PIII 500 Mhz Slot 1 Overclocken

Pagina: 1
Acties:

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 09:25
Kan iemand me helpen bij het overclocken van deze 2 ???

PIII 500 Mhz Slot 1

MS-6163va Via Chipset

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
nahja zeg, dit slaat toch alles.

het staat zo dom en grof

Hoe overclock ik deze ????

poef einde !
vraag het wat vriendelijker en ga aub de search knop gebruiken
danke

Verwijderd

Are you sure the mobo you have correct - or is it the 6199VA you mean?

The 6163 has a BX chipstet as far as I know.

Anyway - all you need is an FSB adjustment in the BIOS (do you know your way around the BIOS?)

Is the processor you have a 100 FSB or 133FSB processor. If it is a 100 FSB (5X mutliplier) you should be able to get past 600 MHz. But be careful - you must up your voltage slightly - also in the BIOS.

Good luck.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 12:33
Op zondag 25 februari 2001 00:19 schreef Mathizsias het volgende:
Hoe overclock ik deze ????

PIII 500 Mhz Slot 1

MS-6163va Via Chipset
door hem in de fik te zetten :?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:38
Gezien je eerdere posting [topic=132308] ben je nogal wanhopig, niet? Voor de duidelijkheid, als dit een 6163 mobo is, zit er een BX chipset op en geen ViA, waar het achtervoegsel 'VA' voor staat (zette mij eerst op het verkeerde been, maar dan moet je ook de juiste benaming maar doorgeven)

De 6163 kun je tot 153 of 155MHz FSB opvoeren, en dat doe je middels het BIOS (CPU plug&play II). Dus bij het opstarten m.b.v. <del> je BIOS in en spelen maar. Heb je overigens een Katmai of een Coppermine, als je de laatste hebt kun je meer MHz'en halen (666+) anders is de koek op bij zo'n 600.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 09:25
Katmai of Coppermine hoe zie je dat en kan je plese vertellen hoe ik het precies doe...?

Verwijderd

nou, ik heb hier 2 P3-500's de een haalde 620 de andere 667 maar ik zie niet waarom je zoiets wilt overclocken, die paar mhzjes helpen je niet

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:51

Arjan A

Cenosillicafoob

Jongens, als je niet weet waar je het over hebt hou dan je mond c.q. keyboard.
De 6163va bestaat wel degelijk en hij is zeker uitgerust met een VIA chipset. Officieel alleen in Duitsland uitgekomen, en in Nederland alleen via Vobis verkocht. Later is de 6199va ervoor in de plaats gekomen (alleen maar nummertje gewijzigd), de biossen voor de 6199va kunnen gewoon in de 6163va geflashed worden. Sowieso moet de 6163va een keer geflashed worden, want in de standaard bios staat de CPU plug & play *NIET* aan.
Wat kan je dus doen:
Bij MSI (www.msi.com.tw) de nieuwste bios voor de 6163va downen of een 6199va-bios downloaden.

Veel plezier. Ik was het gedonder na een jaartje zo zat dat ik een nieuw mobo heb gekocht (asus p3v4x). Werkt veel beter met de randapparatuur.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Arjan,
over at the MSI site i DID NOT see any 6163va boards.

Can you tell me where is supposed to be?
Pagina: 1