Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik zou graag meer te weten hoe passief beleggen werkt.

Natuurlijk heeft tweakers een beleggingstopic, 9 topics zelfs die elk bestaat uit 150+ pagina's waarin verschillende onderwerpen over beleggingen en meningen kris kras door elkaar lopen.
Totaal niet te overzien dus.

ook via google "hoe passief beleggen" of "passief beleggen tweakers" komen geen resultaten op waar ik als newbie iets aan hebt.
Dus misschien is het verstandig om een sticky te maken over hoe passief beleggen precies werkt.
Een stappenplan, waar naar te kijken en belangrijk: in jip en janneke taal zodat elke niveau het ook begrijpt.

Ik heb vragen zoals van: Gaat dit via je bank? of welke website moet ik zijn? hoe werkt het etc etc
(je kan al aan mijn vragen merken dat ik er niks van weet en moeite hebt om deze info te vinden, vandaar ook dit topic)

Dus als iemand het leuk vind om zijn ervaring wilt delen tips, ideeën en uitleg is te geven voor newbies die aan de gang willen.. ga helemaal los hier zou ik zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 20:20
Uit je vragen maak ik op dat je er nog geheel niets van weet. Dan is Tweakers, een in basis tech forum, een vreemde plaats om te beginnen met leren over een dergelijk onderwerp.

Probeer dit eens; https://www.axento.nl/bel.../wat-is-passief-beleggen/

Als je dat hebt gelezen zou je je eigen vragen al moeten kunnen beantwoorden. Zo niet, ga dan generieke informatie over beleggen zoeken, want dan ontbreekt die basis blijkbaar ook nog.

[ Voor 10% gewijzigd door frickY op 26-07-2020 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Open een Meesman account, leg maandelijks in bij hun Wereldwijd Totaal fonds, klaar.

(En ja mensen, ik weet dat het bij je huisbank iets goedkoper kan, maar gebaseerd op de TS ga ik voor de allersimpelste optie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:04
Financiële onafhankelijkheid - Deel 4

Kijk hier ook eens rond. Er wordt veel over passief beleggen gepraat. Hoe en welke trackers bij welke aanbieder. Er is zelfs een tool gemaakt door een user om te kijken welke bank/broker het goedkoopst is qua vaste en variabele kosten als het gaat om beleggen.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:33

thijsco19

KTM 990 SMT

Ik zelf ben de laatste weken me aan het verdiepen in beleggen en wil de komende week ermee beginnen.

Hoe ik het zie zijn er een paar verschillende manieren om makkelijk te beginnen.
De makkelijkste manier is bijvoorbeeld via de bank, Meesman, BrandNewDay of 1 van de andere.
Je stort eenmalig een bedrag of bijvoorbeeld een xx bedrag per maand en hun gaan dat voor jouw beleggen via de door jouw gekozen risicoprofiel.

Of je neemt de touwtjes zelf in handen en gaat bijvoorbeeld via DeGiro beleggen in indexfondsen (ETF's).
In deze fondsen kunnen vele verschillende aandelen zitten verspreid over de hele wereld. Een veelgenoemde en bekende is vanguard all world (VWRL) ETF.
Door in zo'n indexfonds te beleggen zorg je voor een laag risico ivm de globale spreiding.

Er zijn op youtube meerdere kanalen te vinden die over beleggen en een passief inkomen gaan, zeker waard om te kijken.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-08 12:37
TS van beleggen topic niet gelezen?
Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 9

Lees bijvoorbeeld de reddit reeks die er in staat en maak je vragen vervolgens wat specifieker.

[ Voor 32% gewijzigd door Longcat op 26-07-2020 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:44
Het is al een paar keer genoemd, maar het makkelijkst is gewoon maandelijkse inleg bij een club als Robeco. Dan kies je (of laat je kiezen) welke fondsen er in belegd wordt en dat gaat dan maandelijks automatisch (y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
Dit topic heeft geen bestaansrecht. Simpele vragen mogen zowel in een topic als dit of een groter topic maar het is essentieel om een concrete vraag te hebben bijvoorbeeld door aan te geven wat er niet duidelijk is uit reeds gevonden informatie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.