Wel mooi dat een 3070 niet genoeg is in aanmerking te komen voor een gamebundel maakt het prijsverschil nog kleiner als je toch al cod wilde...
Ze zijn daar ruimer beschikbaar klopt, maar ook daar moet je het geluk hebben dat het net is aangevuld want daar doen ze niet aan pre orders maar first come first served. Onze leveringen klopt inderdaad, maar je zegt rest van EU ook, dan ben ik benieuwd waar en vooral welke prijssvdham schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:05:
[...]
In de US kun je naar de eerste en beste Microcenter rijden waar ze gewoon achter de balie klaarliggen...
Ik heb natuurlijk geen exacte cijfers maar sinds launch zijn er +/- 20 STRIX 3080 geleverd in heel Nederland. 10 bij Alternate en 10 bij Megekko.
Voor de mensen die willen weten als je nu 3080 ftw3 ultra besteld op alternate ben je nummer 19
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Vanmiddag bericht gekregen van Megekko dat ik mijn 3070 eagle oc morgenmiddag binnenkrijg! Ik was vanmorgen hier nog op wachtrij 22.
Ik ga mijn asus 3080 strix annuleren want die wachtrij schiet niet op. Dan maar een stapje lager en ipv daarvan een nieuwe cpu en mobo kopen.
Ik ga mijn asus 3080 strix annuleren want die wachtrij schiet niet op. Dan maar een stapje lager en ipv daarvan een nieuwe cpu en mobo kopen.
Zie dit net bij megekko
Wij verwachten begin volgende week (week 45) een aantal:
• Asus GeForce RTX 3070 DUAL-RTX3070-8G
• Asus GeForce RTX 3070 ROG-STRIX-
.RTX3070-O8G-GAMING
• Asus GeForce RTX 3090 TUF-RTX3090-O24G-GAMING (week 44 was de bedoeling, maar dat wordt helaas niet gehaald)
Wij verwachten begin volgende week (week 45) een aantal:
• Asus GeForce RTX 3070 DUAL-RTX3070-8G
• Asus GeForce RTX 3070 ROG-STRIX-
.RTX3070-O8G-GAMING
• Asus GeForce RTX 3090 TUF-RTX3090-O24G-GAMING (week 44 was de bedoeling, maar dat wordt helaas niet gehaald)
Iemand enig idee of de leveringen bij Megekko doorlopen tijdens het weekend?
FYI, ik heb net dus toch alsnog een bevestiging ontvangen dat de kaart verzonden is. En dat was de bestelling van 16:14. Dus blijkbaar was die voorraad indicatie niet fout.mintberryc schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:00:
[...]
Ik heb hem om 16:35 besteld toen er nog 11 op voorraad waren (volgens de website). Inmiddels is die uitverkocht en staat er bij mij ook "wordt verzameld"
[ Voor 10% gewijzigd door Chefd op 30-10-2020 17:23 ]
Nou de wekelijkse update van INformatique verliep wat minder soepel dan de vorige keren.
Dit keer een wat chagerijnigere helpdesk medewerker die aangeeft dat er niets veranderd is (dus blijkbaar nog steeds op plek 2 voor 3080 x trio na 5 weken) en dat het geen zin heeft om navraag te doen.
Zal wel een kort lontje hebben gehad vandaag...
Vorige week was de response wat vriendelijker.
Tevens gisteren een MSI gaming x trio 3070 besteld bij informatique maar ook die was niet leverbaar uit voorraad.
Hiervoor werd wel aangegeven dat die mogelijk volgende week wel geleverd werd, maar als dat zo was dan namen zij wel contact met mij op. (dus ook hier de verborgen mededeling dat ik maar eens moest stoppen met ze lastig te vallen
)
En dan denk ik dat ik het netjes doe door ze maar een keer per week een status te vragen.
Tsja. het zal misschien ook wel lastig zijn hoor aan die kant van de mail/telefoon.
Maar de vorige antwoorden gaven me toch meer klant gevoel dan deze.
Dit keer een wat chagerijnigere helpdesk medewerker die aangeeft dat er niets veranderd is (dus blijkbaar nog steeds op plek 2 voor 3080 x trio na 5 weken) en dat het geen zin heeft om navraag te doen.
Tevens gisteren een MSI gaming x trio 3070 besteld bij informatique maar ook die was niet leverbaar uit voorraad.
Hiervoor werd wel aangegeven dat die mogelijk volgende week wel geleverd werd, maar als dat zo was dan namen zij wel contact met mij op. (dus ook hier de verborgen mededeling dat ik maar eens moest stoppen met ze lastig te vallen
En dan denk ik dat ik het netjes doe door ze maar een keer per week een status te vragen.
Tsja. het zal misschien ook wel lastig zijn hoor aan die kant van de mail/telefoon.
Nieuwe voorraad hier, verwacht 4-11-2020
https://www.dustinhome.nl...11197965/dual-rtx3070-o8g
https://www.dustinhome.nl/product/5011197967/dual-rtx3070-8g
Voor 'normale' prijzen.
Lijkt me te kloppen want Megekko krijgt begin volgende week ook een shipment van deze kaart.
https://www.dustinhome.nl...11197965/dual-rtx3070-o8g
https://www.dustinhome.nl/product/5011197967/dual-rtx3070-8g
Voor 'normale' prijzen.
Lijkt me te kloppen want Megekko krijgt begin volgende week ook een shipment van deze kaart.
[ Voor 19% gewijzigd door Valandin op 30-10-2020 17:29 ]
Lijkt erop dat alternate all hun kaarten in .de verkoopt (of zelfs .be) waar ze idioot hoge prijzen vragen.fransuske schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:54:
[...]
Ja, wat er bij Alternate aan de hand is is mij volkomen vreemd.
Die krijgen vlgs mij geen enkele kaart binnen, wat die voor retailer hebben is mij een raadsel.
Sta op plaats 60 voor een Gigabyte 3080 OC gaming en het schiet voor geen meter op.
Laatste keer dat ik daar wat koop wat niet op voorraad is.
Die wat ik heb besteld is gewoon nu al verzonden was zeker geen bugjlena schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:41:
[...]
Net azerty gebeld en schijnt een bug te zijn op hun website, ze hebben momenteel niks op voorraad meer!
Tja ik bel ze ook 1x in de 2 weken om ze niet teveel tot last te zijn bij informatique. Maargoed, ik heb ook zoiets van je kan ook een statusupdater-tooltje maken zoals bij Megekko of Alternate. Doe je dat niet, krijg je meer bellers die je dus netjes te woord moet blijven staan. Daarnaast is hun website ook belabberd traag. Wordt gehost op een server vanuit de Sahara denk ik. Maargoed ik zal stoppen met mn geklaag vandaag.killerbee1958 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:25:
Nou de wekelijkse update van INformatique verliep wat minder soepel dan de vorige keren.
Dit keer een wat chagerijnigere helpdesk medewerker die aangeeft dat er niets veranderd is (dus blijkbaar nog steeds op plek 2 voor 3080 x trio na 5 weken) en dat het geen zin heeft om navraag te doen.![]()
Tevens gisteren een MSI gaming x trio besteld bij informatique maar ook die was niet leverbaar uit voorraad.
Hiervoor werd wel aangegeven dat die mogelijk volgende week wel geleverd werd, maar als dat zo was dan namen zij wel contact met mij op. (dus ook hier de verborgen mededeling dat ik maar eens moest stoppen met ze lastig te vallen)
Anti-climax van de dag

CD-ROM-LAND: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Oh, reclame.

CD-ROM-LAND: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Oh, reclame.
[ Voor 26% gewijzigd door Valandin op 30-10-2020 17:36 ]
He He, zal je veel rust opleveren
Edit: Ohh oeps
[ Voor 3% gewijzigd door Beschuitelia op 30-10-2020 17:36 ]
Zelfde hier, best wel sneu als ze gewoon keihard hebben gelogen aan de lijn.Nin Reco schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:29:
[...]
Die wat ik heb besteld is gewoon nu al verzonden was zeker geen bug
Of ik moet morgen een doos met bakstenen krijgen ofzo.
Hier op release dag 17 sep besteld, 6 weken geleden en heb ook nog niets denk dat daar van Asus nog niets vertrokken is =(deSenna24 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:26:
Ondertussen 4 weken terug bij Tones.be een 3080 TUF (ik weet het, lastig te bemachtigen) besteld...
Begint nogal frustrerend te worden maargoed nu vragen ze overal min 150 euro teveel dus maar wachten
Asus B650E-I # AMD Ryzen 9800X3D@5.45Ghz PBO/CO -22/-46 - Noctua C14S 2xA12x25 Kryonaut # 32GB 6200C30 60.3ns # MSI RTX4080 VENTUS 2715@960mv 24Gbps # Samsung 990 Pro 2TB # Corsair SF750 Platinum # CM NR200p 4xA12x15 # LG 65CX 4k120 VRR
non-OC zeker?neox387 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:37:
[...]
Hier op release dag 17 sep besteld, 6 weken geleden en heb ook nog niets denk dat daar van Asus nog niets vertrokken is =(
Begint nogal frustrerend te worden maargoed nu vragen ze overal min 150 euro teveel dus maar wachtenhad gehoopt dat tegen ryzen 5xxx volgende week de kaart er zou zijn
Gister heb ik ze gebeld en heb ik ze door de telefoon getrokken omdat ze wel die klote 3070 kunnen verkopen en geen ASUS 3080 Strix OC waar ik al vanaf 24 september voor in de rij sta en de kaart + systeem daaromheen vooruitbetaald heb.killerbee1958 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:25:
Dit keer een wat chagerijnigere helpdesk medewerker die aangeeft dat er niets veranderd is (dus blijkbaar nog steeds op plek 2 voor 3080 x trio na 5 weken) en dat het geen zin heeft om navraag te doen.![]()
Hiervoor werd wel aangegeven dat die mogelijk volgende week wel geleverd werd, maar als dat zo was dan namen zij wel contact met mij op. (dus ook hier de verborgen mededeling dat ik maar eens moest stoppen met ze lastig te vallen)
Toen ik vroeg dat ik mijn geld terugwilde omdat ik ze voorfinancieerde zonder te weten wanneer 3080 Strix OC's ooit binnen zouden komen werd gezegd dat ik dan helemaal terug de wachtrij in moest.Wat best een kutstreek is, waardoor ik gister helemaal pislink werd om heel de situtatie en hierover gebeld heb.
Ik zou voor 18:00 worden teruggebeld door de medewerker, die dat dus niet gedaan heeft omdat deze om 17:30 al naar huis ging.Dat snap ik, maar dan moet je me niet beloven terug te bellen als je zegt voor een oplossing te gaan kijken.
Dus iets voor zessen pislink teruggebeld, collega aan de lijn en die heeft er voor gezorgd dat mijn vooruitbetaling keurig is teruggestort zonder dat het order is geannuleerd.
Als die kaart dan EINDELIJK binnenkomt laat ik gelijk een nieuwe AMD processor erin bouwen die zijn dan tegen die tijd ook klaar.
Lang verhaal kort, die jongens van Informatique kunnen er ook niet veel aan doen, als ASUS eindelijk een keer besluit te leveren in de benelux mogen we hopen dat Informatique er ook een batch krijgt (batches zijn schijnbaar 10 stuks) en dan zit ik er ook tussen.
Dat gezegd hebbende, Informatique heeft wel veel geduld met mij gehad hoor de afgelopen weken met al het gebel van mij en na het debacle van gisteravond is het wel mooi opgelost.
Yes, €719
Nvidia heeft me al liggen gehad met de 2080ti dus ga niet nog eens teveel betalen
[ Voor 23% gewijzigd door neox387 op 30-10-2020 17:42 ]
Asus B650E-I # AMD Ryzen 9800X3D@5.45Ghz PBO/CO -22/-46 - Noctua C14S 2xA12x25 Kryonaut # 32GB 6200C30 60.3ns # MSI RTX4080 VENTUS 2715@960mv 24Gbps # Samsung 990 Pro 2TB # Corsair SF750 Platinum # CM NR200p 4xA12x15 # LG 65CX 4k120 VRR
Ja, ASUS houdt daadwerkelijk het beleid aan:
We kunnen een ASUS TUF verkopen, of een ASUS TUF OC waar we zelf 20 euro meer aan verdienen door een andere BIOS te laden en gezien iedere chip die curve kan hebben zijn ze waarschijnlijk niet eens reguliere TUF dozen aan het printen
Vandaag de Gigabyte GeForce RTX 3090 VISION OC bij CDRomLand besteld rond 12:30. Net een mail gekregen dat ie verzonden is en morgen dus binnen moet komen.
Kan niet wachten!
Kan niet wachten!
op voorraad maar wel 1-2 weken?thestuf schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:52:
https://maxict.nl/asus-30...3xdp2xhdmi-p17646871.html
2 op voorraad voor die gene die het durft
25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)
Zou uit kijken bij max ict, slechte shop.thestuf schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:52:
https://maxict.nl/asus-30...3xdp2xhdmi-p17646871.html
2 op voorraad voor die gene die het durft
Dank voor het meldenRecoome schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:22:
Voor diegene die nog een 3070 RTX nodig hebben.
https://azerty.nl/product...-8g-videokaart-8-gb-gddr6
Mag iK vragen waarom? ik zie dat ik daar in 2014 en 2015 wel nog enkele orders heb geplaatstMetalbuster schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:59:
[...]
Zou uit kijken bij max ict, slechte shop.
Vandaag een reactie van alternate gekregen over levering van 3080 Asus TUF OC.
:fill(white):strip_exif()/f/image/VgEKzpDsTgruHPCqYEXw2HnF.png?f=user_large)
Ondertussen is de 3090 Asus Strix OC onderweg die ik vandaag besteld heb bij azerty.
:fill(white):strip_exif()/f/image/VgEKzpDsTgruHPCqYEXw2HnF.png?f=user_large)
Ondertussen is de 3090 Asus Strix OC onderweg die ik vandaag besteld heb bij azerty.
De recente reviews van deze winkel spreken wel boekdelen.Nock372 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:03:
[...]
Mag iK vragen waarom? ik zie dat ik daar in 2014 en 2015 wel nog enkele orders heb geplaatst
damn... net besteld voor deze te lezen...Gerton schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:04:
[...]
De recente reviews van deze winkel spreken wel boekdelen.
Weet je wanneer je het krijgt?cnieuweboer schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:03:
Vandaag een reactie van alternate gekregen over levering van 3080 Asus TUF OC.
[Afbeelding]
Wat er gebeurt er allemaal met de ASUS RTX 3080 Strix OC?
Dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik ben niet snel bezorgd. maar ik word het wel steeds meer.
Ik sta #40ste in de wachtrij op Alternate.nl
Wachtende: ASUS RTX 3080 STRIX OC Alternate.nl (Positie in de wachtrij: 13)
Lees recensies. Veel gezeur, matige klantenservice en het is maar de vraag of je krijgt wat je gekocht hebtNock372 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:03:
[...]
Mag iK vragen waarom? ik zie dat ik daar in 2014 en 2015 wel nog enkele orders heb geplaatst
Thanks!Recoome schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:22:
Voor diegene die nog een 3070 RTX nodig hebben.
Heb de gaming versie kunnen scoren.
Bij alternate geannuleerd, laatste X dat ik daar nog iets koop
Voor de snelle jelle die een 3090 wil hebben..staat er 1.
https://www.informatique...._min=&pr_max=&at529=27549
Heeft iemand überhaupt de 3070 eagle NON OC gekregen? Kan nergens reviews van die versie vinden namelijk.
het lukt me helaas niet om een account aan te maken....JaTochNietDan schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:17:
Voor de snelle jelle die een 3090 wil hebben..staat er 1.
3070 Eagle non-OC is gewoon gelijk aan de 3070 Eagle OC.mazthu schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:17:
Heeft iemand überhaupt de 3070 eagle NON OC gekregen? Kan nergens reviews van die versie vinden namelijk.
Enige verschil is dat de OC een andere boost curve heeft.
Apart.Link werkt gewoon bij mijNock372 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:18:
[...]
het lukt me helaas niet om een account aan te maken....
Heeft iemand ervaring met geleverde kaarten en bijbehorende wachtrij vanuit SiComputers? Krijg het idee dat daar niet veel kaarten naar toe gaan.
Dat weet ik, alleen zie dat de OC wel op voorraad is geweest en de non-OC niet.Valandin schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:18:
[...]
3070 Eagle non-OC is gewoon gelijk aan de 3070 Eagle OC.
Enige verschil is dat de OC een andere boost curve heeft.
Idem, zelfde kaart. 14:12 bevestiging gekregen. Ordernr eindigt op 737. Ik ben benieuwd!tummeke393 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:12:
[...]
Zelfde kaart besteld bij Azerty hier, om 14:11 bevestigd, maar ook nog niets gehoord... Zou wel eens annuleren kunnen worden als er geen beweging in zit, volgens mij zit Azerty niet echt vooraan bij de leveringen.
Zelfde gevoel hier.Sjaaksnor schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:10:
Wat er gebeurt er allemaal met de ASUS RTX 3080 Strix OC?
Ik krijg de indruk dat ze de kaarten liever verkopen via onder andere hun Duitse webshop omdat daar de marges veel hoger liggen...
Samenzweringstheorie of realiteit, de komende maanden zullen het wel uitwijzen. Nvidia is niet vies van een beetje oplichterij, denk maar aan de 3.5GB.Phntm schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:14:
[...]
Je zou haast denken dat het allemaal zo gepland was..
Alle prijzen zijn nu structureel hoger. Ik hou mijn hart maar vast of we ooit de beoogde prijzen terug zullen zien.
Ik weet niet of alle prijsverhoging wel aan nvidia te wijten is, misschien dat de retailers of anderen verder weg in de keten de prijzen opdrijven. Er waren wel rumors van rebates op 3080s van nvidia aan de AIB partners om de prijzen bij de 3080 launch kunstmatig laag te houden. Rare boel.
Wel, ik zal maar proberen een AMD kaart te pakken te krijgen zeker. Veel meer dan MSRP wil ik niet betalen.
Kan die prijzenonzin gewoon even kappen? Pak een willekeurige B2B vendor en je zult netjes nog altijd de MSRP getallen zien staan. Dit ligt volledig aan de retailers (en de consument die het dus ook wil betalen).Ja-Ja-Ja-Ja-Ja schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:23:
[...]
Samenzweringstheorie of realiteit, de komende maanden zullen het wel uitwijzen. Nvidia is niet vies van een beetje oplichterij, denk maar aan de 3.5GB.
Ik weet niet of alle prijsverhoging wel aan nvidia te wijten is, misschien dat de retailers of anderen verder weg in de keten de prijzen opdrijven. Er waren wel rumors van rebates op 3080s van nvidia aan de AIB partners om de prijzen bij de 3080 launch kunstmatig laag te houden. Rare boel.
Wel, ik zal maar proberen een AMD kaart te pakken te krijgen zeker. Veel meer dan MSRP wil ik niet betalen.
Ja, ik heb hem net ontvangen. Kan helaas pas 6 november in nieuw systeem gebruiken als ik cpu heb.mazthu schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:17:
Iemand enig idee of een Asus 3080 TUF OC bij Megekko enigszins leverbaar is? De totale stilstand van de wachtrij bij Alternate ben ik wel klaar mee, maar als Asus helemaal niet levert kan ik natuurlijk net zo goed bij Alternate in de rij blijven staan (voor 50 euro minder).
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Zoals?Paprika schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:25:
[...]
Kan die prijzenonzin gewoon even kappen? Pak een willekeurige B2B vendor en je zult netjes nog altijd de MSRP getallen zien staan. Dit ligt volledig aan de retailers (en de consument die het dus ook wil betalen).
Never ever financial advice...
Office Center, Copaco bv? Ik weet niet waar jij bent aangesloten. Zonder KVK nummer ga je niet ver komen uiteraard...
Ze schade hun reputatie nu wel heel erg nu. Ik wil best op een GPU wachten. Maar zonder enige informatie betreft leveringstijd en etc. dat brengt gewoon veel zorgen mee zowel voor mij als hun klanten.svdham schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:23:
[...]
Zelfde gevoel hier.
Ik krijg de indruk dat ze de kaarten liever verkopen via onder andere hun Duitse webshop omdat daar de marges veel hoger liggen...
Enigste reden dat ik nog in de rij staat is dat die kaart zo ongelooflijk mooi is.
Voor iemand die bijna 900 euro heeft betaald aan een kaart, verwacht je gewoon meer dan dit.
Wachtende: ASUS RTX 3080 STRIX OC Alternate.nl (Positie in de wachtrij: 13)
Buiten dat het ethisch twijfelachtig is, is het toch begrijpelijk?
Een retailer werkt vanuit een winst oogpunt, waarom een kaart aanbieden voor 520,- als je hem voor 720,- net zo hard verkoopt? Dan is de marge een stuk hoger.
Meer winst, meer geld, meer beter.
Dat het ten koste gaat van de consument, tja, dat ligt bij de consument.
je hoeft het immers niet te kopen.
Wat maakt het zo'n retailer nou weer uit dat wij vinden dat het extreme prijzen zijn.
Wat betreft de vraag van net:
@mazthu
Heb zat Non-OC's (Ook van Gigabyte) geleverd en verzonden zien worden gister. Ik sta bij CD-ROM-LAND momenteel op #1 voor de volgende batch, dus als 't zover is zal ik een seintje geven hier
Is echter nog geen restock geweest in stores, alle 3070 restocks die ik vandaag gezien heb op sites waren OC's. Een beetje in de hoop dat er volgende week, over twee weken o.i.d. dan een batch non-OC's binnen komen.
Een retailer werkt vanuit een winst oogpunt, waarom een kaart aanbieden voor 520,- als je hem voor 720,- net zo hard verkoopt? Dan is de marge een stuk hoger.
Meer winst, meer geld, meer beter.
Dat het ten koste gaat van de consument, tja, dat ligt bij de consument.
je hoeft het immers niet te kopen.
Wat maakt het zo'n retailer nou weer uit dat wij vinden dat het extreme prijzen zijn.
Wat betreft de vraag van net:
@mazthu
Heb zat Non-OC's (Ook van Gigabyte) geleverd en verzonden zien worden gister. Ik sta bij CD-ROM-LAND momenteel op #1 voor de volgende batch, dus als 't zover is zal ik een seintje geven hier
Is echter nog geen restock geweest in stores, alle 3070 restocks die ik vandaag gezien heb op sites waren OC's. Een beetje in de hoop dat er volgende week, over twee weken o.i.d. dan een batch non-OC's binnen komen.
Mooi! Heb hem vanmiddag ook gekregen. Is hij met een custom fan curve stil? Anders wil ik wachten op een gaming x trio namelijk. Heb hem nu nog even dicht. Anders kan ik hem nog even in mijn oude systeem met een i5 3470 plaatsen.
Ik vraag me ook af waarom mensen maar niet kunnen "kappen met die prijzenonzin" dan, iedereen heeft toch een KVK nummer.Paprika schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:29:
[...]
Office Center, Copaco bv? Ik weet niet waar jij bent aangesloten. Zonder KVK nummer ga je niet ver komen uiteraard...
Wacht, wat is een KVK nummer?
Hier ook de bevestiging. NICE!!Chefd schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:22:
[...]
FYI, ik heb net dus toch alsnog een bevestiging ontvangen dat de kaart verzonden is. En dat was de bestelling van 16:14. Dus blijkbaar was die voorraad indicatie niet fout.
Nu hopen dat we hem morgen inderdaad mogen ontvangen!
Zijn die Gigabyte 3070's bij Azerty nog in stock of is dat een bug of zo?
Via welke website en hoe laat / wanneer had je hem besteld?Beschuitelia schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:28:
[...]
Ja, ik heb hem net ontvangen. Kan helaas pas 6 november in nieuw systeem gebruiken als ik cpu heb.
Was geen bug vanmiddag, maar inmiddels staan ze allemaal op uitverkocht, dus ik denk niet dat ze op dit moment nog beschikbaar zijnnielsjuuh23 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:37:
Zijn die Gigabyte 3070's bij Azerty nog in stock of is dat een bug of zo?
Als ik ze in mijn mandje stop staat er 'morgen in huis' ?mintberryc schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:43:
[...]
Was geen bug vanmiddag, maar inmiddels staan ze allemaal op uitverkocht, dus ik denk niet dat ze op dit moment nog beschikbaar zijn
Ik heb toevallig gister contact gehad met Megekko, en uiteindelijk ook maar de TUF besteld bij Megekko. Ik heb nog steeds een order uitstaan bij Alternate, maar daar sta ik op positie 600... Bij Megekko gister besteld, daar sta ik nu op plaats 170. Kleinere wachtrij, maar het gaat denk ik helaas nog steeds wel lang durenJulian schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:28:
Iemand enig idee of een Asus 3080 TUF OC bij Megekko enigszins leverbaar is? De totale stilstand van de wachtrij bij Alternate ben ik wel klaar mee, maar als Asus helemaal niet levert kan ik natuurlijk net zo goed bij Alternate in de rij blijven staan (voor 50 euro minder).
Cdromland om 14:21. Bevestigingsmail om 14:22.PillieWillie schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:41:
[...]
Via welke website en hoe laat / wanneer had je hem besteld?
Als je het geld er voor hebt kan je ook bij Azerty proberen? Daar is de TUF OC (die normale TUF word nergens geleverd) meerdere keren in vrije verkoop geweest : lees:hele korte tot geen wachtrij. Enige nadeel, Azerty geeft geen wachtrij info prijs dus je moet geduldig zijn.NielsG schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:50:
[...]
Ik heb toevallig gister contact gehad met Megekko, en uiteindelijk ook maar de TUF besteld bij Megekko. Ik heb nog steeds een order uitstaan bij Alternate, maar daar sta ik op positie 600... Bij Megekko gister besteld, daar sta ik nu op plaats 170. Kleinere wachtrij, maar het gaat denk ik helaas nog steeds wel lang duren
Ah thanks voor de tip. Helaas mij iets te duur, ben ook dom geweest om te laat te pre-orderen. Wou graag de Founders Edition, en heb me teveel gefocust op die bemachtigen terwijl hem dat gewoon niet gaat worden.TryPleX schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:52:
[...]
Als je het geld er voor hebt kan je ook bij Azerty proberen? Daar is de TUF OC (die normale TUF word nergens geleverd) meerdere keren in vrije verkoop geweest : lees:hele korte tot geen wachtrij. Enige nadeel, Azerty geeft geen wachtrij info prijs dus je moet geduldig zijn.
Dat is heel vreemd inderdaad! Ik kan het in ieder geval niet verklaren. Succes!nielsjuuh23 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:49:
[...]
Als ik ze in mijn mandje stop staat er 'morgen in huis' ?
Pagina voor TUF 3080 OC is verwijderd van de Asus site
https://www.asus.com/nl/G...s/TUF-RTX3080-10G-GAMING/
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Asus site heeft wel vaker rare quircks, zeker als ze zaken aan het updaten zijn. Zou me niet gelijk 'zorgen' maken.Julian schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:55:
Pagina voor TUF 3080 OC is verwijderd van de Asus site![]()
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Veel zal het niet schelen denk ik? En de normale TUF is echt kansloos zover ik gezien het de afgelopen weken. Succes iig.NielsG schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:54:
[...]
Ah thanks voor de tip. Helaas mij iets te duur, ben ook dom geweest om te laat te pre-orderen. Wou graag de Founders Edition, en heb me teveel gefocust op die bemachtigen terwijl hem dat gewoon niet gaat worden.
Ik heb vorige week vrijdag by Alternate de Eagle OC 3080 gekocht en sta nu op nummer 133.
Heb toen ook by Megekko de Eagle OC 3080 gehaald en sta op nummer 96.
Vandaag na alle Gaming OC berichten ook die maar gekocht bij Megekko. Daarvan is de wachtrij een stuk lager, sta daar nu op 19.
Tot mijn verbazing zie ik dat er nu bij alle 3080s by Megekko de nieuwe COD is toegevoegd als gratis game
Heb toen ook by Megekko de Eagle OC 3080 gehaald en sta op nummer 96.
Vandaag na alle Gaming OC berichten ook die maar gekocht bij Megekko. Daarvan is de wachtrij een stuk lager, sta daar nu op 19.
Tot mijn verbazing zie ik dat er nu bij alle 3080s by Megekko de nieuwe COD is toegevoegd als gratis game
Bij Alternate heb ik hem uitstaan voor 749 euro, Megekko voor 809, dan is 899 opzich wel een stijging die ik niet zou willen doorzetten. Ik ga er inderdaad ook vanuit dat de TUF helaas nog lang gaat duren, voor zover ik zie is het vooral de Gigabyte kaarten die aangeleverd worden. Zit ook te twijfelen tussen de TUF of de MSI Ventus, puur omdat er een kortere wachtrij voor die Ventus is, maar qua qualiteit is de TUF vgm beter. Moeilijke keuzes..TryPleX schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:57:
[...]
Veel zal het niet schelen denk ik? En de normale TUF is echt kansloos zover ik gezien het de afgelopen weken. Succes iig.
https://www.asus.com/us/G...s/TUF-RTX3080-10G-GAMING/Julian schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:55:
Pagina voor TUF 3080 OC is verwijderd van de Asus site![]()
de 'us' versie is er nog wel
Net nog de Gigabyte EAGLE GeForce RTX 3070 OC 8G weten te scoren bij Azerty, kaart komt morgen binnen. Erg blij mee!
Hoe lang duurde het bij jou nadat je besteld had wanneer je de bevestiging kreeg dat de kaart opgestuurd naar je word?. Heb namelijk net de Gigabyte Gaming GeForce RTX 3070 OC 8G - Videokaart besteld bij hun en ze hadden nog 2 in stock toen.(nu nog 1 volgens website).nielsjuuh23 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:13:
Net nog de Gigabyte EAGLE GeForce RTX 3070 OC 8G weten te scoren bij Azerty, kaart komt morgen binnen. Erg blij mee!
Er staat er op dit moment weer 1 beschikbaar. Wees snel!
Heb een medewerker aan de lijn gehad omdat er iets mis is gegaan met de betaling, medewerker heeft mij een betaallink gestuurd en zei me dat de kaart voor me gereserveerd was en dat als ik voor 22:00 betaalde ik de kaart morgen in huis zou hebben.jlena schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:20:
[...]
Hoe lang duurde het bij jou nadat je besteld had wanneer je de bevestiging kreeg dat de kaart opgestuurd naar je word?. Heb namelijk net de Gigabyte Gaming GeForce RTX 3070 OC 8G - Videokaart besteld bij hun en ze hadden nog 2 in stock toen.(nu nog 1 volgens website).
Bevestigingsmail gekregen?nielsjuuh23 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:29:
[...]
Heb een medewerker aan de lijn gehad omdat er iets mis is gegaan met de betaling, medewerker heeft mij een betaallink gestuurd en zei me dat de kaart voor me gereserveerd was en dat als ik voor 22:00 betaalde ik de kaart morgen in huis zou hebben.
Verwijderd
Zodra in de winkelmand, staat er minimaal 10 dagen levertijd...mintberryc schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:20:
Heeft iemand hier misschien een bestelling uitstaan bij Alternate voor een RTX 3080? Ik zou graag willen weten hoe lange wachtrijen er staan voor de kaart die je hebt besteld
Ik sinds gister. Sta nu op 677, gisteren op 683 ofzo. Maar ik verwacht als je vooraan de wachtrij komt het langzamer zal gaan, mensen daar zullen minder snel annuleren.NielsG schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:43:
Heeft iemand hier misschien een bestelling uitstaan bij Alternate voor een RTX 3080? Ik zou graag willen weten hoe lange wachtrijen er staan voor de kaart die je hebt besteld
Edit: MSI Trio btw
"You may be big, but I am serious!"
Misschien even aangeven welke kaart je geïnteresseerd in bent? Als je MSI of ASUS gaat zeggen word je niet zo blij denk ikNielsG schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:43:
677seriousjin schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:44:
[...]
Ik sinds gister. Sta nu op 677, gisteren op 683 ofzo. Maar ik verwacht als je vooraan de wachtrij komt het langzamer zal gaan, mensen daar zullen minder snel annuleren.
Het zou maar zo kunnen dat ik op 5 november annuleer en een combi AMD GPU/CPU ga doenxynomis schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:46:
[...]
677Krijgt alternate uberhaupt kaarten binnen of nemen ze alleen orders aan die ze niet kunne voldoen lol.
[ Voor 6% gewijzigd door seriousjin op 30-10-2020 19:48 ]
Nee, niet echt. Productie is matig en mensen hebben teveel geld en tijd op het moment.seriousjin schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:47:
[...]
Het zou maar zo kunnen dat ik op 5 november annuleer en een combi AMD GPU/CPU ga doen. Gekte met die videokaarten ineens. Is dit eigenlijk een terugkerend iets dat er zo'n run met scalping etc plaatsvindt? Koop niet elke generatie een nieuwe.
Deze generatie heeft het wel naar een nieuw lvl gebracht hoor, het scalpen. Maar de 10xx serie/generatie was ook erg slordig als ik mij niet vergis. AMD GPU/CPU combo is zeker niet gek!seriousjin schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:47:
[...]
Het zou maar zo kunnen dat ik op 5 november annuleer en een combi AMD GPU/CPU ga doen. Gekte met die videokaarten ineens. Is dit eigenlijk een terugkerend iets dat er zo'n run met scalping etc plaatsvindt? Koop niet elke generatie een nieuwe.
[ Voor 3% gewijzigd door xynomis op 30-10-2020 19:50 ]
Ik upgrade elke gen en heb dit zelf nog nooit meegemaakt, 2e lichting duurt soms even maar ik heb altijd op release kunnen kopen.seriousjin schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:47:
[...]
Nu de de 25ste binnen een minuut besteld en heb nog niks 😂
Eigenlijk voornamelijk inderdaad een ASUS, of de founders edition, maar dat gaat denk ik niet lukken voor een hele lange tijd. Wil het ook meer als algemeen iets naar voren laten komen in dit forum, dat andere mensen die miss geïnteresseerd zijn in een Gigabyte of MSI, ook een beetje weten hoe groot de wachtrij is.TryPleX schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:45:
[...]
Misschien even aangeven welke kaart je geïnteresseerd in bent? Als je MSI of ASUS gaat zeggen word je niet zo blij denk ik
Met alle berichten omtrent het minimaliseren van de productie van de huidige 3080 kaarten (als in: een kleinere batch in november dan aanvankelijk gepland) en de steeds hardnekkigere geruchten dat er een model met te meer geheugen op de markt komt (de 3080 ti of whatever the name may be), doet me denken dat de huidige kaarten (na ook het hele Poscap debakel) toch niet 100% zuivere koek zijn.
Nu overschakelen naar AMD (hoewel wel een 5950x systeem) vind ik zonde (dure G-sync monitor en vooral als doel voor video editing, oftewel: CUDA cores boven Compute Units), dus ik ga de gok wagen om deze eerste reeks RTX3000 kaarten over te slaan in de hoop dat er straks inderdaad varianten worden aangekondigd die tussen de 3080 en 3090 liggen.
Iemand die dat ook afwacht?
Nu overschakelen naar AMD (hoewel wel een 5950x systeem) vind ik zonde (dure G-sync monitor en vooral als doel voor video editing, oftewel: CUDA cores boven Compute Units), dus ik ga de gok wagen om deze eerste reeks RTX3000 kaarten over te slaan in de hoop dat er straks inderdaad varianten worden aangekondigd die tussen de 3080 en 3090 liggen.
AMD Ryzen 9 5950X // ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero // Crucial Ballistix 64GB BL2K32G36C16U4B // Gigabyte Aorus Xtreme RTX 3080 Ti // Samsung 980 PRO 1TB // Samsung 960 EVO 2TB // WD Gold 14TB SATA (7200RPM) // be quiet! Dark Base Pro 900 rev. 2
Ik dacht gelezen te hebben dat dat model met meer geheugen niet meer zal gaan komen.DocBrown schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:57:
Met alle berichten omtrent het minimaliseren van de productie van de huidige 3080 kaarten (als in: een kleinere batch in november dan aanvankelijk gepland) en de steeds hardnekkigere geruchten dat er een model met te meer geheugen op de markt komt (de 3080 ti of whatever the name may be), doet me denken dat de huidige kaarten (na ook het hele Poscap debakel) toch niet 100% zuivere koek zijn.
Ik ben sinds de launch zo'n 130 plaatsen gezakt voor de MSI Trio bij alternate.. Nog steeds iets van 370 wachtende voor me.xynomis schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:46:
[...]
677Krijgt alternate uberhaupt kaarten binnen of nemen ze alleen orders aan die ze niet kunne voldoen lol.
Deze thread is 900+ Pagina's. Als je zoekt op kaart type kom je een heel eind. MSI en ASUS zijn veruit het ergst qua wachtrijen en leveringen zijn matig. Gigabyte is heel veel van geleverd recent dus die zijn een stuk korter behalve de Aorus modellen. Voor korte wachtrijen moet je maar EVGA, INNO3D zotac en PNY. behalve Zotac word er daarvan maar heel weinig geleverd dus dat is wel weer minder.NielsG schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:50:
[...]
Eigenlijk voornamelijk inderdaad een ASUS, of de founders edition, maar dat gaat denk ik niet lukken voor een hele lange tijd. Wil het ook meer als algemeen iets naar voren laten komen in dit forum, dat andere mensen die miss geïnteresseerd zijn in een Gigabyte of MSI, ook een beetje weten hoe groot de wachtrij is.
Op de website van Azerty staat dat mijn order betaald is en de status is nu: 'wordt verzameld'
Dat betekend dat je raak hebt geschoten normaal gesproken.nielsjuuh23 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:58:
[...]
Op de website van Azerty staat dat mijn order betaald is en de status is nu: 'wordt verzameld'
https://www.hardwareluxx....5/page-1157#post-27806756
Misschien dat er eindelijk iets zal bewegen met amazon....
Misschien dat er eindelijk iets zal bewegen met amazon....
Oké dan zit je wel goed janielsjuuh23 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:58:
[...]
3080 Aorus Master lijkt ook mee te vallen. Vorige week zaterdag eind van de dag besteld, inmiddels van plek 37 naar plek 25 geschoven.TryPleX schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:58:
[...]
Deze thread is 900+ Pagina's. Als je zoekt op kaart type kom je een heel eind. MSI en ASUS zijn veruit het ergst qua wachtrijen en leveringen zijn matig. Gigabyte is heel veel van geleverd recent dus die zijn een stuk korter behalve de Aorus modellen. Voor korte wachtrijen moet je maar EVGA, INNO3D zotac en PNY. behalve Zotac word er daarvan maar heel weinig geleverd dus dat is wel weer minder.
Met een grote shotgun geladen met heel wat extra centjes voor Azerty thoTryPleX schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:59:
[...]
Dat betekend dat je raak hebt geschoten normaal gesproken.
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/kgWDIzCnsVrLZok4AqFPOL8x.jpg?f=fotoalbum_large)