Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Uitzondering? Nee dat valt wel mee denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
RodeStabilo schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:17:
Uitzondering? Nee dat valt wel mee denk ik.
Lijkt me ook sterk. Ik heb ook gewoon via Visa zelf. En de meeste mensen die ik ken ook. Zo gek vind ik dat totaal niet.

Bij mij kwam de identificatie nog pre corona, dus ik heb een mannetje thuis op bezoek gehad die m'n paspoort verifiëerde met een apparaatje en een tablet. Verliep best soepel.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Binnen 3 dagen bevestiging voor OK met een afgedekt BSN nummer op mijn rijbewijs als identificatie, online uitgevoerd.
[INTERNATIONAL CARD SERVICES]
Identificatie goedgekeurd

Geachte heer ,
Hartelijk dank voor uw identificatie. We hebben deze gecontroleerd en uw identificatie is goedgekeurd.
U hoeft niets meer te doen
U kunt uw Card(s) blijven gebruiken zoals u gewend bent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Creditcardbedrijf ICS beboet voor nalaten privacycontrole
https://nos.nl/artikel/25...r-nalaten-privacycontrole

Die methode was destijds al controversieel en de controles hadden ze ook niet goed geregeld.

Aanvulling; stuk autoriteit persoonsgegevens met het besluit zelf
https://www.autoriteitper...ontbrekende-risicoanalyse

[ Voor 27% gewijzigd door sambalbaj op 16-01-2024 14:09 . Reden: AP besluit ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:54
sambalbaj schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:44:

Die methode was destijds al controversieel en de controles hadden ze ook niet goed geregeld.
Was mijn gevoel hierbij vanaf het begin af aan toch al niet zo gek :)
Bedankt voor de update!

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

sambalbaj schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:44:

Volgens mij kan je dat op basis van dit bericht helemaal niet stellen. Men heeft niet de verplichte privacycontrole op hun proces uitgevoerd voordat ze in het kader van heridentificering aan het verwerken van persoonsgegevens begonnen. Daar hebben ze een boete voor gekregen, de reactie vanuit ICS is vervolgens:
In 2021 is die risicoanalyse alsnog uitgevoerd en er zijn geen veiligheidsrisico's naar boven gekomen.
De rest van het artikel lijkt vooral filler om het verhaal spannender te maken c.q. context te bieden, maar zegt nergens dat de identificatiecontroles zelf niet goed geregeld zijn. En blijkbaar was de conclusie van de privacycontrole dus 'prima, proces zit goed in elkaar, ga zo door'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:54
Aganim schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:01:
[...]

Volgens mij kan je dat op basis van dit bericht helemaal niet stellen. Men heeft niet de verplichte privacycontrole op hun proces uitgevoerd voordat ze in het kader van heridentificering aan het verwerken van persoonsgegevens begonnen. Daar hebben ze een boete voor gekregen, de reactie vanuit ICS is vervolgens:

[...]

De rest van het artikel lijkt vooral filler om het verhaal spannender te maken c.q. context te bieden, maar zegt nergens dat de identificatiecontroles zelf niet goed geregeld zijn. En blijkbaar was de conclusie van de privacycontrole dus 'prima, proces zit goed in elkaar, ga zo door'.
De boete is gegeven voor het proces waar ik dit topic om gestart ben....Dat was van vóór 2021. Verder weet ik het ook niet maar blijkbaar heeft het een en ander aanknopingspunten gegeven om een onderzoek in te stellen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mistraller schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:25:
[...]

De boete is gegeven voor het proces waar ik dit topic om gestart ben....Dat was van vóór 2021. Verder weet ik het ook niet maar blijkbaar heeft het een en ander aanknopingspunten gegeven om een onderzoek in te stellen.
roelbouwman in "ICS Online Identificatie, phishing?"

Nota bene in dit topic geeft @roelbouwman in november 2020 aan een melding te hebben gedaan bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

De AP heeft het over signalen en klachten van consumenten
De afdeling Klantcontact en Controlerend Onderzoek van de AP heeft na signalen en klachten van
consumenten over ICS een onderzoek gestart naar een mogelijke overtreding van de AVG door ICS. Die
klachten en signalen zijn bij de AP ingekomen nadat ICS in 2019 is gestart met het opnieuw (online)
identificeren van haar klanten met het ‘identificatie- en verificatieproces’ (ID&V).

[ Voor 31% gewijzigd door sambalbaj op 16-01-2024 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18:19
ICS verzorgt de uitgifte, administratie en controle van creditcards. Onder meer Bunq, ABN Amro en American Express maken gebruik van de diensten van het bedrijf.
Bij ICS geven ze ook American Express kaarten uit en Bunq kaarten? :P
Pagina: 1 2 Laatste