Gezien het gevoelige onderwerp denk ik dat een discussie hierover op z'n plaats is.
De stelling lijkt me duidelijk: Wanneer is het gerechtvaardigd dat admin's in DM's kijken?
Poll: Wanneer mag een admin in de DM's kijken?
• Alleen in zeer specifieke gevallen
• Naar eigen inzicht, maar wel na overleg
• Wanneer hij/zij maar wil
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Zoals het gros van jullie weet staat er onder elke pagina binnen de DM's de volgende tekst:
Ook de algemene voorwaarden zijn behoorlijk duidelijk:
:strip_exif()/f/image/VcEpLOmW6t2MJPoukei8G0Pu.jpg?f=fotoalbum_large)
voor meer achtergrond informatie omtrent bovenstaande raad ik aan deze post te bekijken en dit topic te lezen
Verder ben ik hierover in beklag gegaan bij bemiddelaar@tweakers.net en is hun conclusie dat het bekijken van de DM's een "weliswaar ietwat magere, gegronde reden." was. Daarnaast wordt er gesteld dat er door de publieke reactie van @Orion84 mogelijk een verkeerd beeld is ontstaan en dat het qua communicatie beter had gekund.
Je zou verwachten dat er dus enkel in specifieke gevallen in DM's gekeken wordt en dit eventueel voorafgaand aan overleg (met het team) gaat. Om de eenvoudige reden dit zo objectief mogelijk te houden en iedere vorm van nieuwsgierigheid (door een admin) te beperken. Daarnaast lijkt het me volkomen logisch dat wanneer er dan in DM's gekeken wordt enig detail absoluut niet openbaar wordt gemaakt.
Gezien de reacties van verschillende users was men absoluut niet bekend met feit dat er actief wordt gekeken in DM's. Men dacht (terecht?) dat dit enkel in specifieke gevallen gedaan werd. Het is logisch dat zo'n tekst juridisch wordt opgenomen, echter gezien de inbreuk van de privacy hoort dit aan strikte regels gebonden te zijn.
De stelling lijkt me duidelijk: Wanneer is het gerechtvaardigd dat admin's in DM's kijken?
Poll: Wanneer mag een admin in de DM's kijken?
• Alleen in zeer specifieke gevallen
• Naar eigen inzicht, maar wel na overleg
• Wanneer hij/zij maar wil
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Zoals het gros van jullie weet staat er onder elke pagina binnen de DM's de volgende tekst:
Logisch, want in specifieke gevallen (denk aan: beledigingen, pestgedrag, oplichting via V&A, etc.) wil je als admin hier gewoon in kunnen kijken.Alle berichten die je verstuurt en ontvangt blijven bewaard op de servers van Tweakers en kunnen worden ingezien door de crew van Tweakers indien dit noodzakelijk geacht wordt. Spam of anderszins ongewenste berichten kan je hier melden.
Ook de algemene voorwaarden zijn behoorlijk duidelijk:
De vraag is echter of je als admin ook voor andere zaken in DM's mag kijken, laat staan bepaalde details publiekelijk (als reactie) in een topic te plaatsen?Direct Messages
Tweakers.net biedt Direct Messages (kortweg: DM) aan, een systeem waarmee geregistreerde bezoekers elkaar via de website rechtstreeks een berichtje kunnen sturen. Direct Messages zijn in basis zichtbaar voor de geadresseerde(n) in de DM-discussie.
Alle deelnemers hebben ook de mogelijkheid om nieuwe deelnemers aan de DM-discussie toe te voegen, waarmee de volledige berichtenreeks ook voor de nieuwe deelnemer zichtbaar wordt. Er kunnen maximaal 10 deelnemers aan een DM-discussie worden toegevoegd.
Berichten worden, net als de gewone forumdiscussies, ongecodeerd op onze servers opgeslagen. Bij misbruik van het DM-systeem of vermoeden van ongewenste activiteiten (bijvoorbeeld: spam, bedreiging, oplichting, enz). kan een selecte groep beheerders van Tweakers.net de betreffende DM boxen inzien.
:strip_exif()/f/image/VcEpLOmW6t2MJPoukei8G0Pu.jpg?f=fotoalbum_large)
voor meer achtergrond informatie omtrent bovenstaande raad ik aan deze post te bekijken en dit topic te lezen
Verder ben ik hierover in beklag gegaan bij bemiddelaar@tweakers.net en is hun conclusie dat het bekijken van de DM's een "weliswaar ietwat magere, gegronde reden." was. Daarnaast wordt er gesteld dat er door de publieke reactie van @Orion84 mogelijk een verkeerd beeld is ontstaan en dat het qua communicatie beter had gekund.
Je zou verwachten dat er dus enkel in specifieke gevallen in DM's gekeken wordt en dit eventueel voorafgaand aan overleg (met het team) gaat. Om de eenvoudige reden dit zo objectief mogelijk te houden en iedere vorm van nieuwsgierigheid (door een admin) te beperken. Daarnaast lijkt het me volkomen logisch dat wanneer er dan in DM's gekeken wordt enig detail absoluut niet openbaar wordt gemaakt.
Gezien de reacties van verschillende users was men absoluut niet bekend met feit dat er actief wordt gekeken in DM's. Men dacht (terecht?) dat dit enkel in specifieke gevallen gedaan werd. Het is logisch dat zo'n tekst juridisch wordt opgenomen, echter gezien de inbreuk van de privacy hoort dit aan strikte regels gebonden te zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door MazeWing op 29-07-2020 10:58 ]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y