Zo, vrijdag bij Alternate voor de Gigabyte 3080 Eagle OC van 14 naar 5 gezakt, en net naar plaats 4. Zou het dan eindelijk zover zijn?
Ik was op een maand tijd bij Tones van 310 naar 287 gezakt en heb geannuleerd. Ik had nog graag eentje voor de zomerilo274 schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:28:
Volgens mij moet ik nog lang wachten, ik sta op plek 559 bij alternate nl voor de 3080 Asus tuf.
Wanneer heb je besteld? Ik heb de TUF OC en ik ben 111e, ik heb vorige week besteld...ilo274 schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:28:
Volgens mij moet ik nog lang wachten, ik sta op plek 559 bij alternate nl voor de 3080 Asus tuf.
Gaat denk ik om de TUF non OC van 729 euro. Ik sta voor beide in de rij. De OC wordt wel regelmatig geleverd hier en daar, dus daar pas 2 weken geleden bij aangesloten.Mday schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:30:
[...]
Wanneer heb je besteld? Ik heb de TUF OC en ik ben 111e, ik heb vorige week besteld...
TUF non OC releasedag: 126
TUF OC 1-2 weken geleden: 106
Ik heb hem ook vorige week besteld, maar het is de niet oc.Mday schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:30:
[...]
Wanneer heb je besteld? Ik heb de TUF OC en ik ben 111e, ik heb vorige week besteld...
Wie gaat Senna vertellen dat de OC 2 weken geleden zo goed als in vrije verkoop was gegaan bij tones?deSenna24 schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:29:
[...]
Ik was op een maand tijd bij Tones van 310 naar 287 gezakt en heb geannuleerd. Ik had nog graag eentje voor de zomer
*De non OC's laten langer op zich wachten
Ook ik ben zoals velen op zoek naar een 3080. Qua performance verschillen de modellen niet heel veel, qua prijs loopt het wel redelijk uit elkaar.
Als ik nu mij in wil schrijven op een 3080 (even merk/model onafhankelijk), bij welke winkel en welk model heb ik een goede kans om hem op acceptabele termijn te krijgen?
Alvast bedankt voor het meedenken
Als ik nu mij in wil schrijven op een 3080 (even merk/model onafhankelijk), bij welke winkel en welk model heb ik een goede kans om hem op acceptabele termijn te krijgen?
Ik had nog besteld voor 779, dat vond ik al enorm duur voor een videokaart, als het meer kost wacht ik welDiZhini schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:39:
[...]
Wie gaat Senna vertellen dat de OC 2 weken geleden zo goed als in vrije verkoop was gegaan bij tones?
*De non OC's laten langer op zich wachten
Gigabyte lijkt redelijk geleverd te worden in kleine beetjes, informatique heeft daar ook nog geen lange wachtrijen voor volgensmij.Jelledenkik schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:41:
Ook ik ben zoals velen op zoek naar een 3080. Qua performance verschillen de modellen niet heel veel, qua prijs loopt het wel redelijk uit elkaar.
Indien België, bij Tones.be komen er veel Zotac kaarten binnen, 3070, 3080 én 3090. Zij zijn Zotac partner en krijgen 1-2 keer per week leveringen. Dit is dan ook maar 1 website waar ik wat weet heb van voorraad/leveringen.Jelledenkik schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:41:
[ Voor 5% gewijzigd door deSenna24 op 23-11-2020 11:45 ]
Net as zovelen sta ik in de wachtrij bij alternate voor de 10gb 3080 strix oc...als dit zo lang door gaat kan ik straks de 20gb versie kopen whahah (jaja, weet ik, hij is nog niet aangekondigd)
Meer mensen die dit dan overwegen?
Het is inmiddels toch redelijk duidelijk:
- Non-OC-versies van Asus zijn praktisch niet leverbaar
- Asus TUF en MSI trio worden mondjesmaat uitgeleverd, maar hebben enorme wachtrijen bij zo’n beetje alle winkels
- Asus Strix en EVGA kaarten worden zeer weinig uitgeleverd.
- Gigabyte levert met afstand het meeste uit. Zowel de Gaming, Eagle, Vision en Master zijn regelmatig in de vrije verkoop geweest de afgelopen weken.
- De “rest” zoals Zotac Trinity, Inno3D, etc. is ook af en toe beschikbaar. Dit heeft meer te maken met het feit dat er relatief weinig interesse is in deze merken, dan dat er flinke leveringen zijn.
Dus als je geen zin hebt om in de zomer een 3080 te hebben moet je geen OC bestellen. Als je nergens enigszins vooraan in de wachtrij staat en je toch redelijk snel een kaart wil hebben is Gigabyte zo’n beetje de enige optie...
- Non-OC-versies van Asus zijn praktisch niet leverbaar
- Asus TUF en MSI trio worden mondjesmaat uitgeleverd, maar hebben enorme wachtrijen bij zo’n beetje alle winkels
- Gigabyte levert met afstand het meeste uit. Zowel de Gaming, Eagle, Vision en Master zijn regelmatig in de vrije verkoop geweest de afgelopen weken.
- De “rest” zoals Zotac Trinity, Inno3D, etc. is ook af en toe beschikbaar. Dit heeft meer te maken met het feit dat er relatief weinig interesse is in deze merken, dan dat er flinke leveringen zijn.
Dus als je geen zin hebt om in de zomer een 3080 te hebben moet je geen OC bestellen. Als je nergens enigszins vooraan in de wachtrij staat en je toch redelijk snel een kaart wil hebben is Gigabyte zo’n beetje de enige optie...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Die zal waarschijnlijk nog moeilijker te krijgen zijn. De issue ligt bij Micron die de geheugenmodules produceren. De mogelijke 3080ti zal meer geheugen hebben, nog meer productie issues...Rozz schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:45:
Net as zovelen sta ik in de wachtrij bij alternate voor de 10gb 3080 strix oc...als dit zo lang door gaat kan ik straks de 20gb versie kopen whahah (jaja, weet ik, hij is nog niet aangekondigd)
Non OC bedoel je? De OC wordt juist wel geleverd.MazeWing schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:46:
Het is inmiddels toch redelijk duidelijk:
- OC-versies van Asus zijn praktisch niet leverbaar
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb het aangepast.Shaflic schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:50:
[...]
Non OC bedoel je? De OC wordt juist wel geleverd.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
De strix oc's zijn ook praktisch niet leverbaar hoor.MazeWing schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:57:
[...]
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb het aangepast.
22 kaarten bij alternate en 25 bij megekko thats it sinds 16 september.
Ook de laatse keer dat ik iets van asus heb gekocht.
Toch maar de duik gewaagd en een Gigabyte RTX 3080 Eagle OC besteld bij Informatique op basis van de gegevens hier, ben benieuwd hoe lang het gaat duren! Dank voor de informatie iedereen.
Best geleverde kaarten zijn de gewone OC en de Vison OC. Die staan meermaals per week in de vrije verkoop.ByronFortescue schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:04:
Toch maar de duik gewaagd en een Gigabyte RTX 3080 Eagle OC besteld bij Informatique op basis van de gegevens hier, ben benieuwd hoe lang het gaat duren! Dank voor de informatie iedereen.
Signature
Denk dat je op de Strix doelt dan?Thewaitislong schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:02:
[...]
De oc's zijn ook praktisch niet leverbaar hoor.
22 kaarten bij alternate en 25 bij megekko thats it sinds 16 september.
Ook de laatse keer dat ik iets van asus heb gekocht.
De TUF OC heeft bij Alternate 2-3 weken geleden in 1 dag 47 stuks gehad. Dat is dus al een stuk meer dan die 22. Tones had er 2 weken geleden 108 ontvangen in 1 levering. Hadden zelfs vrije voorraad. Megekko heeft er ook al tientallen geleverd. Heeft een keer een levering in tientallen gehad. Dat loopt dus wel, al is het wat langzamer dan andere merken.
De Asus kaart komt gewoon heel goed uit de reviews qua kwaliteit van de PCB, power phases etc. Hij is daardoor heel gewild wereldwijd. Niet zo gek dat deze daarom schaarser zijn dan de andere. Zelfde geldt voor de MSI Gaming X Trio.
Waar Asus wel negatief in uitblinkt is dat ze bijna enkel OC's lijken te leveren. Maximaal aan het harken.
ik heb het over de strix oc ja.Shaflic schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:09:
[...]
Denk dat je op de Strix doelt dan?
De TUF OC heeft bij Alternate 2-3 weken geleden in 1 dag 47 stuks gehad. Dat is dus al een stuk meer dan die 22. Tones had er 2 weken geleden 108 ontvangen in 1 levering. Hadden zelfs vrije voorraad. Megekko heeft er ook al tientallen geleverd. Heeft een keer een levering in tientallen gehad. Dat loopt dus wel, al is het wat langzamer dan andere merken.
De Asus kaart komt gewoon heel goed uit de reviews qua kwaliteit van de PCB, power phases etc. Hij is daardoor heel gewild wereldwijd. Niet zo gek dat deze daarom schaarser zijn dan de andere. Zelfde geldt voor de MSI Gaming X Trio.
Waar Asus wel negatief in uitblinkt is dat ze bijna enkel OC's lijken te leveren. Maximaal aan het harken.
MSI 3080 Sumprim X is bij Alterate beschikbaar voor MSRP!
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1689863?
[ Voor 30% gewijzigd door ZelianGuy op 23-11-2020 12:15 ]
Voor 2021 blijkbaarZelianGuy schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:15:
Sinds wanneer is 899 MSRP? Een normale 3080 MSRP is 720 euro en OC zit meestal rond 800.ZelianGuy schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:15:
https://www.alternate.nl/...art/html/product/1689863?
Valt opzich nog wel mee. Dat wel.
Is een standaard tekst. Kan heel goed zijn dat hij eerder geleverd wordt.
De MSRP van deze kaart is 900$Shaflic schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:17:
[...]
Sinds wanneer is 899 MSRP? Een normale 3080 MSRP is 720 euro en OC zit meestal rond 800.
https://www.alternate.nl/...art/html/product/1689863?
Valt opzich nog wel mee. Dat wel.
[ Voor 47% gewijzigd door ZelianGuy op 23-11-2020 12:18 ]
Gaming X rij bij alternate is al ellenlang en gaat nauwelijks vooruit, denk niet dat dit beter zal zijn...
Je hebt gelijk. Bijzonder dat Alternate nu ineens weer een MSRP hanteert. Na die AMD's met een 65% verhoogde prijs vorige week.
Zojuist gebeld met de klantenservice van Amazon.nl. Ze geven aan dat er 91 mensen nog in de wachtlijst staan (hoeveelste ik sta kunnen ze niet zien). Ze verwachten binnen nu en één maand de kaarten op voorraad te krijgen en deze ook te versturen naar 91 mensen!! Het gaat om de Asus tuf oc 3080. Momenteel kun je deze niet meer bestellen via amazon.nl (wel via een andere gek bedrijf uit Slowakije die hem verkoopt voor ruim 1800,-). Wellicht is het dus binnenkort mogelijk om het te bestellen via amazon.nl. Uit deze forum kan ik concluderen dat ze vrij snel leveren!
https://www.amazon.nl/ASU...x=3080%2Caps%2C164&sr=8-1
[ Voor 21% gewijzigd door ganicus op 23-11-2020 12:30 ]
Hopelijk krijgen wij hem nog voor het einde van het jaar binnen anders vervallen de gratis producten die je erbij krijgt: Gratis NVIDIA® Call of Duty: Black Ops Cold War (inwisselbaar tot 11/01/2021) spel
Gratis NVIDIA® GeForce Now lidmaatschap (1jr) (inwisselbaar tot 31/12/2020) spel
Gratis NVIDIA® GeForce Now lidmaatschap (1jr) (inwisselbaar tot 31/12/2020) spel
ALS iets echt leverbaar is staat het volgens mij pas op Amazon.nl.
Ik heb 9 verschillende kaarten in mijn boodschappenlijst aldaar en de app geïnstalleerd, als het goed is krijg je dan een push notification als iets bestelbaar wordt.
Ik heb 9 verschillende kaarten in mijn boodschappenlijst aldaar en de app geïnstalleerd, als het goed is krijg je dan een push notification als iets bestelbaar wordt.
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Gisteren bij Megekko maar voor de Eagle (non OC) gegaan, die leek nieuw te zijn en er kwam een voorraad binnen. Ook bij informatique de Vision OC gekocht. Ik stond al sinds een paar dagen na release in de rij voor de TUF (non OC) bij alternate, maar daar ben ik van ong 180 240 naar 145 194 gegaan in 2 maanden tijd.
Voor de vision lijk ik nr 13 te zijn en megekko heeft nog even moeite met mijn wachtrijnummer. Ik hou jullie op de hoogte.
Voor de vision lijk ik nr 13 te zijn en megekko heeft nog even moeite met mijn wachtrijnummer. Ik hou jullie op de hoogte.
De mijne staat in de planning voor 4 januariganicus schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:29:
Zojuist gebeld met de klantenservice van Amazon.nl. Ze geven aan dat er 91 mensen nog in de wachtlijst staan (hoeveelste ik sta kunnen ze niet zien). Ze verwachten binnen nu en één maand de kaarten op voorraad te krijgen en deze ook te versturen naar 91 mensen!! Het gaat om de Asus tuf oc 3080. Momenteel kun je deze niet meer bestellen via amazon.nl (wel via een andere gek bedrijf uit Slowakije die hem verkoopt voor ruim 1800,-). Wellicht is het dus binnenkort mogelijk om het te bestellen via amazon.nl. Uit deze forum kan ik concluderen dat ze vrij snel leveren!
Is er een zicht op wanneer de kaarten van bijvoorbeeld een EVGA shop leverbaar zijn? Ik bedoel, de prijzen daar zijn heel normaal maar het heeft weinig nut te bestellen als het dan maanden duurt.
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Aangezien ik morgen een EVGA 3080 binnenkrijg heb ik mijn order voor een Vision OC gecancelled bij Informatique, dus iedereen daar in de rij schuift een plaatsje op
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Precies wat ik gisteren ook constateerde. Ben erg benieuwd naar je wachtrij positie!Seraphim0 schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:41:
Gisteren bij Megekko maar voor de Eagle (non OC) gegaan, die leek nieuw te zijn en er kwam een voorraad binnen. ... megekko heeft nog even moeite met mijn wachtrijnummer. Ik hou jullie op de hoogte.
Stefie2010 schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:45:
Aangezien ik morgen een EVGA 3080 binnenkrijg heb ik mijn order voor een Vision OC gecancelled bij Informatique, dus iedereen daar in de rij schuift een plaatsje op
Wat bedoel je precies met de "Gewone" OC? Is dat de Gaming variant?mouzetc schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:05:
[...]
Best geleverde kaarten zijn de gewone OC en de Vison OC. Die staan meermaals per week in de vrije verkoop.
Weet je toevallig ook welke positie je stond?Stefie2010 schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:45:
Lekker, thanks voor de tip.ZelianGuy schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:15:
Volgens mij 2e. Bij de bestelling was ik nr3 maar iemand hier heeft er pas een ontvangen na mijn bestelling. Maar kon dus ook 1e staan aangezien niet iedereen op Tweakers zitLaantje07 schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:49:
[...]
Weet je toevallig ook welke positie je stond?
Wanneer had je besteld? Lijkt het een beetje door te lopen daar?Stefie2010 schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:52:
[...]
Volgens mij 2e. Bij de bestelling was ik nr3 maar iemand hier heeft er pas een ontvangen na mijn bestelling. Maar kon dus ook 1e staan aangezien niet iedereen op Tweakers zit
Ik wacht sinds launch al op de Strix OC via Alternate. Sta nu op nummertje 189..
Is amper opgeschoten deze wachtrij. Misschien 10 kaarten ofzo geleverd, de rest is denk ik allemaal annuleringen.
Wanneer heb jij hem besteld? En wanneer kreeg je verzendbevestiging te horen?aem kei schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:42:
[...]
De mijne staat in de planning voor 4 januari
[Afbeelding]
Top. En hoe bestel je die dan bij Amazon.nl? De enige optie die ik heb is eentje voor €1800 en dat is niet Amazonganicus schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:29:
Ik heb hem vorige week woensdag in de avond besteld. Ik kan mijn wachtrijnummer op dit moment ook niet opvragenShaflic schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:46:
[...]
Precies wat ik gisteren ook constateerde. Ben erg benieuwd naar je wachtrij positie!
Lees de comment die je citeert nog eens na ;-)dnoiz schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:56:
[...]
Top. En hoe bestel je die dan bij Amazon.nl? De enige optie die ik heb is eentje voor €1800 en dat is niet Amazon
Bestelling: 20/11 om 9h40ganicus schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:56:
[...]
Wanneer heb jij hem besteld? En wanneer kreeg je verzendbevestiging te horen?
Shipping update: 20/11 om 15h46
Order geplaatst op 19 november om 11:28. Orderbevestiging ontvangen op 19 november om 17:13Seraphim0 schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:53:
[...]
Wanneer had je besteld? Lijkt het een beetje door te lopen daar?
Mooizo, dan sta ik nu 3e hahaStefie2010 schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:52:
[...]
Volgens mij 2e. Bij de bestelling was ik nr3 maar iemand hier heeft er pas een ontvangen na mijn bestelling. Maar kon dus ook 1e staan aangezien niet iedereen op Tweakers zit
Dank je! Net besteld, ik sta op plek 8.Nu hopen dat MSI al een paar van deze kaarten op de plank heeft liggen voordat ze in de shops verschenen.ZelianGuy schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:15:
el_Peanut schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:04:
[...]
Dank je! Net besteld, ik sta op plek 8.Nu hopen dat MSI al een paar van deze kaarten op de plank heeft liggen voordat ze in de shops verschenen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/eBe56dwKqdL6wjR48A9dYUvb.png?f=user_large)
Vanuit de tweakers discord
Zojuist een Gigabyte 3070 Eagle OC bij Informatique besteld. Toen ik hem in mn winkelmand deed was ik de enige in de wachtrij, dus ik heb nog hoop!
Ze gaan de 4 (verschrikkelijke) verschillende text-fonts veranderen.
en de naam aanpassen naar suprime/supremexynomis schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:08:
[...]
Ze gaan de 4 (verschrikkelijke) verschillende text-fonts veranderen.Mss wordt die kaart dan toch nog mooi.
Oh da's mooi kak dan ja! Ik sta op nr. 3 in de wachtrij dus maar even afwachten dan
Betaald met CC dus ik kan altijd nog annuleren als het te lang duurt
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Voor de liefhebber: https://www.cdromland.nl/...3-ULTRA-GAMING-Videokaart
Megekko geeft aan er ook op voorraad te hebben.
https://www.megekko.nl/pr...3-ULTRA-GAMING-Videokaart
EDIT:
Geeft me wel lichte hoop voor mijn Amazon order, dat gaat fanatiek F5'en worden
EDIT2:
Aaannnnddd it's gone.
[ Voor 13% gewijzigd door Bartkramer0103 op 23-11-2020 14:00 ]
Gaat echt helemaal nergens meer over die prijzen
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Het ergste is dat ze ook nog verkocht worden voor die prijzen...
Iemand ervaring met de levertermijn van si computers ? Zouden die veel kaarten binnenkrijgen?
De wachtrijen zijn veel korter <20 bij de asus tuf non oc in ieder geval, maar weet niet of die veel van de pot binnenkrijgen.extrizyo schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:31:
Iemand ervaring met de levertermijn van si computers ? Zouden die veel kaarten binnenkrijgen?
vandaag kan ik een kaart bestellen.
Ik hoor enorm veel dat de Asus kaarten niet geleverd worden.
de queue is wel veel korter.
bij de MSI is er op dit moment bij Alternate 500+ Bestellingen.
Alleen ik merk wel dat er een schuiving is van ongeveer 30 - 40 per week.
Kaarten die aankomen of annuleringen.
RTX 3080 MSI Gaming X Trio
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1672343?
of
RTX 3080 Asus STRIX Non OC
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1672868?
of
EVGA 3080 FTW, boys!
Ik zou ASUS kiezen, persoonlijke voorkeur.BlazeStoneZ schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:39:
of
heb net een kaart gekocht van cd romland morgen gaat ie binnenkomen
asus strix en dan nog de non OC. Ja dan heb je je kaart in 2022BlazeStoneZ schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:39:
of
En welke dan?AydinAO schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:42:
[...]
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Nou succes ermee, het is wel duidelijk dat er genoeg mensen zijn die graag een 'premium' betalen momenteel. Ongeacht of die volledig van de pot gerukt is of niet.AydinAO schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:42:
[...]
Tsja, we zitten inmiddels op 380 euro boven MSRP van 719 met die kaart...
Ik heb de grens op 100 gezet.
Idem, maar droom nog steeds stiekem van een 3080 FEUniMatrix schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:46:
Verwijderd
Iemand enig idee wat er gemiddeld aan kaarten binnenkomt bij informatique?
Ik wil de MSI 3080 Gaming X Trio, en zou 25e in de plek staan. Dat lijkt mij prima?
Ik wil de MSI 3080 Gaming X Trio, en zou 25e in de plek staan. Dat lijkt mij prima?
Hoe snappen mensen niet dat de MSRP van elke kaart anders is?.. de MSRP van de FE is 729, van die EVGA FTW Ultra ligt dat sws al rond de 900 ofzo volgens mij..UniMatrix schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:46:
Zo kan je echt wel blijven klagen dat al die kaarten zo ver "boven MSRP" zitten, maar dat is gewoon hun eigen MSRP.
880 incl btw volgens EVGA website ;-) (MSRP)DennisDeMennis schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:50:
[...]
Hoe snappen mensen niet dat de MSRP van elke kaart anders is?.. de MSRP van de FE is 729, van die EVGA FTW Ultra ligt dat sws al rond de 900 ofzo volgens mij..
Zo kan je echt wel blijven klagen dat al die kaarten zo ver "boven MSRP" zitten, maar dat is gewoon hun eigen MSRP.
Ik zit in beide
Zit nu voor 809,- in een RTX 3080 EAGLE OC bij Informatique, mocht ik voor hetzelfde of minder eerder een AIB RX 6800 XT kunnen scoren... BAM!
Kan het proberen maar informatique krijgt nauwelijks kaarten binnen behalve van gigabyte voor zover ik weet.Verwijderd schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:49:
Iemand enig idee wat er gemiddeld aan kaarten binnenkomt bij informatique?
Bijna 1100 euro.. Nee dank je.. Ik wacht nog wel ff..Bartkramer0103 schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:30:
[...]
Megekko geeft aan er ook op voorraad te hebben.
EDIT:
Geeft me wel lichte hoop voor mijn Amazon order, dat gaat fanatiek F5'en worden.
Sta bij Megekko 231e voor een Asus RTX 3080 TUF en bij Alternate 279e voor een MSI Ventus RTX 3080 OC.. Gaat dus niks worden nog dit jaar vrees ik, tenzij er opeens flinke ladingen binnenkomen of mensen massaal gaan annuleren..
Ik vind trouwens Alternate nog het meest net met z'n prijzen.. De MSI Ventus is daar 759,-- en de Asus TUF zelfs maar 749,--.. De vraag is alleen of ze ooit geleverd gaan worden..
Gezien de vele wijzigingen, en het achterlopen van het updaten van de comments, staat de excel terug open voor iedereen.
Hopelijk kan iedereen zich wat gedragen, en de excel niet om zeep helpen
https://docs.google.com/s...5Q2_DWk4/edit?usp=sharing
Hopelijk kan iedereen zich wat gedragen, en de excel niet om zeep helpen
https://docs.google.com/s...5Q2_DWk4/edit?usp=sharing
En nu 3090 TUF OC:
https://www.megekko.nl/pr...90-O24G-GAMING-Videokaart
https://www.megekko.nl/pr...90-O24G-GAMING-Videokaart
iemand een idee hoe het nu met msi zit ik sta nu 2 weken al op 1 in de wachtrij en ik vrees dat ik er in dit tempo nog 3 weken sta (gaat om de ventus x3 3080 )
SI Computers heeft geen wachtrij voor deze kaart: https://www.sicomputers.n...-id-806447.html?sqr=3080&.
Ze konden me niets vertellen over de levertijden maar er is dus niemand voor je. Ik wacht mijn megekko bestelling even af, anders zet ik hem hier bij. (Op een gegeven moment moet ik ff stoppen met al mn spaargeld uitgeven aan kaart preorders)
Ze konden me niets vertellen over de levertijden maar er is dus niemand voor je. Ik wacht mijn megekko bestelling even af, anders zet ik hem hier bij. (Op een gegeven moment moet ik ff stoppen met al mn spaargeld uitgeven aan kaart preorders)
Asus Geforce RTX 3090 TUF-RTX3090-O24G-GAMING Videokaart
https://www.cdromland.nl/...90-O24G-GAMING-Videokaart
https://www.cdromland.nl/...90-O24G-GAMING-Videokaart
[ Voor 19% gewijzigd door xynomis op 23-11-2020 14:03 ]
Iets minder dan 2 weken geleden zijn er 45 Ventus 3x OC binnengekomen bij Megekko, het lijkt erop dat MSI niet zozeer doet aan de "Drip feed" van kaarten naar shops, maar kiezen voor grotere leveringen in een keer. Je bent dus in ieder geval bij de volgende leveringen. 3 weken zonder leveringen lijkt mij niet echt realistischSurpax schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:00:
iemand een idee hoe het nu met msi zit ik sta nu 2 weken al op 1 in de wachtrij en ik vrees dat ik er in dit tempo nog 3 weken sta (gaat om de ventus x3 3080 )![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar ook geen voorraad zo te zienSeraphim0 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:02:
SI Computers heeft geen wachtrij voor deze kaart: https://www.sicomputers.n...-id-806447.html?sqr=3080&.
Heb zelf hier een msi 3070 besteld:
https://www.dustinhome.nl...tx-3070-8gb-gaming-x-trio
Beweren hem 27-11 weer op voorraad te krijgen.
Verwijderd
Waar kan je bij Si de wachtrij zien?Seraphim0 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:02:
DustinhomeRendiertje schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:05:
Heb zelf hier een msi 3070 besteld:
Megekko lijkt dan eindelijk weer wat 3080 STRIX OC kaarten binnen te krijgen.
Laatste update: maandag 23-11 '20 14:01
Deze week (week 48) verwachten wij verder nog een redelijk aantal:
• Asus RTX 3080 ROG-STRIX-RTX3080-O10G-GAMING
sta zelf nog op plekje 161, maar mischien andere mensen hier wel wat dichter bij
sta zelf nog op plekje 161, maar mischien andere mensen hier wel wat dichter bij
Voor de Strix variant 3080 had si comp. weinig voor (14) maar dan nog zeggen ze pas over een paar maanden binnen te krijgen. Si krijgt gewoon heel weinig binnen per keer.Seraphim0 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:02:
Ik ken de persoon die op nr 1 staat, dus ik laat weten wanneer hij verzend bewijs heeft.yorin16 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:06:
[ Voor 27% gewijzigd door D0gtag op 23-11-2020 14:09 ]
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Oei oke. Dan maar goed dat ik hem bij megekko heb laten staan.D0gtag schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:07:
[...]
Voor de Strix variant 3080 had si comp. weinig voor (14) maar dan nog zeggen ze pas over een paar maanden binnen te krijgen. Si krijgt gewoon heel weinig binnen per keer.
Voor mensen die er een maandsalaris voor over hebben: https://www.informatique....tx-3090-24gb-aorus-x.html
Heb net eventjes met Alternate gebeld. Helaas geen voorraad van de MSI 3080 suprim X, hadden ze eerst wel maar een recall vanuit MSI (mailtje had ik gekregen)
Mijn order laat ik in ieder geval staan
Mijn order laat ik in ieder geval staan
[ Voor 3% gewijzigd door ZelianGuy op 23-11-2020 14:11 ]
Same, maar ik denk dat die kaart nooit bestaan heeft. Als iemand enig idee heeft waar deze gevonden kan worden, let me know.dnoiz schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:47:
[...]
Idem, maar droom nog steeds stiekem van een 3080 FE
Iemand enig idee wat zij ongeveer bedoelen met "een redelijk aantal"?yorin16 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:06:
Verwijderd
Ga er vanuit van minimaal 20?Timba- schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:18:
[...]
Iemand enig idee wat zij ongeveer bedoelen met "een redelijk aantal"?
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
/f/image/DNpSgEzbDUoMn0IcBqXmI106.png?f=fotoalbum_large)