Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:39
Wat iedereen hier lijkt te vergeten is Duitsland.

Kamers hebben vaak geen centraaldoos en kabels lopen niet door het plafond, maar doorgaans door de muur, een 20 cm onder het plafond door.

Indien niet nodig, zou ik lekker dat plafond laten zitten. Ik heb het hier ook weggehaald, maar had het net zo goed kunnen laten zitten. Levert je weinig op.

Mbt spots: Leds worden toch niet zo heet?

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 11:41
@SkiFan bedankt,

We laten het nu zitten. Gaan alleen de electro doen. Gaat rond de 3000/4000 kosten.

Spots daarin tegen kan je niet op dit soort plafonds vastmaken. Geen houvast. En riet is hier brandvast zoals Gipskarton lijkt me ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
@theduke1989 Je hebt bij de Duitse bouwmarkt ook spots met aan beide kanten een veer, die duw je omhoog en dan klemmen ze zich vast. Voor de bekabeling kun je evt een sleuf in het stuc frezen.

Bestaande plafon gewoon weer repareren. Beste gaat dat met een flexibele stuc. Naam is me even ontschoten, maar die hebben wij toen ook gebruikt. Kun je bij de Hagebau halen. Zitten deeltjes vermalen kunststof in.

Overigens, qua stroom is een 5-aderige kabel voor je toch prima? Kun je 3 fases op kwijt. Mits hij voldoende mm² heeft zou ik dat lekker laten liggen. Is hier niet anders voor een complete eensgezinswoning.

Waar woon je ergens?

[ Voor 19% gewijzigd door SkiFan op 30-07-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 11:41
@SkiFan we wonen in Saarland, Neunkirchen.

We willen nieuwe elektro. Vooral mijn vrouw heeft een trauma opgelopen tijdens werk waarbij haar auto in brand was gegaan. Bleek kortsluiting. Sindsdien is ze daarop gefocust.

We laten het dus inderdaad zitten. Goed idee om te kijken naar dat soort spots. Bekabeling wordt dus nieuw, en waarschijnlijk door Röhren dus om vage kortsluitingen te voorkomen etc.

En jij bent in de buurt ?

Standaard hier zou moeten zijn:
2.5mm voor schakelaars.
1.5mm voor belichting.
Dan was er ook een Electromeister die zei er mist vanuit de kelder een vijf aderig kabel. Geen idee wat die daarmee bedoelde.

[ Voor 19% gewijzigd door theduke1989 op 30-07-2020 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Wij wonen in Kleef, net over de grens bij Nijmegen.

Elektro zou ik even kijken hoe oud de installatie is. Wat goed is, gewoon laten liggen. Wat bagger is vervangen. We hebben hier ook best veel vervangen. Kwamen allerlei kleuren tegen, en zelfs stofbekabeling nog. Alles waar we ook maar enigszins aan twijfelden hebben we vervangen, want de vorige bewoners hier waren echt ontzettende prutsers. Dingen gezien... daar schrok je van.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Ter informatie, deel 2 van dit topic: Bedrogen, hoe te handelen?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Pagina: 1 2 Laatste