Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Multi] eFootball PES2021

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Timoo_FR
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22-06 23:44
Zie dus al wel waar de Lewa's en Mbappé's naartoe zijn gegaan hahaha. Achja zelfs mijn Dzyuba van 85 kopt de ene na de andere voorzet erin dus vind het prima zo!

• Engeltje83
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18-06 15:38

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Lewandowski had ik vorige 2 PES edities, kon het er niet mee worden vond hem toch echt wel te traag. Bijna de Maguire van de spitsen :P . Ik had met 2020 de featured Malen in de spits staan, die was maxed, 94, bijna niemand kreeg hem aan de kant, als wissel had ik Memphis, die was ook wel heel erg fijn.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/BoA-1871/career

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
Ik heb Malen, de normale versie, in mijn Nederlandse team. Je kunt hem upgraden naar 91. Net als Boadu. Die vind ik nog beter dan Malen

Lewandowski moet je niet laten rennen. Hij moet zoveel mogelijk hoog staan, liefst gemarkeerd als counter spits zodat hij daar veel blijft staan en zijn stamina niet onnodig verdoet.
Bal voor en hij zit er snel bij wegens zijn aanvallende inzicht en kop specialiteiten.

Veel teams gaan hutje mutje zich massaal terugtrekken, dan heb je weinig aan snelle spelers die diep gaan.
Trouwens de ai weet ze dan ook weer enigzins af te remmen.

[Voor 23% gewijzigd door Harribo op 07-10-2020 12:06]

• Timoo_FR
Harribo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:03:
Ik heb Malen, de normale versie, in mijn Nederlandse team. Je kunt hem upgraden naar 91. Net als Boadu. Die vind ik nog beter dan Malen

Lewandowski moet je niet laten rennen. Hij moet zoveel mogelijk hoog staan, liefst gemarkeerd als counter spits zodat hij daar veel blijft staan en zijn stamina niet onnodig verdoet.
Bal voor en hij zit er snel bij wegens zijn aanvallende inzicht en kop specialiteiten.

Veel teams gaan hutje mutje zich massaal terugtrekken, dan heb je weinig aan snelle spelers die diep gaan.
Ik heb een linkerkant met Saka (gouden bal ipv zilver) en Davies, nu allebei op 88 en dat wordt nog veel meer, heerlijk _/-\o_

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Harribo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:03:

Boadu heb ik ook gehaald met scouts, had ik ook over gelezen dat dat er wel een is die je goed kan ontwikkelen.
Ik hou van snel combinatievoetbal, dan zijn spelers die een goede dribbel hebben wel essentieel. Als spits dan iets minder belangrijk dan middenveld en vleugelspelers.

• Harribo
  • Nu online
Engeltje83 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:43:
[...]

Boadu heb ik ook gehaald met scouts, had ik ook over gelezen dat dat er wel een is die je goed kan ontwikkelen.
Ik hou van snel combinatievoetbal, dan zijn spelers die een goede dribbel hebben wel essentieel. Als spits dan iets minder belangrijk dan middenveld en vleugelspelers.
Je kunt in de app peshub meteen zien tot hoever je een speler kunt ontwikkelen (=potentieel) . Wel handig.
Ik heb dus gezocht en gesorteerd op Nederlandse spelers.

Ik heb maar de betaalde versie er van aangeschaft, zo handig, geef je de ontwikkelaars ook wat, voor die 5 euro, jaar plezier van.

Voor het dribbelen kijk ik vaak naar de eigenschappen dribbelsnelheid en strak balbezit.
De eerste is handig om snel langs de zijlijn te dribbelen en voor te geven, de tweede is hoe goed ze een bal bij zich weten te houden als je heen en weer dribbelt

[Voor 19% gewijzigd door Harribo op 07-10-2020 18:00]

• Timoo_FR
Michael Owen gepackt uit de gratis scout die je vandaag van Konami krijgt. Is 95 en loeisnel op max level maar veel te klein als spits natuurlijk...

Verder Grealish & Berardi uit POTW, die overigens zeer matig is deze week. Gisteren wel Bernardo Silva, Goretzka en Boadu gepackt toen ik random '25k packs' aan het openen was.

Qua legends zit het geluk me niet echt mee tot nu toe, maar we doen het er maar weer mee!

Anoniem: 1455912

.

[Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 1455912 op 23-03-2021 16:48]

• Harribo
  • Nu online
Ik bewaar de scout. Totdat ik er een paar aanvullende scouts bij heb gekocht dan ga ik halen wie ik wil. Ik denk dat ik voor mijn Nederlandse team voor van Basten ga halen.

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Ik kreeg Zico uit dat pakket.
Zelf nog Bellerin, Grealish en Dante gepackt uit potw.

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 07:56
Harribo schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:00:
Ik bewaar de scout. Totdat ik er een paar aanvullende scouts bij heb gekocht dan ga ik halen wie ik wil. Ik denk dat ik voor mijn Nederlandse team voor van Basten ga halen.
Ik neig hier ook naar, maar ik heb tot nu toe geen succes om een Nederlandse 5-sterren scout te scoren. De prijzen worden steeds hoger de laatste week, waarschijnlijk vanwege deze legend scout.

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Sjurm schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:03:
[...]

Ik neig hier ook naar, maar ik heb tot nu toe geen succes om een Nederlandse 5-sterren scout te scoren. De prijzen worden steeds hoger de laatste week, waarschijnlijk vanwege deze legend scout.
Dit is ook niet altijd een succes, als je een NL speler wilt natuurlijk wel, ik wilde met 2020 ook Cruijff hebben of van Basten, maar eindigde ik met van der Vaart. |:( daar toen 300.000 GP aan besteed voor NL 5 sterren scout. Dan baal je ook wel hoor.

• Harribo
  • Nu online
Engeltje83 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:08:
[...]

Dit is ook niet altijd een succes, als je een NL speler wilt natuurlijk wel, ik wilde met 2020 ook Cruijff hebben of van Basten, maar eindigde ik met van der Vaart. |:( daar toen 300.000 GP aan besteed voor NL 5 sterren scout. Dan baal je ook wel hoor.
Je moet natuurlijk wel de goede scouts bij elkaar halen zodat je hem 100% krijgt. ;)
Trouwens van Basten heeft de scouts schaarbeweging en cs erbij nodig. Dus dat scheelt mij een Nederlandse scout.

Ik heb geduld.
De kans is namelijk zo groot ook als ik die scout nu gebruik, dat je een speler pakt waar je niet op zit te wachten.
Sowieso met die nieuwe agents... Veel spelers die niets toevoegen omdat ik ze qua positie en eigenschappen al heb. Daar spendeer ik ook geen coins aan.

Ik bedenk wel van te voren de teams waar ik voor ga. Dat zijn Bayern, Arsenal en het Nederlands elftal.
Dus maandag kijken of ik de Vrij van Inter te pakken kan krijgen.

Btw van der Vaart had ik ook in 2020, met wat upgrade en zijn twee voetigheid, was ie handig, scoorde ook. Verkijk je niet altijd op ratings.

Iets anders : ik vond het heel nuttig om deze uitleg te lezen over hoe spelers met bepaalde playing styles zich bewegen :
https://www.reddit.com/r/...les_full_analysis_part_1/
Zo kon ik beter de tactiek bepalen want dan weet ik wie wat gaat doen in de wedstrijd.

Bijvoorbeeld ik had een mannetjes putter als vm. Steeds was hij weg van zijn positie zodat daar de ruimte lag voor de tegenstander om aan te vallen.
Een mannetjes putter rent nl op tegenstanders af.
Een speler met playing style Centrale spil daar neer gezet, opgelost

[Voor 27% gewijzigd door Harribo op 09-10-2020 09:25]

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Harribo schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:15:
[...]

Je moet natuurlijk wel de goede scouts bij elkaar halen zodat je hem 100% krijgt. ;)
Trouwens van Basten heeft de scouts schaarbeweging en cs erbij nodig. Dus dat scheelt mij een Nederlandse scout.
Snap ik, maar zoveel GP had ik nou ook weer niet ;)

• Sjurm
Harribo schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:15:
[...]

Hoe heb je voor Van Basten deze scouts opgezocht? Of gewoon zelf uitgevonden?

Ik wil graag Gullit, Rijkaard of Cruijff, afhankelijk van hoe betaalbaar ze zijn.

• Harribo
  • Nu online
Sjurm schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:28:
[...]

Hoe heb je voor Van Basten deze scouts opgezocht? Of gewoon zelf uitgevonden?
Ik moest dat zelf wat uitproberen. Je kunt scouts simuleren onder scouts in Myclub.
Het is dan handig dat je test op eigenschappen die andere spelers dan niet hebben.
Helaas levert pesdb.net geen scout oplossingen voor legends.

Had Cruijff en Gullit. Cruijff is snel, vooral in het dribbelen. Gullit is een sterk beest.
Gullit staat als positie am maar daar vind ik hem eigenlijk te houterig voor, hij staat bij mij vaak cs, drukt dan iedereen van zich af om te scoren.
Engeltje83 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:20:
[...]

Snap ik, maar zoveel GP had ik nou ook weer niet ;)
Tis een kwestie van geduld en sparen.
Ik vind de keuze niet zo moeilijk want als ik dat niet doe, krijg ik spelers waar ik niet op zit te wachten.

5 sterren scouts zijn nu inderdaad duur. Veel mensen willen ze nu en hebben er de gp voor.
Komt vanzelf een moment dat je ze weer goedkoper kan krijgen.

[Voor 48% gewijzigd door Harribo op 09-10-2020 09:41]

• Robehr
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21-06 20:23
Zijn er ook mensen die zich focussen op het offline gedeelte en hopeloos wachten op een transfer update? Ik wil namelijk lekker aan de slag met master League. :)

Sony Bravia KDL 50W815b - Apple iPhone 6 Gold 16gb - Apple iPad Air 2 Gold 16gb - Sony PlayStation 4

• Timoo_FR
Robehr schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:58:
Zijn er ook mensen die zich focussen op het offline gedeelte en hopeloos wachten op een transfer update? Ik wil namelijk lekker aan de slag met master League. :)
Belangrijkste leagues kun je zelf nog een beetje updaten toch, gewoon transferoverzicht erbij pakken via Transfermarkt.nl o.i.d. :*)

• LoneRanger
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
In afwachting moet je dit maar eens bekijken/proberen. Ze zijn er in geslaagd het script uit te schakelen en nog veel meer, handig voor je ML dat je niet meer van die wedstrijden tegenkomt dat je niet mag winnen. Verder is de AI aangepakt dat er veel meer diversiteit in het aanvalswerkt zit b.v. Het spel wordt fysieker en veel losser dan voorheen. Naja, kijk zelf maar.
Ik wacht trouwens op smokepatch er is al confirmatie dat die komt, wanneer is nog niet bekend.

Only fools are enslaved by time and space.

• roeleboelie
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 11-06 12:05
LoneRanger schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:29:
[...]

In afwachting moet je dit maar eens bekijken/proberen. Ze zijn er in geslaagd het script uit te schakelen en nog veel meer, handig voor je ML dat je niet meer van die wedstrijden tegenkomt dat je niet mag winnen. Verder is de AI aangepakt dat er veel meer diversiteit in het aanvalswerkt zit b.v. Het spel wordt fysieker en veel losser dan voorheen. Naja, kijk zelf maar.
Ik wacht trouwens op smokepatch er is al confirmatie dat die komt, wanneer is nog niet bekend.
Das alleen voor de pc neem ik aan?

• LoneRanger
  • Niet online
Ja klopt, alleen voor de pc.

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 07:11

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Yup, duurt elk jaar weer zo lang met PES :p (part of the experience zullen we maar zeggen)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• hgmaster
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 13-03 21:27
Ik had Cruijff... Meteen een plekje op de bank vrijgemaakt voor hem! 😃🎉

• Harribo
  • Nu online
Gefeliciteerd.

Wat een wreed team zeg...
Alaba kan ook links back he

• hgmaster
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 13-03 21:27
Harribo schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:39:
Gefeliciteerd.

Wat een wreed team zeg...
Alaba kan ook links back he
Dat is een goed idee! Ga ik morgen gelijk doen!

.

[Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 1455912 op 23-03-2021 16:49]

• Harribo
  • Nu online
Ook leuk team!
Grappig dat je Robben hebt, heb ik ook. Voor mijn Nederlandse team.
Gullit staat bij mij ook spits, daar functioneert hij beter vind ik. Te houterig voor am.

Volgens mij kan je eventueel nog een rechtsback gebruiken?
Tip: de normale dumfries is best goed. Prima te halen met scouts. Zelfs te upgraden naar 90.
Maar hij functioneert al goed op een lagere rating.

Kahn is echt de beste keeper vind ik. Pakt punten voor je.

[Voor 20% gewijzigd door Harribo op 10-10-2020 09:18]

.

[Voor 114% gewijzigd door Anoniem: 1455912 op 23-03-2021 16:49]

• Harribo
  • Nu online
Mijn Nederlands team nu: (ik wil betere cv's nog en Cilissen is ruk, Zoet is beter, naamloze rva is Robben)

Mijn gewone beste team:
Anoniem: 1455912 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:02:
Bedankt voor de tips. Ik denk er eigenlijk nooit zo over na. Ik ga altijd voor de hoogste overall per positie, zonder te kijken naar de losse stats. Moet ik misschien eens doen, wordt het wellicht ook interessanter van.
[...]
De laatste tijd ben ik er trouwens achter het zelf kunnen keepen gekomen en dat het ook helpt. Je merkt dat tegenstanders daar moeite mee hebben. Wellicht omdat ik minder voorspelbaar ben dan si. Vooral in 1 tegen 1 situaties helpt mij dat vaak.
Kijk ook eens naar de link in mijn post, eerste startpost, daar staat een tutorial over playing styles.
Bijvoorbeeld een box2box speler rent heen en weer en een organisator niet, die blijft vnl achterin. Dat soort dingen.

En dat dan combineren met een manager en tactieken die onder strategie kunt invoeren.
Heb je heel veeeeel mogelijkheden!
Zelf vind ik een manager wel fijn die verdedigend compact staat en pure verdediging speelt (om stamina te besparen) en aanvallend een kleine steunbreedte heeft (dwz dat spelers naar je toe komen om zich aan te bieden).
Tactiek is volgens mij het belangrijkste, dat scheelt een hoop gekluns als iedereen goed loopt etc.

[Voor 74% gewijzigd door Harribo op 10-10-2020 12:31]

• Robehr
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21-06 20:23
Timoo_FR schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:51:
[...]

Belangrijkste leagues kun je zelf nog een beetje updaten toch, gewoon transferoverzicht erbij pakken via Transfermarkt.nl o.i.d. :*)
Dat is echt een halve dag werk ofzo. Wacht ik nog wel even.

Sony Bravia KDL 50W815b - Apple iPhone 6 Gold 16gb - Apple iPad Air 2 Gold 16gb - Sony PlayStation 4

• LoneRanger
  • Niet online
Robehr schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:23:
[...]

Dat is echt een halve dag werk ofzo. Wacht ik nog wel even.
Ik gebruik deze de 2048 versie, dat zijn alle shirts,bundesliga, logo's en transfers. Is wel met importeren vanuit het spel maar met een kop koffie erbij ben je er zo doorheen. de transfers zijn niet helemaal 100% want Dest en Götze zijn b.v. niet verwerkt maar Kluivert naar Leipzig wel. Is trouwens ook voor de PS4 in datzelfde topic.

Zoek je puur een OF met alle transfers dan deze. Ik gebruik hem zelf [nog] niet.

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Vanaf vandaag weer nieuwe featured players packs club selection.
- AC Milan
- Inter Milan
- Rangers
- Celtic

Er waren 3 spelers die ik wilde hebben, dat waren Lukaku, T Hernandez en Romagnoli.
Met 460 muntjes over, had ik dus niet heel veel kans, maar met 3 packs had ik ze gelijk alle 3!

Daarnaast is er ook een boxpack voor 25k GP

• Timoo_FR
Engeltje83 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:13:
Vanaf vandaag weer nieuwe featured players packs club selection.
- AC Milan
- Inter Milan
- Rangers
- Celtic

Er waren 3 spelers die ik wilde hebben, dat waren Lukaku, T Hernandez en Romagnoli.
Met 460 muntjes over, had ik dus niet heel veel kans, maar met 3 packs had ik ze gelijk alle 3!

Daarnaast is er ook een boxpack voor 25k GP
Kijk aan, mooi. Ik had ook nog maar 400 muntjes over maar heb Ibra, De Vrij, Donnarumma en Brozovic gepackt, met die laatste 2 wel blij. Ibra kan ik op zich ook wel gebruiken als Target Man maar is wel ontzettend traag. De Vrij mooie wissel voor Sergio Ramos als die een keer moe is.

Dit is mijn team op dit moment. Niks bijzonders qua legends en de Ronaldo's Messi's en Lewa's heb ik helaas ook niet maar het lukt aardig met deze spelers. Ik speel 4-2-2-2 (gebaseerd op deze video YouTube: PES 2021 | MyClub 👔 4-2-2-2 Hasenhüttl Manager Tips) met Dzyuba als Target Man en Owen als diepe spits (Goal Poacher) met instellingen Owen -> Counter Target & False No. 9 zodat Dzyuba inzakt om de bal op te vangen. Owen rent constant diep en is niet bij te houden door de meeste CV's, daarnaast is bijna elk wreefschot raak.

Salah is fijn qua dribbel, kan naar binnen snijden en vervolgens steken op Owen die diep gaat. Saka en Davies zijn allebei wel top. Henderson bevalt me ook zeer positief als box-to-box (Brozovic is zijn stand-in) met naast hem ofwel Xhaka (ongelooflijk afstandsschot) of Fabinho. Campbell zit overal tussen en springt ontzettend hoog + is snel, Pavard goede body en toch ook snel als back en Ramos kan ik kort over zijn, die is echt heel erg goed.

Als keepers de keuze tussen Donnarumma en De Gea, vind ze allebei prima alleen De Gea natuurlijk helaas vaak uit vorm.

Verder als wisselspelers dus nog Gnabry (mwah..) Park Ji-Sung (handig als invaller, kan bijna overal uit de voeten), Bergwijn (prima qua snelheid en schot), Fabregas (heerlijke passing) en o.a. Dybala, Kimpembe, Icardi en nog meer 85+ spelers.

Mochten jullie nog tips hebben hoor ik dat natuurlijk graag 8)

En oja, weet er iemand of het mogelijk is om player-stats in te zien zoals in FIFA? Dus aantal matches & aantal goals etc. Ik kan het nergens vinden... 8)7

[Voor 7% gewijzigd door Timoo_FR op 12-10-2020 14:21]

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Dit is wel een mooie uitleg over de tactiek, ik heb Hasenhuttl niet als trainer, maar ga toch ook maar eens kijken naar soortgelijke tactieken en trainers. De spelers heb ik er namelijk wel voor.

• Timoo_FR
Engeltje83 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:20:
Dit is wel een mooie uitleg over de tactiek, ik heb Hasenhuttl niet als trainer, maar ga toch ook maar eens kijken naar soortgelijke tactieken en trainers. De spelers heb ik er namelijk wel voor.
Ik ook niet helaas zoals je ziet maar met deze trainer lukt het ook aardig. :)

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Timoo_FR schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:24:
[...]

Ik ook niet helaas zoals je ziet maar met deze trainer lukt het ook aardig. :)
Kun je een screenshot maken van je trainer speelstijl?

• Timoo_FR
Engeltje83 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:25:
[...]

Kun je een screenshot maken van je trainer speelstijl?

Zoals je ziet speelt hij van origine dus eigenlijk meer 4-2-3-1 dan 4-2-2-2 maar dat is een kwestie van spelers verschuiven. Zo ziet het er dan ook bij mij in-game uit:

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Komt inderdaad behoorlijk op hetzelfde neer. Enige verschil tussen jouw team en de instructie van Indominator is dat je Owen en Dzyuba omgedraaid hebt. Je targetman zou ik ook diep zetten, de "runner" die je ongetwijfeld op Owen gebruikt, iets meer laten zakken om de bal op te halen. Dan is de te overbruggen afstand korter ;)

• Timoo_FR
Engeltje83 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:36:
Komt inderdaad behoorlijk op hetzelfde neer. Enige verschil tussen jouw team en de instructie van Indominator is dat je Owen en Dzyuba omgedraaid hebt. Je targetman zou ik ook diep zetten, de "runner" die je ongetwijfeld op Owen gebruikt, iets meer laten zakken om de bal op te halen. Dan is de te overbruggen afstand korter ;)
Ja daar kwam ik net zelf ook achter hahaha, thanks man! _/-\o_

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Ik ben benieuwd hoe dat gaat werken met mijn team, voorin met Lukaku (evt Gullit? tips?) en Mbappe of Aubameyang, dan lmf Ronaldo, rmf Pepe, box-to-box CM Nedved, anchorman twijfel ik nog aan beckham of casemiro/busquets.. Zou er een prima team voor hebben ook denk ik :)

• Timoo_FR
Engeltje83 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:40:
Ik ben benieuwd hoe dat gaat werken met mijn team, voorin met Lukaku (evt Gullit? tips?) en Mbappe of Aubameyang, dan lmf Ronaldo, rmf Pepe, box-to-box CM Nedved, anchorman twijfel ik nog aan beckham of casemiro/busquets.. Zou er een prima team voor hebben ook denk ik :)
De spelers zijn aanwezig inderdaad hahaha. Mbappe of Auba als runner is natuurlijk super icm inderdaad Lukaku of Gullit, beide erg sterk. Gullit wel wat houterig zoals hierboven al eens vermeld, maar die schiet er tegen mij altijd ballen van onmogelijke standen in. Persoonlijk kom ik Beckham altijd tegen als de meest aanvallende middenvelder, zijn trap is gewoon niet normaal. Ik zou kiezen voor Casemiro of Busquets aangezien die het meeste op moeten vangen als je box-to-box even weg is. Die 2 zouden dat vgm erg goed kunnen! :)

• Timoo_FR
Ben overigens ook verre van een pro hoor, ik werk niet eens met meerdere tactieken o.i.d. Ben het ook allemaal een beetje aan het uitzoeken maar dit werkt voor mij op dit moment meer dan prima. En natuurlijk verlies je ook wedstrijden maar ik onthoud dan altijd dat ik anders wel No. 1 van de wereld zou staan hahaha

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Timoo_FR schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:45:
[...]

De spelers zijn aanwezig inderdaad hahaha. Mbappe of Auba als runner is natuurlijk super icm inderdaad Lukaku of Gullit, beide erg sterk. Gullit wel wat houterig zoals hierboven al eens vermeld, maar die schiet er tegen mij altijd ballen van onmogelijke standen in. Persoonlijk kom ik Beckham altijd tegen als de meest aanvallende middenvelder, zijn trap is gewoon niet normaal. Ik zou kiezen voor Casemiro of Busquets aangezien die het meeste op moeten vangen als je box-to-box even weg is. Die 2 zouden dat vgm erg goed kunnen! :)
Als AM gebruik ik nu mijn Arsenal club Icon Bergkamp, daar kan niemand aan tippen. Beckham gebruik ik eigenlijk altijd als VM, regisseur op het middenveld, en geplaatste schoten van een meter of 30/40 gaan er geregeld in.

Maar met zo'n 4222 opstelling, heb ik nieteens meer plek voor mijn beste speler: Bergkamp 8)7

• Timoo_FR
Engeltje83 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:50:
[...]

Als AM gebruik ik nu mijn Arsenal club Icon Bergkamp, daar kan niemand aan tippen. Beckham gebruik ik eigenlijk altijd als VM, regisseur op het middenveld, en geplaatste schoten van een meter of 30/40 gaan er geregeld in.

Maar met zo'n 4222 opstelling, heb ik nieteens meer plek voor mijn beste speler: Bergkamp 8)7
Ahaaa een Arsenal fan dus, super, hier nog eentje! Zoveel spijt dat ik de club edition niet heb gekocht... Maar goed. Welke formatie speel je nu ook alweer? Heb je een fotootje van je team? 8)

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Timoo_FR schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:53:
[...]

Ahaaa een Arsenal fan dus, super, hier nog eentje! Zoveel spijt dat ik de club edition niet heb gekocht... Maar goed. Welke formatie speel je nu ook alweer? Heb je een fotootje van je team? 8)

De Messi is m'n "lenertje" dus die stel ik zo weinig mogelijk op.

• Timoo_FR
Engeltje83 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:00:
[...]

[Afbeelding]

De Messi is m'n "lenertje" dus die stel ik zo weinig mogelijk op.
Super toch. Messi als "niet-lenertje" :9 zou nog een welkome versterking zijn dus evenals misschien Sergio Ramos o.i.d. Zou iig lekker deze formatie blijven spelen als je Bergkamp wilt laten staan ;)

• Timoo_FR
Romagnoli trouwens wel linksbenig dus snap wel waarom je hem wilde packen haha

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Timoo_FR schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:04:
[...]

Super toch. Messi als "niet-lenertje" :9 zou nog een welkome versterking zijn dus evenals misschien Sergio Ramos o.i.d. Zou iig lekker deze formatie blijven spelen als je Bergkamp wilt laten staan ;)
Ramos heb ik, kijk maar naar het "rechter rijtje"

• Timoo_FR
Engeltje83 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:05:
[...]

Ramos heb ik, kijk maar naar het "rechter rijtje"
Oja sorry. Zie ook dat je Bellerin boven 92 Pavard kiest, vanwege snelheid zeker? :P

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Timoo_FR schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:06:
[...]

Oja sorry. Zie ook dat je Bellerin boven 92 Pavard kiest, vanwege snelheid zeker? :P
Ja, exact die reden. Met Pavard heb ik nog iemand als backup die ook als goede CV kan spelen. Tenzij je tegen een fysiek sterke LWF of LMF komt te staan, dan gaat Pavard wel op die plek.
Maar vaak zie je dat tegenstanders snelheid kiezen boven techniek, dan zijn snelle vleugelverdedigers wel heel prettig om te hebben.

• Timoo_FR
Engeltje83 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:08:
[...]

Ja, exact die reden. Met Pavard heb ik nog iemand als backup die ook als goede CV kan spelen. Tenzij je tegen een fysiek sterke LWF of LMF komt te staan, dan gaat Pavard wel op die plek.
Maar vaak zie je dat tegenstanders snelheid kiezen boven techniek, dan zijn snelle vleugelverdedigers wel heel prettig om te hebben.
Ja precies. Ik heb Aurier nog bankie maar die is met 84 wel wat te laag om even Pavard te vervangen haha

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Ik heb heel lang op LB gespeeld met de Saka die jij als LMF gebruikt, dat kon ie ook prima. Zakte wel wat in rating, maar maakte hem niet minder fijn.

• Harribo
  • Nu online
Leuk die video van Hasenhuttl. Misschien ook eens proberen.

Ik ben geen Arsenal fan maar heb de Arsenal editie gekocht om Bergkamp te krijgen voor mijn Nederlandse team. Kreeg vandaag de Vrij, jippie.
Ondertussen ook een arsenal team aan het formeren, kreeg ook Bellerin, het zit me mee. :)

• Timoo_FR
Harribo schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:28:
Leuk die video van Hasenhuttl. Misschien ook eens proberen.

Ik ben geen Arsenal fan maar heb de Arsenal editie gekocht om Bergkamp te krijgen voor mijn Nederlandse team. Kreeg vandaag de Vrij, jippie.
Ondertussen ook een arsenal team aan het formeren, kreeg ook Bellerin, het zit me mee. :)
Haha vind het wel nice dat jullie allemaal Nederlandse teams aan het maken zijn etc. Is dat puur voor de lol of gebruik je die ook vaker dan bijvoorbeeld je sterkste team? :)

• Harribo
  • Nu online
Timoo_FR schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:32:
[...]

Haha vind het wel nice dat jullie allemaal Nederlandse teams aan het maken zijn etc. Is dat puur voor de lol of gebruik je die ook vaker dan bijvoorbeeld je sterkste team? :)
De lol. Het chauvinistisch gevoel :)
Heel slecht is mijn Nederlandse team ook niet, ik win er wel eens mee. Maar het is wel minder dan een top team.

• Timoo_FR
Harribo schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:53:
[...]

De lol. Het chauvinistisch gevoel :)
Heel slecht is mijn Nederlandse team ook niet, ik win er wel eens mee. Maar het is wel minder dan een top team.
Ah ja nice. Achja alles beter dan FUT ;) Daar kon je zo'n 5 jaar geleden nog wel winnen met een zilver team of bijvoorbeeld je favoriete Nederlandse club als team maar dat gaat hem nu never nooit meer worden.

Maar om even terug te komen op mijn vraag die ik in een van mijn berichten hierboven gepost had, is het op enige wijze mogelijk om player-stats in te zien? Dus aantal gespeelde matches x aantal goals etc? :)

• Harribo
  • Nu online
Timoo_FR schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:58:
[...]

Ah ja nice. Achja alles beter dan FUT ;) Daar kon je zo'n 5 jaar geleden nog wel winnen met een zilver team of bijvoorbeeld je favoriete Nederlandse club als team maar dat gaat hem nu never nooit meer worden.
Nou nu ook niet. Als je een minder team hebt, hopt de bal vroeg of laat naar Ronaldo of Messi. Of Messi krijgt een vrije trap voor niets.
Maar om even terug te komen op mijn vraag die ik in een van mijn berichten hierboven gepost had, is het op enige wijze mogelijk om player-stats in te zien? Dus aantal gespeelde matches x aantal goals etc? :)
Ja selecteer een speler in je ploeg (-management), druk op y. Bovenste knopje van de 4. Ik heb een logitech gamepad.
Kun je bladeren door de tabs met lb/rb, op een gegeven moment zie je hoeveel hij gescoord heeft, assists etc
Zo kan je ook 2 spelers selecteren en die vergelijken.

• Timoo_FR
Harribo schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:15:
[...]

Nou nu ook niet. Als je een minder team hebt, hopt de bal vroeg of laat naar Ronaldo of Messi. Of Messi krijgt een vrije trap voor niets.

[...]

Ja selecteer een speler in je ploeg (-management), druk op y. Bovenste knopje van de 4. Ik heb een logitech gamepad.
Kun je bladeren door de tabs met lb/rb, op een gegeven moment zie je hoeveel hij gescoord heeft, assists etc
Zo kan je ook 2 spelers selecteren en die vergelijken.
Gevonden! Topper _/-\o_

Owen 18 wedstrijden 27 goals, primaaa

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Gister eens getest met die Hasenhuttl tactiek, en moet zeggen, het werkt voor mij meer dan prima.
4 wedstrijden gespeeld, 4 gewonnen met als klapper een 8-1 overwinning (alle 4 spelend met teamgeest tussen de 73-82).

Hiermee dus ook meteen de winningstreak challenge gewonnen, mijn zwarte bal was Koulibaly, erg fijn en een beest om te hebben!

Lukaku is in deze formatie echt aan het shinen, Mbappe rent zich helemaal leeg elke wedstrijd, om vervolgens nog een half uur Bergkamp of Aubameyang naast Lukaku te positioneren. Ik merk wel dat ik een fysiek sterke CM mis als anchorman, naast Nedved. Beckham is het op die positie toch niet helemaal, maargoed, de eerste resultaten zijn veelbelovend. Zit nu rond de 790 klassering.

[Voor 9% gewijzigd door Engeltje83 op 13-10-2020 08:38]

• Tombason
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 23-06 20:55
Ik ben sinds kort overgestapt van FIFA naar PES en ben ook mij wat meer aan het inlezen in MyClub.

In FIFA was mijn sterkste punt dribbelen en ik merk dat ik in PES heel lastig mensen voorbij kom of überhaupt kansen creëer. Tot aan de middellijn gaat het prima met passing, daarna wordt het al snel minder. Hebben jullie nog tips over MyClub in het algemeen en gameplay?

• Harribo
  • Nu online
Tombason schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:03:
Ik ben sinds kort overgestapt van FIFA naar PES en ben ook mij wat meer aan het inlezen in MyClub.

In FIFA was mijn sterkste punt dribbelen en ik merk dat ik in PES heel lastig mensen voorbij kom of überhaupt kansen creëer. Tot aan de middellijn gaat het prima met passing, daarna wordt het al snel minder. Hebben jullie nog tips over MyClub in het algemeen en gameplay?
Wat is het probleem? Komen passen niet aan of raak je de bal kwijt of... ?
Tis inderdaad wel wat anders dan fifa. Dat is meer arcade. Of een card collector game :p

Zet anders sowieso je ondersteuning niveau bij passen hoger. Hoofdmenu, onder instellingen ergens.
Gebruik 1-2 tjes(bij passen LB gebruiken) , leer bal afschermen(belangrijk, pook tegenovergestelde richting houden van tegenstander ) , stuur medespelers de diepte in met LB+rechterpook.
Ff in vogelvlucht maar er zijn heeeeel veel mogelijkheden.

Weet niet waar je precies in vastloopt?

@Engeltje83 lekkere rating 790,ik zit ergens in de 600 maar ik speel en verlies ook vaak met slechtere teams. Om gp te sparen. Ik ga hwrs Hasenhuttl ook nog proberen.
Zat nog ff te kijken naar een goede vm met goede verdedigende eigenschappen, deze Barrios leek mij wel wat, prima te halen met scouts. Upgraden naar 90.

[Voor 19% gewijzigd door Harribo op 13-10-2020 12:49]

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Harribo schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:33:
[...]

@Engeltje83 lekkere rating 790,ik zit ergens in de 600 maar ik speel en verlies ook vaak met slechtere teams. Om gp te sparen. Ik ga hwrs Hasenhuttl ook nog proberen.
Zat nog ff te kijken naar een goede vm met goede verdedigende eigenschappen, deze Barrios leek mij wel wat, prima te halen met scouts. Upgraden naar 90.
Ik speel ook met 1 en 2 sterrenteams, voor de afwisseling, dat vind ik ook wel erg leuk. Barrios is inderdaad een leuke voor die positie, die heb ik nog niet. Casemiro heb ik al wel, die zou ook nog op die plek kunnen spelen.

• Harribo
  • Nu online
Engeltje83 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:53:
[...]

Ik speel ook met 1 en 2 sterrenteams, voor de afwisseling, dat vind ik ook wel erg leuk. Barrios is inderdaad een leuke voor die positie, die heb ik nog niet. Casemiro heb ik al wel, die zou ook nog op die plek kunnen spelen.
Knap dat je dan een rating van 790 hebt.
Speel je op de pc?

Oh je hebt Casemiro, dan zou ik die gebruiken.
Ik heb matige vm's. Daarom keek ik naar deze.
Op papier is Vieira goed maar hij rent op tegenstanders af om vervolgens een grote ruimte achter te laten. Passen is ook dramatisch bij hem.

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Harribo schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:31:
[...]

Knap dat je dan een rating van 790 hebt.
Speel je op de pc?

Oh je hebt Casemiro, dan zou ik die gebruiken.
Ik heb matige vm's. Daarom keek ik naar deze.
Op papier is Vieira goed maar hij rent op tegenstanders af om vervolgens een grote ruimte achter te laten. Passen is ook dramatisch bij hem.
Ik speel op de PS4. Vieira heb ik niet, vorige PES had ik hem wel. Ik weet ook niet of Gullit op zo'n positie zou werken. Fysiek is ie wel sterk, alleen verdedigend weer iets minder, dat is namelijk ook nog een optie.

Jij speelt op Xbox gok ik? (gezien je benaming voor de buttons)

• Tombason
Harribo schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:33:
[...]

Wat is het probleem? Komen passen niet aan of raak je de bal kwijt of... ?
Tis inderdaad wel wat anders dan fifa. Dat is meer arcade. Of een card collector game :p

Zet anders sowieso je ondersteuning niveau bij passen hoger. Hoofdmenu, onder instellingen ergens.
Gebruik 1-2 tjes(bij passen LB gebruiken) , leer bal afschermen(belangrijk, pook tegenovergestelde richting houden van tegenstander ) , stuur medespelers de diepte in met LB+rechterpook.
Ff in vogelvlucht maar er zijn heeeeel veel mogelijkheden.

Weet niet waar je precies in vastloopt?
Het passen gaat opzich prima hoor! Met fifa was ik gewend om vaak wat creatieve, goed dribbelende spelers op te stellen en dus op die manier ook vaak op de vleugels spelers voorbij te komen. Heb nu vaak het idee dat zowel met dribbelen als op snelheid het eigenlijk onmogelijk is om zonder te passen een mannetje te passeren.

• Harribo
  • Nu online
Engeltje83 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:36:
[...]

Ik speel op de PS4. Vieira heb ik niet, vorige PES had ik hem wel. Ik weet ook niet of Gullit op zo'n positie zou werken. Fysiek is ie wel sterk, alleen verdedigend weer iets minder, dat is namelijk ook nog een optie.

Jij speelt op Xbox gok ik? (gezien je benaming voor de buttons)
Ik speel op de pc en denk dat daar toch wel een groot verschil in zit. Helft van de tijd slechte verbindingen of vertraging.
Offline win ik alles, zo'n verschil met online.
Misschien maar eens een ps4 overwegen, lijkt me beter spelen.

Gullit heb ik ook. Tank. Maar tis geen hele goede verdediger hoewel ik iemand hem zelfs eens als cv heb zien gebruiken.
Tombason schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:05:
[...]

Het passen gaat opzich prima hoor! Met fifa was ik gewend om vaak wat creatieve, goed dribbelende spelers op te stellen en dus op die manier ook vaak op de vleugels spelers voorbij te komen. Heb nu vaak het idee dat zowel met dribbelen als op snelheid het eigenlijk onmogelijk is om zonder te passen een mannetje te passeren.
Je kunt ze niet even voorbij rennen nee. Je zult trucs moeten toepassen.
Bijvoorbeeld rennen en op (2x)rb drukken ,stopt ie, kan je andere kant langs. Of linkerpook loslaten en rechterpook naar onderen en dan weer doorlopen met linkerpook.

Pes is ook wat trager in de reactie van de buttons dus je zult moeten anticiperen.
Een (loop) actie kan altijd ongedaan worden gemaakt met super cancel (buttons daarvoor moet je even opzoeken).
Bijvoorbeeld super cancel gebruiken om te stoppen en de bal over de lijn te laten gaan.

Zelf kan ik ook nog wel wat passeer trucs gebruiken. Tips welkom.
Zo ook met corners, krijg ze vaak wel op het hoofd maar er wordt eigenlijk bijna nooit 1 ingekopt?

[Voor 42% gewijzigd door Harribo op 13-10-2020 15:29]

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Harribo schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:22:
[...]

Ik speel op de pc en denk dat daar toch wel een groot verschil in zit. Helft van de tijd slechte verbindingen of vertraging.

Gullit heb ik ook. Tank. Maar tis geen hele goede verdediger hoewel ik iemand hem zelfs eens als cv heb zien gebruiken.
Met PS4 heb ik ook wel eens gehad dat ik slechte verbinding heb, maar voordat ik een wedstrijd begin, heb ik als optie aangezet om een stabiele verbinding te eisen. Voordat je dan aan de tegenstander daadwerkelijk gekoppeld bent, laat hij eerst zien hoe de verbinding is. Alles onder 3 volle strepen kan je dan nog afwijzen en zoekt ie verder naar een andere tegenstander. Zo heb ik in ieder geval eigenlijk nooit last van lag.
Kleine tip ;)

• Tombason
Harribo schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:22:
[...]

[...]

Je kunt ze niet even voorbij rennen nee. Je zult trucs moeten toepassen.
Bijvoorbeeld rennen en op (2x)rb drukken ,stopt ie, kan je andere kant langs. Of linkerpook loslaten en rechterpook naar onderen en dan weer doorlopen met linkerpook.

Pes is ook wat trager in de reactie van de buttons dus je zult moeten anticiperen.
Een (loop) actie kan altijd ongedaan worden gemaakt met super cancel (buttons daarvoor moet je even opzoeken).
Bijvoorbeeld super cancel gebruiken om te stoppen en de bal over de lijn te laten gaan.

Zelf kan ik ook nog wel wat passeer trucs gebruiken. Tips welkom.
Zo ook met corners, krijg ze vaak wel op het hoofd maar er wordt eigenlijk bijna nooit 1 ingekopt?
Thanks! Ga het eerst maar is tegen de COM proberen toe te passen. :)

• Harribo
  • Nu online
Tombason schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:21:
[...]

Thanks! Ga het eerst maar is tegen de COM proberen toe te passen. :)
Verstandig :)
Ook handig is bijvoorbeeld een schijntrap of schijnvoorzet. Op schieten drukken, daarna meteen op passen. Als de tegenstander hapt, is het vrij baan om te lopen/schieten.
Engeltje83 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:26:
[...]

Met PS4 heb ik ook wel eens gehad dat ik slechte verbinding heb, maar voordat ik een wedstrijd begin, heb ik als optie aangezet om een stabiele verbinding te eisen. Voordat je dan aan de tegenstander daadwerkelijk gekoppeld bent, laat hij eerst zien hoe de verbinding is. Alles onder 3 volle strepen kan je dan nog afwijzen en zoekt ie verder naar een andere tegenstander. Zo heb ik in ieder geval eigenlijk nooit last van lag.
Kleine tip ;)
Denk dat dat het verschil is. Er zijn genoeg mensen op de ps4. Dan kan je spelen met betere verbindingen.
Als ik op de pc wacht op een verbinding van 3 strepen, kost me zeker 10 minuten, wrs langer. Wacht nu al lang.

Als ik dan met een slechter team speel tegen een goed team dan zie je vaak dat de bal steeds valt naar de tegenstander. Dat is de ai. Dat is op zich geen probleem want normaal kan ik daarop proberen te anticiperen maar als het online ook nog traag is, is het niet te doen. Vrouwen en kinderen eerst dan.
Dat heb ik offline nooit, win ik van elk niveau, makkelijk.

De pc versie heeft geen HasenHuttl :(
Ik heb nu Rainieri, die kwam er het dichtst bij in de buurt. Later testen.

[Voor 53% gewijzigd door Harribo op 13-10-2020 17:45]

• Sjurm
Nice, ik heb nu Gullit uit de Legend scout door het te combineren met Jump en Allround spelers. Heeft in totaal 244K GP gekost, vrij veel maar valt mee als ik andere combinaties bekeek.

• Timoo_FR
Ik ga maar eens overstappen op FIFA denk ik, ben er alweer helemaal klaar mee. Speel net mijn laatste pot voor de black ball challenge en ja hoor... Tegen een 4 sterren team van iemand die letterlijk 1 weekly point had, terwijl ik er 40 had, heb bijna alles gewonnen. Hij heeft echt een vreselijk matig team maar krijgt 2 penalty's en scoort een rebound. Gisteren alle verhalen alweer gelezen over hoe Konami dingen aanpast zodat je wedstrijden gaat verliezen en dit bevestigd dat verhaal maar weer eens goed. Belachelijk!

• Sjurm
Timoo_FR schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:54:
Ik ga maar eens overstappen op FIFA denk ik, ben er alweer helemaal klaar mee. Speel net mijn laatste pot voor de black ball challenge en ja hoor... Tegen een 4 sterren team van iemand die letterlijk 1 weekly point had, terwijl ik er 40 had, heb bijna alles gewonnen. Hij heeft echt een vreselijk matig team maar krijgt 2 penalty's en scoort een rebound. Gisteren alle verhalen alweer gelezen over hoe Konami dingen aanpast zodat je wedstrijden gaat verliezen en dit bevestigd dat verhaal maar weer eens goed. Belachelijk!
Ik herken dit niet, maar het zou best kunnen.

Ik denk alleen dat je bij een overstap naar FIFA er wat dat betreft niet veel op vooruit zal gaan

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Timoo_FR schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:54:
Ik heb voornamelijk dat als ik een belangrijke wedstrijd heb, zo'n laatste van winningstreak of een specialmatch, dat m'n topspelers ineens allemaal een rood pijltje hebben, dat ik bij mezelf denk van: Oke, het mag gewoon niet.

• Timoo_FR
Engeltje83 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:24:
[...]

Ik heb voornamelijk dat als ik een belangrijke wedstrijd heb, zo'n laatste van winningstreak of een specialmatch, dat m'n topspelers ineens allemaal een rood pijltje hebben, dat ik bij mezelf denk van: Oke, het mag gewoon niet.
Ja sorry het was vooral een emotionele post haha maar dit is gewoon wel waar. Heb gisteren de Twitter van PESEP (@PESEP14) eens doorgespit en daar kom ik zoveel van zulke verhalen tegen dat het geen toeval meer is. Maar goed, we houden nog maar even vol want FIFA is inderdaad echt een en al arcade en daar heb ik ook weinig zin in. :O

• Harribo
  • Nu online
Nee het is waar, pes zit vol met script.
Ik verzamel wat herhalingen om er uiteindelijk een video van te maken.

Maar vergis je niet, fifa is minstens zo erg.
Zelfs zo erg dat ik het niet meer trok en overstapte naar pes.

Je hebt al soccer gamer helaas maar weinig keus, tis fifa of pes.
Al met al heb ik minder frustratie met pes.

Ik vind fifa vloeiender en realistischer, vooral qua physics. Maar uiteindelijk gaat het mij om de lol en dan wint pes het tot nu toe ruimschoots.
Ook omdat ik ea soms vies commercieel vind.

Enfin, mijn ervaringen.
Andere dag zit je wrs alles weer mee. Tis ook de kunst daar mee om te gaan. Als je afgekoeld bent, vraag je af in hoeverre het aan jezelf lag.
heb mijzelf al letterlijk meerdere malen voor mijn kop geslagen door wat ik zag...ongelooflijke dingen... . Kan ik je niet aanraden :+
Snap jouw plotse frustratie heel goed ;)

Edit : btw... Gefrustreerde mensen vind je juist op internet ;)
Ben je in het algemeen tegen iets? Op internet altijd wel gelijkgestemden :)

[Voor 23% gewijzigd door Harribo op 14-10-2020 11:51]

• Timoo_FR
Harribo schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:43:
Nee het is waar, pes zit vol met script.
Ik verzamel wat herhalingen om er uiteindelijk een video van te maken.

Maar vergis je niet, fifa is minstens zo erg.
Zelfs zo erg dat ik het niet meer trok en overstapte naar pes.

Je hebt al soccer gamer helaas maar weinig keus, tis fifa of pes.
Al met al heb ik minder frustratie met pes.

Ik vind fifa vloeiender en realistischer, vooral qua physics. Maar uiteindelijk gaat het mij om de lol en dan wint pes het tot nu toe ruimschoots.
Ook omdat ik ea soms vies commercieel vind.

Enfin, mijn ervaringen.
Andere dag zit je wrs alles weer mee.
Snap de plotse frustratie heel goed ;)
Ja daar heb je helemaal gelijk in. Ik blijf ook gewoon bij PES, want vooral het commerciële deel van FIFA wat je al aanhaakt gaat voor mij niet werken aangezien ik nogal verslavingsgevoelig ben :| Ik weet van mezelf dat ik er dan al gauw euro's aan FIFA punten doorheen harken dus dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Daarnaast ga ik ook geen €60 neerleggen voor een game die al jaren niet goed in elkaar zit.

Ik blijf lekker bij PES waar ik met zo min mogelijk een mooi team probeer te bouwen. Daar over hebbende zal ik in een volgende post eens even wat spelers delen die ik in mijn club heb waar ik even geen raad mee weet en jullie hulp voor nodig heb ;)

• Timoo_FR

Soumare gisteren gepackt, ben ik aan het upgraden, momenteel 84. Is 1.88m met als playing style Anchor Man, dus past prima in mijn team.

Verder dus spelers als Kessie (Box-to-box met geweldig uithoudingsvermogen), Joe Gomez en Boadu en heb bijv. ook Foden nog in mijn club waar ik niet weet wat mee te doen. Als ze op max. zijn zijn het echt goede spelers maar is het het wel waard? Of is het beter om gewoon black ball players te upgraden/te gebruiken en deze spelers te laten voor wat ze zijn en in een minder team te gebruiken?

Hoor graag van jullie wat jullie zouden doen! :)

• Denman
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:14
Een vraag waar ik vrees ik het antwoord al op weet: klopt het dat er geen Pro Clubs equivalent in PES zit?

Ik zie wel iets van 11 vs 11 series / Teamplay, maar dat komt niet op hetzelfde neer denk ik? In FIFA hebben ze 10 divisies waar je kan promoveren / degraderen, maar als ik zo op internet zoek lijkt het erop dat dit bij PES handmatig gedaan moet worden. Het leuke van Pro Clubs is dan ook wel weer de skill tree benadering. Daarnaast ben ik, als het er bij PES al op zit, bang voor lege servers.

Na jaaaaren FIFA ben ik er klaar mee dat er niks inhoudelijk gewijzigd is, maar dat ze alleen de FUT machine proberen uit te melken, naast het feit dat er 6 tientjes wordt gevraagd voor deze "update".
Verder zijn we aardig klaar met het gescripte verloop van de wedstrijden.

Ik speel al jaren Pro Clubs Online met vrienden, dat zit er met PES niet in vrees ik...
Dus of we modderen nog een jaartje aan met FIFA 20, of we stappen over naar PES (moet het er wel mee mogelijk zijn).

Join het GoT Pulse-Team!

• Harribo
  • Nu online
Timoo_FR schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:49:
[...]

Ja daar heb je helemaal gelijk in. Ik blijf ook gewoon bij PES, want vooral het commerciële deel van FIFA wat je al aanhaakt gaat voor mij niet werken aangezien ik nogal verslavingsgevoelig ben :| Ik weet van mezelf dat ik er dan al gauw euro's aan FIFA punten doorheen harken dus dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Daarnaast ga ik ook geen €60 neerleggen voor een game die al jaren niet goed in elkaar zit.
In fifa 19 was ik heel fanatiek bezig met fut en sbc. Vanaf september tm april maar 1 topspeler gehad van 600k in al die pakketjes , de rest allemaal rommel. What a waste of energy.

Ik had vorig jaar 70 euro aan coins gespendeerd aan pes 2020. Mij teveel. Dat is een principe kwestie.
Nu ben ik wijzer al zeg ik het zelf. Ik ga vnl alleen coins spenderen aan zaakwaarnemers met arsenal, bayern of Nederlandse spelers.
En paar keer voor een tientje coins kopen.

Meer heb ik ook niet nodig. Veel spelers zijn meer van hetzelfde. Wat moet ik nu met 6 rva's van hetzelfde kaliber?
Kom er meer en meer achter dat het vooral de tactieken zijn die een grote rol spelen.

Verloor afgelopen dagen veel. Nu een andere manager en weer een paar achter elkaar gewonnen. Hoop dat dat het verschil was.
Ik kijk steeds met wat voor manager goede tegenstanders spelen.

Speel nu met manager mcinnes. 3-2-3-2.
3 cv's, 2 vm's, lh, rh, am, 2 cs. Tenminste op de pc.
Krijg best wat kansen tegen maar aanvallend bestorm ik de tegenstander. Mandanda wel extreem goede keeper tot nu toe.

Leuke spelers die je laat zien. Wat ik vaak doe, is ze wat upgraden, bijv van 79 naar 83, als ik denk dat ze goed kunnen worden. Daarna test ik ze online.
Dan merk ik wel of ze nut kunnen hebben om nog verder te upgraden.

Voor mijn Nederlandse team upgrade ik ze allemaal langzamerhand. Maar de spelers in mijn topteam zijn allemaal zwarte bal /Featured spelers. Die upgrade ik minder snel omdat ik mijn trainers vnl kwijt ben aan mijn Nederlandse team.

Spelers die niet nuttig zijn, gaan bij mij in een ander team om tegen de com te spelen. Als ze hun contract hebben uitgediend zet ik ze om naar exp trainer.
Zo leveren de com wedstrijden mij ook extra gp op.

Tot zover mijn eerste roman :p

@Denman kan je helaas niet helpen.

[Voor 17% gewijzigd door Harribo op 14-10-2020 17:59]

• Timoo_FR
Harribo schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:48:
[...]

In fifa 19 was ik heel fanatiek bezig met fut en sbc. Vanaf september tm april maar 1 topspeler gehad van 600k in al die pakketjes , de rest allemaal rommel. What a waste of energy.

Ik had vorig jaar 70 euro aan coins gespendeerd aan pes 2020. Mij teveel. Dat is een principe kwestie.
Nu ben ik wijzer al zeg ik het zelf. Ik ga vnl alleen coins spenderen aan zaakwaarnemers met arsenal, bayern of Nederlandse spelers.
En paar keer voor een tientje coins kopen.

Meer heb ik ook niet nodig. Veel spelers zijn meer van hetzelfde. Wat moet ik nu met 6 rva's van hetzelfde kaliber?
Kom er meer en meer achter dat het vooral de tactieken zijn die een grote rol spelen.

Verloor afgelopen dagen veel. Nu een andere manager en weer een paar achter elkaar gewonnen. Hoop dat dat het verschil was.
Ik kijk steeds met wat voor manager goede tegenstanders spelen.

Speel nu met manager mcinnes. 3-2-3-2.
3 cv's, 2 vm's, lh, rh, am, 2 cs. Tenminste op de pc.
Krijg best wat kansen tegen maar aanvallend bestorm ik de tegenstander. Mandanda wel extreem goede keeper tot nu toe.

Leuke spelers die je laat zien. Wat ik vaak doe, is ze wat upgraden, bijv van 79 naar 83, als ik denk dat ze goed kunnen worden. Daarna test ik ze online.
Dan merk ik wel of ze nut kunnen hebben om nog verder te upgraden.

Voor mijn Nederlandse team upgrade ik ze allemaal langzamerhand. Maar de spelers in mijn topteam zijn allemaal zwarte bal /Featured spelers. Die upgrade ik minder snel omdat ik mijn trainers vnl kwijt ben aan mijn Nederlandse team.

Spelers die niet nuttig zijn, gaan bij mij in een ander team om tegen de com te spelen. Als ze hun contract hebben uitgediend zet ik ze om naar exp trainer.
Zo leveren de com wedstrijden mij ook extra gp op.

Tot zover mijn eerste roman :p

@Denman kan je helaas niet helpen.
Ja groot gelijk wat betreft die coins. Ik heb nog geen euro uitgegeven maar zal dat binnenkort toch maar gaan doen aangezien ik nog maar 100 muntjes heb. Verwacht overigens niet veel van de POTW morgen ivm internationale matches. Misschien weer Neymar door zijn hattrick vannacht maar lijkt me niet.

Ik ben net als jij inderdaad ook verschillende trainers/tactieken/spelers aan het proberen om erachter te komen wie of wat wel werkt en wie of wat niet. En ach, het blijft immers maar een spelletje, volgend jaar begint (voor PES iig) het ECHTE werk met de komst van de nieuwe engine en de PS5 _/-\o_ Dan gaan we echt knallen en al die FIFA-spelers de mond snoeren.

O-)

• Timoo_FR
O ja, wat vinden jullie trouwens van die Matchday rewards? Ik vind ze persoonlijk echt zo matig. Ik zit in de Intermediate klasse maar die skill- en positietrainers word ik echt droevig van net als van de zilveren en gouden ball... Wel gratis GP steeds bij uiteindelijke winst van je side en het kijken van de finale maarja..

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Timoo_FR schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:23:
O ja, wat vinden jullie trouwens van die Matchday rewards? Ik vind ze persoonlijk echt zo matig. Ik zit in de Intermediate klasse maar die skill- en positietrainers word ik echt droevig van net als van de zilveren en gouden ball... Wel gratis GP steeds bij uiteindelijke winst van je side en het kijken van de finale maarja..
Die matchday heb ik in het begin veel gespeeld, omdat je dan in korte tijd nog een redelijk team daarvan kunt samenstellen. die skill en positietrainers gebruik ik volop.
Skill voor m'n keepers om de "lage punter" te krijgen, zodat als ze de bal uit handen schieten, hij niet bijna uit het stadion vliegt, maar een strakke bal naar de spelers geeft. Voor verdedigers het acrobatisch wegwerken, dan koppen ze hem niet alle kanten op, maar met een soort halve omhaal weer terug richting de middenlijn. Positietrainers voor de familiariteit.
Ook zag ik bij deze PES dat het aantal matchday wedstrijden in pes2020 van invloed was op hoeveel icons/legends je krijgt bij start van 2021. Dit is voor mij ook een reden om ze gewoon te spelen.

[Voor 6% gewijzigd door Engeltje83 op 15-10-2020 09:13]

• Timoo_FR
POTW stelt, zoals ik al verwacht had, niet zoveel voor deze week. Toch 3x de poging gewaagd om Oyarzabal, Robertson of Guerreiro te packen. Krijg ik Modric, Henderson (had ik al) en Bakasetas... Helaaas

• Harribo
  • Nu online
Potw is weinig aan. Ik ga voor barca maandag

Ik blijf maar niet 3 wedstrijden achter elkaar winnen.
Wordt er een beetje flauw van. Zoveel lag en ai dingen.
Bijvoorbeeld mijn Bergkamp met een blauwe pijl en balbehandeling 99 etc kan niet eens in een vrije ruimte een bal aannemen.
Om gek van te worden. Pc he?

Ik denk me suf wat ik kan verbeteren maar zolang mijn spelers geen ballen aan kunnen nemen en staan toe te kijken als er een bal voor hun neus valt, word het bijna onmogelijk

[Voor 26% gewijzigd door Harribo op 15-10-2020 13:17]

• Timoo_FR
Harribo schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:10:
Potw is weinig aan. Ik ga voor barca maandag

Ik blijf maar niet 3 wedstrijden achter elkaar winnen.
Wordt er een beetje flauw van. Zoveel lag en ai dingen.
Bijvoorbeeld mijn Bergkamp met een blauwe pijl en balbehandeling 99 etc kan niet eens in een vrije ruimte een bal aannemen.
Om gek van te worden. Pc he?

Ik denk me suf wat ik kan verbeteren maar zolang mijn spelers geen ballen aan kunnen nemen en staan toe te kijken als er een bal voor hun neus valt, word het bijna onmogelijk
Same here man. Ben weer bij de laatste pot voor de Winning Streak challenge, maar durf 'm bijna niet te spelen haha. Zal toch wel fout gaan... 8)7

Lees op internet zóveel verhalen, ook over bijvoorbeeld 45e & 90e minuut goals die altijd vallen, heb dit zelf ook al vaak meegemaakt, enige oplossing daarvoor is bijvoorbeeld balbezit houden vanaf de 40e en 85e minuut. Opvallende daarbij is namelijk dat de scheids schijnbaar pas affluit zodra het balbezit naar de tegenstander gaat (als de extra tijd erop zit). Heeft je tegenstander dus de bal vanaf dus bijvoorbeeld de 40e of 85e minuut dan mag hij zijn aanval net zo lang afmaken totdat jij de bal aanraakt.

Ook moet je schijnbaar nooit je niveau aanval/verdediging naar beneden zetten als je voor staat, er staan voorbeelden op o.a. Reddit dat je dan juist tegen wordt gewerkt door de A.I.

Jammer dat dit nog steeds allemaal bestaat, maar goed zoals ik al eerder zei het blijft ook maar een spelletje. :)

• Harribo
  • Nu online
Ja inderdaad... Die laatste pot....

Kom nu ook allemaal topspelers tegen met top teams. Dat maakt het er niet makkelijker op icm met lag en ai.

Ben er wel achter dat een 4222 formatie effectief is.

Het blijft idd een spelletje maar wel een spannende.
Probeer nog 1x daarna maar ff relaxed met mijn Nederlandse team

[Voor 23% gewijzigd door Harribo op 15-10-2020 14:20]

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Probeer het script in je voordeel te gebruiken. Gister won ik een wedstrijd met 9-0 terwijl ik een teamgeest had van 62 met de 4222 formatie. 3 sterrenteam had ik gekozen. Ook tegen ander 3 sterrenteam weliswaar.

• Timoo_FR
Harribo schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:20:
Ja inderdaad... Die laatste pot....

Kom nu ook allemaal topspelers tegen met top teams. Dat maakt het er niet makkelijker op icm met lag en ai.

Ben er wel achter dat een 4222 formatie effectief is.

Het blijft idd een spelletje maar wel een spannende.
Probeer nog 1x daarna maar ff relaxed met mijn Nederlandse team
4-2-2 is zeker effectief ja. Hasenhüttl was overigens beschikbaar als manager bij mij nu. (Te kopen met GP). Bij mij heet hij M. KOCH. Manager van Southampton.

:)

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Timoo_FR schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:26:
[...]

4-2-2 is zeker effectief ja. Hasenhüttl was overigens beschikbaar als manager bij mij nu. (Te kopen met GP). Bij mij heet hij M. KOCH. Manager van Southampton.

:)
op de PS of PC?

• Harribo
  • Nu online
Engeltje83 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:23:
Probeer het script in je voordeel te gebruiken. Gister won ik een wedstrijd met 9-0 terwijl ik een teamgeest had van 62 met de 4222 formatie. 3 sterrenteam had ik gekozen. Ook tegen ander 3 sterrenteam weliswaar.
Tis heel erg afhankelijk van een manager. Zo belangrijk.

Ik heb nu met mijn 4222 manager de winning streak binnen gehaald.
Manager Ranieri op de pc, defensief
Ging nu vrij makkelijk. Moet wel zeggen dat ik geen 700+ spelers tegen kwam.

Kreeg Neuer, zeer blij mee. Kan ook mooi in mijn Bayern team.

• Timoo_FR
Harribo schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:49:
[...]

Tis heel erg afhankelijk van een manager. Zo belangrijk.

Ik heb nu met mijn 4222 manager de winning streak binnen gehaald.
Manager Ranieri op de pc, defensief
Ging nu vrij makkelijk. Moet wel zeggen dat ik geen 700+ spelers tegen kwam.

Kreeg Neuer, zeer blij mee. Kan ook mooi in mijn Bayern team.
Mooi. Ik stop ermee, dit was mijn laatste poging. Kijk het team waartegen ik kwam (rechtse team), achteraf zie ik ook nog eens dat het een 700+ speler is. Krijg in de 30e minuut al een rode kaart nadat Cristiano Ronaldo ineens helemaal weg is bij mijn verdediging. En hoe ik de laatste goal tegen kreeg dat gaat he-le-maal nergens over, jammer dat ik het niet heb gefilmd. :X :(

De woorden "Het is maar een spelletje" neem ik terug, het is een oneerlijk spel.

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Timoo_FR schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:57:
[...]

Mooi. Ik stop ermee, dit was mijn laatste poging. Kijk het team waartegen ik kwam (rechtse team), achteraf zie ik ook nog eens dat het een 700+ speler is. Krijg in de 30e minuut al een rode kaart nadat Cristiano Ronaldo ineens helemaal weg is bij mijn verdediging. En hoe ik de laatste goal tegen kreeg dat gaat he-le-maal nergens over, jammer dat ik het niet heb gefilmd. :X :(

De woorden "Het is maar een spelletje" neem ik terug, het is een oneerlijk spel.
Ik zou toch je spitsen ook wisselen van positie. Indominator heeft op youtube ook een filmpje staan over "how to defend like a pro PES2021", die heb ik gister ook even gekeken, er zitten wel bruikbare tips in. Niet veel anders als dat ik deed, maar wellicht wel handig om te voorkomen dat de tegenstander in een 1vs1 situatie met je keeper komt te staan.

YouTube: PES 2021 | ⚽ Defend Like A Pro - 5 Tips

• Timoo_FR
Engeltje83 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:03:
[...]

Ik zou toch je spitsen ook wisselen van positie. Indominator heeft op youtube ook een filmpje staan over "how to defend like a pro PES2021", die heb ik gister ook even gekeken, er zitten wel bruikbare tips in. Niet veel anders als dat ik deed, maar wellicht wel handig om te voorkomen dat de tegenstander in een 1vs1 situatie met je keeper komt te staan.

YouTube: PES 2021 | ⚽ Defend Like A Pro - 5 Tips
Die heb ik inderdaad al gekeken. Maar voorzetten op Ronaldo die zijn helaas niet meer te verdedigen als ze eenmaal onderweg zijn (en hij kopt ze vrijwel altijd binnen, zeker een Ronaldo van 101). Vind overigens Davies echt zeer matig, wel snel maar verdedigend zo zwak (wel realistisch want dat is ie in het echt natuurlijk ook), had zo graag Robertson gepackt...

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Timoo_FR schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:05:
[...]

Die heb ik inderdaad al gekeken. Maar voorzetten op Ronaldo die zijn helaas niet meer te verdedigen als ze eenmaal onderweg zijn (en hij kopt ze vrijwel altijd binnen, zeker een Ronaldo van 101). Vind overigens Davies echt zeer matig, wel snel maar verdedigend zo zwak (wel realistisch want dat is ie in het echt natuurlijk ook), had zo graag Robertson gepackt...
Wat ik vaak merk, is dat als mijn verdedigers een kopduel aangaan, dat ze gewoon letterlijk in de rug gaan staan van de aanvaller. Met een lange verdediger als Maguire is dat wel mogelijk om dan een bal nog te kunnen toucheren of wegkoppen, maar als je verdediger geen 1.90m+ is, is dat al niet mogelijk.
Wat ik dan doe is R1+R2 ingedrukt houden, dan stop hij de geselecteerde speler alle acties, vervolgens loop ik om de aanvaller heen, laat R1+R2 los, en ga voor hem staan en dan wegkoppen.

Is nog wel te proberen en/of te oefenen in offline modus. Uiteindelijk moeten dit soort gevallen automatismen worden. Nog beter is het proberen te voorkomen van voorzetten, maar dat blijft altijd wel lastig.

• Harribo
  • Nu online
Timoo_FR schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:05:
[...]

Klinkt logisch wat je zegt.
Rode kaart en dan heeft Ronaldo nog meer ruimte.

Davies zijn verdedigende inzicht is niet hoog. Xhaka trouwens ook niet hoor. Meer een passer.
Dus dat zijn 2 matige verdedigers.
Daar snelt mbappe wel langs, voorzet en Ronaldo 101 kopt hem wel gegarandeerd binnen.

Ronaldo 101 is ergens gewoon cheaten dan.
Volgende keer alles op 1 lijn, zet defensieve linie helemaal terug in opties.
Ik zet trouwens vaak ook een vm op verdedigend.

Tis inderdaad frustrerend soms dit spelletje.
Top spelers hebben scheelt wat.
Ik ben zelf niet zo goed nog als vorig jaar. 700+ verlies ik vaak van.
Vorig jaar won ik vaak de winning streak ook makkelijker.

Hij heeft trouwens ook een beter team dan jou. Dat scheelt wel.
Beckenbauer 95,dat lijkt me wel fijn.
Tierney heb ik ook, mijn beste lb.

Succes volgende keer
Ps als je pc speelt, kunnen we ook eens tegen elkaar?

[Voor 13% gewijzigd door Harribo op 15-10-2020 20:32]

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Harribo schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:23:
[...]

Tis inderdaad frustrerend soms dit spelletje.
Top spelers hebben scheelt wat.
Ik ben zelf niet zo goed nog als vorig jaar. 700+ verlies ik vaak van.
Vorig jaar won ik vaak de winning streak ook makkelijker.
Vorig jaar ging mij ook beter af, maar ook met vlagen. Toen zakte ik aaneengesloten van 930 naar 760. Nou, dat is pas frustrerend :'(
Mijn doel was de voor mij legendarische grens van 1000 halen, maar dat is mij niet gelukt. Hopelijk deze PES wel :)
De matchups zijn soms zo raar, geen touw aan vast te knopen. Winnen van 900+ rating, vervolgens tegen iemand in de 400 range, die dan ineens weer verliezen of gelijkspelen... 8)7 |:(

• Harribo
  • Nu online
Engeltje83 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:39:
[...]

Vorig jaar ging mij ook beter af, maar ook met vlagen. Toen zakte ik aaneengesloten van 930 naar 760. Nou, dat is pas frustrerend :'(
Mijn doel was de voor mij legendarische grens van 1000 halen, maar dat is mij niet gelukt. Hopelijk deze PES wel :)
De matchups zijn soms zo raar, geen touw aan vast te knopen. Winnen van 900+ rating, vervolgens tegen iemand in de 400 range, die dan ineens weer verliezen of gelijkspelen... 8)7 |:(
Klopt. Verloor laatst kansloos tegen een speler. Keek ik achteraf, 400.
Ik probeer te kijken wat ik beter kan doen maar dat is moeilijk te doorzien.
Ook omdat ik niet altijd de controle heb. Bijvoorbeeld een speler snel selecteren... Wat ik dan ook probeer met de selectie knop en of de rechterpook, hij selecteert de juiste speler dan niet snel genoeg en dan is het moment weg.

De script is erger geworden en het verschil tussen een topteam en ietsjes minder ook.
Vorig jaar won ik wedstrijden met mindere teams, nu is dat een stuk moeilijker. Een echt topteam is moeilijker te verslaan. Natuurlijk ergens ook wel logisch.
Maar ik vond het juist leuk dat de underdog ook een redelijke kans maakte.

Over script.. Ik gaf een splijtende pass op Hateboer, hij rende erop af. Laatste minuut. Opeens een fractie van een seconde wordt hij ff stil gezet. Uiteraard nét genoeg om niet naar de goal te komen.
Zo jammer dat ik dat dan niet op video heb!
Gebeurde maar 1x gelukkig.

Dit soort duidelijke extreme script dingen mogen er wat mij betreft uit. Ik vind dit gewoon de speler dwars zitten. Ik kan er werkelijk nog steeds niet bij dat iemand zoiets als dit serieus bedacht heeft ooit! Dat is toch van de zotte!
Ondertussen zit het al jaren in pes en fifa en mensen doen soms net alsof deze mate van scripting normaal is.
Fifa zat er helemaal vol mee daar daarom speel ik pes. Stuk beter.

Wat jij zei dat je zo enorm kelderde qua rating... Dat ligt toch niet alleen aan jou lijkt me?

Zo'n winning streak vind ik nu echt te stress vol.
Na 5x proberen had ik hem eindelijk.
Komende dagen maar ff geen pes.

Mis trouwens ook de uitdagingen met betere rewards... Bijvoorbeeld 25000 winnen met 4 punten uit 3 wedstrijden.
Tis nu veel van die positie en vaardigheid trainers, daar heb je minder aan.

Heb nu goedkopere scouts gevonden om van Basten te halen.
Een goed getrainde van Basten is dodelijk, zo ervaar ik tot nu toe.

[Voor 18% gewijzigd door Harribo op 16-10-2020 10:45]

• Engeltje83

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Harribo schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:36:
[...]

Klopt. Verloor laatst kansloos tegen een speler. Keek ik achteraf, 400.
Ik probeer te kijken wat ik beter kan doen maar dat is moeilijk te doorzien.
Ook omdat ik niet altijd de controle heb.

De script is erger geworden en het verschil tussen een topteam en ietsjes minder ook.
Vorig jaar won ik wedstrijden met mindere teams, nu is dat een stuk moeilijker. Een echt topteam is moeilijker te verslaan. Natuurlijk ergens ook wel logisch.
Maar ik vond het juist leuk dat de underdog ook een redelijke kans maakte.

Over script.. Ik gaf een splijtende pass op Hateboer, hij rende erop af. Laatste minuut. Opeens een fractie van een seconde wordt hij ff stil gezet. Uiteraard nét genoeg om niet naar de goal te komen.
Zo jammer dat ik dat dan niet op video heb!
Gebeurde maar 1x gelukkig.

Dit soort duidelijke extreme script dingen mogen er wat mij betreft uit. Ik vind dit gewoon de speler dwars zitten. Ik kan er werkelijk nog steeds niet bij dat iemand zoiets als dit serieus bedacht heeft ooit! Dat is toch van de zotte!
Ondertussen zit het al jaren in pes en fifa en mensen doen soms net alsof deze mate van scripting normaal is.
Fifa zat er helemaal vol mee daar daarom speel ik pes. Stuk beter.

Wat jij zei dat je zo enorm kelderde qua rating... Dat ligt toch niet alleen aan jou lijkt me?

Zo'n winning streak vind ik nu echt te stress vol.
Na 5x proberen had ik hem eindelijk.
Komende dagen maar ff geen pes.

Mis trouwens ook de uitdagingen met betere rewards... Bijvoorbeeld 25000 winnen met 4 punten uit 3 wedstrijden.
Tis nu veel van die positie en vaardigheid trainers, daar heb je minder aan.

Heb nu goedkopere scouts gevonden om van Basten te halen.
Een goed getrainde van Basten is dodelijk, zo ervaar ik tot nu toe.
Dat scripten, het is gek, het lijkt bijna alsof er een soort vermenigvuldigende factor op zit, dus stel je hebt een teamsterkte van 3500 en teamgeest van 99 en ranking van 700, dan zou je ratio zo'n 100 zijn, als je teamgeest en ranking dan verlaagt, heb ik het idee dat het "systeem" dat soort van probeert te corrigeren door je ratio iets op te schroeven, waardoor je wellicht weer gelijkwaardig bent.

Ik kan je vertellen, m'n buren zullen me wel hebben horen schreeuwen na dat zakken zo op de ranking. En ik ben echt niet heel slecht. Ik hoor ook zeker niet tot de top, maar heb al wel diverse wedstrijden gespeeld tegen NL profs (EC O Neill, esporter van Man UTD, Diepzalig, esporter van Galatasaray) de een is makkelijker te weerstaan dan de ander. Als je dan tegen zulke gasten een prima pot speelt, en daarna gewoon weer het een en ander verkloot om een voor mij totaal onbekende reden, tsja... gek.

Gister eens gekeken hoe het zit met dat teamgeest. Zelf een 3 sterren team geselecteerd, teamgeest van 63, spelend tegen een zelfde teamsterkte, rating 840, teamgeest 99. Dit werd een gelijkspel, 1-1. Ik heb weinig wedstrijden verloren met deze lage teamgeest. Het is echt vreemd. Alsof je dus een soort van het script in je voordeel gebruikt. Je zou het eigenlijk eens zelf moeten proberen. Ja, oke, je spelers handelen soms wat traag in de balbehandeling, maar normaal gesproken zou zo'n wedstrijd toch in mijn ogen dik gewonnen moeten worden met diegene die de hoogste teamgeest heeft.

Dit spel heeft Wie is de mol? praktijken... niets is wat het lijkt :P

• Timoo_FR
Ik vind het ook allemaal erg frappant. Gisteren verloor ik zelfs een match en ging mijn ranking omhoog! Wat is dat dan ook... En wat hierboven gezegd wordt over 400 & 700 ratings dat ervaar ik precies hetzelfde, gisteren won ik van een 700+ rating die 20+ weekly points had en ik verloor daarna van een 400 rating die alles verloren had en 0 weekly points had...

Ik snap het niet meer maar ik ga inderdaad ook maar eens proberen het script in m'n voordeel te laten werken.

• Tombason
Begin het nu wel wat meer onder de knie te krijgen, heb nu een rank ergens in de eind 400 begin 500.
Is er nog een verborgen manier om Nederlandse spelers te krijgen of is dat echt alleen mogelijk met een scout die eens in het uur voorbij komt?

Heb nu op aanraden van @Harribo ook maar Rainieri. Moet zeggen dat het mij wel goed bevalt.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True