Tuurlijk. Maar dan nog doet het pijn als je zoveel betaald voor iets wat eigenlijk dat helemaal niet waard is.
Volgend jaar komt dan de 3070 Super uit voor €500 die dan weer betere performance heeft.
Seroth schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 23:33:
[...]
Ik ben benieuwd. Waar zagen we een jaar na dato een 2080ti voor slechts 600 euro tweedehands de deur uit gaan? Ik heb ze niet gezien. Zelfs na de bombshell announcement, toen er veel mensen op zoek waren naar wanhopige 2080ti owners die de kaart wellicht zo snel mogelijk wilden dumpen voor 400 a 500 euro, zijn daar maar bar weinig van geweest. De meesten vroegen toch nog zeker 700/800 euro of meer.
En dat is dan zo goed als 2 jaar na release.
Ik ben al een paar maanden de V&A's in de gaten aan het houden voor gunstige 2e hands deals, maar heb niks gezien wat letterlijk op 50% of minder van de vraagprijs van 1 of 2 jaar geleden zat. Ook de AMD kaarten niet (Nvidia is meestal wat prijsvaster).
Ik heb voor mijn Eagle OC €589 betaald bij Megekko, dus 'slechts' 70 euro boven de MRSP van een Founders Edition. Ik ben gelukkig niet zo gek dat ik 700+ euro ga uitgeven aan een kaart die rond de 500 zou moeten kosten. Maar er zullen zat mensen zijn die ook dat nu wel hebben gedaan...
Ja klopt. De 2080TI blijft nu nog zijn waarde houden want een videokaart is nog steeds beter dan geen videokaart. Zullen vast mensen zijn die de hoop op een 3070 opgeven en dus maar een 2080TI kopen. Ik denk dat op het moment dat de 3070's/3080's gaan lopen, een 2080TI redelijk snel naar ~400 zal zakken.
Als volgend jaar de 3070's prima op voorraad zijn voor €520,- dan krijg je er tweedehands denk ik niet meer dan (heel optimistisch) €400,- voor terug. Helemaal gezien er dan al wel een 3070TI en 3070 Super op de markt zullen zijn op/rond dezelfde prijs. Dat zou wel pijn doen als je dan €750 hebt gelapt voor je 3070.
Of volgende maand al, als er snellere AMD kaarten komen voor €200,- minder.
Mag zelf ook niet klagen hoor.
Mijn Eagle OC bij CD-ROM-LAND voor €569. Onder de €600,- vond ik nog wel prima.
Moet ik straks m'n GTX1070 nog gaan slijten, ben nu al bang voor wat die nog gaat opleveren, zal wel ~€125 zijn