Hopelijk de template voldoende gevolgd en research gedaan dat ik hulp waardig ben, stuur me anders maar eerst op pad 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
M’n CPU bereikt z’n limiet en de GPU volgt op de voet. Zo zit ik soms naast een helicopter, te kijken naar een laadscherm, wachtend op blurry graphics. Beetje overdreven, maar zo voelt het 😉
Het wordt gebruikt als familie PC, dus voor web browsing, office, maar ook games zoals: anno 1800, sniper elite 4, ghost recon: breaking point, age of wonders: planet fall, civilization 6.
De PC moet “geluidloos” kunnen gamen op: 1 monitor, Acer VG270U, 27 inch, 2560 x 1440 pixels, 144hz 😉
Budget, huidige systeem en toekomstig.
Budget is pak ‘em beet €900 voor CPU, GPU, MoBo, cooler. Ik hoorde dat er een nieuwe serie GPU's aankomt, dus wacht ik even met aanschaffen.
Als er ideeën zijn voor een betere value, weeg ik dat zeker mee (zowel lager als hoger). Het gaat om een upgrade van het bestaande systeem, waarbij de componenten met * wat mij betreft blijven.
GPU - pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB (rev. 1.0)
CPU - pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed
+ koeling pricewatch: Gelid Solutions Slim Silence i-Plus
MoBo - pricewatch: MSI B150I GAMING PRO AC
*RAM - pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK
*SSD - pricewatch: Samsung 960 EVO 250GB
*PSU - pricewatch: Super Flower Platinum King 450W
*Case - pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart
*HDD - pricewatch: WD Blue 3,5" (64MB cache, 7200rpm), 1TB
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijkste voor mij om hier te melden, waar ik ook niet goed uitkom is de koeling. Zo stil mogelijk, gezien het een familie PC is, in de woonkamer. <30 Db op piek prestatie en goede prestaties overall. Overigens werd het met de hitte golf niet boven de 28 graden in de woonkamer. Airflow in zo’n kleine kast is een dingetje…
Ga je overklokken?
Zit niet in de planning. Zowel richting de PSU niet ideaal, en qua specs niet nodig voor nu. Kan in de toekomst nog, met een nieuwe PSU, overwogen worden.
Wat verwacht je van ons?
Goede bang-for-buck met als basis m’n huidige systeem.
Is mijn CPU/Mobo/GPU voorstel hierin een goede stap?
Én wat is een hele stille cooler die past in deze case?
CPU: Via https://cpu.userbenchmark.com/ kwam ik uit bij de I5-9600K.
+ Koeling [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen is helaas verouderd, dus kwam uit bij onderstaande. Hoe/waarop selecteer ik een stille maar sterke koeling? pricewatch: Noctua NH-U14S. Maar er is in 7 jaar tijd vast beters uitgekomen! Ik kwam op deze 3 in de vergelijking uit:
GPU: En via https://gpu.userbenchmark.com/ kwam ik uit de bij de 2070 (super), waarbij ik twijfel of ik niet beter €100 in m'n zak kan houden en de "gewone" neem. Mocht ik toch voor de super gaan, vond ik dit lijstje.
MoBo: Ik zie geen relevant verschil; goedkoopste en niet over nadenken? Hooguit eentje met een 2e M.2 interface, om wat meer toekomst proof te zijn. Bevat chipset om te overclocken, kan m'n RAM geheugen supporten, is geschikt voor CPU generatie en socket.
De PSU is een puntje van aandacht, gezien het van 210W (65+150) naar de 310W (95+215) gaat. En daarmee al op bijna 70% vermogen staat. Aan de andere kant een prima mainstreaam model; pricewatch: Super Flower Platinum King 450W (vanuit bron op tweakers: Voeding advies en informatie topic - Deel 34)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
M’n CPU bereikt z’n limiet en de GPU volgt op de voet. Zo zit ik soms naast een helicopter, te kijken naar een laadscherm, wachtend op blurry graphics. Beetje overdreven, maar zo voelt het 😉
Het wordt gebruikt als familie PC, dus voor web browsing, office, maar ook games zoals: anno 1800, sniper elite 4, ghost recon: breaking point, age of wonders: planet fall, civilization 6.
De PC moet “geluidloos” kunnen gamen op: 1 monitor, Acer VG270U, 27 inch, 2560 x 1440 pixels, 144hz 😉
Budget, huidige systeem en toekomstig.
Budget is pak ‘em beet €900 voor CPU, GPU, MoBo, cooler. Ik hoorde dat er een nieuwe serie GPU's aankomt, dus wacht ik even met aanschaffen.
Als er ideeën zijn voor een betere value, weeg ik dat zeker mee (zowel lager als hoger). Het gaat om een upgrade van het bestaande systeem, waarbij de componenten met * wat mij betreft blijven.
GPU - pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB (rev. 1.0)
CPU - pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed
+ koeling pricewatch: Gelid Solutions Slim Silence i-Plus
MoBo - pricewatch: MSI B150I GAMING PRO AC
*RAM - pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK
*SSD - pricewatch: Samsung 960 EVO 250GB
*PSU - pricewatch: Super Flower Platinum King 450W
*Case - pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart
*HDD - pricewatch: WD Blue 3,5" (64MB cache, 7200rpm), 1TB
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijkste voor mij om hier te melden, waar ik ook niet goed uitkom is de koeling. Zo stil mogelijk, gezien het een familie PC is, in de woonkamer. <30 Db op piek prestatie en goede prestaties overall. Overigens werd het met de hitte golf niet boven de 28 graden in de woonkamer. Airflow in zo’n kleine kast is een dingetje…
Ga je overklokken?
Zit niet in de planning. Zowel richting de PSU niet ideaal, en qua specs niet nodig voor nu. Kan in de toekomst nog, met een nieuwe PSU, overwogen worden.
Wat verwacht je van ons?
Goede bang-for-buck met als basis m’n huidige systeem.
Is mijn CPU/Mobo/GPU voorstel hierin een goede stap?
Én wat is een hele stille cooler die past in deze case?
CPU: Via https://cpu.userbenchmark.com/ kwam ik uit bij de I5-9600K.
+ Koeling [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen is helaas verouderd, dus kwam uit bij onderstaande. Hoe/waarop selecteer ik een stille maar sterke koeling? pricewatch: Noctua NH-U14S. Maar er is in 7 jaar tijd vast beters uitgekomen! Ik kwam op deze 3 in de vergelijking uit:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-9600K Boxed (SRELU) | € 198,- | € 198,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 73,89 | € 73,89 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12S chromax.black | € 68,90 | € 68,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 401,66 | ||
GPU: En via https://gpu.userbenchmark.com/ kwam ik uit de bij de 2070 (super), waarbij ik twijfel of ik niet beter €100 in m'n zak kan houden en de "gewone" neem. Mocht ik toch voor de super gaan, vond ik dit lijstje.
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | € 509,95 | € 509,95 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 WindForce 2X 8G (rev 1.0) | € 404,06 | € 404,06 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 914,01 | ||
MoBo: Ik zie geen relevant verschil; goedkoopste en niet over nadenken? Hooguit eentje met een 2e M.2 interface, om wat meer toekomst proof te zijn. Bevat chipset om te overclocken, kan m'n RAM geheugen supporten, is geschikt voor CPU generatie en socket.
| 1 | Moederborden | ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/AC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | ASRock Z390M-ITX/ac | € 144,98 | € 144,98 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus I Z390 Pro Wifi | € 155,- | € 155,- |
| 1 | Moederborden | MSI MPG Z390I Gaming Edge AC | € 139,- | € 139,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 438,98 | ||
De PSU is een puntje van aandacht, gezien het van 210W (65+150) naar de 310W (95+215) gaat. En daarmee al op bijna 70% vermogen staat. Aan de andere kant een prima mainstreaam model; pricewatch: Super Flower Platinum King 450W (vanuit bron op tweakers: Voeding advies en informatie topic - Deel 34)
[ Voor 0% gewijzigd door ChrisPQ op 23-08-2020 17:24 . Reden: [opmaak] ]
:strip_exif()/f/image/UwEPGTpNQcVNcMWHkc08zNoh.jpg?f=fotoalbum_large)