People playground speelt mijn zoon 😂😂denpries schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:00:
[...]
Haha, die poppetjes. Wat is dat dat ?
Mooie opzet man!
18 september heb ik die van mij geplaatst, was in het begin volgens mij 170-180 in de rij. Het druppelt een beetje voort. Had meer geluk met de CPU, had de 5900X een dag later binnen, maar zonder GPU schiet dat nog niet echt op.Bartkramer0103 schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:13:
[...]
Ik heb op 31.10 bij alternate NL een pre-order gedaan voor de 3080 Strix OC, toen was ik positite 44nogwat. Inmiddels ben ik 336. Vraag me wel af hoeveel hiervan geleverd zijn tov geannuleerd, maar "toch" 100+ posities gedropt.
Nee niet zozeer de Strix, meer de gigabytes en MSI's, maar die vallen qua cijfers dus totaal niet met elkaar te vergelijken blijkt maar weer.Jefboy schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:14:
[...]
Succesverhalen en schappelijke wachtposities voor een 3080 Strix? Die heb ik dan zeker gemist. volgens mij staan er bij Alternate NL meer dan 300 in de wachtrij en bij Megekko volgens mij ook meer dan 100. De mensen die er een hebben zijn bijna uitsluitend mensen die op launchday rond 15:00 uur meteen een order hebben geplaatst. Ik was een kwartiertje later en wacht nog steeds, met de kleine kans dat ik deze week eindelijk aan de beurt ben.
Pffff dan hoop ik toch dat de 3080FTW3 doorzet bij Amazon NL als ik dit jaar nog iets wil, of wat dieper in de buidel tasten..Jefboy schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:15:
[...]
Leveringen bij Alternate NL tot nu toe waren er 22.
Vind je het de meerprijs waard ten opzichte van den 3080 ? Had ook zitten twijfelen maar het blijft toch veel geld voor een kaartje ..Mr Dynamic schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:14:
[...]
Dankzij u vorige link heb ik de Asus Geforce RTX 3090 TUF besteld bij Megekko en heb zonet de verzendbevestiging gekregen![]()
![]()
Zit hier al zo lang te lezen, en nu op 1 dag een levering
Ik heb om 14:16 mailtje gekregen maar nog niks ontvangen helaas, sta ook voor de oc versie op plek 26 bij megekko en ik denk dat ik die eerder ga krijgen.eS_ViCi schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:54:
[...]
Ook exact om 14h17 (de moment waarop hun mailserver terug in gang schoot?)
Plaats 44 hier (week of 2 later pas besteld). We zullen wel zien wat eerst uitgeleverd wordt.gieldid schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:29:
[...]
Ik heb om 14:16 mailtje gekregen maar nog niks ontvangen helaas, sta ook voor de oc versie op plek 26 bij megekko en ik denk dat ik die eerder ga krijgen.
Inderdaad veel geld, maar met die 24 GB VRam kan ik zeker lang verder ivm videobewerking, games is mijn ding niet, en de 3080 met de huidige 10 Gb te weinig. AMD 6900 XT zal ook wel zeer moeilijk te krijgen zijn, dus daarmee, ff de knoop doorgehakt, zag die aanbieding, levering op 1 dag, en heb toegehapt ... Alle dagen bokes met choco nu héextrizyo schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:22:
[...]
Vind je het de meerprijs waard ten opzichte van den 3080 ? Had ook zitten twijfelen maar het blijft toch veel geld voor een kaartje ..
beetje offtopic maar wou ff mijn complimenten aan megekko geven heb namelijk zaterdagnacht me order gecancelled en vandaag al terug gekregen
Ties are not forgotten, They're severed
Als je deze inderdaad voornamelijk gebruikt voor videobewerking begrijp ik uw keuzeMr Dynamic schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:33:
[...]
Inderdaad veel geld, maar met die 24 GB VRam kan ik zeker lang verder ivm videobewerking, games is mijn ding niet, en de 3080 met de huidige 10 Gb te weinig. AMD 6900 XT zal ook wel zeer moeilijk te krijgen zijn, dus daarmee, ff de knoop doorgehakt, zag die aanbieding, levering op 1 dag, en heb toegehapt ... Alle dagen bokes met choco nu hé![]()
Zie dat ze ondertussen weeral uitverkocht zijn. Veel plezier ermee !
Het zelfde met alternate, za gecanceld, vandaag geld terug. Is toch niet zo heel speciaal?xairadark schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:35:
beetje offtopic maar wou ff mijn complimenten aan megekko geven heb namelijk zaterdagnacht me order gecancelled en vandaag al terug gekregen
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Idd, vind het uberhaupt al best apart dat ze toch altijd de volledige aanbetaling willen.D0gtag schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:37:
[...]
Het zelfde met alternate, za gecanceld, vandaag geld terug. Is toch niet zo heel speciaal?
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1680071?
GIGABYTE GeForce RTX 3070 GAMING OC 8G grafische kaart
€ 679,-*
€ 679,-*
RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition
is dit een goede prijs?maikie61 schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:41:
€ 679,-*
Eigenlijk zijn alle niet FE kaarten zwaar overpriced. Het is maar net wat je er voor wilt betalen...
Dus puur prijsgewijs = te duur, maar voor minder ga je de komende tijd ook niks vinden.
Dus puur prijsgewijs = te duur, maar voor minder ga je de komende tijd ook niks vinden.
[ Voor 30% gewijzigd door Goryn op 23-11-2020 20:07 ]
Verwijderd
Iemand enig idee hoe lang de wachtrij is voor de gigabyte 3070 EAGLE OC/non-oc in Alternate BE?
Dat is ongeveer €150 boven de aanbevolen prijs. Vraag is of je 30% meer over hebt voor de kaart.
Update: op het moment is deze versie alleen voor ruim boven de normale prijs te krijgen. Vergeleken met andere prijzen is 679 relatief laag. Al vind ik het persoonlijk nog steeds veel te hoog voor een 3070. De 3080 kaarten beginnen ongeveer €50 daarboven.
[ Voor 34% gewijzigd door Topcraft op 23-11-2020 20:22 ]
dus in normale omstandigheden zou de kaart rond de 530 euro moeten?Topcraft schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:18:
[...]
Dat is ongeveer €150 boven de aanbevolen prijs. Vraag is of je 30% meer over hebt voor de kaart.
Update: op het moment is deze versie alleen voor ruim boven de normale prijs te krijgen. Vergeleken met andere prijzen is 679 relatief laag. Al vind ik het persoonlijk nog steeds veel te hoog voor een 3070. De 3080 kaarten beginnen ongeveer €50 daarboven.
Ik zie eigenlijk bijna geen 3080s van 730...Topcraft schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:18:
[...]
ik denk dat die van de gaming oc rond de 580 maar je zou ook de eagle kunnen kopen voor 520. Maar dat kan nog wel een tijdje duren.robin_venken schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:26:
[...]
dus in normale omstandigheden zou de kaart rond de 530 euro moeten?
Nee, was het maar zo'n feest. Elk merk gaat met de prijzen aan de haal vanwege de schaarste.Weks schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:28:
[...]
Ik zie eigenlijk bijna geen 3080s van 730...
Waarschijnlijk zullen de prijzen enigszins stasbiliseren over een maand of twee of drie.
Bedenk dus goed voor jezelf of je de hogere prijzen er voor over hebt.
Wie zit er met de kleuren te kloten in het Google Doc? https://docs.google.com/s...5Q2_DWk4/edit?usp=sharing
Doe es niet...
Doe es niet...
Ook na 21u? Ik sta nog steeds op dezelfde plaats.maikie61 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:28:
[...]
De wachtrij daalt niet direct... Die daalt pas wanneer ze zaken verwerken.
Afhankelijk van de hoeveel ze die dag te doen hebben, gebeurt dat pas na 18u.
Mss moet ik maar eens leren geduld hebben
Het Google Doc staat weer om comments only omdat mensen zich niet kunnen gedragen... ga iemand op Xbox Live lopen trollen ofzo.
3070's beginnen normaal rond de 520-530 voor de basis modellen. Voor Gigabyte is het basis model de 'Eagle', de Gaming OC die daarboven gelinked is zal waarschijnlijk normaal 550-580 zijn. Het is alleen dankzij de schaarste dat alles zo hoog ligt, aan jezelf om te beslissen of 100+ extra het waard is.robin_venken schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:26:
[...]
dus in normale omstandigheden zou de kaart rond de 530 euro moeten?
ik kijk nog wel eventjes de kat uit de boom haha. even een beetje offtopic maar de prijzen van de nieuwe ryzen cpus die zijn wel normaal toch?Sagittary schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:57:
[...]
3070's beginnen normaal rond de 520-530 voor de basis modellen. Voor Gigabyte is het basis model de 'Eagle', de Gaming OC die daarboven gelinked is zal waarschijnlijk normaal 550-580 zijn. Het is alleen dankzij de schaarste dat alles zo hoog ligt, aan jezelf om te beslissen of 100+ extra het waard is.
Nice. Kun je es een link posten, of moet ik daarvoor in het zen topic zijn?Topcraft schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:33:
[...]
De Ryzen prijzen zien er redelijk normaal uit voor zover ik kan zien. Ik heb de 5900X besteld. Deze prijzen zullen niet zoveel fluctueren als de videokaarten. Met een 5800 of 5900 zit je gebakken voor de komende jaren. Zelfs de 3900 presteert nog fantastisch. Dus als je die hebt zou ik niet upgraden. Heb je je systeem al een paar jaar dan zou ik voor de 5000 serie gaan. (ze slaan de 4000 over om een of andere reden)
Zie [ZT]AMD Ryzen 5000 (ZEN3) levertijden&beschikbaarheid topicWeks schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:35:
[...]
Nice. Kun je es een link posten, of moet ik daarvoor in het zen topic zijn?
Deze week (week 48) verwachten wij verder nog een redelijk aantal:
• Asus RTX 3080 ROG-STRIX-RTX3080-O10G-GAMING
Hoop dat ze bij alternate ook komen
• Asus RTX 3080 ROG-STRIX-RTX3080-O10G-GAMING
Hoop dat ze bij alternate ook komen
Achter de schermen bij de post: https://www.facebook.com/s3beauty/posts/2370688879629856
Hopelijk krijgt Alternate snel nieuwe kaarten geleverd.p0st schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:44:
[...]
Dat klopt inderdaad, hierbij de berichten nogmaals voor de volledigheid
Alternate (via @ZelianGuy ): Heb net eventjes met Alternate gebeld. Helaas geen voorraad van de MSI 3080 suprim X, hadden ze eerst wel maar een recall vanuit MSI (mailtje had ik gekregen)
Megekko (via @ManChooses ): During quality control HQ found out some very small portion of the SUPRIM series cards have a possible quality issue. Because we are unable to say which cards have the issue and in order to guarantee a high level of quality HQ has decided to not take any risk and stop the sales of the SUPRIM series that was planned for tomorrow until further notice so the cards can be visually inspected
Ik sta overigens op plek 0003 dus ik laat 'm voorlopig ook even staan, hopelijk komt er snel een nieuwe batch aan bij ALTERNATE. Viel me op dat ze een keer "gewoon" MSRP aanhouden trouwens!
Plekje 10 kunnen bemachtigen van de Suprim X.
Alleen ik las op de MSI Forum, dat ze bij alle particulieren het hebben recalled.
Mischien was er toch een groter probleem
ik heb net plekje 18 kunnen bemachtigen voor de Suprim X, dus ik ben enorm benieuwd hoelang het allemaal gaat duren.
Ik ben vandaag op Alternate.be van plaats 7 naar plaats 1 gegaan voor de
ASUS GeForce RTX 3080 ROG STRIX OC GAMING
Verwijderd
Iemand die toevallig iets meer weet over de msi 3080 gaming x? Al bijna 3 weken geen levering meer bij megekko🤔. Of weet iemand waar deze beter geleverd word?
Plekje 11 hier!BlazeStoneZ schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:43:
[...]
Hopelijk krijgt Alternate snel nieuwe kaarten geleverd.
Plekje 10 kunnen bemachtigen van de Suprim X.
Alleen ik las op de MSI Forum, dat ze bij alle particulieren het hebben recalled.
Mischien was er toch een groter probleem
16 hier, hopen dat ze het probleem snel op kunnen lossen en alle kaarten terug kunnen sturen
Lijkt laatste twee weken shipments te zijn geweest bij Alternate, van ~160 naar 104 gegaan, maar mijn pre-order is nog van launch.Verwijderd schreef op maandag 23 november 2020 @ 23:33:
Iemand die toevallig iets meer weet over de msi 3080 gaming x? Al bijna 3 weken geen levering meer bij megekko🤔. Of weet iemand waar deze beter geleverd word?
Nice kunnen we de hand schudden ik sta bij alternate NL ook 1st plek voor de 3080 strix ocTipsZ schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:57:
![]()
![]()
Na lang getwijfeld te hebben tussen de 6800XT en 3080, zojuist knoop doorgehakt en achteraan de rij gaan staan voor een 3080 TUF OC bij Alternate. Benieuwd wat mijn positie is... Nog geen orderbevestiging
NL zal wel sneller leveren. Maar ik heb er wel vrede mee nu... al zolang gewacht, wat zijn nog een paar weken extraJF050 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 00:58:
[...]
Nice kunnen we de hand schudden ik sta bij alternate NL ook 1st plek voor de 3080 strix oc![]()
Wordt nou wel een beetje ongeduldig merk ik. Ik zoek de FE maar dat is helemaal onmogelijk. Ik heb al weinig geduld, maar ik vertik het om er x2 MSRP voor neer te leggen.TipsZ schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 01:29:
[...]
NL zal wel sneller leveren. Maar ik heb er wel vrede mee nu... al zolang gewacht, wat zijn nog een paar weken extra
Van alternate om 4:06 vannacht een orderbevestiging ontvangen.
Voor een Asus TUF OC 3080
Mijn positie= 145
Voor een Asus TUF OC 3080
Mijn positie= 145
Gisteren verschenen verschillende geruchten dat de non-OC Asus TUF 3080 gecanceld werd. (Canada, UK)
link1 link 2
TUF non-OC missed ETA
Hopelijk is dit aan de kant van slechts enkele retailers die de non-OC versie opgeven door een veel te grote vraag en een te kleine (lees:geen) voorraad. Ik heb de non-OC de dag van release aan msrp besteld bij Tones en heb geen probleem met enkele maanden te wachten zolang ik hem aan msrp krijg. Een prijsdaling zie ik toch niet gebeuren in 2021.
Van ASUS zelf is het al weken muisstil...
link1 link 2
TUF non-OC missed ETA
Hopelijk is dit aan de kant van slechts enkele retailers die de non-OC versie opgeven door een veel te grote vraag en een te kleine (lees:geen) voorraad. Ik heb de non-OC de dag van release aan msrp besteld bij Tones en heb geen probleem met enkele maanden te wachten zolang ik hem aan msrp krijg. Een prijsdaling zie ik toch niet gebeuren in 2021.
Voor welke MSI, Asus en Gigabyte kaarten kan je als je vandaag besteld waarschijnlijk het beste achteraan de rij sluiten met de kortste wachttijd? Gecombineerd met een budget van 800,- en ook de eis dat de winkel je een gamekey geeft voor CoD BOCW. Bedoel de RTX 3080 chipsets.
Zijn er ook wel eens 3080 deze dagen in de vrije verkoop, bij bijv Amazon of een andere winkel?
Zijn er ook wel eens 3080 deze dagen in de vrije verkoop, bij bijv Amazon of een andere winkel?
Bij amazon.nl krijg je sowieso geen keys. Zij leveren echter wel het snelst. (Vrije verkoop niet meegerekend.)Thrawni schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 07:13:
Voor welke MSI, Asus en Gigabyte kaarten kan je als je vandaag besteld waarschijnlijk het beste achteraan de rij sluiten met de kortste wachttijd? Gecombineerd met een budget van 800,- en ook de eis dat de winkel je een gamekey geeft voor CoD BOCW. Bedoel de RTX 3080 chipsets.
En als je onder de 800 wilt blijven, zou ik alsnog de TUF OC op amazon in de gaten houden. Let wel op dat je direct moet bestellen als dat kan. Ongeacht of er staat dat ze niet op voorraad zijn.
https://www.amazon.nl/dp/...colid=1MUST5BLKH3OJ&psc=0
Edit: als je kan bestellen moet je ook geen seconde twijfelen! Die mogelijkheid is meestal binnen 2 minuten vervlogen. Zorg dus ook dat je betaalgegevens op voorhand al bekend zijn bij amazon. En dan met voorkeur voor creditcard.
[ Voor 11% gewijzigd door Koelkie op 24-11-2020 07:41 ]
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Bedankt voor de tip. Heb hem laten schieten omdat hij maar 2 fans heeft.
En deze review laat nogal hoge temperaturen zien: pricewatch: Inno3D GeForce RTX 3080 Twin X2 OC
Veel meer info kon ik er niet over vinden op zo een korte tijd.
Denk dat je je verwachtingen best een beetje aanpast:Thrawni schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 07:13:
- TUF OC op Amazon: komt sporadisch in de aanbieing met vrij snelle leveringen. Je zou hem tegen januari zo denk ik kunnen hebben voor 800 euro, zonder COD
- Enkele kaarten voor 800 euro in de wachtrij aanschuiven. De Ventus, Eagle, Vision en Non-OC TUF hebben prijzen hierrond en buiten de non-OC worden deze kaarten wel geleverd, maar de wachtrijen zijn vaak lang vanwege de lagere prijs
- Trek je budget hoger (900+ meestal) en hou dit topic in de gaten en pik een kaart mee uit vrije voorraad.
Ik zie in de spreadsheet dat mensen bij Informatique weten op welke plek ze in de wachtrij staan https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 . Waar haal je die info vandaan? Ben benieuwd naar mijn plekje namelijk
Hopelijk krijgt Megekko dan vandaag hun redelijke aantal geleverd. Ben zeer benieuwd.TipsZ schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:57:
![]()
![]()
Bij informatique kan je ze aan je verlanglijstje toevoegen daar kan je die info zien!ByronFortescue schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:12:
Ik zie in de spreadsheet dat mensen bij Informatique weten op welke plek ze in de wachtrij staan https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 . Waar haal je die info vandaan? Ben benieuwd naar mijn plekje namelijk
Megekke heeft net aangegeven dat ze een levering van Gigabyte gekregen hebben!Megupe schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:15:
[...]
Hopelijk krijgt Megekko dan vandaag hun redelijke aantal geleverd. Ben zeer benieuwd.
Die spreadsheet geeft de totale wachtrij aan, deze is te zien in de winkelmand of je wenslijst als de kaart daarin staat.ByronFortescue schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:12:
Waar je zelf staat in de wachtrij kan je volgens mij wel opvragen door even te mailen.
Megekko:
Laat ik nou net op nummer 1 staan met de 3080 VISIONGigabyte:
Vandaag, op 24-11-2020 zijn een aantal van deze kaarten geleverd:
• Gigabyte GeForce RTX 3070 AORUS M 8G
• Gigabyte GeForce RTX 3070 GAMING OC 8G
• Gigabyte GeForce RTX 3070 EAGLE OC 8G
• Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE 10G
• Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G
• Gigabyte GeForce RTX 3090 AORUS M 24G
• Gigabyte GeForce RTX 3090 EAGLE OC 24G
• Gigabyte GeForce RTX 3090 GAMING OC 24G
Volgens mij is het de positie waar je nu in zou staan als je er 1 besteld. En niet je huidige plek als je er al 1 besteld heb.Steniaz schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:15:
[...]
Bij informatique kan je ze aan je verlanglijstje toevoegen daar kan je die info zien!
Ik had mijne een maand geleden bij Azerty besteld, gaat vanmiddag geleverd wordenVerwijderd schreef op maandag 23 november 2020 @ 23:33:
en niet de 3080 Eagle OCPindakaaskroket schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:17:
Megekko:
[...]
Laat ik nou net op nummer 1 staan met de 3080 VISION
[ Voor 8% gewijzigd door Mday op 24-11-2020 09:21 ]
Mensen die een EVGA bestelling hebben lopen bij Megekko en die na de levering van gisteren een plaatsje zijn opgeschoven? Ik namelijk niet...
leverbaar:
https://www.megekko.nl/pr...0-EAGLE-OC-24G-Videokaart
deze ook
https://www.megekko.nl/pr...90-AORUS-M-24G-Videokaart
deze ook
[ Voor 33% gewijzigd door Mday op 24-11-2020 09:23 ]
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G bij alternate belgie is momenteel 5 wachtende, toch groot verschil met NL .
Gaming OC van Gigabyte ook leverbaar.
alternate.nl/GIGABYTE/GeForce-RTX-3070-GAMING-OC-8G-grafische-kaart/html/product/1680071?
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Ik had ook op de release bij Tones een non OC kaart besteld. Ik wou wel even wachten maar na 2 maanden toch maar gecanceld. Gaat niet vooruit en geen vooruitzicht. Na enkele dagen wel mijn geld al terug 😏Akkuman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 07:03:
Gisteren verschenen verschillende geruchten dat de non-OC Asus TUF 3080 gecanceld werd. (Canada, UK)
link1 link 2
TUF non-OC missed ETA
Zelfde hier. Ik stond vorige week donderdag nog op positie 287 bij Tones.be, daar ga ik niet op wachtenAstaVista schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:29:
[...]
Ik had ook op de release bij Tones een non OC kaart besteld. Ik wou wel even wachten maar na 2 maanden toch maar gecanceld. Gaat niet vooruit en geen vooruitzicht. Na enkele dagen wel mijn geld al terug 😏
Nee, geen enkele beweging. Kan zijn dat ze de orders nog niet verwerkt hebben. Al zou je verwachten dat dozen schuiven niet zo veel tijd in beslag moet nemen.sandpatt schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:21:
Mensen die een EVGA bestelling hebben lopen bij Megekko en die na de levering van gisteren een plaatsje zijn opgeschoven? Ik namelijk niet...
690, te veel geld in mijn optiek. Voor iets meer zou je normaal gesproken een 3080 kunnen krijgen.
normaal gesproken ja...Metalbuster schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:38:
[...]
690, te veel geld in mijn optiek. Voor iets meer zou je normaal gesproken een 3080 kunnen krijgen.
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Ben ik het mee eens hoor. Ook die kaart is vandaag nog weg, dus natuurlijk vragen ze het geld gewoon.UniMatrix schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:40:
[...]
normaal gesproken ja...Nu is het minimaal 800 voor een 3080. Dan nog, ik heb geen belangstelling voor een 3070, een 3080 is een veel grotere jump in performance.
Informatique zit sowieso wel wat hoger qua prijzen maar hebben regelmatig 3070's op voorraad.
Toch moeten we het niet zo natuurlijk vinden. Gelukkig is het al een stuk minder inmiddels maar toch. Zulke hoge prijzen horen niet normaal te zijn.Metalbuster schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:45:
[...]
Ben ik het mee eens hoor. Ook die kaart is vandaag nog weg, dus natuurlijk vragen ze het geld gewoon.
Informatique zit sowieso wel wat hoger qua prijzen maar hebben regelmatig 3070's op voorraad.
De 3090's, die bij Megekko binnengekomen zijn, zijn direct leverbaar.
--- Alternate BE ---
ASUS GeForce RTX 3070 TUF GAMING OC - €699
https://www.alternate.be/...duct/1679871?event=search
--- Alternate NL ---
ASUS GeForce RTX 3070 TUF GAMING OC - €689
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1679871?
GIGABYTE GeForce RTX 3070 GAMING OC - €679
INNO3D GeForce RTX 3090 iCHILL Frostbite - €1.799
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1692882?
--- Informatique ---
Gigabyte GeForce® RTX 3090 Aorus X - €2.149,00
https://www.informatique....tx-3090-24gb-aorus-x.html
--- Megekko ---
Gigabyte GeForce RTX 3090 AORUS M - €1899
Gigabyte GeForce RTX 3090 EAGLE OC - €1649
Gigabyte GeForce RTX 3090 GAMING OC - €1749
https://www.megekko.nl/pr...-GAMING-OC-24G-Videokaart
Inno3D GeForce RTX 3090 iChill Frostbite - €1799
https://www.megekko.nl/pr...hill-Frostbite-Videokaart
--- Caseking ---
EVGAGeForce RTX 3090 FTW3 Ultra Gaming - €2.208,16 €
https://www.caseking.de/e...6-mb-gddr6x-gcev-422.html
GigabyteAorus GeForce RTX 3070 Master - €740,65 €
https://www.caseking.de/g...92-mb-gddr6-gcgb-343.html
GigabyteGeForce RTX 3070 Gaming OC - €685,94 €
https://www.caseking.de/g...92-mb-gddr6-gcgb-338.html
PNYGeForce RTX 3070 Dual Fan - €692,60 €
https://www.caseking.de/p...92-mb-gddr6-gcpn-077.html
ZOTACGAMING GeForce RTX 3090 Trinity - €1.844,66 €
https://www.caseking.de/z...6-mb-gddr6x-gczt-162.html
--- Alternate DE ---
Gainward GeForce RTX 3070 Phantom GS - €739
https://www.alternate.de/...arte/html/product/1684582?
Gainward GeForce RTX 3090 Phantom GS - €1.999
https://www.alternate.de/...arte/html/product/1688598?
GIGABYTE GeForce RTX 3090 VISION OC - €1.849
https://www.alternate.de/...arte/html/product/1691159?
Palit GeForce RTX 3090 Gamerock OC - €1.999
https://www.alternate.de/...arte/html/product/1688672?
Palit GeForce RTX 3090 GamingPro OC - €1.899
https://www.alternate.de/...arte/html/product/1673434?
--- Alternate BE ---
ASUS GeForce RTX 3070 TUF GAMING OC - €699
https://www.alternate.be/...duct/1679871?event=search
--- Alternate NL ---
ASUS GeForce RTX 3070 TUF GAMING OC - €689
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1679871?
GIGABYTE GeForce RTX 3070 GAMING OC - €679
INNO3D GeForce RTX 3090 iCHILL Frostbite - €1.799
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1692882?
--- Informatique ---
Gigabyte GeForce® RTX 3090 Aorus X - €2.149,00
https://www.informatique....tx-3090-24gb-aorus-x.html
--- Megekko ---
Gigabyte GeForce RTX 3090 AORUS M - €1899
Gigabyte GeForce RTX 3090 EAGLE OC - €1649
Gigabyte GeForce RTX 3090 GAMING OC - €1749
https://www.megekko.nl/pr...-GAMING-OC-24G-Videokaart
Inno3D GeForce RTX 3090 iChill Frostbite - €1799
https://www.megekko.nl/pr...hill-Frostbite-Videokaart
--- Caseking ---
EVGAGeForce RTX 3090 FTW3 Ultra Gaming - €2.208,16 €
https://www.caseking.de/e...6-mb-gddr6x-gcev-422.html
GigabyteAorus GeForce RTX 3070 Master - €740,65 €
https://www.caseking.de/g...92-mb-gddr6-gcgb-343.html
GigabyteGeForce RTX 3070 Gaming OC - €685,94 €
https://www.caseking.de/g...92-mb-gddr6-gcgb-338.html
PNYGeForce RTX 3070 Dual Fan - €692,60 €
https://www.caseking.de/p...92-mb-gddr6-gcpn-077.html
ZOTACGAMING GeForce RTX 3090 Trinity - €1.844,66 €
https://www.caseking.de/z...6-mb-gddr6x-gczt-162.html
--- Alternate DE ---
Gainward GeForce RTX 3070 Phantom GS - €739
https://www.alternate.de/...arte/html/product/1684582?
Gainward GeForce RTX 3090 Phantom GS - €1.999
https://www.alternate.de/...arte/html/product/1688598?
GIGABYTE GeForce RTX 3090 VISION OC - €1.849
https://www.alternate.de/...arte/html/product/1691159?
Palit GeForce RTX 3090 Gamerock OC - €1.999
https://www.alternate.de/...arte/html/product/1688672?
Palit GeForce RTX 3090 GamingPro OC - €1.899
https://www.alternate.de/...arte/html/product/1673434?
RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition
Ongelooflijk dat na al die weken de kaarten amper te leveren zijn. Als het zo blijft moet ik wachten met Cyberpunk ook nog 
Kan ik aannemen dat de kans op een 3080 voor een normale prijs vóór 10 december 0% is?
Kan ik aannemen dat de kans op een 3080 voor een normale prijs vóór 10 december 0% is?
Gewoon het topic blijven volgen, er komt af en toe wel wat beschikbaar. Maar de kans is niet zo heel groot nee.mister_S schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:09:
Ongelooflijk dat na al die weken de kaarten amper te leveren zijn. Als het zo blijft moet ik wachten met Cyberpunk ook nog
| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
Informatique is altijd iets duurder met zijn spullen. Je krijgt over het algemeen wel goede service en snelle levering daarvoor. Ook hebben ze voor gisteren nog steeds niet de 3080 serie geïntegreerd in hun webshop. Je vind ze alleen door op de site te zoeken.PigletCNC schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:52:
[...]
Toch moeten we het niet zo natuurlijk vinden. Gelukkig is het al een stuk minder inmiddels maar toch. Zulke hoge prijzen horen niet normaal te zijn.
Dus de meeste mensen zullen deze serie dan elders bestellen wat ook weer in een kortere wachtrij resulteerd. Verder zullen ze net als andere shops gewoon de bestellingen uitzetten bij de leverancier.
En die zal het dan naar ratio verdelen bij binnenkomst.
Wat is voor jouw de "normale" prijs? De MSRP van 720 euro? Die kans is inderdaad 0%.mister_S schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:09:
Goedkoopste waar je op kan hopen is 800 euro en dan moet je het topic op de voet volgen.
En dan moet je niet vergeten dat de MSRP van 720 voor de FE was. De AIB kaarten hebben meestal een hogere MSRPEmphast schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:15:
[...]
Wat is voor jouw de "normale" prijs? De MSRP van 720 euro? Die kans is inderdaad 0%.
Goedkoopste waar je op kan hopen is 800 euro en dan moet je het topic op de voet volgen.
@Emphast adviesprijzen blijken een grap inderdaad, max 800 euro. Ik volg het topic al een tijdje, maar een minuut nadat een link geplaatst wordt is voorraad al weg
Aan de ene kant is het wel een kut release, maar aan de andere kant zie ik de humor wel. Iedereen op jacht naar die magische GPU.
Ik heb de 3080 Ventus gelukkig nog wel voor 719 kunnen bestellen (heb hem nog niet.. maargoedZelianGuy schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:17:
[...]
En dan moet je niet vergeten dat de MSRP van 720 voor de FE was. De AIB kaarten hebben meestal een hogere MSRP
De echte vraag is of je voor 10 december uberhaupt een 3080 in handen hebt. Ik heb de hoop iig redelijk opgegeven om Cyberpunk deze kerstvakantie op een 3080 te kunne spelen.mister_S schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:09:
Verwijderd
Megekko heeft een lading Gigabyte kaarten gekregen. Nu zie ik mijn kaart er ook tussen zitten, dacht ik tenminste. Gigabyte 3080 Eagle. Nu hopen dat ze ook de OC binnen hebben zodat ik eindelijk mn kaart krijg...
Verwijderd
Bij Alternate.be zijn er alvast minstens 3 3080 rog strix OC binnengekomen!
17 september besteld, bevestiging om 15.03, wordt vandaag eindelijk geleverd.
NICE!Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:24:
Bij Alternate.be zijn er alvast minstens 3 3080 rog strix OC binnengekomen!
Veel plezier met je nieuwe kaart man
Laat ik nou net op plek 3 staan bij Alternate NL
Welke 3080 kan je nou het beste kopen kwa wachttijd nu?
[ Voor 55% gewijzigd door StefanKelevra op 27-11-2020 20:33 ]
Bestelling van 15 november wordt deze week geleverd, dus twee weken na order is niet onrealistisch. December moet zelfs wel lukken.Emphast schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:05:
[...]
Denk dat je je verwachtingen best een beetje aanpast:
- TUF OC op Amazon: komt sporadisch in de aanbieing met vrij snelle leveringen. Je zou hem tegen januari zo denk ik kunnen hebben voor 800 euro, zonder COD
Volgens mij zijn de kaarten van Gigabyte de beste optie. Ik heb het gevoel dat er daar veel van geleverd worden. Neem ook niet de goedkoopste, want dan zullen de wachtrijen zeer groot zijn.StefanKelevra schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:33:
Welke 3080 kan je nou het beste kopen kwa wachttijd nu? Ik heb een 6800 XT onderweg via AMD maar twijfel alsnog een beetje. Voornamelijk wegens DLSS gezien ik overweeg een odyssey g9 te kopen.
Denk inderdaad een Gigabyte nu, die wachtrijen lijken redelijk vlot te gaan. Heb vorige week een Gaming OC 3080 besteld, begon op plek 45 bij Megekko, nu al op 5 en met de leveringen van vandaag verwacht ik hem deze week nog wel in huis te hebben!StefanKelevra schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:33:
Welke 3080 kan je nou het beste kopen kwa wachttijd nu? Ik heb een 6800 XT onderweg via AMD maar twijfel alsnog een beetje. Voornamelijk wegens DLSS gezien ik overweeg een odyssey g9 te kopen.
Gisteren rond 10u bij informatique een Gigabyte GeForce RTX 3080, 10GB, Eagle OC besteld.
Gisterenavond rond 18u stond ik 9de in de wachtrij.
Ik neem die 6800XT met plezier van je over!StefanKelevra schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:33:
Blijkt maar weer dat ik telkens op de verkeerde kaarten/shops inzet zeg. Er zit echt nul schot in de zaak.
Verwijderd
Ik vind 700 euro voor rtx 3070 te veel geld iemand die mij op de hoogste zou willen houden van en voor een fatsoenlijke prijs.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Maar er zijn ook bestelling die nog staan met levertijd januari. December is idd mogelijk, maar wil hem geen mogelijk valse hoop geven. (zeker met de feestdagen die eraan komenPaprika schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:34:
[...]
Bestelling van 15 november wordt deze week geleverd, dus twee weken na order is niet onrealistisch. December moet zelfs wel lukken.
Is goed!Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:45:
Ik vind 700 euro voor rtx 3070 te veel geld iemand die mij op de hoogste zou willen houden van en voor een fatsoenlijke prijs.
Alvast bedankt.
Hoe weet je dit? Ik heb er gisteren ook een besteld maar kan nergens zien op welke plek in de wachtrij ik sta?KrusT schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:40:
Gisteren rond 10u bij informatique een Gigabyte GeForce RTX 3080, 10GB, Eagle OC besteld.
Ik heb die van mij de 18e besteld en deze is gisteravond verzonden. Ik vind het wel vreemd dat de verwachtte leverdatum nu 3 december is. 10 dagen naar Nederland lijkt overdreven lang, tenzij hij vers uit de fabriek komt.Paprika schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:34:
[...]
Bestelling van 15 november wordt deze week geleverd, dus twee weken na order is niet onrealistisch. December moet zelfs wel lukken.
Hoe lang is die van jou al onderweg?
Nu zijn de meeste 3090 pre-order in andere landen wel verwerkt denk ik, dus verwacht ik deze week wel mijn kaart te krijgen. Ze hebben nog een week voordat ik mijn watchdog 3 code kan activeren.
Edit: Voorbeeld scan. Veel nulletjes in pre-orders nu. Het voelt echt alsof Nederland de leftovers krijgt van andere landen.(oftewel geen eerlijke verdeling)
Edit: Voorbeeld scan. Veel nulletjes in pre-orders nu. Het voelt echt alsof Nederland de leftovers krijgt van andere landen.(oftewel geen eerlijke verdeling)
[ Voor 57% gewijzigd door akaash00 op 24-11-2020 10:57 ]
Heb je serieus niet eens de reacties gelezen op de vorige keer dat je deze vraag stelde?..ByronFortescue schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:48:
[...]
Hoe weet je dit? Ik heb er gisteren ook een besteld maar kan nergens zien op welke plek in de wachtrij ik sta?
Welke kaart heb je waar precies besteld? For my infoChromia schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:48:
[...]
Ik heb die van mij de 18e besteld en deze is gisteravond verzonden. Ik vind het wel vreemd dat de verwachtte leverdatum nu 3 december is. 10 dagen naar Nederland lijkt overdreven lang, tenzij hij vers uit de fabriek komt.
MailtjeByronFortescue schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:48:
[...]
Hoe weet je dit? Ik heb er gisteren ook een besteld maar kan nergens zien op welke plek in de wachtrij ik sta?
Maandag - maandag dus één week precies.Chromia schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:48:
[...]
Ik heb die van mij de 18e besteld en deze is gisteravond verzonden. Ik vind het wel vreemd dat de verwachtte leverdatum nu 3 december is. 10 dagen naar Nederland lijkt overdreven lang, tenzij hij vers uit de fabriek komt.
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |