Al weken wordt verteld door bronnen dat er vanaf volgende week meer geleverd gaat worden.blurgh schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:27:
Ik heb de situatie niet 100% in de gaten gehouden dus domme vraag misschien - maar als ik nu een gtx 3080 zou bestellen heeft iemand enig idee aan wat voor soort levertijd/wachtrij ik naar zou kijken? als ik bij alternate kijk staat daar levering in 2021 - dat ziet er vrij extreem uit.
mijn plan was om beetje tussen black friday-kerst een nieuwe PC te bouwen gezien mijn huidige de nieuwste onderdelen 5 jaar oud zijn en alles een beetje op zn eindje loopt. nou vind ik het op zich niet zo'n heel groot probleem om de rest in elkaar te zetten en de videokaart later toe te voegen, maar zit er niet helemaal op te wachten om hem ergens lente volgend jaar binnen te krijgen ofzo. ik heb ook niet het spaargeld staan om bij meerdere winkels een 3080/3070/amd videokaart te bestellen en dan als er 1 binnenkomt de rest te cancellen.
mijn vraag is:
-hoe leverbaar is de 3080 in de praktijk als je nog niet in een wachtrij zit? ik snap dat mensen moeilijk kunnen zeggen volgende week heb je hem maar heeft iemand een algemene indicatie van of ik hier kijk naar een halfjaar wachten op een 3080(en kan ik dus beter proberen een 3070 op tijd te scoren) of als ik hem rond de kerst wil hebben is dat haalbaar.
-zit wat hier betreft nog verschil in qua merken en webshops? ik zag online al dat asus bijv. geen non-OC kaarten levert schijnbaar. zijn er bepaalde webshops die wel/niet leveringen krijgen? megekko duidelijk wel maar zijn er bijv. websites waar je echt niet moet bestellen nu omdat ze toch niet kunnen leveren? was een beetje naar alternate aan het kijken omdat de kaarten daar flink goedkoper lijken maar als die geen/amper leveringen krijgen maakt dat weinig uit nu natuurlijk
Als we volgende week dus grotere aantallen gaan zien, dan kan je denk ik dit jaar nog wel een kaart krijgen. Blijkt dat niet te kloppen en zitten we volgende week nog steeds te wachten, dan moet je toch echt rekenen op het nieuwe jaar verwacht ik.