Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomisma
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-08-2021
ucsdcom schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 11:46:
[...]

Die cap bij 5g snap ik ook niet. De snelheidswinst op 5g is al minimaal op de meeste opstelpunten voor de onbegrensde T-Mobile abonnees. Sterker nog: 4g is regelmatig sneller.

Dat Tele2 zelfs unlimited klanten laat bijbetalen (gratis 5g bij T-Mobile) en dan nog vasthoud aan de snelheids cap van 4g is op zijn minst erg merkwaardig te noemen. Je krijgt dan wel 5g geleverd voor je geld, maar je verwacht natuurlijk meer snelheid te krijgen daardoor.
Komt natuurlijk door de overname. Ze proberen de abonnementen gelijk te trekken. Na een aantal jaar Tele2 wordt het voor mij langzaam tijd om over te stappen naar T-Mobile of KPN.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 12:48
5g is er in mijn beleving sowieso niet.
Ik kan me de hype dan ook niet zo volgen.

We zitten te wachten op een. Frequentie veiling eind 2022...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-05 14:52
Wat ik wel interessant vind is dat mijn uploadsnelheid de laatste tijd zo raar hoog is bij Tele2. Bij Ziggo loopt iedereen te klagen over de uploadsnelheid, en terecht. Maar bij Tele2 heb ik de laatste tijd over 4G een veel hogere up- dan downloadsnelheid. Ik haal regelmatig 25-40 mbps upload terwijl download tussen de 12 en 25 ligt. Hoe is dat eigenlijk mogelijk dat mijn upload zoveel hoger is dan mijn download?

[ Voor 6% gewijzigd door TheVivaldi op 04-09-2021 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De jong2
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-10-2021
Twijfel tussen een iphone 13 en een s21 met tele 2 unlimited data. Iemand hier die weet of de automatische bundelbooster middels automate nog werkt met een s21? Zo ver ik weet is iets dergelijks met de iphone sowieso geen mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

Ik dacht ik ging eens kijken of tele2 goedkoper was plaatsvan KPN, maar dat valt vies tegen, of KPN is zelfs goedkoper… misschien dan een naad tmo kijken, maar dat scheelt ook heel weinig

Edit: onjuist, was vergeten dat ik korting heb

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 767041 op 24-10-2021 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:09
Tele2 heeft nu een goede deal beschikbaar, 20gb kost nu hetzelfde als 10gb.
Dus voor een 2 jarig abonnement betaal je 14 euro voor 200 bel/sms en 20gb. Maandelijks opzegbaar betaal je 2 euro per maand meer en ben je 16 euro in de maand kwijt.

Voor onbeperkt bellen/sms en 20gb ben je 17 euro per maand kwijt als je een 2 jarig abonnement neemt. (Dit is allemaal zonder 5G).

[ Voor 21% gewijzigd door dutchnltweaker op 27-10-2021 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:35
Hoe kan het dat het internet in het buitenland (in dit geval België) nog steeds ruk is? Heb helaas net de black friday deal genomen, aangezien ik toch moest verlengen, maar als ik dit geweten had dan had ik er nog eens extra over nagedacht.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
TheRicolaa10 schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:18:
Hoe kan het dat het internet in het buitenland (in dit geval België) nog steeds ruk is? Heb helaas net de black friday deal genomen, aangezien ik toch moest verlengen, maar als ik dit geweten had dan had ik er nog eens extra over nagedacht.
wat voor problemen heb je dan ?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
SMSfreakie schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:29:
[...]

wat voor problemen heb je dan ?
Ik zat op 3G (H+), terwijl de persoon die mee was gewoon volle bak 4G had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
TheRicolaa10 schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:12:
[...]

hangt ook af van welk netwerk je daar kiest misschien :?

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:33
Zowel mijn vriendin als ik hebben een bundel met 15GB. 10GB abonnement + 5GB klantvoordeel. Desondanks zie ik in de Tele2 app maar 12 GB staan. Klik ik daarop, dan zie ik wel beide onderdelen van 10GB en 5GB staan. Tijdens de eerste 3GB aan gebruik loopt het cirkeltje met 12GB ook niet af. Op de website zie ik overigens wel 15GB staan als bundelgrootte.

Het is dus echt een weergave probleem. Al ongeveer 1,5 maand geleden aan Tele2 gemeld overigens. Hebben meer mensen dit "probleem"? Het betreft de app op iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
-Edwin- schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:25:
Zowel mijn vriendin als ik hebben een bundel met 15GB. 10GB abonnement + 5GB klantvoordeel. Desondanks zie ik in de Tele2 app maar 12 GB staan. Klik ik daarop, dan zie ik wel beide onderdelen van 10GB en 5GB staan. Tijdens de eerste 3GB aan gebruik loopt het cirkeltje met 12GB ook niet af. Op de website zie ik overigens wel 15GB staan als bundelgrootte.

Het is dus echt een weergave probleem. Al ongeveer 1,5 maand geleden aan Tele2 gemeld overigens. Hebben meer mensen dit "probleem"? Het betreft de app op iOS.
Het is wat je zegt. Niet echt een probleem, maar volgens mij hebben ze technisch gezien geen goede manier om de extra GB op te tellen. Je tellertje in de App begint pas met lopen nadat de klantvoordeel op is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
TheRicolaa10 schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:12:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad. Tele2 netwerk is ongelofelijk ruk in het buitenland. Ik kreeg helemaal niks. Pas toen ik de grens over was naar Frankrijk kreeg ik 2G en sporadisch 3G te pakken. 4G was compleet out of the question.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
SMSfreakie schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:20:
[...]

hangt ook af van welk netwerk je daar kiest misschien :?
Dat heb ik niet geprobeerd, maar lijkt me dat dat niks uit moet maken. Zou het gek vinden als er nog een provider is die geen 4G aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:33
Rhinosaur schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:04:
[...]

Het is wat je zegt. Niet echt een probleem, maar volgens mij hebben ze technisch gezien geen goede manier om de extra GB op te tellen. Je tellertje in de App begint pas met lopen nadat de klantvoordeel op is. :)
Ook dus niet helemaal. Want mijn klantvoordeel is 5GB bovenop 10GB, maar het cirkeltje geeft 12GB aan en begint te lopen nadat ik 3GB heb verbruikt. Ach ja, we zien wel wanneer het is opgelost :)
Rhinosaur schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:22:
[...]
Ik heb hetzelfde gehad. Tele2 netwerk is ongelofelijk ruk in het buitenland. Ik kreeg helemaal niks. Pas toen ik de grens over was naar Frankrijk kreeg ik 2G en sporadisch 3G te pakken. 4G was compleet out of the question.
Ik had dit met T-Mobile in Rome. Waar collega's met KPN 4G hadden, werd mijn internet volledig afgeknepen (meestal E zelfs). Pas laat in de avond wanneer het rustiger werd kreeg ik weer 4G. Ik heb gelezen dat het ook kan komen door hoeveel internet de Nederlandse provider aldaar inkoopt. Als er dan veel Nederlanders daar zijn, wordt het afgeknepen. Zodat eigen gebruikers wel volledige snelheid hebben.

Geen idee of dit klopt of dat het een broodje aap verhaal is trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
TheRicolaa10 schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:59:
[...]

Dat heb ik niet geprobeerd, maar lijkt me dat dat niks uit moet maken. Zou het gek vinden als er nog een provider is die geen 4G aanbiedt.
Tuurlijk wel.. Als tele2 roaming inkoopt op netwerk X met uitmuntende 2/3G dekking prima voor spraak en op 3g kan je ook nog prima internetten.

En tele2 koopt ook ruimte in op netwerk Y.. Netwerk Y bied wel 4G maar heeft duidelijk minder goede dekking..

Of als in België het verschil tussen Vlaanderen en Wallonië

Je kan op beide netwerken roamen.. Maar welke beter is hangt van jou lokatie af..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Rhinosaur schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:22:
[...]

Afgelopen herfstvakantie had ik pas 4G in Belgie, nadat ik de telefoon herstart had (iPhone). In oa Tsjechie heb ik nog nooit 4G gehad, mogelijk omdat Tele2 dat dus niet inkoopt in dat land. Alleen slechte 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Get!em schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:48:
[...]

Afgelopen herfstvakantie had ik pas 4G in Belgie, nadat ik de telefoon herstart had (iPhone). In oa Tsjechie heb ik nog nooit 4G gehad, mogelijk omdat Tele2 dat dus niet inkoopt in dat land. Alleen slechte 3G.
Niet correct, sinds dat Tele2 op het volledige netwerk zit van T-mobile (dus nieuwe simkaart of update van de simkaart). Gebruikt Tele2 de roaming contracten van T-mobile/Telekom.
Dus Tele2 zelf koopt niks meer in, maar gebruikt de contracten van T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ben benieuwd, eerstvolgende buitenland ervaring staat voor januari en mei gepland.

Dank voor de info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Get!em schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:06:
Ben benieuwd, eerstvolgende buitenland ervaring staat voor januari en mei gepland.

Dank voor de info.
Geen dank, wat je nog kan doen is dat je een nieuwe simkaart in mijntele2 app of de website.
Dit is gratis dus daar kan je geen buil over vallen :) . Ik weet niet hoe oud je simkaart is, maar als het een geupdate simkaart is is het slim om misschien toch een nieuwe officiële Tele2/T-Mobile simkaart te gebruiken.

Eigenlijk moet je sinds begin dit jaar overal in de eu 4G moeten ontvangen. Daarvoor kon het nog zijn dat je max 3G kon krijgen met de Tele2 overeenkomsten.

[ Voor 13% gewijzigd door dutchnltweaker op 30-11-2021 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:56:
[...]

Niet correct, sinds dat Tele2 op het volledige netwerk zit van T-mobile (dus nieuwe simkaart of update van de simkaart). Gebruikt Tele2 de roaming contracten van T-mobile/Telekom.
Dus Tele2 zelf koopt niks meer in, maar gebruikt de contracten van T-mobile.
Nee maar goed idee blijft t zelfde.. Als tmobile geen overeenkomst heeft of met aparte voorwaarden..

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 13:43
Mijn ervaring nu in het buitenland is (Spanje) dat je zelf alle providers kan kiezen die beschikbaar zijn (Moviestar, Orange en Vodafone)

Dus mocht je geen 4g hebben, handmatig zoeken naar netwerk en de gene selecteren die wel 4g aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

dutchnltweaker schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:15:
[...]

Geen dank, wat je nog kan doen is dat je een nieuwe simkaart in mijntele2 app of de website.
Dit is gratis dus daar kan je geen buil over vallen :) . Ik weet niet hoe oud je simkaart is, maar als het een geupdate simkaart is is het slim om misschien toch een nieuwe officiële Tele2/T-Mobile simkaart te gebruiken.

Eigenlijk moet je sinds begin dit jaar overal in de eu 4G moeten ontvangen. Daarvoor kon het nog zijn dat je max 3G kon krijgen met de Tele2 overeenkomsten.
Mijn simkaart is oud.... 2015. Dus maar even een nieuwe aangevraagd. Kijken of dat iets oplevert.

2 maanden geleden voor mijn vrouw ook al moeten doen om dezelfde reden (hollandsnieuwe), stom dat ik dat niet ook even voor mijn eigen sim gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Get!em schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:24:
[...]

Mijn simkaart is oud.... 2015. Dus maar even een nieuwe aangevraagd. Kijken of dat iets oplevert.

2 maanden geleden voor mijn vrouw ook al moeten doen om dezelfde reden (hollandsnieuwe), stom dat ik dat niet ook even voor mijn eigen sim gedaan heb.
Dat is inderdaad nog een oudje, ben benieuwd of het probleem is opgelost straks. Laat maar wat weten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-05 18:25
Eu limiet bij unlimited is verhoogd van 18GB naar 20GB. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/seaXCdJ6RWWOMETd8ylW3HX8Nxs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/O2KvasHhNc9zbZJxXEs1FO2j.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:07:
Eu limiet bij unlimited is verhoogd van 18GB naar 20GB. [Afbeelding]
Wel raar dat bij de 20gb bundel de limiet nog steeds 16gb is gebleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Vraag aan de Tele2 kenners m.b.t. de 4G(+) snelheid van het mobiel abonnement.

Van de Tele2 website begrijp ik dat ze een verbinding van max 225 Mbps op het T-Mobile netwerk bieden (ze noemen dit 4G maar de snelheid duidt erop dat het eigenlijk om 4G+ gaat). Vervolgens melden ze dat er een gemiddelde snelheid van 40 Mbps down en 25 Mbps up wordt gehaald met als basis de Ookla speedtest.

https://www.tele2.nl/mobiel/netwerk/internetsnelheid

Op zich duidelijk.

Maar dan Ben: ook 225 Mbps op het T-Mobile netwerk met de "4G extra snel" variant. Alleen dan is de gemiddelde snelheid op basis van Ookla speedtest opeens 80 Mbps down en 25 Mbps up.

https://www.ben.nl/4g-snelheid

Kan iemand hier iets zinnigs zeggen over waar het verschil van 40 Mbps vs 80 Mbps in zit?

De klantenservices van Ben en Tele2 kunnen me helaas niks vertellen behalve verbaasd reageren als ik ze naar de URL's verwijs. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-05 13:16

m-buurman

hmmm...coffee!!

Cap schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:57:
Vraag aan de Tele2 kenners m.b.t. de 4G(+) snelheid van het mobiel abonnement.

Van de Tele2 website begrijp ik dat ze een verbinding van max 225 Mbps op het T-Mobile netwerk bieden (ze noemen dit 4G maar de snelheid duidt erop dat het eigenlijk om 4G+ gaat). Vervolgens melden ze dat er een gemiddelde snelheid van 40 Mbps down en 25 Mbps up wordt gehaald met als basis de met Ookla speedtest.

https://www.tele2.nl/mobiel/netwerk/internetsnelheid

Op zich duidelijk.

Maar dan Ben: ook 225 Mbps op het T-Mobile netwerk met de "4G extra snel" variant. Alleen dan is de gemiddelde snelheid op basis van Ookla speedtest opeens 80 Mbps down en 25 Mbps up.

https://www.ben.nl/4g-snelheid

Kan iemand hier iets zinnigs zeggen over waar het verschil van 40 Mbps vs 80 Mbps in zit?

De klantenservices van Ben en Tele2 kunnen me helaas niks vertellen behalve verbaasd reageren als ik ze naar de URL's verwijs. :/
toon volledige bericht
Lijkt me vooral een stuk marketing. Ik heb net twee speedtests gedaan en kom op 210/16,8Mbps en 206/17,6Mbps met Tele2 icm een A52s 5G (5G staat uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Dank voor het testen. Ik dacht ook aan marketing maar is toch wel verwarrend juist omdat beide zeggen zich op een gemiddelde van Ookla te baseren. Dus ik twijfelde of het niet toch een speed cap betrof of gewoon beperkte capaciteit voorbij de T-mobile netwerk, dus ergens in het Tele2 netwerk.

Als het marketing is dan vind ik het eigenlijk net zo opmerkelijk: je zou verwachten dat de marketing directe concurrenten op dit gebied ook in de gaten houdt.

Wel jammer dat je er bij de klantenservice gewoon geen antwoord op krijgt, het leek mij een redelijk normale vraag. Bij een vergelijker als Belsimpel zie je dit verschil direct onder elkaar staan, 225/80 vs 225/40. Je zou dan toch zeggen dat de vraag vaker voorkomt. :)

Het enige dat ze doen is beginnen over de prijsverschillen en dat je 5G kan nemen. Ja weet ik jongens, maar dat was niet mijn vraag (en ik heb geen 5G toestel). :P

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 28-12-2021 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
verouderde informatie her en der ook denk ik..

en door de verwachtingen minder hoog te leggen.... gaan mensen ook minder snel klagen :-)

op de meeste plekken haal ik als T-mobile klant 200~250mbit down en rond de 40 up.. maar ook wel dat het de helft daar van haalt, omdat er gewoon in sommige gebieden (bij elke telco) wat mindere goede dekkingsvlekken bestaan..

en op plekken met uitstekende dekking, en uitstekende omstandigheden trekt mijn S20 er ineens zo 400+mbit door..

maar ja als je gaat adverteren met gemiddelden van 300 down en men haalt eigenlijk meer 200 down gaan mensen zeuren :-)
adverteer met 100~150 en men haalt vaak meer dan dat is men uitermate tevreden

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ja precies. Ik heb de vraag ook nog anders aan de klantenservice gesteld om duidelijk te maken waar het om gaat: als ik op dezelfde plek met goede 4G(+) ontvangst een paar keer afwisselend de Tele2 sim en de Ben sim in mijn telefoon stop, krijg ik dan hele verschillende of virtueel dezelfde snelheden? Tja lastig natuurlijk. :P

Juist omdat ze GEMIDDELDEN op basis van Ookla adverteren had ik iig verwacht (of iig gehoopt) dat het om iets meer ging dan marketing.

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 28-12-2021 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-05 13:48
Marketingtechnisch is het juist raar, Ben en Tele2 zijn vziw allebei merken van T-Mobile. Dus je zou verwachten dat ze hun duurdere merk (Tele2) juist beter i.p.v. slechter zouden willen aanprijzen.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-04 16:21
Zijn er meer mensen in omgeving den Haag die geen mobiele data hebben?

4G staat in de statusbalk maar er laad niets, leek mij een DNS issue, maar werkt dus ook niet met alternatieve DNS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoner
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-01-2024
Heeft iemand ervaring met telefonisch verlengen en daarmee iets van een korting afdingen? Ik wil graag verlengen bij Tele2 met een Fairphone 4, maar zie dat deze bij Belsimpel icm Ben €468,- kost. Bij Tele2 kost deze telefoon met een abonnement €528,-. Dit zie je natuurlijk behoorlijk terug in de maandprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:52
Is er iets veranderd t.o.v. de dekking van het 5G-signaal? Het is lang geleden dat ik het 5G-symbool in de notificatiebalk van mijn S20 heb mogen spotten.

Tilburg-Centrum hier (en ja, 5G staat aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-05 11:07
Yonix schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:54:
Is er iets veranderd t.o.v. de dekking van het 5G-signaal? Het is lang geleden dat ik het 5G-symbool in de notificatiebalk van mijn S20 heb mogen spotten.

Tilburg-Centrum hier (en ja, 5G staat aan).
Weet je welke mast je exact mee verbindt (of vlak in de buurt bent)? De kans is aanwezig dat ze iets hebben omgebouwd. Hoewel je op een niet-5G mast ook vaak wel een 5G signaal van een andere mast in de buurt kan gebruiken.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
als ik een snelle blikwerp op de antenne kaart zijn de meeste sites in tilburg zelf wel voorzien van 5G

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-05 13:09
Hoe presteert het Tele2 mobiel netwerk t.o.v. T-Mobile? De abonnementen zijn iets zachter geprijsd, maar ik vraag me af wat ik daarvoor inlever qua 4G snelheid?

Momenteel zit ik zelf bij T-Mobile en ben erg tevreden over bereik (bellen + data) en snelheid in zowel Overijssel (buiten de stad) als in Groningen (in de stad) waar ik woon en werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Selmer schreef op maandag 21 februari 2022 @ 06:56:
Hoe presteert het Tele2 mobiel netwerk t.o.v. T-Mobile? De abonnementen zijn iets zachter geprijsd, maar ik vraag me af wat ik daarvoor inlever qua 4G snelheid?

Momenteel zit ik zelf bij T-Mobile en ben erg tevreden over bereik (bellen + data) en snelheid in zowel Overijssel (buiten de stad) als in Groningen (in de stad) waar ik woon en werk.
Voor jouw regio lastig te zeggen. In principe is het hetzelfde netwerk tegenwoordig. Ik zou zeggen, neem anders een maandelijks opzegbaar abbonnement bij Tele2 om te testen en annuleer binnen 14 dagen bijvoorbeeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 16:46

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Je maakt zoals gezegd gebruik van het T-Mobile netwerk. Er zitten meer merken op het T-Mobile netwerk en elk mer heeft een eigen maximum snelheid. T-Mobile klanten krijgen de hoogste snelheid, deze verschilt wat per abonnement. Tele2 is wat minder snel en geeft maximaal 225 Mb/s download en 75 Mb/s upload.
Ben abonnees krijgen max 100/10 maar kunnen dit verhogen met bijbetaling naar 225/65. Simpel abonnees krijgen max 75/10.

Ligt aan wat je behoeften zijn welke snelheid je nodig hebt.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-05 13:09
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:54:
[...]

Je maakt zoals gezegd gebruik van het T-Mobile netwerk. Er zitten meer merken op het T-Mobile netwerk en elk mer heeft een eigen maximum snelheid. T-Mobile klanten krijgen de hoogste snelheid, deze verschilt wat per abonnement. Tele2 is wat minder snel en geeft maximaal 225 Mb/s download en 75 Mb/s upload.
Ben abonnees krijgen max 100/10 maar kunnen dit verhogen met bijbetaling naar 225/65. Simpel abonnees krijgen max 75/10.

Ah duidelijk! Dank voor de uitleg hoe dat delen van een netwerk werkt tussen verschillende providers. Vandaar ook de soms forse prijsverschillen.

@dutchnltweaker goed idee, denk dat ik inderdaad even Tele2 probeer en kijk of het wat is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik zag het hier nog niet voorbijkomen. Maar ik merkte vanochtend dat de eerste dagbundel van onbeperkt mobiel internet verhoogd is van 8GB naar 10GB. Toch fijn :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QI7K6Z94WJPJwVFyZJ0v8GjYlc8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1wyll6WyZLpLk3pOsBIYVxsT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrturk76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:36
Al jaren geen verlenging meer gedaan bij Tele2 en dat beviel mij prima. Nu toch gezwicht ivm een strakke aanbieding qua toestel. Ik heb dus nu een 2 jarig contract en ging vervolgens eens kijken wat het kost als ik mijn bundel tijdelijk wil ophogen naar bv onbeperkt. Normaliter koste mij dat dan 25 euro, maar met dit huidige abonnement kost dit ineens 40 euro?? Na langdurig contact met tele2 met ongeveer 7 medewerkers :-) werd mij uiteindelijk verteld dat dit een fout is in de " mijn tele2" omgeving. Ik heb nu ook een mail van tele2 waarin een medewerker aangeeft dat bv ophogen naar onbeperkt gewoon 25 euro kost en geen 40. Als ik wil ophogen dan kan ik dit evt telefonisch doorgeven zodat zij de juiste korting toepassen.

Wat denken jullie? Gaat dit goedkomen of moet ik mijn verlenging annuleren? Vind het nogal een vreemd verhaal namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:54:
[...]

is dit ook met 5G abonnementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodKimble
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-04 13:16

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen met Tele2 t.o.v. T-Mobile / Ben. Zit momenteel bij Ben en ben erg tevreden over het bereik (ook in het buitenland). Is het te verwachten dat ik dezelfde ervaring zal hebben met Tele2?

The Soul.... of an Eagle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
RodKimble schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:22:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen met Tele2 t.o.v. T-Mobile / Ben. Zit momenteel bij Ben en ben erg tevreden over het bereik (ook in het buitenland). Is het te verwachten dat ik dezelfde ervaring zal hebben met Tele2?
Jep, want je hebt met Tele2 dezelfde roaming partners als tmobile en Ben (hetzelfde moederbedrijf). Als je bij Tele2 5G aanzet, kan je zelfs 5G roaming hebben als het in het buitenland ondersteunt wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door dutchnltweaker op 26-04-2022 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Kan ik bij Tele2 een maand 20 GB + Unlimited Bel/SMS voor €21 afsluiten en deze als additionele e-sim toevoegen aan mijn iPhone 13 Pro en gebruiken voor het internet?

Ik houd het liefste mijn hoofd-nummer nog even bij KPN, slechte ervaring met nummerbehoud gehad rond 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
chronoz schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:13:
Kan ik bij Tele2 een maand 20 GB + Unlimited Bel/SMS voor €21 afsluiten en deze als additionele e-sim toevoegen aan mijn iPhone 13 Pro en gebruiken voor het internet?

Ik houd het liefste mijn hoofd-nummer nog even bij KPN, slechte ervaring met nummerbehoud gehad rond 2010.
Tele2 biedt op dit moment nog geen e-sim aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar

Dat kan moet je van de KPN Sim een E-Sim maken en de tele2 als fysieke Sim in je telefoon doen. (Tele2 heeft nog geen E-Sim ondersteuning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit grote problemen heb gehad met nummerbehoud. In 2008 begonnen bij T-Mobile, daarna Tele2 -> Hollandsnieuwe -> weer Tele2. Nooit KPN gehad tho.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Farabi schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:12:
[...]

is dit ook met 5G abonnementen?
Voor zover ik weet wel. De maximum snelheid wordt niet verhoogd als je 5G neemt. Gemiddelde gehaalde snelheid zal wel omhoog gaan als je op 5G zit maar nooit hoger dan de max toegestane snelheid.

[ Voor 13% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 07-05-2022 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1629206

Zit er nu echt veel verschil tussen T Mobile en Tele2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Anoniem: 1629206 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 11:11:
Zit er nu echt veel verschil tussen T Mobile en Tele2?
Nee, het is hetzelfde netwerk. Zoals hierboven al is aangegeven is het enige verschil dat je met Tele2 een snelheidslimiet hebt van 225Mbps down en 75Mbps up, terwijl dat bij T-Mobile 750Mbps down is.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Sinds ongeveer een week hebben wij in huis ineens een enorm slechte verbinding op 4g. Waar we eerst 200 mbits haalden halen we nu slechts 0,5-1mbits. Hebben meer mensen hier last van?

Ik zit al jaren bij Tele2 en heb altijd een goede verbinding gehad overal waar ik kom, daarom vraag ik mij af wat er veranderd is sinds vorige week. Kan ik ergens zien of er een mast verplaatst is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
darkdesign schreef op zondag 8 mei 2022 @ 18:23:
Sinds ongeveer een week hebben wij in huis ineens een enorm slechte verbinding op 4g. Waar we eerst 200 mbits haalden halen we nu slechts 0,5-1mbits. Hebben meer mensen hier last van?

Ik zit al jaren bij Tele2 en heb altijd een goede verbinding gehad overal waar ik kom, daarom vraag ik mij af wat er veranderd is sinds vorige week. Kan ik ergens zien of er een mast verplaatst is ofzo?
Kun je eens een linkje van antennekaart.nl sturen waar de masten rond je huis zichtbaar zijn? Ik weet af en toe wel van wat verdwijnende locaties voordat ze van de kaart worden gehaald

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Laatst online: 05-05 16:18
In het buitenland heb ik vervelend vaak Edge i.p.v. 4G of 5G in een grote stad. Afgelopen week was ik in verschillende grote Duitse steden en ik had 50% van de tijd Edge en mijn vriendin met T-mobile vrijwel altijd 4G.

Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

snaggyheadshot schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 13:26:
In het buitenland heb ik vervelend vaak Edge i.p.v. 4G of 5G in een grote stad. Afgelopen week was ik in verschillende grote Duitse steden en ik had 50% van de tijd Edge en mijn vriendin met T-mobile vrijwel altijd 4G.

Meer mensen met dit probleem?
Je Tele2 sim is in het buitenland net als een T-Mobile sim. Je kan met Tele 2 nu overal roamen waar je met een T-Mobile ook kan roamen. Zijn nog wel verschillen in kosten.

Er kan dus op basis van je sim geen onderscheid gemaakt worden op welke techniek je zit. Als je toestel actief is bepaalt het netwerk op welke generatie netwerk je terechtkomt. Als je "idle" bent dan doet je toestel dat. Nu ben je tegenwoordig met data/internet zelden nog echt idle dus het zal meestal het Duitse netwerk zijn. Maar ik heb met mijn T-Mobile sim ook geregeld 2G in Duitsland. Duitsland is qua dekking niet het beste land in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:58
Heb het een tijdje geleden eens geprobeerd 5G in Amsterdam,
4G was sneller, is dit inmiddels al verbeterd ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Albert020 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:50:
Heb het een tijdje geleden eens geprobeerd 5G in Amsterdam,
4G was sneller, is dit inmiddels al verbeterd ?
Zal niet veel sneller zijn.
5G is er slechts op 1 band met bandbreedte van 10 MHz. Dit zet geen zoden aan de dijk. Als je voor 5G moet bij betalen zou ik het lekker niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
5G kost nu niks extras zie ik bij een nieuwe abbonnement. Wel is onbekerpt voor 24 maanden (2 jaar) geen 25 euro maar 27 Euro per maand nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchnltweaker schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:37:
5G kost nu niks extras zie ik bij een nieuwe abbonnement. Wel is onbekerpt voor 24 maanden (2 jaar) geen 25 euro maar 27 Euro per maand nu.
Inderdaad, de 2,- euro die je normaal voor 5G moest bijbetalen is nu standaard in de abonnementsprijs al bijgeteld en dan komt het opeens op een verplichte 27,- euro. De "gratis 5G" is dus een sigaar uit eigen doos, want je betaalt hem nu verplicht.
Wel kan je nu kiezen voor de 200 minuen/SMS bundel in plaats van onbeperkt. Dan kom je weer op 25,- per maand uit bij 24 maanden contract.

Heb je al diensten van T-Mobile en wil je alles unlimited, dan ben je met klantvoordeel bij T-Mobile nu goedkoper uit dan bij T-Mobile. Interessante ontwikkeling.

[ Voor 9% gewijzigd door ucsdcom op 04-11-2022 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
kon mijn bestaande sim-only unlimited 5G abonnement voor €24,50 verlengen (2 jaar). ben toch altijd tevreden geweest bij tele2. een goedkopere aanbod ben ik nergens tegengekomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 15-09-2022 23:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-05 13:55
Al jaren ben ik klant bij Tele2 en heb zonder problemen gebruik gemaakt van hun diensten.
Echter is bij het bestellen van een iPhone 14 Pro het ontzettend mis gegaan:

Tijdens het refreshen van de bestel pagina op launch dag kreeg ik een pagina te zien om de telefoon te bestellen en dat deed ik dan ook.
Nadat ik had betaald zag ik dat ik geen kleur had gekozen en belde met de klantenservice.
Een vriendelijke mevrouw wees me er op dat dit een bug in het systeem was en dat de bestelling geannuleerd moest worden. Dit hebben we dan ook gedaan.
Helaas bleek de annulering niet goed door het systeem te komen waardoor ik ook geen nieuwe bestelling kon plaatsen.

De volgende dag belde Tele2 mij met het aanbod alvast een nieuwe bestelling te doen zodat ik al wel de telefoon kon ontvangen. In de tussentijd zou dan de annulering wel doorkomen en zou ik mijn eerste aanbetaling terugkrijgen.

Ik zit nu 2 maand later, wel met mijn telefoon maar helaas is mijn eerste aanbetaling nogsteeds niet teruggestort.
Elke keer moet ik contact opnemen en beloven ze er achteraan te gaan waarna ik weer zelf moet bellen en weer het hele verhaal opnieuw moet uitleggen.

Iemand hier ook een dergelijke ervaring? En wellicht wat tips? Moet ik meer geduld opbrengen of andere wegen bewandelen?

Edit: niet te geloven ik heb het vanmiddag toch eindelijk gekregen, je zou bijna denken dat het door dit bericht komt maar ik houd het op toeval :)

[ Voor 5% gewijzigd door hantheman op 04-11-2022 15:00 . Reden: Update bericht ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:29
Nu black friday heeft simpel wel een mooie en ga daar naar toe.
Dacht ik vul even de vragen lijst in Waarom ik weg ga.
De eerste paar vragen kan ik nog wel begrijpen maar toen kwam de vraag : Uit hoeveel personen bestaat je huishouden inclusief jezelf?
Deze moet beantwoord worden.
Vind het best onvriendelijk. Als ze de optie niet heb met wil het niet doorgeven. Kan het wel begrijpen dat ze het graag willen weten. Het is belangrijk voor de vervolg vragen. Maar denk dat mensen hier op afhaken. Was het eerst ook van plan. Maar dit geeft wel een beetje een nare nasmaak. Hopelijk leest iemand dit van tele2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sxoc4dxN0rfMc7s7B6iX-w1c3rk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VbpJ20qQEUUL9pj5F1FLC8uY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
.. Edit

[ Voor 96% gewijzigd door dutchnltweaker op 23-11-2022 12:22 . Reden: Verwijdert, dubbel post. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mijn contract loopt al jaren, onbeperkt internet + bellen, nooit verlengd. Ik betaal nu 26 euro per maand.

Stel dat ik hem nu verleng met die black friday deal 25gb+ onbeperkt bellen 24 maanden voor 16 euro per maand. Wat doet de prijs dan na die 24 maanden? Want er staat dat de normale prijs 33 euro pm is, gaat na die 2 jaar het contract naar 33 euro per maand? Want dan is het maar de gok of ze nog zulke lage prijzen hebben, nu staat het al jaren vast op 26 euro pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Laatst online: 05-05 16:18
Hoi, vanaf deze maand krijg je minder sms ?jes van ons! We laten het nog één keer weten als je op 80% verbruik zit van je bel/SMS bundel. Daarna niet meer per SMS. Check je verbruik makkelijk zelf in MijnTele2. We houden contact, Tele2
Bijzonder bericht. Dit slaat kant noch wal. Enige reden hiervoor is om sluipend extra inkomsten te genereren 8)7 Zover ik weet is het immers niet mogelijk een push bericht te krijgen via de app als alternatief.

[ Voor 11% gewijzigd door snaggyheadshot op 08-12-2022 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
snaggyheadshot schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:00:
[...]

Bijzonder bericht. Dit slaat kant noch wal. Enige reden hiervoor is om sluipend extra inkomsten te genereren 8)7 Zover ik weet is het immers niet mogelijk een push bericht te krijgen via de app als alternatief.
Vroeger (2018/2019) werd gewoon de verbinding geblokkeerd bij 100% en bellen gebeurd niet on opgemerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
Roy Tollenaar schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:23:
[...]

Vroeger (2018/2019) werd gewoon de verbinding geblokkeerd bij 100% […]
Is dat ondertussen veranderd dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Mag binnenkort verlengen, zou mij benieuwen of er nog een leuke aanbieding van Tele2 kom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 21:20
Ik heb een flexibel maandelijks opzegbaar abonnement, als ik mn abonnement wil verhogen hoe lang duurt het voordat het geactiveerd is? Direct of begin van de volgende maand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:33

PeaceNlove

Deugleuter

superpolm schreef op zondag 18 december 2022 @ 08:32:
Ik heb een flexibel maandelijks opzegbaar abonnement, als ik mn abonnement wil verhogen hoe lang duurt het voordat het geactiveerd is? Direct of begin van de volgende maand?
Volgens mij direct, als je niet eerder die maand ook al een wijziging gedaan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
PeaceNlove schreef op zondag 18 december 2022 @ 08:54:
[...]

Volgens mij direct, als je niet eerder die maand ook al een wijziging gedaan hebt.
Klopt, dat gaat dan gelijk in ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Tele2 heeft de EU bundel bij Unlimited met 2GB verhoogd. Je hebt nu dus 27GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 21:20
PeaceNlove schreef op zondag 18 december 2022 @ 08:54:
[...]

dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 03-05 12:08
Vreemd. Ik probeer over te stappen van KPN naar Tele2 en mijn Sim Only wordt direct afgewezen.

Ze verwijzen naar https://www.tele2.nl/afwijzing-abonnement echter is dit niet van toepassing op mijn situatie.

Nooit schulden en altijd overal netjes betaald.

Nu moet ik een formulier uitprinten, invullen en per post versturen om klant te mogen worden?

De klantenservice op Twitter zegt jammer maar helaas.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Eiríkr schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:10:
Vreemd. Ik probeer over te stappen van KPN naar Tele2 en mijn Sim Only wordt direct afgewezen.

Ze verwijzen naar https://www.tele2.nl/afwijzing-abonnement echter is dit niet van toepassing op mijn situatie.

Nu moet ik een formulier uitprinten, invullen en per post versturen om klant te mogen worden?

Vreemd, heb dit zelf nog nooit gezien. Je kunt het bij T-mobile of Ben proberen is hetzelfde netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Roy Tollenaar schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:14:
[...]

Vreemd, heb dit zelf nog nooit gezien. Je kunt het bij T-mobile of Ben proberen is hetzelfde netwerk.
Ik wil op zich best dat formulier invullen maar ik ga het niet printen en per post versturen. Heb om een e-mailadres gevraagd bij de klantenservice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-04 17:39
Eiríkr schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:10:

Gebeurd soms op basis van je bankrekening als je gebruikt maakt van bijv bunq. Soms op basis van een preventel melding, soms op een experian melding. Als je de exacte reden wilt achterhalen moet je dit formulier invullen en opsturen: https://www.tele2.nl/tele...2-Afwijzingsformulier.pdf

Formulier kan alleen per post, niet digitaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Teckna op 05-01-2023 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Teckna schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:49:
[...]

Gebeurd soms op basis van je bankrekening als je gebruikt maakt van bijv bunq. Soms op basis van een preventel melding, soms op een experian melding. Als je de exacte reden wilt achterhalen moet je dit formulier invullen en opsturen: https://www.tele2.nl/tele...2-Afwijzingsformulier.pdf

Formulier kan alleen per post, is vast bewuste ontmoediging.
Ik heb inderdaad bunq.

Dat formulier heb ik vandaag op kantoor geprint en zojuist per post 8)7 verstuurd. Daarnaast heb ik bij Focum, Experian en Stichting Preventel (zie https://www.tele2.nl/afwijzing-abonnement) een verzoek ingediend tot inzage.

We komen er wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Eiríkr schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:51:
[...]

Ik heb inderdaad bunq.

Dat formulier heb ik vandaag op kantoor geprint en zojuist per post 8)7 verstuurd. Daarnaast heb ik bij Focum, Experian en Stichting Preventel (zie https://www.tele2.nl/afwijzing-abonnement) een verzoek ingediend tot inzage.

We komen er wel!
Dan is 't je bunq verwacht ik, omdat de bankpas niet op naam/rekeningnummer is maar gekoppeld kan worden aan ieder rekeningnr waar je toegang toe hebt. Ze willen zekerheid dat de naam/rekeningnr op je bankpas overeenkomt met de naam contracthouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Teckna schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:54:
[...]

Dan is 't je bunq verwacht ik, omdat de bankpas niet op naam/rekeningnummer is maar gekoppeld kan worden aan ieder rekeningnr waar je toegang toe hebt. Ze willen zekerheid dat de naam/rekeningnr op je bankpas overeenkomt met de naam contracthouder.
Laten we het hopen! Ik zal de voortgang hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Teckna schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:54:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb namelijk inmiddels reactie van Focum, Experian en Stichting Preventel.

Focum: "Uit ons onderzoek is gebleken dat er geen informatie over uw persoon of adres bij Focum bekend is."

Stichting Preventel: "...kan ik u informeren dat u op dit moment NIET bij de Stichting Preventel bent geregistreerd."

Experian: Geen informatie over negatieve betalingservaringen of persoonlijke gerechtelijke uitspraken.

Bij Experian zie ik de eerdere toetsingen door o.a. KPN, Essent en andere partijen. Ook T-Mobile (namens Tele2).

Ik heb nu eigenlijk zin om opnieuw een aanvraag te doen met mijn ASN-rekening i.p.v. bunq maar aan de andere kant ligt mijn brief nu ook bij Tele2 op de stapel. Ik wacht de reactie nog even af.

-edit-

En een dag later lag een brief van Tele2 op de mat. Het probleem is inderdaad bunq.

Ik ga het abonnement aanvragen met mijn ASN-rekening.

[ Voor 6% gewijzigd door ericafterdark op 11-01-2023 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Sinds een aantal weken is mijn internet verbinding een stuk slechter (snelheid is lager en fluctueert hevig, en verbinding valt vaak weg) van Tele2 mobiel. Ik ben vaak voor werk aan het beeldbellen met mobiel internet van tele2. Dit lukt nu de laatste weken bijna niet meer: regelmatig valt de verbinding even weg. Tot een paar weken geleden was het prima te doen.

Hebben meer mensen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_Swinkels
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-04 14:03
Ik zag op de Hollandsnieuwe site dat ze nu best gunstige tarieven hebben en dat deed me weer eens kijken naar mijn huidige abonnement.

Zit nu al sinds 2016 bij Tele2, omdat ze een van de weinigen zijn (waren?) met een maandelijks opzegbaar abonnement. Dat is nodig, omdat ik met mijn studie langere tijd in het buitenland heb gezeten - en binnenkort weer zit. Waarschijnlijk. Dus met een 2-jarig abonnement zit ik te veel vast.

Nadat ik in december terug thuis ben gekomen uit het buitenland heb ik dus weer een Tele2 maandelijks abonnement afgesloten voor €16, voor 20GB+200sms/bel. Ben super tevreden, maar gebruik eigenlijk nooit meer dan 10GB - maar dat is bij Tele2 regelmatig verkrijgbaar voor dezelfde prijs.

Nu, mijn ouders hebben thuis een vast Ziggo abonnement, en nu zag ik bij Hollandsnieuwe €12 voor 7500mb+Ziggo verdubbelaar, dus een €12 voor 15GB. Dat scheelt €4 per maand, en dat is toch een kwart van de abonnementsprijs.

Zijn er qua snelheid of dekking significante verschillen tussen Tele2 en Hollandsnieuwe anno 2023? En ook, hoe zit het met de buitenlanddekking van Hollandsnieuwe? Dit staat natuurlijk allemaal in de kleine lettertjes op de site, maar iets van ervaringsdeskundigen horen hecht ik meer waarde aan.

TLDR: €16/maand bij Tele2 of €12/maand bij Hollandsnieuwe, wat zou ik mogelijk missen bij Hollandsnieuwe tov Tele2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 20:55
Zowel de 5G optie als de verwijzing naar 5G zijn van de website van tele2 verdwenen. Is Tele2 gestopt met het aanbieden van 5G bij nieuwe abonnementen?

Ik heb als test een T-Mobile prepaid simkaart gehaald om de dekking te testen, en ik heb regelmatig in buitengebied en kleine dorpjes weinig tot geen signaal. Kan ik als ik Tele2-klant wordt dekkingsklachten indienen zodat men deze aan gaat pakken? Of desnoods abonnement laten ontbinden als ik regelmatig in die dorpen moet zijn maar er niet woon?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
timmie1 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:58:
Zowel de 5G optie als de verwijzing naar 5G zijn van de website van tele2 verdwenen. Is Tele2 gestopt met het aanbieden van 5G bij nieuwe abonnementen?

Ik heb als test een T-Mobile prepaid simkaart gehaald om de dekking te testen, en ik heb regelmatig in buitengebied en kleine dorpjes weinig tot geen signaal. Kan ik als ik Tele2-klant wordt dekkingsklachten indienen zodat men deze aan gaat pakken? Of desnoods abonnement laten ontbinden als ik regelmatig in die dorpen moet zijn maar er niet woon?
Ik ben deze week overgestapt van KPN naar Tele2 en heb 5G (voor wat het momenteel waard is in Nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:23

Tele2 noemt wel 5G op hun website: https://www.tele2.nl/mobiel/netwerk/5g

En als je nu al in buitengebied dekkingsproblemen hebt, begin er niet aan. Het oplossen van de klachten kost nu eenmaal veel tijd, niet alleen om het te bewijzen, maar ook daarna in het proces om monteurs te sturen, eventueel vergunningen te krijgen, noem maar op.
Resultaat is enorme irritatie, en wil je ontbinden heb je geen poot om op te staan want je wist vooraf al dat die dekking niet goed was, want dat heb je getest, en zelfs op het internet gepost.

Mijn advies. Zoek een netwerk wat wel goede dekking geeft, en kies vervolgens een provider op dat netwerk die het beste bij je past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker

Heb je wel goed gekeken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NXUUl9oiKWZCAhjj3ck8sTLtwKU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3bcXJ6HbpJkgwfTfx6172mqy.jpg?f=user_large

Staat er gewoon :)
Tmobile prepaid ondersteunt trouwens geen 5g nog. Vodafone prepaid bijvoorbeeld wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna

Je kan een dekkingsklacht indienen, je kan buiten de respijtperiode alleen je abonnement ontbinden als je op een vaste locatie (woon of werk) structurele dekkingsproblemen hebt en niet in de nabije toekomst verbetering te verwachten is. Dekkingsproblemen 'op reis' tellen daarbij niet en je moet vooraf een onderzoek laten starten. Uiteindelijk wordt door Tele2 besloten of je wel of niet kan ontbinden. Alleen een brief sturen met 'ik zeg mijn abonnement op vanwege dekkingsproblemen' is zeg maar niet genoeg.

Juist in buitengebieden is het per netwerk verschillend wanneer je wel of geen dekking hebt. Het ene dorp is dat T-Mobile, een dorp verderop is het Vodafone en zo verder.

[ Voor 6% gewijzigd door Teckna op 25-02-2023 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 20:55
Dank voor jullie reacties.

Het 5G logo was bij mij niet zichtbaar en de tekst onderaan spreekt enkel over 4G, vandaar de verwarring.

Gezien het feit dat zowel ik met 't mobile prepaid en mijn collega met tele2 postpaid buiten de steden in de regio niet gebeld kan worden vanwege de slechte mobiele dekking is het risico te groot en ben ik naar KPN gegaan.

[ Voor 5% gewijzigd door timmie1 op 27-02-2023 10:56 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:26

Nee, op individuele dekkingsklachten wordt niet actie ondernomen. Men kijkt of er een storing is, die wordt dan verholpen. Maar voor het bijplaatsen van masten komt wel meer kijken qua planning en nut/noodzaak. Input van klanten is natuurlijk wel 1 van de parameters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik heb last van wegvallende gesprekken de afgelopen dagen. iemand nog meer last van? (denbosch)

samsung S22+ (5g)

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 26-06-2023 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:58
Op dit moment heb ik een sim only lopen bij T-Mobile (20GB en onbeperkt bellen/sms voor €23,50 per maand). Maar eigelijk wil ik wel overstappen naar unlimited van Tele2, maar ik vraag me af haal je bij Tele2 dezelfde snelheden als een klant van T-Mobile? Ik weet dat Tele2 gebruik maakt van het netwerk van T-Mobile, maar op de website staat maximaal 225/65, wordt je echt gecaped op die snelheid? of haal je ook netzoals bij T-Mobile een stuk hoger? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Markie2008 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:06:
Op dit moment heb ik een sim only lopen bij T-Mobile (20GB en onbeperkt bellen/sms voor €23,50 per maand). Maar eigelijk wil ik wel overstappen naar unlimited van Tele2, maar ik vraag me af haal je bij Tele2 dezelfde snelheden als een klant van T-Mobile? Ik weet dat Tele2 gebruik maakt van het netwerk van T-Mobile, maar op de website staat maximaal 225/65, wordt je echt gecaped op die snelheid? of haal je ook netzoals bij T-Mobile een stuk hoger? :)
Nee, de snelheden bij Tele2 liggen lager al zal je daar in de praktijk niet zoveel van merken
Volgende snelheden heb ik bij elkaar kunnen sprokkelen:

- Klant met databundel geloof ik 450 Mb/s down en 150 Mb/s up
- Klant met Unlimited geloof ik 750 Mb/s down en 250 Mb/s up
- Tele2 adverteert op hun website 225 Mb/s down en 75 Mb/s up al dacht ik dat down nu 300 Mb/s is geworden
- Ben 4G doet 200 Mb/s down en 50 Mb/s up
- Ben 4G extra snel doet 300 Mb/s up en 100 Mb/s up
- Simpel geeft 75 Mb/s down en 10 Mb/s up aan

Ligt er maar helemaal aan wat je allemaal wil. Bij normaal gebruik(app gebruik, browsen ets) zal je niet zoveel verschil merken tussen T-Mobile en Tele2 lijkt me al kan een Tele2 klant bij grote drukte wat minder voorrang krijgen op T-Mobile klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:58
The_Wireless_Guy schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:45:
[...]

Nee, de snelheden bij Tele2 liggen lager al zal je daar in de praktijk niet zoveel van merken
Volgende snelheden heb ik bij elkaar kunnen sprokkelen:

- Klant met databundel geloof ik 450 Mb/s down en 150 Mb/s up
- Klant met Unlimited geloof ik 750 Mb/s down en 250 Mb/s up
- Tele2 adverteert op hun website 225 Mb/s down en 75 Mb/s up al dacht ik dat down nu 300 Mb/s is geworden
- Ben 4G doet 200 Mb/s down en 50 Mb/s up
- Ben 4G extra snel doet 300 Mb/s up en 100 Mb/s up
- Simpel geeft 75 Mb/s down en 10 Mb/s up aan

Ligt er maar helemaal aan wat je allemaal wil. Bij normaal gebruik(app gebruik, browsen ets) zal je niet zoveel verschil merken tussen T-Mobile en Tele2 lijkt me al kan een Tele2 klant bij grote drukte wat minder voorrang krijgen op T-Mobile klanten.
toon volledige bericht
Bedankt voor alle informatie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
Ik heb vandaag mijn factuur voor Tele2 internet gekregen en tot mijn verbazing was deze €16,50 i.p.v. €15. Ik heb nooit een mail gehad over dat de prijzen zijn gewijzigd. Ik vraag me nu af of dit zomaar mag, ik heb mijn mail nagekeken, maar nergens is een communicatie hierover geweest. Daarnaast vind ik een inflatiecorrectie van 10% wel erg fors.

Er staat op de website het volgende: "Waarom is mijn factuur opeens duurder?
Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Dit heet prijsinflatie. Daarom verhogen wij elk jaar op 1 juli de vaste maandkosten van de meeste abonnementen. Hiervoor gebruiken wij het inflatiepercentage dat is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en welke gebaseerd is op voorafgaande kalenderjaar. Deze is voor dit jaar vastgesteld op 10%. Het verhogen van de kosten als gevolg van de prijsinflatie noemen wij inflatiecorrectie. We voeren geen inflatiecorrectie uit als je contract 3 maanden of korter geleden is ingegaan."

Ik ga dit even navragen bij de klantenservice, aangezien ik dit ook geen goede communicatie vind met mij als klant. Weet iemand of dit zonder communicatie is toegestaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
_Heisenberg_ schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 19:04:
Ik heb vandaag mijn factuur voor Tele2 internet gekregen en tot mijn verbazing was deze €16,50 i.p.v. €15. Ik heb nooit een mail gehad over dat de prijzen zijn gewijzigd. Ik vraag me nu af of dit zomaar mag, ik heb mijn mail nagekeken, maar nergens is een communicatie hierover geweest. Daarnaast vind ik een inflatiecorrectie van 10% wel erg fors.

Er staat op de website het volgende: "Waarom is mijn factuur opeens duurder?
Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Dit heet prijsinflatie. Daarom verhogen wij elk jaar op 1 juli de vaste maandkosten van de meeste abonnementen. Hiervoor gebruiken wij het inflatiepercentage dat is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en welke gebaseerd is op voorafgaande kalenderjaar. Deze is voor dit jaar vastgesteld op 10%. Het verhogen van de kosten als gevolg van de prijsinflatie noemen wij inflatiecorrectie. We voeren geen inflatiecorrectie uit als je contract 3 maanden of korter geleden is ingegaan."

Ik ga dit even navragen bij de klantenservice, aangezien ik dit ook geen goede communicatie vind met mij als klant. Weet iemand of dit zonder communicatie is toegestaan?
Je tekent voor het jaarlijks doorvoeren van inflatie correctie door bij het aan gaan van je contract akkoord te gaan met de algemene voorwaarden. Ja en als dit op de CBS prijsindex is gebaseerd, dan mag dit. Als je je abonnement verlengt ga je weer beginnen bij het lagere tarief overigens.

Meestal wordt het aangekondigd door een regeltje onderaan een van de voorgaande facturen. Ze sturen daarvoor geen brief of mail meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SASQUATXH
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-01 15:36
Ik woon in Duitsland, maar mobiele data is hier best duur. Vandaar dat ik interesse heb in een sim only van Youfone of Tele2 en die in Duitsland te gebruiken. Hiervoor heb ik 2 vragen:
- Wordt de "Roam like at home" clausule streng toegepast? Ik las op de Tele2 website dat na 4 maanden continue buitenlandgebruik kosten buiten de bundel worden berekend.
- Wordt 5g ook ondersteund bij providers in Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SASQUATXH schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 18:32:
Ik woon in Duitsland, maar mobiele data is hier best duur. Vandaar dat ik interesse heb in een sim only van Youfone of Tele2 en die in Duitsland te gebruiken. Hiervoor heb ik 2 vragen:
- Wordt de "Roam like at home" clausule streng toegepast? Ik las op de Tele2 website dat na 4 maanden continue buitenlandgebruik kosten buiten de bundel worden berekend.
- Wordt 5g ook ondersteund bij providers in Duitsland?
Tele2 is het middenklasse merk van T-Mobile (het budget merk van de onderneming is Ben)
Toch is bij Tele2 alles gericht op kostenbesparing. Tele2 greep zelfs bij afwijkend binnenlands gebruik snel en hard in. Dus reken er maar op dat je na 4 maanden en een dag een probleem hebt. Met die roaming voorwaarden wil men juist voorkomen dat de abonnementen langdurig in het buitenland worden gebruikt. Kortom: geen goed idee!

Voorheen had Tele2 geen 5g roaming. Op sommige netwerken hebben ze zelfs alleen 2g en 3g roaming en soms zelfs alleen roaming voor spraak en sms.

Edit: bij de klantenservice pagina’s van Tele2 zie ik het volgende staan: “ Heb ik in het buitenland ook 5G?
Omdat Tele2 gebruik maakt van het netwerk van T-Mobile zijn er op dit moment een aantal landen waar je gebruik kunt maken van 5G-roaming: Duitsland, Noorwegen, Zweden, Finland en Denemarken. 5G-roaming betekent dat je met een 5G-abonnement mobiel kan internetten op een 5G-netwerk in deze landen. De meeste leveranciers van 5G-telefoons ondersteunen 5G-roaming van T-Mobile al voor deze landen. Meer landen volgen snel!
.”

Dus wel 5g in Duitsland.

Op de website van T-Mobile staat dat T-Mobile klanten 5g en kunnen 4g bellen op het netwerk van T-Mobile Duitsland. 4g heb je ook op Vodafone en Telefonica (O2). Ze doen tijdens roaming wel sterk aan band steering, dus je wordt telkens met “enig geweld” naar het Duitse T-Mobile netwerk terug gepushed.

Link : https://www.t-mobile.nl/k...arieven-dekking/Duitsland

Heb je al eens gekeken bij e-sim providers zoals Airalo, Dent etc. Evt. met een referral code voor korting of een gratis bundel. Er zijn aanbieders die goedkoper zijn dan deze, maar voor Duisland weet ik het niet. Je koopt de e-sim voor een locatie (land, regio of wereldwijd) in de app of via hun website, instaleert de e-sim geatomatiseerd via de app of via een qr code op je telefoon. Roaming aan, data aan en als voorkeur instellen en gaan. Heb je die extra data altijd nodig? Bij de Airolo: 20 GB data voor $26,- (dollar!). Er zijn vast goedkopere e-sim aanbiedingen te vinden.

Verder zijn er in Duitsland ook submerken en virtuele providers die soms goedkoper kunnen zijn. Lebara, Congstar, Otello etc. Met wat googlen zie ik ook bijvoorbeeld simonmobile.de met 26GD eerst 3 maanden voor 12,- en daarna voor 16,- en maandelijks opzegbaar.

Computerbild doet soms onderzoek naar de prijsplannen. Heb jeeen dualsim telefoon of toestel met simkaart en e-sim dan kan je dat 2e kaartslot voor een los dataabonnement gebruiken. En er is ook mobiel internet met een wifi modem voor thuis als optie.

Kijk eens of je hier iets tussen vindt. In het blad doen ze dit uitgebreider. https://www.computerbild....Handy%20tarife&gsc.page=1

En deze: https://www.computerbild....ited-Tarife-22278249.html

Voorbeeld O2 (Telefonica): “Der günstigste O2-Unlimited-Tarif heißt Basic (bis zu 3 Mbps) und liegt bei 32,99 Euro pro Monat. Mit dem O2 Mobile Unlimited Smart für 42,99 Euro surfen Sie mit bis zu 15 Mbps. Der O2 Mobile Unlimited Max (99,99 Euro) kennt keine Beschränkung und unterstützt das Maximum, was das O2-Netz hergibt: bis zu 225 Mbps via LTE und bis zu 500 Mbps per 5G. Alle drei Tarife gibt es auch als Flex-Variante ohne Laufzeit und mittlerweile sogar ohne Aufpreis. Mit dem O2 my Prepaid Max (69,99 Euro) steht zudem ein besonderer Tarif bereit, der sich mit seinen 999 Gigabyte Datenvolumen in der Praxis wie ein echter Unlimited-Tarif anfühlen dürfte. Freenet Funk kostet sogar nur 99 Cent für unbegrenztes Datenvolumen – pro Tag, wohlgemerkt.”

In Duitsland zelf dus ook onbegrenst data voor 32,99 per maand bij O2 met wat lagere, maar goed bruikbare snelheid. Meer snelheid bij de duurdere tarieven.

Keus genoeg dus lijkt het.

En in deze periode hebben de aanbieders nog wel eens acties op prepaid voor nieuwe klanten die gunstig zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door ucsdcom op 20-08-2023 20:48 ]

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7