Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Intel Core i7 6850K CPU stuk!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 246560

Topicstarter
Mijn vraag Deze CPU is iets over 3 jaar oud en is heeft plotseling de "Geest" begeven.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik: Windows 10 Pro etc...
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: Heb een verzoek om garantie bij Intel gedaan en mailden direct mij op een gelukkige wijze te mogen helpen. Maar op hun verzoek moest ik foto's van voor en achterzijde CPU, Factuur en van het doosje (Box) maken en opsturen.
...Helaas was de 3 jaar Garantie met enkele maanden overschreden dus geen garantie en kreeg daar netjes bericht van.
Hier Voorafgaande had ik ASUS,com gemaild over het moederbord een ASUS Sabertooth X99 TUF omdat ik eerst dacht dat die kapot was gegaan, direct mailden ze mij terug dat dat zo was en ik moest eerst de Factuur van aankoop i.v.m. garantie, serienummer opsturen en na het invullen van een formulier het op eigen kosten en risico naar Tsjechië moest opsturen! Dus dat heb ik door slechte ervaring met deze methode in het verleden niet gedaan
Maar AFUTURE was inmiddels failliet gegaan maar dat maakte voor de aankoop factuur niks uit, Nu was het probleem dat de PC niet meer werkte dus geen factuur kon geven en heb jullie hulp ingeroepen en die kwam direct van koop een nieuwe batterijtje tot andere adviezen.
Later bleek nadat ik in Duitsland een nieuwe CPU had gekocht op Ebay niet het moederbord maar dus toch CPU kapot was gegaan en de rest staat boven omschreven.
Mijn vraag: Kan iemand deze CPU weer tot leven opwekken of tips geven wat men kan doen zodat het weer werkt, want opgeven kan altijd nog want ik zou het jammer vinden deze dure CPU in de vuilnis ton te gooien

Beste antwoord (via Anoniem: 246560 op 08-07-2020 00:37)

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 17:32
Een cpu valt niet te repareren.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 17:32
Een cpu valt niet te repareren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 17:17
Het is wel makkelijk als je aan geeft waarom je denkt dat de CPU kapot is. Doet de gehele computer het niet meer? Geeft het moederbord piepjes/foutcode? Wat gebeurd er als je op de aan uit drukt?
Wat heb je gedaan vlak voor dat de CPU de geest heeft gegeven?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

"Stuk" is nogal abstract; heb je enig idee (technisch of als symptoom) wat de CPU niet doet?

Of is het gewoon: PC aandrukken met de knop resulteert gewoon in helemaal absoluut niet?

Heb je ook geprobeerd om de CPU bij een bekende / andere winkel in een vergelijkbaar moederbord te prikken om het zo verder te controleren? Want als ik Tweedehands moederbord kopen en hoe zit dat met de garantie! lees, kom ik niet precies tegen "jullie hulp ingeroepen en die kwam direct van koop een nieuwe batterijtje tot andere adviezen."

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 19:02
Heb je de CPU ook bij afuture gekocht? In principe heb je namelijk niks met Intel te maken. Het is de verkoper die jou een deugdelijk product moet leveren. Een CPU die na 3 jaar defect is, waar een computer een economische levensduur heeft van 3-5 jaar (bedrijven schrijven computers meestal na 3-5 jaar af) is niet deugdelijk.

Als je bij afuture de cpu gekocht hebt, zal je waarschijnlijk wel op Intel aangewezen zijn. Maar een tijd lang nam een andere webshop ook de garantie over van afuture, dus dat zou je ook eens kunnen uitzoeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt alvast voor de reacties.
Ik kon maar tot 80 letters invullen toen ik deze lanceerde dus was het zeer summier beschreven.
De PC stond gewoon stand by voor dat de PC afsloeg en er was nog nooit niet overgeclockt o.i.d.
wel was er een maand voorafgaande dat ik de Monitor uitzet en moest later weer aan en dan startte het door. Weer wat later hielp dat ook niet meer en heb ik er een andere CPU (Intel Core i7 5820K ingedaan van mijn zoon en toen ging het wel weer. Meteen de nieuwste BIOS 4101 geupdate maar er veranderde later niets aan het probleem. Er waren geen piepjes of waarschuwingen vooraf, de PC kwam niet verder dan aangaan en als de BIOS moest gaan werken stopte het verder en ging niet verder, wel draaiden alle ventilatoren maar kwam niet door de BIOS
Andere Moederbord in VK gekocht maar zover om het uit te proberen ben ik niet toe overgegaan omdat ik er achter kwam dat de CPU de oorzaak was.
Het was een hele toer met ASUS maar omdat de Moederbord toch goed was zag mik van verdere stappen daar af.
Je kunt via een mobile met TUF software wel via een speciale Bus aan de achterzijde de foutcode opsporen maar ik had daar de middelen niet voor.
Het is moeilijk om meteen de fout oorzaak te vinden maar je verwijdert alle Hardware even om de oorzaak in de Hardware te zoeken maar de CPU kun je niet zo maar eventjes vervangen om te testen en ik ging er van uit dat de oorzaak en ook volgens ASUS bij de Moederbord lag.
De CPU had ik ook bij AFUTURE gekocht in december 2016 en de nieuwe eigenaar geeft geen Coulance of garantie aan particulieren dus...maar daar doet ASUS of INTEL niet moeilijk over mits je een Officiële factuur kunt laten zien. Ik heb AZERTY ook om raad gevraagd en die vertelden dat de CPU na 2 a 3 jaar geen garantie meer heeft.
De laatste maanden zijn deze socket 2011-3 CPU 's zeer in prijs gestegen maar op Ebay vond ik er nog een die nieuw was en voor €225 eurootjes.
Ik persoonlijk vind dat INTEL zeer krenterig is met het geven van garantie daarentegen ASUS dat wel doet n.l. 5 jaar als het een TUF Moederbord is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 19:01
Friksie schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:07:
Bedankt alvast voor de reacties.
Ik kon maar tot 80 letters invullen toen ik deze lanceerde dus was het zeer summier beschreven.
De PC stond gewoon stand by voor dat de PC afsloeg en er was nog nooit niet overgeclockt o.i.d.
wel was er een maand voorafgaande dat ik de Monitor uitzet en moest later weer aan en dan startte het door. Weer wat later hielp dat ook niet meer en heb ik er een andere CPU (Intel Core i7 5820K ingedaan van mijn zoon en toen ging het wel weer. Meteen de nieuwste BIOS 4101 geupdate maar er veranderde later niets aan het probleem. Er waren geen piepjes of waarschuwingen vooraf, de PC kwam niet verder dan aangaan en als de BIOS moest gaan werken stopte het verder en ging niet verder, wel draaiden alle ventilatoren maar kwam niet door de BIOS
Andere Moederbord in VK gekocht maar zover om het uit te proberen ben ik niet toe overgegaan omdat ik er achter kwam dat de CPU de oorzaak was.
Het was een hele toer met ASUS maar omdat de Moederbord toch goed was zag mik van verdere stappen daar af.
Je kunt via een mobile met TUF software wel via een speciale Bus aan de achterzijde de foutcode opsporen maar ik had daar de middelen niet voor.
Het is moeilijk om meteen de fout oorzaak te vinden maar je verwijdert alle Hardware even om de oorzaak in de Hardware te zoeken maar de CPU kun je niet zo maar eventjes vervangen om te testen en ik ging er van uit dat de oorzaak en ook volgens ASUS bij de Moederbord lag.
De CPU had ik ook bij AFUTURE gekocht in december 2016 en de nieuwe eigenaar geeft geen Coulance of garantie aan particulieren dus...maar daar doet ASUS of INTEL niet moeilijk over mits je een Officiële factuur kunt laten zien. Ik heb AZERTY ook om raad gevraagd en die vertelden dat de CPU na 2 a 3 jaar geen garantie meer heeft.
De laatste maanden zijn deze socket 2011-3 CPU 's zeer in prijs gestegen maar op Ebay vond ik er nog een die nieuw was en voor €225 eurootjes.
Ik persoonlijk vind dat INTEL zeer krenterig is met het geven van garantie daarentegen ASUS dat wel doet n.l. 5 jaar als het een TUF Moederbord is.
Nieuwe 2011-3 processor voor 225 euro?
Aangezien je de laatste bios hebt kan je een krachtige 8 core of 10 core xeon kopen voor dat geld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Beste Ludwig005,

Wat is de bedoeling ?

MVG, Friksie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15:20

nelizmastr

Goed wies kapot

De bedoeling is je vertaalmachine uit te zetten en te proberen semi-coherente Nederlandse zinnen te produceren.

Ludwig bedoelt alleen dat je voor het geld van die processor een sneller alternatief had kunnen kopen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben bijna 73 jaar met een middelmatige opleiding en had gehoopt op een oplossing maar het is wel duidelijk de CPU kan niet meer op de een of andere manier gerepareerd worden.
En Ludwig moet maar goed kijken want dat had ik wel degelijk genoteerd"De laatste maanden zijn deze socket 2011-3 CPU 's zeer in prijs gestegen maar op Ebay vond ik er nog een die nieuw was en voor €225 eurootjes."
Ik merk dat er maar een persoon de beste is en dat is USZKA die is kort en strak dat is Socraties want nu weet ik waar ik aan toe ben
Ik zit niet op antwoorden omtrent mijn doen en handelen te wachten dat is uitwijken v/d eigenlijke hulp die ik zoekt.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True