Ik heb op dit moment een garantieaanvraag lopen bij een winkel die daar moeilijk over doet. Eerst probeerden ze me af te schepen met de melding dat de fabrieksgarantie is verlopen (1 jaar) en toen ik aangaf dat dat wat mij betreft niet opgaat omdat ik mag verwachten dat het apparaat langer dan 1 jaar mee gaat.
Nu hebben ze een berichtje gestuurd dat ik dan maar moet bewijzen dat het een probleem is dat onder garantie verholpen moet worden. Ik heb vooralsnog gereageerd met een bericht waarin in aannemelijk maak dat het niet door mijn handelen kom, maar ik verwacht dat ze daar niet mee akkoord gaan. Ik ben dus op zoek naar jurisprudentie om bijv. deze quote uit de FAQ te staven:
Ik ben niet heel blij met het handelen van deze winkel en zo nodig ga ik ze dagvaarden, maar ik hoop dit eigenlijk daarvoor nog even op te lossen en ik verwacht dat bovenstaande ze mogelijk al over de streep kan trekken. Wie biedt?
Nu hebben ze een berichtje gestuurd dat ik dan maar moet bewijzen dat het een probleem is dat onder garantie verholpen moet worden. Ik heb vooralsnog gereageerd met een bericht waarin in aannemelijk maak dat het niet door mijn handelen kom, maar ik verwacht dat ze daar niet mee akkoord gaan. Ik ben dus op zoek naar jurisprudentie om bijv. deze quote uit de FAQ te staven:
Ik zie ook in andere topics en her en der op het internet een vergelijkbare quote voorbij komen, maar nergens wordt dit gestaafd. Is dit dan überhaupt wel waar?Ná 6 maanden ligt de bewijslast bij de klant. Hierbij wordt in het algemeen aangenomen dat het voldoende is aannemelijk te maken dat het defect niet door oneigenlijk gebruik is ontstaan. Harde bewijzen zijn in veel gevallen onmogelijk.
Ik ben niet heel blij met het handelen van deze winkel en zo nodig ga ik ze dagvaarden, maar ik hoop dit eigenlijk daarvoor nog even op te lossen en ik verwacht dat bovenstaande ze mogelijk al over de streep kan trekken. Wie biedt?