Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Bluehost VPS e-mail -> DKIM / DMARC instellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Obiter dictum
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Sinds kort host ik een VPS via Bluehost. Ze draaien WHM met CentOS en cPanel.

Ik heb wat problemen dat ik niet door alle spamfilters heen kom. Dit is geen blacklistprobleem blijkens de verschillende testsites. Ik zoek het zelf in het feit dat er geen DKIM / DMARC ingesteld is. Dit probeer ik te doen, maar het lukt me niet om het zo in te richten dat ik ook daadwerkelijk in de headers van verzonden mails geldige DKIM gegevens zie.

In WHM staat in DNS Zone Records in elk geval de volgende TXT:

code:
1
2
Name: default._domainkey.[DOMAIN].com.
Record: v=DKIM1; k=rsa;[KEY HERE]

Onder "e-mail deliverability" in WHM staat: “DKIM” is properly configured for this domain." Uit de headers van een ontvangen mail echter het volgende:

Authentication-Results: spf=pass (sender IP is [IP])
smtp.mailfrom=[DOMAIN].com; hotmail.com; dkim=none (message not signed)
header.d=none;hotmail.com; dmarc=bestguesspass action=none
header.from=[DOMAIN].com;compauth=pass reason=109

Ik heb wat gezocht op het forum, maar kwam niet heel veel tegen. Dit topic Problemen met email uit 2015 wordt uiteindelijk afgerond met "Overweeg Exchange Online" eens, maar het zou in mijn geval voorkeur hebben om de VPS goed in te stellen.

Hopelijk kunnen jullie me verder op weg helpen :).

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Alle reacties

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Hoezo zie ik hotmail?

Als je je mails wil testen moet je alles van Microsoft met een grote boog vermijden.
Hotmail/Outlook/Office365 is zeer onbetrouwbaar, zoek maar in dit forum ;)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Urk
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 31-05 14:46
DJMaze schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:42:
Hoezo zie ik hotmail?

Als je je mails wil testen moet je alles van Microsoft met een grote boog vermijden.
Hotmail/Outlook/Office365 is zeer onbetrouwbaar, zoek maar in dit forum ;)
Hoezo ontbetrouwbaar? Waarmee...? Met spam? Mail Security....?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xelefim
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 03-06 21:07
Urk schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:32:
[...]

Hoezo ontbetrouwbaar? Waarmee...? Met spam? Mail Security....?
Het feit dat het soms moeilijk / onmogelijk is om je mails rechtstreeks te laten belanden in de inbox van een ontvanger met een MS-related mailbox (o365, hotmail,...)

- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Urk
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 31-05 14:46
Xelefim schreef op zondag 12 juli 2020 @ 06:08:
[...]

Het feit dat het soms moeilijk / onmogelijk is om je mails rechtstreeks te laten belanden in de inbox van een ontvanger met een MS-related mailbox (o365, hotmail,...)
Hmmmm..... Vreemd, vrijwel nooit problemen bij klanten en toch wel veel O365 mailboxen. Als 't dan een keer misgaaat is de reden overduidelijk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Urk schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:08:
[...]

Hmmmm..... Vreemd, vrijwel nooit problemen bij klanten en toch wel veel O365 mailboxen. Als 't dan een keer misgaaat is de reden overduidelijk
Eens, in 365 ligt het niet aan MS dikwijls maar aan foutieve configuratie van DNS. Als je SPF, DKIM en DMARC netjes ingericht hebt, gaat het 9/10 keer goed.

Hotmail en Outlook.com zijn drama. Heel agressief met blacklisten en vrijwel geen manier om het op te lossen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

[subtitle is null]

instellen van DKIM en DMARC is nobel maar meer iets voor enterprises, beetje overkill IMHO.
het moet voldoende zijn als je SPF record 100% pass geeft (ook geen soft-fail) in combinatie met correct SSL gebruik om niet als spam gemarkeerd te worden.

voor testen kan je prima je hotmail/MS account gebruiken en de source van de mail checken. is ook wat de TS doet volgens mij.

[Voor 24% gewijzigd door JJ Le Funk op 12-07-2020 11:11]

[signature is null]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
@Urk hotmail gebruikt "smart screen filter" AI om spam te detecteren, die doet niks met DMARC.
Je kan dan beter een ruf instellen en een mail sturen naar een gmail adres, dan krijg je een status mailtje.

WHM DNS heeft alleen zin als dat ook de NS is voor je domeinnaam, anders moet je bij de werkelijke DNS server het instellen.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• MainframeX
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 13-06 18:03
JJ Le Funk schreef op zondag 12 juli 2020 @ 10:54:
voor testen kan je prima je hotmail/MS account gebruiken en de source van de mail checken. is ook wat de TS doet volgens mij.
Dat is dus gewoon niet waar. Bij Hotmail/Live/Outlook komt alles direct in spam terecht, ondanks alle inspanningen om dkim, dmarc, spf, reverse dns etc in te stellen.

Gratis maildiensten van Microsoft zijn zo ongeveer de laatste plek waar je de betrouwbaarheid van afleveren wilt toetsen. Microsoft doet maar wat met die diensten. Naar mijn mening zelfs compleet ongeschikt voor normaal gebruik.

[Voor 7% gewijzigd door MainframeX op 08-08-2020 12:16]

Idempotent.

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
@MainframeX Nu nog de rest van de wereld overtuigen. Hotmail is gewoon prijsschieten mbt blacklisting.
Hele doel van die gratis dienst is om zakelijke mailgebruikers over te krijgen op Exchange/O365, want die servers zijn gewhitelist.

• 8088
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

8088

NaN

Obiter dictum schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:50:
Ze draaien WHM met CentOS en cPanel.
Welke versies?
Onder "e-mail deliverability" in WHM staat: “DKIM” is properly configured for this domain."
Dit is helaas niet volledig betrouwbaar; andersom (dat het dus prima werkt, maar niet als zodanig door WHM gezien wordt) komt ook voor.

Heb je al geprobeerd DKIM aan te zetten voor alle accounts in WHM? En bestaat er wel een private key voor je domein in /var/cpanel/domain_keys/private/

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True