Ik heb hier in mijn game wel gedrag dat ik niet kan plaatsen.
Inmiddels ben ik Duke van Sardinië geworden, dus ik laat mijn oog vallen op Corsica, om zo richting een King rank te gaan. Probleem was: Corisca viel onder West Francia (de ouder wordende koning had zowat alle titels terug gecentraliseerd). Dus ik moest geduld hebben tot alles verdeeld zou worden onder zijn zonen.
Zo gezegd zo gedaan, zijn rijk wordt in 4 gekapt. Corisca valt nu onder de kroon van Aquitanië. Niet zo makkelijk voor mij, want ik had uiteraard een aantal jaren voorheen stomweg een dochter uitgehuwelijkt aan zijn zoon (eigen fout, niet goed opgelet). Ben even aan het kijken wat de beste oplossing is en plots is Corsica (+ Provence) onafhankelijk geworden
Enkele zaken zijn me dus totaal niet duidelijk:
1. Waarom worden deze gebieden onafhankelijk?
- Ik zou gokken omdat ze niet De Jure grondgebied zijn van het koninkrijk Aquitanië en de koning daarom onafhankelijk gegeven heeft (zou ik raar vinden, maar dat lijkt me de enige verklaring). Wat ik dan niet snap is waarom de Italiaanse holdings (niet het kingdom of Italy, maar een Duchy dat hij ook in handen heeft), wél een Duke level vassal blijft.
2. Hoe in hemelsnaam belist de AI welke vazzal aan wie verantwoording dient af te leggen... Dat de 4 zonen elk een Kingdom titel krijgen lijkt me logisch (gezien hij er 4 had). Maar wat bepaalt nu welke (niet De Jure) vazallen onder welke zoon zullen vallen?
- Ik dacht op voorhand: West Francia is de Primary title: Dus de niet de Jure vazallen zullen naar hem gedaan, maar dat is niet het geval. Is het dan Geografisch? Zowel Provence, Corsica als de Italiaanse holding liggen het dichtste bij Aquitanië, dus dat zou logisch lijken om border gore wat tegen te gaan?
Dus:
West Francia werd verdeeld in 4 (West-Francia, Aquitanië, Lotharingen & East-Francia) na de dood van de koning. Waarom krijgt de tweede zoon (die Aquitanië erft) dus de niet De-Jure gebieden Provence, Corsica & de Italiaanse holdings (ik vermoed geografie, geen idee of dat logisch is maar zou ik misschien vanuit design oogpunt begrijp ivm de border gore). En waarom krijgen dus een deel (de minste logische... Gezien grenzend aan het koninkrijk) onafhankelijkheid en de Italiaanse holdings niet.
[
Voor 53% gewijzigd door
Jebus4life op 24-07-2021 14:23
]