Nieuwe pc samenstellen voor 9-jarige enthousiasteling

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 78.337 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-12-2023
DannySan73 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:16:
[...]

De reveal is inderdaad komende zondag, en qua bureau past dit iets beter in het geheel _O- https://www.ikea.com/nl/nl/p/fredde-bureau-zwart-50219044/
Pas op met verhogingen voor monitoren op bureau: de knul is pas 9 :) straks moet hij omhoog staren.
Volgens mij is er niet zoveel mis met het bureau dat er nu staat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannySan73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09 12:30
Daar heb je wel een puntje inderdaad! Het bureau stamt uit hetzelfde bouwjaar als de oude pc volgens mij, en er is wel de 'wens' om deze te vervangen (met natuurlijk niet dezelfde noodzaak als de pc).
Komt helemaal goed, en mijn excuses als het wat 'too much' zou zijn, ik heb nog nooit zo'n topic als dit onder mijn beheer gehad dus soms nog even wennen... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
Mijn persoonlijke mening over bureau: Less is more

Wmb: enkel poten en een blad (zo groot als past op de plek) en dan liefst gemakkelijk in hoogte verstelbaar.

Frutsels, plankjes, 'opbergvakjes' etc. lijken handig, maar verzamelen eigenlijk alleen maar troep.

Maar gezien wat er vaak wordt aangeboden, zijn er vast mensen die daar totaal anders over denken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:50
Holybuck schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:46:
Mijn persoonlijke mening over bureau: Less is more

Wmb: enkel poten en een blad (zo groot als past op de plek) en dan liefst gemakkelijk in hoogte verstelbaar.

Frutsels, plankjes, 'opbergvakjes' etc. lijken handig, maar verzamelen eigenlijk alleen maar troep.

Maar gezien wat er vaak wordt aangeboden, zijn er vast mensen die daar totaal anders over denken :)
Ik heb een 300x100 bureau en zou niet meer anders kunnen. Past alleen niet op het kamertje van hem, denk dat zelfs de fredde al krap aan wil.... @DannySan73 wel even opmeten? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 22:13
Misschien dat een tweedehands bureau van Albeka een idee is? Daar staat bijvoorbeeld een handslinger verstelbare bureau met een 180x100 cm blad voor 132 euro te koop! Is dat nog een redelijke prijs? Staat in ieder geval super stevig op z'n poten en kan nog lekker lang meegaan, want door de verstelbaarheid kan die gewoon meegroeien met het kind zelf. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
https://www.ikea.com/nl/n...alex-tafel-wit-s39932699/
Kabelgoot eronderboren en knallen maar 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 03:00
Geen idee betreffende interne onderdeleln, maar let op bij bijvoorbeeld Dirk daar is elk jaar een of twee maal de draadloze logitech muis in de aanbieding was het 5,99. Logitech claimt jaar op een AA. IK heb ooit een trust gehad, dubbele AA was binnen twee weken leeg, dus nooit meer draadloos, maar goede ervaringen hier hebben mij de gok doen nemen voor extra muis en zeer tevreden. Logitech budget is altijd beter dan Acttion.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:02

TMV

donaldk schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:21:
Geen idee betreffende interne onderdeleln, maar let op bij bijvoorbeeld Dirk daar is elk jaar een of twee maal de draadloze logitech muis in de aanbieding was het 5,99. Logitech claimt jaar op een AA. IK heb ooit een trust gehad, dubbele AA was binnen twee weken leeg, dus nooit meer draadloos, maar goede ervaringen hier hebben mij de gok doen nemen voor extra muis en zeer tevreden. Logitech budget is altijd beter dan Acttion.
Persoonlijk alleen maar goede ervaringen met Logitech. Denk niet dat je "never trust trust" er mee moet vergelijken ;)

Verder bakken respect voor iedereen die op wat voor een manier dan ook meedoet aan deze geweldige geste! Vertrouwen in de mensheid +1 _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donaldk
Ik zie dat ales al toegezegd is, ik heb even gekeken aantal aardige gratis af te halen bureau's in het land:

https://www.gratisaftehal...469?location=&term=bureau
https://www.gratisaftehal...ureau&location=&distance=

https://www.gratisoptehal...eau-met-drie-laden/323289

Ook op marktplaats zie ik af en toe moeilijk te hanteren meubels zoals bureaus of archiefkast voor weghalen voorbijkomen, vooral in Amsterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donaldk
TMV schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:26:
[...]

Persoonlijk alleen maar goede ervaringen met Logitech. Denk niet dat je "never trust trust" er mee moet vergelijken ;)

Verder bakken respect voor iedereen die op wat voor een manier dan ook meedoet aan deze geweldige geste! Vertrouwen in de mensheid +1 _/-\o_
Ik ook ervaring met logitech, al is het vijftien jaar oude keyvoard niet te vergelijken met mijn BTC? van mijn eerste PC een DX40 tower. Maar ik was niet voor niets altijd van de draadjes;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Dan zou ik bij de Ikea een blad kopen met 4 losse poten. Erg goedkoop, toch mooi qua design en stevig, etc. Dan kun je niet in hoogte afstellen, maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit een kind meegemaakt rond deze leeftijd die daardoor problemen heeft met gamen. De bureaustoel is belangrijker wat dat betreft.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
donaldk schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:32:
Ik zie dat ales al toegezegd is, ik heb even gekeken aantal aardige gratis af te halen bureau's in het land:

https://www.gratisaftehal...469?location=&term=bureauhttps://www.ikea.com/nl/n...rp-bureau-zwart-60261037/
https://www.gratisaftehal...ureau&location=&distance=

https://www.gratisoptehal...eau-met-drie-laden/323289

Ook op marktplaats zie ik af en toe moeilijk te hanteren meubels zoals bureaus of archiefkast voor weghalen voorbijkomen, vooral in Amsterdam.
Enig idee hoe groot het kamertje is waar het om gaat?

Ik heb het idee dat het niet al te groot zal zijn, maar dat neemt niet weg dat zoiets meestal wel zal passen, let wel, ik geef maar een voorbeeld, als iemand handig genoeg is om zelf een bureau op maat te maken kan dat een efficiëntere oplossing zijn.

Amsterdam ligt trouwens niet echt om de hoek vanuit Grunn, of ze een busje kunnen regelen om het eea op te halen is - op dit moment - niet gekend.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Dat meisje's bureau zal waarschijnlijk welpassen, zo te lezen is zij het ontgroeit. Wel ver weg, maar wist niet waar poster vandaan kwam.

Daarom had ik niet voor niks de link met de zoek opdracht geven, deze in groningen staat er ook bij: https://www.gratisaftehal...368?location=&term=bureau

Afbeeldingslocatie: https://cdn.gratisaftehalen.nl/images/ac/593x404/f95a758881d6438ba35e548b85b4b30f/20200628_123111.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door donaldk op 31-07-2020 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 11:34
donaldk schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:51:
Dat meisje's bureau zal waarschijnlijk welpassen, zo te lezen is zij het ontgroeit. Wel ver weg, maar wist niet waar poster vandaan kwam.

Daarom had ik niet voor niks de link met de zoek opdracht geven, deze in groningen staat er ook bij: https://www.gratisaftehal...368?location=&term=bureau

[Afbeelding]
Imo zou ik dit soort bureaus vermijden. In de woonkamer zijn deze best prima, maar als game bureau schiet het veel te kort. Je verliest veel beweeg ruimte en (geen idee hoe lang de jongen is) maar dat toetsenbord plankje zit enorm in de weg.

Zoals hierboven al een aantal keer is gezegd een mooi bureaublad (evt op maat) met poten.

Ps. Daarnaast is het zonde zo een (lelijk) bureau neer te zetten met een knal pc + accessoires en stoel. Ga dan voor een mooi strak bureau of simpel 1 van de ikea voor 5 tientjes

[ Voor 9% gewijzigd door hollandnick op 31-07-2020 23:00 ]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:04
In Utrecht zijn er op dit moment elektrisch in hoogte verstelbare bureaus.... ( T poot aan zijkanten) dat is in ieder geval al stuk beter. (Ook gratis af te halen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DannySan73
Ik snap dat de 'bureau kwestie' voor wat discussie zorgt; die vraag laten we wat mij betreft dan maar even mooi voor wat het is. @hollandnick er komt geen stoel hoor, het is wel 'geroepen' maar uiteindelijk niet concreet.
Dank aan allen voor de (zoek)tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
Ah dacht dat die ook geregeld was. Ik heb wel een bureau over van de ikea. Maar voor het geld voor transport of benzine kosten heb je hem al bijna nieuw van de ikea denk ik.

Een goed bureau is heel belangrijk als je er lang aan gaat zitten. En ik denk dat het verstandig is gelijk 1 te kopen/af te halen die in hoogte te verstellen is, zodat die hoger gezet kan worden naar mate de jongen groeit (hij is pas 9 ). Hoef je later niet weer een nieuw bureau te kopen als je er een beetje zuinig op bent.

Succes vandaag trouwens! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:14
Build day! _/-\o_

Succes vandaag @DannySan73 & @DeNachtwacht, laat de foto's maar komen :D

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Ykj7G4z4SuURplbDcYZQzXoR-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wYCjNSTuQOfc6MFyzs67rBH5.jpg?f=fotoalbum_large

In progress!

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aardappelschilmesje; beste apparatuur om PC's mee te bouwen _/-\o_

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:43
Heel veel succes met de bouw!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DannySan73
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_02NuoDJ5bwcfMsuuz7Ot9ylW8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qi82GcElrdwtLL6abTl7hciK.jpg?f=fotoalbum_large
Het 'hart' zit er in mensen, ik zeg: het hart zit er in _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Succes!
Weet niet of het al geopperd is, maar met Windows 10 kan je een family account gebruiken waarbij je het Microsoft account van een kind koppelt aan de ouder. Op deze manier heeft de ouder inzicht in het gebruik en speeltijd.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Mist nog wel een schroefje en kan de CPU koeler niet in de luchtstroom richting geplaatst worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCrownNL
DJ-Promo schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:29:
Mist nog wel een schroefje en kan de CPU koeler niet in de luchtstroom richting geplaatst worden?
Inderdaad, heb je nu niet het risico dat je de warme lucht van de GPU door de CPU koeler heen blaast?
Desalniettemin ziet er al top uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:26
Mooi om te zien. Veel plezier met bouwen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• amamus
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 31-12-2021
@DannySan73 en @DeNachtwacht veel bouw plezier jammer dat je zo ver weg woont, had er graag bij geweest.

En als eerder hier boven gezegd ik zou de cpu koeler kwarts slag naar links draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
DutchCrownNL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:32:
[...]

Inderdaad, heb je nu niet het risico dat je de warme lucht van de GPU door de CPU koeler heen blaast?
Desalniettemin ziet er al top uit!
GPU doet zijn koeling niet via de bovenkant. CPU koeler kan nu gewoon lastiger lucht aantrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:46

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Het voordeel kan ook zijn dat de luchtstroom aangetrokken wordt, waardoor die ook de videokaart aan de achterkant nog een beetje koelt.

Het is in elk geval niet hoe be quiet vind dat & geïnstalleerd moet worden.
Maar het kan idd best wel werken als de bovenkant niet dicht is. Ben vergeten welke kast het is...
Edjt:

https://www.corsair.com/e...mart-Case/p/CC-9011173-WW

Als je naar de airflow van de kast kijkt, dan zou ik de koeler dus lekker fout laten zitten :)

[ Voor 29% gewijzigd door Quacka op 01-08-2020 12:34 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:56

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Kleine update; pc was er om 13:00u helemaal klaar voor, inclusief Steam install. Nu rustig laten ratelen met allerlei te installeren games...

We hebben de fan er uiteindelijk boven geplaatst (op de foto zit hij onder) zodat die lucht vanaf de processor weg zuigt en de kast uit blaast. Het probleem was dat een kwartslag draaien door de moederbordmontage niet mogelijk was. Die bevestigingsbeugel kon er namelijk niet op een andere manier op.

Foto's zijn natuurlijk gemaakt en worden ongetwijfeld snel online gezet. Ik ben zelf vooral benieuwd naar de reacties morgen natuurlijk ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
Dat ziet er super netjes uit! :)

Puur voor het meedenken, wil me er niet mee bemoeien verder, maar toch:
Denk ook het beter is om de koeler van voor naar achter te blazen i.v.m. airflow. (edit: duidelijk hoezo dat op deze manier opgelost is.) Ik dacht dat je geheugenbank 2 en 4 eerst standaard is, en dan pas 1 en 3. Al kan ik dat mis hebben. Dat is makkelijk aan te passen eventueel. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Luxicon op 01-08-2020 14:28 ]

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Yup, die is ook aangepast. Moederbord gaf al een gil bij het opstarten ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Hoeveel Tweakers bouwen daar?

Weg

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Er zijn er 51 online op het forum dus de overige 499.949 bouwen :)

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• DannySan73
Hey allemaal :)

Met 'n grote smile op mijn gezicht heb ik net aan de moeder doorgegeven dat ik de pc morgen kan komen brengen ;) Zij weet nog van helemaal níets, behálve dat ik na de donatie van het moederbord en wat extra's door @amamus het geld moest vragen via een tikkie en dat ik dus minder hoefde te vragen dan oorspronkelijk in het budget was begroot. Daar schoot ze al helemaal van vol, dus ik kom morgen deze pc brengen én al het geld in een envelop er weer bij + extra's (Windows licentie en Sims 4 met diverse uitbreidingen, toetsenbord + muis en muismat, extra harde schijven, headset + stand, speakers en TWEE schermen) en dát wordt dus echt een verrassing _/-\o_

Het was ernstig gezellig vanochtend samen met @DeNachtwacht die al voor 10:00 uur present was; en na een verdiende bak koffie ging hij aan de slag. Alle credits voor de bouw gaan naar @DeNachtwacht én @Jeroenzer > helden!
Even later kwam @Jeroenzer namelijk ook nog langs, 2 toffe Fortnite Action Figures persoonlijk afleveren en natuurlijk kon de tech- en geek- en Tweakers-talk niet uitblijven. Hij heeft meegeholpen en natuurlijk moest er Tweaker-talk zijn aangaande de aanwezig hardware en de toffe actie via het Tweakers forum.

Alles natuurlijk corona-proof gedaan, en dat was echt even een heel tof moment; dat er bij het bouwen zelfs ook een mini-community hier aanwezig was oOo
De bouw is zeer voorspoedig verlopen, en het systeem staat nu de spellen te downloaden en de laatste Windows updates te draaien.

@hollandnick bedankt voor je aanbod voor een bureau! Maar ik denk dat je gelijk hebt qua kosten/transport (wij wonen tenslotte érg ver naar het noorden toe :o )
De bureau-vraag ligt nu gewoon terug bij de moeder, en dat komt vast helemaal goed (y)

@DutchCrownNL bedankt voor je bericht! Build day was awesome! De buildfoto's zijn al gedeeld (moet ook allemaal privacy-proof natuurlijk) en ik maak strakjes nog even wat extra foto's van de kast (als het wat donkerder is).

@MAX3400 aardappelschilmesjes FTW! _/-\o_

@EDIT dankjewel, is helemaal gelukt!

@Quad dankjewel voor de tip! Ik gebruik dat zelf ook hier thuis, al hoef ik mijn 15-jarige dochter nauwelijks te monitoren (ze spendeert meer tijd met Adobe After Effects dan met spelletjes hahaha).

@koetsier88 dankjewel!

@amamus had me érg gezellig geleken!

Voor alle aangevers aangaande het plaatsen van de CPU-tower fan, dit is op deze wijze een prima positie (de ventilator heeft nog een andere plek gekregen én de kast is aan de bovenzijde helemaal open met 'n dustcover). Zie ook de link van @mitsumark die dit bevestigd. Meningen daargelaten natuurlijk is deze airflow prima in orde.

@Luxicon dat was inderdaad een érg nette feature van het moederbord; we kregen een keurig plaatje van een moederbord met de 4 geheugenbankjes. Het plaatje was erg triest, want de bankjes zaten in slot 1 en 3 en hij gaf met 'n positieve groene pijl bij bankje 2 en 4 aan dat dit toch wel een beter plan was _O-

@New Yorker er waren 3 Tweakers aanwezig; waarvan er 1 hand- en spandiensten, koffieservice en loze opmerkingen-dienst had (#ikzelf dus 7(8)7 ). Ik heb wel veel geleerd, en het was goed om te zien hoe dit in de praktijk werkt zo :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-yjoZ9fqQkavtZmPtjstVDEPPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QHlce7mJlhTiUHNm5rKEWFMH.jpg?f=fotoalbum_large
Tijdens de bouw...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZqtjfbCbw4rBh2JWj4rZziDsRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XDX49Nhsno6LbGqEn0sSO5jD.jpg?f=fotoalbum_large
De Samsung M2 disk in de heatsink prominent in beeld...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LqnqwxovhTUuoTf07uibqCAZlro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q7mChLctuwCYZAPCma8jfccD.jpg?f=fotoalbum_large
Hét moment dat ik 'm aan mocht zetten _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRm1fawMeSjMzn5UAijaonOk2d8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rVrAEuLs9jeqqfRQZNLM0rSX.jpg?f=fotoalbum_large
Mooie RGB-features...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PrXArkViecu2-mWasWz2fqbu5bE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aBRbLBNlbzFZyBWZv2Ejf5CG.jpg?f=fotoalbum_large
Nóg meer RGB-features...

Meer foto's volgen, en natuurlijk ook nog van de opbouw op de definitieve plek + reveal :Y

[ Voor 3% gewijzigd door DannySan73 op 01-08-2020 20:40 . Reden: Stukje tekst weggehaald, niet meer van toepassing. ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:32
@DannySan73 Je bezorgd ze geen hartaanval heh, :> :F _/-\o_
Erg mooi allemaal, een community dank _/-\o_ _/-\o_
En een tip: Als hij juicht, of helemaal door zijn dak gaat, hou dat spul allemaal goed vast, het is niet de eerste keer dat een bureau kantelt door enthousiasme. ;)
(beter aan gedacht, dan niet gedacht)

edit
oja en draai eens een game zo hoog mogelijk, en kijk temps na, enz, en hoe is de gameplay, geen stotter?
Heb je een stream/video?, voor ons ;) haha

[ Voor 22% gewijzigd door Mel33 op 01-08-2020 16:24 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Mel33 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:28:
oja en draai eens een game zo hoog mogelijk, en kijk temps na, enz, en hoe is de gameplay, geen stotter?
Het zijn 1080p schermen, dus die 1660 super gaat alles wel op ultra kunnen draaien (zolang je minimaal 60FPS genoeg vindt, en gezien zijn leeftijd zal dat wel zo zijn ;) )

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
DeNachtwacht schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:38:
[...]

Het zijn 1080p schermen, dus die 1660 super gaat alles wel op ultra kunnen draaien (zolang je minimaal 60FPS genoeg vindt, en gezien zijn leeftijd zal dat wel zo zijn ;) )
Je hebt toch wel getest,? Tweakers dingetje. ;)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:50
okaphone aan de ebbingestraat hebben de splitters altijd wel op voorraad liggen voor je fans :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
@DannySan73 je zou voor zoiets kunnen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Zoveel uitbreidingen zijn in principe wel overkill, aangezien er al 3 (gebruikte) poorten op zitten is het niet echt de verwachting dat er nog 5+ nodig gaan zijn ;)

Dit is genoeg:
https://www.onlinekabelsh...or-3x-3pin-fan-0-10-meter

En dit is nog overpriced ook je kan ze voor een euro vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door DeNachtwacht op 01-08-2020 18:13 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannySan73
DeNachtwacht schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:11:
Zoveel uitbreidingen zijn in principe wel overkill, aangezien er al 3 (gebruikte) poorten op zitten is het niet echt de verwachting dat er nog 5+ nodig gaan zijn ;)

Dit is genoeg:
https://www.onlinekabelsh...or-3x-3pin-fan-0-10-meter

En dit is nog overpriced ook je kan ze voor een euro vinden.
Dankjewel voor de link, meteen even besteld; gooi ik die even er aan zodra deze binnen is en is dat maar klaar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannySan73
Mel33 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:28:
@DannySan73 Je bezorgd ze geen hartaanval heh, :> :F _/-\o_
Erg mooi allemaal, een community dank _/-\o_ _/-\o_
En een tip: Als hij juicht, of helemaal door zijn dak gaat, hou dat spul allemaal goed vast, het is niet de eerste keer dat een bureau kantelt door enthousiasme. ;)
(beter aan gedacht, dan niet gedacht)

edit
Wel een goede tip, ik heb no clue hoe hij gaat reageren hahahahaha
Maar ik wil zeker wel even 'n game op high settings zetten, en kijken of ik daar een capture van kan maken. Maar hij heeft geen hele demanding games er op volgens mij; is er een andere manier om daar iets mee te testen in combinatie met FPS/temperaturen on screen? (ben nog een beetje een n00b daarin :$ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
@DannySan73 ja een benchmark (3dmark, heavenbenchmark, cinebench. Enz)
En dan hwmonitor voor de temps. Ben er zelf geen expert in,
Maar gewoon even gamen op high geeft al uitslag of er wat stottert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

@DannySan73 ja de heaven benchmark, ik kwam er niet op vanochtend maar die zocht ik. Dat is een goede.

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 01-08-2020 19:29 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quacka
Is die fansplitter wel handig? Beter een splitter die je op moederbord aansluit

https://www.onlinekabelsh...fan-m-splitter-0-10-meter.
Je sluit dan bijv 2 fans voor aan op de splitter en die splitter sluit je aan op het moederbord. Zo kan je ook nog de fans langzamer laten draaien.

[ Voor 60% gewijzigd door Quacka op 01-08-2020 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
Als je een beetje pech hebt - was in het verleden een trucje van zalman - is de ene (de zwarte uit mijn hoofd) 12v en de andere kant (wit dacht ik) maar 5v, maar niet elke splitter heeft aparte kleuren, of 4 aders, veelal zelfs maar 2

Daarom ook dat ik die 8 poorts - ook al is het aan de ruime kant - PWM hub noemde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxicon
@DannySan73 Statistieken in beeld krijgen tijdens het gamen kan mooi met MSI Afterburner. (Voor de download zie onderin deze pagina). Je installeert dan ook direct Rivatuner. Deze zorgt dat je de statistieken in beeld te zien krijgt. Met MSI Afterburner kun je instellen wat je wil zien (door OSD in te schakelen voor een bepaalde statistiek). Gameplay kun je opnemen met Nvidia Geforce Experience.

Links = Rivatuner - Rechts zijn de instellingen van MSI Afterburner
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMCh7xC2-VIlpISxNqfoQx7IHmg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tP3QUT7z05xO3OPNZaVNvtoI.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Luxicon op 01-08-2020 21:01 ]

...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DannySan73
Bedankt voor de tips allemaal! De splitter die ik linkte heb ik ondertussen besteld; die zet ik er dan binnenkort even tussen :-) Heb een stukje opgenomen met die benchmark @DeNachtwacht > https://youtu.be/wV5UNLvGxSc.

Alles blijft soepel lopen, alleen de fans zijn ietsje enthousiaster :-)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DannySan73
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x78IB7Uic10DabmN-vJhY4uXCZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4J7z65WOnf1VmVHDV7JulK7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ook toevallig; SpaceX Dragon Crew komt nu net terug naar aarde; bijna dezelfde kleurtjes... :9
offtopic:
Dank aan @Damic voor de tip

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:20

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Que?

@DannySan73 kun je je kleuren schema aanpassen naar die van Dragon Endavour (veel wit en blauw)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DannySan73
Damic schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 00:51:
Que?

@DannySan73 kun je je kleuren schema aanpassen naar die van Dragon Endavour (veel wit en blauw)
Dan moet ik eerst dat iCue profiel ergens vandaan 'toveren' :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kitobirdies
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 09-10-2023
😱Ziet er geweldig uit!! Goed gedaan hoor!🙌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Heeel mooi, veel plezier zometeen, daar gaat ie plezier van hebben. Helden!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

ResuCigam

BOFH

Ik heb dit topic pas net gevonden/gelezen en ik ben zwaar onder de indruk van de inzet en de spontane (financiële) bijdrages van alle Tweakers hier. _/-\o_

Het is echt ontzettend gaaf om te lezen dat er zoveel mensen bereid zijn om anderen te helpen! Jullie maken er niet alleen een 9-jarige mega blij mee (die volgens mij gaat slapen met de PC aan zodat hij naar de lampjes kan kijken) maar ook zijn moeder en zelfs een willekeurige voorbijganger zoals ik waarvoor dit verhaal een goed begin van de dag is.

/r/wholesomememes 8)

We do what we must because we can.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Nu online
@DannySan73 dit ziet er allemaal super uit.
Hou ons op de hoogte van de aflevering. Ik ben echt benieuwd naar de reacties!!! Super mooie foto's!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldenpants0291
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-09 13:16
Dat is een hele mooie PC geworden @DannySan73 !!!

Ik hoop dat hij er veel gameplezier van heeft!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:00
Mijn complimenten aan dit alles, de meest tranentrekkende films zijn hier niks bij.

Hulde aan iedereen die hieraan meegeholpen heeft, ontiegelijk gaaf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:15
@DannySan73 ziet er goed uit allemaal. mooie dag vandaag bij de onthulling!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DannySan73
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vD-s164m7hzTiuX-Ws6w9k2W1ls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8kE4VVIO8ExNbr0xS192o0Sd.jpg?f=fotoalbum_large
Ready to rumble :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Veel plezier en succes!

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Wat een mooie build is dit geworden zeg!
Zal de kleine man erg blij van worden gok ik zo, en die arme moeder, die weet niet wat der overkomt straks :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• amamus
Ik ben wel benieuwd of de kleine man al Hyper door het huis rent :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
amamus schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:06:
Ik ben wel benieuwd of de kleine man al Hyper door het huis rent :*)
Inderdaad wij willen updates :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quacka
Tis wel Groningen hè, dat gaat zo hard niet :D (sorry ik moest em maken ;))

Acties:
  • +44 Henk 'm!

• DannySan73
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgY1aBuGbFIBKEZfwxu31d_ZHII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LFsAjqd3xaxxOf5Xx2ckthUs.jpg?f=fotoalbum_large
Alles in de woonkamer net hier, de moeder was er helemaal van ondersteboven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMn8VxMb3KGQSuBDtL0r9XAkSJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tJ6RAmTOW4jDOQ2YWsrVVhis.jpg?f=fotoalbum_large
Opgesteld in zijn slaapkamer, hij is nu onderweg :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ayazis
  • Laatst online: 20-09 21:59
Supermooi zo! Top gedaan. Benieuwd naar het moment van ontvangen. Vergeet er niet van te genieten naast het filmen. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• amamus
Het ziet er inderdaad goed uit, dit is geen budget systeem meer. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchCrownNL
DannySan73 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:37:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier gaat menig tweakers hart toch wel sneller van kloppen hoor _/-\o_
En zoals hierboven al benoemd, geniet van het moment als hij binnen stapt.

Hoe gaat het met moeders eigenlijk, is die al een beetje bekomen van de schrik? :P

[ Voor 4% gewijzigd door DutchCrownNL op 02-08-2020 14:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandnick
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Setup ziet er echt geweldig uit, ik denk dat hij er zeker blij mee gaat zijn. Zo te zien ook nog een prima bureau en (game)stoel! :P

ps. Fix aub de 2 schermen zodat ze tot op de mm naast elkaar staan, lichtelijk gebogen :+

[ Voor 4% gewijzigd door hollandnick op 02-08-2020 14:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Wens die beste jongen heel veel plezier toe met zijn prachtige setup. Vergeet vooral niet hem de groeten van deze fantastische community te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:41
@DannySan73 mooi zo!

P.S. heeft deze jongeman straks geen heel jaloerse broertjes of zusjes? ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik breng nog even wat quotes uit de startpost in herinnering ;)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij krijgt deze bak na lang sparen van zijn moeder (bijstand) en ze wil hem zo graag eens "iets nieuws" geven ipv afdankertjes.

Daarnaast is er wel het idee om te gaan gamen (Fortnite en Sims 4 en misschien nog wat shooters) maar niets hoeft op "ultra" settings.

Als het spul al netjes draait (nu dus niet) enige snelheid heeft (het hakt en stottert nu) en niet stinkt (volgens mij is alles binnenin nu langzaam aan het kapot gaan) gaat hij al 400% vooruit.

Wat neem je mee?
Alleen zijn "monitor" (een oude tv) en oude toetsenbord en muis boven (ook hoognodig aan vervanging toe, maar moet dan Action spul worden).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een basis processor Ryzen, beetje videokaart (GTX1650?) en een SSD zouden al lichtjaren vooruitgang zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen eisen, wel weet ik dat hij RGB op/in/aan een pc tof vindt maar dat zou het budget denk ik niet toelaten.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +114 Henk 'm!

• MamavanBeau
  • Registratie: Augustus 2020
Dag lieve, lieve mensen.

Ik weet niet waar te beginnen...

Allereerst wil ik iedereen bedanken die op welke wijze dan ook aan deze verassing heeft bijgedragen. Ongelofelijk gewoon!

Het vult mijn hart met zoveel warmte dat men zoveel over heeft gehad voor iemand die ze helemaal niet kennen maar dit zo heeft verdiend.

Ik ben niet gauw sprakeloos, noch in tranen. Maar ik kan niet stoppen met huilen en heb alle reacties net met tranen in de ogen en ongeloof gelezen.

Ik heb nog net geen hartverzakking gekregen vandaag en knapte toen @DannySan73 als laatste de monitoren de woonkamer in bracht.

(We hebben momenteel behoorlijk zware tijden met als zwaarste klap afgelopen week een zwaar ongeluk voor mijn dochter die nu voor zes weken aan een rolstoel gekluisterd is. Had heel fout kunnen aflopen.

Hoeft ook verder niet uitgewijd over te worden hoor, ik zeg altijd er zijn altijd mensen die het nog zwaarder hebben.

Ik ben wars van medelijden in ieder geval!)

Terug on topic. Gisteren was mijn eigen verjaardag en ik had geen mooier kado kunnen wensen dan de glimlach van oor tot oor van mijn zoontje na het zien van deze grote verassing!

De oudste was idd wat jaloers, wat logisch is ook, door alle lieve donaties voor haar broertje.

Dit is al gauw opgelost aangezien @DannySan73 haar laptop heeft meegenomen om daar ook the Sims op te zetten. ;)

Ook zijn er cadeaubonnen gegeven, één voor mijzelf en twee voor Beau. Die van Beau gaat hij delen met zijn grote zus.

Dit houd in dat ze beiden voor een leuk bedrag iets kunnen uitzoeken voor hunzelf.

Beau wil nog meer RGB lampjes volgens mij. ;)

Beau heeft ASS en kan dit alles nog niet helemaal bolwerken volgens mij, maar dit komt wel. Hij zit al de hele middag met een dikke grijns voor zijn pc. ;)

Voor mezelf nog even kijken, ik koop niet gauw iets voor mijzelf dus lastig. Maar zal mijn best doen iets aan mijzelf kado te doen.

Nogmaals wil ik iedereen bedanken uit de grond van mijn hart en met elke en iedere vezel in mijn lijf!

In het bijzonder @DannySan73 voor zijn vriendschap en het mogelijk maken van dit alles. Ook ieder bedankt die bij het daadwerkelijk builden was.

Jullie allen hebben mij laten stralen en ik gun elk alle liefde, gezondheid en dat al jullie dromen uit mogen komen.

Liefs,

Bianca. Moeder van Beau.

P.S, filmpje van de verassing volgt nog door @DannySan73. Ik weet niet hoe dat moet. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J7Oimv-uBtDP8y9DMFn8kwTuTV8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dGrHOYYJUYpmai7OBmrbVga1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Geniet ervan dame! :)

En nog gefeliciteerd met je verjaardag d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenzer
MamavanBeau schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:18:
Dag lieve, lieve mensen.

Allereerst wil ik iedereen bedanken die op welke wijze dan ook aan deze verassing heeft bijgedragen. Ongelofelijk gewoon!

Het vult mijn hart met zoveel warmte dat men zoveel over heeft gehad voor iemand die ze helemaal niet kennen maar dit zo heeft verdiend.

Ik ben niet gauw sprakeloos, noch in tranen. Maar ik kan niet stoppen met huilen en heb alle reacties net met tranen in de ogen en ongeloof gelezen.

Ik heb nog net geen hartverzakking gekregen vandaag en knapte toen @DannySan73 als laatste de monitoren de woonkamer in bracht.

(We hebben momenteel behoorlijk zware tijden met als zwaarste klap afgelopen week een zwaar ongeluk voor mijn dochter die nu voor zes weken aan een rolstoel gekluisterd is. Had heel fout kunnen aflopen.

Hoeft ook verder niet uitgewijd over te worden hoor, ik zeg altijd er zijn altijd mensen die het nog zwaarder hebben.

Terug on topic. Gisteren was mijn eigen verjaardag en ik had geen mooier kado kunnen wensen dan de glimlach van oor tot oor van mijn zoontje na het zien van deze grote verassing!

De oudste was idd wat jaloers, wat logisch is ook, door alle lieve donaties voor haar broertje.

Dit is al gauw opgelost aangezien @DannySan73 haar laptop heeft meegenomen om daar ook the Sims op te zetten. ;)

Ook zijn er cadeaubonnen gegeven, één voor mijzelf en twee voor Beau. Die van Beau gaat hij delen met zijn grote zus.

Dit houd in dat ze beiden voor een leuk bedrag iets kunnen uitzoeken voor hunzelf.

Beau heeft ASS en kan dit alles nog niet helemaal bolwerken volgens mij, maar dit komt wel. Hij zit al de hele middag met een dikke grijns voor zijn pc. ;)

Voor mezelf nog even kijken, ik koop niet gauw iets voor mijzelf dus lastig. Maar zal mijn best doen iets aan mijzelf kado te doen.

Nogmaals wil ik iedereen bedanken uit de grond van mijn hart en met elke en iedere vezel in mijn lijf!

In het bijzonder @DannySan73 voor zijn vriendschap en het mogelijk maken van dit alles. Ook ieder bedankt die bij het daadwerkelijk builden was.

Jullie allen hebben mij laten stralen en ik gun elk alle liefde, gezondheid en dat al jullie dromen uit mogen komen.

Liefs,

Bianca. Moeder van Beau.

P.S, filmpje van de verassing volgt nog door @DannySan73. Ik weet niet hoe dat moet. ;)

[Afbeelding]
Graag gedaan, ik hoop dat iedereen er veel plezier aan gaat hebben.

Nog van harte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenzer
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben zelfs een beetje jaloers :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Dag lieve, lieve mensen.

(...)
Nog gefeliciteerd. En geniet er van met z'n allen daar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• amamus
Nog hartelijk gefeliciteerd en veel computer plezier.
Ik hoop dat je dochter snel op knapt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Junia
  • Laatst online: 12:48
Leuk dat je een account hebt gemaakt om een reactie te geven! :)

Veel plezier en succes aan jou en je kids. Het is prachtig om te zien dat zelfs 'techneuten' af en toe menselijke trekjes laten zien en dit als community hebben kunnen realiseren. ;)

Hoe leuk het ook zou zijn om een fimpje te posten van Beau zijn reactie, is het misschien beter om dat in de privé sfeer te houden. Alhoewel dat natuurlijk aan jou als moeder is om over te oordelen (tip je kan mogelijk de membersonly tag gebruiken, of het filmpje na een dag weer offline halen).

[ Voor 40% gewijzigd door Junia op 02-08-2020 18:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fozzie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 07:15
Krijg een brok in mijn keel, warm gevoel in mijn hart (das zeldzaam) toen ik dit allemaal las.

Zeker nog gefeliciteerd en meer voorspoed in je leven MamavanBeau.

Danny _/-\o_ i am not worthy.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mel33
@MamavanBeau Gefeliciteerd en beterschap en veel plezier, alle emoties door elkaar,. netjes.

Heb je hem al de wetten van Asimov geleerd, hoort er een beetje bij als volwaardige tweaker in de toekomst straks. ;)

Hulde aan alle donateurs @amamus en @DannySan73 & @DeNachtwacht en @Jeroenzer geweldig gedaan!!, _/-\o_ even traantje wegpinken.

Benieuwd naar de video. maar eerst een biertjes/wijntje/sapje, proost daar

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 04-08-2020 17:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Dag lieve, lieve mensen.

Liefs,

Bianca. Moeder van Beau.

[Afbeelding]
Wat leuk dat je speciaal hiervoor een account gemaakt hebt!
Nog gefeliciteerd met je verjaardag en ik hoop dat je iets leuks voor jezelf weet uit te kiezen :)
Geniet er lekker van, met z’n allen!

Overigens nog heel veel sterkte en succes gewenst met je dochter, dat ze maar snel mag herstellen! :(:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Comp User
Bij ASS is het afwachten welke kant hij zich op ontwikkelt, er zou bijvoorbeeld - met de juiste ondersteuning - een goede ict'er in hem kunnen "groeien", maar het moet zo natuurlijk mogelijk komen en hij moet vooral de tijd /gelegenheid krijgen om zich te ontwikkelen, forceren werkt - meestal - averechts.

Moeilijke tijd voor @MamavanBeau, sowieso al vanwege Beau en dan komt het ongeluk er nog eens overheen, sterkte en probeer ondanks alles toch zo positief mogelijk over de ontwikkelingen te denken.

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Celine1976
  • Laatst online: 02-08-2020
Ik kan het niet laten, en moet even reactie achterlaten. Ik ben een hele goeie vriendin van moeder van beau,
Een geweldige Moeder van een geweldige jongen van 9. Die alles voor haar kids overheeft en ondangs de vele moeilijkheden, het beste er van maakt.
Hoe een ieder dit heeft mogelijk gemaakt. En haar heeft geholpen. Is met geen woorden te beschrijven. Mijn diepste respect.

Acties:
  • +55 Henk 'm!

• DannySan73
Hey allemaal!

wat een geweldige dag was dit zo, ik heb aan het verhaal van de moeder van Beau helemaal niets meer toe te voegen. Ik ben het wel eens met jouw tip over de 3 wetten @Mel33 - vergeet trouwens ook @Jeroenzer niet, hij heeft ook zéker meegeholpen met bouwen hoor *O*

@hollandnick de schermen staan nu kéurig uitgelijnd naast elkaar d:)b

Hieronder deel ik het filmpje van zijn reactie (let wel op je geluidsniveau, kleine waarschuwing op zijn plaats :+ ). Dit is met toestemming en instemming van @MamavanBeau.
Ik ben zelf niet bij de 'reveal' geweest, ik heb netjes beneden gewacht en eerst oma en mama bij hem gelaten; dat wass even een moment voor hen en niet voor mij.
Daarom was het érg leuk voor mij ook om het nog even terug te zien, en hoort ook wel bij de hele 'feel' die dit topic onderhand heeft gekregen.

Jullie zijn allemaal H-E-L-D-E-N door dit mogelijk te maken voor Beau én zijn mama! _/-\o_

*knip* op verzoek van @MamavanBeau verwijder ik hier de link.

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 20-08-2020 18:42 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Die reactie is goud waard, en stiekem waarom iedereen zijn steentje heeft bijgedragen of aangeboden gok ik zo _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Heerlijke reactie. Lekker sprakeloos voor eventjes. :P

@MamavanBeau Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, geniet van deze momenten en nog veel sterkte met het herstel van je dochter.

PVOutput☀️

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• MamavanBeau
Kleine aanvulling hier op het filmpje.

Aaron is zijn beste vriend. ;)

Ondertussen weet de hele plaatselijke speeltuin al dat Beau een 'hele vette nieuwe computer heeft'

❤️

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Quacka
Echt geweldig. Het is er eigenlijk mooier op geworden nu het hele verhaal verteld is: het komt goed terecht.
Ik hoop dat hij er veel plezier aan gaat hebben, liefst samen met het vriendje ook. Want gamen is leuk, maar plezier maken met vrienden nog leuker :)
Echt geweldig dat iedereen dit mogelijk heeft gemaakt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
? Hij doet ook iets met scripting ? Linux erbij een idee? @DannySan73
Is de inboedel verzekering up to date? @MamavanBeau

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:43
Mooi om de reactie van de jongen te zien, daar gaat hij ongetwijfeld een hele hoop plezier van hebben! Tof dat jullie dit allemaal voor elkaar hebben kunnen krijgen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Comp User
onetime schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:46:
In theorie kan hij - na een koeling upgrade - de oudere pc daarvoor gebruiken, gebruik zelf een X4 955, (of evt een Raspberry Pi om mee te experimenteren ).
Dat lijkt mij wel verstandig om daar even naar te kijken - en leg 'm aan de kettingAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X2WAh3a53hyo1aIaSkQEFbC2nzU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LwBbEcnP35oZdQ0x5FcM1mQr.jpg?f=user_large, de computer dan hé, niet Beau.

[ Voor 5% gewijzigd door Comp User op 03-08-2020 09:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MamavanBeau
onetime schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:46:

Ik geef alvast antwoord op het woord scripten, ja! 😊

Goeie! Ga ik even achteraan!

Nu nog even een technisch vraagje, ik woon in een oud huis met ongeaarde stopcontacten.
De stekkerdozen hebben allemaal aarde maar dat maakt helaas niks uit heb ik begrepen.

Mijn vraag, hoe heet zo'n ding dat je tussen je stopcontact en stekkerdoos in kan zetten dat helpt tegen oververhitting als bij bijvoorbeeld een blikseminslag?

[ Voor 9% gewijzigd door MamavanBeau op 03-08-2020 10:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:41
MamavanBeau schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:08:
[...]

Nu nog even een technisch vraagje, ik woon in een oud huis met ongeaarde stopcontacten.
De stekkerdozen hebben allemaal aarde maar dat maakt helaas niks uit heb ik begrepen.

Mijn vraag, hoe heet zo'n ding dat je tussen je stopcontact en stekkerdoos in kan zetten dat helpt tegen oververhitting als bij bijvoorbeeld een blikseminslag?
Je bedoelt een overspanningsbeveiliging?

Deze hebben juist een geaarde wandcontactdoos nodig en zijn nutteloos zonder. In dit geval dus zonde van het geld voor enkel schijnveiligheid.

Er is geen goed alternatief voor geaarde wandcontactdozen.

Het is wel nuttig, om bij gebrek daar aan, de stekkers van de PC en alle geaarde randapparatuur (monitoren etc.) in dezelfde geaarde stekkerdoos te steken. Hiermee is de apparatuur natuurlijk alsnog niet geaard, maar zijn de aardcontacten van de diverse (rand)apparatuur in ieder geval wel met elkaar verbonden. Dit voorkomt dat er onbedoelde en mogelijk schadelijke stromen door de signaalkabels (DVI, Displayport, HDMI, etc.) gaan lopen.

TL,DR: Het liefst sluit je alles aan op een geaarde wandcontactdoos. Lukt dat niet, gebruik dan tenminste een geaarde stekkerdoos en steek daar alle stekkers in van de PC en alles wat op een of andere manier met de PC is verbonden.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
MamavanBeau schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:08:
[...]

Ik geef alvast antwoord op het woord scripten, ja! 😊

Goeie! Ga ik even achteraan!

Een overspannings beveiliging bedoel je?

https://www.ct.nl/hotline/pc-tegen-blikseminslag-beschermen/

Ik vind het vrij discutabel of deze dingen echt werken, zelf 1 blikseminslag in de buurt meegemaakt.

Geen schade via het lichtnet maar via kabelmodem.

Kwa verzekering als je inboedel verzekering hebt valt dit er standaard onder.
Lastige is alleen dat als je een blikseminslag hebt apparatuur nog prima enkele maanden kunnen functioneren voor ze stuk gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MamavanBeau
@Xander Alles zit in één geaard stekkerdoos. 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MamavanBeau
@TRAXION baat het niet, schaad het niet