E-Tech ISDN modem = probleem ding?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik moet een nieuwe ISDN modem/adapter kopen (ja ik weet dat het eigenlijk geen modem is)...en ik zat te kijken bij Mycom, omdat ik daar nu eenmaal graag sjop.

Hebben ze alleen ISDN modems van E-Tech... en als ik de sjursj kijk dan zie ik nogal VEEL "E-tech ISDN problemen" topics.

Aangezien ik niet weer wil gaan goochelen met IRQ's, wil ik een externe 128K ISDN adapter kopen. Mycom heeft er 2:

- E-Tech Dolphin 128K ISDN: Serial connection voor f 249,00

- E-Tech 128K ISDN extern: USB connection voor f 135,00

Nou ik heb ik zelf een paar vraagjes:

1) waarom is die Dolphin bijna 2x zoduur als die USB ISDN adapter? Zet hij ook koffie ofzo?

2) Werken deze modems ook goed onder Win2K?

3) Heeft er iemand ervaring met deze modems? Hoop ellende? Of werken zonder probleem?

Omdat er nogal wat topics waren waarin mensen werden afgeraden een E-Tech te kopen, dat er nogaltijd geen oplossingen waren voor bepaalde problemen etc etc etc zat ik me af te vragen of ik geen miskoop zou begaan met deze 2 ISDN modems.

Als de Dolphin niet echt veel meer te bieden heeft, dan ga ik wel voor die externe USB ISDN adapter.. tenzij dit ding ook "vragen om problemen is".

Oh ja nog een klein vraagje.. :) Werkt die E-tech USB ISDN Adapter ook onder Linux (Slackware 4.0?) ..

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Ik heb zelf een tijdje met een interne ISDN-adapter van E-Tech gewerkt onder win2k. Mijn ervaring is dat E-Tech heel erg slechte win2k drivers heeft die veel IRQ problemen veroorzaken. Met een externe adapter zul je vrij weinig IRQ problemen krijgen en op de slechte drivers na dan heb ik nooit problemen gehad met E-Tech...

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Dat is waar.... maar als E-Tech slechte Win2K drivers maakt voor hun interne ISDN adapters, zouden de drivers voor hun externe ISDN producten dan ook niet even slecht (kunnen) zijn? Intern of Extern, ik neem aan dat ik geen "generic" driver kan gebruiken?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

e-tech is ook 1 van de merken die ze bij ons op de zaak verkopen ik ben er niet zo gellukig mee maar dat is een beetje afhankelijk van welke chipset er op zit.
Ik vind die motorola chipsets wel in orde.

e-tech heeft vrij bagger drivers idd.
Heb zelf thuis een pc daar zit een interne isdn kaart van e-tech in. os is 98se.
drivers van e-tech (standaard of nieuwste) werken voor geen meter .. daarintegen heb ik 0,0 problemen met de isdn drivers van M$ die standaard op de os cd zitten.
Ook waren verschillende klanten doro geholpen de gewone m$ drivers te gaan draaien i.p.v die van e-tech. dus als je het niet goed aan de gang krijgt met die drivers is dit ook nog iets wat je kunt proberen.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:50

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmmz, ik heb een Billion isdn kaart van 75 piek in me server hangen. :)

Weinig problemen mee moet ik zeggen..... na 40 dagen uptime wil ie nog steeds inbellen.... dus goed spul. :+

Whatever.

Verwijderd

eej
kheb ook een E-tech Dolfijn,,, onder de meest bagger configuratie ( amd 350 mhs ,64 mb intern, en een video kaart van 1 mb) en onder win98se ,gaat ie als een tiet

Maaar onder een andere configuratie: amd 700 mhz,128 mb intern, en een video kaart (hier zit m namelijk de comflicten in)asus v7100, doet ie t niet, dus heeft iemand hierover nog sugesties, shoot.

Verwijderd

E-tech ISDN (intern) hebben absoluut een eigen IRQ nodig (trust me, ze zijn niet de enige, ISDN is wat dat betreft onhandig). Maar zodra ze op hun eigen IRQ staan gaat het perfect!

Onder Win2K is dat dus een ingebakken probleempje: ACPI uitzetten = eigenlijk enige mogelijkheid.

/edit
Onder win98 moet ie dus niet geshared staan met je USB, dan wel iets anders...Is dat wel het geval, meestal biedt PCI slot 2 of 3 de oplossing...
/edit

Anders een USB modem...

BTW: Het is doodnormaal dat USB een stuk goedkoper is dan serieel...Die seriele kan nl niet de PC laten emuleren, en dus moet alles wat je nodig hebt ook in dat kastje (hardwarematig) gepropt worden...

Verwijderd

Ik heb ook die interne ISDN adapter van Etech. Ik heb regelmatig een conflict tussen mijn netwerkaart en mijn ISDN adapter. En mijn ISDN adapter wordt regelmatig zomaar gedeinstalleerd.
Mijn broertje heeft een Conceptronic ISDN interne kaart en die heeft deze problemen niet, die Conceptronic is exact het zelfde als die van Dynalink.
Als ik nu een nieuwe zou gaan kopen zou ik echt wel een Externe doen, die heeft mijn vader ook en die heeft nog nooit een probleem gehad.

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Ik heb ook ooit eens een E-tech gehad, en nooit problemen gehad. Maar dat ding ging toen weg wegens aanschaf kabelinternet. :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

Ik heb ook een E-Tech ISDN adapter en ik moet zeggen dat ik er nog nooit problemen mee heb gehad ook niet met drivers ofzo in Windows 98/ME/2000/XP overal werkt ie perfect in en oko meteen! Eerst had ik een 56k6 modem van E-Tech en hier had ik ook nooit problemen mee heb gehad! Werkt (bijna) altijd en ik heb hem vaak moeten installeren na een nieuwe windows installatie :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Neem een twister externe USB ISDN adapter, die lopen altijd en zijn errug cheapo..
Wij verkopen ze altijd aan klanten en bedrijven wegens slechte ervaringen met andere fabrikanten, deze doen het gewoon altijd.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:47
hier ook een interne e-tech kaart... ook geen problemen hier

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Die problemen waarover je leest hebben waarschijnlijk betrekking op de interne ISDN-kaartjes van E-Tech.
Deze heb ik zelf nl ook gehad, en gaf idd grote problemen: zie dit en dit topic. Deze problemen gelden echter waarschijnlijk alleen voor de kaartjes met een zgn Cologne-chipset (te herkennen aan een soort kasteeltje op de chip, vandaar).

Ik heb nu echter ook de E-Tech Dolphin 128K Extern USB (die van 135,- zeg maar), en die doet het echt perfect: geen problemen mee gehad, ook niet onder Windows 2000 :)

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 16:22

SmidsY

hallo!?.............

valt best mee, zulke rampdingen zijn het ook niet, alleen de standaard meegeleverde drivers werken meestal niet, dus gewoon andere downen en het moet werken.

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Verwijderd

Mijn ervaring met E-tech is goed (56k modems), op deze na dan: [topic=204872]

Maar dat behoud mij er niet van om geen e-tech te kopen.

Ik moet weer herhalen dat het voor mij de snelste modem is die ik ooit gehad heb (heb er 5 versleten, wil aan de 6e dus beginnen).

Voor online gamen is ie gewoon super!.

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:09

cruncher

wanna crunch someone?

Kheb ook een tijdje E-tech isdn modem (ISA) gebruikt, nooit problemen mee gehad zowel onder Win98SE, Win2k en Winme niet.... :P

Kortom fijn apparaat...

can you read my mind?

Verwijderd

Ja leuk he die E-tech (post nu onder win 98 :r
Onder win2000 werkt tie wel maar op mijn retestabiele bak krijgt dat shit E-tech isdn kaartje het voor elkaar om een harde reset te geven. Die reset komt soms wat eerder of soms wat later voor, maar hij komt voor.
Dus ik dacht ik delete die hele shit zooi en instaleer mijn 2.01 drivers die ik nog had, nou mooi niks.
Blijkt dat ik in het bios de pnp uit moet schakelen, welkom in de jaren 90 :r

Nee echt een shit kaart ik hoop vurig dat er een andere reference driver voor is, natuurlijk wel voor win2000.
Op zich is het goede kaart voor de consument, voor profesionals is het shit.
Als ik wist wat ik nu wist 1,5 jaar geleden had ik hem niet gekocht :r

Verwijderd

Al 2 jaar gebruik ik zonder problemen een interne E-Tech ISDN adapter en dat zonder problemen.Ook mijn pa heeft geen enkel probleem met zijn (recentere) E-tech ISDN. Diverse operating systems.
Pagina: 1