Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-11 13:24

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
busscherski schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:44:
[...]

Die regel van factuur van vakkundige installateur is er al 2 jaar.
2 maanden geleden heb ik nog 1700 euro subsidie ontvangen. Er zijn geen vragen gesteld.
Inmiddels vind ik mezelf een vakkundig installateur omdat ik al twee warmtepompen heb geinstalleerd en subsidie heb ontvangen.

Heb je een voorbeeld waar er vragen zijn gesteld? (ik heb niet alle topics doorgelezen)
Ik ken een voorbeeld, maar niet uit een topic, het gesputter is niet hard, en ik heb de aanvraag niet gezien, dus ik weet niet of er nog meer "mis" was. Waneer je ze vorig jaar belde of een foto als bewijs goed was was het volmondig ja, inmiddels is dat nee (zelf 2 keer gebeld in april en 1 keer vorig jaar ik meen september) ik denk dat er hier en daar toch wat instructies anders zijn dan in 2019. Ik ken ook genoeg voorbeelden waar het net als bij jou wel goed gaat, maar indien je de kans hebt zou ik het er op een factuurtje bij laten schrijven. ;)

Overheid, het blijft bijzonder volk

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:29
@twain4me ik heb wel de moeite genomen om naast wat foto's onder andere de factuur van de winkel erbij te doen, dat lijkt me wel aan te raden.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:33
Zo'n monobloc aanlsuiten lijkt me een eitje, na wat ik allemaal al in huis heb gedaan
Maar, als je pas achteraf weet, of je die tenminste 1700 Euro subsidie gaat krijgen of niet, is dat wel een beetje te veel geld om een gokje mee te nemen. :X
Ik zou eigenlijk een installateur moeten vinden die voor 100 Euro de stekker in het stopcontact wil steken en een factuur schrijven >:)

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:33
WackoH schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:36:
Dat Remeha de Elga laat vallen is misschien wat te sterk uitgedrukt. Ze introduceren een opvolger. Dat lijkt me heel normaal en gezond. Het nieuwe apparaat heet Elga Ace begrijp ik. Vind jij die wel goed (of in ieder geval beter?)

Ik heb je (@Ramon_1984 ) link gescand waarom de Elga niet goed zou werken, Die mensen hadden de CV en Elga ver uit elkaar staan. Dus misschien waren de problemen gewoon door een slechte implementatie ontstaan?

Voor mij is een warmtepomp zeker een optie. We gebruiken een L/L warmtepomp al voor bijverwarming in een ruimte waar de CV capaciteit op een slaapkamer was uitgelegd, maar die als werkkamer wordt gebruikt

@Ramon_1984 Heb je info hoeveel de gas prijs de afgelopen jaren is gestegen?
Gas is duur in Nederland (ook tov andere EU landen) en kan de komende jaren nog flink duurder worden als de overheid besluit om via belasting te sturen (en dat doet ze nu al massaal. De productieprijs van elektriciteit en gas vormen maar een fractie van de kosten die in rekening worden gebracht).

Sorry, maar het statement dat een warmtepomp een stuk comfortabeler is dan een CV is onzin. Hier speelt een goede afregeling en thermostaat een belangrijkere rol dan het verwarmingsapparaat.
Met een goede modulerend thermostaat (en de standaard >10 jaar oude Celcia van Remeha doet het perfect) en CV ketel, is de watertemperatuur ook prima te sturen. In comfort hoeft dan geen verschil met een warmtepomp te zijn.
Bovenstaande is mijn eigen ervaring: CV systeem incl. ketel (Remeha Avanta) zijn goed ingeregeld. Prestaties van CV en ruimte volg ik via Opentherm gateway en Domoticz.
De ruimte-temperatuur wordt binnen een paar tiende graad constant gehouden).
Welke parameter (s) zorgen voor comfort (gevoelstemperatuur) , alleen de kamer thermostaat?

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
WackoH schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 00:08:
Zo'n monobloc aanlsuiten lijkt me een eitje, na wat ik allemaal al in huis heb gedaan
Maar, als je pas achteraf weet, of je die tenminste 1700 Euro subsidie gaat krijgen of niet, is dat wel een beetje te veel geld om een gokje mee te nemen. :X
Ik zou eigenlijk een installateur moeten vinden die voor 100 Euro de stekker in het stopcontact wil steken en een factuur schrijven >:)
https://www.rvo.nl/subsid...e/particulieren/aanvragen

Bekijk de apparatenlijst --> staat tie erop ? --> aanschaf en done (stap 3)
staat tie thuis --> cv (onderhouds) monteur .. "check mijn installatie" 50 tot 100,- voor (stap 4)

lijkt me niet al te lastig ..

maar ik zie dat dit tot 2021 loopt ..dus tot eind december .. hmmm

misschien moet ik mijn CV maar verkopen en toch maar een WP aanschaffen ..

[ Voor 4% gewijzigd door vso op 21-07-2020 09:41 ]

Tja vanalles

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Ramon_1984 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:24:
[...]
Welke parameter (s) zorgen voor comfort (gevoelstemperatuur) , alleen de kamer thermostaat?
& @WackoH

Volgens mij mis ik wat .. discussieren jullie nu over het feit dat er een verschil is tussen WP / CV in relatie tot verwarming v.h huis ?

modulerende HR(e) ketel vs WP zou toch geen verschil mogen zijn ..als ik daar ook nog rekening mee moet gaan houden wordt ik niet vrolijk. (lees instellen klok thermostaat en "gaan" in beide gevallen)

Tja vanalles

• Ramon_1984
vso schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:50:
[...]
& @WackoH

Volgens mij mis ik wat .. discussieren jullie nu over het feit dat er een verschil is tussen WP / CV in relatie tot verwarming v.h huis ?

modulerende HR(e) ketel vs WP zou toch geen verschil mogen zijn ..als ik daar ook nog rekening mee moet gaan houden wordt ik niet vrolijk. (lees instellen klok thermostaat en "gaan" in beide gevallen)
Een warmtepomp werkt vanuit een stooklijn, en als je die goed instelt heb je geen thermostaat meer nodig.
En dan is het echt mogelijk om de ruimte temperatuur constant te houden, maar mischien wat nog veel belangrijker, de wanden worden warmer en dat is een belangrijke parameter voor comfort in een ruimte.

Dit is op basis van eigen ervaring met ltv verwarming ( wand / vloer / plafond ) verwarming.
Of bovestaande ook geldt voor radiatoren durf ik niet te zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ramon_1984 op 21-07-2020 10:11 ]

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Ramon_1984 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:04:
[...]

Een warmtepomp werkt vanuit een stooklijn, en als je die goed instelt heb je geen thermostaat meer nodig.
En dan is het echt mogelijk om de ruimte temperatuur constant te houden, maar mischien wat nog veel belangrijker, de wanden worden warmer en dat is een belangrijke parameter voor comfort in een ruimte.

Dit is op basis van eigen ervaring met ltv verwarming ( wand / vloer / plafond ) verwarming.
Of bovestaande ook geldt voor radiatoren durf ik niet te zeggen.
Heb jij wand/plafond verwarming .. zo ja waar ? ik ben best benieuwd naar de (persoonlijke) ervaring ik zie de voordelen niet namelijk we overwegen of dit op zolder (plafond) nut zou hebben

Dus de aansturing /besturing is anders .. check (niet verbazend)

hmm tja mijn huis is gewoon niet geschikt voor een WP :( oude dikwandige radiatoren) enige wat zou kunnen "overleven" is wellicht de convector put tot verdriet van moeder de vrouw.

Tja vanalles

• Ramon_1984
vso schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:22:
[...]

Heb jij wand/plafond verwarming .. zo ja waar ? ik ben best benieuwd naar de (persoonlijke) ervaring ik zie de voordelen niet namelijk we overwegen of dit op zolder (plafond) nut zou hebben

Dus de aansturing /besturing is anders .. check (niet verbazend)

hmm tja mijn huis is gewoon niet geschikt voor een WP :( oude dikwandige radiatoren) enige wat zou kunnen "overleven" is wellicht de convector put tot verdriet van moeder de vrouw.
In mijn vorige woning had ik op de slaapkamers wand en plafond verwarming / koeling.
Mijn ervaring is zeer positief, zeker in de zomer maanden, koelen ging echt top!

Radiatoren kunnen prima met een warmtepomp, maar vraagt een iets andere stooklijn.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Ramon_1984 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:27:
[...]

In mijn vorige woning had ik op de slaapkamers wand en plafond verwarming / koeling.
Mijn ervaring is zeer positief, zeker in de zomer maanden, koelen ging echt top!
kan je iets specifieker zijn voor mij als leek ;) ik heb nu een ventilator en deze week nog een rolluik + nieuw raam.. een koude/warme "knuffel" muur(in zwembad) kan ik me voorstellen maar daar houd het ook wel bij op

En als je het in de vorige woning had waarom nu niet ? hoeveel is het je waard om het weer te hebben
Radiatoren kunnen prima met een warmtepomp, maar vraagt een iets andere stooklijn.
ik zou heel erg graag na het lezen van o.a jou berichten overstappen op een WP .. het is intressanter dan ik vermoede .. ik ben zeker kwa kennis/gedachte verandert dan bij de start v.h topic. (thx to all)

Maar als ik nu geen pas op de plaats ga ik wellicht er erg spijt van krijgen .. ik reken bv met 800m3 nu 1000m3 is .. dat dit 1200 word lijkt mij onlogisch.. maar 900m3 of 600m3 bv zou allemaal goed kunnen ..

ik zit tevens te overwegen om de CV stooklijn indien mogelijk omlaag te brengen .. woonkamer word "te snel" behaaglijk bijvoorbeeld (staat nu al op 60graden ofzo)

Tja vanalles

Pagina: 1 2 Laatste