Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• nl_umpire
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 31-03 11:03

nl_umpire

back online since Nov '07

Topicstarter
Oke - knoop doorgehakt -->> pricewatch: LG OLED65GX6LA Zwart (https://www.lg.com/nl/televisies/lg-oled65gx6la). Besteld bij Smits Arnhem en inmiddels netjes geleverd door APS - Apeldoornse Pakket Service.

✌️ dank, allen
🔐 slotje

-------------------

Ik zoek een?
Wij hebben onze zinnen gezet op een van de volgende 65” tv’s, maar heb nog voor het laatate zetje jullie input en argumenten nodig. M.n. voor dagelijks gebruik i. c. m. huidige provide (Ziggo).

[ En zoek daarbij ook een meurbeugel (Ervaringen met tv muurbeugel van het merk DQ Wall-Support) ]

Wat is je budget?
Max 2300 (de echte prijs - dus niet wat op internet staat)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV kijken, films (ziggo/on-demand, HD/blue-ray), games (af-en-toe)

Wat heb je zelf al gevonden?Welke vragen heb je hier nog over?
Is het (prijs)verschil van de OLED65CX6LA het waard t.o.v. of de OLED65C9PL. Zo ja hoe vergelijkt die keuze t.o.v de QE75Q90T? -->> Graag jullie mening hieronder. >> En met mijn Mediabox_XL beinvloed dit de keuze tot aankoop (m.a.w. heb je dan aan een "normale" LED genoeg..?

En de bonusvraag is gerelateerd aan vraag hierboven; is er een model dat geen OLED of QLED is van 75" of groter dat een geduchte concurrent zou kunnen zijn (zoiets als de LG 75UM7050, Samsung 82Q60R, Samsung UE82RU8000S..) .. of is het totaal geen concurrentie..

THUISSITUATIE

Ziggo TV Complete/Ziggo Internet Complete — Met een Mediabox_XL
Afstand — Er zal meestal TV gekeken worden in de huiskamer. De TV zal op een afsand van maximaal 4 meter worden geplaatst in oostelijke richting.
Lichtinval — Vanaf het zuiden door onze ramen (totale raamoppervlak 5,7m2 [3,50 l x 1,65 h = 5,7m2]) - ramen zijn voorzien van shutters.
Playstation4 — Er wordt niet in de woonkamer gespeeld, maar met de komst van een nieuwe 65” tv denk ik af en toe wel.

RESOURCES

[Voor 33% gewijzigd door nl_umpire op 07-08-2020 12:30. Reden: *solved]

LG65GX

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16:19
Schijnt de zon door het zuidelijke raam ook direct op de tv of is het doorgaans erg licht in je woonkamer als je tv kijkt? Zo ja zou ik eerder voor de Samsung gaan, zo nee zou OLED mijn voorkeur hebben. De CX is niet significant beter dan de C9, dus als het verschil in prijs tussen die twee significant is (zeg maar dan eu100 oid), zou ik voor de C9 gaan.

• nl_umpire

nl_umpire

Topicstarter
De ramen zijn voorzien van schutters (dit heb ik nu ook in de OP aangepast).

De woonkamer is inderdaad licht. Als we in de woonkamer zitten hebben we in de ochtend te maken met een lichtinval richting de bank die tegenover de tv staat (op het westen dus). Met onze huidige tv een Samsung 55" (UE55MU6100WXXN, Version No.: 3), hebben we eigenlijk geen last van de lichtinval direct op de tv, of het is ons nooit echt duidelijk opgevallen. Indien zo hebben we de shutters gesloten. Ik heb dit echter toch vermeld omdat het een van de kenmerken zijn van OLED waarop men advies geeft, vandaar dat ik me ervan bewust ben dat dit mee speelt in de keuze.

Mbt de prijs via [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
& [Prijs-discussie] Samsung tv's - zit er zo'n €300 verschil tussen de CX en 65QT, en 200 tussen de C9..
  • LG OLED 65C9PLA = ~ €2.100
  • LG OLED 65CX6LA = ~ €2.300
  • Samsung QLED 75Q90R/T = ~ €3000

[Voor 13% gewijzigd door nl_umpire op 06-07-2020 11:18. Reden: verkeerde url..]

LG65GX

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21-06 22:45
Verschil Qled en Oled is bijna niet te zien met goed verlichte beelden...

Donkere beelden kunnen echter wel eens een iets ander plaatje opleveren:
YouTube: OLED vs QLED - With a Microscope! - What is the best TV?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 08:49
Als je met een MU6100 geen klagen hebt over de lichtopbrengst, dan zal je dat met een C9 of CX zeker ook niet hebben en er nog op vooruit gaan ook. Een OLED TV geeft gewoon een ander soort beeld dan een LCD TV, in dit geval de Q90T. Voor films en series (en ook gaming, vooral in HDR) gaat mijn voorkeur uit naar een OLED TV. Maar dat is nou net het punt, je wilt kiezen uit 3 goede TV's, eigenlijk 2 goede TV's als we de C9 en CX even als gelijke zien en de keuze eigenlijk neerkomt op OLED vs. LCD... Eigenlijk kan alleen de persoonlijke voorkeur bepalen welke TV beter is voor jou, want objectief bekeken zijn ze allebei goed alleen brengen de onderlinge verschillen andere voor- en nadelen met zich mee.

En als iemand een advies geeft om voor een bepaald model te gaan omdat hij/zij zelf zo'n TV heeft, dan is dat geen goed advies als er niet eerst nou jouw situatie en persoonlijke voorkeur is gekeken en geluisterd.

DJI Mavic 2 Pro - DJI Ronin S - Fuji X-Pro1, X-H1, X-T3 - 16mm/1.4 - 35mm/2 - 56mm/1.2 - 10-24mm/4 - 50-140mm/2.8 - 7Artisans 7,5mm - LG 65B6 OLED - Sony 75XF9005 FALD LCD - PS5 - AMD R7 2700X, 32GB DDR4, RTX-2070 - Hyundai Ioniq EV 38,3kW Premium

• nl_umpire

nl_umpire

Topicstarter
DeArmeStudent schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:47:
Verschil Qled en Oled is bijna niet te zien met goed verlichte beelden... Donkere beelden kunnen echter wel eens een iets ander plaatje opleveren:
YouTube: OLED vs QLED - With a Microscope! - What is the best TV?
Bedankt - Goede toevoeging op de reeds vermelde YouTube clips. Mooi om zo'n super-zoom te zien. De YouTube url heb ik toegevoegd aan de OP.
Major_ton schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:55:
Als je met een MU6100 geen klagen hebt over de lichtopbrengst, dan zal je dat met een C9 of CX zeker ook niet hebben en er nog op vooruit gaan ook. Een OLED TV geeft gewoon een ander soort beeld dan een LCD TV, in dit geval de Q90T. Voor films en series (en ook gaming, vooral in HDR) gaat mijn voorkeur uit naar een OLED TV. Maar dat is nou net het punt, je wilt kiezen uit 3 goede TV's, eigenlijk 2 goede TV's als we de C9 en CX even als gelijke zien en de keuze eigenlijk neerkomt op OLED vs. LCD... Eigenlijk kan alleen de persoonlijke voorkeur bepalen welke TV beter is voor jou, want objectief bekeken zijn ze allebei goed alleen brengen de onderlinge verschillen andere voor- en nadelen met zich mee.

En als iemand een advies geeft om voor een bepaald model te gaan omdat hij/zij zelf zo'n TV heeft, dan is dat geen goed advies als er niet eerst nou jouw situatie en persoonlijke voorkeur is gekeken en geluisterd.
Ik heb het zojuist nog expliciet gevraagd aan de rest in dit huishouden (vriendin + 2 kids); neen - er is in de jaren dat onze huidige tv hier staat niet waargenomen dat het beeld door de lichtinval een issue was... Dus daarom denk ik ook dat een OLED prima in onze woonkomer van fungeren.

En ook correct; alle opties zijn beter dan de huidige tv (trouwens niets aan te merken op deze tv, maar wel willen gewoon wat anders).

Ook kan ik me voorstellen dat argumentatie op basis van ervaringen met het product/de producten geen of weinig toegevoegde waarde leveren het enige dat overblijft puur persoonlijke voorkeur is.

[Voor 61% gewijzigd door nl_umpire op 04-07-2020 20:57]

LG65GX

Acties:
  • +1Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Als je niet 'bang' bent voor burn-in dan is een oled overall de beste keuze. De CX6 is z'n meerprijs niet waard. Ik zou zelfs ook naar de goedkopere B9 kijken.

In jouw situatie is de Q90R ook een betere keuze dan de Q90T. Wat kijkhoek en donkere kamer prestaties ga je er iets op achteruit t.o.v. oled. Bij heel veel licht iets op vooruit.

Grote IPS lcd's van LG moet je vermijden. De Q70R, XG95 en XH90 komen nog redelijk in de buurt. Donkere kamer en hdr-prestaties zal wel minder zijn. In het geval van de Q70R ook de kijkhoek. Tv's die je noemt zonder fald zullen bij sdr-content niet heel veel minder zijn de genoemde lcd's met, maar komen te kort voor hdr.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(jarig!)
benbaba schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:26:
Als je niet 'bang' bent voor burn-in dan is een oled overall de beste keuze.
:? Ik kan rustig mijn E7 uren op HDR op dezelfde interface / scherm van mijn game laten staan. 0 burn-in. Zonder (directe) bronnen naar burn-in en zeker voor mensen die een TV zoeken, zou ik toch ietsjes minder stellig iets roepen.

/edit: je roept ook te pas en te onpas en dus niet bij "elk OLED topic"; zeer verwarrend dus.

[Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 05-07-2020 11:32]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
MAX3400 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:28:
[...]

:? Ik kan rustig mijn E7 uren op HDR op dezelfde interface / scherm van mijn game laten staan. 0 burn-in. Zonder (directe) bronnen naar burn-in en zeker voor mensen die een TV zoeken, zou ik toch ietsjes minder stellig iets roepen.
Ik roep ook niet dat het gaan gebeuren of niet. Ervaringen vind je over en weer. Ik zeg alleen dat ALS het iets waar je je druk om gaat maken tijdens het kijken, het wellicht beter is om voor een lcd te gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

(jarig!)
benbaba schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:32:
[...]

Ik roep ook niet dat het gaan gebeuren of niet. Ervaringen vind je over en weer. Ik zeg alleen dat ALS het iets waar je je druk om gaat maken tijdens het kijken, het wellicht beter is om voor een lcd te gaan.
Lang verhaal kort; zonder percentages of aanleiding, kan alles wel "ALS" gebeuren.

ALS er morgen een dakpan wegwaait kan die op je hoofd vallen. Ik roep ook niet dat het gaat gebeuren of niet maar ervaringen kan je ook over en weer vinden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
MAX3400 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:33:
[...]

Lang verhaal kort; zonder percentages of aanleiding, kan alles wel "ALS" gebeuren.

ALS er morgen een dakpan wegwaait kan die op je hoofd vallen. Ik roep ook niet dat het gaat gebeuren of niet maar ervaringen kan je ook over en weer vinden.
Het gaat mij enkel om het kijkcomfort. Die moet goed zijn. Men moet dus niet constant er aan denken of het kijkgedrag er telkens op aanpassen. Hierom zet ik 'bang' ook tussen haakjes. Het blijft organisch materiaal dat kan inbranden en tijdens het gebruik moet je je hier gewoon niet om druk willen maken. Niet meer, niet minder. Als je bang bent voor rondvliegende dakpannen (A) kan je voor je eigen gemoedsrust beter binnenblijven (B.)

Mooi dat het bij jouw oled niet gebeurd is. Een andere Tweaker zal wellicht wat anders roepen. Mijn advies heb ik gegeven en daar mag jij je mening over hebben, maar hier laat ik het verder ook bij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nl_umpire

nl_umpire

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik heb onderstussen geconstateerd dat ik in de OP een fout heb gemaakt met verwijzing naar het type Samsung QLED model. Dat moet zijn pricewatch: Samsung QLED QE75Q90T Zwart - of - pricewatch: Samsung QLED 75Q90R Zwart. -->> 75" inch (en dus niet 65").

Reden voor deze vergelijking is omdat de pricewatch: LG OLED77CX6LA Zwart toch wel aardig wat euro's duurder is.. En, deze Samsung (denken wij) het beste uitkomt op het gebied van een formaat in > 70"..

[Voor 10% gewijzigd door nl_umpire op 28-07-2020 21:47]

LG65GX

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

(jarig!)
@nl_umpire tja, als de vraag verschuift van 65" naar 75", dan komen daar per paneel inderdaad hele andere prijzen uit. Maar dan is het toch vrij duidelijk; op https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=HX3NEE7CUKE55 lijkt je zelfs nog eens 300 Euro extra terug te krijgen op de Samsung 75" en daarmee is ie dan bijna de helft goedkoper dan de 77CX6

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nl_umpire

nl_umpire

Topicstarter
Ja.. excuus fout was idd mbt 65" die moest van 65" -->> 75" zijn van Samsung. Ik heb inmiddels enkele vergeleken en het ziet er goed uit..

Inmiddels heb ik per toeval ook een SAMSUNG QE75Q90RALXXN (03 / QRQ90) gespot bij de Media Markt voor €2.799 (showmodel zeggen dat ie er max 3 maanden staat). De tv wordt aangeboden met inclusief garantie (2 jaar) + Samsung promo van 10 jaar inbranden... lijkt me een interessant aanbod..

LG65GX

• nl_umpire

nl_umpire

Topicstarter
Toch nog even een korte update; ik heb nu mn selectie bijgesteld naar een Samsung 75 inch. Dus, of een QE75Q90R of QE75Q90TGenoeg info hierover al gevonden (boven een paar referenties), maar als er nog meningen zijn om op/aanmerkingen en adviezen dan hoor ik ze graag :)

[Voor 63% gewijzigd door nl_umpire op 24-07-2020 20:28]

LG65GX

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 15:57

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

MAX3400 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:28:
Zonder (directe) bronnen naar burn-in en zeker voor mensen die een TV zoeken, zou ik toch ietsjes minder stellig iets roepen.
Ik wil het topic eigenlijk niet kapen, maar ik heb na een paar maanden burn-in op mijn scherm terwijl ik heb geprobeerd om er voorzichtig mee om te gaan. De fout die ik heb gemaakt is om het ding om m'n pc aan te sluiten en (ook) als desktop te gebruiken. Ik kan duidelijk verkleuring zien waar de vensterranden en scrollsbars zitten.
Omdat ik weet dat burn in een probleem kan zijn heb ik vanaf het eerste moment geprobeerd om de desktop niet lang te laten zien maar zo snel mogelijk full-screen bewegend beeld te starten. De desktop is zeg maar alleen zichtbaar tussen twee youtube-videos door.

De pixel refresher heeft geholpen om het probleem flink te verkleinen. Ik zie nu geen harde randen meer, maar er is wel degelijk nog wat verkleuring. Overigens merk ik daar bij gewoon gebruik niks maar, maar als je er op let is het te zien.

Dit klinkt misschien als een waarschuwing om geen OLED te kopen maar zo bedoel ik het niet. Het is een waarschuwing om er voorzichtig mee om te gaan. De beeldkwaliteit is namelijk geweldig.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• nl_umpire

nl_umpire

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:07:
[...]
"Ik wil het topic eigenlijk niet kapen, ..............................De beeldkwaliteit is namelijk geweldig."
Bedankt goede input.

Net op tijd.., ik las gisteren dat er issues zijn met updates, m.n. eARC en HDMI 2.1 (HDMI 2.0b) voor de 2019 serie, waaronder het model waar ik voor naar aan het kijken ben -->> https://eu.community.sams...d-tv/td-p/1780368/page/13

Dus toch weer even her-orienteren, waaronder LG

LG65GX

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 15:57

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik vind eARC maar moeilijk, ik hoor veel verhalen over compatibilteitsproblemen maar ook dat die regelmatig via software worden opgelost. Helaas betekent het ook dat als het nu werkt het later stuk zou kunnen gaan bij een volgende update.
Ik zou in ieder geval niet vertrouwen op de belofte dat iets later via software toegevoegd gaat worden. Je koopt het apparaat zoals het is en meer dan bugfixes en essentiele security updates moet je niet verwachten.
Het is wel een tijdje geleden dat ik serieus naar eARC heb gekeken, wellicht is de situatie nu beter.

PS. Ik zag iets over garantie tegen inbranden bij een QLED TV. Dat is als garantie tegen roest voor een gouden ketting. Het klinkt leuk maar is niks waard want dat is gewoon geen echt probleem.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• nl_umpire

nl_umpire

Topicstarter
Ik had nog even een zijsprong gemaakt naar de LG75NANO916, die 'in de buurt komt bij lange na niet in de buurt van de Samsung 75Q90R, maar na alles doorgespit, gelezen, gezien, besproken denk ik dat een LG OLED toch de betere keuze is.

Dus, vandaar toch maar nog een laatste maal een post voor wat input, feedback en advies voor een van de volgende LG OLED TV's 65B9 | 65C9 | 65CX | 65GX - https://www.displayspecif.../en/comparison/2954132612

65B9 vs 65C9
The LG B9 OLED and the LG C9 OLED have very similar performance. Any differences can be attributed to panel variance, including the slightly less aggressive ABL found on the B9.

65C9 vs 65CX
The LG CX OLED and its predecessor, the LG C9 OLED, are two very similar-performing TVs. The C9 has better gray uniformity and viewing angles, but that could be due to panel differences. The CX has better built-in speakers and the black frame insertion works at 120Hz, but it causes some duplication in motion. Overall, they're two excellent TVs that should please most people.

Met deze input hieronder, zal het dan misschien kunnen gaan tussen de 65B9 en de 65C9?
benbaba schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:26:
Als je niet 'bang' bent voor burn-in dan is een oled overall de beste keuze. De CX6 is z'n meerprijs niet waard. Ik zou zelfs ook naar de goedkopere B9 kijken.

LG65GX

• benbaba
  • Niet online
nl_umpire schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:21:
LG75NANO916, die 'in de buurt komt van de Samsung 75Q90R

Met deze input hieronder, zal het dan misschien kunnen gaan tussen de 65B9 en de 65C9?
[...]
De LG komt door o.a. het IPS paneel bij lange na niet in de buurt van de Q90R. Wat huidige prijsniveau en beschikbaarheid betreft zou ik voor de 65B9 gaan. Ga je groter dan 65'' dan kom je in lcd-gebied en komt de Q90R gezien het aantal dimming zones nog enigszins in de buurt. Daaronder begint het contrast er meer onder te lijden en dan nog zijn soortgelijke FALD VA tv's beter dan wat LG te bieden heeft op lcd-gebied.

[Voor 15% gewijzigd door benbaba op 05-08-2020 11:07]

• Hulleman
  • Laatst online: 16:00
nl_umpire schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:21:
65C9 vs 65CX
The LG CX OLED and its predecessor, the LG C9 OLED, are two very similar-performing TVs. The C9 has better gray uniformity and viewing angles, but that could be due to panel differences. The CX has better built-in speakers and the black frame insertion works at 120Hz, but it causes some duplication in motion. Overall, they're two excellent TVs that should please most people.

[...]
De C9 heeft wel een behoorlijk hogere HDR piekhelderheid. Geen idee wat het prijsverschil tussen de B en C9 is, maar dan zou ik op basis daarvan kiezen voor de C9.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

• nl_umpire

nl_umpire

Topicstarter
Oke.. de C9 is er (bijna) niet meer. Dus dan of de B9 of de CX. De beste prijs kan ik wel vinden, het gaat nu dan meer om de keuze welke... Met een prijsverschil van ruim €700(!) is de upgrade naar CX het waard....

65CX vs 65B9
"The LG CX OLED is a bit better than the LG B9 OLED. The CX can get brighter in HDR, it has much better out-of-the-box color accuracy, and its BFI features works at 120Hz. The B9 has slightly wider viewing angles and the gray uniformity is better, but this could be due to panel variances."

https://www.displayspecif.../en/comparison/e8361150f2

LG65GX

• Major_ton
Nog even een gewetensvraag. Ben je van plan meer dan eens in het pikkedonker TV te gaan kijken of zal er altijd wel verlichting aan staan?

DJI Mavic 2 Pro - DJI Ronin S - Fuji X-Pro1, X-H1, X-T3 - 16mm/1.4 - 35mm/2 - 56mm/1.2 - 10-24mm/4 - 50-140mm/2.8 - 7Artisans 7,5mm - LG 65B6 OLED - Sony 75XF9005 FALD LCD - PS5 - AMD R7 2700X, 32GB DDR4, RTX-2070 - Hyundai Ioniq EV 38,3kW Premium

• nl_umpire

nl_umpire

Topicstarter
Oke - knoop doorgehakt -->> pricewatch: LG OLED65GX6LA Zwart (https://www.lg.com/nl/televisies/lg-oled65gx6la). Besteld bij Smits Arnhem en inmiddels netjes geleverd door APS - Apeldoornse Pakket Service.

✌️ dank, allen
🔐 slotje

LG65GX

• Major_ton
Gefeliciteerd met je aankoop en veel kijkplezier gewenst!

• quorumz
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 30-01 12:21
Hulleman schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:41:
[...]

De C9 heeft wel een behoorlijk hogere HDR piekhelderheid. Geen idee wat het prijsverschil tussen de B en C9 is, maar dan zou ik op basis daarvan kiezen voor de C9.
lang niet zo hoog als de samsung 90t volgens hdtvtest hoor :)

en daar vergelijken ze ook de cx met 95t (zelfde als 90t alleen met losse connect box)

probleem is ook de prijs de oled op 77" is niet te betalen vergeleken met de 75" samsung.

Daarmaast wordt er wel degelijk gesproken in reviews dat er kans is op inbranden

De samsung is voor gamen het beste zou ik zelf zeggen

[Voor 31% gewijzigd door quorumz op 08-08-2020 19:41]

• Hulleman
quorumz schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:38:
[...]

lang niet zo hoog als de samsung 90t volgens hdtvtest hoor :)

en daar vergelijken ze ook de cx met 95t (zelfde als 90t alleen met losse connect box)

probleem is ook de prijs de oled op 77" is niet te betalen vergeleken met de 75" samsung.

Daarmaast wordt er wel degelijk gesproken in reviews dat er kans is op inbranden

De samsung is voor gamen het beste zou ik zelf zeggen
Door de perfecte zwartwaardes is het contrast van een OLED nog altijd beter dan van een highend qled, ook al heeft een OLED een lagere piekhelderheid.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

• quorumz
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 30-01 12:21
Hulleman schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:14:
[...]

Door de perfecte zwartwaardes is het contrast van een OLED nog altijd beter dan van een highend qled, ook al heeft een OLED een lagere piekhelderheid.
gezien de youtube filmpjes van oa hdtvtest en dergelijke, en er was er nog 1 valt het (zeker met gamen) mee en met oled heb je last als je kamer te licht is

• Hulleman
quorumz schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:59:
[...]
gezien de youtube filmpjes van oa hdtvtest en dergelijke, en er was er nog 1 valt het (zeker met gamen) mee en met oled heb je last als je kamer te licht is
Een hele lichte woonkamer helpt een OLED inderdaad niet. Maar laten we wel zijn, als je een film/serie gaat kijken of echt ff goed gaat zitten voor een potje gamen, dan doe je de zonwering dicht toch? :P Kijkt toch lekkerder in een donkerdere omgeving en dan is OLED zwaar in het voordeel tov LCD tv's.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True