@
Jellabie tja ik weet dat er purschuim achtige lijmen bestaan wil nog wel eens gebruikt worden in de tuin om een rand op te "metselen" zonder voeg oid ..
Laten we zeggen dat ik deze bouwmethode niet waardeer .. ik wil graag een constructief goed geisoleerd huis hebben zonder zorgen (zie hieronder) paar "vaklui" resultaten ..
MLLL schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:08:
[...]
Inderdaad , er zal vast wel aan mankeren maar dat valt relatief makkelijk op te lossen.
Voorbeeldje is dat kozijn waarbij de gemetselde muur schots en scheef is, beter dan het nu is wordt het niet, je kunt niet zomaar gaan schaven aan een kunststof kozijn.
Krijg meer het het idee dat de factuur niet volledig betaald hoeft worden, correct me if I am wrong.
Het lijkt nu zoeken om het zoeken.
Die aftimmering aan de binnenkant had beter gemoeten, daar ben ik het wel mee eens .
Voor de rest kan k het zover ik kan zien het werk er goed uit. Het zijn nieuwe kozijnen in bestaand werk dat wordt nooit een 10.
Tot zover mijn mening.
toon volledige bericht
De binnen muur is beton, hierin zijn de kozijnen gezet .. spouwlatten erop gespijkerd en later is de stenen muur eromheen gemetseld.. Dit kan je afleiden aan het feit dat de spijkers van uit de spouw (kop) spouwlat en de "voorheen" houten kozijnen waren gespijkerd. Houten kozijn was 11cm nieuwe kunstof kozijn 9cm
Ook de stenen bevatten een inkeping waar ze net over het kozijn vallen.
maar foto's zeggen meer dan woorden -->

linker bovenhoek (binnen) let op de extra zaagsnede(s) het zijn geen "pen" streepjes
zelfde hoek na het kitten
[
Voor 10% gewijzigd door
vso op 02-08-2020 22:35
]