Inderdaad, het is nu voornamelijk de dagen aftellen dat de hitte voorbij is en tot de dag van de update.uchiha tijntje schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:39:
[...]
Ja die cave kwam ik ook tegen. Erg tof, ook met het muziekje erbij.
Ik ben op zich maxed out qua gear en armor.Kijk uit naar de content update van eind augustus. Heb al paar dagen niet meer gespeeld. Het is echt te warm...
Hoever zijn jullie met de game en jullie basis?
Gisteren samen met @uchiha tijntje de map lopen verkennen, veel leuke SCA.B kleurtjes gevonden.
Wist iemand al dat in het lab bij BURG.L er een stuk glas stuk is waardoor je in een cave kan komen?
Blijf me elke keer weer verbazen over deze game!
Aankomende nieuwe content als ik dit waarheid is.
Gisteren samen met @uchiha tijntje de map lopen verkennen, veel leuke SCA.B kleurtjes gevonden.
Wist iemand al dat in het lab bij BURG.L er een stuk glas stuk is waardoor je in een cave kan komen?
[ Voor 23% gewijzigd door G_Dragon op 12-08-2020 09:26 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hier begonnen aan een nieuwe basis, maar de afgelopen dagen niet meer gespeeld eigenlijk, want op de bovenverdieping is het niet vol te houden met 30 graden en beneden met 28 is het niet veel beter.G_Dragon schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:16:
Hoever zijn jullie met de game en jullie basis?
Die cave kwam ik recentelijk ook pas achter, daar ook nog RS gevonden. Gister was mijn vriendin nog wel even Grounded aan het spelen op de Xbox en daar ontdekten we een soort van pod met daarin RS en een SCA.B. Deze is het vinden voorbij het lab in de boom, je kan dan verder lopen over de takken en dan zijn er 2 pods te zien, in eentje dus bovenstaande gevonden en bij de ander lukte het niet om in de buurt te komen helaas.
Lijkt op een prima update als dat het is, niet super uitgebreid, maar in ieder geval wat nieuwe locaties om te ontdekken en nieuwe insecten en de bijbehorende resources.G_Dragon schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:16:
[YouTube: GROUNDED Huge Update Revealed!]
Oeh, nieuwe patch binnen een paar dagen. Met een fix voor sommige resources die niet terug kwamen.
https://grounded.obsidian.net/news/grounded/patch-0-1-2
Net alles gesloopt en opnieuw gebouwd oepsLouw Post schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:42:
Oeh, nieuwe patch binnen een paar dagen. Met een fix voor sommige resources die niet terug kwamen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Zat ik ook aan te denken inderdaad, maar ik kon nog wel vooruit met het vieze water en het eten wat je kan vinden in het wild, hopende dat er snel een fix voor zou komen. Gelukkig is er ook redelijk snel een fix voor.G_Dragon schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:04:
[...]
Net alles gesloopt en opnieuw gebouwd oeps
Beetje zonde van het materiaal wat je dan verloren hebt, maar dat valt gelukkig nog te overzien bij een dew collector en mushroom garden. Tenzij je er heel veel hebt?
uh ik had 6 Mushroom Gardens en 3 Dew Collectors, heb nu nog 4 Mushroom Gardens en 2 Dew Collectors. Ben in de tussen tijd ook al gestopt met eten van Mushrooms en overgestapt op Acorn Bits.Louw Post schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:28:
[...]
Zat ik ook aan te denken inderdaad, maar ik kon nog wel vooruit met het vieze water en het eten wat je kan vinden in het wild, hopende dat er snel een fix voor zou komen. Gelukkig is er ook redelijk snel een fix voor.![]()
Beetje zonde van het materiaal wat je dan verloren hebt, maar dat valt gelukkig nog te overzien bij een dew collector en mushroom garden. Tenzij je er heel veel hebt?
Wat is iedereens taktiek met het bouwen van een basis? Mijne is nu nog zonder fundering, maar daardoor konden larven naar binnen walsen (en de boel kapoet maken). Hou bouw je trouwens verdiepingen?
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
Met een trap en dan een plafond (welke ook als vloer fungeert). Je moet even wat gras analyseren om het te unlocken (en weed ook als het goed is)Paxlie schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:14:
Wat is iedereens taktiek met het bouwen van een basis? Mijne is nu nog zonder fundering, maar daardoor konden larven naar binnen walsen (en de boel kapoet maken). Hou bouw je trouwens verdiepingen?
Overigens heb ik zonder foundation en 0.0 last van larven etc. Dus gewoon een basis gebouwd met grasmuren (sommige met raam) en een schuin dak erop gezet. Vervolgens een trap gemaakt, plafond/vloer erin gezet en daar bovenop weer aan het bouwen.
In de savegame met mijn zoon ben ik een enorm hoge trap aan het maken zodat ik een walkway kan maken over de hele map heen.Fase één is helemaal naar de Okatree. Scheelt weer door het gras rennen
Dat is nog best veel ja. Acorn Bits zijn wel top. Wat mij opviel is dat als je 2 soorten eten achter elkaar opeet je dan veel meer gevult raakt dan 2x dezelfde achter elkaar, iemand anders die dat ook gemerkt heeft?G_Dragon schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:46:
[...]
uh ik had 6 Mushroom Gardens en 3 Dew Collectors, heb nu nog 4 Mushroom Gardens en 2 Dew Collectors. Ben in de tussen tijd ook al gestopt met eten van Mushrooms en overgestapt op Acorn Bits.
Ik ben nu bovenop de basebal begonnen, daar kan in ieder geval geen insect vanaf de grond bij. Mijn vriendin is boven op de houten scheiding gaan bouwen rechts van de Oak Tree, daar kunnen ook geen insecten vanaf de grond bij. Zal wel anders zijn als er zometeen meer vliegende insecten komen, maar voor nu is het veilig.Paxlie schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:14:
Tools & Natural Resources nu te vinden in de startpagina van dit topic
Haha ik had liever teveel in mijn eigen basis dan dat ik elke keer mezelf in gevaar moest brengenLouw Post schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:43:
[...]
Dat is nog best veel ja. Acorn Bits zijn wel top. Wat mij opviel is dat als je 2 soorten eten achter elkaar opeet je dan veel meer gevult raakt dan 2x dezelfde achter elkaar, iemand anders die dat ook gemerkt heeft?
[...]
Ik ben nu bovenop de basebal begonnen, daar kan in ieder geval geen insect vanaf de grond bij. Mijn vriendin is boven op de houten scheiding gaan bouwen rechts van de Oak Tree, daar kunnen ook geen insecten vanaf de grond bij. Zal wel anders zijn als er zometeen meer vliegende insecten komen, maar voor nu is het veilig.

:strip_exif()/f/image/V4CGJAZgzzCViXcdRe7SAbXQ.jpg?f=fotoalbum_large)
De update is live
EDIT @uchiha tijntje :
[Streamable: https://streamable.com/t4ibx8]
Daar gaat een Wolf Spider, jammer dat ik op het eind down ging..
/f/image/mqonLDrRLv2kVogTjZfiWr8e.png?f=fotoalbum_large)
We hebben de game preview uitgespeeld, alles gehaald en gezien
[ Voor 40% gewijzigd door G_Dragon op 13-08-2020 22:54 ]
Ja ik denk dat we, met uitzondering van wellicht een enkele RT stash of module, wel echt alles hebben gezien. Wat een enorme leuke game en echt zoveel potentie. Zowel qua building als exploratie. Binnenkort dus nieuwe insects en diving gear!G_Dragon schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:00:
[Afbeelding]
De update is live
EDIT @uchiha tijntje :
[Streamable]
Daar gaat een Wolf Spider, jammer dat ik op het eind down ging..
[Afbeelding]
We hebben de game preview uitgespeeld, alles gehaald en gezien
Echt een pareltje!
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Spelen er nog mensen Grounded?
Het is de laatste tijd erg rustig hier, hoe ziet jullie basis eruit?
Het is de laatste tijd erg rustig hier, hoe ziet jullie basis eruit?
Ik ben lekker aan het wachten tot de 28e... Maar helaas komen er komende weken echt zoveel games uit die ik wil proberen.
Ik was in de tussentijd al wat andere games gaan spelen op m'n Xbox. Ook grotendeels voor het wachten op nieuwe content, maar ook door de hitte, dus ik had geen zin om in de sauna te zitten waar mijn pc staat. (Ik speel in de save van mijn vriendin, vandaar.)
Misschien vandaag weer even spelen, de warmte is grotendeels weg op de bovenverdieping, dus moet te doen zijn.
Misschien vandaag weer even spelen, de warmte is grotendeels weg op de bovenverdieping, dus moet te doen zijn.
Hier al een lijstje van alle bug fixes en changes die in de update van vandaag komen. Is een flinke lijst.
https://grounded.obsidian...gust-content-update-notes
De nieuwe features worden later vandaag pas aangekondigd.
Edit: Zou rond 7 uur 's avonds voor ons uit moeten komen.
[ Voor 16% gewijzigd door Louw Post op 26-08-2020 09:05 ]
Klinkt erg goed! Vanavond alleen naar Tenet, dus wordt denk ik pas vrijdag dat ik het kan spelen...Louw Post schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:21:
Hier al een lijstje van alle bug fixes en changes die in de update van vandaag komen. Is een flinke lijst.![]()
Louw Post schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:21:
Hier al een lijstje van alle bug fixes en changes die in de update van vandaag komen. Is een flinke lijst.![]()
/f/image/RFN0lWkK6twlplHqDja3KcDP.png?f=fotoalbum_large)
Helemaal ready voor de nieuwe update
Nieuwe feautures
NEW FEATURES
- Bird! - Includes new crafting materials and recipes from bird feathers.
- Perk system with 13 unique perks to discover!
- New BURG.L Quest types: Artificer (crafting quests) and Chipsleuth (quests asking you to locate BURG.L chips).
- Added Fence buildings (Sprig and Acorn).
- Added Table buildings (Grass and Clover).
- Added Water Flea ambient insect to flooded biome.
[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 26-08-2020 20:11 ]
Kwam zojuist ook allemaal voetstappen tegen, van regenlaarzen lijkt het. Rondom het begin gebied.
/f/image/vLwFOFMKKtOiXewCFY5RwICo.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/EYwUyFJYkWh9HLjkXodqxFei.png?f=fotoalbum_medium)
Edit: en de vogel zojuist gespot.
/f/image/9SI6gVmhiSWZGaFMnFUZy2RX.png?f=fotoalbum_medium)
Geen idee of de vogel je ook kan aanvallen oid? Lijkt er nu voor de sier rond te vliegen.
De Spider Fang dagger zou beter gemaakt zijn, maar de damage lijkt nu gelijk aan die van de Larva Blade, terwijl de Larva Blade meer kans heeft op stun. Beetje vreemd dat een tier 1 wapen dan nog beter is dan een tier 2.. Of zou de poison van de Spider Fang sterker zijn?
/f/image/vLwFOFMKKtOiXewCFY5RwICo.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/EYwUyFJYkWh9HLjkXodqxFei.png?f=fotoalbum_medium)
Edit: en de vogel zojuist gespot.
/f/image/9SI6gVmhiSWZGaFMnFUZy2RX.png?f=fotoalbum_medium)
Geen idee of de vogel je ook kan aanvallen oid? Lijkt er nu voor de sier rond te vliegen.
De Spider Fang dagger zou beter gemaakt zijn, maar de damage lijkt nu gelijk aan die van de Larva Blade, terwijl de Larva Blade meer kans heeft op stun. Beetje vreemd dat een tier 1 wapen dan nog beter is dan een tier 2.. Of zou de poison van de Spider Fang sterker zijn?
[ Voor 55% gewijzigd door Louw Post op 26-08-2020 21:17 ]
Ook even de nieuwe update getest, jammer dat ze bij mijn basis de map hebben aangepast. Nu staat deze deels in water 
/f/image/VnMdShX9qhuAxE9LVgYpv5zq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RPxEtxKtupsJgnqhF9Y8oI3M.png?f=fotoalbum_large)
De vogel zat direct bij mijn basis , heb erop geschoten maar er gebeurd inderdaad niks
.
Twee nieuwe upgrades
/f/image/VnMdShX9qhuAxE9LVgYpv5zq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RPxEtxKtupsJgnqhF9Y8oI3M.png?f=fotoalbum_large)
De vogel zat direct bij mijn basis , heb erop geschoten maar er gebeurd inderdaad niks
Twee nieuwe upgrades
![]() | ![]() |
Het team achter Grounded heeft openbaar gemaakt waarmee ze bezig zijn. Best leuke dingen komende om naar uit te kijken:
https://grounded.obsidian.net/feature-board
Edit: Haha, had hem net iets na jou gepost zie ik.
https://grounded.obsidian.net/feature-board
Edit: Haha, had hem net iets na jou gepost zie ik.
[ Voor 14% gewijzigd door Louw Post op 28-08-2020 08:50 ]
Was een leuke avond @uchiha tijntje
Wat hebben we een basis neergezet, even wat leuke momenten van de avond.
[Streamable: https://streamable.com/f0vohi]
[Streamable: https://streamable.com/2qqlho]
/f/image/KURbOFHEfPINSkVNj8A55if1.png?f=fotoalbum_large)
[Streamable: https://streamable.com/f0vohi]
[Streamable: https://streamable.com/2qqlho]
/f/image/KURbOFHEfPINSkVNj8A55if1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/6K8Lu3aRQFg10V4WOJ53dYUY.png?f=fotoalbum_large)
Haha, was je dood gegaan op die trampoline?G_Dragon schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:27:
Was een leuke avond @uchiha tijntje
[Streamable]
[Streamable]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zag ik dat nou goed op Reddit, dat je van die veer een bed kan maken?
Ja klopt wij hebben al 2 van die beddenLouw Post schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:22:
[...]
Haha, was je dood gegaan op die trampoline?
Zag ik dat nou goed op Reddit, dat je van die veer een bed kan maken?
Zijn die bedden ook echt te gebruiken om te slapen? Zoals de lean-to.G_Dragon schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:39:
[...]
Ja klopt wij hebben al 2 van die bedden
Hebben precies dezelfde werking, wij zijn gister begonnen aan een mega project pff..Louw Post schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:06:
[...]
Zijn die bedden ook echt te gebruiken om te slapen? Zoals de lean-to.
Nice, zien we binnenkort de screenshots wel.G_Dragon schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:13:
[...]
Hebben precies dezelfde werking, wij zijn gister begonnen aan een mega project pff..
Edit: Ook een lijstje van de mutations, wat ze doen en hoe je ze kan krijgen:
https://guidefall.com/gro...st-how-to-get-every-perk/
Sommige gaan wat tijd in zitten zie ik al wel, vooral voor de hogere tiers.
[ Voor 31% gewijzigd door Louw Post op 29-08-2020 12:42 ]
@uchiha tijntjeLouw Post schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:21:
[...]
Nice, zien we binnenkort de screenshots wel.
Edit: Ook een lijstje van de mutations, wat ze doen en hoe je ze kan krijgen:
https://guidefall.com/gro...st-how-to-get-every-perk/
Sommige gaan wat tijd in zitten zie ik al wel, vooral voor de hogere tiers.
Hier een video hoe je in onze basis komt en wat ik bedoelde met een hele uitdaging op ons hoofd gehaald.
[Streamable: https://streamable.com/aox3e7]
De twee bedden
/f/image/H9AR1EmyCgjApuiKiOckOIJF.png?f=fotoalbum_large)
Het begin staat
/f/image/a0wJTii51U6YCnihyPzjIhsP.png?f=fotoalbum_large)
Leuk dat jullie veel beelden delen, erg leuk om te volgen eigenlijk. Ergens hoop ik dat er een sandbox mode komt, zodat ik lekker een basis kan bouwen. Maar kunt met recht zeggen dat dit één van de verrassingen van dit jaar is eigenlijk.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Het is ook echt de leukste game in tijdenWom schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:08:
Leuk dat jullie veel beelden delen, erg leuk om te volgen eigenlijk. Ergens hoop ik dat er een sandbox mode komt, zodat ik lekker een basis kan bouwen. Maar kunt met recht zeggen dat dit één van de verrassingen van dit jaar is eigenlijk.
Dank je wel! Ben echt jaren niet zo hyped geweest over een spel, Ac: Odyssey was bijv wel ontzettend goed maar bij Grounded is het sterker.Wom schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:08:
Helaas geen nieuwe Xbox halen bij release vanwege een nieuwe woning, maar eind 2021 wil ik die console hebben. Ben echt benieuwd hoe grounded er dan uitziet
Wel een leuke locatie gekozen! Ben benieuwd of dit soort locaties, ver van de grond, in de toekomst ook nog veilig zullen zijn. Met muggen en bijen die eraan komen bijv.G_Dragon schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:26:
[...]
@uchiha tijntje
Hier een video hoe je in onze basis komt en wat ik bedoelde met een hele uitdaging op ons hoofd gehaald.
[Streamable]
De twee bedden
[Afbeelding]
Het begin staat
[Afbeelding]
Dat hopen we welLouw Post schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:10:
[...]
Wel een leuke locatie gekozen! Ben benieuwd of dit soort locaties, ver van de grond, in de toekomst ook nog veilig zullen zijn. Met muggen en bijen die eraan komen bijv.
Gisteravond zijn @uchiha tijntje en ik verder gegaan met onze nieuwe basis, helaas viel de avond in het water door de laatste update. @uchiha tijntje heeft steeds raar beeld en ziet alles door elkaar staan, dit was voor de update geen probleem.
Er begint vorm te komen in onze basis.
/f/image/wFuEgWFN5gX22jEGC7PYbmd2.png?f=fotoalbum_large)
Kampvuur erbij
Er begint vorm te komen in onze basis.
/f/image/wFuEgWFN5gX22jEGC7PYbmd2.png?f=fotoalbum_large)
Kampvuur erbij
/f/image/orZoTJQiJAJ6168le4MM9MwK.png?f=fotoalbum_large)
@uchiha tijntje
- Added Water Flea ambient insect to flooded biome
Haha klopt. We zijn alleen de hoogte ingegaanG_Dragon schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:51:
@uchiha tijntjeDeze hebben we nog niet ondekt!
- Added Water Flea ambient insect to flooded biome
Haha letterlijkuchiha tijntje schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:01:
[...]
Haha klopt. We zijn alleen de hoogte ingegaan
Dat probleem heb ik ook, ik zit dan in de game van m'n vriendin en zie dan chests, dew collectors, etc. op de verkeerde locatie staan. Als ik dan opnieuw de game inkom staat het weer even goed, maar als ik even wegloop en terug kom dan staat het weer op verkeerde plekken. De chests en dew collector zijn echter wel bruikbaar op hun oorspronkelijke plek.G_Dragon schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:02:
Gisteravond zijn @uchiha tijntje en ik verder gegaan met onze nieuwe basis, helaas viel de avond in het water door de laatste update. @uchiha tijntje heeft steeds raar beeld en ziet alles door elkaar staan, dit was voor de update geen probleem.
Coole base trouwens hoor!
De water flea al wel tegengekomen. Was puur toeval omdat hij boven het water aan het zwemmen was. Gaat dus ook nog niet helemaal goed.

Heb je dit al gemeld op hun forum?Louw Post schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:04:
[...]
Dat probleem heb ik ook, ik zit dan in de game van m'n vriendin en zie dan chests, dew collectors, etc. op de verkeerde locatie staan. Als ik dan opnieuw de game inkom staat het weer even goed, maar als ik even wegloop en terug kom dan staat het weer op verkeerde plekken. De chests en dew collector zijn echter wel bruikbaar op hun oorspronkelijke plek.![]()
Coole base trouwens hoor!
De water flea al wel tegengekomen. Was puur toeval omdat hij boven het water aan het zwemmen was. Gaat dus ook nog niet helemaal goed.
@uchiha tijntje wou dit namelijk ook nog doen, weet niet of hij dit inmiddels al heeft gedaan
Wel een erg vervelende bug

Dank je
Ik nog niet, maar volgens mij zie ik het issue in hun tracker staan:G_Dragon schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:07:
[...]
Heb je dit al gemeld op hun forum?
@uchiha tijntje wou dit namelijk ook nog doen, weet niet of hij dit inmiddels al heeft gedaan.
Wel een erg vervelende bugwant je kan samen gewoon niet verder spelen.
Dank je
https://trello.com/b/6JQdnYtM/grounded-issue-tracker
Onderstaande issue heb ik nu ook al 1x gehad:Some multiplayer guests are having sync issues when building.
Sometimes when a guest player in a multiplayer game places a blueprint, it will show that it has been placed differently for the host and the player.
We moesten hier een vorige save even opnieuw laden en als ik dan weer de game in ging was het weer goed. Schrok wel even.Some guests are reset when rejoining host.
When rejoining a host multiplayer game, some guests are finding that their progress is reset and they respawn at the starting point.
Ook de radar (voor raw science, scabs, enz.) werkt voor mij niet meer sinds de update trouwens en die van de host gaat nu ook weer af bij dingen die we al een keer opgepikt hebben.
Verder ben ik op het moment wel een beetje uitgekeken op de game. Vind het nog steeds leuk en ben bezig met een nieuw huisje in een ander deel van de map, maar er mag wel weer nieuw content komen eigenlijk.
Verder een beetje bezig met die mutations, maar sommige gaan wel wat tijd in zitten.
Edit: Wat ik me ook nog afvraag. Ik zag laatst een update dat gas arrows verdwijnen na 1x gebruik, maar nu is dat ook bij de venom arrows. Ik weet niet of dat de bedoeling is? Dat is wel jammer namelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Louw Post op 03-09-2020 10:44 ]
Wat een geweldige tip die tracker!Louw Post schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:42:
[...]
Ik nog niet, maar volgens mij zie ik het issue in hun tracker staan:
https://trello.com/b/6JQdnYtM/grounded-issue-tracker
[...]
Onderstaande issue heb ik nu ook al 1x gehad:
[...]
We moesten hier een vorige save even opnieuw laden en als ik dan weer de game in ging was het weer goed. Schrok wel even.![]()
Ook de radar (voor raw science, scabs, enz.) werkt voor mij niet meer sinds de update trouwens en die van de host gaat nu ook weer af bij dingen die we al een keer opgepikt hebben.
Verder ben ik op het moment wel een beetje uitgekeken op de game. Vind het nog steeds leuk en ben bezig met een nieuw huisje in een ander deel van de map, maar er mag wel weer nieuw content komen eigenlijk.![]()
Verder een beetje bezig met die mutations, maar sommige gaan wel wat tijd in zitten.
Edit: Wat ik me ook nog afvraag. Ik zag laatst een update dat gas arrows verdwijnen na 1x gebruik, maar nu is dat ook bij de venom arrows. Ik weet niet of dat de bedoeling is? Dat is wel jammer namelijk.
Heb hem toegevoegd aan het hoofdtopic en jou als tipgever genoemd
Bij mij werkt die Radar nog wel, alleen is er momenteel niet veel Raw science, scabs, enz. te vinden.
Want hij werkte eerst een hele tijd niet en opeens wel toen ik in de buurt kwam van Raw Science.
Ik heb nog geen Venom Arrows en Gas Arrows gebruikt, alleen nog maar die normale.
Mocht ik ze binnenkort gaan gebruiken dan laat ik het wel even weten.
Ik ben ook veel bezig met die mutations, wat een geweldige toevoeging
Ben zelf met mijn neefje en nichtje ook met Grounded begonnen.
Dikke lol zover
bijna een paar boxen opgeblazen toen mijn nichtje voor het eerst een spin tegenkwam en begon te gillen over de TS 
En onze basis begint al aardig op gang te komen ... Fort Punch-O
Dikke lol zover

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.
Wat wat een gave basis!Hans.Solo schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:38:
Ben zelf met mijn neefje en nichtje ook met Grounded begonnen.
Dikke lol zoverbijna een paar boxen opgeblazen toen mijn nichtje voor het eerst een spin tegenkwam en begon te gillen over de TS
[Afbeelding]
En wat slim gedaan met die druppels water
Perks nu te vinden in hoofdtopic
[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 03-09-2020 13:37 ]
Hoe zou je in zo'n situatie dan wel niet reageren?Ruudox schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:04:
Misschien een topic warning: Niet spelen als je bang bent voor spinnen (vooral in het donker).
ow man ik schrok,.
Maar game speeld wel leuk redelijk standaard survive, maar echt ene heel gaaf stijltje. Ga het zeker meer spelen.
Ik zelf zou helemaal gek worden
:fill(white):strip_exif()/f/image/GjVsYjDTDgKh4g1sjtTlKE55.png?f=user_large)
Blijkbaar vanavond nog een nieuwe update gekomen, met aardig wat fixes. 
https://grounded.obsidian...h-0-2-1-has-been-released
https://grounded.obsidian...h-0-2-1-has-been-released
Ik wil ook verder met deze game. Is het al mogelijk dat ik in de multiplayer verder kan bouwen aan een basis zonder dat een vriend online is en vica versa, momenteel is dat voor mij namelijk een beetje een gamebreaker...
Nee, daar is nog niks aan veranderd. Wat inderdaad wel jammer is.Nol_NL schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 01:28:
Ik wil ook verder met deze game. Is het al mogelijk dat ik in de multiplayer verder kan bouwen aan een basis zonder dat een vriend online is en vica versa, momenteel is dat voor mij namelijk een beetje een gamebreaker...
Hotfix uitgekomen voor de mensen die problemen hebben met het laden van hun save.
https://grounded.obsidian...h-0-2-2-has-been-released
Netjes! Hun houden de boel wel goed in de gatenLouw Post schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:30:
Hotfix uitgekomen voor de mensen die problemen hebben met het laden van hun save.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik al een tijdje niet meer heb gespeeld, @uchiha tijntje en ik wachten op een andere fix
Hebben jullie last van bepaald issue?G_Dragon schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:22:
[...]
Netjes! Hun houden de boel wel goed in de gaten.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik al een tijdje niet meer heb gespeeld, @uchiha tijntje en ik wachten op een andere fix!
Hier is het ook al eventjes geleden dat ik het spel opgestart heb, doe ik toch minder vaak nu ik alles zo'n beetje wel gezien heb. Hopelijk komt er weer een content update aan het eind van de maand (of eerder).
Ja met name degene die de host joint. Ik join meestal en dan is het soms nog wel eens te buggy. Ik zie dan bijvoorbeeld bepaalde objecten gewoon niet op de plek staan waar ze moeten staan. Dan moet ik weer quitten en opnieuw joinen, maar na 5 minuten krijg ik weer hetzelfde gedoe. Als je echter de host bent heb je daar geen last van. Daarnaast hoop ik dat snel ervoor zorgen dat als je iemand joint en die researched bijvoorbeeld een item, of vindt een Sca.B jij dat in je eigen game niet nog een keer hoeft te doen.Louw Post schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:28:
[...]
Hebben jullie last van bepaald issue?
Hier is het ook al eventjes geleden dat ik het spel opgestart heb, doe ik toch minder vaak nu ik alles zo'n beetje wel gezien heb. Hopelijk komt er weer een content update aan het eind van de maand (of eerder).
Herkenbaar ja. Aan het begin was het alleen met de berries, maar nu ook met alles wat ik bouw. Dat is best vervelend.uchiha tijntje schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:07:
[...]
Ja met name degene die de host joint. Ik join meestal en dan is het soms nog wel eens te buggy. Ik zie dan bijvoorbeeld bepaalde objecten gewoon niet op de plek staan waar ze moeten staan. Dan moet ik weer quitten en opnieuw joinen, maar na 5 minuten krijg ik weer hetzelfde gedoe. Als je echter de host bent heb je daar geen last van. Daarnaast hoop ik dat snel ervoor zorgen dat als je iemand joint en die researched bijvoorbeeld een item, of vindt een Sca.B jij dat in je eigen game niet nog een keer hoeft te doen.
En ben het ook eens met het laatste, als je character progress/inventory/etc. op een of andere manier opgeslagen zou kunnen worden zou dat erg top zijn.
Zijn er nog mensen die dit dagelijks spelen?
Hier ligt het al meer dan een week stil @uchiha tijntje
Ik zit eigenlijk te wachten op de full game met meer storyline en gebieden om te ontdekkenG_Dragon schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:16:
Zijn er nog mensen die dit dagelijks spelen?
Hij komt toch pas ergens in 2021 officieel pas uit?uchiha tijntje schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:37:
[...]
Ik zit eigenlijk te wachten op de full game met meer storyline en gebieden om te ontdekkenEn achievements
Tot die tijd houden we toch die early access?
Ja klopt, die early acces blijft volgens mijG_Dragon schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:56:
[...]
Hij komt toch pas ergens in 2021 officieel pas uit?
Tot die tijd houden we toch die early access?
mee eens, laat die Full game maar komen.uchiha tijntje schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:04:
[...]
Ja klopt, die early acces blijft volgens mij. Ben alleen wel iemand die graag zijn tanden in 1 game zet en hem dan ook volledig wil uitspelen, wat we tot nu toe gedaan hebben. Dus wat mij betreft kan die fullgame niet snel genoeg komen.
Ben zelf ook ontzettend veel bezig met F1 2020, My team is zeer verslavend.
Maar ik zou onze basis graag nog af willen bouwen wanneer jij geen last meer hebt van de bug.
Ben ook wel toe aan de full game haha. Ik ben benieuwd of er eind deze maand weer een content update zal zijn, maar daar ben je dan ook maar eventjes zoet mee gok ik.
Nieuwe content update vandaag.
https://grounded.obsidian...mber-content-update-notes
Wordt het weer eens tijd om de game op te starten vanavond.
Edit: ik zie volgens mij geen fix voor de bug van spullen die niet op juiste plaats staan in multiplayer.

https://grounded.obsidian...mber-content-update-notes
Wordt het weer eens tijd om de game op te starten vanavond.
Edit: ik zie volgens mij geen fix voor de bug van spullen die niet op juiste plaats staan in multiplayer.
[ Voor 23% gewijzigd door Louw Post op 30-09-2020 12:34 ]
Als aanvulling op @Louw Post
Ik blijf het een van de leukste verrassingen vinden van het jaar.
Weer een update. Meer een hotfix voor de crashes denk ik.
https://grounded.obsidian...h-0-3-1-has-been-released
Oeh! @uchiha tijntjeLouw Post schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:23:
Weer een update. Meer een hotfix voor de crashes denk ik.
Nog meer fixes.
https://grounded.obsidian...h-0-3-2-has-been-released
Ik heb het in de tussentijd niet meer gespeeld, maar tot zover heb ik volgens mij nog geen fix gezien voor het probleem dat objecten op de verkeerde plaats staan in multiplayer?
https://grounded.obsidian...h-0-3-2-has-been-released
Ik heb het in de tussentijd niet meer gespeeld, maar tot zover heb ik volgens mij nog geen fix gezien voor het probleem dat objecten op de verkeerde plaats staan in multiplayer?
Grounded wordt geoptimaliseerd voor de Series X 
https://news.xbox.com/en-...__twitter_impression=true
https://news.xbox.com/en-...__twitter_impression=true
Ook weer een nieuwe patch met een paar fixes:
https://grounded.obsidian...h-0-3-3-has-been-released
Sinds het alweer bijna het einde van de maand is ben ik benieuwd of er weer wat nieuwe dingen gaan komen. Voor nu verveel ik me een beetje in het spel en heb ik het niet echt meer gespeeld sinds voor de laatste content update volgens mij. Dus heb dan nog wat extra liggen om te proberen en te ontdekken.
Sinds het alweer bijna het einde van de maand is ben ik benieuwd of er weer wat nieuwe dingen gaan komen. Voor nu verveel ik me een beetje in het spel en heb ik het niet echt meer gespeeld sinds voor de laatste content update volgens mij. Dus heb dan nog wat extra liggen om te proberen en te ontdekken.
@uchiha tijntje en ik hebben ook al een maand niet meer gespeeld, waren beide even gestopt vanwege die bug. Ik denk dat het binnenkort wel weer even tijd word om het op te pakkenLouw Post schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:36:
Ook weer een nieuwe patch met een paar fixes:
Ben benieuwd wat er allemaal bij is gekomen!
[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 20-10-2020 09:39 ]
Blijkbaar geen update voor deze maand, maar wel een flinke in november!
https://www.windowscentra...d-november-content-update
Ziet er goed uit en hopelijk houd het je wat langer bezig in de game.
My god.. wat een update!Louw Post schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:37:
Blijkbaar geen update voor deze maand, maar wel een flinke in november!
Wat is dit toch een heerlijke game die ik al veel te lang niet meer heb gespeeld en straks door assassins creed Valhalla ook eerst nog links laat liggen, maar dit pareltje gaan we nog vele jaren plezier van hebben
Daar ben ik ook een beetje bang voor inderdaad. Dan krijg je zometeen een flinke content update, maar dan heb ik zelf al Dirt 5 en Cyberpunk 2077 klaar liggen.G_Dragon schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:06:
[...]
My god.. wat een update!
Wat is dit toch een heerlijke game die ik al veel te lang niet meer heb gespeeld en straks door assassins creed Valhalla ook eerst nog links laat liggen, maar dit pareltje gaan we nog vele jaren plezier van hebben![]()
@uchiha tijntje

Ach, anders heb ik er waarschijnlijk mooi de tijd voor als ik rond kerst vrij neem.
Ik stel voor om het in december te gaan spelen
Dan is mijn gamekamer ready en mijn nieuwe tv geinstalleerd
Afgelopen weekend voor het eerst Grounded gespeeld, echt een super leuke game waar je heel veel kan ontdekken en je af en toe helemaal verrot schrikt (tenminste die grote spinnen kunnen af en toe zomaar voor je staan en vind dat best intimiderend
).
Heb alleen een vraag omtrent het hosten van de server, nu is het zo dat afgelopen weekend heb ik de savegame aangemaakt en het lijkt er op dat mijn vrienden nu niet verder kunnen spelen in die wereld als ik de game niet begin. Doen wij wat verkeerd of is dit "by design"?
Best balen als het niet anders kan, want laat ik nou net degene zijn die niet zo vaak game vergeleken met mijn vrienden dus grote kans dat wij opnieuw moeten (niet dat dat erg is want er is nog genoeg te doen
)
Heb alleen een vraag omtrent het hosten van de server, nu is het zo dat afgelopen weekend heb ik de savegame aangemaakt en het lijkt er op dat mijn vrienden nu niet verder kunnen spelen in die wereld als ik de game niet begin. Doen wij wat verkeerd of is dit "by design"?
Best balen als het niet anders kan, want laat ik nou net degene zijn die niet zo vaak game vergeleken met mijn vrienden dus grote kans dat wij opnieuw moeten (niet dat dat erg is want er is nog genoeg te doen
PS/XBL: Nogne
Dit is by design. Jij slaat het op, jij bent de host, alleen jij kan dus verder gaan met die specifieke save (al dan niet alleen). Ik denk dat dit gedaan is ivm version control van de save zelf.Nogne schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:19:
Afgelopen weekend voor het eerst Grounded gespeeld, echt een super leuke game waar je heel veel kan ontdekken en je af en toe helemaal verrot schrikt (tenminste die grote spinnen kunnen af en toe zomaar voor je staan en vind dat best intimiderend).
Best balen als het niet anders kan, want laat ik nou net degene zijn die niet zo vaak game vergeleken met mijn vrienden dus grote kans dat wij opnieuw moeten (niet dat dat erg is want er is nog genoeg te doen)
Bedankt voor het bevestigen, we hadden al zo'n vermoeden toen wij gisteren avond verder wilde gaan. Dan zit er niks anders op om opnieuw te beginnen, misschien maar goed ook want ons huidige kamp staat op een totaal niet taktische locatieNotna schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:27:
[...]
Dit is by design. Jij slaat het op, jij bent de host, alleen jij kan dus verder gaan met die specifieke save (al dan niet alleen). Ik denk dat dit gedaan is ivm version control van de save zelf.

Mijn eerste serieuze huis

Zou dit veilig zijn voor spinnen? Mijn andere basis regelmatig bezoek van wespen en muggen
:strip_exif()/f/image/53u2AarjvZT1zblfRBHQlLOn.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit mijn basis verderop bij dat labatorium in de boom

Zou dit veilig zijn voor spinnen? Mijn andere basis regelmatig bezoek van wespen en muggen
:strip_exif()/f/image/53u2AarjvZT1zblfRBHQlLOn.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 46% gewijzigd door Amdwarrior op 17-05-2021 19:36 ]
Leuke creatie!Amdwarrior schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:33:
Mijn eerste serieuze huis
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Sinds de release met die bijen en muggen heb ik niet heel veel meer gespeeld. Maar volgens mij zitten die muggen vooral bij het water en doen die bijen weinig kwaads als je ze met rust laat
Thx tweede huis zit dus naast dat meer vol enge beesten vooral in het donker maar volgens mij muggen wel agressief.uchiha tijntje schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:51:
[...]
Leuke creatie!![]()
Sinds de release met die bijen en muggen heb ik niet heel veel meer gespeeld. Maar volgens mij zitten die muggen vooral bij het water en doen die bijen weinig kwaads als je ze met rust laat.
Plus irritante helikopter geluid
Weer samen met @uchiha tijntje begonnen aan een groot project na lange tijd geen Grounded te hebben gespeeld
Wat voor game modus zou je dan graag zien? Ben zelf pas net begonnen met deze game dus voor mij zit er nu nog wel genoeg in dus ben wel benieuwd wat je zou graag zien.Amdwarrior schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:32:
Komen er ook andere game modes in het spel?
basis verdedigen tegen hordes lijkt mij wel watNogne schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:27:
[...]
Wat voor game modus zou je dan graag zien? Ben zelf pas net begonnen met deze game dus voor mij zit er nu nog wel genoeg in dus ben wel benieuwd wat je zou graag zien.

Ik heb niets gelezen over andere game modi. Maar een soort horde mode is wel een grappige gedachte.
Alleen hoeft er maar 1 wolf spider in je basis te komen en je bent gewoon klaar
Wat een motherfucker is dat zeg. Met name zijn poison attacks zijn gewoon echt killing.
Alleen hoeft er maar 1 wolf spider in je basis te komen en je bent gewoon klaar
Even een vraagje van @uchiha tijntje en mij, we zijn momenteel bezig met een mega project en deze gaat nog wel even duren. Maar als deze straks af is, zouden we een Tweakers Open Avond willen houden zodat jullie de server kunnen komen bekijken.
Zijn hiervoor geïntresseerden?
Sneak Preview;
Zijn hiervoor geïntresseerden?
Sneak Preview;
![]() |
Haha dat ziet er zeker tof uit, ik ben wel geïnteresseerd in een open avond.
Kan je eigenlijk met meer dan 4 mensen in je server zitten of is 4 de max?
De max is volgens mij vierNogne schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:26:
Haha dat ziet er zeker tof uit, ik ben wel geïnteresseerd in een open avond.
Ik zie dat je het regelmatig speelt. Heb je het onderwatergedeelte al ontdekt?
Ja speel het nu net een week. Het bevalt me steeds meer en meer. Ben een map begonnen met mijn SoT crew en wij hebben ons op het begin gefocust op een goed basis kamp zodat eten/drinken geen probleem meer is en ben gisteren avond bezig geweest in de heg, dat is echt super indrukwekkend gedaan.uchiha tijntje schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 11:57:
[...]
De max is volgens mij vier.
Ik zie dat je het regelmatig speelt. Heb je het onderwatergedeelte al ontdekt?Of het gedeelte in de heg? Zijn echt toffe dingen om te doen
Onderwater wereld ben ik nog niet aan begonnen, ben nu steeds op zoek naar die kraai want heb een veer van hem nodig voor me quest. Kan die kraai steeds wel vinden maar hij laat maar geen veer vallen
Die kraai laat volgens mij vaak wat veren vallen onder een van die laserinstallaties” waar die vaak op zit. Of anders bij de heg helemaal aan de zijkant waar zo’n waterfonteintje staat voor vogelsNogne schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:35:
[...]
Ja speel het nu net een week. Het bevalt me steeds meer en meer. Ben een map begonnen met mijn SoT crew en wij hebben ons op het begin gefocust op een goed basis kamp zodat eten/drinken geen probleem meer is en ben gisteren avond bezig geweest in de heg, dat is echt super indrukwekkend gedaan.
Onderwater wereld ben ik nog niet aan begonnen, ben nu steeds op zoek naar die kraai want heb een veer van hem nodig voor me quest. Kan die kraai steeds wel vinden maar hij laat maar geen veer vallen
Na uren bouwen en weer afbreken (klopte er iets niet) mijn transport hub klaar voor grote afstanden grondstoffen te vervoeren

Ziet er goed uit!Amdwarrior schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 00:16:
Na uren bouwen en weer afbreken (klopte er iets niet) mijn transport hub klaar voor grote afstanden grondstoffen te vervoeren
[Afbeelding]
Hoe vinden we de nieuwe update mede-tweakers?!
Gisteren nog even gespeeld met @uchiha tijntje en gelijk 15 van de 20 Achievements gehaald. We blijven ons beide telkens weer verbazen hoe ontwijs mooi deze game is, we zeggen het ook telkens weer tegen elkaar
. Sinds de updates lopen er volgens mij wel meer vijanden rond, maar dat weet ik niet zeker
Gisteren nog even gespeeld met @uchiha tijntje en gelijk 15 van de 20 Achievements gehaald. We blijven ons beide telkens weer verbazen hoe ontwijs mooi deze game is, we zeggen het ook telkens weer tegen elkaar

Ik zag dat je bij het online gedeelte nu gebruik kan maken van een password. Betekent dit dat andere verder kunnen bouwen aan een basis, terwijl ik zelf offline ben ?
Die zit er al heel lang in. Maar goeie raag was ik ook benieuwd naarNol_NL schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:41:
Ik zag dat je bij het online gedeelte nu gebruik kan maken van een password. Betekent dit dat andere verder kunnen bouwen aan een basis, terwijl ik zelf offline ben ?
Mint wapen nu minder goed 1 slag gelijk je stamia leeg , opzich wel goed want wapen was vet overpowerdG_Dragon schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:43:
Hoe vinden we de nieuwe update mede-tweakers?!
Gisteren nog even gespeeld met @uchiha tijntje en gelijk 15 van de 20 Achievements gehaald. We blijven ons beide telkens weer verbazen hoe ontwijs mooi deze game is, we zeggen het ook telkens weer tegen elkaar. Sinds de updates lopen er volgens mij wel meer vijanden rond, maar dat weet ik niet zeker