nieuwe kozijnen, rolluiken aan het nieuwe kozijn gemonteerd

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:01
MLLL schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 10:21:
[...]

Dat stukje rubber zit in de flens van het kozijn gemonteerd, niet iets wat je er zelf ff op flanst.

Dat het multiplex garantieplex dient te zijn lijkt mij vrij logisch, maar dat terzijde.
Dat stelkozijn zit ook een stuk rubber op zodat er geen water in kan lopen. Daar valt die lap van het kozijn met aanslag weer overheen.

Wat betreft garantie multiplex, vertel dat aan de kozijnboer die in zijn laatste jaar voor faillissement nog even wat kosten kon besparen :X.
Maar ook garantie multiplex heeft niet het eeuwige leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
_JGC_ schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 09:07:
Die spouwlatten zitten tussen de spouw geklemd. Je kunststof kozijnen zitten daar met dikke schroeven weer aan vast. Verder is alle loze ruimte opgevuld met pur en kit. Zelfs al zou de pur en kit gaan scheuren waardoor je tocht problemen krijgt, dan nog kan dat kozijn er niet uitvallen.

Overigens zal die pur niet snel scheuren als ze de juiste soort gebruiken (flexpur).

Edit:
Stelkozijn is wel degelijker overigens, maar geeft ook geen garantie. Hierboven noemt iemand al 18mm multiplex met een stukje rubber. Sommige bedrijven doen dat idd: goedkope multiplex in stroken zagen, rubbertje erover en over 10 jaar als de klant geen garantie meer heeft zijn de stelkozijnen weggerot en kiert en tocht alles.
Stelkozijnen maak je van watervast verlijmd multiplex, of beter nog, koop je kant en klaar van kunststof.
Dikke schroeven ? ik noem ze niet dik 4mm x 60mm/80mm en die spouwlatten zijn niet "geklemd" .. die zweven los 1 van de kozijnen zat daar 4cm tussen ..

Als ik toen wist wat ik nu weet .. had ik ze linia recta weggestuurd ..

Erhm kunstof stellatten oid gaat er ook komen ...

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 93986

vso schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:42:
[...]

Dikke schroeven ? ik noem ze niet dik 4mm x 60mm/80mm en die spouwlatten zijn niet "geklemd" .. die zweven los 1 van de kozijnen zat daar 4cm tussen ..

Als ik toen wist wat ik nu weet .. had ik ze linia recta weggestuurd ..

Erhm kunstof stellatten oid gaat er ook komen ...
Als je straks de dikte van de schroeven gaat bekritiseren van de installateur dan weet ik nu al welke richting het gesprek op gaat.

Haal eens diep adem zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
@vso Je hebt nu kozijnen voor stompe montage, daar kan je geen stelkozijn bij gebruiken want je mist de aanslag met rubber flap. Misschien kan je die erop klikken net zoals je profiel boven, maar mooi is dat niet.

Als het bedrijf garantie geeft en de juiste pur gebruikt gaan die kozijnen nergens heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
@Anoniem: 93986 ik DIY genoeg om schroefmaten te weten/zien .. 4mm vind ik niet dik, dat is een mening.
_JGC_ schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:51:
@vso Je hebt nu kozijnen voor stompe montage, daar kan je geen stelkozijn bij gebruiken want je mist de aanslag met rubber flap. Misschien kan je die erop klikken net zoals je profiel boven, maar mooi is dat niet.

Als het bedrijf garantie geeft en de juiste pur gebruikt gaan die kozijnen nergens heen.
Ik heb geen kozijnen voor stompe montage, zie 1ste foto van de OP, het is opdek.

laten we eerst over goeie & nette montage praten
- door het kozijn heen boren vind ik niet wensenlijk
- rolluikrails op/door het kozijn vind ik niet de bedoeling
- geen stelkozijn gebruiken is niet gewenst.
- compriband blootstellen aan UV licht (1cm+) is niet de bedoeling.

Met garantie/schadevergoeding(en) verhelp je geen persoonlijk leed

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Als je kozijnen met aanslag hebt en dan zonder stelkozijn vind ik die 4cm die je eerder noemde geen wonder... Dan mag de kozijnboer alles er weer uit schroeven en snijden en dan opnieuw.

Stelkozijn schroef je aan de spouwlat en in de binnenste steen, daar leg je het kozijn in, klem je vast en schroef je vervolgens vast in het stelkozijn. Dan de boel afpurren en afwerken.

In één van je foto's vind ik het kozijn vrij slank voor profiel met aanslag en lijkt die zwarte rand op compriband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
_JGC_ schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:59:
Als je kozijnen met aanslag hebt en dan zonder stelkozijn vind ik die 4cm die je eerder noemde geen wonder... Dan mag de kozijnboer alles er weer uit schroeven en snijden en dan opnieuw.

Stelkozijn schroef je aan de spouwlat en in de binnenste steen, daar leg je het kozijn in, klem je vast en schroef je vervolgens vast in het stelkozijn. Dan de boel afpurren en afwerken.

In één van je foto's vind ik het kozijn vrij slank voor profiel met aanslag en lijkt die zwarte rand op compriband.
Dank voor je uitleg,

Klopt dit is een ander locatie/kozijn en als we het over de zelfde foto hebben is dat inderdaad compriband :)

Met of zonder aanslag, eruitschroeven/snijden lijkt mij de enige optie.

Als het niet wegens de spouwlat situatie is, dan is het wel wegens de verdwenen isolatie (wegens doorboren), kozijn niet waterpas kunnen we ook nog aanvoeren.. en afwerking is ook om te huilen.
zeg dat je grofweg 8.000 voor 3 kozijnen betaald van A-Z

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:12

JME

zeg maar Jamie

Het doorboren doet niets met de isolatie, de kozijnen zijn toch al niet luchtdicht. Zie ook de afwateringssleuven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
JME schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 15:16:
Het doorboren doet niets met de isolatie, de kozijnen zijn toch al niet luchtdicht. Zie ook de afwateringssleuven.
ik denk dat je het 1 en ander met elkaar verwart, bijvoorbeeld als er water afvoer is waarom zou dat over de hele breedte zijn ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:11

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

vso schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:54:
[...]

ik denk dat je het 1 en ander met elkaar verwart, bijvoorbeeld als er water afvoer is waarom zou dat over de hele breedte zijn ?
Normaal bij elke ruit zitten er onderaan 2 gaten, net zoals bij elke vleugel zitten er 2. (Zelfs bovenaan zouden er gaten moeten zitten, dit voor de capillaire werking)

Dus ja, uw raam zit standaard al vol gaten en sleuven.

Edit; ik hoor u zeggen "pur is geen lijm"
In België worden er heelder huizen gezet met pur, ipv mortel tussen de voegen is het een laag (constructie)pur.

[ Voor 14% gewijzigd door Jellabie op 02-08-2020 17:30 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:12

JME

zeg maar Jamie

Heb de indruk dat TS vrij selectief leest. Ben blij dat ik zijn aannemer niet ben :+
Trek me verder terug uit dit topic. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:39

MLLL

Palm Treo 650

JME schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:45:
Heb de indruk dat TS vrij selectief leest. Ben blij dat ik zijn aannemer niet ben :+
Trek me verder terug uit dit topic. Succes ermee.
Inderdaad , er zal vast wel aan mankeren maar dat valt relatief makkelijk op te lossen.
Voorbeeldje is dat kozijn waarbij de gemetselde muur schots en scheef is, beter dan het nu is wordt het niet, je kunt niet zomaar gaan schaven aan een kunststof kozijn.

Krijg meer het het idee dat de factuur niet volledig betaald hoeft worden, correct me if I am wrong.

Het lijkt nu zoeken om het zoeken.

Die aftimmering aan de binnenkant had beter gemoeten, daar ben ik het wel mee eens .
Voor de rest kan k het zover ik kan zien het werk er goed uit. Het zijn nieuwe kozijnen in bestaand werk dat wordt nooit een 10.

Tot zover mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
@Jellabie tja ik weet dat er purschuim achtige lijmen bestaan wil nog wel eens gebruikt worden in de tuin om een rand op te "metselen" zonder voeg oid ..

Laten we zeggen dat ik deze bouwmethode niet waardeer .. ik wil graag een constructief goed geisoleerd huis hebben zonder zorgen (zie hieronder) paar "vaklui" resultaten ..
MLLL schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:08:
[...]

Inderdaad , er zal vast wel aan mankeren maar dat valt relatief makkelijk op te lossen.
Voorbeeldje is dat kozijn waarbij de gemetselde muur schots en scheef is, beter dan het nu is wordt het niet, je kunt niet zomaar gaan schaven aan een kunststof kozijn.

Krijg meer het het idee dat de factuur niet volledig betaald hoeft worden, correct me if I am wrong.

Het lijkt nu zoeken om het zoeken.

Die aftimmering aan de binnenkant had beter gemoeten, daar ben ik het wel mee eens .
Voor de rest kan k het zover ik kan zien het werk er goed uit. Het zijn nieuwe kozijnen in bestaand werk dat wordt nooit een 10.

Tot zover mijn mening.
toon volledige bericht
De binnen muur is beton, hierin zijn de kozijnen gezet .. spouwlatten erop gespijkerd en later is de stenen muur eromheen gemetseld.. Dit kan je afleiden aan het feit dat de spijkers van uit de spouw (kop) spouwlat en de "voorheen" houten kozijnen waren gespijkerd. Houten kozijn was 11cm nieuwe kunstof kozijn 9cm

Ook de stenen bevatten een inkeping waar ze net over het kozijn vallen.

maar foto's zeggen meer dan woorden -->

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MaUY8pn.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EwXP6N4.png
linker bovenhoek (binnen) let op de extra zaagsnede(s) het zijn geen "pen" streepjes

zelfde hoek na het kitten
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hRJ2cD5.png

[ Voor 10% gewijzigd door vso op 02-08-2020 22:35 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Ik blijf erbij die aftimmering op de tweede foto had beter gekund.

Voor de rest is het spijkers op laag water zoeken, die spouwlat zit er talloze jaren in en ziet er nog prima uit waarom zou die niet nog talloze jaren kunnen functioneren?

Praat met de aannemer ,vertel hem wat jij vindt wat beter kan,laat hem datgene oplossen en sluit het af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Afwerking is idd maar zo zo, op zijn minst gezegd. maar ik zou de nieuwe raam ook zo vast gezet hebben. Die gaat nergens heen.

Vergeet ook even het puntje niet dat je een renovatie doet en geen nieuwbouw.

[ Voor 24% gewijzigd door Jellabie op 02-08-2020 22:41 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
@MLLL & @Jellabie stel dat materiaal kosten 500,- voor 1 raam (exclusief rolluik) .. wat verwacht je dan voor 2.000 euro ?

Erbij moet ik zeggen dat ik weet niet de prijs per raam ik heb een totaal offerte gehad, en "teveel' betalen vind ik niet erg als er echt van A-Z ontzorging is, vak werk geleverd word met kwalitatieve goeie materialen.

Maar dit soort afgeraffeld, haastig werk verwacht ik niet dat zijn jullie als ik het zo begrijp wel met me eens toch ?

En ja jullie hebben gelijk dat ik pissed-off ben, spijkers op laag water zoek etc.. betaal er heftig voor dan mag ik verwachten dat het in 1 keer goed zit.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

vso schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:44:

En ja jullie hebben gelijk dat ik pissed-off ben, spijkers op laag water zoek etc.. betaal er heftig voor dan mag ik verwachten dat het in 1 keer goed zit.
Dat ben ik absoluut met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Om even terug te vallen over de schroefgaten in uw raam van de rolluik, dit is een nieuwe raam van bij ons, er zitten al tig schroeven daar de kamers om het ijzeren profiel in de raam vast te houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qW5mPSFXyOtJb7m_57aRhQxbhXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jW6alNcHoyl77qqoeSwDMxwW.jpg?f=fotoalbum_large

De Nederbelg !

Pagina: 1 2 Laatste