Ik snap het argument helemaal.
Maar het tegen argument is, kijk hoe Valve werkt, en is zo een beetje de enige tech monopolist die nagenoeg door alle gebruikers gezien, een positive image heeft.
Dat is, bijna altijd gebruikers ervaring eerst, bedrijven (
inclusief Valve zelf) als tweede, en zo op de lange duur, er meer mee te winnen.
Door wel zo'n filter te maken, verhogen ze de user ervaring, en van degene die het filter aan klikken, denk ik imho dat 98% al op zeker geen refurbished willen en zullen kopen.
Want je zoekt een product, en als je door het refurbished bos de producten die je wilt niet meer ziet, is de kans ook redelijk, dat je opgeeft, en ergens anders gaat zoeken.
(
ik heb iig een aantal keren in Knibble en Kieskeurig pw gekeken, en ja, met hun eigen problemen)
Daarnaast heb je de refurbished producten al gezien, en heb je echt geen interesse, anders filter je het er niet uit, dan wat is het probleem van het filter?
Ik koop iig nooit refurbished, tweede kans of geretourneerd zeker, en ook vaak tweedehands, maar zie totaal geen punt in refurbished, is duur en de garantie/service is minimaal, dus gebruik ik nu de bovengenoemde custom css, om ze er uit te filteren.