https://www.amazon.co.uk/dp/B08M5ZFNTT
£891.00 - PRE ORDER
Gigabyte AORUS GeForce RTX 3080 Xtreme
£891.00 - PRE ORDER
Gigabyte AORUS GeForce RTX 3080 Xtreme
[ Voor 34% gewijzigd door Veliion op 01-12-2020 15:30 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 34% gewijzigd door Veliion op 01-12-2020 15:30 ]
Ja sorry, zag daarnet dat we over twee verschillende kaarten aan het praten waren. Ik was in de veronderstelling dat het over de Inno10GB D6X RTX 3080 iChill X3 ging. Die was kort op Alternate.be beschikbaar daarnetVeliion schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:23:
[...]
INNO3D GeForce RTX 3080 TWIN X2 OC, die heeft er twee
Niet zo raar als je ziet hoe panisch velen hier doen erover en dat zijn alleen de mensen die het hier posten. Die winkels moeten er helemaal gestoord van worden. Aan de andere kant, ze verdienen er klink op nu.Griffx schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:37:
Raar eigenlijk dat Azerty niet wil aangeven op welke plek je staat voor de preoder, echt alle anderen geven dit netjes aan na een bestelling.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
wauw, ik heb mn plek nog niet opgevraagd. Maar dat zou dan betekenen dat ik van plek 20 naar plek 17 ben gegaanStephmeister schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:42:
Hier even een update over een Gigabyte 3070 Eagle non OC bestelling bij CD RomlandDie significante aantallen waar over gesproken werd lijkt niet van toepassing op mijn kaart... Hebben andere wel een significante levering gezien?
- 30 Oct plaats 41
- 9 Nov plaats 27
- 26 Nov plaats 15
- 1 Dec plaats 12
cd-romland heeft nooit aangegeven dat ze significante aantallen zouden krijgen toch?Stephmeister schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:42:
Hier even een update over een Gigabyte 3070 Eagle non OC bestelling bij CD RomlandDie significante aantallen waar over gesproken werd lijkt niet van toepassing op mijn kaart... Hebben andere wel een significante levering gezien?
- 30 Oct plaats 41
- 9 Nov plaats 27
- 26 Nov plaats 15
- 1 Dec plaats 12
Tja, ze houden de vaart er wel inRgamer145 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:43:
[...]
wauw, ik heb mn plek nog niet opgevraagd. Maar dat zou dan betekenen dat ik van plek 20 naar plek 17 ben gegaan
Megekko wel, en dat is de zelfde eigenaarxynomis schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:44:
[...]
cd-romland heeft nooit aangegeven dat ze significante aantallen zouden krijgen toch?
Nou, uiteindelijk moeten we gewoon geduld hebben. Anderzijds vraagt azerty ook geen woekerprijzen. Heb mijn asus dual 3070 daar 50 euro goedkoper dan op megekko. Dat is net geen 10 procent korting op de Megekko prijs!Griffx schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:37:
Raar eigenlijk dat Azerty niet wil aangeven op welke plek je staat voor de preorder, echt alle anderen geven dit netjes aan na een bestelling.
[ Voor 6% gewijzigd door AnthonyP op 01-12-2020 15:47 ]
Be your mythical best
Verwijderd
Ik maak mij nu ook zorgen, laat je het weten zodra je antwoord hebt?SBDutchie schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:44:
Ik heb net eventjes met Informatique gebeld over mijn bestelling van gisteren. Zij zeggen dat DHL gistermiddag de pakketjes heeft opgehaald maar DHL heeft nog niks aangemeld. DHL geeft van hun kant verder ook geen duidelijkheid.
De dame die ik aan de lijn had zou om 16:00 met DHL opnieuw contact opnemen over de status van de pakketen en dan vervolgens mij terugbellen met meer informatie.
P.S. ik weet dat Black Friday en Cyber monday net achter de rug zijn maar ik heb met Informatique nooit problemen gehad wat betreft bestellingen en bezorging. Hierom maak ik mij een beetje zorgen.
Ik hou je op de hoogteLaantje07 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:51:
[...]
Ik maak mij nu ook zorgen, laat je het weten zodra je antwoord hebt?
Zullen dezelfde zijn als de shops die de andere 3000 serie kaarten verkopen. Maar die gaat morgen pas officieel in de verkoop, vandaag mogen de reviews worden geplaatst.SinFlames schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:17:
Is er een webshop die morgen de RTX3060Ti verkoopt? (specifiek kopende vanuit België)
Wat was de richtdatum die ze je gegeven hadden voor verzending?Vaslaw schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:54:
Mijn EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING die ik op 20 november besteld heb bij amazon.nl is verzonden.
Je laatste zin js natuurlijk wat raar, Informatique kan op t moment even niets doen, ze hebben t pakketje afgegegven. T is erg druk en veel transportdiensten liggen nu achter. Hou t vertrouwen dat hij na vannacht alsnog gewoon jou kant op komt!SBDutchie schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:44:
Ik heb net eventjes met Informatique gebeld over mijn bestelling van gisteren. Zij zeggen dat DHL gistermiddag de pakketjes heeft opgehaald maar DHL heeft nog niks aangemeld. DHL geeft van hun kant verder ook geen duidelijkheid.
De dame die ik aan de lijn had zou om 16:00 met DHL opnieuw contact opnemen over de status van de pakketen en dan vervolgens mij terugbellen met meer informatie.
P.S. ik weet dat Black Friday en Cyber monday net achter de rug zijn maar ik heb met Informatique nooit problemen gehad wat betreft bestellingen en bezorging. Hierom maak ik mij een beetje zorgen.
Signature
Azerty heeft al wat live staan: https://azerty.nl/nvidia-rtx-3060-ti-launchSinFlames schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:17:
Is er een webshop die morgen de RTX3060Ti verkoopt? (specifiek kopende vanuit België)
sigloos
De eerste grafiek de ze laten zien heeft meteen een 3070 benchmark ipv een 3060Ti. Beetje misleidend_mARCO_ schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:59:
[...]
Azerty heeft al wat live staan: https://azerty.nl/nvidia-rtx-3060-ti-launch
€630 euro voor een €400 MSRP kaart? Of lees ik dit verkeerd?_mARCO_ schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:59:
[...]
Links naar de artikelen geven aan dat de prijzen tussen de 475 (Ventus X3) en de 700 (ASUS ROG) liggen. Grote bandbreedte qua prijzen IMHO..._mARCO_ schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:59:
[...]
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Verwijderd
Wel apart dat ze wel aangeven op de site dat ze dagelijks contact hebben met leveranciers, maar nergens wat vanaf wetenBlazerock schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:10:
Zwaar gevoel dat we de Suprim X 3080 bij alternate, deze week kunnen fluiten.
Ergens volgende week of over 2 weken mogen verwachten.
Ze weten volledig niet wat ze gaan ontvangen.
Elke dag is een suprise pakket.
Zou mooi zijn als die dingen gewoon even allemaal weer richting Alternate komen en ze de grote wijde wereld in gaan. Ik heb meer vertrouwen in de 1-3 december range van Amazon voor de EVGA 3080 FTW3 ultra die ik nog heb open staan. Ook daar alleen nog geen verzendbevestiging...Blazerock schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:10:
Dat dus.Blazerock schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:10:
[ Voor 13% gewijzigd door svdham op 01-12-2020 16:28 ]
Maar niets over Founders Edition denk ik?_mARCO_ schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:59:
[...]
Prijs bij Azerty voor de MSI Ventus 2X zit op € 459 en de Gigabyte Eagle op € 465 zie ik.p0st schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:05:
[...]
Links naar de artikelen geven aan dat de prijzen tussen de 475 (Ventus X3) en de 700 (ASUS ROG) liggen. Grote bandbreedte qua prijzen IMHO...
sigloos
De Founders Edition wordt hier alleen via Nvidia's eigen site verkocht, niet via e-tailers.SinFlames schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:21:
[...]
Maar niets over Founders Edition denk ik?
sigloos
[ Voor 20% gewijzigd door SBDutchie op 01-12-2020 16:32 ]
Waar haal je vandaan dat de 3060TI ineens wel weer via Nvidia verkocht wordt?.._mARCO_ schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:25:
[...]
De Founders Edition wordt hier alleen via Nvidia's eigen site verkocht, niet via e-tailers.
Hopelijk deze week nogSBDutchie schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:27:
Ik heb teruggehoord van de Informatique klantenservice.
[Afbeelding]
Intrigerend dit, maar gebaseerd op mijn voormalige ervaringen van DHL verbaasd mij dit nietsSBDutchie schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:44:
[ Voor 4% gewijzigd door jody2k op 01-12-2020 16:39 ]
Wanneer ik op de site van Nvidia kijk vind ik daar niets concreet terug. Noch de Belgische (wordt steeds naar de franstalige gestuurd) noch de Nederlandse. Vandaar mijn vorige vraag, ik meende gelezen te hebben dat er een Belgische partner was die de FE wel zou verkopen._mARCO_ schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:25:
[...]
De Founders Edition wordt hier alleen via Nvidia's eigen site verkocht, niet via e-tailers.
Bij mijn weten niet. Belgen kunnen wel via het Franse LDLC bestellen. Die leveren in Belgïe, maar niet in Nederland.SinFlames schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:36:
[...]
Wanneer ik op de site van Nvidia kijk vind ik daar niets concreet terug. Noch de Belgische (wordt steeds naar de franstalige gestuurd) noch de Nederlandse. Vandaar mijn vorige vraag, ik meende gelezen te hebben dat er een Belgische partner was die de FE wel zou verkopen.
Als je dagelijks hoort van je leveranciers dat zij ook niets weten wat moet je dan?Verwijderd schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:13:
[...]
Wel apart dat ze wel aangeven op de site dat ze dagelijks contact hebben met leveranciers, maar nergens wat vanaf weten
De verkoop voor de RTX 3060 Ti kaarten start 2 december 15:00 uur.feri200 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:33:
Wanneer zouden Azerty en de rest de kaarten in verkoop laten gaan?
sigloos
Ik heb zaterdag een 3080 besteld bij Azerty en die zou hier vandaag moeten zijn.PuntoXII schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:43:
Dit lijkt een beetje een Megekko levertijden topic te wordenLevert Azerty ook nog kaarten, iemand hier nog recente ervaring mee? Wil eigenlijk een PC daar samenstellen, maar wil beetje idee hebben hoe lang dat wachten wordt op een RTX 3080. Ze kunnen het zelf niet aangeven. Wil er gelijk een Zen3 processor in, levertijd uiteraard ook onbekend. Dus, iemand met Azerty nieuws en daadwerkelijke leveringen?
Azerty heeft soms wat vrije voorraad. Ik heb daar de Inno3D 3070 iChillX3 de volgende dag door in huis gehad. Ik sta wel al 1,5 week in de wachtrij voor een ASUS TUF 3070, hier heb ik geen idee van wat de wachtrij is.PuntoXII schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:43:
Dit lijkt een beetje een Megekko levertijden topic te wordenLevert Azerty ook nog kaarten, iemand hier nog recente ervaring mee? Wil eigenlijk een PC daar samenstellen, maar wil beetje idee hebben hoe lang dat wachten wordt op een RTX 3080. Ze kunnen het zelf niet aangeven. Wil er gelijk een Zen3 processor in, levertijd uiteraard ook onbekend. Dus, iemand met Azerty nieuws en daadwerkelijke leveringen?
Verwijderd
Wat ik hier heb gelezen in dit forum is dat Alternate en Megekko dezelfde leverancier hebben. Dan zeg ik; Ja het is vreemd dat de ene stijf de kaken op elkaar houd en de andere meermaal daags de website update met hoe en wat..ZelianGuy schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:37:
[...]
Als je dagelijks hoort van je leveranciers dat zij ook niets weten wat moet je dan?
Trouwens in de discord werd vermeld dat MSI vandaag de kaarten vanuit de fabriek hebben verstuurd!
27-11 EVGA10GB D6X RTX 3080 XC3 besteld bij Alternate. toen plek 76, nu plek 56. Lijkt wel redelijk door te lopen, mijn MSI3080 stond weken stil op plek 372 bij Megekko dus die heb ik maar geannuleerd. Hoop dat ik daar met deze kaart geen spijt van ga krijgen..PuntoXII schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:43:
Mag ik vragen welke discord je op doelt? En is daar een invite link van?ZelianGuy schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:37:
[...]
Als je dagelijks hoort van je leveranciers dat zij ook niets weten wat moet je dan?
Trouwens in de discord werd vermeld dat MSI vandaag de kaarten vanuit de fabriek hebben verstuurd!
https://discord.gg/wwPaMTTk (gok ik )Beren1305 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:50:
[...]
Mag ik vragen welke discord je op doelt? En is daar een invite link van?
Gewoon de tweakers discord!Beren1305 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:50:
[...]
Mag ik vragen welke discord je op doelt? En is daar een invite link van?
Naar mijn idee zit het enige verschil in de koeling. Zo wilde ik graag een 3 fan setup om koeling te verbeteren. De prestaties tussen de verschillende kaarten zijn nagenoeg hetzelfde.sroberti schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:00:
Hoe bepaal je welke uitvoering je bestelt? Voor de 3060 Ti zijn er zo te zien alleen nog reviews van de Founders Edition.
Veel, niet alleen maar: https://videocardz.com/ne...tx-3060-ti-review-roundupsroberti schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:00:
Hoe bepaal je welke uitvoering je bestelt? Voor de 3060 Ti zijn er zo te zien alleen nog reviews van de Founders Edition.
Ik sta 16 van de 28😀NoahTerpoorten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:05:
Klopt het Excel document nog voor de 3080 Aorus Master?
Vandaag geupdate, dus jaNoahTerpoorten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:05:
Klopt het Excel document nog voor de 3080 Aorus Master?
Ik zie dat tijdens jouw bestelling het product niet langer op voorraad was, hierdoor is je te kiezen leverdatum dan ook na minimaal 10 werkdagen.evuijtert schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:04:
[...]
Hier hetzelfde, op voorraad en gelijk besteld:
Artikel: VGA Gigabyte GeForce RTX 3070 GAMING OC 8G
Jouw positie: 56 van de 88
Lijkt mij toch niet de bedoeling... Ik hoop dat ze er nog meer moeten verwerken want anders annuleer ik het.
[ Voor 5% gewijzigd door evuijtert op 01-12-2020 17:07 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Gerton op 01-12-2020 17:10 ]
Megekko krijgt bijna wekelijks wel een levering van Gigabyte, vorige week ook. https://www.megekko.nl/info/RTX-3080 Hier posten ze regelmatig welke leveringen ze verwachten.evuijtert schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:07:
[...]
[knip]
Iemand enig idee hoe regelmatig Megekko leveringen van Gigabyte krijgt? Of wanneer de vorige levering was?
Hoeveel plaatsen ben je gezakt als ik vragen mag?
Ik ben van 23 gister, naar 8 gisteravond, naar ergens vanmiddag naar 3 gegaan. 20 dus, lijkt hetNoahTerpoorten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:13:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Loen op 01-12-2020 17:16 . Reden: tijd ]
Begon op 35 na gisteravond was het 21NoahTerpoorten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:13:
[...]
https://www.megekko.nl/pr...0-SUPRIM-X-10G-VideokaartEmeirk schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:20:
Zijn er eigenlijk al MSI Suprim X 3080s in "het wild" gespot? Ik weet dat er gezegd wordt dat ze even over en weer zijn gegaan op vraag van MSI maar dat was ondertussen toch ergens vorige week dacht ik?
Zie ook betrekkelijk weinig reviews bv
Neen, wegens de recall zijn er nog geen in handen van gewone gebruikers.Emeirk schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:20:
Zijn er eigenlijk al MSI Suprim X 3080s in "het wild" gespot? Ik weet dat er gezegd wordt dat ze even over en weer zijn gegaan op vraag van MSI maar dat was ondertussen toch ergens vorige week dacht ik?
Niet helemaal waarWarlington schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:21:
[...]
Neen, wegens de recall zijn er nog geen in handen van gewone gebruikers.
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Ai ik heb er 70 euro meer voor betaald bij Alternate.. achja als ie snel binnen is heb ik dat ervoor overKijkeenolifant schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:25:
Heb de EVGA GeForce RTX 3080 XC3 ULTRA GAMING 10GB GDDR6X besteld bij https://www.pccomponentes.com voor €829. Heel benieuwd of ie wordt geleverd.
Verwijderd
Nooit langer dan een paar minuten.Verwijderd schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:32:
Iemand nog een website beschikbaar waar de 3080 beschikbaar is ongeacht de prijs of het merk?
Ook te koop bij Alternate maar een lange wachtrij. Als je googlet op MSI suprim 3080 review komt er zat langs. Guru3d heeft er sws eentjeEmeirk schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:20:
Heb vandaag mn kaart gehad van Megagekko.Gerton schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:08:
Zijn er mensen hier die vandaag/deze week een 3080 kaart hebben ontvangen en hun promotiecodes al hebben gekregen? Ben wel benieuwd hoe lang deze op zich laten wachten.
Edit: Misschien handig te vermelden dat ik Megekko bedoel.
Ah top! Ik dacht om een of andere reden dat deze via de mail verstuurd zouden worden, bedanktlarsvanroon schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:35:
[...]
Heb vandaag mn kaart gehad van Megagekko.
In de doos zaten 2 a4-tjes. 1 van Geforce Now en 1 voor COD Cold War. Dus zodra je kaart binnen is heb je meteen de codes.
Is meestal ook zo!Gerton schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:36:
[...]
Ah top! Ik dacht om een of andere reden dat deze via de mail verstuurd zouden worden, bedankt
We are Manga_Master prepare to be Assimilated your anime will be added to our own
Naar NL kan me niet schelen, zolang ze maar snel naar BE komenp0st schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:23:
[...]
Niet helemaal waarhttps://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3
Het lijkt erop dat de uitlevering sinds dit weekend weer op stoom komt. Maar wanneer de retailers in NL ze krijgen en uitleveren is nog een groot mysterie
Wel fijn, dit soort lotgenoten op tweakers.
[ Voor 10% gewijzigd door Nilex op 01-12-2020 17:59 . Reden: kleine aanpassing ]
Verwijderd
Bijna. Gelijk m'n twin edge weg gedaan toen ik iets in handen kreeg. Kaart was ook ruk, +-3% minder performance en een motor.Nilex schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:57:
Kom hier net deze post tegen ivm de Zotac GPUs. Iemand ervaring mee?
Klinkt niet al te goed voor Zotac precies..Verwijderd schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:58:
[...]
Bijna. Gelijk m'n twin edge weg gedaan toen ik iets in handen kreeg. Kaart was ook ruk, +-3% minder performance en een motor.
[ Voor 17% gewijzigd door Nilex op 01-12-2020 18:01 ]
Ik heb vernomen dat het om 15:00 van start gaatr.and.r schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:03:
Iemand die enig idee heeft wanneer de 3060 'beschikbaar wordt'? Is dat 00:00 middernacht?
Kan ik het ergens terugvinden?feri200 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:03:
[...]
Ik heb vernomen dat het om 15:00 van start gaat
Ik zou aannemen 15:00 zoals elke andere launch dusver.r.and.r schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:03:
Iemand die enig idee heeft wanneer de 3060 'beschikbaar wordt'? Is dat 00:00 middernacht?
nieuws: Nvidia brengt GeForce RTX 3060 Ti woensdag uit voor 419 euroSagittary schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:05:
[...]
Ik zou aannemen 15:00 zoals elke andere launch dusver.
Yes, me... Msi trio 3080 op plaats 139 vandaag bij megekko..Toaru schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:04:
Zijn er hier mensen die hun videokaart al maanden geleden hebben besteld, nog steeds hoog in de wacht staan maar geduldig zijn en geen behoefte hebben om hem elders veel eerder te kunnen bemachtigen? Wat is jullie drive/motivatie?
[ Voor 7% gewijzigd door dulle op 01-12-2020 18:10 ]
Mooi, gaan we voor zitten. Kun je bij nvidia met ideal betalen? Of moet ik cc even opzoeken.Yomaxx schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:07:
[...]
nieuws: Nvidia brengt GeForce RTX 3060 Ti woensdag uit voor 419 euro
15.00 inderdaad staat in het artikel
Oke ik wist dat het snel ging, maar dit is bizar, gelukkig heb ik hem ook nog voor de eerste prijs in mijn order staan.dulle schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:03:
https://azerty.nl/product...g-videokaart-10-gb-gddr6x
Azerty met. De prijs omhoog
Gelukkig optijd besteld
Stond ervoor op 12 decemberTomskii5 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:57:
[...]
Wat was de richtdatum die ze je gegeven hadden voor verzending?
Volgens mij kun je daar alleen met paypal en cc betalen maar ben niet zeker.YoMajesty schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:10:
[...]
Mooi, gaan we voor zitten. Kun je bij nvidia met ideal betalen? Of moet ik cc even opzoeken.
Ik zou sowieso met cc betalen want dan ben je een stuk sneller dan met iDealYoMajesty schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:10:
[...]
Mooi, gaan we voor zitten. Kun je bij nvidia met ideal betalen? Of moet ik cc even opzoeken.
Wie oh wie zal de eerste zijnEmeirk schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:20:
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |