes.
Ik hoop dat ze het nog normaal willen en kunnen oplossen. Succes!!
Momenteel 3/17 bij Azerty voor de Gigabyte RTX 3080 Gaming OC kaart, met een "klein aantal verwacht voor 23-12-2020", laat dat er dan maar gewoon minimaal 3 zijn dan
Nou een aangebroken pak koekjes zou ik nu juist ook niet willenRubenvdk schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:32:
[...]
Inderdaad, het is geen pak koekjes. Ik heb een mail gestuurd. Helaas de enige manier om contact te krijgen. Heb net nog ff Battlefield geprobeerd maar die crashte naar de desktop met een hoop artifacts.
Maar dat kan echt niet. Duidelijk een defect retour. Ik ga er maar vanuit dat het een foutje is van Megekko en dat ze het verder netjes oplossen. hopelijk binnen redelijke tijd. En vind ook zeker dat je voorrang moet krijgen op de wachtrij.
Ik ga duimen voor jeSfynx schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:42:
Momenteel 3/17 bij Azerty voor de Gigabyte RTX 3080 Gaming OC kaart, met een "klein aantal verwacht voor 23-12-2020", laat dat er dan maar gewoon minimaal 3 zijn dan
Het zou goed kunnen zijn dat ik net een kaart heb gehad die gewoon niet in orde was.BarryS schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:30:
[...]
Ik heb zelf woensdag de Gigabyte Aorus GeForce RTX 3080 Xtreme kunnen bestellen en is volgende dag ook geleverd. Met dank aan dit forum!.
Ik ervaar zelf nul coilwhine. Vaak gaat coilwhine ook samen met de voeding. Ik had het op mijn Vega 56 paar jaar terug. Maar toen ik een nieuwe voeding kocht met een stabilere voltage, was de coilwhine weg. En daarna ook op de 5700 XT en nu op de 3080 geen coilwhine.
De RGB software van Gigabyte blijft een draak, maar ja een keer instellen en niet meer naar omkijken. Ik ervaar geen issues met de RGB of het bedienen van de LCD display. Denk dat jij net peg hebt gehad in jou installatie.
Edit: Wel vind ik de kaart luid. Het is zeker niet de stilste kaart, ook al met die grote fans, in een case met goede airflow, tikken de fans 2200 a 2300 RPM aan, en dat hoor je. Ja de kaart draait dan wel op 2025 a 2075 MHz in games, en blijft 66 graden, maar, is zeker niet stil. Mijn Asus Strix 5700 XT die ik hiervoor had was een stuk stiller.
En had geen zin om in een reparatie/controle proces te zitten.
Dan maar weer terug in de rij en wat extra bijleggen zonder heel gedoe.
Waar je wel hoogstwaarschijnlijk problemen mee hebt is met die LCD panel die software loopt echt niet lekker.
Heb daar dan ook heel veel over gelezen op forums mensen die tegen hetzelfde probleem aan liepen maar goed wie weet word dat opgelost met een update.
Ben er 100% van overtuigd dat het niets met de voeding te maken heeft.
Voeding is misschien 3 maanden oud ook dat zegt natuurlijk niets (Be quiet! Straight Power 11 850W gold) ik heb net een hele nieuwe pc alleen een goeie videokaart ontbreekt nog
En dan had ik dat waarschijnlijk met mijn huidige videokaart ook moeten hebben.
Kan zo nog wel is even kijken met een andere videokaart maar betwijfel het, thanks anyway voor de tip
CPU: Intel core i9 9900k | RAM: 64GB | GPU: RTX 3080 Waterforce | SSD: 2x M.2: Samsung 970 evo plus 1TB & Samsung 860 evo 1TB
Hmm had ik niet verwacht dit.Rubenvdk schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:55:
Zojuist mijn binnengekomen Gigabyte RTX 3080 Gaming OC geinstalleerd. Ziet er niet goed uit. Heb willekeurig steeds een soort dode pixels door mijn beeld.
Anyway, dit is niet het juiste topic, dus zal er hier verder niks over posten.
UPDATE:
Mijn vermoeden klopte! Ik heb een gebruikte kaart gekregen! Wilde de Call Of Duty code inwisselen en kreeg een melding dat mijn hardware al gebruikt was om in te wisselen! Dit valt me vies tegen van Megekko.
Je krijgt vast wel een nieuwe misschien wel van een beter merk gewoon dat wat op vooraard is
Ik neem aan dat dit snel word opgelost en anders blijft er een vies gevoel achter
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Verwijderd
Ik heb ‘m woensdag 19:50 gekocht en donderdag 21:42 kreeg ik de verzendbevestiging & tracking, ik zou idd zeggen dat je er te laat bij was.. Heb ze ook aan de lijn gehad duurde wel 15 min ivm de wachtrij maar ze waren wel vriendelijk. Hun Whatsapp service heeft geen zin, krijg je een automatisch bericht terug. Ik zou toch ff proberen te bellen als ik jou was en gewoon blijven hangen aan de lijn..ardana123 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:22:
Am i fukd?
Ik kreeg inderdaad donderdag laat in de avond pas de verzendbevestiging. Ook woensdag besteld.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:58:
[...]
Ik heb ‘m woensdag 19:50 gekocht en donderdag 21:42 kreeg ik de verzendbevestiging & tracking, ik zou idd zeggen dat je er te laat bij was.. Heb ze ook aan de lijn gehad duurde wel 15 min ivm de wachtrij maar ze waren wel vriendelijk. Hun Whatsapp service heeft geen zin, krijg je een automatisch bericht terug. Ik zou toch ff proberen te bellen als ik jou was en gewoon blijven hangen aan de lijn..
De Asus Rog Strix 3080's willen nog steeds niet echt afkomen of wel? Heb nu een Aorus 3080 Master, maar RGB Fusion blijft gezeik geven, dus wil er zo snel mogelijk een andere kaart in..
Ja precies. Ben ook best pissig. Een foutje kan gebeuren, maar het lijkt me niet helemaal goed dat een kaart klakkeloos weer opnieuw wordt aangeboden.mmxmmx schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:51:
[...]
Hmm had ik niet verwacht dit.
Je krijgt vast wel een nieuwe misschien wel van een beter merk gewoon dat wat op vooraard is![]()
Ik neem aan dat dit snel word opgelost en anders blijft er een vies gevoel achter
Anyway, ik wil inderdaad graag een nieuwe. Helaas werkt de huidige levertijd daar niet aan mee. Ben niet van plan om weer achteraan in een rij te gaan staan
Sta ook in de wachtrij voor die gpu, rgb geef ik niet zoveel om maar is de kaart wel stil en koel?MalleHenkie schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:05:
De Asus Rog Strix 3080's willen nog steeds niet echt afkomen of wel? Heb nu een Aorus 3080 Master, maar RGB Fusion blijft gezeik geven, dus wil er zo snel mogelijk een andere kaart in..
De aorus extreme schijnt best wat lawaai te maken, al klokt die wel hoger natuurlijk.
Om jullie even uit de droom te helpen.. de strix is qua geluid niks beter dan een aorus X hoor. Heb beide in mijn systeem gehad en beide enorm luid te noemen. Vooral de strix kreeg een zeer vervelend tikkend geluid in de fan > 60%.Goofy1978 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:07:
[...]
Sta ook in de wachtrij voor die gpu, rgb geef ik niet zoveel om maar is de kaart wel stil en koel?![]()
De aorus extreme schijnt best wat lawaai te maken, al klokt die wel hoger natuurlijk.
Koel (genoeg) wel. Heb nog geen temp boven de 70 graden gezien (terwijl ik een 2fan radiator vd AIO in de voorkant van mn kast heb zitten, dus de airflow is sowieso niet optimaal). Stil kan ik weinig zinnigs over zeggen, heb de kast op m'n bureau staan, ongeveer 50cm van m'n hoofd af, dus hoor hem sowieso wel tijdens het gamen.Goofy1978 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:07:
[...]
Sta ook in de wachtrij voor die gpu, rgb geef ik niet zoveel om maar is de kaart wel stil en koel?![]()
Vraag me af of iemand jouw kaart gesnokt heeft met een dikke oc en toen maar retour gedaan. Balen!Rubenvdk schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:06:
[...]
Ja precies. Ben ook best pissig. Een foutje kan gebeuren, maar het lijkt me niet helemaal goed dat een kaart klakkeloos weer opnieuw wordt aangeboden.
Anyway, ik wil inderdaad graag een nieuwe. Helaas werkt de huidige levertijd daar niet aan mee. Ben niet van plan om weer achteraan in een rij te gaan staan
Ik heb een ZOTAC GeForce RTX 3080 AMP Holo weten te bestellen via Amazon.de
De kaart zou geleverd moeten worden tussen 31 dec en 4 jan. Hij is gefactureerd, dus ik neem aan dat Amazon deze kaart wel gaat leveren.
Bij Alternate sta ik nog steeds op plek 332 voor een MSI (was 640 bij de bestelling)
Deze ga ik waarschijnlijk annuleren
Inmiddels begint de twijfel toe te slaan:
- Is de 3080 wel zoveel sneller als mijn huidige 2080Ti?
- Zal ik niet "even" wachten totdat er iets bekend wordt van de 3080Ti?
Het goede nieuws is dat ik in ieder geval bij Amazon er tot 21 januari over na kan denken wat te doen.
Kun je zo'n kaart dan gewoon uitproberen voor 2-3 weken en dan hem alsnog gewoon terug sturen?
De kaart zou geleverd moeten worden tussen 31 dec en 4 jan. Hij is gefactureerd, dus ik neem aan dat Amazon deze kaart wel gaat leveren.
Bij Alternate sta ik nog steeds op plek 332 voor een MSI (was 640 bij de bestelling)
Het goede nieuws is dat ik in ieder geval bij Amazon er tot 21 januari over na kan denken wat te doen.
Kun je zo'n kaart dan gewoon uitproberen voor 2-3 weken en dan hem alsnog gewoon terug sturen?
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Ja wie weet. Het staat me al tegen dat ik iets krijg wat al gebruikt/geopend is. En zeker voor zo'n bedrag als dit. Ben benieuwd hoe het opgelost gaat worden.Styreta schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:36:
[...]
Vraag me af of iemand jouw kaart gesnokt heeft met een dikke oc en toen maar retour gedaan. Balen!
Jazeker!Henkus schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:40:
Wel netjes alles terug stoppen
Pracht zaak wat dat betreft.
Dat geldt natuurlijk voor bijna alles wat je online koopt, bij welke winkel dan ook. Je hebt altijd 2 weken bedenktijdMaXeRs schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:09:
[...]
Jazeker!
Wel netjes alles terug stoppen
Pracht zaak wat dat betreft.
Vervelend als je iets eindelijk krijgt en het niet werkt en/of niet goed is.
Dat is flink balen.
Megekko is geen 'gek' bedrijf. Misschien had deze kaart als gebruikt verkocht moeten worden en is er een simpele fout gemaakt. Daar ben jij dan helaas de dupe van.
Netjes inpakken, briefje erbij en terugsturen. Zit niks anders op.
Ik heb veel spul besteld door de jaren (sinds 2017) heen en goed geleverd gekregen van Megekko.
Hopelijk wordt alles in orde gebracht ;-)
Dat is flink balen.
Megekko is geen 'gek' bedrijf. Misschien had deze kaart als gebruikt verkocht moeten worden en is er een simpele fout gemaakt. Daar ben jij dan helaas de dupe van.
Netjes inpakken, briefje erbij en terugsturen. Zit niks anders op.
Ik heb veel spul besteld door de jaren (sinds 2017) heen en goed geleverd gekregen van Megekko.
Hopelijk wordt alles in orde gebracht ;-)
Wet koop of afstand geeft je het recht om het product te proberen en anders terug te sturen. Dit proberen kent wel grenzen. 2 weken 24/7 bitcoins minen en dan retourneren bijvoorbeeld druist hier wel tegenin.Deonn schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:15:
[...]Dat geldt natuurlijk voor bijna alles wat je online koopt, bij welke winkel dan ook. Je hebt altijd 2 weken bedenktijd
Mocht de webshop hier achter komen dan vermoed ik dat ze juridisch gelijk zouden krijgen als ze de retour weigeren. Het is alleen nagenoeg onmogelijk te bewijzen door de webshop wat je met de kaart gedaan hebt
Nu heb je zeker een Suprim X erin, die is aardig stil namelijk?Lekiame schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:27:
[...]
Om jullie even uit de droom te helpen.. de strix is qua geluid niks beter dan een aorus X hoor. Heb beide in mijn systeem gehad en beide enorm luid te noemen. Vooral de strix kreeg een zeer vervelend tikkend geluid in de fan > 60%.
Mits, het een particuliere aankoop is..... Ik heb ooit per ongeluk een privé artikel via de zaak besteld en moest 25% restocking fee betalen bij MegekkoDeonn schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:15:
[...]
Dat geldt natuurlijk voor bijna alles wat je online koopt, bij welke winkel dan ook. Je hebt altijd 2 weken bedenktijd
Maar er zit verschil tussen bedenken en het product gebruiken gedurende die paar weken.
Op zich is het wel ideaal, omdat ik nog steeds twijfel of de upgrade van een 2080ti voldoende is en ik lees ook berichten over stutters in VR met de laatste Nvidia drivers (die je nodig hebt voor een 3080)
Zoals gezegd 4 dagen gewacht, vervolgens nog 2 dagen op DHL. Vanavond ingebouwd
Gezien het gewicht van de kaart had ik een behoorlijke GPU sag verwacht, maar ding blijft echt kaarsrecht hangen. Hoewel ik niet echt van de rgb ben, is de glow op de alu backplate wel geinig.
Spulleboel zit in een Meshify C met een 280 rad bovenin geFrankensteind. Want ja, voorin past die niet meer. Voorin moeten nog 2x 120mm fans geplaatst worden, maar die heb ik momenteel niet meer op voorraad blijkbaar.
:strip_exif()/f/image/Ajvu5Q313xxrzu1bzcASj679.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZimT234IRjjxFp9BH48iiVmT.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu gaan we Cyberpunk maar ff proberen op 3440x1440 en zien hoeveel beter dit is ten opzicht van een 1070 ti
Gezien het gewicht van de kaart had ik een behoorlijke GPU sag verwacht, maar ding blijft echt kaarsrecht hangen. Hoewel ik niet echt van de rgb ben, is de glow op de alu backplate wel geinig.
Spulleboel zit in een Meshify C met een 280 rad bovenin geFrankensteind. Want ja, voorin past die niet meer. Voorin moeten nog 2x 120mm fans geplaatst worden, maar die heb ik momenteel niet meer op voorraad blijkbaar.
:strip_exif()/f/image/Ajvu5Q313xxrzu1bzcASj679.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZimT234IRjjxFp9BH48iiVmT.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu gaan we Cyberpunk maar ff proberen op 3440x1440 en zien hoeveel beter dit is ten opzicht van een 1070 ti
You will be pleased!dannybeuker schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:44:
Cyberpunk heeft de nodige issues, maar zelf merkte ik al een behoorlijke prestatiewinst tussen een Vega 64 en een 3080 Suprim, dus zal dat met die 1070 Ti alleen nog maar beter uitpakken!
Wat een ding, mooie setup. Geniet er van! Toch wel jaloersdannybeuker schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:44:
Zoals gezegd 4 dagen gewacht, vervolgens nog 2 dagen op DHL. Vanavond ingebouwd![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verwijderd
Snap echt niet dat je een crap zotac kaart voor paar honderd euro boven de msrp koopt als je een 2080ti hebt. Scheelt hoogstens een paar procent fps...Henkus schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:40:
Ik heb een ZOTAC GeForce RTX 3080 AMP Holo weten te bestellen via Amazon.de
Daar twijfel ik dus nog aan idd.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 21:25:
[...]
Snap echt niet dat je een crap zotac kaart voor paar honderd euro boven de msrp koopt als je een 2080ti hebt. Scheelt hoogstens een paar procent fps...
Ik heb hem gekocht voor 900 euro, dat is niet verkeerd volgens mij (met het huidige prijs niveau)
Kan ook een PNY 3090 kopen voor 1460. Maar twijfel ook weer over die keuze
Ik heb een gewone 2080 is nog snel genoeg vind ik, maar wil graag hdmi 2.1.Henkus schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 21:39:
[...]
Daar twijfel ik dus nog aan idd.
Ik heb hem gekocht voor 900 euro, dat is niet verkeerd volgens mij (met het huidige prijs niveau)
Gebruik een oled tv als monitor, das nu wat behelpen met hdmi 2.0 op de 2080.
Puur voor meer fps lijkt me de upgrade van 2080ti naar 3080 niet heel veel uitmaken.
Een 3090 is veel te duur voor 10% meer fps dan een 3080.
HDMI 2.1 werkt sowieso niet super op dit moment.Goofy1978 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 21:50:
[...]
Ik heb een gewone 2080 is nog snel genoeg vind ik, maar wil graag hdmi 2.1.
Gebruik een oled tv als monitor, das nu wat behelpen met hdmi 2.0 op de 2080.
Puur voor meer fps lijkt me de upgrade van 2080ti naar 3080 niet heel veel uitmaken.
Een 3090 is veel te duur voor 10% meer fps dan een 3080.
Op mijn samsung 49" ultrawide heb ik eigenlijk geen performance problemen met mijn 2080ti.
In VR is het een ander verhaal en is de 2080Ti vaak de bottleneck.
10% is misschien niet veel maar in VR is constant 90fps of af en toe 80 fps best veel.
Mijn verstand zegt dat ik moet wachten op de 3080 MSI Gaming Trio X van Alternate, maar ik ben dat wachten een beetje beu om eerlijk te zijn.
Je hebt gelijk over de 3090, dat is weggegooid geld voor gaming. Dan is een 6900xt een beter optie, als die ooit in juni of juli daadwerkelijk verkrijgbaar is. Maar ik ben eigenlijk meer van het groene team.
Ik zag dit tot mijn vreugde ook staan voor de Vision en sta op plek 1. Niets zeker, maar klinkt veel belovendSfynx schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:42:
Echt een kutsituatie. Bleh.
In september meteen mijn bestelling geplaatst voor de ASUS TUF non-oc (want wat maakt dat uit), en sindsdien op zitten wachten. Die teller bij Megekko beweegde niet veel meer dus ging ik op zoek wat er aan de hand is. Blijkt dat die f*kking kaart niet meer gemaakt wordt! Zit ik al maanden te wachten op een kaart die niet ging komen.
Megekko is ook lekker om dat niet te communiceren naar hun klanten. Dus ik ben terug bij af. Moet ik weer op zoek naar iets dat ik waarschijnlijk de eerstekomende maanden niet zal ontvangen.
In september meteen mijn bestelling geplaatst voor de ASUS TUF non-oc (want wat maakt dat uit), en sindsdien op zitten wachten. Die teller bij Megekko beweegde niet veel meer dus ging ik op zoek wat er aan de hand is. Blijkt dat die f*kking kaart niet meer gemaakt wordt! Zit ik al maanden te wachten op een kaart die niet ging komen.
Megekko is ook lekker om dat niet te communiceren naar hun klanten. Dus ik ben terug bij af. Moet ik weer op zoek naar iets dat ik waarschijnlijk de eerstekomende maanden niet zal ontvangen.
Wat is de wachtrij voor deze kaart. Ik heb nu de 3070 vision maar wil liever de 3080.DYX schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:02:
[...]
Ik zag dit tot mijn vreugde ook staan voor de Vision en sta op plek 1. Niets zeker, maar klinkt veel belovend
Als je snel een kaart wilt de Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS XTREME WATERFORCE 10GDareFace schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:10:
[...]
Wat is de wachtrij voor deze kaart. Ik heb nu de 3070 vision maar wil liever de 3080.
Momenteel 6 wachtende dus valt goed mee (sta zelf op 4de plek) bij Megekko
CPU: Intel core i9 9900k | RAM: 64GB | GPU: RTX 3080 Waterforce | SSD: 2x M.2: Samsung 970 evo plus 1TB & Samsung 860 evo 1TB
Mensen nog tips om optijd de FE drops in DE of FR in de gaten te houden?
Ik zoek specifiek een FE omdat dit de enige is die in mijn kast past zonder de airflow maximaal te blokkeren....
Ik zoek specifiek een FE omdat dit de enige is die in mijn kast past zonder de airflow maximaal te blokkeren....
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Vind de suprim x ook niet zo heel erg stil eigenlijk.Cornugon schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:36:
[...]
Nu heb je zeker een Suprim X erin, die is aardig stil namelijk?
De temp sensor van de suprim x kan soms raar reageren (65-70c binnen 5 sec)waardoor de fanspeed soms standje turbo gaat als je een game opstart bv.
De trio x is wel weer een stuk stiller.
Wat gek. Je zou toch zeggen dat de afnemers bekend zouden moeten zijn met de beschikbaarheid van een product en als het niet meer gemaakt wordt dat door te communiceren.ardana123 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:09:
Sterkte met deze vervelende situatie en hopelijk vind je snel een goede en beschikbare kaart!
Heb je hier een bron van?ardana123 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:09:
Ik heb wel wat onbetrouwbare geruchten gelezen over dat de non-oc TUF niet meer geproduceerd wordt. Maar dat was echt op het niveau van 'mijn vader werkt bij ASUS en hij zegt dat ze niet meer gaan komen'. Oftewel het is waarschijnlijk onzin, mogelijk verzonnen door een wanhopig persoon die hoopt dat de rij korter wordt als mensen hem geloven.
Echter zou je waarschijnlijk wel kunnen zeggen dat er zo goed als geen TUFS worden geproduceerd. Want als er maar tien per maand in Nederland belanden en daar geen verandering in komt, zal het jaren duren totdat iedereen een kaart heeft.
Echter zou je waarschijnlijk wel kunnen zeggen dat er zo goed als geen TUFS worden geproduceerd. Want als er maar tien per maand in Nederland belanden en daar geen verandering in komt, zal het jaren duren totdat iedereen een kaart heeft.
Ik heb sinds de launch nog geen enkele persoon gezien die een non-OC TUF of non-OC STRIX heeft. Waarschijnlijk komen ze na dat de OC versies op zijn(of als er weer voldoende OC voorraad is) maar het kan ook zijn dat ze voor wat voor reden dan ook gewoon niet meer gemaakt worden. Misschien zijn de non-OC kaarten van ASUS allemaal naar de miners gegaan. Heb wel gehoord dat het 1 van de grote redenen is dat kaarten zo slecht verkrijgbaar zijn(ook vanwege de 'cv' tijden, natuurlijk). Maar ja, wie weet...NoThankYou schreef op zondag 20 december 2020 @ 01:38:
Ik heb wel wat onbetrouwbare geruchten gelezen over dat de non-oc TUF niet meer geproduceerd wordt. Maar dat was echt op het niveau van 'mijn vader werkt bij ASUS en hij zegt dat ze niet meer gaan komen'. Oftewel het is waarschijnlijk onzin, mogelijk verzonnen door een wanhopig persoon die hoopt dat de rij korter wordt als mensen hem geloven.
Je 2080Ti gaat nog rustig een generatie mee. Als ik jou was, zou ik de hele 3000 generatie overslaan.Henkus schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 21:39:
[...]
Daar twijfel ik dus nog aan idd.
Ik heb een GTX980, en die begint wel echt op leeftijd te komen, maar een goede 2000 serie kaart, of ook de 1080Ti kan nog best even mee.
De 4000 serie komt waarschijnlijk ook all weer begin 2022, en zal weer een stuk beter zijn.
Een 2080Ti hoef je echt niet te vervangen op dit moment.
Ik heb ook wel geruchten gehoord dat de non-OC varianten op het moment niet of nauwelijks geleverd worden.Koozwad schreef op zondag 20 december 2020 @ 03:04:
[...]
Ik heb sinds de launch nog geen enkele persoon gezien die een non-OC TUF of non-OC STRIX heeft. Waarschijnlijk komen ze na dat de OC versies op zijn(of als er weer voldoende OC voorraad is) maar het kan ook zijn dat ze voor wat voor reden dan ook gewoon niet meer gemaakt worden. Misschien zijn de non-OC kaarten van ASUS allemaal naar de miners gegaan. Heb wel gehoord dat het 1 van de grote redenen is dat kaarten zo slecht verkrijgbaar zijn(ook vanwege de 'cv' tijden, natuurlijk). Maar ja, wie weet...
Waarschijnlijk omdat de chips die ASUS krijgt, kennelijk goed genoeg zijn om in een OC versie te stoppen, en daar waarschijnlijk een hogere marge op zit, want een hogere prijs, maar de verschillen zijn klein.
Dus ASUS zal mogelijk pas meer non-OC kaarten gaan leveren, als er weinig vraag meer is naar de OC varianten.
Kennelijk zijn de chips die Nvidia levert, zo goed, dat er weinig in de non-OC bin komt, omdat het hogere specs van de OC varianten niet aan kan. En ASUS is natuurlijk niet gek, dat iets dat ze voor meer geld kunnen verkopen in een OC versie, ze nu niet in een non-OC versie stoppen.
We zullen het wel zien over enige tijd. Het is duidelijk dat alle shops ook gewoon de non-OC varianten verwachtten. Ik heb 5 december nog een non-OC TUF 3080 besteld, en ook nu staat hij nog bij Alternate.nl te koop.
Ha nice, ik zit ook nog met een 980(nu inmiddels meer dan 6 jaar oud). Ook gebruik ik een 4k scherm. Gaat niet zo goed samen... Zit al ruim een jaar te zoeken naar een nieuwe kaart. Eerst een goede 1080 Ti/2080 Ti via Marktplaats maar daar was helaas niks van gekomen. Dus nu maar een 30XX kaart, maar ja dat is nog lastiger! Persoonlijk ben ik bereid zelfs voor een 3090 te gaan want ik zal er zeker veel gebruik van maken. Maar ja die lijken nog minder geleverd te worden vergeleken met 3080s. Zit momenteel met een Corsair RM650x dus vor mij zou het verstandig zijn om voor de Strix 3090 OC te gaan(non-OC natuurlijk niet verkrijgbaar) vanwege de power LEDs die aangeven of de kaart voldoende stroom ontvangt. De PSU ontvangt 648W maximum op de 12V rail dus denk dat het wel moet lukken, zeker met een undervolt of zo.RogerWilco2 schreef op zondag 20 december 2020 @ 03:42:
[...]
Ik heb een GTX980, en die begint wel echt op leeftijd te komen, maar een goede 2000 serie kaart, of ook de 1080Ti kan nog best even mee.
Hier ook een 980 op een 4k! Gaat een wereld van verschil zijn voor ons als de kaart er eenmaal is.Koozwad schreef op zondag 20 december 2020 @ 08:10:
[...]
Ha nice, ik zit ook nog met een 980(nu inmiddels meer dan 6 jaar oud). Ook gebruik ik een 4k scherm. Gaat niet zo goed samen... Zit al ruim een jaar te zoeken naar een nieuwe kaart. Eerst een goede 1080 Ti/2080 Ti via Marktplaats maar daar was helaas niks van gekomen. Dus nu maar een 30XX kaart, maar ja dat is nog lastiger! Persoonlijk ben ik bereid zelfs voor een 3090 te gaan want ik zal er zeker veel gebruik van maken. Maar ja die lijken nog minder geleverd te worden vergeleken met 3080s. Zit momenteel met een Corsair RM650x dus vor mij zou het verstandig zijn om voor de Strix 3090 OC te gaan(non-OC natuurlijk niet verkrijgbaar) vanwege de power LEDs die aangeven of de kaart voldoende stroom ontvangt. De PSU ontvangt 648W maximum op de 12V rail dus denk dat het wel moet lukken, zeker met een undervolt of zo.
Voor de gewone burgers onder ons die geen woekerprijzen willen betalen maar gewoon kijken wat er te koop is van videokaarten wil ik even een goede tip geven die ik zelf gevonden heb.
aangezien je geen links mag posten hier ga ik dat ook niet doen , je zoekt gewoon in google op gpu en dan een spatie met tracker en je zal een site vinden waar je kan zien in heel europa waar ze wat in stock hebben van kaarten en andere hardware.
Neen ik ben zeker niet gesponsord of zo maar ik zat ook al even op dit forum met de handen in het haar om een kaart te bemachtigen en heb er eentje in duitsland gevonden op deze manier.
Er staan natuurlijk ook kaarten met hogere prijzen bij maar niemand zegt dat je die moet kopen uiteraard, zou ik ook nooit doen, maar ik had geen zin om achteraan een rij van 600+ te staan voor een kaart,
ik heb een msi 3080 suprim x gevonden daar voor 999€ en dat vond ik aanvaardbaar.
veel plezier nog in jullie zoektocht of wachttijd voor je nieuwe gpu
oja,
Prettige feesten nog he
aangezien je geen links mag posten hier ga ik dat ook niet doen , je zoekt gewoon in google op gpu en dan een spatie met tracker en je zal een site vinden waar je kan zien in heel europa waar ze wat in stock hebben van kaarten en andere hardware.
Neen ik ben zeker niet gesponsord of zo maar ik zat ook al even op dit forum met de handen in het haar om een kaart te bemachtigen en heb er eentje in duitsland gevonden op deze manier.
Er staan natuurlijk ook kaarten met hogere prijzen bij maar niemand zegt dat je die moet kopen uiteraard, zou ik ook nooit doen, maar ik had geen zin om achteraan een rij van 600+ te staan voor een kaart,
ik heb een msi 3080 suprim x gevonden daar voor 999€ en dat vond ik aanvaardbaar.
veel plezier nog in jullie zoektocht of wachttijd voor je nieuwe gpu
oja,
Prettige feesten nog he
Ik heb al een aantal keer verschillende 3090 kaarten gespot in vrije voorraad. Een keer zelfs een FE. Dit heb ik met een 3080 nog niet gehad.Koozwad schreef op zondag 20 december 2020 @ 08:10:
[...]
Ha nice, ik zit ook nog met een 980(nu inmiddels meer dan 6 jaar oud). Ook gebruik ik een 4k scherm. Gaat niet zo goed samen... Zit al ruim een jaar te zoeken naar een nieuwe kaart. Eerst een goede 1080 Ti/2080 Ti via Marktplaats maar daar was helaas niks van gekomen. Dus nu maar een 30XX kaart, maar ja dat is nog lastiger! Persoonlijk ben ik bereid zelfs voor een 3090 te gaan want ik zal er zeker veel gebruik van maken. Maar ja die lijken nog minder geleverd te worden vergeleken met 3080s. Zit momenteel met een Corsair RM650x dus vor mij zou het verstandig zijn om voor de Strix 3090 OC te gaan(non-OC natuurlijk niet verkrijgbaar) vanwege de power LEDs die aangeven of de kaart voldoende stroom ontvangt. De PSU ontvangt 648W maximum op de 12V rail dus denk dat het wel moet lukken, zeker met een undervolt of zo.
Dit was voornamelijk bij Notebookbillinger(?).
Echter moet je jezelf nog steeds afvragen of die hoge meerprijs van een 3090 de kleine prestatie winst boven een 3080 waard is. Voor content creation toepassingen iig wel ivm de 24gb vram maar verder kan ik me geen reëele reden bedenken. Ik kan ook niet in je portomonee kijken natuurlijk maar ondanks dat de meeste 3000 serie kaarten voor meer geld over de toonbank vliegen dan ze waard zijn dan spant een kaart die meer dan het dubbele kost nog altijd de kroon.
Ik heb mijn vizier iig nog steeds op een 3080FE gericht en ik hoop dat die nieuwe deal tussen Nvidia en Samsung de aanvoer van voorraad verbeterd. Een 3070Ti kan en wil ik ook nog wel afwachten er van uit gaande dat deze "nieuwe" kaarten bij launch beter leverbaar zijn.
Daarnaast sta ik nu ook open voor waterkoeling. Een goedkopere 3000 kaart scoren en van zijn matige koeler ontdoen en vervolgens vervangen met een waterblock. Uiteindelijk ook veel geld als je alles bij elkaar optelt maar het is dan wel een investering in het hele systeem en daar geef ik dan liever mijn zuur verdiende centjes aan uit. Die Lian Li 011 behuizingen met een platte reservoir van EK in de frontpanel zijn echt nice. =)
Ja man, zeker weten! Uit mijn onderzoek de gedurende maanden zal een 3080/3090 ongeveer 4,5x beter presteren op 4k vergeleken met onze 980s.Tomnesia schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:31:
[...]
Hier ook een 980 op een 4k! Gaat een wereld van verschil zijn voor ons als de kaart er eenmaal is.
Is ook heel lastig met LCD/LED schermen dat er scaling is. Dan zien alle niet-native resoluties er behoorlijk lelijk uit- niet scherp dus. Met CRTs was het een ander verhaal. Dus wij *moeten* wel op 4k spelen...
Ja zeker de 3090 is maar, wat, 10-15% sneller dan de 3080 en vreet meer watts, en kost ook rond de 110% meer maar als je goed gebruik maakt van die VRAM of bijvoorbeeld op 8k30 speelt dan is er niks anders verkrijgbaar.-SambaL- schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:11:
[...]
Ik heb al een aantal keer verschillende 3090 kaarten gespot in vrije voorraad. Een keer zelfs een FE. Dit heb ik met een 3080 nog niet gehad.
Dit was voornamelijk bij Notebookbillinger(?).
Echter moet je jezelf nog steeds afvragen of die hoge meerprijs van een 3090 de kleine prestatie winst boven een 3080 waard is. Voor content creation toepassingen iig wel ivm de 24gb vram maar verder kan ik me geen reëele reden bedenken. Ik kan ook niet in je portomonee kijken natuurlijk maar ondanks dat de meeste 3000 serie kaarten voor meer geld over de toonbank vliegen dan ze waard zijn dan spant een kaart die meer dan het dubbele kost nog altijd de kroon.
Ik heb mijn vizier iig nog steeds op een 3080FE gericht en ik hoop dat die nieuwe deal tussen Nvidia en Samsung de aanvoer van voorraad verbeterd. Een 3070Ti kan en wil ik ook nog wel afwachten er van uit gaande dat deze "nieuwe" kaarten bij launch beter leverbaar zijn.
Daarnaast sta ik nu ook open voor waterkoeling. Een goedkopere 3000 kaart scoren en van zijn matige koeler ontdoen en vervolgens vervangen met een waterblock. Uiteindelijk ook veel geld als je alles bij elkaar optelt maar het is dan wel een investering in het hele systeem en daar geef ik dan liever mijn zuur verdiende centjes aan uit. Die Lian Li 011 behuizingen met een platte reservoir van EK in de frontpanel zijn echt nice. =)
Zelf nog niet echt de kaart die ik wil op voorraad gevonden(ik moet die power LEDs van de Strix hebben zodat ik weet of ik moet undervolten of niet). Is zeer krap met 650W voeding!
Ja of die nieuwe deal voor bestaande modellen zal gelden is nog de vraag.
Zelf nooit met water begonnen maar lijkt me best wel een goed idee. Kom je uiteindelijk even duur uit, denk ik, maar met veel betere koeling.
Op Azerty zijn er nu 2 wachtrijen voor de Aorus RTX 3080 Xtreme. Ik sta op 1 van de 1. Maar dan is er nog een wachtrij en die 3080 Xtreme kan je niet meer bestellen... Ik ben benieuwd hoe dat nou gaat werken dan...
Net een verzendbevestiging gekregen van Informatique, verwacht hem nog steeds dinsdag
Of je koopt gewoon een nieuwe voeding?Koozwad schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:31:
Ja zeker de 3090 is maar, wat, 10-15% sneller dan de 3080 en vreet meer watts, en kost ook rond de 110% meer maar als je goed gebruik maakt van die VRAM of bijvoorbeeld op 8k30 speelt dan is er niks anders verkrijgbaar.
Zelf nog niet echt de kaart die ik wil op voorraad gevonden(ik moet die power LEDs van de Strix hebben zodat ik weet of ik moet undervolten of niet). Is zeer krap met 650W voeding!
Ja of die nieuwe deal voor bestaande modellen zal gelden is nog de vraag.
Zelf nooit met water begonnen maar lijkt me best wel een goed idee. Kom je uiteindelijk even duur uit, denk ik, maar met veel betere koeling.
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
/f/image/KKJFjbGtBoVZMbMjMhC1NgON.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GMIvYFFG0BdCeKKAVnnmtrn9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E2bF2TPadiy7QHiymGIyOgzX.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/aUtPHrHbVw00D6ZCnfjLMu71.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/BJYaCzNZHOzUVjli1zvWSrTg.png?f=fotoalbum_large)