Toon posts:

Mijn bios herkent mijn IBM 40GB niet :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb het volgende probleem. Ik heb vandaag een IBM Deskstar 60 GXP 40 GB gekocht. Het probleem is nu dat mijn bios de schijf niet herkent. Ik heb de harde schijf in een andere computer gestopt en daar wordt die wel herkend. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb een MS-6163VA ATX VIA moederbord.
Bij voorbaat dank.

Ik heb ergens gelezen dat het updaten van je bios misschien kan helpen. Ik heb mijn bios nog nooit geupdate. Is dit een optie?

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen? Ik heb de search nagezocht en ben een paar keer flashen van bios tegengekomen. Is er misschien ook een andere oplossing?

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

BIOS updaten inderdaad.
Kan niet anders.
Kijk op de site van je moederbord-maker.

Who is John Galt?

Verwijderd

Zoek anders eens naar het jumpertje achterop de hd waarmee je 'm als 32gig in kunt stellen. Probeer het dan nog eens: als je computer hem nu wel herkent (als 32 gig hd), dan moet je ff je bios flashen want dan ondersteunt je huidige bios het grote aantal cilinders van de 40GB schijf niet... En ik weet eigenlijk wel zeker dat het hier aan ligt, want dit is weer een klassiek gevalletje van de 32GB barriere.

Maar eerlijk gezegd snap ik niet waarom je dit nog vraagt: je weet al dat het flashen van je bios wel eens zou kunnen helpen, dus waarom heb je dit nog niet geprobeert? Het is zowiezo geen slecht idee om de nieuwste bios te hebben... nevertheless wel prima dat je de search in elk geval al hebt gebruikt!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:19
ik geloof dat je Award bios 5 of hoger moet hebben ofzo. was pas iemand met 4.75 en die zei dat op de IBM site daar iets over stond.

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat eigenlijk niet meer over de harde schijf, maar ik plaats de vraag toch hier omdat het bij mijn eerste vraag hoort. Ik heb gekeken naar de site van mijn moederbord (http://www.msi.com.tw/support/bios/more.php) en daar blijkt mijn moederbord niet echt tussen te staan. Ik heb dus zoals eerder genoemd een MS-6163VA ATX VIA en op die site staan alleen de MS-6163, MS-6163PRO en de MS-6163FC. In de search het ik het volgende gevonden: MS-6163Pro Bios updates zouden vermoedelijk kunnen werken (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/129782). En hier (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/133027) wordt gezegd dat MS-6199VA bios updates zouden moeten werken. Ik wil hier graag meer zekerheid in hebben, het is tenslotte de eerste keer. Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Gewoon eerst doen wat PSYFLUX zei (kan idd ook op die ibm) Doet hij het dan wel, flashen die handel

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

meel MSI dan gewoon en vraag waar jouw bios staat of dat ze hem melen naar jou

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de jumpers op 32GB zet dan werkt die inderdaad goed. Een bios update zou dus de oplossing kunnen zijn.

Ik heb ook een mail gehad van MSI en ze zeiden het volgende:

You can get the BIOS for 6199VA. This is the same model.

Dank jullie allemaal voor de hulp. Nu nog hopen dat het flashen goedgaat, tis mijn eerste keer.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo guys,

het flashen is zonder problemen gegaan en mijn harde schijf wordt nu wel herkend. Nogmaals bedankt!
Pagina: 1