Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Beste Media-Tweakers,

Ik kon geen beter Sub-forum vinden dus probeer ik het hier.

Ik heb twee schoenendozen vol met oude video (VHS, SVHS en een paar Betamax). Graag zou ik deze willen laten digitaliseren.

Hoe kan ik dit het best aanpakken? Is hier apparatuur voor? Of is het verstandiger dit te laten doen?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:22

PD2JK

ouwe meuk is leuk

In het verleden heb ik dit zelf een paar keer gedaan met een Pinnalce Dazzle. Maar het kost _tijd_.
Verder heb je afspeelapparatuur nodig met SCART uitgang (met omvormblokje) of s-video / composite (tulp) uitgang. Een videorecorder met alleen RF/antenne signaal als uitgang wordt een stuk lastiger.

En hoe langer je wacht, hoe slechter de banden worden. Dus zou wel een keer beginnen. :P

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@JackBol Foto & Video Media is bedoeld voor het tonen en beoordelen van media. Aangezien er geen zichtbare media besproken wordt is elk ander subforum beter geschikt dan deze. Ik verplaats hem ook naar Workflow. :)

Verder is de zoekfunctie uitermate gul als je zoekt op het digitaliseren van videobanden, alleen dit jaar al twee topics met ruime informatie:
Informatie over zelf VHS (Video-)banden digitaliseren
VHS banden digitaliseren
ga je verder terug dan vind je nog veel meer. Wat mis je aan de al bestaande informatie? Zijn er nog specifieke vragen waar je graag antwoord op wilt?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Als het niet al te obscure films zijn, zou ik ze gewoon laten digitaliseren door de lokale fotoboer. Er zijn er zat die dat omzetten voor je naar DVD. Heb jij de inverstering en vooral het werk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 23:15
MIjn advies is het te laten doen. Mocht je grote hoeveelheden hebben dan is de investerng zinvol (recorder/digitaliseren/opslaan) Heb het bij alle DV bandjes wel zelf gedaan maar VHS was me teveel gedoe, uiteindelijk voor 2 banden €17 betaald en 2 AVI bestanden teruggekregen.
ook dia's en negatieven heb ik laten doen. zelf doen is niet alleen allees uitzoeken maar ook heel veel tijd. als er dan iemand is met een apparaat van €35000 die het beter kan dan doe ik dat.

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
@Gonadan ik heb eerlijk gezegd niet eerst gezocht, vandaar dat ik niet op de genoemde topics was gestuit.
Goede tips om het inderdaad te laten doen.

Het gaat om ongeveer 40 VHS/VHS-c en 7 Betamax banden. De prijzen lopen uiteen van €350 tot €1000 euro. Ook niet alle websites zien er even betrouwbaar uit. Iemand een tip of een goede ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

https://www.filmscannen.nl/prijzen/ Heb ik goede ervaringen mee.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papapa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-09 10:27
Low budget?

Koop zoiets https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr
Sluit je eigen VHS speler met een goede scart cable aan op de HD recorder en neem het op.

Je opname op DVD-R(W) branden, DVD in computer, kopieren naar harde schijf, mp4/MKV maken met Handbrake, Vidcoder oid of bewerken met Microsoft Foto's of een van de andere mogelijkheden: https://alternativeto.net...maker/?license=opensource

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

PageFault schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:43:
Als het niet al te obscure films zijn, zou ik ze gewoon laten digitaliseren door de lokale fotoboer. Er zijn er zat die dat omzetten voor je naar DVD. Heb jij de inverstering en vooral het werk niet.
Dat lijkt me duurder dan de investering (omdat het, als ik kijk naar mijn eigen beeldmateriaal, vooral heel veel werk is). Maar je hebt inderdaad wel het werk niet, maar het lijkt me iets dat je wel in de achtergrond kan doen als je op de pc bezig bent met iets anders.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
Marzman schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:56:
[...]

Dat lijkt me duurder dan de investering (omdat het, als ik kijk naar mijn eigen beeldmateriaal, vooral heel veel werk is). Maar je hebt inderdaad wel het werk niet, maar het lijkt me iets dat je wel in de achtergrond kan doen als je op de pc bezig bent met iets anders.
Ik weet ook niet hoeveel materiaal je hebt, met 50 bandjes loont het zeker om het zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 18:17
PageFault schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:59:
[...]

Ik weet ook niet hoeveel materiaal je hebt, met 50 bandjes loont het zeker om het zelf te doen.
Precies reken op 20 euro per band minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 18:17
Marzman schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:56:
[...]

Het is inderdaad niet meer dan bandje wisselen en op opname knop drukken als alles eenmaal gereed staat (aansluiten video meer niet).

Op Ali staan deze dingen, die gebruik zelf ook en werken met alle software prima samen.

Besteed niet al teveel tijd aan bewerken, dit levert vaak niet veel op met VHS beelden.

Regel via Marktplaats een Philips of Sony hifi stereo video, deze zijn vaak net wat beter qua beeld en hebben een svideo uitgang met tulp audio. Aanbod genoeg.

[ Voor 8% gewijzigd door pennywiser op 18-08-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Ik heb 13 VHS, 30 VHS-C en 7 Betamax banden. Ik nijg nu toch naar laten doen, aangezien ik anders best veel materiaal moet aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
JackBol schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:02:
Ik heb 13 VHS, 30 VHS-C en 7 Betamax banden. Ik nijg nu toch naar laten doen, aangezien ik anders best veel materiaal moet aanschaffen...
Wanneer je voor alle nog afspeelapparatuur hebt, hoef je alleen maar 1 capture kaart te kopen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J Kortje
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-09 12:53
PD2JK schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 07:13:
In het verleden heb ik dit zelf een paar keer gedaan met een Pinnalce Dazzle. Maar het kost _tijd_.
Verder heb je afspeelapparatuur nodig met SCART uitgang (met omvormblokje) of s-video / composite (tulp) uitgang. Een videorecorder met alleen RF/antenne signaal als uitgang wordt een stuk lastiger.

En hoe langer je wacht, hoe slechter de banden worden. Dus zou wel een keer beginnen. :P
Ik heb ook de Pinnalce Dazzle in gebruik maar op de camrecorder is het beeld zonder sprongen, eer dat het op mijn laptop verschijnt is het echter erg blokkerig. Pinnalcle weet niet wat het is en zegt het door te hebben gestuurd naar de ontwikkelaars... Fijn... ik heb maar 30 dagen voordat ik het toestel terug moet sturen natuurlijk, zeker als het niet naar behoren werkt.

Ik gebruik wel een laptop met het minimale videogeheugen maar toen ik de laptop pakte van mijn vader met 4x het minimum had ik nog meer overgeslagen beelden. 75 beelden overgeslagen per 30 seconde is natuurlijk geen beginnen aan.

Heb je een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:22

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kan de processor en/of harde schijf de stroom beelden niet bijbenen?

Misschien kun je in taakbeheer zien of er genoeg resources zijn.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Pagina: 1