TS geeft aan "Ik was 100% in fout, al kon ik er weinig aandoen.". Hij heeft er dus niet van geleerd.Arwintju schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:03:
[...]
Mijn auto heeft een vervelende dode hoek aan de bestuurderskant zitten waardoor fietsers zomaar ineens op kunnen duiken. Kan je nog zo goed kijken, maar dat zie je gewoon niet. Dat hebben vrachtwagens ook bijvoorbeeld. Kunnen nog zo goed kijken, maar als een fietser in de dode hoek zit kan je niks. Daar gaat een cursus niet veel aan veranderen.
TS zit fout, dat is het punt niet. Maar een cursus van 300 euro vind ik wel wat fors. 300 euro is voor sommige mensen een hele hoop geld! In deze situatie denk ik dat TS al meer geleerd heeft van het hele voorval dan dat een cursus hem nog extra zou leren.
Aan jouw comment te zien gaat zoiets jou ook "overkomen". Terwijl als jij in zou zien dat een fietser niet "out of thin air" ontstaat, je eerder vooruit zou kijken naar plekken waar fietsers "ineens op kunnen duiken".
Als je dat doet, duiken fietsers niet ineens meer op maar ben je aan het anticiperen en ongelukken aan het voorkomen (jouw verantwoordelijkheid als chauffeur).