Misschien moeten Alt en Az uit hetzelfde vaatje tappen? Maakt het allemaal iets overzichtelijker als consument. Zit nu al sinds launch te wachten op mn kaart die Megekko al meerdere keren binnen heeft gekregen, en bij Alternate op annuleringen na niets opgeschoten.maikie61 schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:25:
[...]
Dat idee is verkeerd.
Alternate & Azerty leveren ook.
Megekko wordt gewoon meer over gesproken vanwege hun info pagina.
Hij is zojuist op pre-order versprongen, dus nu hebben 16 mensen besteldFirelock schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:32:
Net de klantenservice gebeld van Alternate over de GIGABYTE GeForce RTX 3070 GAMING OC 8G. Ze hadden er 16 op voorraad en 14 mensen hadden al een bestelling geplaatst. Blijkbaar geen wachtrij ervoor.
RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition
Die kaart heb ik vrijdag besteld, heeft ook het hele weekend op direct leverbaar gestaan, mijne gaat nu terug vanwege coil whinemaikie61 schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:36:
[...]
Hij is zojuist op pre-order versprongen, dus nu hebben 16 mensen besteld
Zojuist de MSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X 10G OC maar besteld bij Megekko, de Strix RTX3080 ga ik annuleren in de namiddag. zodra ik de wachtrij weet zal ik dit hier plaatsen.
Artikel:BerryGosie schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:40:
Zojuist de MSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X 10G OC maar besteld bij Megekko, de Strix RTX3080 ga ik annuleren in de namiddag. zodra ik de wachtrij weet zal ik dit hier plaatsen.
VGA MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X 10G OC
Jouw positie:
1 van de 96
[ Voor 10% gewijzigd door henkdejong op 09-11-2020 12:51 ]
Oef, ik vraag me af hoeveel Gigabytes retour gaan eigenlijk xDschumi1986 schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:39:
[...]
Die kaart heb ik vrijdag besteld, heeft ook het hele weekend op direct leverbaar gestaan, mijne gaat nu terug vanwege coil whine
Die van mij had ook coil whine maar ik zit echt meters van mijn kast af, heb er geen last van.
Daarnaast vele verhalen gehoord over afnemende coil whine na een weekje.
Die van mij had echter een brakke fan... die ik zeker wel hoorde op 3 meter afstand
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Ze verwachten een significante hoeveelheid dat is >50henkdejong schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:49:
[...]
Artikel:
VGA MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X 10G OC
Jouw positie:
1 van de 96
, de wachtrij is de laatste week aardig opgelopen. Vorige week zat deze nog rond de 40.
Ik denk dat het wellicht verstandig is om mijn strix order te laten staan. Pas annuleren als MSI in zicht komt.
[ Voor 12% gewijzigd door BerryGosie op 09-11-2020 12:55 ]
Die prijzen zijn natuurlijk zonder btw dus sowieso zal een 500 euro kaart ongeveer 100 euro er boven op krijgen in Nederland. Verschillende fabrikanten doen verschillende dingen met de referentie kaart en afhankelijk van de gebruikte materialen en natuurlijk hoe veel ze er voor willen vragen kan de uiteindelijke prijs aardig oplopen. Ook hierom maakt het niet zoveel uit dat de AMD kaarten zo schappelijk geprijst zijn. Verschillende fabrikanten zullen de prijs vragen die ze willen zien. Webshops kunnen daarna ook meer vragen afhankelijk van vraag en aanbod.u4ea126 schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:19:
Waarschijnlijk een stomme vraag, maar waarom worden de kaarten allemaal aan minstens €100 duurder verkocht dan RRP? Iedereen was blij toen de prijzen werden aangekondigd maar nu blijken de kaarten wel gewoon een pak duurder te zijn dan beloofd.
Is het puur omdat de vraag zo groot is of kijk ik iets over het hoofd?
Ik heb 10 plaatsen gevallen in de Alternate TUF 3080 non OC rij, van 70 naar 60. Weet iemand als deze zijn echt verzonden of alleen geannuleerd?
Sorry voor de slecht Nederlands!
w: ow ik zag dat ze zijn al geleverd een paar paginas terug
[ Voor 14% gewijzigd door heliosik op 09-11-2020 13:10 ]
Mijn collega gaf ook al aan dat hij coilwhine had bij zijn Gigabyte 3070 Vision. Die heeft het ook terug gestuurd.GekkeR schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:53:
[...]
Oef, ik vraag me af hoeveel Gigabytes retour gaan eigenlijk xD
Die van mij had ook coil whine maar ik zit echt meters van mijn kast af, heb er geen last van.
Die van mij had echter een brakke fan... die ik zeker wel hoorde op 3 meter afstand
schumi1986 schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:39:
[...]
Die kaart heb ik vrijdag besteld, heeft ook het hele weekend op direct leverbaar gestaan, mijne gaat nu terug vanwege coil whine
Welke versie juist van Gigabyte?GekkeR schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:53:
[...]
Oef, ik vraag me af hoeveel Gigabytes retour gaan eigenlijk xD
Ik hoop dat MSI niet nog meer vertraging gaat oplopen met dit nieuws:
https://nl.hardware.info/...china-schade-nog-onbekend
https://www.computerunive...-enthusiast-graphics-card
GIGABYTE AORUS GeForce RTX3080 MASTER 10 GB OC - 969 euro
Ze hebben blijkbaar de productie flink verhoogd zo te zien. Flink wat RTX PCBs aan het bakken.Shadow_nano schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:16:
Ik hoop dat MSI niet nog meer vertraging gaat oplopen met dit nieuws:
Neh niet leuk natuurlijk, hopelijk niemand gewond geraakt. ben inderdaad wel benieuwd hoe dit de voorraad gaat beinvloeden.
Veel Giga kaarten last van coil whine las ik...Emphast schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:16:
Never ever financial advice...
Kan zijn, ik heb verschillende comments gelezen waar coil whine bij de 3080 een pak verminderde na ze een tijdje te gebruiken. Denk echter dat je niet heel kieskeurig kan zijn als je momenteel een 3080 wilt vindenkazzzdafke schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:21:
[...]
Veel Giga kaarten last van coil whine las ik...
Ik heb deze kaart en nog nooit iets van coil whine gehoord.kazzzdafke schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:21:
[...]
Veel Giga kaarten last van coil whine las ik...
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
ik wel...rajackar schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:26:
[...]
Ik heb deze kaart en nog nooit iets van coil whine gehoord.
Dat is balen. Ik hoor de koeler wel vrij goed, tenzij ik hem in de silent stand zet. Iets dat ik overigens prima vind aangezien de performance bijna hetzelfde is en de kaart rond de 70 graden blijft met veel minder koeler geluid.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
De Twitter account die ik gisteren hier postte alert ook over voorraad van Notebooksbilliger: https://twitter.com/ilovertx3000_eLMo_ schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:58:
[...]
Thnx! Weet iemand nog van een tooltje om deze te monitoren?
Zojuist een mail teruggekregen van Office Centre en zij geven aan dat de leveringsdatum voor de MSI Gaming X Trio is verschoven naar 17 december.
Dit was toch wel te verwachten hoor. Alternate krijgt niets binnen maar een kantoorzaak zou een hele(halve) pallet op korte termijn verwachten?Foetelaer schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:39:
Zojuist een mail teruggekregen van Office Centre en zij geven aan dat de leveringsdatum voor de MSI Gaming X Trio is verschoven naar 17 december.
Verwijderd
Zelfde hier. Nog geen 30 minuten daarvoor kreeg ik óók een mail van ze met het volgende:Foetelaer schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:39:
"Dit product is momenteel niet op voorraad. Ze verwachten weer voorraad te hebben op 7-12-2020."
Office centre:
Onze excuses dat de levering langer duurt dan u van ons verwacht.
Ik heb contact opgenomen met de leverancier en zij geven het volgende aan:
Dit product is momenteel niet op voorraad. Ze verwachten weer voorraad te hebben op 17 december a.s.
Als ze de voorraad binnen hebben zullen ze binnen twee werkdagen bij u gaan leveren.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en nogmaals onze excuses.
Aiiiii... dat is een behoorlijke vertraging. Wel vreemd dat zij nu al weten zo ver achteraan in de rij te staan terwijl andere webshops wel leveringen krijgen. Ach ja... Ik laat 'm nog maar even staan en kijken of er in de tussentijd nog wat vrijkomt. Vaker getwijfeld over 3090 maar die kosten rijzen me de pan uit. De 6900XT ziet er wel interessant uit en het enige voordeel aan de levertijd van officecentre is dat de reviews voor die tijd binnen zijn
Dit product is momenteel niet op voorraad. Ze verwachten weer voorraad te hebben op 17 december a.s.
Als ze de voorraad binnen hebben zullen ze binnen twee werkdagen bij u gaan leveren.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en nogmaals onze excuses.
Aiiiii... dat is een behoorlijke vertraging. Wel vreemd dat zij nu al weten zo ver achteraan in de rij te staan terwijl andere webshops wel leveringen krijgen. Ach ja... Ik laat 'm nog maar even staan en kijken of er in de tussentijd nog wat vrijkomt. Vaker getwijfeld over 3090 maar die kosten rijzen me de pan uit. De 6900XT ziet er wel interessant uit en het enige voordeel aan de levertijd van officecentre is dat de reviews voor die tijd binnen zijn
Deze zijn uitgeleverd. Ik ben 9 plekken gezakt en stond top 15. Sta nu op plek 2.heliosik schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:03:
Ik heb 10 plaatsen gevallen in de Alternate TUF 3080 non OC rij, van 70 naar 60. Weet iemand als deze zijn echt verzonden of alleen geannuleerd?
Weet iemand de wachtrij bij Megekko voor de Strix OC 3090 ?
Thanks !
Thanks !
Ze lullen maar wat uit hun nek. Ze hebben de boel nu al anderhalve maand vertraagd.Frenkovic schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:42:
Office centre:
Net contact gehad met de Alternate helpdesk.
Kleine wijziging doorgevoerd in mn order, maar qua levertijden van leveranciers voor de 30xx serie zoals Megekko dat doet kunnen ze blijkbaar niet..
*kruipt terug in het wachthoekje*
Kleine wijziging doorgevoerd in mn order, maar qua levertijden van leveranciers voor de 30xx serie zoals Megekko dat doet kunnen ze blijkbaar niet..
*kruipt terug in het wachthoekje*
[ Voor 4% gewijzigd door Stef1993 op 09-11-2020 13:54 ]
65 wachtenden voor u.Rombbb schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:51:
Thanks !
Megekko (zojuist besteld)
Megekko (lange tijd terug besteld)Artikelnr: 292742
Artikel: VGA MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X 10G OC
Jouw positie: 97 van de 98
Artikelnr: 1119243
Artikel: VGA Asus Geforce RTX 3080 ROG-STRIX-RTX3080-O10G-GAMING
Jouw positie: 137 van de 200
[ Voor 44% gewijzigd door BerryGosie op 09-11-2020 14:12 ]
Zojuist ook een Alternate update: .............................
Hier komt nog meer BTW boven op en 25 eu verzendkosten 1070 bij afrekenen (wilde hem voor een vriend halen).Emphast schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:16:
Ik heb nog een nieuwe 3090 MSI trio....anders gaat ie morgen retour. (Nieuw in doos)
Ik hou het wel toch maar bij een 3080
Ik hou het wel toch maar bij een 3080
[ Voor 11% gewijzigd door Aggressor op 10-11-2020 07:48 ]
Gigabyte GeForce RTX 3090 GAMING OC 24G Videokaart
https://www.cdromland.nl/...-GAMING-OC-24G-Videokaart
https://www.cdromland.nl/...-GAMING-OC-24G-Videokaart
Dan nog 25 euro shipping aanrekenen, zwak. De Duitse BTW verschillen ga ik wel niet elke keer berekenen, dat heb je sowieso bij elke Duitse website momenteel.EgoInvicto schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:18:
[...]
Hier komt nog meer BTW boven op en 25 eu verzendkosten 1070 bij afrekenen (wilde hem voor een vriend halen).
ASUS TUF (3080) kaarten zijn niet meer beschikbaar bij Azerty? -> check website. Alleen de strix OC 3080 nog 'te koop'
pica schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:33:
[...]
Deze ook besteld. Ben benieuwd, kan ik de TUF bij onze vrienden van Alternate annuleren.
/f/image/woUDKs9AwPFmWUK3WvvbsZBJ.png?f=fotoalbum_large)
Scheisse
Besteld via nvidia.nl ? Of ebay?Kunati schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:28:
Hij is er eindelijk, kan het nog moeilijk geloven na al die tijd!RTX 3080 FE
[Afbeelding]
Mazzelaar! Wanneer en waar besteld?Kunati schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:28:
[Afbeelding]
I stuck my head out of the window and got arrested for mooning
En dan verstuurd naar (via) je grootmoeder in Frankrijk, als ik me goed herinner?
Het blijft nog altijd doodstil bij Azerty over mijn Ventux 2x 3070. Heb besloten het maar aan te kijken en als de AMD kaarten straks wél beschikbaar zijn daar maar gewoon voor te gaan
choogen schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:31:
[...]
En dan verstuurd naar (via) je grootmoeder in Frankrijk, als ik me goed herinner?
Nee dat was iemand anders. Gewoon thuisadres hier in Belgiëchoogen schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:31:
[...]
Soms is het goed om een Belg te zijnKunati schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:32:
[...]
[...]
Nee dat was iemand anders. Gewoon thuisadres hier in België
Gaaf ding, perfecte prijs en mooi designKunati schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:28:
[Afbeelding]
weet iemand iets hoe het zit met de voorraad van asus 3070 kaarten heb de normalen (niet OC) bij azerty en sicomputers bij de lancering besteld en ik krijg van beiden geen informatie. ik snap dat de bevoorrading lang kan duren en dat er weinig kaarten zijn maar geef in ieder geval een update maar zelfs dat doen ze niet
Wat denken jullie heren en dames... Ik sta op 77 bij Alternate voor de 3080 Strix OC. Wat zal ik doen, annuleren, betaalde centjes weer terug in het zakje stoppen en afwachten tot de situatie verbeterd en meer keuze hebben down the road, of laten staan en afwachten??? Wordt er een beetje licht moe van van deze situatie.
Even spieken bij de Duitsers:Max_van_Duin schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:35:
weet iemand iets hoe het zit met de voorraad van asus 3070 kaarten heb de normalen (niet OC) bij azerty en sicomputers bij de lancering besteld en ik krijg van beiden geen informatie. ik snap dat de bevoorrading lang kan duren en dat er weinig kaarten zijn maar geef in ieder geval een update maar zelfs dat doen ze niet
https://www.proshop.de/RTX-30series-overview/
Asus levert totaal geen non-OC modellen aan momenteel.
PNY GeForce® RTX 3090, 24GB, XLR8 GAMING
https://www.informatique....090-24gb-xlr8-gaming.html
- Op voorraad bij onze leverancier. / levertijd 1-4werkdagen -
^ nog niet veel voorbij zien komen dus mss dat er mensen zijn die specifiek op deze kaarten wachten
https://www.informatique....090-24gb-xlr8-gaming.html
- Op voorraad bij onze leverancier. / levertijd 1-4werkdagen -
^ nog niet veel voorbij zien komen dus mss dat er mensen zijn die specifiek op deze kaarten wachten
Jup, 65 momenteelRombbb schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:51:
Thanks !
Ik heb overigens vandaag mijn bestelling voor de 3090 STRIX OC vandaag gecanceled. Dus mogelijk nog naar 64 vandaag :-)
[ Voor 23% gewijzigd door juggle op 09-11-2020 14:42 ]
Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl
Graag shop / besteltijd vermeldenKunati schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:28:
[Afbeelding]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Staat een paar comments terug..._eLMo_ schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:42:
[...]
Graag shop / besteltijd vermeldenwas al beantwoord
Tja lastig, ik sta al vanaf launchdate in de rij voor dezelfde kaart, plekje 12 inmiddels, maar ik heb er ook mn buik van vol, dus sta ik nu ook in de wachtrij bij Megekko voor een Aorus Master als back-up. Al blijf ik toch echt hopen eind deze maand de strix te hebben. Is gewoon een betere kaart voor een nettere prijs (Bij Alternate dan).Ancalime schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:36:
Wat denken jullie heren en dames... Ik sta op 77 bij Alternate voor de 3080 Strix OC. Wat zal ik doen, annuleren, betaalde centjes weer terug in het zakje stoppen en afwachten tot de situatie verbeterd en meer keuze hebben down the road, of laten staan en afwachten??? Wordt er een beetje licht moe van van deze situatie.
Het hangt er dus vanaf hoe graag je een Strix wil. als je genoegen kan nemen met een andere kaart is de kans dat je die gaat krijgen veel groter dan dat je dit jaar nog een Strix gaat krijgen op plek 77.
De Strix heeft mn voorkeur alhoewel ik sinds de aankondiging van de 6000 serie in dubio zit. Heb Ryzen systeem, maar gsync monitor. Als ik nu annuleer betaal ik strax de hoofdprijs, als ik laat staan zit ik strax met een kaart die ik misschien helemaal niet wil....Jefboy schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:45:
[...]
Tja lastig, ik sta al vanaf launchdate in de rij voor dezelfde kaart, plekje 12 inmiddels, maar ik heb er ook mn buik van vol, dus sta ik nu ook in de wachtrij bij Megekko voor een Aorus Master als back-up. Al blijf ik toch echt hopen eind deze maand de strix te hebben. Is gewoon een betere kaart voor een nettere prijs (Bij Alternate dan).
Het hangt er dus vanaf hoe graag je een Strix wil. als je genoegen kan nemen met een andere kaart is de kans dat je die gaat krijgen veel groter dan dat je dit jaar nog een Strix gaat krijgen op plek 77.
Het is lastig
Zelfde hier.. ik sta op plek 108... zit er zwaar over na te denken om voor een andere kaart te gaan kiezen.. misschien wel 3090 als die beter leverbaar is.. dan maar extra flappen aftikken...Ancalime schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:36:
Aangezien ik ook in de Strix OC rij sta bij Alternate, adviseer ik jullie allemaal te annuleren
Thanks !juggle schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:41:
[...]
Jup, 65 momenteel
Ik heb overigens vandaag mijn bestelling voor de 3090 STRIX OC vandaag gecanceled. Dus mogelijk nog naar 64 vandaag :-)
Weet je of de OC versie al wel opnieuw is geleverd? Anders is het gewoon wachten ben ik bang. Zodra de AMD kaarten uit komen dan ga ik daar eeen gok wagen als deze nog niet geleverd is.dragonwith schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:23:
[...]
Dit is toch belachelijk?!
Er staan bij megekko 261 mensen te wachten op die kaart en ik sta sinds de release al op nummer 3!!
Hoe mag je een kaart aanbieden die letterlijk niet geleverd wordt??? Wat zijn dit voor praktijken
Asus GeForce RTX 3070 ROG-STRIX-RTX3070-O8G-GAMING Videokaart
https://www.cdromland.nl/...070-O8G-GAMING-Videokaart
https://www.cdromland.nl/...070-O8G-GAMING-Videokaart
Ik heb vrijdag 6 november mijn bestelling geplaatst op Megekko voor de MSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO. Ik sta nu op plaats 177 van de 180, vorige vrijdag zat ik nog op plaats 182 dus vijf plaatsen dit weekend (yay!).
:fill(white):strip_exif()/f/image/fHGnndqMfoNzUPyFfUmh4q7M.png?f=user_large)
Nu zie ik dat de Gigabyte 3070 Vision 30 euro goedkoper is en er niet slecht uitziet. Helaas vind ik nergens reviews van deze kaart, maar in de google sheet staat dat er maar een wachtrij is van 7, is dit nog upgedated? En is er iemand die hem toevallig al binnen heeft? Anders bestel ik gewoon deze.
Nu zie ik dat de Gigabyte 3070 Vision 30 euro goedkoper is en er niet slecht uitziet. Helaas vind ik nergens reviews van deze kaart, maar in de google sheet staat dat er maar een wachtrij is van 7, is dit nog upgedated? En is er iemand die hem toevallig al binnen heeft? Anders bestel ik gewoon deze.
wat raden jullie aan.
Ik heb 2 rtx 3070 besteld 2x de asus dual niet oc, 1x bij azerty en 1x bij sicomputers. zou ik er 1 cancelen wat meer betalen en dan bij megekko de oc variant bestellen in de hoop dat hij daar wel aan komt of zou ik ze beiden annuleren en hopen op betere tijden of beide annuleren en voor een totaal andere kaart gaan.
Ik heb 2 rtx 3070 besteld 2x de asus dual niet oc, 1x bij azerty en 1x bij sicomputers. zou ik er 1 cancelen wat meer betalen en dan bij megekko de oc variant bestellen in de hoop dat hij daar wel aan komt of zou ik ze beiden annuleren en hopen op betere tijden of beide annuleren en voor een totaal andere kaart gaan.
De Vision ziet er niet slecht uit, maar dat witte, het moet bij je build passen als je daarom geeft. Daarom de kleine wachtrij. (Pas op: wordt dus ook wel minder gelieverd. Megekko liet een Gigabyte levering zien, 95%+ waren zwarte kaarten en geen vision).Yanii3004 schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:39:
Ik heb vrijdag 6 november mijn bestelling geplaatst op Megekko voor de MSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO. Ik sta nu op plaats 177 van de 180, vorige vrijdag zat ik nog op plaats 182 dus vijf plaatsen dit weekend (yay!).
[Afbeelding]
Heeft de winkel annulatie kosten? Indien niet, en als je extra 600 euro hebt liggen, raad ik aan eerst bestellen vooraleer je de andere cancelled.
Je kan proberen de winkel te bellen en specifiek te vragen en dat je het wilt weten omdat je niet 2 keer het geld kan opzij zetten. Misschien kunnen zij correcte info geven.
Dan bestel ik hem denkik gewoon, ben benieuwd!DiZhini schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:46:
[...]
De Vision ziet er niet slecht uit, maar dat witte, het moet bij je build passen als je daarom geeft. Daarom de kleine wachtrij. (Pas op: wordt dus ook wel minder gelieverd. Megekko liet een Gigabyte levering zien, 95%+ waren zwarte kaarten en geen vision).
Heeft de winkel annulatie kosten? Indien niet, en als je extra 600 euro hebt liggen, raad ik aan eerst bestellen vooraleer je de andere cancelled.
Je kan proberen de winkel te bellen en specifiek te vragen en dat je het wilt weten omdat je niet 2 keer het geld kan opzij zetten. Misschien kunnen zij correcte info geven.
Heeft iemand voor mij een linkje naar de sheet?
https://docs.google.com/s...ED16Fu5Q2_DWk4/edit#gid=0JustJuniorPlays schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:48:
Heeft iemand voor mij een linkje naar de sheet?
Zojuist (onverwacht) verzendbevestiging ontvangen van AlternateRazr schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:30:
[...]
Zojuist de GIGABYTE GeForce RTX 3070 GAMING OC 8G besteld bij Alternate, ben erg benieuwd of-ie ook echt te leveren is. Ik laat het hier weten!
code:
1
| 1 x JFXY0S00 GiBy 8GB D6 RTX 3070 Gaming OC 8G |
Het lijkt er dus toch op dat er af en toe een aantal kaarten binnenkomen die direct te leveren zijn. Het speelt waarschijnlijk ook mee dat dit een 3070 is, die is waarschijnlijk niet zo gewild als de 3080. Website van Alternate in de gaten houden dus!
Ik heb niets gehoord vanuit Alternate over een wachtrij, dus ik neem aan dat die er niet was. Begrijp me niet verkeerd, ik zou graag willen dat eerder geplaatste bestellingen natuurlijk ook eerder worden uitgeleverd.
Staan er ook ergens data bij om te kijken of het nog klopt? Of is dat helaas nog geen ding?
Dat is toch totaal niet onverwacht.Razr schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:50:
[...]
Zojuist (onverwacht) verzendbevestiging ontvangen van Alternate
code:
1 1 x JFXY0S00 GiBy 8GB D6 RTX 3070 Gaming OC 8G
Het lijkt er dus toch op dat er af en toe een aantal kaarten binnenkomen die direct te leveren zijn. Het speelt waarschijnlijk ook mee dat dit een 3070 is, die is waarschijnlijk niet zo gewild als de 3080. Website van Alternate in de gaten houden dus!
Ik heb niets gehoord vanuit Alternate over een wachtrij, dus ik neem aan dat die er niet was. Begrijp me niet verkeerd, ik zou graag willen dat eerder geplaatste bestellingen natuurlijk ook eerder worden uitgeleverd.
Als er staat "Direct leverbaar" en er bestellen niet honderden mensen tegelijk, dan klopt dat meestal.
De 3070's zijn inderdaad een stuk minder gewild. Hier treed dagelijks, bij meerdere webshops, vrije stock van op.
RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition
Nee en volgens mij is de sheet niet erg goed bijwerkt de afgelopen week, dus je moet de aantallen met een korreltje zout nemenJustJuniorPlays schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:51:
[...]
Staan er ook ergens data bij om te kijken of het nog klopt? Of is dat helaas nog geen ding?
wanneer komt de ventus 3x oc binnen bij megekko zou vorige week toch al gebeuren ? dacht vandaag dus
Ties are not forgotten, They're severed
Vanochtend om 8:51 bericht gekregen op mn mailtje van cdromland dat ik op plek 27 sta voor de MSI 3080 Gaming X Trio.
Ik had 17 september orderbevestiging om 15:22.
Ik had 17 september orderbevestiging om 15:22.
Krijg nu net van Alternate een order bevestiging
Nu hopen dat die ook daadwerkelijk verzonden word...
Nu hopen dat die ook daadwerkelijk verzonden word...
Gekeken op Megekko, alle 3070 MSI videokaarten minimaal 10 werkdagen wachttijd.
Van de Megekko website:xairadark schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:57:
wanneer komt de ventus 3x oc binnen bij megekko zou vorige week toch al gebeuren ? dacht vandaag dus
MSI:
Wij verwachten week 46 een significante hoeveelheid kaarten van MSI:
• MSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X 10G OC
• MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X 8G OC
De week is nog maar net begonnen
vorige week stond er dat ze de 3x oc ook binnen zouden krijgen.. maar dat was verplaatst vandaar dat ik dacht dat t vandaag zou gebeurenJefboy schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:00:
[...]
Van de Megekko website:
MSI:
Wij verwachten week 46 een significante hoeveelheid kaarten van MSI:
• MSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X 10G OC
• MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X 8G OC
De week is nog maar net begonnen
Ties are not forgotten, They're severed
https://nl.hardware.info/...k-loopt-met-een-sisser-af
Scheelt weer voor de mensen die een MSI kaart willen ontvangen
Scheelt weer voor de mensen die een MSI kaart willen ontvangen
Het is verplaatst naar deze week, maar er is nergens gezegd wanneer in de week. Kan dus ook nog op vrijdag komen.xairadark schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:01:
[...]
vorige week stond er dat ze de 3x oc ook binnen zouden krijgen.. maar dat was verplaatst vandaar dat ik dacht dat t vandaag zou gebeuren
Vandaag gebeld. Ze gingen het nakijken en uiteindelijk op backorder.. ik heb hier genoeg gehoord dat ik nu bessef dat jullie met maxict gelijk hebben en meteen mn geld teruggevraagd..CodeCaster schreef op zondag 8 november 2020 @ 16:53:
[...]
Max-ICT, dus die ga je niet krijgen. In ieder geval gegarandeerd niet op die datum, misschien over drie maanden.
Echt vaag dat er dan gewoon heel leuk 12-11-2020 staat..
Om 4 uur besteld, maar kreeg alleen een offerte verzoek opgestuurd ? Ik kon nieteens betalen bij het check-out process. In de mail staat vermeld dat dit geen order bevestiging betreft en ik moet wachten daarop met het juiste bedrag voor belasting & verzenden... tegen de tijd dat ik dan daadwerkelijk kan betalen is het zeker niet meer op voorraadVision1411 schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:44:
https://www.alternate.de/...Zanox/Textlinks/Alternate
Zotac 3080 in stock bij alternate.de
Nog een keer geprobeerd met een andere wijze door zelf een shipping address toe te voegen ipv "use billing address" maar dan is de betaal knop niet meer zichtbaar en word je doorverwezen naar Alternate.nl
[ Voor 5% gewijzigd door lithiumangel op 09-11-2020 16:21 ]
Dat is omdat de verzendkost 7euro is voor levering in Duitsland.lithiumangel schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:19:
[...]
Om 4 uur besteld, maar kreeg alleen een offerte verzoek opgestuurd ? Ik kon nieteens betalen bij het check-out process. In de mail staat vermeld dat dit geen order bevestiging betreft en ik moet wachten daarop met het juiste bedrag voor belasting & verzenden... tegen de tijd dat ik dan daadwerkelijk kan betalen is het zeker niet meer op voorraad![]()
Nog een keer geprobeerd met een andere wijze door zelf een shipping address toe te voegen ipv "use billing address" maar dan is de betaal knop niet meer zichtbaar en word je doorverwezen naar Alternate.nl
Sinds jij niet van Duitsland bent, moeten zij checken hoeveel de lever kost is en deze offerte voor je maken.
Mss bellen en vragen of ze er spoed kunnen achter zetten of kaart al opzij houden? (proberen waard)
Dat ze die momenteel niet kunnen leveren. Zoals de meest webshops hebben ze geen idee wanneer ze hem binnen zullen krijgen. Hopelijk zit die snel tussen een levering zodat je ervan kunt genieten!chief147 schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:31:
[Afbeelding]
Iemand een idee wat dit wil zeggen? Heb hiervoor een order lopen, wil dit zeggen dat ik me kaart nooit zal zien?
weet iemand waarom Informatique niet bij de google sheet staat?
https://www.scan.co.uk/shops/nvidia/rtx-30-series-faqs
Scan.co.uk houdt op een handige manier bij wat er besteld is en wat er binnen komt.
Scan.co.uk houdt op een handige manier bij wat er besteld is en wat er binnen komt.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
ik heb bij 2 winkels kaarten besteld, kost wel flink wat geld
voorschieten! Dan pas zie ik bv bij megekko, dat ik er 250 voor mij heb....
( had die google link nog niet eerder gezien)
Hoe is jullie ervaring met annuleren en geld terugstorten?
( bij megekko 2 dagen geleden geannuleerd, nog geen bericht)
Annuleren ging bij mij erg snel, misschien dat je door het weekend wat minder snel bericht had gekregen. Maar ik kreeg in ieder geval diezelfde dag nog antwoord en binnen 3 dagen stond het geld weer terug op mijn rekening.luifel schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:12:
ik heb bij 2 winkels kaarten besteld, kost wel flink wat geld
Op zaterdag 24okt de RTX 3080 TUF OC besteld bij alternate, toen stond ik op plek 166. Vandaag plek 141. Merendeel van de voorruitgang komt door gecancelde pre-orders; iedere dag wel 1.
Alleen in de paar dagen na de presentaties van AMD (28okt+) liep het aantal snel terug. Van 162 naar 156.
En op 2-11 werden er wat kaarten geleverd, want toen zakte ik van 152 naar 147.
Op deze snelheid wordt mijn bestelling geleverd eind januari 2021.
Andere sites waarop ze melden welke en hoeveel kaarten ze kregen geleverd laten een duidelijk patroon zien: fabrikanten maken eerst OC modellen en weinig non-OC modellen. Asus lijkt redelijk wat te leveren in Europa.
Maar dit gaat wel erg langzaam...
Hoe snel loopt de RTX 3080 TUF OC wachtrij bij megekko?
Megekko pronkt met leveringen op social media en is heel transparant omdat ze aardig wat ontvangen. Alternate en vele andere websites niet/nauwelijks omdat ze bar weinig binnenkrijgen. Alternate speelt daarom prijsvechter en heeft lage prijzen. Megekko kan in deze situatie juist meer geld vragen voor hun kaarten.
De vraag is dus... Als ik switch en achteraan aansluit bij megekko - is de winst in dagen eerder aan levertijd meer waard dan het 50eu prijsverschil? Hmmm....
Alleen in de paar dagen na de presentaties van AMD (28okt+) liep het aantal snel terug. Van 162 naar 156.
Andere sites waarop ze melden welke en hoeveel kaarten ze kregen geleverd laten een duidelijk patroon zien: fabrikanten maken eerst OC modellen en weinig non-OC modellen. Asus lijkt redelijk wat te leveren in Europa.
Megekko pronkt met leveringen op social media en is heel transparant omdat ze aardig wat ontvangen. Alternate en vele andere websites niet/nauwelijks omdat ze bar weinig binnenkrijgen. Alternate speelt daarom prijsvechter en heeft lage prijzen. Megekko kan in deze situatie juist meer geld vragen voor hun kaarten.
De vraag is dus... Als ik switch en achteraan aansluit bij megekko - is de winst in dagen eerder aan levertijd meer waard dan het 50eu prijsverschil? Hmmm....
Zou het bij Amzon.nl proberen, 3 november besteld als het goed is komt deze woensdag aan hij is nu onder wegHexerPsy schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:20:
Op zaterdag 24okt besteld de RTX 3080 TUF OC besteld bij alternate, toen stond ik op plek 166. Vandaag plek 141. Merendeel van de voorruitgang komt door gecancelde pre-orders; iedere dag wel 1.
Heb je hem van amazon zelf als retailer besteld? en zoniet, welke dan wel?bloodlynx schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:23:
[...]
Zou het bij Amzon.nl proberen, 3 november besteld als het goed is komt deze woensdag aan hij is nu onder weg
Afgelopen vrijdag de https://azerty.nl/product...g-videokaart-24-gb-gddr6x besteld na 4 weken op de 3080 te hebben gewacht.
Zojuist bericht gekregen dat deze verzonden is
Zojuist bericht gekregen dat deze verzonden is
Ik heb met de distill plug-in deze pagina in de gaten gehouden: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1JustJuniorPlays schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:24:
[...]
Heb je hem van amazon zelf als retailer besteld? en zoniet, welke dan wel?
In dit geval is door Amazon zelf de kaart verstuurd.
Heb jij met die plugin alleen het prijsvakje in de gaten gehouden of de hele pagina?bloodlynx schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:28:
[...]
Ik heb met de distill plug-in deze pagina in de gaten gehouden: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
In dit geval is door Amazon zelf de kaart verstuurd.
Heb je ein-de-lijk je kaart verzonden gekregen staat de bezorgstatus al de hele dag op "Sorteren" in DHL... heb een angstig voorgevoel dat dit weleens een onderzoek kan gaan worden...
Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl
Dit blijft toch echt een persoonlijke kwestie. Ik zat 20 plekken hoger voor dezelfde kaart, en volgens mij is het bij alternate.nl de beste prijs in Europa maar zag het echt niet zitten om langer te wachten.Ancalime schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:36:
Zien dat alternate.de meer reviews voor de kaart heeft dan dat er in Nederland uitgeleverd waren, de Reddit thread over duurdere kaarten die geleverd waren voordat de launch-day mensen hun kaarten hadden etc, hielp ook niet mee.
Dus laatst dezelfde kaart voor 1040 via Reichelt gewoon de knoop doorgehakt, volgende dag in huis.
De tijd gespendeerd in deze thread, het checken van de wachtrij, opzetten van distill.io scenario's etc heeft me uiteindelijk meer gekost in productiviteit op werk/verlies van vrije tijd dan wat ik extra heb betaald.
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/ZcHsjg24j2zOJcAQhzooeSb7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ULMzmrIPuhkCFvS0dSaqXNSz.jpg?f=fotoalbum_large)