Wie is er klaar voor de 3070 pre order strijd en wat vinden jullie van wat AMD nu heeft. Gaan jullie nu wacht of gewoon Nvidia kopen ik ben wel benieuwd
Ik heb al een 3080 dus een 3070 hoeft er niet bijMax_van_Duin schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:40:
Wie is er klaar voor de 3070 pre order strijd en wat vinden jullie van wat AMD nu heeft. Gaan jullie nu wacht of gewoon Nvidia kopen ik ben wel benieuwd
Het eerste, Ik stond exact op plaats 5, vandaag wordt de kaart door DHL geleverd.MJPost97 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:01:
[...]
Waarschijnlijk dat 2e, veel mensen annuleren nu, gezien ze toch al zo lang aan het wachten zijn op 3080. Die wachten dan liever nog even op de 6800XT release.
Lijkt er dus op dat er bij Alternate maar 5 kaarten gister zijn binnengekomen.
(Voor de Gigabyte 3080 gaming OC dan.)
Maybe binnenkort nog paar meer kaarten, maar het zit niet op het niveau zoals megekko met hun Toren van kaarten.
[ Voor 3% gewijzigd door Aethelly op 29-10-2020 09:43 ]
Hahaha, toen ik de info hoorde was ik effe bang dat het een stuk beten zou zijn dan de 3070 voor hetzelfde prijs maar dat was gelukkig niet zou dus ik ga lekker de 3070 pre orderenTimba- schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:43:
[...]
Ik heb al een 3080 dus een 3070 hoeft er niet bijMaar wel mooi dat AMD weer een beetje mee kan doen waarschijnlijk! Altijd goed wat concurrentie. Alleen voor mij maakt het niet veel uit want ik mag mijn complete scherm vervangen al zou ik een AMD kaart kopen haha. Ik heb nog een echte ouderwetse g-sync module
Ik ga voor de 3070. Mooie kaarten van AMD, maar ik vind 550,- meer dan zat voor een videokaartMax_van_Duin schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:40:
Ook maar even de 3070 in de gaten houden, maar ook wat er gebeurd met de prijzen van de 2070( super) en 2080 kaarten. Die moeten na vandaag toch wel wat naar beneden gaan als de 3070 redelijk/goed leverbaar is. Wie koopt er dan bijv. nog een nieuwe 2070 super voor 475?
ik ga gewoon voor de 3070 mijn best doen maar mocht over 2 weken de 6800 "echt" beter zijn dan de 3070 dan gaik misschien switchen maar heb ALTIJD nvidia GPUs gehad nooit AMD GPUs wel AMD CPUs en weet uit vroegere ervaringen van kennissen dat AMD GPUs vaak problemen hadden en ik heb nog nooit iets gehad met een nvidia kaart dus ben erg huiverigMax_van_Duin schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:40:
zelfs tweedehands zie ik mensen nog steeds 400~500+ voor een 2070/80 super vragen zelfde voor een tweedehands 2080Ti zie ik zelfs prijzen van 800+ dat ik denk wie doet dat nu nog? 800 uitgeven voor een tweedehands kaart terwijl je voor hetzelfde geld en een stukje geduld een 3080 hebt?Hanky74 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:52:
Ook maar even de 3070 in de gaten houden, maar ook wat er gebeurd met de prijzen van de 2070( super) en 2080 kaarten. Die moeten na vandaag toch wel wat naar beneden gaan als de 3070 redelijk/goed leverbaar is. Wie koop er dan bijv. nog een nieuwe 2070 super voor 475?
[ Voor 33% gewijzigd door copywizard op 29-10-2020 09:55 ]
AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4
Bij welke winkel ga jij je 3070 halen?Milan93 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:50:
[...]
Ik ga voor de 3070. Mooie kaarten van AMD, maar ik vind 550,- meer dan zat voor een videokaart
Ja ik heb er eens overna gedacht en ik ben eigenlijk altijd tevreden geweest over de nvidia kaarten die ik had. En met de AMD kaarten had ik eignelijk altijd wle iets waar ik me aan irriteerde. Je betaald misschien ietsje minder voor dezelfde prestaties maar je levert altijd op iets in lijkt wel. Ik heb een 8500, 4850, 4870X2, 6850, en 290 gehad dus het is niet alsof ik het niet geprobeerd heb maar vanaf nu is het gewoon nvidia voor mijcopywizard schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:53:
[...]
ik ga gewoon voor de 3070 mijn best doen maar mocht over 2 weken de 6800 "echt" beter zijn dan de 3070 dan gaik misschien switchen maar heb ALTIJD nvidia GPUs gehad nooit AMD GPUs wel AMD CPUs en weet uit vroegere ervaringen van kennissen dat AMD GPUs vaak problemen hadden en ik heb nog nooit iets gehad met een nvidia kaart dus ben erg huiverigis puur mijn ervaring natuurlijk
Als je zooo huiverig bent voor een AMD kaart, dan begrijp ik niet dat je het überhaupt een AMD kaart overweegt!copywizard schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:53:
[...]
ik ga gewoon voor de 3070 mijn best doen maar mocht over 2 weken de 6800 "echt" beter zijn dan de 3070 dan gaik misschien switchen maar heb ALTIJD nvidia GPUs gehad nooit AMD GPUs wel AMD CPUs en weet uit vroegere ervaringen van kennissen dat AMD GPUs vaak problemen hadden en ik heb nog nooit iets gehad met een nvidia kaart dus ben erg huiverigis puur mijn ervaring natuurlijk
[...]
zelfs tweedehands zie ik mensen nog steeds 400~500+ voor een 2070/80 super vragen zelfde voor een tweedehands 2080Ti zie ik zelfs prijzen van 800+ dat ik denk wie doet dat nu nog? 800 uitgeven voor een tweedehands kaart terwijl je voor hetzelfde geld en een stukje geduld een 3080 hebt?
Ik heb voorheen een AMD kaart gehad en teruggestuurd ivm issues, vervoglens een 1060 gekocht en deze gebruik ik momenteel nog steeds.. Nooit problemen mee gehad! Laat die 3070 maar komen!
Precies dit!Milan93 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:50:
[...]
Ik ga voor de 3070. Mooie kaarten van AMD, maar ik vind 550,- meer dan zat voor een videokaart
Ik ben uit de wachtrij gestapt (ofja mijn maat krijgt mijn plekje)
Ik vind het de moeite waard om tot december af te wachten.
Success iedereen hopelijk gaat het binnenkort allemaal sneller.
Ik vind het de moeite waard om tot december af te wachten.
Success iedereen hopelijk gaat het binnenkort allemaal sneller.
Helemaal mee eens, ik heb ook die ervaring gehad en ik heb geen tijd voor bullshit met drivers en wachten op een update bij nieuwe games. Is mij wel 100,- extra waardTimba- schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:56:
[...]
Ja ik heb er eens overna gedacht en ik ben eigenlijk altijd tevreden geweest over de nvidia kaarten die ik had. En met de AMD kaarten had ik eignelijk altijd wle iets waar ik me aan irriteerde. Je betaald misschien ietsje minder voor dezelfde prestaties maar je levert altijd op iets in lijkt wel. Ik heb een 8500, 4850, 4870X2, 6850, en 290 gehad dus het is niet alsof ik het niet geprobeerd heb maar vanaf nu is het gewoon nvidia voor mij
Thanks, inmiddels is de Strix out of stock.Emphast schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:44:
ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 OC
https://www.reichelt.de/d...utm_medium=affilinet&&r=1
ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 OC - 10GB
https://www.reichelt.de/d...utm_medium=affilinet&&r=1
Beiden in stock
Update Megekko:
De tool is per 24-9-2020 ook uitgebreid voor de nieuwe RTX 3090 videokaarten en zal per 29-10-2020 ook werken voor de nieuwe RTX 3070 videokaarten
We gaan vandaag dus al onze wachtrij kunnen bekijken!
De tool is per 24-9-2020 ook uitgebreid voor de nieuwe RTX 3090 videokaarten en zal per 29-10-2020 ook werken voor de nieuwe RTX 3070 videokaarten
We gaan vandaag dus al onze wachtrij kunnen bekijken!
Kan iemand mij vertellen hoe kan ik zo snel mogelijk een kaart op alternate kan bemachtigen. Komen de kaarten exact om 14:00 of eerder?
Ik schiet mezelf in de voeten door dit hier te zeggen....maar mensen die een duits afleveradres hebben....de 3070FE staat op de duitse nvidia site. Nog niet in de verkoop uiteraard....maar ik wacht geduldig op die kaufen knopf
Vanaf 13.30u F5 spammen totdat je m kunt bestellenBeschuitelia schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:03:
Kan iemand mij vertellen hoe kan ik zo snel mogelijk een kaart op alternate kan bemachtigen. Komen de kaarten exact om 14:00 of eerder?
De laatse AMD kaart dat ik had was een 4870x2 denk ik, en die is kapot gegaan door overheating.Max_van_Duin schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:40:
Moederbord greep wel in, maar heeft veel moeten ingrijpen omdat ik eerst niet wist wat er gebeurd (was bij vooral 1 game eerst) daarna probleem gemerkt, verholpen door case open te laten staan, maar is dan toch kapot gegaan.
Reden waarom ik bij mijn 3080 order blijf is omdat ik meer vertrouwe heb in NVidea met RTX, DLSS, ...
Moest de kaart er niet zijn tegen release overweeg ik wel te swappe naar de 6900 XT
3090 is belachelijk duur, maar 3080 -> 6900 XT, 200/250 euro meer voor die 15-20%upgrade kan wel
En ik zeg dit nu echt voor de laatste keer
....als een zuiderbuur een Nederlands (Rotterdam) afleveradres nodig heeft, stuur even een pm
Oké ga ik doen! Maar op welke pagina? Want zie geen rtx 3070 staan bij alternate. Hoe kom ik daar bij?Milan93 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:04:
[...]
Vanaf 13.30u F5 spammen totdat je m kunt bestellen
Zie je pas op releasetijd.Beschuitelia schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:06:
[...]
Oké ga ik doen! Maar op welke pagina? Want zie geen rtx 3070 staan bij alternate. Hoe kom ik daar bij?
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Dit is de eerste keer voor mij... Zou je misschien kunnen uitleggen welke stappen ik moet nemen? Waar moet ik F5 spammen (waar zullen de kaarten te zien komen)
[ Voor 6% gewijzigd door Beschuitelia op 29-10-2020 10:09 ]
Azerty en Megekko staan in de aanslag. F5 on the ready.
Dat is op tijdtimster82 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:09:
Azerty en Megekko staan in de aanslag. F5 on the ready.
Beste actie die je preventief kan nemen is voor iedere webshop een account hebben en je device het wachtwoord laten onthouden, danwel ingelogd blijven.
Het kan bij sommige ook nog helpen om alvast een kabeltje van een euro in je mandje te doen en dat mandje alvast in een nieuw venter te openen. Dan hoef je dat venster alleen te verversen ALS het je lukt om in je eerste venster een 3070 in dat mandje te krijgen. Happy hunting!
Het kan bij sommige ook nog helpen om alvast een kabeltje van een euro in je mandje te doen en dat mandje alvast in een nieuw venter te openen. Dan hoef je dat venster alleen te verversen ALS het je lukt om in je eerste venster een 3070 in dat mandje te krijgen. Happy hunting!
Ik wens jullie allemaal heel veel succes.
Ik zal er in ieder geval niet aan meedoen (3070).
Moet ook zeggen dat ik vind dat het wel raar is dat de prijzen zo hoog oplopen. Voor die bedragen kun je een 3080 kopen en heb je veel meer powa!
Maar ze zien er wel leuk uit
Moet ook zeggen dat ik vind dat het wel raar is dat de prijzen zo hoog oplopen. Voor die bedragen kun je een 3080 kopen en heb je veel meer powa!
Een 3080 kan je helemaal nergens kopenLycan-Strife schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:13:
Thanks! Ik ga mijn best doenKoelkie schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:12:
Beste actie die je preventief kan nemen is voor iedere webshop een account hebben en je device het wachtwoord laten onthouden, danwel ingelogd blijven.
Ik zie hier dat mensen op F5 klikken steeds... maar is het neit zo dat alles om 14:00h vrij gegeven wordt?
Dit ivm de teller die op Azerty site staat vermeld?
https://azerty.nl/nvidia-rtx-3070-launch
ja gisteren ook 6 plaatsjes gestegen, hoopte eigenlijk dat dit kwam vanwege annuleringen door mensen die of 2 of meer pre orders hadden open staan als zowel bij alternate en megekko (en hun megekko verzendbevestiging doorkregen) of dat het annuleringen waren aan de hand van het AMD nieuws van gisteren.Aethelly schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:43:
[...]
Het eerste, Ik stond exact op plaats 5, vandaag wordt de kaart door DHL geleverd.![]()
Lijkt er dus op dat er bij Alternate maar 5 kaarten gister zijn binnengekomen.
(Voor de Gigabyte 3080 gaming OC dan.)
Maybe binnenkort nog paar meer kaarten, maar het zit niet op het niveau zoals megekko met hun Toren van kaarten.
Want 5 kaartjes na 2 en halve week helemaal niks zou echt te bedroevend zijn. Zeker als je ziet wat Megekko binnen krijgt, en je op plek 55 staat....
Vorige keer was het 15:00, maar waren ze neens 16minuten eerder.Rambolinie schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:18:
Ik zie hier dat mensen op F5 klikken steeds... maar is het neit zo dat alles om 14:00h vrij gegeven wordt?
Signature
Als ze ergens vijf minuten eerder online worden gezet zijn ze waarschijnlijk al uitverkocht om 14.00Rambolinie schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:18:
Dat werkt helaas niet zo. Bij de 3080 had alles om 15:00 online moeten gaan, maar een aantal websites waren al een kwartier van tevoren aan het verkopen en van Nvidia's website zelf heeft het alsnog 2 uur geduurt voordat ze de verkoop in gingen.Rambolinie schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:18:
Als je echt zekerheid wilt, zou ik zeggen dat je het beste al 30 minuten van tevoren kunt beginnen met F5'en en checken naar updates.
Een RTX3080 kun je niet kopen voor die bedragen. Het klopt wel dat de prijzen in de buurt komen van de adviesprijzen van de RTX3080 modellen.Lycan-Strife schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:13:
Wil graag een MSI Gaming X Trio kopen maar de wachtijen zijn zo enorm lang overal. Volgens mij worden ze ook nog niet echt goed uitgeleverd. Iemand een goeie tip waar ik er 1 rond de 800 kan scoren?
Cryogenic freezing voor een jaartje?Sn3gG3l schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:33:
Wil graag een MSI Gaming X Trio kopen maar de wachtijen zijn zo enorm lang overal. Volgens mij worden ze ook nog niet echt goed uitgeleverd. Iemand een goeie tip waar ik er 1 rond de 800 kan scoren?
Hoe presteert de RTX3070 met raytracing? in battlefield 5 bijvoorbeeld? Is raytracing te vergelijken met de RTX2080TI?
Dat lijkt inderdaad de beste optie haha. Heb nu een 1070 maar merk dat ik eigenlijk pas RDR 2 wil spelen met een nieuwe gpu. Heb laatst op 27 inch LG GN850 gekocht dus voor die 144hz liever een 3080 ipv 3070. Blijf het wel bakken met geld vinden.
Zie de review op de frontpage.BerryGosie schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:35:
Hoe presteert de RTX3070 met raytracing? in battlefield 5 bijvoorbeeld? Is raytracing te vergelijken met de RTX2080TI?
Verkeerde topicBerryGosie schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:35:
Maar google is uw vriend!
https://www.eurogamer.net...ce-rtx-3070-review?page=5
Signature
Goedemorgen allemaal!
Weer een prachtige nieuwe dag zonder enig nieuws over de 3080 STRIX. Ach, we zijn pas anderhalve maand verder
Even de website van Alternate checken, wellicht dat daar iets.... Nvm stom van me
Wat gek zeg, de kaart is zelfs op voorraad bij verschillende shops in Europa. Hmm, misschien moet ik ook niet zo ongeduldig zijn. Ik lijk wel een klein kind. Tis tenslotte maar €900,-.
Succes allemaal, ik kruip weer terug mijn holletje in totdat de bel gaat!
Weer een prachtige nieuwe dag zonder enig nieuws over de 3080 STRIX. Ach, we zijn pas anderhalve maand verder
Even de website van Alternate checken, wellicht dat daar iets.... Nvm stom van me

Wat gek zeg, de kaart is zelfs op voorraad bij verschillende shops in Europa. Hmm, misschien moet ik ook niet zo ongeduldig zijn. Ik lijk wel een klein kind. Tis tenslotte maar €900,-.
Succes allemaal, ik kruip weer terug mijn holletje in totdat de bel gaat!

Ik keek naar de eerste de beste kaart - Rog Strix volgens mij Gaming OC. 719 euro. Dan zou ik persoonlijk eerder ietsje pietsje bijleggen voor EEN 3080. Maar ik begrijp het wel.ArjenIsM3 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:32:
[...]
Een RTX3080 kun je niet kopen voor die bedragen. Het klopt wel dat de prijzen in de buurt komen van de adviesprijzen van de RTX3080 modellen.
Ben niemand aan het veroordelen. Vind het qua spul beetje jammer hoe t zo allemaal loopt voor ons.
Als ik "persoonlijk" al in een wachtrij stond met een 3080 dan zou ik daar gewoon op wachten. Wil niet lager en al helemaal niet hoger want de stap van 3080 naar 3090 is belachelijk - ook voor wat je ervoor terug krijgt. Qua performance.
@Timba- Heb je al eens opgezocht of nvidia inmiddels geen freesync op je monitor ondersteunt ?Timba- schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:43:
[...]
Ik heb al een 3080 dus een 3070 hoeft er niet bijMaar wel mooi dat AMD weer een beetje mee kan doen waarschijnlijk! Altijd goed wat concurrentie. Alleen voor mij maakt het niet veel uit want ik mag mijn complete scherm vervangen al zou ik een AMD kaart kopen haha. Ik heb nog een echte ouderwetse g-sync module
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Oh top bedankt! ik had alleen op Youtube gezocht.mouzetc schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:37:
[...]
Verkeerde topic![]()
Maar google is uw vriend!
https://www.eurogamer.net...ce-rtx-3070-review?page=5
Ik zal wel On-Topic blijven
On-topic:Strix OC 3080 nog steeds plek 177
Alternate.NL maar reken niet op dit jaarSn3gG3l schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:33:
Office Centre mss, daar ken ik de wachtrij niet
Net een mail ontvangen van nvidea dat de 3070 founders edition vanaf vandaag te koop is bij de nvida partner, "Alternate"
GEFORCE RTX 3070 BINNENKORT VERKRIJGBAAR
De GeForce RTX 3070 kan vanaf 14:00 uur op 29 oktober worden besteld.
We verwachten een grote vraag. Er zijn veel NVIDIA-partners die de GeForce RTX 3070 verkopen, dus controleer je favoriete winkel. Als je er niet direct een kunt krijgen, kun je hem binnenkort nog bestellen.
MEER INFORMATIE
We verwachten een grote vraag. Er zijn veel NVIDIA-partners die de GeForce RTX 3070 verkopen, dus controleer je favoriete winkel. Als je er niet direct een kunt krijgen, kun je hem binnenkort nog bestellen.
MEER INFORMATIE
[ Voor 59% gewijzigd door Skybiker op 29-10-2020 10:50 ]
Hoe heet dat programma nog maar die iedereen gebruikt om te refreshen?
Office Centre is een meme, die gaan niks binnenkrijgen.DiZhini schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:48:
[...]
Alternate.NL maar reken niet op dit jaar
Office Centre mss, daar ken ik de wachtrij niet
Distill?steffbos schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:49:
Hoe heet dat programma nog maar die iedereen gebruikt om te refreshen?
Chrome extension
Zat ook aan Office Centre te denken maar geloof niet dat die opeens zoveel kaarten binnen zullen krijgen. Alternate is nu alleen megawachtrij voor die trio toch?Summ schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:49:
[...]
Office Centre is een meme, die gaan niks binnenkrijgen.
Klopt, volgens mij zijn de wachtrijen voor de Trio overal ruim boven de 300. Je zou wat dat betreft beter voor een Ventus (OC) kunnen gaan. De wachtrij bij Megekko is daar momenteel 45.Sn3gG3l schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:50:
[...]
Zat ook aan Office Centre te denken maar geloof niet dat die opeens zoveel kaarten binnen zullen krijgen. Alternate is nu alleen megawachtrij voor die trio toch?
https://www.nvidia.com/en...ts/g-sync-monitors/specs/Timba- schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:52:
[...]
Voor zover ik 2 jaar geleden (toen ik de monitor kocht) heb begrepen is dat nooit mogelijk als je een echte g sync module heb. En hoe dan ook wil ik die module gebruiken ook, kheb er de meerprijs van 200 euro ofzo voor betaald
Dit is een lijst van alle freesync monitors die door Nvidia zelf zijn getest, en dus werken. Andere schermen, zoals mijn AOC scherm, ondersteunen het ook, maar staan niet op de lijst omdat ze niet door Nvidia zelf getest zijn.
raar dan, waarom niet via eigen siteSkybiker schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:49:
Net een mail ontvangen van nvidea dat de 3070 founders edition vanaf vandaag te koop is bij de nvida partner, "Alternate"
MEER INFORMATIE
omdat ze wereldwijd voor verkoop partners hebben gekozen, als ik het goed begrijp.
Wel weer 50eu duurder dan Alternate. Tevens had ik gelezen dat die Ventus vrij luid is, weet iemand daar meer over?Summ schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:51:
[...]
Klopt, volgens mij zijn de wachtrijen voor de Trio overal ruim boven de 300. Je zou wat dat betreft beter voor een Ventus (OC) kunnen gaan. De wachtrij bij Megekko is daar momenteel 45.
Wanneer komen de third party 3070's uit? Tegelijkertijd met de Founders Edition?
De ASUS STRIX variant komt waarschijnlijk een maand later uit en daarna hoor je weer een maand niks terwijl ie links en rechts in Europa wel uitgeleverd wordtOuassim schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:59:
Wanneer komen de third party 3070's uit? Tegelijkertijd met de Founders Edition?

Zal het dan toch eindelijk gebeuren, dan heb ik korte dan 1 week gewachtTryPleX schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:37:
Megekko update:
EVGA:
Op 27-10-2020 zijn een aantal stuks van onderstaande kaarten geleverd:
• EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING
Wij verwachten vandaag 29-10-2020 een aantal stuks:
• EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING
@DutchWing
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Hier staat niet expliciet gemeld dat het om de founders edition gaat toch? Denk dat het om de partner modellen gaat.Skybiker schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:49:
MEER INFORMATIE
Iemand enig idee of Megekko zijn prijzen voor de launch nog beschikbaar gaat maken? Of pas op het moment van de launch zelf?
Gaan er hier mensen voor de 3070 omdat de 3080 nog steeds niet geleverd is? De 3070 is niet zo heel boeiend als je van een 5700XT afkomt volgens mij?
Ik spreek niet zo heel goed AMD, maar de performance van een 5700 XT zit net wat onder een 2070 toch? Dan is een 3070 wel een leuke upgrade gezien die vergelijkbaar is( of zelfs in sommige vallen beter presteert) met een 2080 Ti.Jackson6 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:05:
Gaan er hier mensen voor de 3070 omdat de 3080 nog steeds niet geleverd is? De 3070 is niet zo heel boeiend als je van een 5700XT afkomt volgens mij?
Om de reden die gisteren al door meerdere mensen aan je verteld is...
Balen hoor die prijzen. Moet dan wel lang wachten op de 3080 maar krijg die ergens komende 6 weken wel geleverd voor 719 euro..
De 5700XT is redelijk gelijk aan de 2070 Super, ik heb al heel lang de 3080 in pre order staan, maar de 3070 is best interessant als ik er 1 kan krijgen voor 550 euro ipv 800 voor de 3080.Summ schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:09:
[...]
Ik spreek niet zo heel goed AMD, maar de performance van een 5700 XT zit net wat onder een 2070 toch? Dan is een 3070 wel een leuke upgrade gezien die vergelijkbaar is( of zelfs in sommige vallen beter presteert) met een 2080 Ti.
Hier de link uit de mail,Winterkneusje schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:02:
[...]
Hier staat niet expliciet gemeld dat het om de founders edition gaat toch? Denk dat het om de partner modellen gaat.
https://www.nvidia.com/nl...In0%3D#cid=_em-anno_nl-nl
Kunnen wij op basis van de 3080 leveringen een inschatting maken welke 3070 bij welke winkel dadelijk om 14u het beste (grootste voorraad) te bestellen is?
Megekko heeft gisteren bijvoorbeeld een redelijk (significant?
) aantal Gigabyte 3070 kaarten ontvangen. Is dat de Eagle OC of Gaming OC?
Megekko heeft gisteren bijvoorbeeld een redelijk (significant?
Vind je? De 3080 presteerd gemiddeld 30% beter dan een 3070 en voor 800 euro heb je het wel of een TUF bijvoorbeeld. Een 3070 TUF is 599, je betaald dus ongeveer 33% meer voor 30% betere prestaties dat is in de videokaart wereld helemaal niet zo verkeerd.Jackson6 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:11:
[...]
De 5700XT is redelijk gelijk aan de 2070 Super, ik heb al heel lang de 3080 in pre order staan, maar de 3070 is best interessant als ik er 1 kan krijgen voor 550 euro ipv 800 voor de 3080.
Heeft iemand die bij sicomputer een kaart besteld hebben hem al wel ontvangen
30x gamingjeroenvanrooij schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:16:
Kunnen wij op basis van de 3080 leveringen een inschatting maken welke 3070 bij welke winkel dadelijk om 14u het beste (grootste voorraad) te bestellen is?
Megekko heeft gisteren bijvoorbeeld een redelijk (significant?) aantal Gigabyte 3070 kaarten ontvangen. Is dat de Eagle OC of Gaming OC?
80x eagle
En een aantal 3070s
(Grofweg)
Edit: ik zie dat je de 3070 bedoeld, dan de eagle denk ik het meest
[ Voor 6% gewijzigd door Juizeh op 29-10-2020 11:19 ]
Op de foto van Megekko die gisteren werd gedeeld, stonden een aantal tientallen Gigabyte gaming oc 3070. Dus zij hebben er in ieder geval een aantal liggenjeroenvanrooij schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:16:
Megekko heeft gisteren bijvoorbeeld een redelijk (significant?) aantal Gigabyte 3070 kaarten ontvangen. Is dat de Eagle OC of Gaming OC?
Juizeh schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:18:
[...]
Edit: ik zie dat je de 3070 bedoeld, dan de eagle denk ik het meest
Dus, hebben ze nou het meeste liggen van de 3070 Eagle (OC?) of de Gaming OC?tommy4311 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:20:
[...]
Op de foto van Megekko die gisteren werd gedeeld, stonden een aantal tientallen Gigabyte gaming oc 3070. Dus zij hebben er in ieder geval een aantal liggen
Ik zie dat de Gigabyte 3080 Master een aantal annuleringen krijgt hoog in de rij. Na de 4 geleverde dinsdag bij Megekko, ben ik nog eens 3 plekken gezakt. Hopelijk dus snel weer een levering.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Van beide watjeroenvanrooij schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:21:
[...]
[...]
Dus, hebben ze nou het meeste liggen van de 3070 Eagle (OC?) of de Gaming OC?
Was gisteravond. 4 mensen gecanceld.MrBlueEyes schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:22:
Ik zie dat de Gigabyte 3080 Master een aantal annuleringen krijgt hoog in de rij. Na de 4 geleverde dinsdag bij Megekko, ben ik nog eens 3 plekken gezakt. Hopelijk dus snel weer een levering.
Dit is de betreffende foto:jeroenvanrooij schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:21:
[...]
[...]
Dus, hebben ze nou het meeste liggen van de 3070 Eagle (OC?) of de Gaming OC?
https://scontent.fams1-1....d3b028db4cbfc&oe=5FBE6E1A
Voor zover ik kan zien is er aan de zijkant van de dozen geen verschil tussen de eagle en de gaming oc, dus niet echt te achterhalen.
Heeft al iemand zijn kaarten of informatie van sicomputer ontvangen?
Het lijkt er iig op dat alle AIBs focusen op de OC/duurdere varianten aangezien het nu toch wel verkoopt.
MSI Ventus, Gigabyte modellen (behalve de Aorus modellen), ASUS TUF OCs misschien. De rest is koffiedik kijken.jeroenvanrooij schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:16:
Van MSI is er veel meer Ventus dan Gaming geleverd. Van Gigabyte veel meer niet-Aorus modellen. Inno3d, nauwelijks X4 modellen. ASUS heel weinig strix. Enige uitzondering is EVGA met een handjevol van de duurste versies.Furfoot schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:25:
Het lijkt er iig op dat alle AIBs focusen op de OC/duurdere varianten aangezien het nu toch wel verkoopt.
Ik heb zojuist mijn plek 3 voor de 3080 TUF OC bij SiComputers geannuleerd.
Komen er ook nog 3070 uit die dicht bij msrp zijn en ook redelijk zijn of worden ze allemaal wat duurder. Ik heb namelijk een Asus dual bij sicomputer gepre orderd dat doen zij namelijk als voor 564
Bij Megekko kan je nu ook de 3070 bekijken. Prijzen staan er helaas nog niet bij
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Toevallig bij Reichelt besteld vanmorgen?Volture schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:28:
Ik heb zojuist mijn plek 3 voor de 3080 TUF OC bij SiComputers geannuleerd.
MSI Ventus of Gigabyte Eagles zijn ook nog redelijk geprijsd maar nog niet overal zijn de prijzen bekend.Max_van_Duin schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:28:
Komen er ook nog 3070 uit die dicht bij msrp zijn en ook redelijk zijn of worden ze allemaal wat duurder. Ik heb namelijk een Asus dual bij sicomputer gepre orderd dat doen zij namelijk als voor 564
Nee, gisteren uitgeleverd via MegekkoMaggotcarrier schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:30:
[...]
Toevallig bij Reichelt besteld vanmorgen?
Iemand heeft zijn FTW3 vermoedelijk geannuleerd... Sta nu op 3/7 bij Megekko
[ Voor 20% gewijzigd door DutchWing op 29-10-2020 11:34 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Hier nu 6/8. Was 6/7 gisteren?DutchWing schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:33:
Iemand heeft zijn FTW3 vermoedelijk geannuleerd... Sta nu op 3/7 bij Megekko
Voor de geïnteresseerden: bij Megekko is de wachtrij voor Asus Geforce RTX 3080 ROG-STRIX-RTX3080-O10G-GAMING nu 184
maak er maar 185 vanmackatack schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:45:
Voor de geïnteresseerden: bij Megekko is de wachtrij voor Asus Geforce RTX 3080 ROG-STRIX-RTX3080-O10G-GAMING nu 184
Haha ja ik snap het. Maar zoals verwacht beginnen mensen nu al over off-topic enzo dus uiteindelijk wordt dit waarshcijnlijk soweiso verwijderd. Evengoed bedankt voor het meedenkenHelp!!!! schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:46:
[...]
Mensen zeggen zoveel hier. En vaak genoeg hebben ze het mis zonder dat ze het weten en dan proberen anderen hen weer te helpen. Daarbij helpt het als je duidelijk maakt wat voor spullen je hebt. Maar goed gelukkig is dat allemaal voor jou niet nodig.Ook niet lullig bedoeld trouwens
Lijkt erop dat megekko het houd bij de voorraad die gister is aangekomen ik blijf nu hangen op nr 41(gaming oc)...
Zal wel weer 3 weken duren voor de volgende ''significante hoeveelheid''

Postief blijven denken. Doe ik ook.oneshot1tkil schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:50:
Lijkt erop dat megekko het houd bij de voorraad die gister is aangekomen ik blijf nu hangen op nr 41(gaming oc)...
Ben ik ook bang voor. Bedenk wel dat niet alles van die foto voor Megekko is, gedeelte van die kaarten gaat via CD-ROM landoneshot1tkil schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:50:
Iemand een idee waar er straks een 3070 Founder's Edition beschikbaar gaat zijn? NVIDIA geeft op de website enkel een link naar Alternate om de 3070 te kopen, en bij Alternate staat er dat ze geen FE verkopen...
Ik heb gisteren een half uur liggen turen op die dozen. Als je naar de Eagles (3080) op de grond kijkt zie je dat ze een klein oranje streepje aan de zijkant (zwart) hebben. Kijk je naar de Gaming OC (3070) boven op de stapel met 3080s dan zie je dat die een zwart driehoekje op de oranje/groene zijkant heeft.DLeijen schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:24:
[...]
Dit is de betreffende foto:
https://scontent.fams1-1....d3b028db4cbfc&oe=5FBE6E1A
Voor zover ik kan zien is er aan de zijkant van de dozen geen verschil tussen de eagle en de gaming oc, dus niet echt te achterhalen.
Dus er van uitgaande dat ze hetzelfde design gebruiken voor de 3070s als de 3080s, zijn er minder Eagles dan Gaming OCs. Op de foto dan.
Edit: Minder Eagles dan Gaming OCs voor de 3070 launch natuurlijk. De stapel met 3080s ziet er precies andersom uit.
[ Voor 5% gewijzigd door Sakirth op 29-10-2020 12:14 ]
Dit is al heel vaak gevraagd. Op dit moment geen FE verkoop in Nederland zover bekend.booyacow schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:07:
Iemand een idee waar er straks een 3070 Founder's Edition beschikbaar gaat zijn? NVIDIA geeft op de website enkel een link naar Alternate om de 3070 te kopen, en bij Alternate staat er dat ze geen FE verkopen...
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |