Toon posts:

Welk ISDN-modem op Windows Millennium?

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Welk ISDN-modem werkt goed onder Windows Millennium?

Mijn E-Tech modem is nl door de bliksem getroffen, en nu moet ik een nieuw kopen. Onder Win98 deed-ie het altijd prima, maar onder Millennium vloog hij er na 8 minuten altijd spontaan uit.

Nu zat ik te denken aan een Dynalink ofzo; heeft die bv. een andere chipset, en werkt die WEL goed onder Mill.? Andere suggesties zijn ook welkom!

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

De beste en snelste is de AVM Fritz! USB.

Of die werkt onder WindowsME, geen idee?

• TheSlider
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Koop in ieder geval geen Wisecom. Deze heb ik namelijk en het is me nog niet gelukt om deze aan de praat te krijgen onder ME.

Verwijderd

Ik zou dus gewoon een interne kaart nemen en geen USB, is vooral met gamen beter. De AVM Fritz ! pci is een erg goede kaart (ongeveer 180 piek). Eicon Diva is ook erg goed. Deze kaarten hebben regelmatig driver updates dus dan zit je wel goed denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie info :)
Zo'n AVM Fritz! lijkt me een goede optie (wel wat duurder misschien).

Zijn er ook nog mensen die wat meer over de Dynalink/WinME-combinatie kunnen zeggen?

Verwijderd

Die van de KNP zelf. ;)

Werk ik nu mee en geen probz. Zelf dubbel lijn kan hij.

Verwijderd

Topicstarter
Xaran, werkt die van de KPN (Teles id dat??) ook in Millennium?

Daar gaat 't me eigenlijk om!

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Die van Kpn zelf is een eicon diva, dus die is wel ok

Verwijderd

de Teles 16.3 BRI (die de KPN eerst leverde) doet het ook prima hier

Verwijderd

Topicstarter
Zijn jullie nog problemen tegengekomen in Windows Millennium? Of gaat dat goed?

Verwijderd

Ik heb deze week ge-upgrade (van win98 naar winme). ik zag het eerst niet zo zitten (ik had voor de zekerheid alles maar gebackup'ed, in geval van een crash of andere dingen die fout zouden gaan), maar alles is goed gegaan! Alles werkt, en het werkt beter dan win98!

Ik heb trouwens een Dynalink ISDN modem - geen problemen mee (zowel een PCI als een ISA versie in gebruik (in twee PC's uiteraard), beiden werken perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx [REAL]Maranello, en de rest ook!

Ik gok het eerst maar 's op een Dynalink.
Mocht deze niet werken, dan kan ik wel een paar alternatieven bedenken, dacht ik zo ;)

Nogmaals, bedankt!

Verwijderd

pascal s : Dat is idd de Eicon Diva ISA. Ik heb er geen problemen mee in ME.

ME werkt gewoon fantastisch. Sommige dingen werken niet of niet 100% maar dat zijn maar een aantal.

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Ik zou die Fritz! kopen. Ben ik zeer tevreden over.
In win2k zat al standaard modemdrivers van Fritz! AVM bij, ik denk dat het met WinME niet anders is.

Verwijderd

Welnee luister niet naar hun man ;) koop gewoon een Dynalink, heb ik ook, werkt hardstikke uitstekend, nooit een enkel probleem mee gehad. Doet het nu ook onder WinME net zo probleemloos als onder Win95 en 98. Wist niet dat het in WinME soms onmogelijk was om hardware aan de praat te krijgen die onder win98 wel draaide!
Wat ik wel weet is dat WinME niet stabieler is dan Win98, misschien wel minder stabiel en ook wel dat hardware lang niet altijd herkend wordt nee.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou jullie wel op de hoogte... haal vandaag ff zo'n Dynalink op. Probeer ik 'm gelijk in Win98SE, WinME en Win2000Pro (geen van 3 doet alles wat ik wil; zit op dit moment nog het meest in 98).

wordt vervolgd
(he, moet ik ineens denken aan dat tv-prog van vroeger. Wie was daar ook alweer de presentator van? de tune schiet me wel glashelder te binnen)

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Ah, toe nou, toe nou, koop een Fritz! ;)

Verwijderd

Nee man!! Geen Fritz!! Een Dynalink!! ;)~
hehe heb eigelijk nog nooit van Fritz gehoord!! Maar Dynalink werkt in ieder geval perfect! Goeie keus pascal! ;)

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 11:10
Ik heb zelf een 2e hands teles 16.3 kaartje gekocht omdat die het overal in doet, het ging me vooral om linux en daarvoor is de teles kaart perfect, maar ook win2k en winme doet het perfect (98 ook uiteraard ;))

Verwijderd

Topicstarter
:) BIG SMILE

De Dynalink werkt perfect!

Een boel bedankt [REAL]Maranello !

Installeren is een plakkie cake; binnen 10 minuten op Win98 & WinME!

Wel apart is dattie in WinME 3 apparaten installeert (zie device manager onder system properties):
- Onder 'Multifunction adapters' een Dynalink ISDN Adapter
- Onder 'ISDN Link' een Dynalink ISDN Adapter
- Onder 'Network adapters' een Dynalink ISDN Adapter.

Nu kreeg ik een 'geel uitroepteken' bij de laatste, dus die heb ik gedisabled voor dit hardware-profiel. Toen liep-ie perfect.

Is dat bij jouw ook zo, [REAL]Maranello?

Verwijderd

Ik vind dat je mij ook wel even mag bedanken eigelijk.

Verwijderd

Bij mij inderdaad ook 3 apparaten, maar geen problemen, geen uitroeptekens.

Verwijderd

Topicstarter
Salrijn,

jij ook bedankt... zag in mun enthousiasme je postje even over het hoofd.

Voordat ik iem. vergeet:

bedankt, Dynalink-aanraders
En natuurlijk ook:
bedankt, alternatieven-aandragers!

:) Nou ja, iedereeen eigenlijk he :)

Verwijderd

Neem nu maar die Fritz die werkt zonder probs
in winme en ook zonder trammelant in win2000/pro !!
simpel te installeren heel wat beter dan de tele's bri.16/3 (heb daar 2 a 3jaar mee gewerkt, voldeed ook goed, maar een kreng om te installeren..........

Verwijderd

Topicstarter
Theo M,

Ik heb al een Dynalink gekocht (zie 3 berichtjes hierboven :) )

desondanks: bedankt voor je postje

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Tja, als je nou die Fritz! had gekocht dan had je geweten wat Onder 'Network adapters' een Dynalink ISDN Adapter betekende... ;)

Nou, ik vertel het toch. Bij de Ftitz! is het mogelijk de ISDN adapter als een netwerkkaart in te stellen, de NDIS WAN capi driver. Niks geen geklooi met virtuele modems.
Het is blijkbaar met de Dynalink ook mogelijk, en waarom ook niet?
Pagina: 1