Nieuwe Kodi: OpenElec op Cuboxi4pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-06 23:35

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
hardware-lover schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 23:11:
knip

Is het NFS protocol niet te gebruiken bij het type opslag wat je gebruikt? Dat werkt eigenlijk het meest prettig (en snelst) met Kodi.
mag ik even mee liften?

situatie:
twee nassen eentje die al gekoppeld is maar oud en slow en eentje die gekoppeld moet worden.
probleem ik draai op kodi17.6 vanwege alleen verse instal andere distro is mogelijk ergo veel veel opbouw werk... :'(
SMBv1 is ondertussen niet voor niks v3 geworden en volgens mij heeft kodi17 geen v2 of v3.
(smbv1 werkt wel dus vrijwel zeker dat v17.6 de oorzaak is.

Dat NFS protocol is dat ingewikkeld om te koppelen? zijn er nog nadelen?

En ik probeer in te schatten hoe ingewikkeld het is om OpenElec op een Cuboxi4pro te installeren. en de wikipage is 404.
Dan kan ik de nieuwe nass de media taken geven en de oude gewoon koppelen als "externe folder" in de nieuwe. fresh rebuild zegmaar. (we zitten op kodi 19 en dat gaat alleen maar harder in ontwikkeling tozv hangen in 17.

edit: ik moet nu wel overstappen op OpenElec als ik Kodi wil blijven gebruiken in de toekomst.
moet toch mn library rebuilden.

[ Voor 8% gewijzigd door copykat op 25-07-2020 22:37 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:35

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

copykat schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:19:
probleem ik draai op kodi17.6 vanwege alleen verse instal andere distro is mogelijk ergo veel veel opbouw werk... :'(
SMBv1 is ondertussen niet voor niks v3 geworden en volgens mij heeft kodi17 geen v2 of v3.
(smbv1 werkt wel dus vrijwel zeker dat v17.6 de oorzaak is.
Hier maak je een fout. SMB ondersteuning wordt bepaald door de libraries van het OS. Je zegt zelf dat je alleen naar een hogere versie van SMB kan, als je ook Kodi bijwerkt, wat ook gelijk een OS upgrade vereist. Je maakt hierdoor de onjuiste link tussen Kodi en SMB versie. Maar het moet zijn OS en SMB, omdat de Samba libraries daarin nieuwer zijn.

Kodi kan al járen SMBv2 of SMBv3 aan, zolang het onderliggende OS maar de juiste Samba versie heeft om dat ook werkelijk aan te kunnen.
Dat NFS protocol is dat ingewikkeld om te koppelen? zijn er nog nadelen?
Zolang op je NAS je apparaat mag lezen is dat in eerste instantie voldoende. Wil je subs downloaden en opslaan bij de bestanden, of andere informatie vanuit Kodi, dan moet het ook kunnen schrijven. Het kan ietsjes lastiger zijn in eerste instantie, maar op zich niet veel anders dan SMB. Het scheelt in veel gevallen het invullen van een gebruikersnaam en wachtwoord.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Hero of Time schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:15:
[...]

Hier maak je een fout. SMB ondersteuning wordt bepaald door de libraries van het OS. Je zegt zelf dat je alleen naar een hogere versie van SMB kan, als je ook Kodi bijwerkt, wat ook gelijk een OS upgrade vereist. Je maakt hierdoor de onjuiste link tussen Kodi en SMB versie. Maar het moet zijn OS en SMB, omdat de Samba libraries daarin nieuwer zijn.

Kodi kan al járen SMBv2 of SMBv3 aan, zolang het onderliggende OS maar de juiste Samba versie heeft om dat ook werkelijk aan te kunnen.
Ah sorry, ben niet zo thuis in de OS structuur. Dus de GeeXboX builders waren al jaren blijven hangen in hun updates. Extra reden om ook de OS te veranderen.
[...]

Zolang op je NAS je apparaat mag lezen is dat in eerste instantie voldoende. Wil je subs downloaden en opslaan bij de bestanden.
Deed ik handmatig omdat automatisch fout ging met taalinstelling niet goed te krijgen. Bleef engels pakken
, of andere informatie vanuit Kodi, dan moet het ook kunnen schrijven. Het kan ietsjes lastiger zijn in eerste instantie, maar op zich niet veel anders dan SMB. Het scheelt in veel gevallen het invullen van een gebruikersnaam en wachtwoord.
Was eerst van plan beide te linken , verspreide content, maar synology kan ook onderling sharen dus ik pak de snelste als mediaserver en share de andere folders door de snelste heen.

Bedankt voor je uitleg.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
copykat schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:30:
Dus de GeeXboX builders waren al jaren blijven hangen in hun updates. Extra reden om ook de OS te veranderen.
beetje graven en pruttt! mn cuboxi4pro is EOL dus geen één distro komt boven kodi 17 uit
open elec geprobeerd ook geen smbv2 zelfs 17.3 als laatste build.

iemand een hint om mn cuboxi op een hogerplan te krijgen?
Libre ondersteund geloof ik imx6 niet meer.
werkt er een generic versie nog op?

weinig zin om t kastje te dumpen in de trash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

copykat schreef op zondag 26 juli 2020 @ 15:14:
beetje graven en pruttt! mn cuboxi4pro is EOL dus geen één distro komt boven kodi 17 uit
Ik zie Debian en Arch als Supported OS staan dus daar moet je toch zeker wel iets mee kunnen doen :?
weinig zin om t kastje te dumpen in de trash.
Ik zie HDMI 1.4 staan en geen vermelding van H.265 dus je zal toch echt op een bepaald moment iets anders moeten kopen! :P :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
nero355 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 15:23:
[...]

Ik zie Debian en Arch als Supported OS staan dus daar moet je toch zeker wel iets mee kunnen doen :?
kwam Debian tegen maar kon er geen chocolade van maken. kan ik een img op een SD zetten met kodi er op of is het alleen een softwarepakket?
[...]

Ik zie HDMI 1.4 staan en geen vermelding van H.265 dus je zal toch echt op een bepaald moment iets anders moeten kopen! :P :+
ja als ie echt stukgaat of zo. alle huidige nieuwe oplossingen zijn veel openener naar buiten toe en een RBPI heeft geen optische audio uitgang geloof ik dus een v3 aanschaffen is nu ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@copykat Ben jij dit?

LibreELEC zou Cuboxi4 sinds twee jaar niet meer ondersteunen. Ik heb wel nog deze pagina gevonden met een link naar een LibreELEC 8.x-versie: https://libreelec.tv/downloads/cubox-i2-i4-hummingboard/. Da's waarschijnlijk nog met Kodi 17 maar als je op NFS omschakelt (Kodi heeft al een tijdje native ondersteuning voor zowel SMB als NFS trouwens; daar hoeft het niet voor op het OS te steunen vziw dan heb je ook geen gedoe met Samba meer :p.

[ Voor 56% gewijzigd door Borromini op 26-07-2020 15:43 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
@Borromini
Ja probeer een versie te vinden die iets jonger is in kernel. maar het lijkt er op dat alle distro's met kodi 2 jaar geleden zijn gestopt.
Hoop nu dat LibreELEC nog een generic achtige versie heeft lopen die de cubox nog ondersteund.
Anders word het
Plex, emby
nividia shield
of dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TwjEkwmai5aeuFXqPo5lne8BV6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZuQyFtZ2wKryytxrozIihdEQ.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ik weet niet of ik dit nú wil gaan doen.
Vind een Device wat niet in de "cloud" werkt is best prettig. PLEX en Emby en Shield vast ook hebben useraccount en online connectie(data uitwisseling) met de leverancier wat ik bij voorkeur niet apprecieer.

Dus ik waaier een beetje uit in de hoop een verborgen oplossing te vinden. :-)
Da's waarschijnlijk nog met Kodi 17 maar als je op NFS omschakelt (Kodi heeft al een tijdje native ondersteuning voor zowel SMB als NFS trouwens; daar hoeft het niet voor op het OS te steunen vziw dan heb je ook geen gedoe met Samba meer :p.
Ja net effe een openElec er in geprakt, v17.3....(heb niet gekeken of het nog tot 17.6 is te updaten
Dat NFS ga ik me in verdiepen moet toch de hele boel omgooien.
Weet jij wie van de cuboxi distro's de nieuwste kernel draait?
dus vermoedelijk het stabielst is?

Geesh i need glasses... LINK!

ik ga deze even op een 8Gb kaartje prakken kijken wat hij is welke build date.
De forum is in iedergeval nog actief voor ondersteuning en GeeXbox is "gone with the wind"

:+

Edit twee, beide links zijn updates om van openelec naar libre elec te gaan. (
bleef op opstartscherm staan.)
Dussss, eerst open elec er op en dan de tar er naar toe verplaatsen volgens voorbeeld.

Edit 2:
mn 16gb reserveSD werd niet herkend dus getest met 8GB en openelec=> libreElec werkt
git hup 2018 en kodi 17.6 J

nog 1 keer mn reserve 16Sd testen en een image opslaan van mn Geexbox versie (die SD werkt.)
dan zou ik een versie laatste Cubox Libre kunnen gebruiken.
totdat mn cubox weg kan.

[ Voor 38% gewijzigd door copykat op 26-07-2020 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
@Borromini
Je bent mijn held!!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

net gekeken en ondersteuning op 17.6 smb v2 én v3!!!!

Dus rebuild en ik kan weer door voor een tijdje...

[ Voor 34% gewijzigd door copykat op 26-07-2020 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

copykat schreef op zondag 26 juli 2020 @ 15:39:
kwam Debian tegen maar kon er geen chocolade van maken. kan ik een img op een SD zetten met kodi er op of is het alleen een softwarepakket?
LOL! :)

Debian is gewoon een volledige Linux Distro die al 20+ jaar bestaat en kan je gewoon zoiets mee doen :
- Installeer Debian.
- Installeer een grafische omgeving.
- Voeg de repository van Kodi toe.

Je hebt dan de laatste Kodi versie in je OS en op het moment dat je inlogt kan je kiezen in welke omgeving je terecht wilt komen :
- Direct in Kodi.
- De normale grafische desktop en dan vanuit die omgeving wat browsen of zelf Kodi opstarten!

Heeeeerlijk! :Y)
ja als ie echt stukgaat of zo. alle huidige nieuwe oplossingen zijn veel openener naar buiten toe en een RBPI heeft geen optische audio uitgang geloof ik dus een v3 aanschaffen is nu ook geen optie.
Ik zou nooit een Raspberry Pi als HTPC nemen, maar er zijn mensen die daar anders over denken ;)

Veeeel betere opties :
- Fullsized DIY HTPC
- Intel NUC en die prachtige CIR poort!
- Sinds kort is er ook een AMD based kastje van ASUS aangekondigd met als het goed is dezelfde prachtige CIR poort : nieuws: Asus-mini-pc met Ryzen 4000U komt in augustus uit voor startprijs van...
- Vero 4K+ van het OSMC Team
- nVidia Shield TV Console 2019 Pro

:> 8) :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Ik vond de website er nogal eh ingewikkeld uit zien. kon niet echt achterhalen waar ik een imx6 compatible software kon vinden....😅
Debian is gewoon een volledige Linux Distro die al 20+ jaar bestaat en kan je gewoon zoiets mee doen :
- Installeer Debian.
Ok beetje help hier, wat, van waar en welke versie?
Juist.....😕 een grafische omgeving... Kleine hint is hier ook welkom.. 😅
Als ik zover kom dan zou dit wel t makkelijkste zijn..denk ik....
Je hebt dan de laatste Kodi versie in je OS en op het moment dat je inlogt kan je kiezen in welke omgeving je terecht wilt komen :
- Direct in Kodi.
- De normale grafische desktop en dan vanuit die omgeving wat browsen of zelf Kodi opstarten!

[...]

Ik zou nooit een Raspberry Pi als HTPC nemen, maar er zijn mensen die daar anders over denken ;)

Veeeel betere opties :
- Fullsized DIY HTPC
- Sinds kort is er ook een AMD based kastje van ASUS aangekondigd met als het goed is dezelfde prachtige CIR poort : nieuws: Asus-mini-pc met Ryzen 4000U komt in augustus uit voor startprijs van...

toon volledige bericht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

nero355 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:36:
[...]

Veeeel betere opties :
- Fullsized DIY HTPC

Eindelijk O+

Ik zit al zo lang met smart te wachten op een AMD NUC die mijn A8 Gigabyte Brix kan vervangen. Leukst zou gewoon zijn als Gigabyte z'n Brix-lijn bijwerkt naar Ryzen 8) :O

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
nero355 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:36:
[...]

LOL! :)

- Installeer Debian.

- Direct in Kodi.

nog even terug komen op Debian.(uiteindelijk zal ik dat moeten installeren op de cubox)
Ik heb dit gevonden:
https://developer.solid-run.com/knowledge-base/i-mx6-debian/
en een link naar een img. 2019-09-25 14:06:40 (sr-imx6-debian-buster-20190925-cli.img.xz)
Maar ik verwacht, gezien de text er onder dat dit een die kale Debian is en dat ik dus nog jou stap 2 en 3 moet doen. (los van het feit of er 2020 versies zijn.)
het is een "can of Worms" voor mij op dit moment.
Zou je me in de juiste richting kunnen leiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je zal inderdaad een beetje overweg moeten kunnen met de commandoregel. Je installeert de image, bij de eerste login op het systeem voer je
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade

uit. Daarna kan je verder Kodi installeren etc. en zodanig configureren dat het rechtstreeks Kodi opstart. Kodi kan rechtstreeks op de framebuffer draaien vziw.

Debian Buster is de recentste stabiele versie van Debian en je gaat die dus ook langer kunnen bijwerken dan Stretch. Het houdt dus weinig steek om nu nog voor Stretch te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Borromini schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:32:
Je zal inderdaad een beetje overweg moeten kunnen met de commandoregel. Je installeert de image, bij de eerste login op het systeem voer je uit:
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
Doe ik dit in de cubox omgeving(dus voor de tv) of via inloggen met putty of via ip adres in webbrowser?
GeexBox had dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTaT-zbGF65MZfa_xqH3SzOksrk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TEgf1zMJGK199qLlBUJggvxn.jpg?f=user_large
Dus ik hoefde geen putty te gebruiken om update's te pushen. gebruikte de webconsole
Daarna kan je verder Kodi installeren etc. en zodanig configureren dat het rechtstreeks Kodi opstart. Kodi kan rechtstreeks op de framebuffer draaien vziw.
ok haal ik die op in de Debian interface in reposity of moet ik die ook weer via putty oid installeren?
Debian Buster is de recentste stabiele versie van Debian en je gaat die dus ook langer kunnen bijwerken dan Stretch. Het houdt dus weinig steek om nu nog voor Stretch te gaan.
ik heb de Buster versie gedownload. laatste versie die solid aangaf.

[ Voor 13% gewijzigd door copykat op 02-08-2020 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Borromini schreef op zondag 26 juli 2020 @ 15:40:
@copykat Ben jij dit?

LibreELEC zou Cuboxi4 sinds twee jaar niet meer ondersteunen. Ik heb wel nog deze pagina gevonden met een link naar een LibreELEC 8.x-versie: https://libreelec.tv/downloads/cubox-i2-i4-hummingboard/. Da's waarschijnlijk nog met Kodi 17 maar als je op NFS omschakelt (Kodi heeft al een tijdje native ondersteuning voor zowel SMB als NFS trouwens; daar hoeft het niet voor op het OS te steunen vziw dan heb je ook geen gedoe met Samba meer :p.
Kleine update.
Als Libreelec crasht, ik had een freeze in een opstart, en harde reset voeding uit in, blijft hij hangen in opstartscherm.(met GeeXboX was niet nooit een probleem.)
Deed hij ook met overzetten van open naar libre ( toen ik harde reboot deed)een reboot via menu ging toen goed en installeerde de patch.dacht ook nu is de boel overschreven. Niet getest voor verdere instal. 8)7
Nu niet te benaderen of herstart mogelijk.
Ergo al mn werk van vandaag indelen, koppelen, library opschonen.. 12 uur gone. |:( |:( |:(
Ik weet bijna zeker dat dit bij elke hard shutdown gebeurd (3x opnieuw hard reboot) dus opnieuw beginnen is alleen zinnig als ik een fix heb voor dit opstart issue.
Zal wel een root issue hebben met de oude open elec structuur.
(Kan me herinneren. Dat directe install met libre ook al dit had.(niet opstarten.)

Enig idee? Hoe dit te fixen?
Neig nu over te stappen op dat Debian verhaal als ik er achterkom hoe dat werkt.
(nu maar slapen ding uit voordat ik hem door de plee spoel.)

edit: update, nachtje slapen en opnieuw opgestart => f...ck.ng apparaat zit me te f..ken nu start ie op.. 8)7
meteen backups gedraaid.

[ Voor 4% gewijzigd door copykat op 03-08-2020 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Omdat Grote Kodi topic - deel XVI was verworden tot een denk-mee-met-copykat-topic, heb ik je vraag even naar een los topic gehaald.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
@F_J_K prima.
Het is nogal verweven met elkaar maar toch per "box" distro en kodi verschiilend. Je komt hier op terecht.

# to all
Ben ondertussen verder.
Nette nightlybuild gevonden met laatste versie kodi. Van libre die op een cubox draait.
Kale instal en
Probeer nu de user backup terug te zetten.
Eerst met de TAR die LibreElec als back up levert. Gewoon in de back up folder plakken en openen.
Werkt niet.
Toen de kodi backup addon geprobeerd die geeft aan andere kodi versie dus weigert ook.
Kan ik uberhaupt van 17.6 user info een user backup op mijn kodi v19-alpah1 krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je een backup hebt van je .kodi map zou dat moeten kunnen. Je vervangt de huidige met je backup en start dan Kodi op. Even letten op de file system rechten voor je .kodi map en onderliggende bestanden.

Je doet dit dus als Kodi niet draait. Als je mediabox dat niet kan, dan schijf eruit en offline de boel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Hero of Time schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:25:
Als je een backup hebt van je .kodi map zou dat moeten kunnen.
.kodi map is niet aanwezig:
cubox netwerk opzoeken geeft deze keuze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhn_0TzJXUqyjR60NGcfSEXKlvs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kUAZXbgXcBpvHYWXgJ5L9Ub4.jpg?f=user_large
Je vervangt de huidige met je backup en start dan Kodi op. Even letten op de file system rechten voor je .kodi map en onderliggende bestanden.

Je doet dit dus als Kodi niet draait. Als je mediabox dat niet kan, dan schijf eruit en offline de boel vervangen.
cubox is power on is draaien. ook kodi.
ik heb een handmatige backup gemaakt maar omdat filezilla niet wilde connecten, ben niet zo bedreven dus volgde de googled info op maar kreeg geen connectie. dus via windows een kopie gemaakt kreeg uiteraard rechten issues. hoopte dat ik de juiste files wel heb.
deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJlKkYemj7TqRQOEsZIXaErAQGY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xELoou8QU5IFYHwGqZLCD8YN.jpg?f=user_large
weet alleen niet of ik door dit soort acties geen versieschade creëer. los van het feit dat alle addons nog niet geinstalleerd zijn.

indien er te veel onduidelijkheden zijn doe ik liever een volledige nieuwe installatie die netjes en schoon is kost me tijd met titel aanpassen en linken aan folders maar dan "verkloot ik niks met onkunde" en leer ik weer wat meer. :-)
ik ga er van uit dat de backup system van LibreElec daarna wel gewoon werkt met nieuwere versies.
dat is zo'n filename.tar bereikbaar met ip adres intikken en te kopieren naar andere locatie. (ruimte op SD)

Als ik weet hoe ik dit moet aanpakken noteer ik dat in mn How To folder voor andere momenten. elke keer met een probleem een schone instal doen is ook vervelend als het véél simpler kan. :+

[ Voor 4% gewijzigd door copykat op 08-08-2020 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je zal op het apparaat zelf moeten kijken naar de .kodi map. Deze staat in de gebruikersmap, niet in een onderliggende. Ik nam ook aan dat je wist dat mappen en bestanden in Linux die met een . beginnen, verborgen zijn. Dus als je standaard in Verkenner aan hebt staan dat verborgen mappen en bestanden niet moeten worden weergegeven, zal je 'm ook niet zien.

Enige wat ik in bovenstaande overzicht kan bedenken waar je dingen in staan, is de Userdata map/share. Maar ik betwijfel of daar voldoende in staan om terug te krijgen wat je had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Ik ben ondertussen begonnen met gewoon van scratch op bouwen. Herhaling (testen) maakt dat t sneller gaat.
Heb een textfile gemaakt met de belangrijke settings en connection data. Inlog enz.
meeste werk is alles netjes krijgen wat met default scraping niet gebeurd is. Volgorde enz. Maar dat kan in stukjes gedaan worden. Elke keer een uurtje.

Probeer ondertussen meer kennis te krijgen van de LibreElec specifieke eigenschappen en tools/workarounds.
De How To Do database te updaten zeg maar. Oude dingen deleten nieuwe toevoegen.
Programeren zal t nooit worden voor mij maar gebruik maken van addons en handigheidjes moet wel lukken.

Pagina: 1