Waarom werkt UBB in reviews niet hetzelfde als in topics

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:16

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
Ik schreef een review en gebruik daarbij een tabel die ik maak met UBB. Deze tags worden in het forum ook veel gebruikt dus het leek me handig om daarmee mijn review iets op te leuken. Maar wat blijkt, de output is in de review heel anders dan op het forum. Zo had ik bijvoorbeeld onderstaand stukje kunstwerk geproduceerd om de prestaties van de CPU van mijn nieuwe laptop aan te duiden. Geheel in Tweakers review stijl. Alleen in de review zelf krijgen alle tabellen standaard randen en een andere achtergrondkleur.

Cinebench R15 - Multi
LaptopAantal coresCPU/SoCin punten (hoger is beter)
Asus ROG Zephyrus G148Ryzen 9 4900HS
1.868
MSI Bravo 178Ryzen 7 4800H
1.853
Asus ROG Zephyrus GA502IU-AL011T8Ryzen 7 4800HS
1.555
MSI Prestige 14 A10SC-004NL6Ci7-10710U
1.073
Lenovo IdeaPad 5 15ARE05 (81YQ006JMH)8Ryzen 7 4700U
1.035
Acer Aspire 7 A715-74G-77UQ6Ci7-9750H
1.025
Asus ZenBook 15 UX533FD4Ci7-8565U
819
Lenovo IdeaPad 5 15ARE05 (81YQ002BMH)6Ryzen 5 4500U
816

Zie mijn review hier om dezelfde tabel te bekijken in review stijl: productreview: Lenovo IdeaPad 5 15ARE05 (81YQ006JMH) review door 3raser

Ook een UBB tag als code werkt niet.

Is er een overzicht van UBB codes die wel werken bij het schrijven van een review?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:15

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ik gok dat er een andere parser wordt gebruikt met een andere tag-ondersteuning, maar dat kunnen de devvers beter uitleggen dan ik. :)

Pricewatch => Stoute Bugs

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:40
De Tweakblogs.net F.A.Q.

Overzicht van UBB-codes

Zie daar uw leesvoer voor dit weekend :P

Om antwoord te geven op de vraag in de titel - tijdens met ontwerpen en implementeren van de review had men, denk ik, een beeld van hoe een review er uit zou 'moeten' zien. De bijbehorende ubb codes zijn toen geïmplementeerd. En met dat antwoord, daar koop je helemaal niks voor, I know.
Misschien kan je een screenshot maken van de mooie tabel en die invoegen als afbeelding. In ieder geval +2 voor de review :)

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:16

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 00:20:
De Tweakblogs.net F.A.Q.

Overzicht van UBB-codes

Zie daar uw leesvoer voor dit weekend :P

Om antwoord te geven op de vraag in de titel - tijdens met ontwerpen en implementeren van de review had men, denk ik, een beeld van hoe een review er uit zou 'moeten' zien. De bijbehorende ubb codes zijn toen geïmplementeerd. En met dat antwoord, daar koop je helemaal niks voor, I know.
Misschien kan je een screenshot maken van de mooie tabel en die invoegen als afbeelding. In ieder geval +2 voor de review :)
Wat hebben de reviews met de Tweakblogs UBB te maken? Hebben die dezelfde compatibiliteit?
Uiteraard was ik al bekend met het overzicht van de UBB-codes, dat was de bron voor mijn tabel. Het gaat mij er juist om dat die informatie niet klopt bij het schrijven van een review. Zie bijvoorbeeld de syntax van [table]:

Syntax: [table=width,height,border,cellpadding,bordercolor,bgcolor,background,fontsize,contrast] table-rows [/table]

Veel van die attributen werken helemaal niet bij het schrijven van een review. De Tweakblogs FAQ zegt daar ook niets over. Volgens die FAQ mag de [table] tag gewoon worden gebruikt. Nergens wordt gespecificeerd welke attributen wel of niet werken.

Zoals Dirk al zegt, mogelijk wordt er een andere parser gebruikt. Dat lijkt me een logische verklaring. De vraag is dan alleen, waarom? En kan er dan ergens duidelijk worden gemaakt wat wel en niet werkt? Een review FAQ misschien? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De UBB werkt wel hetzelfde (het is dezelfde parser, maar wel met minder beschikbare tags), maar de styling voor productreviews is anders dan op het forum, en daarbij wordt blijkbaar geen rekening gehouden met de uitgebreide 'features' van de table-tag zelf.

Ik vermoed dat de table-tag van de oude parser (die wel anders was dan de forum-parser) mogelijk ook minder opties had.

Dit is m.i. niet zozeer een bug maar meer een feature-request, dus ik verplaats deze even naar Mooie Features :)

Intentionally left blank