Medion reparatie en persoonlijke eigendommen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 7.508 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:01

Blokker_1999

Full steam ahead

prutser001 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 08:09:
Ik vind het vreemd dat ze de ssd niet retour kunnen sturen het is tenslotte jouw eigendom. Als ik computers moet repareren en er zou wat mis zijn met de ssd Dan gaat deze gewoon retour.

Data verlies heeft hier niets mee te maken aangezien ze deze zeggen te vervangen. Alleen als ze b.v. een re-image doen dan is de data 'weg' . Vindt het een raar verhaal.
Is gewoon het volgen van procedures. Wat vervangen is gaat direct de vuilbak in voor recyclage. Dat is de procedure in het herstelprocess. De mensen die die herstelling uitvoeren hebben geen enkele manier om te weten dat dit een uitzondering is. Die krijgen gewoon de laptop voor zich met de nodige onderdelen en vervangen gewoon. Dit is gewoon bandwerk. En dat werkt niet als je met uitzonderingen gaat werken.

Ik snap ook niet direct waar de argwaan van TS vandaan komt. Het is duidelijk dat het hem niet om de fysieke SSD gaat maar om de data die er op staat, ondanks dat hij een backup heeft. Het feit dat hij de laptop opnieuw ter reparatie wenst aan te bieden maar met een opzettelijk defect aan de SSD (geen idee waarom hij deze niet gewoon snel wist) geeft dat aan alsook de meerdere posts waarin hij het heeft over zijn data. En dat is iets wat ik niet goed snap. Medion doet niets met die data. Daar is echt niemand die gaat zeggen: voor ik deze laptop herstel ga ik eens even rondkijken wat ik kan vinden in de data. Daar hebben ze niet alleen geen tijd voor, als iemand dat wel zou doen, dan riskeren ze gewoon van ontslagen te worden.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-06 15:25
Gadgeteer schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 07:57:
Vreemd dat iedereen het hier normaal lijkt te vinden dat bij aanschaf van een nieuwe SSD de oude moet worden ingeleverd.
De TS heeft geen nieuwe SSD aangeschaft, maar een complete reparatie. Moeilijk te vergelijken met een SSD kopen bij de lokale computerboer. Maar, of wij het normaal vinden is hier totaal niet aan de orde.

Medion kiest ervoor om hun reparatiedienst zo in te richten dat onderdelen enkel vervangen kunnen worden. Klant krijgt gerepareerde laptop met nieuw onderdeel, Medion krijgt geld en oud onderdeel. De vraag is nu: Mag Medion deze dienst op die manier aanbieden?

Ik zou niet weten waarom niet.
Ik vind het vreemd dat ze de ssd niet retour kunnen sturen het is tenslotte jouw eigendom.
Tuurlijk kunnen ze dat wel. Maar Medion is geen filantropische organisatie noch een bedrijf wat hun bestaansrecht haalt uit service. Het bestaansrecht van Medion komt uit de lage prijzen. Afwijken van procedures kost geld en levert in dit geval ook nog is best wat risico's op. Medion heeft geen enkele verplichting om af te wijken en die kosten / risico's op zich te nemen. Dus waarom zouden ze?

€350 om die hele waslijst aan schade / issues op te lossen is een prima prijs. Ik ken genoeg
fabrikanten die daar minstens het dubbele voor vragen. Verschil is wel: Bij Medion krijg je je laptop niet terug in een scented doosje met een strik eromheen.
Koffie schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 07:59:
[...]

Jij blijkbaar ook niet. Er zijn nergens voorwaarden aangeleverd die dit vooraf vermelden.
Ja, dat blijf je zeggen. En toch was je dusdanig op de hoogte dat je zelfs de offerte eenzijdig hebt aangepast. In ieder geval doet dat er in dit stadium weinig meer toe. Medion heeft je geïnformeerd over het feit dat zij, bij reparatie, de oude onderdelen houden. Vervolgens heb jij de keuze van Medion gehad: Retour in huidige staat, of reparatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik vind het vreemd dat ze de ssd niet retour kunnen sturen het is tenslotte jouw eigendom. Als ik computers moet repareren en er zou wat mis zijn met de ssd Dan gaat deze gewoon retour.

Data verlies heeft hier niets mee te maken aangezien ze deze zeggen te vervangen. Alleen als ze b.v. een re-image doen dan is de data 'weg' . Vindt het een raar verhaal.
Als jij een smartphone(of laptop) inlevert ter reparatie, en men vervangt het scherm. krijg je dan ook het oude scherm terug ?
Het is niet voor niets dat men vaak aanraadt, om het toestel leeg(fabrieksinstellingen) te halen voor inleveren

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:15
@Hackus Alleen is in dat geval het scherm defect en volgens de TS is de SDD niet defect. Ik begrijp hem goed dat hij zijn SSD terug wilt. Zou ik ook willen. Het feit dat de procedures bij de Medion dit onmogelijk maken doet daar niets aan af. Het is en blijft jouw eigendom.

Aan de andere kant, als ik mijn auto een beurt laat geven, dan vervangen ze ook de olie, bougies, etc, en die oude componenten krijg ik ook niet terug (overigens kreeg ik wel een keertje de bougies terug toen ik daar om vroeg, maar dat terzijde).

[ Voor 31% gewijzigd door segil op 17-08-2020 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-06 15:56

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

segil schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:25:
@Hackus Alleen is in dat geval het scherm defect en volgens de TS is de SDD niet defect. Ik begrijp hem goed dat hij zijn SSD terug wilt. Zou ik ook willen. Het feit dat de procedures bij de Medion dit onmogelijk maken doet daar niets aan af. Het is en blijft jouw eigendom.
Maar als hij niet defect is, toch wordt gewisseld en je staat erop dat je de oude ook terug krijgt, dan heb je toch gratis een extra SSD? Dat klopt toch ook niet?
Het wordt vervangen. Of het stuk is of niet maakt niet uit, je krijgt een vervangend artikel ervoor in de plaats, dus je hebt geen claim op het originele artikel.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
Maasluip schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:28:
[...]

Maar als hij niet defect is, toch wordt gewisseld en je staat erop dat je de oude ook terug krijgt, dan heb je toch gratis een extra SSD? Dat klopt toch ook niet?
Het wordt vervangen. Of het stuk is of niet maakt niet uit, je krijgt een vervangend artikel ervoor in de plaats, dus je hebt geen claim op het originele artikel.
Jij gaat uit van reparatie onder garantie, maar dat is hier niet aan de orde. De TS betaalt voor een nieuwe SSD.

Een ander voorbeeld: je gaat met je (oudere) auto naar de garage, omdat een deel van het dashboard vervangen moet worden en je wilt extra USB aansluitingen. Prima zegt de dealer, maar dat kan alleen maar als de ingebouwde radio ook vervangen wordt, want het nieuwe dashboard gebruikt andere aansluitingen en jouw huidige radio werkt daar niet meer in. Akkoord denk je, doe dat dan maar. Wil je dan je oude, nog werkende, autoradio ook terug hebben, naast een nieuw dashboard en nieuwe radio?

[ Voor 30% gewijzigd door segil op 17-08-2020 09:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:56
Ik heb dit topic met verbazing gelezen.

Voor mij issie simpel:

- TS laat SSD vervangen BUITEN garantie
- Dat betekent dat hij een NIEUWE koopt
- Op basis daarvan houdt Medion nu gewoon spullen die nog werken die van TS zijn
- Hij vraagt ze niet de oude SSD terug te plaatsen, dus potentiele invloed op de werking van het systeem is er niet

Het staat TS vrij om verder met ZIJN oude SSD te doen wat hij wil, die moet gewoon terug.

Feitelijk heeft het hele data verhaal hier nog niet eens een hol mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:33
Zover ik weet moet er een oorzakelijk verband kunnen worden aangetoond dan wel onderbouwd verondersteld voordat onderdelen van een product vervangen mogen worden.

@Koffie geeft aan dat hij dat oorzakelijk verband al vanuit de vochtschade vermoed voor het niet werken van de DC connector, maar dat dit het wat hem betreft is. Medion geeft vervolgens zelf al aan dat de SSD prima werkt en dus een mogelijk defect door de vochtschade op dit moment enkel hypothetisch is. Ook een mogelijk gebrek aan de overige onderdelen (niet gerelateerd aan de DC connector) is hypothetisch, want @Koffie biedt buiten dat een werkende laptop aan.

Medion zou het daar dan volgens mij bij moeten laten. @Koffie vraagt om reparatie zodat de DC plug weer werkt. Medion geeft (meer of minder onderbouwd) aan dat dat ook betrekking heeft op het moederbord, maar er is op dit moment gewoon geen enkele relatie aangetoond tussen de DC plug en kapotte SSD. Die volgens Medion dus ook niet kapot is. Dat Medion niet garant kan staan voor de werking van de laptop naar de toekomst staat dat wat mij betreft los van. Dat kunnen ze sowieso nooit. Dat is dan gewoon weer een nieuwe garantiekwestie, waar @Koffie dan weer opnieuw voor kan betalen als die dat wil. Dan kan @Koffie tegen die tijd weer beslissen of dat hij dat waard vind. Net als inderdaad met een auto zoals al een paar keer treffend wordt geïllustreerd.

Dit is mij in ieder geval verteld door een jurist toen ik in een vergelijkbaar conflict zat. Van mijn laptop was het scherm scharnier niet helemaal lekker. Ik bood hem toen aan voor een reparatie van de SSD. De laptop werkte verder helemaal prima en was ook niet gevallen of iets dergelijks. De leverancier gaf aan niet gratis te willen repareren aangezien de schade aan het scharnier. Een oorzakelijk verband tussen scharnier en SSD was niet logisch en kon ook niet onderbouwd worden, dus die SSD moest gewoon kosteloos vervangen worden. Had nou het scherm kuren getoond, dan was het een ander verhaal geweest. Een scharnier is een mogelijk essentieel onderdeel van een werkend scherm omdat daar vaak de kabels doorheen lopen. Beschadiging aan het scharnier zou dus ook schade aan die kabels kunnen veroorzaken. Dat wil nog steeds niet zeggen dat het scherm niet kosteloos gerepareerd zou moeten worden bij een probleem. Als inderdaad zou blijken dat de betreffende kabel beschadigd zou zijn, dan is het logisch dat niet gratis te doen. In dat geval is er wel een duidelijk oorzakelijk verband tussen de waargenomen schade en de klacht.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

segil schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:25:

Aan de andere kant, als ik mijn auto een beurt laat geven, dan vervangen ze ook de olie, bougies, etc, en die oude componenten krijg ik ook niet terug (overigens kreeg ik wel een keertje de bougies terug toen ik daar om vroeg, maar dat terzijde).
Na onderzoek kwamen er diverse 'schades' naar boven, welke logisch niet onder de (toch al verlopen) garantie vallen.
Ik kreeg een reparatie offerte van 350 euro voor het vervangen van: moederbord, keyboard SSD en wat andere losse zaken en arbeid. De hardware moet vervangen worden vanwege waterschade.
Ik stel niet ter discussie dat er waterschade (oxidatie en/of verkleurde stickers) is. Als het moet, dan moet het.

En dat er waterschade is, is ook plausibel.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Hackus schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:42:
[...]

Na onderzoek kwamen er diverse 'schades' naar boven, welke logisch niet onder de (toch al verlopen) garantie vallen.
Ik kreeg een reparatie offerte van 350 euro voor het vervangen van: moederbord, keyboard SSD en wat andere losse zaken en arbeid. De hardware moet vervangen worden vanwege waterschade.
Ik stel niet ter discussie dat er waterschade (oxidatie en/of verkleurde stickers) is. Als het moet, dan moet het.

Als je gaat quoten, neem dan ook de reactie van de TS mee
Wat mij echter bijzonder verbaasde is het vervangen va de SSD. Ik heb de laptop werkend opgestuurd met benaderbare bootable SSD (een M2 SSD).
en
Detail : in dit gesprek is bevestigd dat men na mijn eerste telefoontje expliciet naar mijn SSD is gaan kijken en tot de conclusie kwamen dat de SSD op dit moment nog werkt en benaderbare data bevat,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-06 12:33
Kan @Anoniem: 27535 hier niet eens zijn licht over laten schijnen, of @Arnoud Engelfriet ? Het lijkt mij uiteindelijk een juridische kwestie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

segil schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:45:
[...]

Als je gaat quoten, neem dan ook de reactie van de TS mee

[...]

en

[...]
Dan hoeft het - in zijn bewoording ook niet vervangen te worden-. Dan had ik expliciet geweigerd de SSD te laten vervangen. (sowieso aan te raden zonder, dan wel met fabrieksinstellingen op te sturen voor reparatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
@Hackus en dat was dus niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
[...]

Zoals idd al gereageerd: ik heb geen garantie (verlopen) en betaal alles dus zelf. Daarnaast betaal ik een normale consumenten prijs voor die SSD (72 euro ext btw) dus van een refurbisch prijs is geen enkele sprake.
CurlyMo schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:36:
Zover ik weet moet er een oorzakelijk verband kunnen worden aangetoond dan wel onderbouwd verondersteld voordat onderdelen van een product vervangen mogen worden.

@Koffie geeft aan dat hij dat oorzakelijk verband al vanuit de vochtschade vermoed voor het niet werken van de DC connector, maar dat dit het wat hem betreft is. Medion geeft vervolgens zelf al aan dat de SSD prima werkt en dus een mogelijk defect door de vochtschade op dit moment enkel hypothetisch is. Ook een mogelijk gebrek aan de overige onderdelen (niet gerelateerd aan de DC connector) is hypothetisch, want @Koffie biedt buiten dat een werkende laptop aan.
Dat er vochtschade is betwijfel ik niet. Mijn dochter wil nog wel eens een glas drinken omstoten als ze achter haar laptop zit (HA nu komt de aap uit de mauw! We hebben het hier over een SSD met data van een (nog net) minderjarig meisje).
De DC jack is overigens fysiek stuk, mogelijk door te ruig handelen. Vandaar dat ik al voorbereid was desnoods een heel nieuw moederboard op eigen kosten te moeten laten plaatsen.
Medion zou het daar dan volgens mij bij moeten laten. @Koffie vraagt om reparatie zodat de DC plug weer werkt. Medion geeft (meer of minder onderbouwd) aan dat dat ook betrekking heeft op het moederbord, maar er is op dit moment gewoon geen enkele relatie aangetoond tussen de DC plug en kapotte SSD. Die volgens Medion dus ook niet kapot is. Dat Medion niet garant kan staan voor de werking van de laptop naar de toekomst staat dat wat mij betreft los van. Dat kunnen ze sowieso nooit. Dat is dan gewoon weer een nieuwe garantiekwestie, waar @Koffie dan weer opnieuw voor kan betalen als die dat wil. Dan kan @Koffie tegen die tijd weer beslissen of dat hij dat waard vind. Net als inderdaad met een auto zoals al een paar keer treffend wordt geïllustreerd.
Precies! :Y)
Heel netjes hoor dat ze direct alles wat ze tegenkomen vermelden inclusief kosten. Maar nu word ik gedwongen alles te vervangen wat ze vinden dat aan vervanging toe is.
Hackus schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:42:
[...]

Wat is je punt?

Overigens herhaal ik nog maar eens de huidige stand van zaken: Ik heb Medion gemaild dat ik dan mijn laptop ongereapareerd retour wil, en direct de laptop weer aan zal bieden te reparatie maar dat dit dus niet leid tot betalen van onderzoekskosten, omdat de laptop alsnog na voor de 2e keer opsturen, volledig gerepareerd zal worden.
Ook heb ik duidelijk aangegeven dat ik nooit opdracht heb gegeven om de hele laptop te onderzoeken, maar een zeer specifiek defect heb gemeld met het verzoek dat onderdeel (of desnoods moederbord) te vervangen.

Om bij de auto te blijven : je brengt je auto voor een lekke band naar de garage en vervolgens krijg je de rekening voor het uitlezen van je motor.

irrelevante reparatie B er niet bij neem, moet ik onderzoekskosten betalen)

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hackus schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:49:
[...]

Dan hoeft het - in zijn bewoording ook niet vervangen te worden-. Dan had ik expliciet geweigerd de SSD te laten vervangen. (sowieso aan te raden zonder, dan wel met fabrieksinstellingen op te sturen voor reparatie)
Computer says no..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dit, omdat reparatie gaat, met garantie op reparatie, en men niet wil dat er toch een defect ontstaat vanwege SSD. Je brengt het niet bij handige Harry zonder enige vorm van garantie op de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hackus schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:52:
[...]

Dit, omdat reparatie gaat, met garantie op reparatie, en men niet wil dat er toch een defect ontstaat vanwege SSD. Je brengt het niet bij handige Harry zonder enige vorm van garantie op de reparatie.
En wat is de relatie tussen een fysiek afgebroken DC jack en een SSD precies?
Of, geen heibel verder over gemaakt, het verplicht vervangen van een keyboard en en afgebroken DC jack?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Hackus schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:52:
[...]

Dan is dat toch gewoon een nieuwe kwestie. Ik snap niet hoe iedereen hier SSD zo makkelijk aan kapotte DC jack koppelt (en mogelijke vochtschade), terwijl door Medion wordt bevestigd dat er niks mis is met de SSD.

Zou mooi zijn als alle bedrijven producten met een hypothetische toekomstige schade preventief gaat vervangen :X
KaiseRRuby schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:49:
Kan @Anoniem: 27535 hier niet eens zijn licht over laten schijnen, of @Arnoud Engelfriet ? Het lijkt mij uiteindelijk een juridische kwestie..
Ik denk ook aan @LucyLG en @GlowMouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
CurlyMo schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:56:
[...]

Dan is dat toch gewoon een nieuwe kwestie. Ik snap niet hoe iedereen hier SSD zo makkelijk aan kapotte DC jack koppelt, terwijl door Medion wordt bevestigd dat er niks mis is met de SSD.
Nogmaals: ik geloof ze blind dat er waterschade is. Ook geloof ik blind dat er zichtbare oxidatie op de SSD aanwezig is. Ik ben het zelfs met ze eens dat deze SSD morgen, volgende week, volgende maand, volgend jaar of misschien wel 'nooit' defect raakt door deze waterschade.
Maar dat was niet de reden van mijn opsturen.

Als die disk overlijd, ram ik er een nieuwe in, backup terug en klaar. Ja ik heb een backup. Maar omdat ik noooooit gehad bedacht dat voor het vervangen van een dc jack/mobo ook de SSD vervangen moest worden hebben ik alleen een backup gemaakt - niet gewiped.

Persoonlijk vind dat er een groot verschil is tussen een laptop tijdelijk bij een bedrijf onderbrengen ivm reparatie terwijl er data op staat versus een werkende SSD met data afstaan aan een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Koffie schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:55:
[...]

En wat is de relatie tussen een fysiek afgebroken DC jack en een SSD precies?
Of, geen heibel verder over gemaakt, het verplicht vervangen van een keyboard en en afgebroken DC jack?
Er zal wel meer defect zijn, anders had men alleen de zichtbare DC-jack vervangen. Dan had ik er nooit mee akkoord gegaan als je denkt dat alleen de DC-Jack los zat of afgebroken. (vaak is het los uit de steun, wat je zelf kunt herstellen. gebeurt vaak als er iets achter de kabel tijdens laden blijft hangen)

Stuur een aangetekende brief en e-mail, en eis je SSD terug. met alle info die jij hebt gekregen en afgesproken erbij.

MEDION BV NL
John F. Kennedylaan 16a
5981 XC Panningen

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 17-08-2020 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Koffie schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:02:
[...]
Persoonlijk vind dat er een groot verschil is tussen een laptop tijdelijk bij een bedrijf onderbrengen ivm reparatie terwijl er data op staat versus een werkende SSD met data afstaan aan een bedrijf.
Dat staat hier helemaal los van. Er was nu niks mis met de werking van de SSD, dus hadden ze die SSD ongemoeid moeten laten. Als ze dat hadden gedaan dan was deze vervolgkwestie ook niet van toepassing geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hackus schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:03:
[...]

Er zal wel meer defect zijn, anders had men alleen de zichtbare DC-jack vervangen. Dan had ik er nooit mee akkoord gegaan als je denkt dat alleen de DC-Jack los zat of afgebroken. (vaak is het los uit de steun, wat je
zelf kunt herstellen. gebeurt vaak als er iets achter de kabel tijdens laden blijft hangen)
En je had, gezien je mij quote, de TS nog wel zo goed gelezen :+
Het pinnetje IN de barrel is afgebroken. Vraag was alleen: zit er een soort module/dochterboard in de laptop voor het aansluiten van een lader of is het integrated op het moederboard.
Stuur een aangetekende brief en e-mail, en eis je SSD terug. met alle info die jij hebt gekregen en afgesproken erbij.
Computer says no
CurlyMo schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:07:
[...]

Dat staat hier helemaal los van. Er was nu niks mis met de werking van de SSD, dus hadden ze die SSD ongemoeid moeten laten. Als ze dat hadden gedaan dan was deze vervolgkwestie ook niet van toepassing geweest.
Volledig mee eens natuurlijk. en ze hadden het zelfs als dringend advies mogen geven wat mij betreft. Maar alle reparaties anders dan de opdracht had gewoon optioneel moeten zijn. Want ook dat heb ik dus geprobeerd : joh doe alles maar behalve de SSD. En dat kon niet. Alles of niets :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:19
Koffie schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:10:
[...]

En je had, gezien je mij quote, de TS nog wel zo goed gelezen :+
Het pinnetje IN de barrel is afgebroken. Vraag was alleen: zit er een soort module/dochterboard in de laptop voor het aansluiten van een lader of is het integrated op het moederboard.

[...]

Computer says no

[...]

Volledig mee eens natuurlijk. en ze hadden het zelfs als dringend advies mogen geven wat mij betreft. Maar alle reparaties anders dan de opdracht had gewoon optioneel moeten zijn. Want ook dat heb ik dus geprobeerd : joh doe alles maar behalve de SSD. En dat kon niet. Alles of niets :/
Wat ik niet begrijp is je ben zoveel tijd en moeite in het steken van dit kan niet nee je hebt geen gelijk bla bla bla.

Maar hier op Tweakers kunnen we je niet helpen als je niet veder komt op de eerste lijns.

je kan nu 2 dingen doen.

A: die 50 euro betalen laptop terug krijgen en ergens anders laten repareren en achter af desnoods via de rechter(als je zeker weet dat je in je recht staat) terug halen.

B: volledig laten repareren en je SSD/Data vaarwel zeggen.

Maar hier nog langer tijd aan besteden heeft weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-06 14:58

WCA

Ik ga eerlijk zijn: ik heb niet het hele topic gelezen.

Maar volgens mij is het heel simpel: medion biedt een dienst aan, namelijk reparatie. Zij stellen daar voorwaarden aan, en that's it. Zij gijzelen niks, want je mag je ssd prima ongerepareerd terug krijgen. Ook ben je vrij om voor een andere reparateur te kiezen die anders werkt.

Ligt het aan mij of heb je niet zo veel "rechten" als TS nu lijkt te denken?

"Hoi wij zijn medion, en wij repareren de hele laptop, of we repareren helemaal niks. Niet mee eens? Zoek maar een andere reparateur"

Klantvriendelijk is anders natuurlijk

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
loki504 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:17:
[...]

Wat ik niet begrijp is je ben zoveel tijd en moeite in het steken van dit kan niet nee je hebt geen gelijk bla bla bla.

Maar hier op Tweakers kunnen we je niet helpen als je niet veder komt op de eerste lijns.

je kan nu 2 dingen doen.

A: die 50 euro betalen laptop terug krijgen en ergens anders laten repareren en achter af desnoods via de rechter(als je zeker weet dat je in je recht staat) terug halen.

B: volledig laten repareren en je SSD/Data vaarwel zeggen.

Maar hier nog langer tijd aan besteden heeft weinig zin.
doe ff lezen wat de huidige stand van zaken is
WCA schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:17:
Ik ga eerlijk zijn: ik heb niet het hele topic gelezen.

Maar volgens mij is het heel simpel: medion biedt een dienst aan, namelijk reparatie. Zij stellen daar voorwaarden aan, en that's it. Zij gijzelen niks, want je mag je ssd prima ongerepareerd terug krijgen. Ook ben je vrij om voor een andere reparateur te kiezen die anders werkt.

Ligt het aan mij of heb je niet zo veel "rechten" als TS nu lijkt te denken?

"Hoi wij zijn medion, en wij repareren de hele laptop, of we repareren helemaal niks. Niet mee eens? Zoek maar een andere reparateur"

Klantvriendelijk is anders natuurlijk
Belangrijk detail : met deze 'voorwaarden' komen ze pas achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-06 14:58

WCA

Koffie schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:22:
[...]

[...]

Ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf als Lenovo geen algemene reparatievoorwaarden verstrekt als ik eerlijk ben. Maar als dat zo is, dan heb ik niets gezegd.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511810

[...]

\Dit is echt onzin.
Je betaald voor een reparatie NA garantie, dus je betaald gewoon volle bak voor de nieuwe componenten en de arbeid.
Ik ben het 1000% eens met S dat dit grote onzin is. Er zal ook zeker geen garantie op de herstelwerkzaamheden gegeven worden dus waarom doet Medio hier zo moeilijk? Als de klant het vraagt, soldeer je toch gewoon een nieuwe connector op dat ding?
Waar zijn we in hemelsnaam mee bezig hier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrikkert
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-05 10:51
Dat het, zogezegd, van de Pot gerukt is dat TS niet gewoon zijn eigen SSD terug kan krijgen staat wat mij betreft buiten kijf.

Dingen als: dat is procedure en dergelijke heb ik op zo'n moment echt lak aan. Dan moeten ze hun procedures mijns inziens aanpassen en een situatie als deze opnemen in de procedure zodat de reparateurs die de laptop uiteindelijk in handen krijgen weten wat ze moeten doen in dit geval.

Helaas is dat voor TS waarschijnlijk te laat en is het zeer de vraag of Medion hier iets mee zal doen (of ze de procedures gaan aanpassen als 1 ontevreden klant het roept).

Ik denk dat het vooral op het juridische aspect aankomt maar of je het zover wil laten komen?... Dat zal het niet waard zijn.
Zelfs niet voor de Data op je SSD want die hadden ze nu ook al kunnen kopieëren... of ze die nou langer in "bezit" hebben of niet maakt dan ook vrij weinig uit.

Ik denk dat TS op de blaren moet zitten. En om te voorkomen dat dit in de toekomst gebeurt: SSD alvorens opsturen wipen of gewoon helemaal niet mee sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:01

Blokker_1999

Full steam ahead

Anoniem: 511810 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:26:
[...]

\Dit is echt onzin.
Je betaald voor een reparatie NA garantie, dus je betaald gewoon volle bak voor de nieuwe componenten en de arbeid.
Ik ben het 1000% eens met S dat dit grote onzin is. Er zal ook zeker geen garantie op de herstelwerkzaamheden gegeven worden dus waarom doet Medio hier zo moeilijk? Als de klant het vraagt, soldeer je toch gewoon een nieuwe connector op dat ding?
Waar zijn we in hemelsnaam mee bezig hier....
Wie zegt dat Medion geen garantie biedt op deze onderdelen? En nee, je soldeert niet zomaar even een nieuwe connector, heel dat bord wordt gewoon vervangen. Zeker met tekenen van vochtschade is het zinloos om gewoon de connector te vervangen want er kunnen meer problemen ontstaan en dan ben jij als hersteller daar ineens verantwoordelijk voor.

Waar we mee bezig zijn is bandwerk, wat TS wenst is maatwerk.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Blokker_1999 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:32:
[...]

Wie zegt dat Medion geen garantie biedt op deze onderdelen? En nee, je soldeert niet zomaar even een nieuwe connector, heel dat bord wordt gewoon vervangen. Zeker met tekenen van vochtschade is het zinloos om gewoon de connector te vervangen want er kunnen meer problemen ontstaan en dan ben jij als hersteller daar ineens verantwoordelijk voor.

Waar we mee bezig zijn is bandwerk, wat TS wenst is maatwerk.
LEES.DAN.EENS. Moederboard vervangen was geen enkel issue hield ik al rekening mee.

Ik wil geen maatwerk, ik wil 1 ding gerepareerd hebben. Moederboard vervangen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Laatst online: 14:52

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik zou dat ding lekker laten terug komen en de dc jack door iemand laten vervangen. Goedkoper en je hebt geen gezeikt met Medion.

edit: belachelijk dat ze het hele moederbord willen vv, dat zijn Apple genius praktijken, bah.

[ Voor 27% gewijzigd door TTLCrazy op 17-08-2020 10:39 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
rrikkert schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:31:
Zelfs niet voor de Data op je SSD want die hadden ze nu ook al kunnen kopieëren... of ze die nou langer in "bezit" hebben of niet maakt dan ook vrij weinig uit.
Ik geloof wel dat ze mijn SSD tijdens een repair niet zullen kopieren.
Maar het word andere koek als mijn SSD de refurbish markt op komt. In dit topic al diverse voorbeelden gezien van gebruikte disken die niet leeg bleken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511810

Blokker_1999 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:32:
[...]
En nee, je soldeert niet zomaar even een nieuwe connector, heel dat bord wordt gewoon vervangen.
En dat is dan precies het probleem hier, incompetentie ten top bij de 'reparatie bedrijven'.
Klantvriendelijkheid is hier erg ver te zoeken.
Natuurlijk moet je WEL instaat zijn/de ballen hebben/de expertise in huis hebben om zo'n reparatie op component niveau te doen, desnoods vraag je daar dan extra voor.
Denk ook eens aan de enorme afvalhoop waar we ons vaak druk maken om een stikstop molecuul meer of minder vinden we het normaal dat hier zo kwistig omgegaan wordt met grondstoffen puur omdat ?? Ja waarom eigenlijk? Als TS bereid is 350 voor een niet gevraagde reparatie te betalen is hij denk ik ook wel bereid om een uurloon te betalen om een connectortje van 2 ct te laten vervangen. Kom op zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het zou inmiddels duidelijk moeten zijn dat je niet gaat krijgen wat je wilt. Niemand in dit topic gaat daar iets aan veranderen. Dus volgens mij is het heel simpel:
  1. je betaalt de onderzoekskosten en krijgt de laptop, incl. SSD, ongerepareerd terug. Dan kun je vervolgens zelf beslissen wat je er verder mee wil: SSD wipen/verwijderen en opnieuw ter reparatie opsturen, of weggooien, of wat dan ook
  2. je sleept Medion voor de rechter wegens het onrecht dat je is aangedaan
Al het andere is niet productief, en lijkt meer op boos stampvoetend in een hoekje staan huilen "maar zij zijn gemeen, want ze doen niet precies wat ik wil".

[ Voor 3% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 17-08-2020 10:44 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:19
Koffie schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:22:
[...]

[...]

Doe anders ff rustig. mensen proberen je hier te helpen. En het enige wat ze krijgen is een bijdehante toon.
Dan zoek je het maar lekker uit met je Medion probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-06 16:24

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Topic krijgt van mij nu een slotje. Het gros is wel gezegd en aan de TS om daar wat mee te doen (of niet).
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.