Refurbished in de Pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• VanillaPriest
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07-04 12:31
Hoe kan ik voorkomen dat ik in de Pricewatch refurbished producten te zien krijg?
Ik kan zo 1 2 3 niet de optie vinden bij alle opties die je wel hebt om tot een gefilterde keuze te komen.
Alvast bedankt,

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Is volgens mij al vaker geopperd, maar niet gerealiseerd in de Pricewatch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VanillaPriest
Dat is behoorlijk vervelend.
Ik snap dat tweakers verkopers iets wil bieden, maar de klant is volgens mij nog altijd koning.
(En dat bedoel ik zo vriendelijke mogelijk, voordat er zo allemaal mensen op mijn dak springen)
Ik zal als voorbeeld de iPads nemen in de Pricewatch, als je enkel op prijs selecteert moet je je door een werkelijk niet te meten bos heen hakken voordat je komt waar je wil wezen.
En al dit dor hout is 'refurbished', dit is toch niet normaal?

Aanbieders van "refurbished" mogen uiteraard ook in de de watch, maar aangezien het er ZO VEEL zijn, lijkt een optie (geen refurbished) me meer dan redelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:56
Een "work-around" zou kunnen zijn:

Refurbished is doorgaans overjarig spul.
Je kan (helemaal onderaan) een filter instellen bij Overig > Verkrijgbaar sinds.
Dan krijg je alleen de recente producten te zien met heel weinig refurbished.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanillaPriest
Goede tip Bill, thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
ik snap het niet zo goed, bij mij staat refurbished altijd ingeklapt bovenaan. Enkel de laagste prijs staat er achter. In de overzichten eerder in de pricewatch wordt de laagste prijs van reguliere verkoop gegeven en niet van refurbished.

Wat maakt dat jij door de bomen het bos niet ziet?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VanillaPriest
Bij mij zijn ze zeker niet ingeklapt. Ik krijg dus eerst alle refurbished (en daar zijn er blijkbaar heel veel van als je het over iPads hebt) en na meerdere pagina's pas de huidige modellen en aanbieders die een beetje op prijs concurreren.

Mijn punt blijft gewoon, geef de optie om refurbished uit te zetten.
Net als bijvoorbeeld schade auto's bij het zoeken naar een auto. (Al zit je bij dit voorbeeld weer met de private lease modellen die je niet uit kunt zetten)

Ik vind het gewoon vervelend dat je gedwongen word om bepaalde dingen (refurbished, private lease) te zien in je zoekresultaten zonder dat je dit uit kunt zetten. Het komt dwingend/geforceerd over, zeker omdat ik toch nooit in zal gaan op zo'n aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-04 17:43
Vreemd, heb het even gecheckt en bij mij staat refurbished ook ingeklapt, gewoon overzichtelijk 1 regeltje dus. Pas als ik er op klik krijg ik de opties te zien... weet je zeker dat je zelf niets hebt ingesteld? En hoe gaat het met een andere browser?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit is meer iets voor het Pricewatch subforum, aangezien dit weinig met iPhones & iPads te maken heeft, dus een move die kant op :)

iOS > PW

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:49

Mooijekind

Manager Product Content
Als er er bij een product geen aanbieder is van een nieuw product dan tonen we de refurbished prijs meteen.
Mochten er wel nieuwprijzen bekend zij dan tonen we alleen de nieuwprijs in de categoriebrowser en zie je de refurbished prijzen pas als je naar het product gaat.

Er wordt naar gekeken om dit mogelijk te maken maar een termijn durf ik hier niet voor te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mooijekind schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:24:
Als er er bij een product geen aanbieder is van een nieuw product dan tonen we de refurbished prijs meteen.
Mochten er wel nieuwprijzen bekend zij dan tonen we alleen de nieuwprijs in de categoriebrowser en zie je de refurbished prijzen pas als je naar het product gaat.

Er wordt naar gekeken om dit mogelijk te maken maar een termijn durf ik hier niet voor te noemen.
Vervelend is wel dat de lijn met laagste prijzen ook doorgaat bij enkel refurbished aanbod. Die heeft hierdoor geen goed beeld meer.
Kunnen refurbished en nieuw geen aparte lijnen krijgen? Dan heb je meteen een beeld bij het verloop van de refurbished prijzen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VanillaPriest
Wat goed dat er zoveel mensen even naar kijken.

Toch blijft mijn vraag super simpel. Zorg er voor dat refurbished producten een uit te zetten optie kan worden.

Ze hebben een heel erg groot nut/doel/etc, maar voor mensen die iets nieuws willen is het een storend iets.
Misschien kun je het als 2e klik aanbieden, wist je dat dit item ook refurbished aangeboden word? Of, niet gevonden wat je zocht? Kijk eens bij deze refurbished items vergelijkbaar met je zoekopdracht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Draecko
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-03 21:33

Draecko

Ouwe

Volgens mij staat een Pricewatch filter voor refurbished artikelen al 1,5 jaar op de "backlog", maar nog steeds geen optie. Vooral als je een laptop met een laag budget probeert te zoeken is het echt tenenkrommend.

Ryzen 5950X | Aorus Ultra X570 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | 32GB 3600mhz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-02 23:56

MrMonkE

★ EXTRA ★

Kan nooit veel werk zijn..
Alle data is er al (Wordt icoon getoond bij refurbished).
Alle plumbing voor filters bestaat ook al jaren.
Querietje uitbreiden, paar classes uitbreiden en wat parameters toevoegen her en der.
Kom op tweakers! Filtertje erin knallen, klaar. 4 dev uur werk, 2 uur testen. klaar. O-)

Intussen ga ik @JukeboxBill zijn advies proberen.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:42
MrMonkE schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 16:53:
Kan nooit veel werk zijn..
Alle data is er al (Wordt icoon getoond bij refurbished).
Alle plumbing voor filters bestaat ook al jaren.
Querietje uitbreiden, paar classes uitbreiden en wat parameters toevoegen her en der.
Kom op tweakers! Filtertje erin knallen, klaar. 4 dev uur werk, 2 uur testen. klaar. O-)

Intussen ga ik @JukeboxBill zijn advies proberen.
Je weet dat developers bijzonder giftig kunnen zijn als iemand anders voor ze gaat bepalen hoe lastig iets is, en hoeveel uur werk het zou zijn? Ik denk dat het nu alleen nog maar langer zal gaan duren :+

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Hahn schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 16:56:
[...]

Je weet dat developers bijzonder giftig kunnen zijn als iemand anders voor ze gaat bepalen hoe lastig iets is, en hoeveel uur werk het zou zijn? Ik denk dat het nu alleen nog maar langer zal gaan duren :+
Daarom ook een O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Too little, too late, ben ik bang O-)

En misschien heb je helemaal gelijk dat het in 6 uur gefixt kan zijn, maar dat is ook 6 uur die ergens anders aan besteed had kunnen worden, waar mogelijk veel meer waarde in zit. Dus je zal ook nog even een business case moeten voorleggen, mocht je de Product Owner willen overtuigen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Tuurlijk, prioriteiten. Maar ik ga er vanuit, zoals een eindgebruiker nu eenmaal doet, dat dit het meest belangerijke issue is dat momenteel opgepakt kan worden. Showstopper-tm.
Ik denk ook dat ontwikkelaars dit niet bepalen maar een product-owner of hoe dat heet in de methodiek die wordt toegepast het uit maakt. </ot>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04 13:05
@Mooijekind is er - ruim anderhalf jaar later - al zicht op dat het mogelijk gaat worden om 'refurbished' te filteren in de PriceWatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 20:05

FlipFluitketel

Frontpage Admin
@vanaalten Als je de levertijd op 12 dagen (of minder) zet dan verdwijnen de refurbished-prijzen. Niet ideaal aangezien dat niet echt logisch is maar het is een mogelijkheid.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04 13:05
@FlipFluitketel @Mooijekind
Leuk en goed dat er een workaround is, maar het is niet een logische (zoals je zelf al aangeeft) en zeker niet intuitief. Daardoor blijven er dus topics aangemaakt worden zoals deze:
filteren van refurbished in de pricewatch?

Een zinnetje in de PW bij de levertijd filter als "zet op 12 dagen of minder" zou het in elk geval iets duidelijker voor de gebruiker maken. Ja, dat komt stom over, maar het is wel zo gebruikersvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:49

Mooijekind

Manager Product Content
Ik heb het van de week nog bij ons Product team nagevraagd en het staat bij hun op de backlog. Helaas kunnen ze niet aangeven wanneer dit ticket wordt opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan121
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-03 15:47
Pure CSS oplossing (1 minuut)
code:
1
2
3
table.listing tr:has(td.refurbished) {
display:none;
}

JavaScript
code:
1
2
3
4
document.querySelectorAll('table.listing tr').forEach(e=>{
  if (e.querySelector('td.refurbished'))
      e.style.display="none"
 })

[ Voor 45% gewijzigd door Jan121 op 01-12-2022 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanillaPriest
Tenenkrommend, na al die tijd...
Er begint een onderbuik te borrelen zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@VanillaPriest Ik geef dit topic een tikje naar Mooie Features en ik haak @jelle. aan, met de vraag of hij hier meer over kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Het filteren is 1 ding, maar de vervuiling van de tabellijn in prijsontwikkeling is nog veel misleidender.
Met name voor producten die niet meer nieuw of bijna niet meer nieuw te krijgen zijn, loopt dat door elkaar.

Kan refurbished daarin niet gewoon een ander kleurtje krijgen zodat je zowel de prijsontwikkeling van nieuwe als van refurbished producten kan volgen? En zet die kleur dan meteen door in de aangegeven prijs bij producten zodat direct duidelijk is dat de laagste prijs voor een product een refurbished betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

@sambalbaj Als het goed is, zou refurbished niet moeten worden meegenomen in de prijstabel. Heb je misschien voorbeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Glaanie schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:42:
@sambalbaj Als het goed is, zou refurbished niet moeten worden meegenomen in de prijstabel. Heb je misschien voorbeelden?
uitvoering: Apple iPad Wi-Fi 32GB (2018) Grijs

Een oudje dus logisch nu alleen refurbished, maar wel een voorbeeld waarbij de lijn van prijsontwikkeling direct gaat van nieuw naar refurbished zonder onderscheid. Verschillende kleuren zou hier helpen, ook om de echte prijsontwikkeling van refurbished producten zelf te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

sambalbaj schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:19:
[...]

uitvoering: Apple iPad Wi-Fi 32GB (2018) Grijs

Een oudje dus logisch nu alleen refurbished, maar wel een voorbeeld waarbij de lijn van prijsontwikkeling direct gaat van nieuw naar refurbished zonder onderscheid. Verschillende kleuren zou hier helpen, ook om de echte prijsontwikkeling van refurbished producten zelf te zien.
Ik denk het niet, als ik het zo bekijk. De prijsgrafiek stopt op 29 januari 2022, dat is de laatste dag dat deze een non-refurbished prijs heeft gekregen.

Wij lezen 2 feeds uit, eentje voor normale, nieuwe producten. En een refurbished feed voor de teruggestuurde, refurb, open box, ex-demo etc producten. De prijsgrafiek is gebaseerd op prijzen van de standaard prijsfeeds. Even daargelaten als een shop een refurb product per ongeluk in de normale feed heeft gezet, maar dat weet ons systeem natuurlijk niet. Ik denk dat het laatste ook hier gebeurd is, op 21 november 2021 zie ik die prijs van €279,- voor het eerst, tot 29 januari dus. Of het was daadwerkelijk een oude iPad nieuw in doos die ergens onder het stof vandaan is gehaald, je weet het niet en is na al die tijd ook niet meer te achterhalen.

En als laatste zou de prijsgrafiek dan moeten doorlopen na 29 januari, omdat het sinds die tijd alleen maar refurbished verkrijgbaar is geweest.

Voor de zekerheid vraag ik onze devver @ACM om even mee te kijken of het klopt wat ik heb gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

@Glaanie ik zie inderdaad ook geen reden om aan te nemen dat dit anders werkt dan jij beschrijft :)

Refurbished doet niet mee voor de data die in de prijsgrafiek zit. De enige die bij wijze van bug had kunnen bestaan was het toevoegen van 'vandaag' (die zit nog niet in die dataset en wordt on-the-fly toegevoegd); maar dat gebeurt gelukkig ook niet.

Het kan natuurlijk wel zijn dat er een winkel was die een product dat in werkelijkheid als refurbished had moeten staan toen als gewone prijs opvoer... maar dat kunnen we met de informatie van nu niet meer terugzien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gevoelig
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 14:36
Volgens mij is dit nog steeds niet geïmplementeerd. Ik zou deze optie ook graag als een filter zien (rechtermuisknop checkbox type prijs: 'nieuw', 'refurbished')

Ik ben (net als ts) op zoek naar een lapop hierbij is het echt heel vervelend om dit filter niet te hebben. Overigens ben ik het al eerder tegengekomen in een zoektoch naar een smartphone.

update: ter illustratie: categorie: Laptops

Als je refurbished niet wilt moet je tig resultaten door voor je een variant tegenkomt die nieuw verkrijgbaar is.

[ Voor 76% gewijzigd door gevoelig op 28-07-2023 16:43 ]

Buiten is het koud en guur. Gisteren was het warmer dan vandaag. Maar dat kan ook aan mij liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 20:05

FlipFluitketel

Frontpage Admin
gevoelig schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:38:
Volgens mij is dit nog steeds niet geïmplementeerd. Ik zou deze optie ook graag als een filter zien (rechtermuisknop checkbox type prijs: 'nieuw', 'refurbished')

Ik ben (net als ts) op zoek naar een lapop hierbij is het echt heel vervelend om dit filter niet te hebben. Overigens ben ik het al eerder tegengekomen in een zoektoch naar een smartphone.

Als je refurbished niet wilt moet je tig resultaten door voor je een variant tegenkomt die nieuw verkrijgbaar is.
Niet ideaal maar enigszins werkbaar, zet de levertijd eens op 12 dagen (of minder) ;) Dan zullen de refurbished-prijzen "verdwijnen".

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
FlipFluitketel schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 20:01:
[...]

Niet ideaal maar enigszins werkbaar, zet de levertijd eens op 12 dagen (of minder) ;) Dan zullen de refurbished-prijzen "verdwijnen".
Of wat ik al in het begin aangaf:
JukeboxBill schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:37:
Een "work-around" zou kunnen zijn:

Refurbished is doorgaans overjarig spul.
Je kan (helemaal onderaan) een filter instellen bij Overig > Verkrijgbaar sinds.
Dan krijg je alleen de recente producten te zien met heel weinig refurbished.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:16

Fiber

Beaches are for storming.

gevoelig schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:38:

Nog eenvoudiger work-around: Eén of meer (sowieso rottige) shops uitsluiten en je bent de refurbs ook kwijt...:

categorie: Laptops

Neemt niet weg dat ik ook graag een echt filter wil hiervoor... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VanillaPriest
Toch jammer dat dit zo lang moet duren. Zeg dan (bv) gewoon we doen het niet want we verdienen er geld mee en dat is ons meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
VanillaPriest schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:30:
Toch jammer dat dit zo lang moet duren. Zeg dan (bv) gewoon we doen het niet want we verdienen er geld mee en dat is ons meer waard.
Het is veel makkelijker én beter voor de portemonnee om daar niet eerlijk voor uit te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

VanillaPriest schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:30:
Waarom zouden ze dat zeggen? Geeft de crew jou de indruk dat het ze altijd om de pegels gaat? Heb je een prijsopgave gehad voor jouw feature? Of is dit gewoon een standaard knee-jerk reactie van iemand die zijn zin niet krijgt en dan maar gaat zuigen om een response te krijgen?

Snap nooit zo goed die beperking van mensen dat ze alleen maar aan geld denken als motivatie. Er zijn tientallen features leuker voor meer mensen. Maar jouw kleine grut achteraan? Nou dan gaat het vast om de poen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Je kan een search op TPW ook combineren met zoeken op de website van winkels met uitgebreide filtermogelijkheden. Zeker als je refurbished wil uitschakelen.
Een winkel biedt niet het hele scala aan, maar met 2 of 3 grote winkels heb je toch wel het merendeel te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gevoelig
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 14:36
Anoniem: 1777010 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:22:
[...]

Waarom zouden ze dat zeggen? Geeft de crew jou de indruk dat het ze altijd om de pegels gaat? Heb je een prijsopgave gehad voor jouw feature? Of is dit gewoon een standaard knee-jerk reactie van iemand die zijn zin niet krijgt en dan maar gaat zuigen om een response te krijgen?

Snap nooit zo goed die beperking van mensen dat ze alleen maar aan geld denken als motivatie. Er zijn tientallen features leuker voor meer mensen. Maar jouw kleine grut achteraan? Nou dan gaat het vast om de poen!
Helemaal mee eens hoor. Maar gezien dit draadje blijkt sowieso dat er meer animo voor is dan een enkel persoon.

De tips hier helpen iig. Wat blijft is dat tpw zonder die workarounds, die niet sluitend zijn, eigenlijk gewoon niet bruikbaar is voor het zoeken van bijvoorbeeld een laptop of telefoon waarbij je beperkt wilt filteren; tenminste, als je geen refurbished wilt ;-). Neem dat vooral mee naar de stakeholder meeting 😊.

edit: zin/taal correcties

[ Voor 4% gewijzigd door gevoelig op 31-07-2023 07:47 ]

Buiten is het koud en guur. Gisteren was het warmer dan vandaag. Maar dat kan ook aan mij liggen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:18

jelle.

Product Owner
Dit topic is zeer recent pas op mijn radar gekomen, excuus. Maar ik ben er nu d:)b

Als ik het goed begrijp dan zit het probleem voornamelijk in een voorbeeld als categorie: Laptops, waarbij de zoekfilters ertoe leiden dat er vrijwel alleen refurbished resultaten zijn, terwijl je mogelijk van plan bent sowieso geen refurbished te kopen. Klopt dat? En/of zijn er nog andere use cases en waarom is dat een probleem?

Er is daarnaast ook nog de situatie van refurbished aanbod én nieuwe producten, maar zoals @Mooijekind al zei worden de refurbished producten in die gevallen automatisch ingeklapt (voorbeeld) en wordt op de productlisting de laagste prijs van nieuwe producten getoond. Dat lijkt mij een nette oplossing voor mensen die hiermee ook op refurbished aanbod geattendeerd kunnen worden. Wat betreft de prijsgrafiek wordt refurbished daarin sowieso niet meegenomen, zoals reeds uitgelegd.

Voor nu is het vooral belangrijk dat we het probleem goed begrijpen :)

• Fiber

Fiber

jelle. schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:32:
Dit topic is zeer recent pas op mijn radar gekomen, excuus. Maar ik ben er nu d:)b

Als ik het goed begrijp dan zit het probleem voornamelijk in een voorbeeld als categorie: Laptops, waarbij de zoekfilters ertoe leiden dat er vrijwel alleen refurbished resultaten zijn, terwijl je mogelijk van plan bent sowieso geen refurbished te kopen. Klopt dat?

[...]
Dat is voor mij in ieder geval het probleem.

Overigens nu goed op te lossen met een work-around: Willekeurig één of meer winkels uitsluiten en het probleem is weg...

categorie: Laptops

Dus als je dat effect aan een apart knopje kan hangen dan ben je al een heel eind denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 20-09-2023 14:57 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanillaPriest
Ik wil het niet over-simplificeren, maar gewoon een knopje waarmee je in elke zoekopdracht alle refurbished artikelen kunt deselecteren (of uitsluiten) zou het probleem oplossen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• player-x
  • Laatst online: 25-04 12:56

player-x

Disruptive by design

VanillaPriest schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:04:
Ik wil het niet over-simplificeren, maar gewoon een knopje waarmee je in elke zoekopdracht alle refurbished artikelen kunt deselecteren (of uitsluiten) zou het probleem oplossen.
Wat ik denk dat het probleem is, is dat die bedrijven goed geld betalen om in de PW te komen, en het een leuke inkomsten stroom voor DPG Media B.V. is.

Persoonlijk denk ik dat het heel simpel is, alles wat 100% fabrieksgarantie heeft, kortingen vanwege bv open doos heb ik geen probleem mee.
Anders dan hoort gewoon niet in de PW, het tegen argument is, 'Het is goed voor het milieu', wat ook een goed argument is

TierStaatVerpakkingGarantieRegistratie
1 - NieuwVolledig nieuwNieuw, ongeopend, verzegeldVolledigBeschikbaar
2 - TweedekansVolledig nieuwNieuw, geopend, zegel gebrokenVolledigBeschikbaar
3 - GeretourneerdLichte gebruikssporen (bijv vingerafdrukken)Lichte schade, geopendVolledigHopelijk beschikbaar
4 - RefurbishedMogelijk krassen, slijtageGeen/minimaal of generieke doosMinimaalGebruikt (mogelijk gereset)
5 - TweedehandsKan vanalles zijnSoms wel, soms nietGeenGebruikt

persoonlijk denk ik, als men beslist dat tier 4 in de PW moet staan, er iig een checkbox komt op dat er simpel uit te kunnen filteren als men daar niet naar zoekt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Ht9okrSDonaDmmNKOug3GHunic=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Iui6VhIUv1VhkyTURRtF5RiP.jpg?f=user_large

Of nog veel beter een slider om te kunnen kiezen tussen Tier 1~4.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdQgPrb8GUPh-6500EhikUFSxKk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2jULqGoq1zM3SkvWdRdn6Z1o.jpg?f=user_large

@PW managers, mensen gebruiken de PW om makkelijk prijzen te vergelijken van vergelijkbare producten, als je daar een hele berg refurbished producten in de mix gooit waar je 0% interesse in hebt, wordt dat een super irritant proces.
Ik zelf ben in het verleden al op een andere prijsvergelijker gaan kijken, omdat ik de bomen door het bos niet meer zag!

[ Voor 4% gewijzigd door player-x op 24-10-2023 07:40 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04 17:08
De shop MacBizz komt tussen de normale prijzen en niet in de refurbished tab, gezien ze daar alleen refurbished producten verkopen.

Bijvoorbeeld:
uitvoering: Apple iPad Mini (2021) Wi-Fi + Cellular 64GB Beige
uitvoering: Apple iPad (2022) Wi‑Fi + Cellular 256GB Roze
uitvoering: Apple iPad Mini (2021) Wi-Fi + Cellular 64GB Beige

[ Voor 36% gewijzigd door WhySoSerious? op 07-12-2023 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nyboy1
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-04 17:28
@jelle. Nog even een use-case delen.
Ik zoek een nieuwe Harddisk & sorteer op kost per GB.
Doordat sommige oude modellen enkel refurbished beschikbaar zijn staat de hele lijst vol refurbished.
Gegeven de kwetsbaarheid van HDD is refurbished hier echt niet zo nuttig & zou een filter er fijn zijn.

Hope it helps,
Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 08:54
Ik zou juist graag op refurbished willen filteren. Zoek een goedkope iPhone. Mocht hiernaar gekeken worden dan dus graag als filter optie refurbished, maar niet alleen op uit te sluiten.

Door het niet uit te sluiten moet ik nu door een berg artikelen die niet refurbished zijn heen. Zou graag alle iPhones zien die refurbished te krijgen zijn (die modellen zijn dan vaak ook nieuw te koop dat is prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

jaspov schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:43:
Ik zou juist graag op refurbished willen filteren. Zoek een goedkope iPhone. Mocht hiernaar gekeken worden dan dus graag als filter optie refurbished, maar niet alleen op uit te sluiten.

Door het niet uit te sluiten moet ik nu door een berg artikelen die niet refurbished zijn heen. Zou graag alle iPhones zien die refurbished te krijgen zijn (die modellen zijn dan vaak ook nieuw te koop dat is prima)
Dat is vrijwel hetzelfde hoe het nu al is. Als je op prijs sorteert zonder winkels uit te sluiten zie je boven aan de lijst vrijwel uitsluitend refurbished modellen... O-)

En dat is precies het probleem dat velen ermee hebben, maar wat voor jou dus prima werkbaar zou moeten zijn.

categorie: Smartphones

Goedkoopste iPhone op dit moment is dus 109 Euro... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 22-01-2024 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 08:54
Fiber schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:46:
[...]

Dat is vrijwel hetzelfde hoe het nu al is. Als je op prijs sorteert zonder winkels uit te sluiten zie je boven aan de lijst vrijwel uitsluitend refurbished modellen... O-)

En dat is precies het probleem dat velen ermee hebben, maar wat voor jou dus prima werkbaar zou moeten zijn.

categorie: Smartphones

Goedkoopste iPhone op dit moment is dus 109 Euro... :)
Bijna. Ik bedoel goedkoop relatief, niet absoluut. Als je dit doet met hogere prijzen dan lopen nieuwprijzen van oude modellen / oude voorraad en refurbished door elkaar heen. Zou er graag op filteren om dat te selecteren. Ook van recente modellen zijn refurbished aanbiedingen en die vind je bijna niet door de vele varianten (model, kleur, geheugen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:41
jelle. schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:32:

Als ik het goed begrijp dan zit het probleem voornamelijk in een voorbeeld als categorie: Laptops, waarbij de zoekfilters ertoe leiden dat er vrijwel alleen refurbished resultaten zijn, terwijl je mogelijk van plan bent sowieso geen refurbished te kopen. Klopt dat? En/of zijn er nog andere use cases en waarom is dat een probleem?

Er is daarnaast ook nog de situatie van refurbished aanbod én nieuwe producten, maar zoals @Mooijekind al zei worden de refurbished producten in die gevallen automatisch ingeklapt (voorbeeld) en wordt op de productlisting de laagste prijs van nieuwe producten getoond. Dat lijkt mij een nette oplossing voor mensen die hiermee ook op refurbished aanbod geattendeerd kunnen worden. Wat betreft de prijsgrafiek wordt refurbished daarin sowieso niet meegenomen, zoals reeds uitgelegd.

Voor nu is het vooral belangrijk dat we het probleem goed begrijpen :)
Staat deze feature nog op de roadmap :)?

Ik zoek een nieuwe laptop, dus zou graag de refurbished exemplaren wegfilteren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1yq6s_3PiIc1_R-7OLkTO-CZOn4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6QljXy634Gg8zeoUHptVUVIv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
SquareOne schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 17:18:
Staat deze feature nog op de roadmap :)?

Ik zoek een nieuwe laptop, dus zou graag de refurbished exemplaren wegfilteren.
[Afbeelding]
Er zijn nu geen concrete plannen voor deze feature. Wel is het zo dat we dit kwartaal een aantal verbeteringen aan de filters willen doorvoeren, dus ik ga dit eens opnieuw bespreken.

Een workaround trouwens, mocht je die nog niet kennen, is om een willekeurige winkel (mag ook met 0 prijzen) uit te sluiten. Zie dit voorbeeld :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
jelle. schreef op woensdag 3 april 2024 @ 12:09:
[...]

Een workaround trouwens, mocht je die nog niet kennen, is om een willekeurige winkel (mag ook met 0 prijzen) uit te sluiten. Zie dit voorbeeld :)
Huh, een winkel uitsluiten zorgt ervoor dat refurbished producten helemaal niet meer tonen? Voor het geval dat je refurbished producten niet wilt zien, is dat een leuke 'workaround', maar voor mensen die refurbished niet erg vinden is dat toch gewoonweg een bug..? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twcm
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-04 13:21
Goedemorgen,

ik zit vanochtend in de Pricewatch te kijken bij de laptops.
Bij mij zijn de prijzen van nieuwe en refurb producten dezelfde kleur?

Is dit iets wat veranderd is? Hoe onderscheid ik refurb van nieuw?
Anders dan door met een datum te gaan klooien.

Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
twcm schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:54:
Goedemorgen,

ik zit vanochtend in de Pricewatch te kijken bij de laptops.
Bij mij zijn de prijzen van nieuwe en refurb producten dezelfde kleur?

Is dit iets wat veranderd is? Hoe onderscheid ik refurb van nieuw?
Anders dan door met een datum te gaan klooien.
Daar is kennelijk wat misgegaan, we gaan dit visuele onderscheid weer zsm terugbrengen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
@twcm Probleem is opgelost, de refurbished indicatie is weer zichtbaar :)

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 21:53

riffey#4

aka Beever#4

Wat is de status van het Refurbished filter?

Nu met Black Friday voor de deur filter ik op kortingspercentage, maar nu krijg ik alleen maar refurbished spul te zien, en met HDD ben ik daar niet echt naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

riffey#4 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:17:
Wat is de status van het Refurbished filter?

Nu met Black Friday voor de deur filter ik op kortingspercentage, maar nu krijg ik alleen maar refurbished spul te zien, en met HDD ben ik daar niet echt naar op zoek.
Gewoon dit doen:
jelle. schreef op woensdag 3 april 2024 @ 12:09:

[...]

:z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 21:53

riffey#4

aka Beever#4

Hmja, ik dacht dat dit na al die jaren wel eens geimplementeerd mocht worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ice_Blade
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:00
Ook hier nog een stem voor het toevoegen van een Refurbished filter.
Voor bepaalde soort artikelen, zoals onder andere HDDs en SSDs zoals Riffey#4 ook al aangaf, wil je in de meeste gevallen niet 2e hands z.g.a.n of zogenaamd 'refurbished' met maar "300.000" uren gebruik.
Zeker niet voor schijven van >=4TB. Want dan ben je in een klap zoveel data kwijt als het mis gaat. Dat onderschatten best veel mensen. En al helemaal aangezien je geen idee hebt hoe (en òf) de refurbished dingen getest worden... Als je dan een certificaat er bij zou krijgen, of expliciet de volledige garantie... Maar nu komen ze lekker bovenaan in de lijst te staan met de laagste prijs voor 'nieuwstaat' en dan zit je daarna met gebakken peren als het mis gaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimshatt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-04 22:53
@jelle. @XWB waarom wordt dit niet gewoon een keer goed opgelost?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
jimshatt schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:35:
@jelle. @XWB waarom wordt dit niet gewoon een keer goed opgelost?
Omdat we niet overal tegelijkertijd aan kunnen werken :) Wij onderhouden met een relatief klein team heel Tweakers en dat betekent dat we continu keuzes moeten maken in waar we aandacht aan (kunnen) besteden. Behalve onderdelen als de Pricewatch, het forum of Best Buy Guides zijn dat ook voor de gebruiker onzichtbare systemen als het CMS of feedmanagement om prijzen in de Pricewatch te tonen. En moeten we ook voldoen aan wetgeving zoals accessibility en de DSA.

Dat gezegd hebbende zijn we recent weer gaan kijken naar hoe we refurbished op de beste manier kunnen tonen in de Pricewatch en hoe je daar mogelijk op zou kunnen filteren. Zodra ik daar een update over heb, zal ik die hier plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanillaPriest
jelle. schreef op maandag 2 december 2024 @ 08:53:
[...]

Omdat we niet overal tegelijkertijd aan kunnen werken :) Wij onderhouden met een relatief klein team heel Tweakers en dat betekent dat we continu keuzes moeten maken in waar we aandacht aan (kunnen) besteden. Behalve onderdelen als de Pricewatch, het forum of Best Buy Guides zijn dat ook voor de gebruiker onzichtbare systemen als het CMS of feedmanagement om prijzen in de Pricewatch te tonen. En moeten we ook voldoen aan wetgeving zoals accessibility en de DSA.

Dat gezegd hebbende zijn we recent weer gaan kijken naar hoe we refurbished op de beste manier kunnen tonen in de Pricewatch en hoe je daar mogelijk op zou kunnen filteren. Zodra ik daar een update over heb, zal ik die hier plaatsen :)
Het is erg aanlokkelijk om met de datum van mijn eerste post (topic starter) te gaan schermen, daar bij te vertellen dat ik zeker niet de eerste was die hier om vroeg.

Maar laat ik gewoon eens aardig zijn en je bij voorbaat al bedanken voor de optie om een vinkje te kunnen zetten in de pricewatch waarmee ik refurbished producten aan en uit kan zetten.

Well done.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04 23:00
Gewoon onder prijs een optie refurbished die ie uit kan zetten. Lijkt me niet zo heel moeilijk. Beter zou een account toggle zodat je het maar 1x hoeft te doen. Ik koop immers nooit 2fe hands en refurbished valt daaronder omdat ik simpelweg mensen niet vertrouw en daar dus geen zin in heb.

Iets permanents zou dus mijn voorkeur hebben zodat je niet idere keer weer hetzelfde uit koet zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MOOS
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-04 16:19
Waarom is er geen filter om "refurbished" producten uit te sluiten?
Ik wil de tweedehands producten niet meer zien, wat kan ik doen?

[ Voor 0% gewijzigd door MOOS op 03-01-2025 10:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Een willekeurige shop uitsluiten is al tijden een prima workaround...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:31
Ja, zoals MaxICT bijvoorbeeld ;-)

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MOOS
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-04 16:19
Fiber schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:32:
Oke, gelukt. Dank! (y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
Fiber schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:32:
Het is een workaround, maar dat het een 'prima' workaround is, ben ik het niet met je eens. Sowieso is het niet voor de hand liggend (maar goed, daar is het een workaround voor), en een shop moeten uitsluiten betekent ook mogelijk een goede deal missen van die winkel.

Ik zou ook graag refurbished weg kunnen filteren, wat ik een basisfeature vind, zonder de bug workaround te hoeven te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Laatst online: 25-04 12:56

player-x

Disruptive by design

jelle. schreef op maandag 2 december 2024 @ 08:53:
Omdat we niet overal tegelijkertijd aan kunnen werken :) Wij onderhouden met een relatief klein team heel Tweakers en dat betekent dat we continu keuzes moeten maken in waar we aandacht aan (kunnen) besteden.
Als ik goed begrijp, hoe de pricewatch op de achtergrond werkt, zou zo een filter redelijk makkelijk toe te voegen zijn.

Het is voor mij samen met de verwijderde directory tree om een of meerdere niveaus terug te gaan, een van mijn grootste ergernissen voor het gebruik van de PW.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
player-x schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 16:53:
Als ik goed begrijp, hoe de pricewatch op de achtergrond werkt, zou zo een filter redelijk makkelijk toe te voegen zijn.
Filters op basis van bestaande specificaties zijn inderdaad eenvoudig toe te voegen. Maar de manier waarop refurbished nu geïmplementeerd is in de Pricewatch, maakt het niet triviaal om er een filter voor te maken. We hebben dit inmiddels technisch uitgezocht en er zit behoorlijk wat werk in om dit goed te doen (d.w.z. dat we het niet erin hacken, want dan hebben we er op een later moment weer last van).

Dat is dus niet iets wat we even tussendoor kunnen doen, en op dit moment zijn er andere verbeteringen die we belangrijker vinden. Zodra hier een update over is, meld ik het weer in dit topic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robni7
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-04 20:02
Als mijn stem kan helpen dit idee hoger op het prioriteitenlijstje te krijgen, dan bij deze.

De bug/workaround werkt gelukkig wel, maar dit is erg slordig en totaal niet te ontdekken voor de eindgebruiker.
Pagina: 1