[Multi] eFootball PES2021

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:41
PEBKAC schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:32:
[...]
Maar het is inderdaad een frustrerende uitdaging, eigenlijk niet leuk meer op hogere niveau's.
Het wordt een geconcentreerd gevecht tegen de ai.
Snap niet dat zowel pes als fifa hier tegenwoordig in extreme mate hier vol van zitten.
Script is wat nodig maar om dan gelijk alles tegen te hebben...
Ik ga mij toch wat meer focussen op het online gedeelte, dan hoef ik mij alleen nog maar over de scheidsrechter te frustreren.
En de eventuele lags,wachten op een tegenstander, ook wat script en het gedrag van sommigen :)
Hoewel het script soms ook draait in een wedstrijd, Konami meent een wedstrijd spannend te moeten houden, dus kans dat je hem ook mee krijgt.
Toch vind ik online leuker. Tijdens het eventuele wachten flos ik mijn tanden of andere nuttige dingen achter mijn bureau :)

Er wordt veel geklaagd online over quitters, die ze cheaters noemen.
Toch kom ik ze niet vaak tegen, denk omdat ik zelf bijna nooit quit. Dan krijg je ook fatsoenlijkere tegenstanders vermoed ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Harribo op 02-02-2021 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-06 20:58
Harribo schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:58:
[...]

Het wordt een geconcentreerd gevecht tegen de ai.
Snap niet dat zowel pes als fifa hier tegenwoordig in extreme mate hier vol van zitten.
Script is wat nodig maar om dan gelijk alles tegen te hebben...
Aan scripting zal je nooit helemaal kunnen ontkomen. Ik hoop met de nieuwe engine dat de AI een stuk meer 'fair'zal spelen i.p.v. cheaten.
Tijdens het eventuele wachten flos ik mijn tanden of andere nuttige dingen achter mijn bureau :)
Haha, dat is ook een manier om met wachttijden om te gaan :P

Ik heb nu een paar snelle wedstrijden gespeeld, en deze gewonnen :) Lag is echt wel een irritatie punt, je hebt soms wel 1sec reactie tijd, waardoor je vreemde situaties krijgt.

In de Online Divisie ook een potje gespeeld, verloren met Arsenal tegen Leeds United.. Die gast speelde op een erg hoog niveau, schoot de ballen strak in een hoekje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
PEBKAC schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:45:
[...]
Aan scripting zal je nooit helemaal kunnen ontkomen. Ik hoop met de nieuwe engine dat de AI een stuk meer 'fair'zal spelen i.p.v. cheaten.
Dat bedoel ik dus, het mag wel iets minder.
Hoewel ik in pes gelukkig nog soms het idee heb dat er nog wat aan te doen valt.
Ik heb nu een paar snelle wedstrijden gespeeld, en deze gewonnen :) Lag is echt wel een irritatie punt, je hebt soms wel 1sec reactie tijd, waardoor je vreemde situaties krijgt.
Ja en het spel heeft standaard een vertraging door oa aannames en als je dan ook nog lag krijgt én nog eens de script tegen... Ga er maar aan staan.

Op zich kan ik er wel mee leven als het gebeurt. Enige wat ik echt irritant vind is dat soms wegwerken dan niet meer te cancellen is en dat dan de speler de bal gewoon van grote afstand over zijn eigen achterlijn schiet 8)7

Speel je myclub?
Net begonnen of...?

Vanaf maandag in Myclub veeeel nieuwe spelers, kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
PEBKAC schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:45:
[...]

Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen cheating en momentum wbt scripting. Bij die eerste moet je denken aan de AI die vanuit het niets een aanval op zet waar je niks tegen kunt doen waar momentum is dat de AI scherper gaat spelen bij een achterstand b.v. Het verschil tussen die 2 is b.v. dat de AI de klutsballen wint of jouw speler de bal slecht passt maar dat de AI daar b.v. niet uit scoort. De cheat heb je opzich ook wel nodig omdat ook Ajax wel eens verliest van de Graafschap of Leverkussen van Rot-Weiss Essen. [4e klasser]
Ik ben wel van mening dat dat online niet mee mag spelen en dat het offline instelbaar moet zijn.

Wel jammer is dat de momentum vrij lineair is, tegenstander die zich ingraaft om een voorsprong of gelijkspel te verdedigen zit er niet in en altijd de laatste 15 minuten druk van de AI ook al is het 4-0. Als je in de ML tegen een degradatiekandidaat speelt dan graag ingraven met een 551 ofzo, met dat soort dingen maak je de moeilijkheidsgraad op een realistische manier hoger.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
@Harribo Lag is echt een groot irritatiepunt. Ik heb het idee dat het merendeel van de PES spelers op klapperend ADSL 1mbps lijntje speelt over de wifi :+

Tot nu toe paar snelle wedstrijden gedaan, en paar potjes Online Divisie.
Jij speelt dus veel MyClub, ik kan er nog niet echt aan wennen. Misschien gewoon een kwestie van meer spelen. wilt MyClub voor jou een beetje lukken?

@LoneRanger Je kan altijd voelen wanneer het momentum toeslaat, spelers die slecht reageren, passing slecht etc. Ik snap dat ze het erin hebben gestopt, maar het voelt soms alsof je geen controle meer hebt.

Het zou inderdaad beter zijn als de tegenstander zich ingroef en op de counter voetbalt, zou het een stuk realistischer maken. Waardoor er minder scripting nodig is om het spel leuk te houden.

Nu heb je soms gewoon het idee dat je geen controle meer hebt op de wedstrijd en alles mislukt wat je bedenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
PEBKAC schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:38:
@Harribo Lag is echt een groot irritatiepunt. Ik heb het idee dat het merendeel van de PES spelers op klapperend ADSL 1mbps lijntje speelt over de wifi :+
Itt fifa heeft pes wereldwijd minder online spelers denk ik en zeker dichterbij. Daardoor heb je al snel kans op meer lag.
Ik geloof niet dat zoiets ligt aan iemands abbo of dat snel genoeg is. Het gaat niet om bandbreedte. De data die heen en weer verzonden wordt, is zeer minimaal.
Ik speelde vroeger fifa 2002 online, toen had je dat verschil in online wedstrijden ook.

Qua verbinding, je bent zo snel als als de traagste schakel in het netwerk tussen 2 personen.
Verder weg betekent grotere kans op lag maar dat hoeft dus niet altijd laggy te zijn.
En veel landen hebben tegenwoordig wel goed internet denk ik.
Maar elk voetbal spel heeft te maken met lag, dat ligt grotendeels buiten hun macht. Of iemand moet tegelijkertijd allemaal torrents hebben draaien zeg maar.
Tot nu toe paar snelle wedstrijden gedaan, en paar potjes Online Divisie.
Jij speelt dus veel MyClub, ik kan er nog niet echt aan wennen. Misschien gewoon een kwestie van meer spelen. wilt MyClub voor jou een beetje lukken?
Myclub vind ik geweldig. Ik hou er van om iets te ontwikkelen.
Wat werkt voor jou niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 05-02-2021 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
@Harribo Ik chargeerde wat, maar ik heb ook het idee dat je vaak tegenstanders krijgt van buiten europa. Mijn idee hebben shooters toch minder te maken met lag, of komt dat doordat het minder nauw komt.

m.b.t. My Club, ik kan er gewoon niet helemaal aan wennen. Geen idee waarom, misschien teveel geregel. Master League daarentegen vind ik wel heel erg leuk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Excentriekegast
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-05 22:24

Excentriekegast

PSN: Metinisme

(jarig!)
Na met heel veel plezier 2020 te hebben gespeeld, heb ik door persoonlijke omstandigheden 2021 niet gespeeld.
Ik heb PES 2021 deze week voor het eerst opgestart.
De eerste spelers die ik trok waren 2 keer Messi en 2 keer Gnabry.
Mijn geheugen is de laatste tijd een zeef. Ben ook vaak moe.
Hoe zat dat nu? Gewoon 1 van de 2 Messi's selecteren en daarmee gewoon spelen en als zijn contract verlopen is, dan er een EXP speler van maken toch? Zodat ik de andere Messi ermee kan trainen.
Ik merk dat ik weer helemaal moet in komen.

Inspireer en word geïnspireerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Excentriekegast schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:15:
Na met heel veel plezier 2020 te hebben gespeeld, heb ik door persoonlijke omstandigheden 2021 niet gespeeld.
Ik heb PES 2021 deze week voor het eerst opgestart.
De eerste spelers die ik trok waren 2 keer Messi en 2 keer Gnabry.
Mijn geheugen is de laatste tijd een zeef. Ben ook vaak moe.
Hoe zat dat nu? Gewoon 1 van de 2 Messi's selecteren en daarmee gewoon spelen en als zijn contract verlopen is, dan er een EXP speler van maken toch? Zodat ik de andere Messi ermee kan trainen.
Ik merk dat ik weer helemaal moet in komen.
Inderdaad!
Wel de Messi met het grootste potentieel upgraden met exp.
Edit:Hoewel dat bij Messi niet veel uitmaakt, je hebt versies die 99 en versies van maximaal 98.
Zie ts, link app peshub.
PEBKAC schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:08:
@Harribo Ik chargeerde wat, maar ik heb ook het idee dat je vaak tegenstanders krijgt van buiten europa. Mijn idee hebben shooters toch minder te maken met lag, of komt dat doordat het minder nauw komt.
Mijn meeste tegenstanders komen uit Europa. Alleen dan praat je ook over de vele spelers uit oa
Turkije.
Shooters werkt anders denk ik. Heb er zelden met lag gezien. Hoe dat precies zit, weet ik zo niet.
m.b.t. My Club, ik kan er gewoon niet helemaal aan wennen. Geen idee waarom, misschien teveel geregel. Master League daarentegen vind ik wel heel erg leuk :)
Simpel, speel je master league (y). Gaat om de lol!

[ Voor 30% gewijzigd door Harribo op 10-02-2021 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Excentriekegast

Excentriekegast

(jarig!)
Dankjewel @Harribo
Ik heb exact 2 keer dezelfde Messi. Ik heb ook gelijk even de app gedownload. 👍🏼

Er is echt vrij weinig veranderd aan dat spel zeg... de scheidsrechter is nog steeds erg slecht. Een beetje jammer.

Ik heb ondertussen een redelijke team opgebouwd, alleen is mijn keeper de zwakste schakel. Waardering 66. Komt wel weer goed.

Er zijn nog genoeg aandachtspunten die ze bij de volgende deel aan kunnen pakken.

Ondanks even wat negativisme, ben ik toch blij met het spel.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:32
Ik speel ook alleen MasterLeague hoor, al sinds ISS Pro Evo op de PSX :) Heb alleen wel het idee dat er weinig verandert aan de ML, als je ziet hoe langzaam de verandering daarin gaan, in ruim 20 jaar tijd is dat best wel sneu. Ik heb 2021 ook maar overgeslagen, volgens mij biedt die sowieso niks extra's, beetje een placeholder voor de next-gen versie.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Harribo
Excentriekegast schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 08:51:
Dankjewel @Harribo
Ik heb exact 2 keer dezelfde Messi. Ik heb ook gelijk even de app gedownload. 👍🏼

Er is echt vrij weinig veranderd aan dat spel zeg... de scheidsrechter is nog steeds erg slecht. Een beetje jammer.

Ik heb ondertussen een redelijke team opgebouwd, alleen is mijn keeper de zwakste schakel. Waardering 66. Komt wel weer goed.

Er zijn nog genoeg aandachtspunten die ze bij de volgende deel aan kunnen pakken.

Ondanks even wat negativisme, ben ik toch blij met het spel.
Er zitten ook wel wat minpunten aan het spel. Ook de scheidsrechter maar vooral de script. Maar dat hoort er tegenwoordig bij.
Maar al met al heb ik enorm lol met deze versie van pes en dat telt voor mij.

Over je keeper, je kunt altijd natuurlijk een standaard zaakwaarnemer voor 25000 gp doen die speciaal een keeper aan trekt. Krijg je een zilveren of hoger. Beter dan de 66.
Of je trekt er 1 aan door scouts te combineren. Ik heb bijvoorbeeld een zilveren Jeroen Zoet die tegenwoordig bij Spezia zit, doet het redelijk in mijn NL team. Nu ontwikkeld tot 85.

Gp verdien je vnl met matchday. Aan het eind de finale aan klikken en eventueel de finale ook bekijken.

@Dr. Strangelove ik snap je. Ik vraag me alleen af of de ML met een volgende nextgen versie anders wordt. Konami heeft niet een heel groot pes ontwikkel team, denk dat ze zich vnl concentreren op de nextgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 11-02-2021 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Excentriekegast

Excentriekegast

(jarig!)
Ik hoef nog maar 5 potjes eFootball Matchday te spelen, dan heb ik in totaal 1500 e punten (weer iets nieuws) dan kan ik Neuer kopen in de winkel. Dat lijkt mij goedkoper en een zekerheid op een goede speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Excentriekegast schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:19:
Ik hoef nog maar 5 potjes eFootball Matchday te spelen, dan heb ik in totaal 1500 e punten (weer iets nieuws) dan kan ik Neuer kopen in de winkel. Dat lijkt mij goedkoper en een zekerheid op een goede speler.
Das nog slimmer inderdaad. Neuer is ook goed.

Ik ga daar nu voor Kluivert. De rest heb ik al of voegt voor mij niets toe.

Tip voor spits : Rummenigge of van Basten.

Ik weet niet of er nog deze weken speciale wedstrijden zijn tegen de com. Daar kan je nl 2 legends winnen als de 2 wedstrijden wint. 1 per wedstrijd.

[ Voor 27% gewijzigd door Harribo op 11-02-2021 09:24 ]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:32
Harribo schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:13:
[...]

@Dr. Strangelove ik snap je. Ik vraag me alleen af of de ML met een volgende nextgen versie anders wordt. Konami heeft niet een heel groot pes ontwikkel team, denk dat ze zich vnl concentreren op de nextgen.
Oh volledig eens. Je kan merken dat sinds de opkomst van het onlinegebeuren de ML weinig aandacht krijgt en ergens is dat terecht, ik denk dat 90% van spelers voor de online content komt.

Ik haat online gaming fiercely dus ik zie deze ontwikkeling in gaming al jaren met lede ogen aan maar c'est la vie.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 09:03

amahusu

taking over the world!

iemand nog tips om die vs COM op legend te winnen in myTeam? Ik heb nu van alles geprobeerd, maar verder dan een gelijkspel en dan op penalties verliezen kom ik niet. Echt absurd hoe perfect de AI speelt (ja ja ik weet, het is niet voor niets legend niveau :+)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Dr. Strangelove schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:25:
[...]
Ik haat online gaming fiercely dus ik zie deze ontwikkeling in gaming al jaren met lede ogen aan maar c'est la vie.
Online vind ik leuker maar er zitten ook nadelen aan inderdaad, Lag, irritante tegenstanders, cheaters etc
amahusu schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:10:
iemand nog tips om die vs COM op legend te winnen in myTeam? Ik heb nu van alles geprobeerd, maar verder dan een gelijkspel en dan op penalties verliezen kom ik niet. Echt absurd hoe perfect de AI speelt (ja ja ik weet, het is niet voor niets legend niveau :+)
Verdedigend spelen. Vooral dat. Ook met een verdedigende formatie , zoiets als trainer Fischer of Ranieri. En mocht je een goal maken...gelijk alles dichtgooien en zoveel mogelijk proberen rond te tikken, vooral achterin als daar meer ruimte is. En laat het verdedigen vnl over aan de com, loop alleen achter de aanvaller aan en probeer pass mogelijkheden voor de tegenstander te blokken.
Geduld is ook belangrijk, zeker aanvallend. Kijk waar op een gegeven moment de zwakke plek of ruimte ligt bij de tegenstander en pas daar je tactiek en formatie op aan.
Net als hoe de tegenstander probeert aan te vallen, probeer te analyseren hoe hij dat doet, wat zijn sterspelers zijn etc.
Succes.

ps. je hebt niet altijd een top team nodig volgens mij, ik deed het met Ajax met gemiddeld een 87 rating. Sommige zeggen dat je zelfs een nóg slechter team moet hebben om de script ai wat tegen te werken.

[ Voor 64% gewijzigd door Harribo op 11-02-2021 12:09 ]

• Excentriekegast

Excentriekegast

(jarig!)
Harribo schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:19:
[...]

Das nog slimmer inderdaad. Neuer is ook goed.

Ik ga daar nu voor Kluivert. De rest heb ik al of voegt voor mij niets toe.

Tip voor spits : Rummenigge of van Basten.

Ik weet niet of er nog deze weken speciale wedstrijden zijn tegen de com. Daar kan je nl 2 legends winnen als de 2 wedstrijden wint. 1 per wedstrijd.
Ah, bedankt voor de tips. Betreft spitsen, dat maakt me niet zo uit.
Maar legends! Hopelijk Vieira. De alleskunner. _/-\o_ Althans, bij 2020...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Ik heb icon Vieira maar ben er niet kapot van. Zijn nadeel is nl dat hij een Mannetjesputter als speelstijl heeft waardoor hij altijd als een kip zonder kop op tegenstanders afrent en daarmee soms gaten laat vallen. En hij is te houterig in de opbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast

Excentriekegast

(jarig!)
Ik heb alleen ervaring met Vieira van vorig jaar...

In 2 dagen tijd heb ik al 5 potjes gehad, waar de tegenstander bij Matchday gewoon een telkens een hoek op liep. Ik begreep het niet. Maar nu wel...

Ik speelde net tegen een SamHd88, die vent is echt jammer. Staat voor en gaat dan achterin passen.
Hierdoor heb ik de joystick maar neer gelegd. Wat blijkt, het spel herkent dat je niks meer doet en stopt het spel. Geeft aan dat je niks meer doet en hiermee dus ook automatisch verliest.

Dus die gasten die alleen maar ergens naar toe liepen, deden het alleen voor de punten (denk ik). Maar krijg je dan meer punten als je een wedstrijd hoe dan ook uitspeelt en niet opgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Excentriekegast schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 20:28:
Ik heb alleen ervaring met Vieira van vorig jaar...

In 2 dagen tijd heb ik al 5 potjes gehad, waar de tegenstander bij Matchday gewoon een telkens een hoek op liep. Ik begreep het niet. Maar nu wel...

Ik speelde net tegen een SamHd88, die vent is echt jammer. Staat voor en gaat dan achterin passen.
Hierdoor heb ik de joystick maar neer gelegd. Wat blijkt, het spel herkent dat je niks meer doet en stopt het spel. Geeft aan dat je niks meer doet en hiermee dus ook automatisch verliest.

Dus die gasten die alleen maar ergens naar toe liepen, deden het alleen voor de punten (denk ik). Maar krijg je dan meer punten als je een wedstrijd hoe dan ook uitspeelt en niet opgeeft?
Tegen dat soort irritante rondtikkers is wel een remedie. Maak een overtreding zodat je in kunt grijpen.
Zet dan een formatie met sowieso 3 spelers voorin.
Zet dan elke speler van jou mandekking op een andere speler van hem.

Laat je niet gek maken, dat is het doel van dat soort spelers.

Ik had gewoon dat er geen bal in mocht tijdens een wedstrijd. Ook steeds dat op essentiële momenten mijn spelers afremmen en zo.
Krijgt tegenstander voor de rust zijn eerste kans, gaat erin natuurlijk. Om gek van te worden.
Dat script moeten ze echt een keer wat aan doen, ook in fifa.
Als je beter bent, moet je normaal gesproken winnen.

Had het ook andersom.
Stond achter met 1-0. Zijn van Dijk loopt tegen zijn keeper aan met de bal. Beide vallen om, ik kon hem er zo in schieten. Laatste minuut maak ik zelfs nog 1-2.

Tja.... Raar spel zo nu en dan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timoo_FR
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-05 12:55
Mocht iemand hier nou gek worden van PES 2021 en echt een voetbalspelletje voor de fun willen spelen, ik zeg download/koop PES 2017 inclusief de Smoke Patch en eventuele extras. Wat een plezier beleef ik ermee zeg.

Ik heb even 2021 MyClub gespeeld maar dat online gebeuren bezorgd me gewoon veel te veel stress en irritatie.
"Ik speelde net tegen een SamHd88, die vent is echt jammer. Staat voor en gaat dan achterin passen.
Hierdoor heb ik de joystick maar neer gelegd. Wat blijkt, het spel herkent dat je niks meer doet en stopt het spel. Geeft aan dat je niks meer doet en hiermee dus ook automatisch verliest."
Deze dingen gebeurde mij bijvoorbeeld ook veel te vaak. Daarom maar overgestapt op de Master League van PES 2017, maar natuurlijk niet op de PS4 waar je behalve de tenues en logo's niks aan kan passen.

Dus begonnen met Brentford op PES 2017, inclusief alle nieuwste selecties, tenues, stadions etc. etc. Ik heb in de afgelopen goals gescoord waar je op 2021 alleen maar kan dromen (achter standbeen etc.), het speelt veel fijner dan, hoe gek het ook klinkt, de nieuwste game.

Mocht je hulp nodig hebben met installeren/patches etc. stuur me gerust een berichtje dan help ik je verder! d:)b

--------

De reden dat ik overigens 2017 noem en niet 2021 is omdat ik maar op een laptop speel en die 2021 niet trekt haha. 2017 draait als een zonnetje inclusief alle aanpassingen 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Timoo_FR op 15-02-2021 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboelie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-01-2024
amahusu schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:10:
het heeft heeeeeeel veeeeel tijd nodig..... de sleutel ligt vooral in geduld en heel geconcentreerd blijven spelen. looplijnen afdekken ipv meteen op een aanvaller afstormen en eerder tikkie terug dan risicovolle pass naar voren. Ik moet zeggen dat ik nu in de minder sterke competities zoals Nederland en Portugal redelijk aan voetballen toekom, dat is bv in Engeland wel anders. De Ai is gewoon veel uitdagender dan op superster dus terug gaan naar dat niveau is geen optie meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Timoo_FR schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:13:
Mocht iemand hier nou gek worden van PES 2021 en echt een voetbalspelletje voor de fun willen spelen, ik zeg download/koop PES 2017 inclusief de Smoke Patch en eventuele extras. Wat een plezier beleef ik ermee zeg.
Ik zeg PES2021 met Virtuared.com patch en Holland's "Il calcio" gameplay patch waar de cheat uit gesloopt is.
Dit alles speel je op 3440x1440 waarbij je continue zo'n 80% van het speelveld in zicht hebt. Uiteraard op manual controls. :9~

De genoemde patch komt met extra stadions als de Kuip en nog heel veel meer toffe dingen. Mijn PES install is inmiddels ruim 220GB. 8)7

Leef je uit!

Oh, datapack 4.0 is ook echt een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDay
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09-2024
Waar kan ik mijn efootball points vinden? Ik zie het nergens zowel in-game als op my konami niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
BigDay schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:05:
Waar kan ik mijn efootball points vinden? Ik zie het nergens zowel in-game als op my konami niet.
Ga myclub store. Selecteer efootball points. En kijk bijvoorbeeld naar spelers, dan zie je je efootball points

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo_FR
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-05 12:55
LoneRanger schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:50:
[...]

Ik zeg PES2021 met Virtuared.com patch en Holland's "Il calcio" gameplay patch waar de cheat uit gesloopt is.
Dit alles speel je op 3440x1440 waarbij je continue zo'n 80% van het speelveld in zicht hebt. Uiteraard op manual controls. :9~

De genoemde patch komt met extra stadions als de Kuip en nog heel veel meer toffe dingen. Mijn PES install is inmiddels ruim 220GB. 8)7

Leef je uit!

Oh, datapack 4.0 is ook echt een verbetering.
Haha dat is wel ultiem gaaf ja, helaas heb ik op dit moment alleen een laptop tot mijn beschikking en die draait 2021 niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast

Excentriekegast

(jarig!)
Ik heb helaas een MacBookPro, geen PES op de Apple computers... tenzij ik allemaal rare fratsen ga doen, waar ik nu geen zin in heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDay
  • Laatst online: 05-09-2024
Harribo schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:25:
[...]

Ga myclub store. Selecteer efootball points. En kijk bijvoorbeeld naar spelers, dan zie je je efootball points
Ah gevonden. Ik had het mezelf afgeleerd om naar de store te gaan sinds ik FIFA 19 had gespeeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
BigDay schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:23:
[...]

Ah gevonden. Ik had het mezelf afgeleerd om naar de store te gaan sinds ik FIFA 19 had gespeeld. :)
Pes is een stuk goedkoper en je kunt tenminste gaan voor een topspeler. (zwarte bal)
Fifa verkoopt extreem dure munten en daar kan je dan packs voor kopen die vaak niets bijzonders bevatten. Belachelijk eigenlijk vind ik maar enfin, genoeg die erin tuinen

Ik spendeer 5 euro in de 2 maanden. Je krijgt ook coins van Konami

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 20-02-2021 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

roeleboelie schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:31:
[...]

het heeft heeeeeeel veeeeel tijd nodig..... de sleutel ligt vooral in geduld en heel geconcentreerd blijven spelen. looplijnen afdekken ipv meteen op een aanvaller afstormen en eerder tikkie terug dan risicovolle pass naar voren. Ik moet zeggen dat ik nu in de minder sterke competities zoals Nederland en Portugal redelijk aan voetballen toekom, dat is bv in Engeland wel anders. De Ai is gewoon veel uitdagender dan op superster dus terug gaan naar dat niveau is geen optie meer voor mij.
Het is me zowaar gelukt, ik scoorde al vroeg de 1-0 (tegen Southampton, dat scheelde denk ik ook al wel dat ik niet tegen bijv. Liverpool moest) en toen met samengeknepen billen de rest van de eerste helft en de hele tweede helft de bal achterin rondgetikt :+

Wat uiteindelijk bij mij de sleutel was: niet te verdedigend spelen, want dan staat je laatste linie misschien wel goed, maar ik vond het dan niet te doen om een fatsoenlijke aanval op te zetten vanwege de perfect verdedigende AI. Dus ik heb 433 gespeeld, waarbij ik 2 dm's op "defensive" had staan in de advanced tactics (zo blijven die 2 altijd achterin, ook als je in de aanval bent). Voor mij werkte dat vele malen beter dan een verdedigende taktiek en dan op de counter spelen.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboelie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-01-2024
amahusu schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:08:
[...]

Het is me zowaar gelukt, ik scoorde al vroeg de 1-0 (tegen Southampton, dat scheelde denk ik ook al wel dat ik niet tegen bijv. Liverpool moest) en toen met samengeknepen billen de rest van de eerste helft en de hele tweede helft de bal achterin rondgetikt :+

Wat uiteindelijk bij mij de sleutel was: niet te verdedigend spelen, want dan staat je laatste linie misschien wel goed, maar ik vond het dan niet te doen om een fatsoenlijke aanval op te zetten vanwege de perfect verdedigende AI. Dus ik heb 433 gespeeld, waarbij ik 2 dm's op "defensive" had staan in de advanced tactics (zo blijven die 2 altijd achterin, ook als je in de aanval bent). Voor mij werkte dat vele malen beter dan een verdedigende taktiek en dan op de counter spelen.
ik speel ook met een vrij aanvallende opstelling. Ik speel nu met United en Matic als DM en ook met verdedigende rol in Advanced Options. Ik speel op balbezit en niet op counter. Het verdedigen zit hem meer in de extra focus en op looplijnen afdekken. En dus ook proberen niet te vlug een bal naar voren te rossen maar vanuit de opbouw het gaatje te vinden. Oh ja...en de sprintknop niet teveel beroeren;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankly2021
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-05-2021
Kan iemand me helpen voor een goeie pc waar ik Pes 21,Gta5 en Cyberpunk op kan spelen,het budget is rond de 1200 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
roeleboelie schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:52:
[...]

ik speel ook met een vrij aanvallende opstelling. Ik speel nu met United en Matic als DM en ook met verdedigende rol in Advanced Options. Ik speel op balbezit en niet op counter. Het verdedigen zit hem meer in de extra focus en op looplijnen afdekken. En dus ook proberen niet te vlug een bal naar voren te rossen maar vanuit de opbouw het gaatje te vinden. Oh ja...en de sprintknop niet teveel beroeren;-)
Zo is het inderdaad.
En elke keer als het niet loopt bij mij, moet ik mijzelf er weer aan herinneren, ik vergeet dat zo snel en dan loop ik weer achter de feiten aan.

Trouwens die vs com wedstrijden waarbij je legends krijgt, win ik tegenwoordig makkelijk met mijn Ajax team met manager Bosz . Zodra ik een van mijn top teams gebruik, lijkt het veel moeilijker te gaan

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 20-02-2021 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:08

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Frankly2021 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 05:07:
Kan iemand me helpen voor een goeie pc waar ik Pes 21,Gta5 en Cyberpunk op kan spelen,het budget is rond de 1200 euro?
Dit is niet de juiste plek daarvoor :).
Lees DAA beleid door en open daarna een topic in Desktop Aankoopadvies.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-06 08:45
Beleid lezen lijkt me niet echt iets voor hem, als je al ziet hoeveel input en moeite hij in die post stak :D

https://www.techpowerup.com/review/

• amahusu

amahusu

taking over the world!

hmm, gister speelde ik voor het eerst in een tijdje weer de daily konami cup en moest ik tegen iemand die Liverpool als home team had gekozen. Hij had het hele complete liverpool team, inclusief wissels en trainer Klopp, zoals het in nu in de game zit. Het was alsof ik tegen de AI op legendary speelde, echt compleet foutloos tikte hij me helemaal suf en scoorde de ene goal na de andere. Na afloop zag ik dat zijn rating 284 was (ik zit op 404) en dat hij normaliter minder dan 30% van zijn ranked matches wint.

ik wil niet meteen "cheater!1!11" roepen, maar iemand een verklaring hiervoor? Of is dit weer een prime example van de match engine die aan het spoken is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
amahusu schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:41:
hmm, gister speelde ik voor het eerst in een tijdje weer de daily konami cup en moest ik tegen iemand die Liverpool als home team had gekozen. Hij had het hele complete liverpool team, inclusief wissels en trainer Klopp, zoals het in nu in de game zit. Het was alsof ik tegen de AI op legendary speelde, echt compleet foutloos tikte hij me helemaal suf en scoorde de ene goal na de andere. Na afloop zag ik dat zijn rating 284 was (ik zit op 404) en dat hij normaliter minder dan 30% van zijn ranked matches wint.

ik wil niet meteen "cheater!1!11" roepen, maar iemand een verklaring hiervoor? Of is dit weer een prime example van de match engine die aan het spoken is?
Iemand die in matchday een compleet matchend team heeft, zorgt ervoor dat al zijn spelers een blauwe pijl krijgen en dus op de top van hun stats spelen. Een 81 dan wordt dan bijvoorbeeld een 94.
En ook zijn teamgeest is ook top, vanwege de matchende trainer.
Dus dan heeft hij allemaal super spelers.
Ja dan kan je eens winnen.
Misschien kwam hij daar opeens achter en daarvoor niet, dan gaat ie nu punten pakken. Ben jij zijn eerste slachtoffer.

Dit is ook de reden waarom ik teams "spaar".
Heb er nu 6 compleet klaar staan. En mocht ik verliezen, dan krijg ik alsnog flink wat matchday points, dus de coins zijn zo binnen.
Soms al binnen twee potjes.

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 25-02-2021 09:30 ]

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Ah is dat het? Misschien heb ik dan toch iets te snel alle zwarte en gouden bal spelers die ik niet gebruikte omgezet naar XP trainers :+

• Harribo
amahusu schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:45:
Ah is dat het? Misschien heb ik dan toch iets te snel alle zwarte en gouden bal spelers die ik niet gebruikte omgezet naar XP trainers :+
Misschien wel.
En kijk, als ze in je team passen, wat hun maximale ontwikkel rating is. Je kunt een gouden speler soms wel upgraden naar 93. Tel daarbij de blauwe pijl en teamgeest en beter kan het eigenlijk niet.

Xp trainers altijd toepassen op overeenkomstige posities he? Dat weet je? Voor een eventuele xp bonus.

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 25-02-2021 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Excentriekegast

Excentriekegast

(jarig!)
Als ik dit zo zie... Dan wil ik ook een pc. :')
Waarom brengen die fuckers het spel ook niet op de MacOs?! (Ik uit mijn frustratie met een glimlach, hoef je niet serieus op te reageren.)

YouTube: When A FIFA 21 YouTuber Plays PES 2021 Realistic Mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Harribo schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:25:
[...]

Iemand die in matchday een compleet matchend team heeft, zorgt ervoor dat al zijn spelers een blauwe pijl krijgen en dus op de top van hun stats spelen. Een 81 dan wordt dan bijvoorbeeld een 94.
En ook zijn teamgeest is ook top, vanwege de matchende trainer.
Dus dan heeft hij allemaal super spelers.
Ja dan kan je eens winnen.
Misschien kwam hij daar opeens achter en daarvoor niet, dan gaat ie nu punten pakken. Ben jij zijn eerste slachtoffer.

Dit is ook de reden waarom ik teams "spaar".
Heb er nu 6 compleet klaar staan. En mocht ik verliezen, dan krijg ik alsnog flink wat matchday points, dus de coins zijn zo binnen.
Soms al binnen twee potjes.
door jouw info ben ik toch maar ook spelers gaan sparen om er clubteams van te maken, maar hoe zit dat nou precies? Als je bijv. in een matchday game liverpool kiest en je hebt maar een paar spelers van liverpool in je myTeam elfal, krijgen die spelers dan ook een boost? Of gebeurt dit alleen als je alle spelers hebt van een club?

Want zaterdag had ik bijv. AS Roma gekozen omdat ik Totti in m'n team heb en die ging toen idd van 91 naar 95 tijdens de matchday matches. Maar gister had ik Bayern, maar bleven de bayern spelers in mn team (Lewandowski, Kimmich, Goretzka en Kahn) gewoon hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Is er iemand die me kan vertellen hoe ik een online 1 tegen 1 game moet beginnen tegen een vriend van me? Het spel heeft teveel opties en ik kan het niet vinden, gisteravond ook flink gegoogeld maar ik kon geen goede beschrijving vinden....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Excentriekegast

Excentriekegast

(jarig!)
Kies de eerste optie: Aftrap
Dan de derde van onderen: Lobby voor vriendschappelijke wedstrijd
Kies een server: bijvoorbeeld Nederland
Kies een lobby: bijvoorbeeld NL-01
Creëer een wedstrijdruimte
Beveilig het in de eerst volgende instellingen scherm. Geef je wachtwoord ook door aan je vriend.
Kies bij de volgende instellingen scherm de dingen die wilt. Klik op volgende
In jouw ruimte heb je meerdere opties aan de linkerkant. Kies de derde optie om je vrienden uit te nodigen.

[ Voor 4% gewijzigd door Excentriekegast op 04-03-2021 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
amahusu schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:02:
[...]

door jouw info ben ik toch maar ook spelers gaan sparen om er clubteams van te maken, maar hoe zit dat nou precies? Als je bijv. in een matchday game liverpool kiest en je hebt maar een paar spelers van liverpool in je myTeam elfal, krijgen die spelers dan ook een boost? Of gebeurt dit alleen als je alle spelers hebt van een club?

Want zaterdag had ik bijv. AS Roma gekozen omdat ik Totti in m'n team heb en die ging toen idd van 91 naar 95 tijdens de matchday matches. Maar gister had ik Bayern, maar bleven de bayern spelers in mn team (Lewandowski, Kimmich, Goretzka en Kahn) gewoon hetzelfde
Zie nu pas je bericht @amahusu

De matchende spelers van de club krijgen een blauwe pijl waardoor ze op hun top zijn. Hun rating blijft hetzelfde maar ze zijn wel beter.
Hoeveel beter kan je checken in de peshub app.

Icons (rode kaarten die matchen met de club ) krijgen ook dus een blauwe pijl én daarnaast een icon boost. Dus wat extra bovenop de rating. Vaak +2 oid.
Dus een matchende icon krijgt beide upgrades.

Niet matchende spelers krijgen een gele of zelfs een rode pijl. Spelers met een rode pijl presteren zeer slecht, altijd vermijden.

Bovenstaande geldt weer NIET voor Legends (gele kaarten). Want legends behoren namelijk niet tot een club. Ze krijgen daarom standaard een gele pijl.
Heel raar eigenlijk dat ze niet bij een club horen.

[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 04-03-2021 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Excentriekegast schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:56:
Kies de eerste optie: Aftrap
Dan de derde van onderen: Lobby voor vriendschappelijke wedstrijd
Kies een server: bijvoorbeeld Nederland
Kies een lobby: bijvoorbeeld NL-01
Creëer een wedstrijdruimte
Beveilig het in de eerst volgende instellingen scherm. Geef je wachtwoord ook door aan je vriend.
Kies bij de volgende instellingen scherm de dingen die wilt. Klik op volgende
In jouw ruimte heb je meerdere opties aan de linkerkant. Kies de derde optie om je vrienden uit te nodigen.
Ik doe dit op de Xbox:
Kick off
Vervolgens is de derde optie co-op
Daarna krijg ik een scherm waar ik moet kiezen of ik thuis of weg speel
Zie helemaal geen mogelijkheid om een lobby te kiezen, volgende scherm is clubs selecteren

Kom er helaas dus nog steeds niet uit

Update: onduidelijk design. Zag totaal niet dat je nog verder naar beneden kon scrollen. Het is nu gelukt. Thanks!

[ Voor 6% gewijzigd door Walkman op 04-03-2021 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Excentriekegast

Excentriekegast

(jarig!)
Graag gedaan. 🙂👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terje7601
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-02-2024
Wie kan verklaren ...

1) waarom De Bruyne een "AMF" is, terwijl Guardiola https://www.pesmaster.com/l-roman/pes-2021/coach/262360/ (De Bruyne's trainer dus) in zijn opstelling geen AMF gebruikt?
Als ik De Bruyne opstel als AMF is hij 97, en als CMF maar 95. Dat zou dus betekenen dat, mocht ik Guardiola kopen, ik De Bruyne niet ten volle kan laten renderen?

2) waarom bij de spelersinfo van Messi "RWF 98" staat... en als ik Messi dan als AMF opstel, hij plots 100 wordt? (zie demo hieronder)
Ik ging er altijd vanuit dat de spelersinfo de optimale positie (en dus hoogst mogelijke score) van een speler toont?

Alvast bedankt voor de opheldering!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kjkKTmB3UHCb8qMrULS2ayfCfgU=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/NYBuJ4AHzPEd1NJhqTg3GAMU.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Je verwacht teveel van Konami :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

nou, ik ben alweer klaar met die match days hoor :+

blijkbaar speelt connectie geen enkele rol bij matchday games en wordt je aan tegenstanders gekoppeld van over de hele wereld. Ik heb volgens mij nog geen 1x een wedstrijd gespeeld waarbij ik niet constant het connectie icoontje rechtsbovenin in beeld zag en/of de game continu hapert. Wordt er een beetje flauw van om m'n zuur verdiende rating weer als sneeuw voor de zon te zien verdwijnen op deze manier. Ik hou het gewoon weer bij ranked matches en online challenges waarbij je zelf kan bepalen of wilt spelen met iemand met een slechte verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Klopt hoor.

Matchday is teveel lag omdat er nauwelijks gekeken wordt naar de verbinding.
Ik heb het geaccepteerd want dan heb ik wel snel een tegenstander.
En de verbinding schijnt ook wel per dag en per uur te verschillen lijkt het.
Het is de kunst met die lags om te gaan.

Maar snap het ook heel goed als je dit niet leuk vind.

Tis omdat ik een fifa hater ben, anders was ik al lang overgestapt.
Tot nu toe vermaak ik mij er wel mee hoewel ik me itt matchday soms meer dood erger dat als je beter bent, het spel alles uit de kast haalt om je niet snel te laten winnen. Ik speel meer tegen het spel dan de tegenstander lijkt het.

Al met al speel ik het nog en vind ik het gemiddeld wel leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:59
Ben nu in seizoen 3 van mijn carrière en ben ook manager van spanje geworden. Nu zie ik tot mijn verbazing dat jonge versies van Rafael vd Vaart en Stekelenburg in het Spaanse team zitten... Ook speelde ik tegen Servie met daarin Ronaldinho. Erg jammer. Als je dan spelers opnieuw in de game laat komen laat ze dan wel hen eigen nationaliteit houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Harribo schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 09:18:
Klopt hoor.

Matchday is teveel lag omdat er nauwelijks gekeken wordt naar de verbinding.
Ik heb het geaccepteerd want dan heb ik wel snel een tegenstander.
En de verbinding schijnt ook wel per dag en per uur te verschillen lijkt het.
Het is de kunst met die lags om te gaan.

Maar snap het ook heel goed als je dit niet leuk vind.

Tis omdat ik een fifa hater ben, anders was ik al lang overgestapt.
Tot nu toe vermaak ik mij er wel mee hoewel ik me itt matchday soms meer dood erger dat als je beter bent, het spel alles uit de kast haalt om je niet snel te laten winnen. Ik speel meer tegen het spel dan de tegenstander lijkt het.

Al met al speel ik het nog en vind ik het gemiddeld wel leuk
haha dit merk ik de laatste tijd ook vaker, ben in de afgelopen 2 weken opgeklommen naar een rating van 550 en als je dan tegen tegenstanders speelt met een veel lagere rating dan merk je gewoon significant verschil in:

- doodnormale pasjes die ineens niet meer aankomen omdat ze veel te zacht of te hard zijn, terwijl je exact hetzelfde doet als de 100.000 potjes die je ervoor hebt gespeeld

- spelers die ondanks hun 90+ abilities ineens ballen niet meer kunnen aannemen

- schoten op goal die normaal 100% goal zijn (bijv. 1-op-1 met de keeper) ineens allemaal door de keeper worden gepakt of naast/over gaan

- formaties die ineens niet meer kloppen, bijv. je deep defensive line en all-out-defence setting worden totaal niet meer toegepast waardoor je laatste lijn veel hoger staat dan in andere potjes (en je dus kwetsbaar bent voor counters)

- je krijgt vrijwel altijd vrije trappen tegen rond de 16 voor situaties waar normaal nooit voor wordt gefloten (dus bij normaal gebruik van een schouderduw of het correct afzetten van de bal)

Die extra handicap die je dan krijgt is idd wel een uitdaging :+

[ Voor 12% gewijzigd door amahusu op 11-03-2021 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Yup
Dat is een soccer game anno 2020.
Dat schijnt zo te moeten. Wie dat bedacht heeft, mogen ze opsluiten.

Ik zie keepers van de tegenstanders altijd meer ballen redden met super reddingen dan de mijne, ongelooflijk. Elke wedstrijd heeft mijn keeper een onvoldoende, die van de tegenstander een voldoende. Nu ben ik ook wel slecht in afmaken.

Van Basten is een wereld spits in dit spel, ik scoor er nog te weinig mee.

Ik speelde online met verschrikkelijke lags, heb, en dat is een tip, mijn pass assist gezet naar 2 of zelfs 3.
Want met lags passen is niet te doen. Laat cpu maar flink helpen dan.

Ook speelde ik tegen een paar 800+ tegenstanders waarvan 1 werkelijk alle controle had.
Ik snap dat niet, bij mij is het zo traag online, dat al zou ik dat willen leren, het niet zou lukken online vanwege de lag. Waarom een ander dan blijkbaar daar totaal geen last van heeft, snap ik niet.

En YouTube video's werken bijna mij online ook niet vanwege de lag. Helaas. Had graag wat extra trucs willen leren om beter te worden.

Enfin ik blijf gewoon wel hangen rond de 700 ik vind dat prima.
Soms verlies ik express om maar in de midden categorie te blijven.

[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 11-03-2021 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Toch ff reageren, er is nog ruimte voor verbetering misschien :
amahusu schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:17:
[...]
- doodnormale pasjes die ineens niet meer aankomen omdat ze veel te zacht of te hard zijn, terwijl je exact hetzelfde doet als de 100.000 potjes die je ervoor hebt gespeeld
Zie mijn pass assist tip
- spelers die ondanks hun 90+ abilities ineens ballen niet meer kunnen aannemen
Nou die ene tegenstander van mij zag ik daar ook mee worstelen, zijn bal stuiterde etc, maar die deed dan iets en hop, hij had de bal onder controle.
Maar als ik zoek op internet hoe dat moet, vind ik dat nergens helaas.
- schoten op goal die normaal 100% goal zijn (bijv. 1-op-1 met de keeper) ineens allemaal door de keeper worden gepakt of naast/over gaan
Afmaken ligt ook bij jezelf. Maar ben het wel deels eens, ik speel vaak tegen wereld keepers.
- formaties die ineens niet meer kloppen, bijv. je deep defensive line en all-out-defence setting worden totaal niet meer toegepast waardoor je laatste lijn veel hoger staat dan in andere potjes (en je dus kwetsbaar bent voor counters)
Ik denk dat zoiets ook komt door je manager.
Volgens mij is het niet mogelijk deep defensive line te zetten en dan een manager te hebben die juist een hoog defensieve linie speelt. Volgens mij geeft het spel dan prioriteit aan de manager.
Dus let op tegenstrijdige instructies.
En zet bij deep defensive line je cv's ook diep in de opstelling, dat scheelt ook. Sowieso is dat handig als je wilt verdedigen.
- je krijgt vrijwel altijd vrije trappen tegen rond de 16 voor situaties waar normaal nooit voor wordt gefloten (dus bij normaal gebruik van een schouderduw of het correct afzetten van de bal)
Scheidsrechter is verschrikkelijk. Ik heb zelfs herhalingen gezien waarbij ik een bal afpak zonder de tegenstander te raken, ook penalty of vrije trap. Belachelijk.
Die extra handicap die je dan krijgt is idd wel een uitdaging :+
Zou moeten we dat maar proberen te zien.

Trouwens het is best leip... Als de spits van de tegenstander op mijn doel afloopt en ik laat alle controls los, heb ik meer dan 50% kans dat hij mist.
Bizarre.

Ik hoop nog eens op een eerlijker voetbal spel maar dat is wishful thinking vrees ik.
Fifa is helaas nóg erger, zag mijn speler gewoon gefreezt worden of vastgehouden worden door de hand van God... Ongelofelijk allemaal
Trouwens fut in fifa heeft meer weg van een card collector game dan een voetbalspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
kan iemand hier vaak winnen op het moeilijkste niveau: ''superster''? ik heb al jaren ervaring met pes en het lijkt bijna onmogelijk om een team te verslaan op dat niveau.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 15-03-2021 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Farabi schreef op maandag 15 maart 2021 @ 23:37:
kan iemand hier vaak winnen op het moeilijkste niveau: ''superster''? ik heb al jaren ervaring met pes en het lijkt bijna onmogelijk om een team te verslaan op dat niveau.
Ja prima te doen.
Ik moet dan wel geconcentreerd blijven. En niet overal in je eentje op af rennen, geduld.

Laatste keren won ik alleen met mijn Ajax team, met een top team leek mij dat niet te lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:47:
[...]

Ja prima te doen.
Ik moet dan wel geconcentreerd blijven. En niet overal in je eentje op af rennen, geduld.

Laatste keren won ik alleen met mijn Ajax team, met een top team leek mij dat niet te lukken.
ik zit nu met topspeler te spelen, maar win te vaak op 3-0,-4-0. maar zodra ik op superster wordt het een onmogelijke opgave. was fijn geweest als ze nog een niveau daartussen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Wat ook helpt als je tegen de cpu speelt: ff team iets aanvallender laten spelen, op de PS4/5 kun je dit tijdens een match hoger of lager zetten door 2x omhoog/omlaag op de D-pad te drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Farabi schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:50:
[...]

ik zit nu met topspeler te spelen, maar win te vaak op 3-0,-4-0. maar zodra ik op superster wordt het een onmogelijke opgave. was fijn geweest als ze nog een niveau daartussen hadden.
Lukt me ook nog wel om te geregeld te winnen, maar kreeg na een 10tal matchen ook soms dat gevoel dat superster net iets te moeilijk is afgesteld. Zeker aangezien je na X overwinningen nog een extra moeilijkheidsgraad vrij speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Pes is ook een spel van geduld en soms spelen op balbezit. Zodra je steeds alleen maar naar voren wilt, gaat het vaak mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Deze week in matchday dubbele coins te verdienen.
Laatste dag dat er 2 wedstrijden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06 13:56
Is het aan te raden om nu nog te starten met Myteam? Ik heb gezien dat Romario in PES zit en dit is toch een van mijn vroegere jeugdhelden. Ik kan me namelijk zo voorstellen dat iedereen al zo'n goed team heeft dat nu starten geen zin meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast

Excentriekegast

(jarig!)
Ik speel met verschillende team, een team met zwarte, een team met gouden en een met witte ballen. Ga lekker spelen en als je een tegenstander tegen komt met een sterker elftal moet je de lol en de uitdaging ervan in zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Trouwens het script zorgt er ook wel wat voor dat je kansen krijgt.
Denk dat je er meer tegen aan zult lopen dat je de manier en tactiek van spelen van pes moet eigen maken dan dat je niet een redelijk team kunt samen smeden.

Desnoods koop een paar coins of verdien ze dubbel deze week met matchday.
Doe je die zaakwaarnemers mee van deze week en je hebt al aardig een team met spelers zwarte ballen staan.

Romario is een legend als ik me niet vergis.
Mocht er nog weer een legend scout komen, lever die niet meteen dan in maar koop dan een paar andere scouts bij zodat je Romario gegarandeerd trekt.

Heb ik destijds met van Basten gedaan, nooit spijt van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
TiezZ_BE schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:10:
[...]

Lukt me ook nog wel om te geregeld te winnen, maar kreeg na een 10tal matchen ook soms dat gevoel dat superster net iets te moeilijk is afgesteld. Zeker aangezien je na X overwinningen nog een extra moeilijkheidsgraad vrij speelt
er komt nog een niveau boven ''superster''? hoe heet die mode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Vandaag zowaar Haaland op de kop weten te tikken via scouts :D

Ik zag dat ik een paar 5* scouts had en met wat trial & error (ideaal die simulatie modus) kwam ik erachter dat de combi "finishing", "left foot" en "heel trick" 11 hits gaf, waaronder Haaland. Dus ipv 500k+ aan GP te spenderen aan de meest voor de hand liggende 5* scouts als je Haaland wilt(norway, free agent, etc.), heb ik ruim 140k aan GP uitgegeven om alle 10 andere hits te kopen. Gezien je niet 2x dezelfde speler kan halen, blijft Haaland dan over :D

ik denk dat ik het zelfs voor minder dan 100k had kunnen regelen, maar had geen zin om een scout mis te lopen en dan in de herkansing te moeten, dus heb soms lomp veel geboden voor relatief lage scouts (bijv. 1* belgium league voor 20k :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
amahusu schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:44:
Vandaag zowaar Haaland op de kop weten te tikken via scouts :D

Ik zag dat ik een paar 5* scouts had en met wat trial & error (ideaal die simulatie modus) kwam ik erachter dat de combi "finishing", "left foot" en "heel trick" 11 hits gaf, waaronder Haaland. Dus ipv 500k+ aan GP te spenderen aan de meest voor de hand liggende 5* scouts als je Haaland wilt(norway, free agent, etc.), heb ik ruim 140k aan GP uitgegeven om alle 10 andere hits te kopen. Gezien je niet 2x dezelfde speler kan halen, blijft Haaland dan over :D

ik denk dat ik het zelfs voor minder dan 100k had kunnen regelen, maar had geen zin om een scout mis te lopen en dan in de herkansing te moeten, dus heb soms lomp veel geboden voor relatief lage scouts (bijv. 1* belgium league voor 20k :+).
Wat een werk.... En dat voor 1 speler... Mag dan hopen dat hij rendeert voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Viel wel mee, ben denk ik een uurtje bezig geweest met het zoeken en bieden op alle scouts. Gelukkig had ik de meeste al wel en op pesdb kon ik precies zien welke ik nodig had om tot een 100% match te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ok. Maar jij had dus al wat nuttige scouts.
Ik kreeg al die dagen slechts een rb en een Denemarken 5 sterren scouts... Jippie...

Haaland ziet er snel en sterk uit, kan goed koppen, maar ik ben benieuwd hoe hij bevalt. Er zijn spitsen met betere stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 12:55
Farabi schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:25:
[...]

er komt nog een niveau boven ''superster''? hoe heet die mode?
Toevallig gisteren deze weten te unlocken door eindelijk mijn vijfde potje als Top Player te winnen.
Die is toch echt een graadje te moeilijk voor mij. Eerst maar eens beter worden met Top Player want daarmee ben ik al blij als ik gelijk speel.

Vooral defensief ingestelde teams die met 1 spits spelen is drama. Ik probeer telkens de bal rond te tikken net voor de 16 van de tegenstander om iets te forceren en er is geen doorkomen aan. Wanneer je dan de bal verliest spelen ze de bal moeiteloos naar de spits die dan een een tweetje doet of allerlei andere mega snelle combinaties die niet te verdedigen zijn en ze staan dan 1 op 1 op je keeper |:(

Tegen topteams als Spanje en Italie gaat het nog wel vaak gelijk op, want die vallen ook aan en laten dan ruimte liggen maar van Rusland kan ik bijvoorbeeld echt niet winnen, heb het al zo vaak geprobeerd maar telkens maar weer die Artjom Dzjoeba :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Je gebruikt de strategieën ook goed en de speelstijlen van pes?

Op zo'n spits zou ik een directe man dekking zetten van een sterke cv met speelstijl opbouw en goede verdedigende stats, zoals verdedigende inzicht. En dan verdedigen met de cv ernaast.
Speelde gisteren online tegen een gozer met vnl lange ballen op een Benzema 96,mijn Lenglet van 95 erop gezet, hele wedstrijd niet gezien.

Verdedigende teams moet je proberen uit te tikken. Dus een manager met veel pass ondersteuning en flexibele posities.
Naar binnen vallende vleugel spitsen, liefst zwervende flanken , zodat de backs mee opkomen, opkomende middenvelder(s) (speelstijl hole player, zoekt de ruimtes ) en 1 centrum spits verankeren, counter attack en voor het doel tactiek aanzetten.

Verder kan je ook anders kiezen voor een valse nr 9 om hun cv's weg te lokken of spitsen met bliksem afleider.

Verdedigend terugvallen voor hun counter.

Als je met een tweetjes wordt weg getikt, hap je wrs te snel. Zodra je de dichtstbijzijnde verdediger selecteert, sta je eigenlijk al vast. Verdedig met een 3e man, laat de 2 verdedigers gewoon hun werk doen. Ik pak vaak de vm of cm.

[ Voor 26% gewijzigd door Harribo op 09-04-2021 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
Harribo schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:40:
Je gebruikt de strategieën ook goed en de speelstijlen van pes?

Op zo'n spits zou ik een directe man dekking zetten van een sterke cv met speelstijl opbouw en goede verdedigende stats, zoals verdedigende inzicht. En dan verdedigen met de cv ernaast.
Speelde gisteren online tegen een gozer met vnl lange ballen op een Benzema 96,mijn Lenglet van 95 erop gezet, hele wedstrijd niet gezien.

Verdedigende teams moet je proberen uit te tikken. Dus een manager met veel pass ondersteuning en flexibele posities.
Naar binnen vallende vleugel spitsen, liefst zwervende flanken , zodat de backs mee opkomen, opkomende middenvelder(s) (speelstijl hole player, zoekt de ruimtes ) en 1 centrum spits verankeren, counter attack en voor het doel tactiek aanzetten.

Verder kan je ook anders kiezen voor een valse nr 9 om hun cv's weg te lokken of spitsen met bliksem afleider.

Verdedigend terugvallen voor hun counter.

Als je met een tweetjes wordt weg getikt, hap je wrs te snel. Zodra je de dichtstbijzijnde verdediger selecteert, sta je eigenlijk al vast. Verdedig met een 3e man, laat de 2 verdedigers gewoon hun werk doen. Ik pak vaak de vm of cm.
toon volledige bericht
Dank voor je tips. Heb wat aanpassingen gedaan in mijn speelstijl en strategie.
Waar ik met Barca me eerst nog stuk moest bijten op Chievo Verona met hun 3-6-1 kerstboom opstelling gaat het nu een stuk beter.

- Vleugels meer naar buiten
- Met iets minder pressie verdedigen
- Balletje lekker rond laten gaan, af en toe steekpass of een-tweetje

Bij lagere moeilijkheidsgraad loont het nog wel om te rushen en sprinten maar hier totaal niet tenzij je echt voorbij de verdediging bent.

Top Player is wel mijn plafond, echt niet dat ik me ga branden aan Legendary haha :+

[ Voor 3% gewijzigd door Vlassie1980 op 13-04-2021 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Fijn zo.
Er valt tactisch veel te regelen. Dat is minimaal 50% vh spel. Mogelijkheden lijken soms eindeloos maar het loont je het eigen te maken.

Rushen en sprinten met de bal ... Dat doe ik echt zelden. Zo'n spel is het niet.
Je moet eigenlijk de spelers zó laten lopen dat je bijna niemand voorbij hoeft te rennen.

Met rennen ben je trouwens flink wat controle kwijt.
Daardoor is schieten en opbouwen een stuk moeilijker.

Enne, gebruik de LB icm de rechterstick om medespelers diep te sturen he? ;)

Andere handige simpele trucs zijn LT vasthouden als je een pass krijgt, zodat je je verdediger voorbij bent. En fake schot/voorzet.

[ Voor 36% gewijzigd door Harribo op 14-04-2021 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Iemand die nog een goede option file voor PES 2020 op PS4 weet?
Gaat me erom dat alle kits en teams kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Nou ik ben eindelijk erachter gekomen hoe het kan dat ik online zo moeizaam wedstrijden win en m'n tegenstanders zo makkelijk steekballetjes kunnen geven en de vrije man kunnen vinden..

3 woorden, 1 cijfer:

pass assist level 3

ik ben letterlijk van een losing streak naar een 12 game winning streak gegaan door enkel en alleen deze instelling aan te passen. Meer dan 100 rating punten erbij zonder m'n taktiek of speelwijze aan te passen, dus alleen door deze ongelooflijke kut setting te veranderen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Hahaha ja
Had ik tijd geleden ook.
Heb hem toen naar pa level 3 gezet en na wat gelezen te hebben, naar level 2.

Welke nu beter is, weet ik niet.
Pass assist level 1 werkt niet online vind ik, teveel lags.

Ik weet wel dat er soms geen hout van klopt.
Ik heb al een aantal keer gehad dat ik zacht pass een bepaalde richting op, dat de pass toch een 45 graden verderop beland.
Vaak dan naar een aanvaller naar wie je de bal dan níet wilt hebben. Zal wel weer script zijn.

Maar een goede pass level maakt zeker een verschil

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 18-04-2021 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Pa1 is idd een enorme handicap online, helemaal als je het vergelijkt met pa3. Ik speel bijv. met 2 spitsen en een amf daarachter. Je wilt niet weten hoe vaak een op het oog zo simpele steekbal op 1 van de 2 spitsen niet aankwam omdat de richting net niet klopte of de snelheid niet goed was (terwijl ik zeker wist dat ik het correct deed op m'n joypad). Met pa3 is dat verleden tijd, het spel doet eindelijk wat ik wil (maar noemt dit dan assisted :?))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik speel met pa2 maar dat gaat ook raar. Klopt soms geen hout van dat pass systeem.
Bijvoorbeeld ik leg een bal gericht naar een speler die naast mij staat. Die blijft stil staan en dan komt mijn spits van veel verder weg die bal halen. Die dan buitenspel staat.
Tuurlijk...lekker logisch

Speelde woensdag met een team, passen ging totaal niet. Won niks.
Speelde donderdag met hetzelfde team, passen ging gewoon zoals het hoort. Won bijna alles.
Speelde vandaag met hetzelfde team, passen ging totaal weer niet. Won weer niks.
Tja....ik kan er geen vinger op leggen

[ Voor 32% gewijzigd door Harribo op 18-04-2021 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Deze werd niet geteld?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6KswpL1II4gSlmHjQl9zI1AgQJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tlT9Wl19mafugflgeSdaDjK4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Frank Lampard's Disallowed Goal v Germany 2010 + Post Match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Eindelijk eens wat meer uitdagingen deze week.
Heel fijn!
Ff oa wat Legends halen

Daar schort het mi wel wat aan, gebrek aan uitdagingen.
Ik denk soms oh ff spelen maar dan denk ik, tja waarvoor? Behalve dan de lol van het spelen zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

ah cool, dan kan ik eindelijk weer eens proberen om ronaldinho te scoren, dat is eigenlijk de enige speler die ik nog echt graag zou willen hebben.

verder ben ik het met je eens dat het spel wat meer uitdagingen nodig heeft, want het gebrek aan online tegenstanders (uit een EU land) en leuk opgezette tournaments doet echt enorm veel afbreuk aan de game

Ik word er echt flauw van dat je soms minutenlang moet wachten op een match en dat je bij matchday games vrijwel altijd een laggy verbinding hebt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:45
Harribo schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:53:
Eindelijk eens wat meer uitdagingen deze week.
Heel fijn!
Ff oa wat Legends halen

Daar schort het mi wel wat aan, gebrek aan uitdagingen.
Ik denk soms oh ff spelen maar dan denk ik, tja waarvoor? Behalve dan de lol van het spelen zelf
Paar maand niet gespeeld, maar heb er wel weer even zin in. Vanavond zo'n challenge maar weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glockner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-03 16:11
Vlassie1980 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:38:
Iemand die nog een goede option file voor PES 2020 op PS4 weet?
Gaat me erom dat alle kits en teams kloppen.
Same here. Hou me warm aanbevolen! Vanavond een en ander geprobeerd, o.a. via hier, maar downloadt breekt telkens af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik kan zo snel alleen deze vinden voor de PS4: click
  • Kits, emblems, stadium names, sponsor, rivalries for all teams of Premier League, Championship, Serie A, Serie B, La Liga, La Liga 2 & more. Kits credit: lobosemillas, antog25, peshub, cal
  • Full Bundesliga 2020/2021, with updated transfers. Kits credit lobosemillas + credits Valencia 25 & darookie from PESGalaxy for faces and sponsor
  • Full J1 League, with players, kits & more. Credits JPESEDIT
  • Ferencvaros, Salzburg, Reijka in other EU teams. Credits antog25 for kits
  • Melbourne City, Pohang Steelers, Al Jazira, AL Rayyan, Al Ittihad Jeddah in other asian teams. Kits credits lobosemillas, rockonbaPES
  • Kits, player names, manager names, stadiums for ALL national teams of the game. Kits credits AerialEdson, Angeltorero & lobosemillas
  • Kits, player names, faces for Palmeiras & CD Nacional. Kit credits antog25, lobosemillas + ThiagoPesEditor for faces
  • Legends in offline modes, credits juniormantis
  • Competition emblems & details. Credits peslogos for some logos.
  • FULL MLS, 100% complete. Kits credit: PESHUB/Jordan + LOBOSEMILLAS
  • FULL LIGA MX, 100% complete. Credits: chanoval2000, penchogalleta
  • Third kits for Valencia, Lazio, Cagliari. Kits credit lobosemillas & Anto
  • New faces for Bundesliga, credits Valencia 25
  • New faces for several other EU teams, credits kitfisto
  • New legends, credits juniormantis
  • CSKA Sofia, kits credit AntoG_25
  • Full Segunda Division 2020/2021, with kits for all promoted teams. Kits credit @AntoG_25
  • Sponsor, names stadium names, rivalries for all Serie A & Serie B teams
  • Al-Gharafa & Al Shabab, to complete other asia teams. Credits lobosemillas for kits
  • New faces for Lazio, Sassuolo, Sapezia. Credits: fenomeno from pesteam.it
  • much more
557MB
Tutorial in de link hoe te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
@Harribo
Nog dank voor je tips voor het spelen op professional difficulty.

Speel nu de Braziliaanse competitie met Santos en sta halverwege het seizoen op de 10e plek. Heb ook even 5e gestaan maar opeens ging het veel minder. Ben allang blij dat ik niet strak onderaan sta, misschien volgend seizoen een iets sterker team als Flamengo pakken. Santos is middelmaat net als de rest van de teams.

Mijn 2 grootste ergernissen:
  • Vrije trappen bij de tegenstander gaan er altijd in. Ik laat de muur altijd tijdig springen en zet vaak een verdediger bij de paal maar het helpt niks, hoe te voorkomen dat de AI toch die goal maakt?
  • De AI scoort vaak alsnog in blessuretijd. Lijkt echt op cheating.
Verder vermaak ik me best prima, had bijna het EK gewonnen met Nederland maar in de finale waren het die *(^*&^*(&^ Portugezen weer die met 2-3 te sterk waren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-06 08:22

DirtyBird

Praktiserend denker

Vlassie1980 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:28:
@Harribo
Nog dank voor je tips voor het spelen op professional difficulty.

Speel nu de Braziliaanse competitie met Santos en sta halverwege het seizoen op de 10e plek. Heb ook even 5e gestaan maar opeens ging het veel minder. Ben allang blij dat ik niet strak onderaan sta, misschien volgend seizoen een iets sterker team als Flamengo pakken. Santos is middelmaat net als de rest van de teams.

Mijn 2 grootste ergernissen:
  • Vrije trappen bij de tegenstander gaan er altijd in. Ik laat de muur altijd tijdig springen en zet vaak een verdediger bij de paal maar het helpt niks, hoe te voorkomen dat de AI toch die goal maakt?
  • De AI scoort vaak alsnog in blessuretijd. Lijkt echt op cheating.
Verder vermaak ik me best prima, had bijna het EK gewonnen met Nederland maar in de finale waren het die *(^*&^*(&^ Portugezen weer die met 2-3 te sterk waren :+
Bij een vrije trap kun je je keeper een zetje in de 'goede' richting geven. Daarmee hou je ruim 80% wel uit de touwen gok ik.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Je moet vrij snel duwen om de muur tijdig te laten springen. Mits ik goed oplet hou ik zo 95% vd vrije trappen (tegen AI) eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
DirtyBird schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:36:
[...]

Bij een vrije trap kun je je keeper een zetje in de 'goede' richting geven. Daarmee hou je ruim 80% wel uit de touwen gok ik.
Wat versta je onder een zetje?
De keeper besturen of....?

@Vlassie1980 graag gedaan

Btw... Overtredingen op de ai kan je voorkomen door als je de bal af wilt pakken, een fractie ervoor de knop los te laten. Dan pak je de bal maar krijg je vaak geen overtreding.

Waar ik tegen aan loop, is dat als mijn cm terug speelt op mijn cv, mijn cv meteen draait naar mijn doel. Of dat nu de lag is of het script, ik weet het niet.
Maar dan kan de spits van de tegenpartij wel vrij makkelijk de bal afpakken en mee nemen naar mijn doel waar hij dan 1 op 1 staat.

[ Voor 41% gewijzigd door Harribo op 19-05-2021 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:24
Ik heb de EK update even gedownload, maar zag dat de selecties nog niet helemaal up to date zijn. Komt hier nog een update voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:33
Nu het EK bezig is wilde ik met wat vrienden de EK mode in PES spelen. Online coop that is. We zijn zo ver gekomen dat we samen een match kunnen spelen, maar het is steeds een enkele game?

Mis ik iets of kan je helemaal geen cup samen spelen (coop of zelfs ook maar tegen elkaar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Volgens mij is er geen enkele cup.

Zo slecht eigenlijk.
Konami heeft de modes op een bepaalde manier geprogrammeerd en dat wordt dan elke week herhaald met andere teams. Mooi makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:54
Er is een football online test demo gepubliceerd door konami zogenaamd voor hun nieuw uit te brengen spel. Speelt meer als fifa. :/

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagjunior
  • Laatst online: 08-01-2023
nwnc schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:11:
Er is een football online test demo gepubliceerd door konami zogenaamd voor hun nieuw uit te brengen spel. Speelt meer als fifa. :/
Wordt ook benadrukt dat de gameplay totaal niet is wat het gaat worden. het is puur een netwerkt test..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:54
Niet van overtuigd dat het er totaal niet op gaat lijken.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:21
nwnc schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:13:
Niet van overtuigd dat het er totaal niet op gaat lijken.
Weet daarom niet of dit handig is. Begrip netwerktest of Alpha versie wordt daar door het gros helaas beoordeeld als zijnde definitieve game.

[ Voor 9% gewijzigd door Nol_NL op 25-06-2021 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Een netwerk test lijkt me geen overbodige luxe.
Laatste tijd speelt het online eindelijk eens aardig lag vrij, waarschijnlijk doordat er nu minder spelers online spelen.
Kan nu gewoon passen weer.

Zou echt een hele verbetering zijn als ze dat kunnen verbeteren.

[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 25-06-2021 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Vanavond die update op de PS4 geïnstalleerd, zitten daar ook gameplay updates bij?

Sinds die update kan ik geen wedstrijd op Top player meer winnen. Passing gaat opeens ruk en ik lever alle ballen zomaar in. Bij 1 pass van de AI staan ze direct 1 op 1 met mijn keeper.

Wordt er sch**tziek van haha 😂
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste