Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• plieshout
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:24
Goedemorgen allen,

Ik loop al weken te 'harken' met de email van mijn bedrijf. Het hostingbedrijf dat mijn website ontwikkeld en host kan me niet verder helpen, daar zij niet de juiste kennis bezitten.

Korte omschrijving:
Ik heb een .nl domein waarvan ik de mail laat binnenkomen op een hotmail account. Ik kan via dit hotmail account ook direct mail versturen namens dat .nl domein. Deze mail belandt met regelmaat (maar niet altijd) bij mijn ontvangers in zijn/haar spam-box. Ook krijg ik zelf via mijn eigen website mail binnen (via een reactieformulier op de site). Ook deze komt direct in mijn spambox.

Met de beste wil van de wereld: Ik kom er niet uit. HELP.
Ik zoek iemand die mij (tegen betaling) kan helpen dit probleem op te lossen. Gooien met 1 miljoen miljard technische termen naar mij zal mij niet gaan helpen daar mijn kennis van dit soort zaken simpelweg niet aanwezig is.

Is er iemand die mij kan en wil helpen?

Nog een toevoeging: Volgens het bedrijf dat de website host staat het domein niet op een 'blacklist'. Het is ook zo dat als ik een 'blacklist' check doe dat dit klopt.

[Voor 8% gewijzigd door plieshout op 07-12-2015 09:17]

Hoi..

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
De verzendende servers van hotmail staan waarschijnlijk met enige regelmaat als onbetrouwbaar te boek omdat er regelmatig spam wordt verzonden.

Waarom stap je niet over op Exchange Online van Microsoft? Vind ik zakelijk gezien een veel betere optie dan hotmail. Hotmail is toch meer op consumenten gericht.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 29-10 18:53

Zeror

Ik Henk 'm!

Het hele phising verhaal heeft hier natuurlijk ook mee te maken. Het emailadres die als afzender staat gemarkeerd is niet het verzendende adres. Daarom wordt in veel gevallen zo'n mail als spam gemarkeerd en dus in de junkmail geplaatst.
Emails van je reactieformulier naar jezelf kunt gemakkelijk oplossen door een filter in te stellen in email welke mails vanaf jouw domein onder een apart mapje/label (geen idee hoe hotmail dit noemt) komt.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• plieshout
Als het goed is staat het bij hotmail zo ingesteld dat er namens hotmail verstuurd wordt, maar direct vanaf mijn domein. Mail die binnenkomt komt ook via mijn het domein.

Exchange online is toch hetzelfde recept als Hotmail. Een emailprogramma? Ik heb zojuist geprobeerd een betaald account te maken, maar dan wordt het email adres automatisch info@domeinnaam.onmicrosoft.com

En dat is niet de bedoeling lijkt mij.

Nogmaals ik heb er niet heel veel kaas van gegeten.

Hoi..

• Oogje
  • Niet online
plieshout schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:44:
Exchange online is toch hetzelfde recept als Hotmail. Een emailprogramma? Ik heb zojuist geprobeerd een betaald account te maken, maar dan wordt het email adres automatisch info@domeinnaam.onmicrosoft.com
Je kan daarna je eigen domeinnaam koppelen aan Exchange Online.

• plieshout
Vraag uit nieuwsgierigheid:

Hoe kan het dat als ik dezelfde email pak en deze verstuur vanuit het hotmail adres deze wel aankomt, en als ik deze verstuur met afzender van het .nl domein deze wel in de spam-box komt?

Hoi..

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Oogje schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:12:
De verzendende servers van hotmail staan waarschijnlijk met enige regelmaat als onbetrouwbaar te boek omdat er regelmatig spam wordt verzonden.

Waarom stap je niet over op Exchange Online van Microsoft? Vind ik zakelijk gezien een veel betere optie dan hotmail. Hotmail is toch meer op consumenten gericht.
Dat zou niet helemaal kunnen als hij ook mail van form-submits van z'n eigen site als spam binnenkrijgt.

Wat zijn de headers van zo'n email? Gok eerder dat er een check op mx records wordt gedaan, host die de mail aflevert staat er niet tussen en krijgt dus 3 sterren spam. mail04.hotmail.com is geen 'correcte' verzender van @zijnbedrijf of zelfs @hostingbedrijf, daar gaan alle grote mailservers moeilijk mee doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Killah_Priest
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:47
Heb je wel SPF records aangemaakt?

• plieshout
@ SinergyX en Killah_Priest: te technisch voor mij, kan ik niet beantwoorden, geen idee wat het is en of ik het lekker vind. Ik kan wel wat meer gegevens voorzien over het domein maar liever niet openbaar.

Hoi..

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

plieshout schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:08:
Met de beste wil van de wereld: Ik kom er niet uit. HELP.
Ik zoek iemand die mij (tegen betaling) kan helpen dit probleem op te lossen. Gooien met 1 miljoen miljard technische termen naar mij zal mij niet gaan helpen daar mijn kennis van dit soort zaken simpelweg niet aanwezig is.
Als dit de insteek van het topic is, dan zal ik het sluiten. SWS is immers niet bedoeld voor dergelijke 'handel': dat kan via http://tweakers.net/aanbod/#highlightCat:892 en desgewenst een (niet-schreeuwerige) voettekst onder eigen posts.

Op het forum meedenken doen we graag, maar dan dus als tweewegverkeer.

(In dit geval zou ik overigens aanraden te denken over een nieuwe hoster waar vooraf wordt afgesproken dat die dit soort problemen oplost, tegen welke prijs).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Oogje
  • Niet online
SinergyX schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:14:
[...]

Dat zou niet helemaal kunnen als hij ook mail van form-submits van z'n eigen site als spam binnenkrijgt.

Wat zijn de headers van zo'n email? Gok eerder dat er een check op mx records wordt gedaan, host die de mail aflevert staat er niet tussen en krijgt dus 3 sterren spam. mail04.hotmail.com is geen 'correcte' verzender van @zijnbedrijf of zelfs @hostingbedrijf, daar gaan alle grote mailservers moeilijk mee doen.
Goed punt en als ik zijn post lees net boven die van jou klopt dat ;)

• plieshout
F_J_K schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:35:
[...]

Als dit de insteek van het topic is, dan zal ik het sluiten. SWS is immers niet bedoeld voor dergelijke 'handel': dat kan via http://tweakers.net/aanbod/#highlightCat:892 en desgewenst een (niet-schreeuwerige) voettekst onder eigen posts.

Op het forum meedenken doen we graag, maar dan dus als tweewegverkeer.

(In dit geval zou ik overigens aanraden te denken over een nieuwe hoster waar vooraf wordt afgesproken dat die dit soort problemen oplost, tegen welke prijs).
Ik wil zeker wel, maar het gaat me al heel snel mijn pet te boven. Dus in de vorm van tweewegverkeer graag (mijn gedachte was alleen dat als iemand er zijn tijd in steekt dat dat niet voor niets hoeft). Dus graag nog even open houden aub als dat mag.

Kan ik hier iets posten aan info waar jullie meer aan hebben om mij verder te helpen?

[Voor 4% gewijzigd door plieshout op 07-12-2015 11:04]

Hoi..

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:34

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Meer info is altijd prettig om te hebben als we iemand helpen. De eerder genoemde tip van Killah_priest over SPF records is waar je probleem zeer waarschijnlijk zit, maar dat kunnen we zonder die informatie weer niet controleren. ;)

Ik ga verder met F_J_K mee, in de zin dat je beter een hosting partij kan zoeken die dit voor je op kan lossen. Zoals het nu klinkt, heb je een of ander hobbietoko te pakken en dat kan je uiteindelijk in de weg gaan zitten. Daarnaast, is er een specifieke reden waarom je alles via Hotmail/MS wilt doen? Bied je hosting partij zelf geen mail systeem dat je kan gebruiken? Ik zou het persoonlijk nogal amateuristisch vinden als ik mail ontvang met als afzender email@hotmail.com namens email@bedrijf.nl.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• KhaZ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:27

KhaZ

Alfa Romeo

Gebruik deze website om je mail te testen: http://www.mail-tester.com/

En er staat precies wat je moet aanpassen om het werkend te krijgen. Heb deze laatste ook gebruikt, werkt perfect.

AMD 3700X | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• plieshout
Hoi Hero of Time,

Het staat bij Hotmail zo ingesteld dat voor verzenden de smtp van mijn domein wordt gebruikt (als ik het goed zeg). Ontvanger van de email zou niet mogen zien dat ik als interface hotmail als webmail gebruik)

Ik werk eigenlijk altijd al met hotmail van vroeger uit. Heb privé ook wat email wat daar binnenkomt, is lekker makkelijk.

Heb zojuist de test gedaan KhaZ. Dit komt er uit: http://www.mail-tester.com/web-V3zR0q

Hoi..

• KhaZ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:27

KhaZ

Alfa Romeo

Ziet er keurig uit..!

AMD 3700X | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• plieshout
Thnx. Kan iemand me helpen om zo'n DKIM ondertekening toe te voegen?

Hoi..

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar heb jij al iets veranderd, of gewoon die mail-tester gedaan en kijken wat die zegt?

Zonder wijzigingen blijf je het spambox probleem houden, al zou je vanuit de bron van zo'n mailtje in de spambox moeten zien waarop hij blokkeert (server voegt dit normaliter toe aan de bron).

DKIM zou je afaik bij je hoster moeten aanvragen, die moet je daarna koppelen in je DNS records.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• plieshout
Ik heb nog niks veranderd. Gewoon getest.

Ik krijg net weer een mailtje binnen in de spam-box afkomstig van een klant (hotmail-adres) waar ik al vaker mailcontact mee gehad heb (niet in de afgelopen 6 mnd) dat gericht is aan het domein van mijn zaak. Gaat zo de spam-box in.

Is dit de info die je bedoelt:
x-store-info:4r51+eLowCe79NzwdU2kR3P+ctWZsO+J
Authentication-Results: hotmail.com; spf=softfail (sender IP is 37.34.54.224; identity alignment result is pass and alignment mode is relaxed) smtp.mailfrom=*******@hotmail.com; dkim=none (identity alignment result is pass and alignment mode is relaxed) header.d=hotmail.com; x-hmca=none header.id=******@hotmail.com
X-SID-PRA: *******@hotmail.com
X-AUTH-Result: FAIL
X-SID-Result: FAIL
X-Message-Status: n:n
X-Message-Delivery: Vj0xLjE7dXM9MDtsPTA7YT0xO0Q9MjtHRD0xO1NDTD0w
X-Message-Info: 11chDOWqoTm8mioN8cTQTa8S4/fyxcvA5TADdALxmaC7ReFi4kk43zLTd1amoByouTo5pusTF2+f30ZQNlg+aK/207kfNqZ7oSxyyF/1MZY79j0ilg9sqoyj5XXtybyv9sBYPuHLO46TzsdPZrQfi+lhlLw9TWKvC7lW0z9U2ES227eNTl+NmDs/ExrTiLfDGB+94/L9YvFWkxEIpY+fj/06cAjUs6JlEkNb3FhjWvLMklGuTxGKqw==
Received: from vps30514.public.cloudvps.com ([37.34.54.224]) by COL004-MC5F9.hotmail.com over TLS secured channel with Microsoft SMTPSVC(7.5.7601.23143);
Mon, 7 Dec 2015 02:33:17 -0800
Received: from dub004-omc4s22.hotmail.com ([157.55.2.97])
by vps30514.public.cloudvps.com with esmtps (TLSv1.2:AES256-SHA256:256)
(Exim 4.85)
(envelope-from <*******@hotmail.com>)
id 1a5t6Z-0004AL-IN
for info@*********.nl; Mon, 07 Dec 2015 11:33:15 +0100
Received: from DUB122-W36 ([157.55.2.71]) by DUB004-OMC4S22.hotmail.com over TLS secured channel with Microsoft SMTPSVC(7.5.7601.23008);
Mon, 7 Dec 2015 02:33:15 -0800
X-TMN: [71eMzhC6lSq0MMnAb6DofC0C4Nbg18cO]
X-Originating-Email: [********@hotmail.com]
Message-ID: <DUB122-W369E88852D21F5F59CF605BD090@phx.gbl>
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="_bb2af83d-35ce-4fa0-899d-aa865c071fad_"
From: Albert en Marijke <********@hotmail.com>
To: "info@*********.nl" <info@********.nl>
Subject: **********
Date: Mon, 7 Dec 2015 11:33:14 +0100
Importance: Normal
MIME-Version: 1.0
X-OriginalArrivalTime: 07 Dec 2015 10:33:15.0209 (UTC) FILETIME=[AE154B90:01D130DA]
Return-Path: ********@hotmail.com

Note: email-adressen gewist.

[Voor 78% gewijzigd door plieshout op 07-12-2015 11:47]

Hoi..

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:34

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Dit is waar we 't over hebben gehad, en ik bedoel met 'van ... namens ...':
code:
1
2
(envelope-from <*******@hotmail.com>)
for info@*********.nl; Mon, 07 Dec 2015 11:33:15 +0100

Die 'envelope-from' kan het veroorzaken als jij mail stuurt naar anderen.

De persoon van wie je dit bericht hebt ontvangen gebruikt ook Hotmail?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De huidige spf verwijst naar een server van cloudvps.com:
v=spf1 a mx ip4:37.34.54.224 ~all
Dat kan je bijv via https://www.microsoft.com...nologies/senderid/wizard/ checken. Daardoor zegt de DNS-server dat mail verstuurd van andere servers (zoals Hotmail) verdacht moet zijn. (Bij een -all ipv. ~all zou het zelfs verboden zijn).

Als je altijd verstuurd via Hotmail-servers, dan zal de hoster de juiste spf-tekst moeten opnemen voor de servers van Hotmail/MS. Dat kan met een 'include'. Maar: de testmail stuurde je niet via Hotmail maar via de VPS-server. Dan zal de spf beide moeten toestaan: zowel via VPS als via Hotmail-servers. M.i. moet je dat aan de hoster kunnen vragen.

Al maak je het ze een vpf txt voorkauwt (lange uitleg: http://www.mailup.com/res...g-email-authentication/). Waar we vast kunnen meedenken, maar ik moet nu weg en kon de juiste include voor Hotmail.com niet 1-2-3 vinden :P

--

Maar zoals gezegd zou ik niet graag de gratis Hotmail gebruiken. Al kan het vast wel.

-
Edit:

Hmm. Of ik kijk gewoon even naar de spf entry van Hotmail.com zelf:
v=spf1 include:spf-a.outlook.com include:spf-b.outlook.com ip4:157.55.9.128/25 include:spf.protection.outlook.com include:spf-a.hotmail.com include:_spf-ssg-b.microsoft.com include:_spf-ssg-c.microsoft.com ~all
Die aanvullen met het IP-adres van de VPS en je moet een eind komen, denk ik.

[Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 07-12-2015 12:17]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• plieshout
In dit geval is de afzender een hotmail adres inderdaad.

@F_J_K (of een ander die het weet): Wat is het verschil tussen exchange online en Hotmail (behalve het geld)? Doen ze niet beide hetzelfde?

Is het zo, dat deze problemen met Exchange online niet op zullen treden en met hotmail telkens terug keren? Die 5 tientjes per jaar dat exchange online kost is het me zeer zeker waard als daarmee het hele probleem opgelost is en weg blijft, want dan gaat alles vandaag nog over. Maar dat vertrouwen heb ik op dit moment niet. Of is het wellicht beter om naar hosted exchange te gaan?

[Voor 5% gewijzigd door plieshout op 07-12-2015 13:55]

Hoi..

• wagenveld
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Bij Exchange Online zet je je domein daar neer in feite, mail loopt dus niet meer via je hoster en je hebt met 1 systeem te maken. DNS records aanmaken is dan een eitje en wordt via de wizard uitgelegd.
Dus ja, ik denk dat dit voor jou het leven een stuk makkelijker zou maken.

• _H_G_
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 08-10 10:37
Over vertrouwen: tja. Een webhosting bedrijf vertrouwen wat "de kennis niet heeft", lijkt me ook niet optimaal. Ik denk trouwens dat ze wel de kennis hebben, maar dat ze er liever niet teveel tijd in steken. Support van Microsoft zal je proberen te helpen, of je nu Exchange Online abbo hebt met 1 gebruiker of duizenden. Er is gewoon telefonische support.

Je hebt met Exchange Online nog wel wat met de hoster te maken: je DNS records staan bij het bedrijf waar je domeinnaam is geregistreerd. Maar de nodige instellingen (inclusief het SPF verhaal) worden inderdaad via een wizard uitgelegd.
Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True