Krijg net de bevestiging dat de kaart wordt uitgeleverd!mouzetc schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:14:
[...]
Informatique is een van de weinige shops met betrouwbare voorraadcheck. Wil verder nog niets zeggen, kan zijn dat hij net iets te laat was.
Goed te zien dat informatique inmiddels ook in ieder geval iets binnen krijgt.
[ Voor 8% gewijzigd door xynomis op 06-11-2020 11:17 ]
Wat een drama, 3080 MSI Ventus 3x echt nog steeds plek 207 bij Alternate. zijn ze wel open haha
Komen de 3070 van MSI ook nog ergens weer op voorraad ik was te laat bij de eerste batch namelijk....
Informatique:
:fill(white):strip_exif()/f/image/s3TQlXb4OjKIPK4z58lV4Vh4.png?f=user_large)
Ik ben denk ik net te laat.
:fill(white):strip_exif()/f/image/s3TQlXb4OjKIPK4z58lV4Vh4.png?f=user_large)
Ik sta bij Megekko op plek 71/256 voor de MSI 3070 Ventus 3X OC.NakuPrey schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:18:
Komen de 3070 van MSI ook nog ergens weer op voorraad ik was te laat bij de eerste batch namelijk....
:fill(white):strip_exif()/f/image/L49vakrqmLAM2rDtqMgtEHXW.png?f=user_large)
Heb nog nooit eerder bij informatique besteld, maar dit lijkt me goed te komen? Ik neem aan dat hier vandaag nog verzonden zal worden, gezien het product op voorraad was toen ik bestelde.
Plek 25 (bij Megekko).. elke avond voor ik naar bed ga een gebedje dat er voldoende binnenkomenChocopastaa schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:19:
[...]
Ik sta bij Megekko op plek 71/256 voor de MSI 3070 Ventus 3X OC.
Precies het zelfde, alleen nog geen mail gehad of iets.Erraa schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:23:
[Afbeelding]
Heb nog nooit eerder bij informatique besteld, maar dit lijkt me goed te komen? Ik neem aan dat hier vandaag nog verzonden zal worden, gezien het product op voorraad was toen ik bestelde.
Ook heb ik betaald met klarna... weet niet of dit enigszins problemen op levert.
Dat lijkt er wel op. Wat een gekkenhuis! Succes!!!mackatack schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:18:
Informatique:
[Afbeelding]
Dit is dik in orde, morgen je kaart in huis!Erraa schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:23:
[Afbeelding]
Signature
Had gisteren een mail gestuurd naar cdromland. En dit was hun antwoord. Hoop dat mijn msi ventus 3x erbij zit. Stond namelijk op plek 38, dus er zijn een aantal geleverd of geannuleerd.NakuPrey schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:18:
Helaas is het voor ons net zo afwachten als voor de klant. Wij zien op het moment dat wij een pakket ontvangen en openen welke videokaarten dit zijn en hoeveel dit er zijn.
Helaas hebben we hier verder geen informatie over. Wel sta je op dit moment op plek 30 😊.
Ik hoop toch vandaag echt een 3080 te kunnen scoren! Eindelijk inbouwen na een hoop twijfel en wissel.
Heb nog een Inno3D 3070 iChill 4x thuis staan, welke tegen koopprijs weg mag, pm me dan even, anders ga ik m vanmiddag retouren!
Alle hoop op MSI vanmiddag!
Heb nog een Inno3D 3070 iChill 4x thuis staan, welke tegen koopprijs weg mag, pm me dan even, anders ga ik m vanmiddag retouren!
Alle hoop op MSI vanmiddag!
Signature
niks tegen jou hoor maar ik vind het zo kut om te zien dat mensen een kaart gister hebben besteld en vandaag binnen hebben terwijl er nog mensen zijn die zitten al vanaf de lancering te wachten op hun kaartj.bramer schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:28:
[Afbeelding]
Gisteren bij coolblue de "Gigabyte GeForce RTX 3070 EAGLE OC 8G" besteld net binnen gekregen.
veel plezieer er veder meej.bramer schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:28:
[Afbeelding]
Gisteren bij coolblue de "Gigabyte GeForce RTX 3070 EAGLE OC 8G" besteld net binnen gekregen.
Begrijpelijk, om misschien wat te troosten via coolblue heb ik er wel 60 euro meer voor moeten betalen dan bij megekko.Max_van_Duin schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:31:
[...]
niks tegen jou hoor maar ik vind het zo kut om te zien dat mensen een kaart gister hebben besteld en vandaag binnen hebben terwijl er nog mensen zijn die zitten al vanaf de lancering te wachten op hun kaart
[ Voor 49% gewijzigd door j.bramer op 06-11-2020 11:34 ]
https://azerty.nl/product...-oc-videokaart-8-gb-gddr6
2-3 werk dagen "MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X OC - Videokaart"
2-3 werk dagen "MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X OC - Videokaart"
Congrats! Ik moet nog een week wachten eer er (volgens de berichtgeving) weer wat van de Eagle OC binnenkomt bij Megekko. En dat terwijl ik 'm al op launch day 14:25 heb besteld (en pas zo laat door alle problemen met het winkelwagentje op de site).j.bramer schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:28:
[Afbeelding]
Goed, we mogen (nog) niet klagen t.o.v. sommige 3080 kopers natuurlijk, 1 of 2 weken is niks t.o.v. de hel die zij moeten doorstaan. Maar wel een beetje zuur om te zien dat mensen die later bestellen 'm dan wel meteen in huis hebben
Magoed, genoeg zielig gezeik! Enjoy your new card man
Kwart over 3 op 17 september een 3080 besteld bij Alternate en sta nog steeds nummer 50 voor een Ventus. Denken jullie dat het nog goedkomt?
Na 5 weken bij Alternate op de Asus 3080 TUF OC te hebben gewacht gisteren toch maar de Gigabyte 3090 Master besteld. Die is ook gelijk verstuurd, dus ik mag vanmiddag een pakketje verwachten.
Natuurlijk is die 3090 belachelijk geprijst, ik verwacht dat de RX6900XT een betere prijs/performance verhouding heeft, maar mijn computer van 6 maanden oud mag nu eindelijk wel eens een fatsoenlijke kaart hebben. Ik begon steeds meer te twijfelen over de 10GB vram van de 3080 (wil straks gaan spelen met VR) en nog langer wachten -op de AMD kaarten- zag ik niet zitten. Dat is namelijk nog weer 4 weken verder, en dan is het hopen dat AMD beter kan leveren dan Nvidia.Daarnaast wilde ik dan liever een AIB (stillere fans), en dan wordt het al gauw januari.
Iedereen die bij Alternate op een TUF OC 3080 zit te wachten is weer een plekje opgeschoven. Ik stond op ~65
Natuurlijk is die 3090 belachelijk geprijst, ik verwacht dat de RX6900XT een betere prijs/performance verhouding heeft, maar mijn computer van 6 maanden oud mag nu eindelijk wel eens een fatsoenlijke kaart hebben. Ik begon steeds meer te twijfelen over de 10GB vram van de 3080 (wil straks gaan spelen met VR) en nog langer wachten -op de AMD kaarten- zag ik niet zitten. Dat is namelijk nog weer 4 weken verder, en dan is het hopen dat AMD beter kan leveren dan Nvidia.Daarnaast wilde ik dan liever een AIB (stillere fans), en dan wordt het al gauw januari.
Iedereen die bij Alternate op een TUF OC 3080 zit te wachten is weer een plekje opgeschoven. Ik stond op ~65
[ Voor 6% gewijzigd door Allard op 06-11-2020 11:42 ]
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Megekko ontvangt tegen het einde van deze week een significant aantal MSI kaarten. Dit is de eerste levering van MSI kaarten bij megekko zover ik weet. Misschien dat MSI zijn zaakjes weer op orde begint te krijgen, helaas kan je niets anders doen dan wachtenJo0wZ schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:39:
Kwart over 3 op 17 september een 3080 besteld bij Alternate en sta nog steeds nummer 50 voor een Ventus. Denken jullie dat het nog goedkomt?
bedankt maar maar ik kan nog wel effe wachten ik heb de asus dual 3070 besteld bij azerty en sicomputers + ik vind het nou niet echt een mooie kaart ik vind het ook net iets te duur maar toch bedanktj.bramer schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:33:
[...]
Begrijpelijk, om misschien wat te troosten via coolblue heb ik er wel 60 euro meer voor moeten betalen dan bij megekko.
"Het einde van deze week" nemen ze wel heel erg letterlijk dan, gezien het vrijdag is. En ondertussen ook al bijna 12 uur.Chocopastaa schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:42:
[...]
Megekko ontvangt tegen het einde van deze week een significant aantal MSI kaarten. Dit is de eerste levering van MSI kaarten bij megekko zover ik weet. Misschien dat MSI zijn zaakjes weer op orde begint te krijgen, helaas kan je niets anders doen dan wachten
Of zouden ze op zaterdag ook nog een levering kunnen krijgen? Lijkt me dat het over werkdagen gaat, toch?
Kan je beter een 3070 kopen en die inruilen tegen de tijd dat de RX6900XT komt. Nu laat je je afzetten door Nvidia.Allard schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:41:
Na 5 weken bij Alternate op de Asus 3080 TUF OC te hebben gewacht gisteren toch maar de Gigabyte 3090 Master besteld. Die is ook gelijk verstuurd, dus ik mag vanmiddag een pakketje verwachten.
Dit heeft Megekko zelf niet in de hand lijkt me..Seroth schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:45:
[...]
"Het einde van deze week" nemen ze wel heel erg letterlijk dan, gezien het vrijdag is. En ondertussen ook al bijna 12 uur.
Of zouden ze op zaterdag ook nog een levering kunnen krijgen? Lijkt me dat het over werkdagen gaat, toch?
denk je dan dat AMD wel goedkoop zal zijn ik denk het eigenlijk nietGrotbewoner schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:46:
[...]
Kan je beter een 3070 kopen en die inruilen tegen de tijd dat de RX6900XT komt. Nu laat je je afzetten door Nvidia.
Altijd lastig, anders doe je wat langer met de 3070 tot de prijzen voor de duurdere kaarten normaal zijn. 3070 is sterk zat voor praktisch alles.Max_van_Duin schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:47:
[...]
denk je dan dat AMD wel goedkoop zal zijn ik denk het eigenlijk niet
Dit is in ieder geval de 3e levering.Chocopastaa schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:42:
[...]
Megekko ontvangt tegen het einde van deze week een significant aantal MSI kaarten. Dit is de eerste levering van MSI kaarten bij megekko zover ik weet. Misschien dat MSI zijn zaakjes weer op orde begint te krijgen, helaas kan je niets anders doen dan wachten
Sinds de 80/90 launch of 3070? Ik doe namelijk pas sinds de 3070 launch mee, dus daar doelde ik meer op. Anders heb ik even 2 leveringen MSI kaarten gemist, maar dat zou kunnen hoor.
Vast wel, volgens mij is Megekko op dit moment één van de webshops waar de info die ze geven het meest accuraat is. Helaas was er bij de vorige levering 1 te weinig dus ik houd goede hoop dat de mijne in ieder geval vandaag verstuurd wordtJo0wZ schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:39:
Er zijn hiervoor al 2x leveringen geweest, dit zou de 3e keer zijn. Eindelijk, want ik sta na die 2 andere leveringen als 2e in de wachtrij voor een 3080 gaming x trioChocopastaa schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:42:
[...]
Volgens mij zijn er nog geen 3070 kaarten van MSI geleverd bij Megekko.. iig geen Ventus x3 kaartenChocopastaa schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:50:
[...]
Sinds de 80/90 launch of 3070? Ik doe namelijk pas sinds de 3070 launch mee, dus daar doelde ik meer op. Anders heb ik even 2 leveringen MSI kaarten gemist, maar dat zou kunnen hoor.
Na de 80/90 launchJeroenD92 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:54:
[...]
Volgens mij zijn er nog geen 3070 kaarten van MSI geleverd bij Megekko.. iig geen Ventus x3 kaarten
Aangezien het een reactie was op iemand die een 3080 besteld had kon ik dat niet weten. Tot nu toe lijkt de info van Megekko wel goed te kloppen. Ik neem aan dat de info die zij verstrekken op basis van de forecast/verzendingen van de toeleveranciers wordt opgesteld en dat op het moment dat Megekko schrijft "verwachten wij" dat het al verzonden is of zo goed als verzonden is.Chocopastaa schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:50:
[...]
Iemand ooit nieuws kunnen krijgen van Informatique? ze delen echt niks! Ik sta nu al 2 weken op nr 1 voor Gigabyte RTX 3080 Vision OC maar nog niks gehoord erover! Elke keer krijg ik dezelfde template email. Iemand hier iets over gehoord?
Ze delen alleen wat ze weten, ik heb altijd netjes en vriendelijk antwoord gekregen. ;-) Vorige week maandag hebben ze minimaal 4 3080 GB Visions ontvangen, ik was zelf nummer 4. Tussen de levering begin en eind oktober zat 3 weken of dat patroon zo blijft - geen idee.kenan0x0 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:00:
Iemand ooit nieuws kunnen krijgen van Informatique? ze delen echt niks! Ik sta nu al 2 weken op nr 1 voor Gigabyte RTX 3080 Vision OC maar nog niks gehoord erover! Elke keer krijg ik dezelfde template email. Iemand hier iets over gehoord?
Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600
De 3070 Vision OC staat ook te koop en op leverbaar, voor 669. https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1688819?
Mijn ASUS STRIX OC 3080 is inmiddels onderweg met PostNL naar het ophaalpunt!
Winkel? Besteltijd? ;pLekiame schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:30:
Mijn ASUS STRIX OC 3080 is inmiddels onderweg met PostNL naar het ophaalpunt!
Signature
:fill(white):strip_exif()/f/image/ChT7qjo32efuDbsgSve95Ef1.png?f=user_large)
Het wachten is ten einde, wat een rit...
Nu ja, nog tot maandag denk ik. Denk niet dat ze op zaterdag leveren, zeker niet richting België.
Veel succes allemaal, en bedankt voor de constante stock updates & wachtrij overzichten!
Precies het zelfde haha, maar alsnog geen 1 mail gekregen of iets...Erraa schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:32:
[Afbeelding]
Het wachten is ten einde, wat een rit...
Nu ja, nog tot maandag denk ik. Denk niet dat ze op zaterdag leveren, zeker niet richting België.
Veel succes allemaal, en bedankt voor de constante stock updates & wachtrij overzichten!
Wie trouwens op zoek is, de Aorus 3080 is er nog steeds: https://www.informatique....tx-3080-10gb-aorus-m.html
Wel een meerprijs over msrp, maarja...
Megekko, ik stond de afgelopen 3 weken op plekje #1 :-)
Hier sta ik nu opLekiame schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:36:
[...]
Megekko, ik stond de afgelopen 3 weken op plekje #1 :-)
En dat is ook gewoon zuur. Alle kaarten die "direct leverbaar" zijn, zijn allemaal een stuk duurder.Mmore schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:21:
[...]
De 3070 Vision OC staat ook te koop en op leverbaar, voor 669. https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1688819?
Ik heb €589 betaald bij Megekko voor een Eagle OC. Eind volgende week komt er een "aantal" binnen. Ik sta op plek nr. 7 dus ik hoop dat "een aantal" meer dan 4 of 5 inhoudt.
Ik betwijfel echt of de Gaming OC of de Vision OC het qua performance t.o.v. de Eagle OC ook kunnen verantwoorden dat ze €80+ duurder zijn. Lijkt me niet. En die Vision OC is ook nog eens een stuk lelijker - behalve misschien als je per sé een witte build wil maken.
En dit ook. Voor dat geld heb je een 6900XT die (mits we AMD's eigen benchmarks moeten geloven) praktisch net zo goed presteert als een 3090. Dat is toch belachelijk? Je kunt me niet wijsmaken dat deze AORUS echt €300 aan prestatieverschil boven een 3080 Founders Edition oplevert.Erraa schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:35:
Wie trouwens op zoek is, de Aorus 3080 is er nog steeds: https://www.informatique....tx-3080-10gb-aorus-m.html
Maandag heb ik een annuleringsverzoek van mijn bestelling gemailed naar office centre.
Ik had er nog niets op gehoord, dus heb vandaag eventjes gebeld. De vrouw aan de lijn gaf aan dat ze een grote achterstand hadden bij de mailbox, en ze zou het nu in orde voor me maken.
Ze gaf ook aan dat leveringsdatum op dit moment staat op 16 november.
Ik had er nog niets op gehoord, dus heb vandaag eventjes gebeld. De vrouw aan de lijn gaf aan dat ze een grote achterstand hadden bij de mailbox, en ze zou het nu in orde voor me maken.
Ze gaf ook aan dat leveringsdatum op dit moment staat op 16 november.
Was dit de versie van 899,-?langestefan schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:42:
[Afbeelding]
En daar is ie eindelijk, gisteren met geluk kunnen bestellen bij alternate. De rest succes en hopelijk hebben jullie hem snel
Want als dat zo is dan zullen er enorm veel boze mensen zijn omdat ze nog in de wachtrij staan sinds launch day.
Jep. En ja klopt, is ook niet netjes hoe dit gegaan is. Ik sta zelf voor meerdere kaarten al sinds launch in de wachtrij dus dat ik er nu eindelijk eentje heb ben ik wel blij om.Bron schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:45:
[...]
Was dit de versie van 899,-?
Want als dat zo is dan zullen er enorm veel boze mensen zijn omdat ze nog in de wachtrij staan sinds launch day.
Ik kreeg 3 uur later doodleuk een mail van coolblue dat er weer voorraad was, terwijl het ondertussen alweer uitverkocht was. Beetje onnuttig zo'n functie als er een vertraging op zit in dit gevalxynomis schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:05:
https://www.coolblue.nl/p...tx-3070-gaming-oc-8g.html
Gigabyte GeForce RTX 3070 GAMING OC 8G
https://www.coolblue.nl/p...rtx-3070-eagle-oc-8g.html
Gigabyte GeForce RTX 3070 EAGLE OC 8G
direct leverbaar!
Ja het coolblue-systeem werkt voor geen kanten en is hoognodig aan vervanging/update toe. Niets kunnen scoren?Ketho schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:48:
[...]
Ik kreeg 3 uur later doodleuk een mail van coolblue dat er weer voorraad was, terwijl het ondertussen alweer uitverkocht was. Beetje onnuttig zo'n functie als er een vertraging op zit in dit geval
[Afbeelding]
Vanavond mijn Gigabyte GeForce RTX 3080, 10GB, Aorus Master ophalen bij
Informatique.
Wel iets meer dan ik in gedachten had voor een 3080 maar ben wel gelijk klaar.
Iedereen succes gewenst verder met alles
Informatique.
Wel iets meer dan ik in gedachten had voor een 3080 maar ben wel gelijk klaar.
Iedereen succes gewenst verder met alles
Ha, goed gegokt duslangestefan schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:42:
[Afbeelding]
En daar is ie eindelijk, gisteren met geluk kunnen bestellen bij alternate. De rest succes en hopelijk hebben jullie hem snel
Ik wacht nog op bevestiging van Tones op levering van de Zotac AURA OC 3080, ben benieuwd.
Fijn om te zien dat er mondjesmaat meer 3080's uitgeleverd worden, wel erg zuur voor bestellers van het eerste uur dat die nu in een wachtrij blijven staan terwijl scalpende retailers wel uitleveren aan mensen die er meer voor over hebben...
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Ik snap niet dat hier niet meer outrage over is. De mensen die nog in de tientallen of honderden in de wachtrij staan zouden samen beklag moeten doen bij de desbetreffende winkels die dit flikken. Gewoon met z'n tientallen of honderden massaal gaan bellen, mailen, en op social media posten (vooral dat laatste brengt natuurlijk veel negatieve aandacht met zich mee, waardoor winkeliers geforceerd worden om hier sneller en adequater op te reageren).p0st schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:00:
[...]
... wel erg zuur voor bestellers van het eerste uur dat die nu in een wachtrij blijven staan terwijl scalpende retailers wel uitleveren aan mensen die er meer voor over hebben...
Social media bombardement en trustpilot. En natuurlijk kassa of radar o.i.d. aanschrijvenSeroth schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:04:
[...]
Ik snap niet dat hier niet meer outrage over is. De mensen die nog in de tientallen of honderden in de wachtrij staan zouden samen beklag moeten doen bij de desbetreffende winkels die dit flikken. Gewoon met z'n tientallen of honderden massaal gaan bellen, mailen, en op social media posten (vooral dat laatste brengt natuurlijk veel negatieve aandacht met zich mee, waardoor winkeliers geforceerd worden om hier sneller en adequater op te reageren).
Waar ben je nou precies boos over? Dat er een aantal winkels geen wachtrij meer hebben voor kaart X en deze gewoon te koop aanbieden?!Seroth schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:04:
[...]
Ik snap niet dat hier niet meer outrage over is. De mensen die nog in de tientallen of honderden in de wachtrij staan zouden samen beklag moeten doen bij de desbetreffende winkels die dit flikken. Gewoon met z'n tientallen of honderden massaal gaan bellen, mailen, en op social media posten (vooral dat laatste brengt natuurlijk veel negatieve aandacht met zich mee, waardoor winkeliers geforceerd worden om hier sneller en adequater op te reageren).
Signature
Nee, dat sommige winkels (met name met de 3080) voorraad binnenkrijgen, deze online te koop aanbieden (voor een flinke meerprijs ten opzichte van MRSP), terwijl er voor diezelfde kaart nog wachtrijen bij dezelfde winkels zijn.mouzetc schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:08:
[...]
Waar ben je nou precies boos over? Dat er een aantal winkels geen wachtrij meer hebben voor kaart X en deze gewoon te koop aanbieden?!
Als je het topic naleest zie je dat dit i.i.g. al meerdere malen bij Alternate is gebeurd.
Dit wordt zo weer allemaal verwijderd.mouzetc schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:08:
[...]
Waar ben je nou precies boos over? Dat er een aantal winkels geen wachtrij meer hebben voor kaart X en deze gewoon te koop aanbieden?!
En ja de anderen mensen hebben een punt. Er staan mensen in de wachtrij en dan krijgen ze deZELFDE kaart binnen maar die verkopen ze voor een hogere prijs! Zo werkt dat niet. Je moet eerst alle mensen die in de rij staan en hun geld geparkeerd hebben uitleveren. Daarna mag je doen wat je wilt. Anders ben je geen goede klantvriendelijke winkel en moet je opzouten. Punt.
Back on topic dan maaR?
Nee, hij is boos op wat er er gisteren gebeurde bij Alternate.mouzetc schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:08:
[...]
Er was een link waar je een Gigabyte Gaming OC kon bestellen op voorraad voor 899,-
Deze link kon je echter niet vinden door gewoon te zoeken op de website zelf. Ik weet niet hoe de tweaker die hem linkte aan deze link kwam.
Nu zijn deze kaarten uitgeleverd, samen met 15 kaarten die zijn verzonden naar mensen die in de wachtrij stonden.
Echter is de wachtrij veel langer dan 15 en hebben de mensen (waaronder ik) die hem voor 899,- via die link hebben besteld voorrang gekregen.
Of het een fout is of opzettelijk, who knows
Wettelijk gezien moet je een overeenkomst binnen een redelijke termijn nakomen.Seroth schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:09:
[...]
Nee, dat sommige winkels (met name met de 3080) voorraad binnenkrijgen, deze online te koop aanbieden (voor een flinke meerprijs ten opzichte van MRSP), mensen dan hier (of elders) terwijl er voor diezelfde kaart nog wachtrijen bij dezelfde winkels zijn.
Als je het topic naleest zie je dat dit i.i.g. al meerdere malen bij Alternate is gebeurd.
Wat redelijk is daar kun je over discussiëren.
Maar in principe is er niets op tegen wat de webshops doen, ze genereren gewoon extra inkomsten.
Ik ben er zelf ook zuur van hoor, wacht ook al eeuwen op een kaart.
Ook als ze dit zelf op hun website hebben staan?Doodskist schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:11:
[...]
Maar in principe is er niets op tegen wat de webshops doen, ze genereren gewoon extra inkomsten.
Al komen ze hier natuurlijk een soort onderuit aangezien ze hem als "nieuw/ander" product op de site hadden staanAlle nieuwe bestellingen worden achteraan de wachtrij toegevoegd en alle orders worden op volgorde van bestellen uitgeleverd.
[ Voor 12% gewijzigd door DennisDeMennis op 06-11-2020 13:17 ]
Let wel dat dit artikel een andere link betrof. Dus theoretisch gezien niet hetzelfde...DennisDeMennis schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:17:
[...]
Ook als ze dit zelf op hun website hebben staan?
[...]
Dat in het de praktijk om dezelfde kaart ging omdat ze mogelijk een "foutje" hebben gemaakt.
Denk dat je geen poot hebt om op te staan eerlijk gezegd.
Je had 't zelf al toegevoegd
[ Voor 3% gewijzigd door Stoksbrood op 06-11-2020 13:19 ]
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Ah oke, duidelijk! Kon de gequote post niet klikken/vinden. Dat is idd vervelend, maar lijtk me eerder een fout en verder nog niet voorgekomen afaik. Niet gelijk met hooivorken werpenBron schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:10:
[...]
Nee, hij is boos op wat er er gisteren gebeurde bij Alternate.
Er was een link waar je een Gigabyte Gaming OC kon bestellen op voorraad voor 899,-
Deze link kon je echter niet vinden door gewoon te zoeken op de website zelf. Ik weet niet hoe de tweaker die hem linkte aan deze link kwam.
Nu zijn deze kaarten uitgeleverd, samen met 15 kaarten die zijn verzonden naar mensen die in de wachtrij stonden.
Echter is de wachtrij veel langer dan 15 en hebben de mensen (waaronder ik) die hem voor 899,- via die link hebben besteld voorrang gekregen.
Of het een fout is of opzettelijk, who knows
@Lycan-Strife dit is redelijk ontopic, no worries?
https://www.informatique....rtx-3080-10gb-vision.html 3080 Vision OC op voorraad, mooie prijs a 829!
[ Voor 8% gewijzigd door mouzetc op 06-11-2020 13:21 ]
Signature
Voor geinteresseerden, in de rij bij alternate voor MSI 3080 gaming x positie 526
Sinds bestelling in begin okt ong 100 posities gezakt.
Iemand inzicht in hoe lang de rijen zijn voor de msi3080 bij andere shops?
Sinds bestelling in begin okt ong 100 posities gezakt.
Iemand inzicht in hoe lang de rijen zijn voor de msi3080 bij andere shops?
[ Voor 3% gewijzigd door Xasus op 06-11-2020 13:25 ]
>10 op voorraad. Weet niet waarom je voor dit fan design zou kiezen, maar ze zijn er wel 
https://www.cdromland.nl/...3090-TURBO-24G-Videokaart
https://www.cdromland.nl/...3090-TURBO-24G-Videokaart
Als je dat al kunt bewijzen, en daar überhaupt zin en tijd voor maakt. Dan heb je geen schadepost en kun je er alsnog niets mee.DennisDeMennis schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:17:
[...]
Ook als ze dit zelf op hun website hebben staan?
[...]
Al komen ze hier natuurlijk een soort onderuit aangezien ze hem als "nieuw/ander" product op de site hadden staan
Gewoon wachten is het devies.
Heb mijn order geannuleerd,wil toch graag cod erbij,dus nu is er een Gigabyte GeForce RTX 3080, 10GB, Aorus Master beschikbaar bij Informatique.
Bedankt voor het bewijs, Dit is dus precies de kaart die ik al op launch day (binnen kwartier) heb "ge pre-orderd"langestefan schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:42:
[Afbeelding]
Ik ben echt HEEEEEL boos op Alternate nu.
Mag hier alleen babbelen over levertijden en prijzen - niet over winkels die je naaienmouzetc schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:19:
[...]
Ah oke, duidelijk! Kon de gequote post niet klikken/vinden. Dat is idd vervelend, maar lijtk me eerder een fout en verder nog niet voorgekomen afaik. Niet gelijk met hooivorken werpen
@Lycan-Strife dit is redelijk ontopic, no worries?
https://www.informatique....rtx-3080-10gb-vision.html 3080 Vision OC op voorraad, mooie prijs a 829!
Iemand heeft 'm inderdaad gehijackedVirtua schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:27:
Heb mijn order geannuleerd,wil toch graag cod erbij,dus nu is er een Gigabyte GeForce RTX 3080, 10GB, Aorus Master beschikbaar bij Informatique.
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Same here. Ik wacht nog tot ik terug gebeld wordt door Alternate. Gisteren is dit beloofd en niet gebeurd, hoop vandaag wel.Anakin_ schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:38:
[...]
Bedankt voor het bewijs, Dit is dus precies de kaart die ik al op launch day (binnen kwartier) heb "ge pre-orderd"
Verwijderd
Update op de Megekko site:
Vandaag, op 6-11-2020, zijn een aantal van de volgende kaarten geleverd:
• Gigabyte GeForce RTX 3070 AORUS MASTER 8G
• Gigabyte GeForce RTX 3090 TURBO 24G
Hoop dat de significante levering MSI kaarten vandaag ook binnen komt.
Ik zou zeggen dat het wel degelijk betrekking heeft op "Levertijden" als men weet dat een pre-order geen prioriteit heeft. Zelf zag ik het artikel van 3080 ook, alleen ging ik ervan uit dat het een fout was van Alternate.
Het is dus wel handig voor mensen om te weten dat Alternate dus niet cared om pre-orders als ze goedkoper zijn, zodat mensen hier volgende keer gelijk kunnen orderen zonder twijfels.
Het is dus wel handig voor mensen om te weten dat Alternate dus niet cared om pre-orders als ze goedkoper zijn, zodat mensen hier volgende keer gelijk kunnen orderen zonder twijfels.
Zojuist m'n EVGA RTX 3080 XC3 Gaming (non Ultra) gecanceld, stond 7e bij AlternateNL. Nu zen3 binnen is ga ik liever voor een 6800XT. Mensen schuiven dus weer een plekje op
Dit hoop ik ook, maar gezien de "Wij verwachten" en het feit dat "tegen het einde van deze week" toch al wel een beetje plaats had moeten vinden denk ik zo, heb ik mijn twijfels..Verwijderd schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:45:
Zaterdag valt natuurlijk ook nog binnen de week.. al weet ik niet of z edaar in het weekend werken?Verwijderd schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:45:
Ik hoopte eigenlijk mijn 3070 Ventus x3 in/voor het weekend binnen te krijgen. Echter wordt de kans met het uur kleiner
Maar goed.. ze hadden ook geen informatie over MSI op hun site kunnen zetten.. dan wisten we helemaal niets
17 zelfs 😂Jefboy schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:27:
[...]
Dat zijn nog steeds meer kaarten dan Alternate heeft gehad. Die hebben volgens mij in totaal 18 kaarten uitgeleverd sinds launch.
net een alert gehad - op de duitse asus webshop was de 3080 TUF OC even beschikbaar.
Maar toen ik naar de productpage ging was die al weer weg:
https://webshop.asus.com/...s-tuf-rtx3080-o10g-gaming
Maar toen ik naar de productpage ging was die al weer weg:
https://webshop.asus.com/...s-tuf-rtx3080-o10g-gaming
xD niet 1 uur geleden heb ik hier een reactie geplaatst of iemand iets weet over de RTX 3080 Vision bij Informatique (toen was het nog niet op voorraad). Nu zie ik dat mijn order uitleverbaar is en wordt verzonden!
The wait is over!! Succes voor mensen die nog steeds wachten!
The wait is over!! Succes voor mensen die nog steeds wachten!
Deze mensen hebben dan ook veel te veel betaalt (650 euro) voor een kaart die op Megekko erop staat voor 590. Voor dat verschil wacht ik dan nog wel even.Max_van_Duin schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:31:
[...]
niks tegen jou hoor maar ik vind het zo kut om te zien dat mensen een kaart gister hebben besteld en vandaag binnen hebben terwijl er nog mensen zijn die zitten al vanaf de lancering te wachten op hun kaart
Jammer is alleen dat ik zelf ook al dikke premium betaald heb, 1700 euro voor 3090 MSI gaming x trio, maar nog geen kaart.Hansolooo2001 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:58:
[...]
Deze mensen hebben dan ook veel te veel betaalt (650 euro) voor een kaart die op Megekko erop staat voor 590. Voor dat verschil wacht ik dan nog wel even.
Wilde laatst bijna die beschikbare EVGA 3090 bestellen, maar dat ging me toch echt te ver voor 2200 (Alternate).
Ding was half uurtje later ook gewoon verkocht.
Maar als dit gebeurt dan kan je blijven wachten totdat er meer kaarten geleverd worden dan dat er verkocht worden. Al de nieuwe bestellingen voor de hogere prijzen zullen dan altijd prioriteit hebben.Hansolooo2001 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:58:
[...]
Deze mensen hebben dan ook veel te veel betaalt (650 euro) voor een kaart die op Megekko erop staat voor 590. Voor dat verschil wacht ik dan nog wel even.
Er is nog een 3090 Inno3d X3 voor 1739,-
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1673135?
En een 3090 Gigabyte Gaming OC 1749,-
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1672749?
Zelfde kaart 1699,-
https://www.informatique....rtx-3090-24gb-gaming.html
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1673135?
En een 3090 Gigabyte Gaming OC 1749,-
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1672749?
Zelfde kaart 1699,-
https://www.informatique....rtx-3090-24gb-gaming.html
[ Voor 15% gewijzigd door Bron op 06-11-2020 14:09 ]
Dankjewel voor het linkje. Heb zitten twijfelen tussen 3070 en 3080/Big Navi, maar mijn 970 heeft het toch wel moeilijk en met de 3070 kan ik hoogstwaarschijnlijk nog een paar jaartjes vooruit met mijn 550W PSU waardoor deze relatief dure 3070 nog wel te doen is. Zal updaten als de kaart geleverd is.
Ik heb ook de gigabyte 3070 vision net bij informatique besteld. Ze zeggen dat de kaart uitleverbaar is en dat het naar mij verzonden wordt. Dan zal ik mn order bij Megekko maar cancelen. Stond daar op plek 4 voor de Asus dualNupss schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:19:
[...]
Dankjewel voor het linkje. Heb zitten twijfelen tussen 3070 en 3080/Big Navi, maar mijn 970 heeft het toch wel moeilijk en met de 3070 kan ik hoogstwaarschijnlijk nog een paar jaartjes vooruit met mijn 550W PSU waardoor deze relatief dure 3070 nog wel te doen is. Zal updaten als de kaart geleverd is.
Megekko is Alternate nietTristanhx schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:07:
[...]
Maar als dit gebeurt dan kan je blijven wachten totdat er meer kaarten geleverd worden dan dat er verkocht worden. Al de nieuwe bestellingen voor de hogere prijzen zullen dan altijd prioriteit hebben.
Iemand een idee of er Asus GeForce® RTX 3090, 24GB, ROG Strix OC geleverd zijn deze week bij Informatique of andere webshops?
en waar kan je de huidige wachtrij informatie vinden bij Informatique ?
en waar kan je de huidige wachtrij informatie vinden bij Informatique ?
Who`s afraid of a little thunder?
Advocaat van de duivel;Anakin_ schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:38:
[...]
Bedankt voor het bewijs, Dit is dus precies de kaart die ik al op launch day (binnen kwartier) heb "ge pre-orderd"
Alternate.nl krijgt op launch date een x-aantal orders binnen, en zet deze door bij Leverancier A die ze voor 700 euro per stuk kan leveren, met onbekende levertijd wel. Er zijn 400 pre-orders, en die staan alle 400 doorbesteld bij Leverancier A.
Een tijdje later kan Alternate.nl ook bij Leverancier B bestellen, maar dan voor 800 euro per stuk, echter wel direct leverbaar. Deze kaarten komen binnen, en worden voor 100 euro meer dan de eerder gepre-orderde kaarten op de website gezet.
De initiele pre-orders lopen nog altijd via Leverancier A. Gezien dit een andere partij betreft hoeft Alternate deze niet uit te leveren aan degenen die intern bij Leverancier A gepreordered zijn.
Deze situatieschets zou de boel kunnen verklaren. Ik heb hier net zo weinig bewijs voor als voor "ze verkopen dezelfde kaarten met meer marge en leveren deze eerder uit".
[ Voor 10% gewijzigd door Boxman op 06-11-2020 14:26 ]
Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm
Megekko update
Ze checken dus idd dit topic lol
Vandaag, op 6-11-2020 is een gedeelte van de significante hoeveelheid videokaarten geland (we zagen op tweakers al enige zorgen):
• MSI GeForce RTX 3090 Ventus 3X 24G OC
• MSI GeForce RTX 3070 Ventus 2X 8G OC
• MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10G
• MSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO 8G
Vandaag, op 6-11-2020 is een gedeelte van de significante hoeveelheid videokaarten geland (we zagen op tweakers al enige zorgen):
Ze kijken gewoon mee !Doodskist schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:33:
Megekko update
MEGEKKO WAAR IS DIE 3070 EAGLE NON OC
EN DIE STRIX 3080 WAAR MEN AL 2.5 MAAND OP WACHT!dragonwith schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:35:
[...]
Ze kijken gewoon mee !![]()
MEGEKKO WAAR IS DIE 3070 EAGLE NON OC
Additioneel:Doodskist schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:33:
Megekko update
MSI:
Wij verwachten tegen het einde van deze week (week 45) een significante hoeveelheid kaarten van MSI:
• MSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X 10G OC
• MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X 8G OC
Volgens mij levert Asus vrij weinig kaarten. Tenminste ik hoor veel mensen klagen dat ze hun Asus kaart nog niet hebben gehad(heb het zelf ook nog niet maar dat is een 3070 dus ik wacht pas een week)thom.vanheugten schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:36:
[...]
EN DIE STRIX 3080 WAAR MEN AL 2.5 MAAND OP WACHT!
JeroenD92 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:39:
[...]
Additioneel:
MSI:
Wij verwachten tegen het einde van deze week (week 45) een significante hoeveelheid kaarten van MSI:
• MSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X 10G OC
• MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X 8G OCmaakt me gek dit
Ik wacht juist op de 3070 Ventus 3x bij CD-ROM-LAND.
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/2o8jXWMp3G346SA80FvUePrf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/reYYm3MvBBUzx8gDJu7EXdg4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EgkT9LyKYIzTwpvAlSuhwB0L.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hVhbJnZdArHgbNBZuRUYaCqW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DSz77idQ65FpXe9AQJKolyE3.jpg?f=fotoalbum_large)