Ervaringen met tv muurbeugel van het merk DQ Wall-Support

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:03
Ik zoek een? tv muurbeugel voor mijn Samsung 55" tv (55" UE55mu6100WXXN | VESA 400x400 | 17kg | 1242.6 x 787.5 x 310.5 mm). LG OLED65GX

Ik heb al een kandidaad-product (Vogel's WALL 3345 Draaibare tv-beugel 40"-65" Zwart), maar nu heb ik ook diverse beugels van het merk DQ WALL-SUPPORT gezien. Bij het zoeken naar een geschikt model om ik alleen maar bovengemiddelde positieve reviews tegen op sites zoals:Deze, over het algemeen genomen, reacties doen me een beetje twijfelen als ik het wegzet tegen veel meer reviews van Vogel's, waarbij ook de mindere review goede input zijn voor het maken van een beslissing.

Dus mijn vraag is concreet: wie heeft, en wat is, je ervaring met tv muurbeugels van het merk DQ WALL-SUPPORT, zodat ik me verder kan verdiepen in dit merk en verder kan vergelijken met de Vogel's.

Hartelijk dank!

[ Voor 0% gewijzigd door nl_umpire op 25-08-2020 19:32 . Reden: LG OLED65GX ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Iemand, beste Tweakers?...

Dank!

EDIT: dank en excuss (verkeerd geplaatst...)

[ Voor 40% gewijzigd door nl_umpire op 18-06-2020 23:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:03

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar Televisies & Beamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Inmiddels heb ik de volgende reactie mogen ontvangen (bedankt Chrisje1983):

Ik heb de DQ Hercules Fixed 800 Black TV Beugel (Artikelnummer: AB-302-800), bij https://lcdwandbeugels.nl. Ik vind hem zeer stevig, en nog steeds ben ik er blij mee. Destijds, viel het mij op dat de 400 en 800 versie eigenlijk hetzelfde waren, maar er bij de 800 bredere horizontale beugels bij zaten. Die brede 800 vesa beugels liggen bij mij nog in de berging, want mijn 800 versie had ook de 400 versie beugels erbij. De vesa mount achter op mijn tv had die brede beugels niet nodig. Nu is alleen de 400 versie te bestellen met daarbij de 800 beugels als extender optie voor 20 euro:

Wel een puntje: de scharnieren lopen erg zwaar, je bent bijna bang dat de tv afbreekt als je de tv na je toe haalt/trekt. Nou is dat natuurlijk niet gebeurt en ik moet zeggen dat ik de scharnieren vrijwel niet meer gebruik, maar dat is meer vanwege de kids. Als de tv zo ver buiten het meubel steekt, is het wel een kwetsbaar object. Toch heeft het wel meerwaarde, de tv wordt vanaf de bank meteen een flinke factor groter.

Dus, alsnog ben ik blij dat ik heb gekozen voor de scharnier variant, al was het alleen maar om makkelijk bij de achterkant van de tv te kunnen. En ook uitgestrekt vind ik het systeem behoorlijk stabiel en dan ben ik nog behoorlijk pietje precies op dat soort dingen. Ik heb overigens niet de originele 4 setjes pluggen en moeren gebruikt. Hij hangt aan een witte steen blokken muur, dus voor de zekerheid heb ik 6 setjes speciale pluggen en moeren gehaald bij de bouwmarkt met een gezamenlijk trek/hang gewicht in zandsteen van ik meen 450 kg.

Ik wil er eigenlijk nog even bij vermelden dat als ik er nu weer een zou kopen ik waarschijnlijk op zoek zou gaan naar een vergelijkbaar model met motorisch besturing op de scharnieren. Het handmatig naar je toe trekken en terughangen maakt toch dat je het vanaf de bank niet gebruikt, en elke keer voor en na een film de handelingen te doen, gebeurt toch niet. Ik denk met besturing dat ik er wel degelijk veel gebruik van zou maken.

De vogel vond ik verhoudingsgewijs erg duur, en ten tijde geloof ik dat mede door de reviews over de vogel beugels ik er vanaf gezien maar dat is al even geleden. Daarnaast vond ik de muurplaat maar magertjes voor mijn muur en meende ik dat het kantelen het geheel er niet stabieler op maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Zojuist een productreview: DQ Wall-Support Hercules Fixed 800 review door rlg.ddp gevonden + de volgende additionele info:

"
Ervaringen met de beugel zijn vooralsnog uitstekend. Dagelijks naar voren getrokken + beetje diagonaal en zit nog strak tegen de muur (4 goede schroeven i.p.v. 6). Hiervoor had ik een vaste beugel maar niet te vergelijken met een uitneembare. Toendertijd overal gekeken voordat ik de knoop doorhakte, maar nergens iets tegen gekomen wat aan de eisen voldeed (of extreem duur was) op deze na.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o57g8PclPSmQmFAEjv3F8KGDKzQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uApBzmkbGqnMRTIOLlu5eAro.jpg?f=fotoalbum_large

Ingetrokken hangt het beneden 10 cm van de muur (minder kan toch niet vanwege de snoeren) en boven 18 cm (staat gekanteld). 55" tv is op de foto volledig uitgetrokken en 90º gedraaid (en je hebt nog ruimte over tussen de tv + muur). Helemaal naar voren getrokken komt de tv 74cm van de muur. Al met al zeer tevreden.
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyjoey
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-06-2021
nl_umpire schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:41:
Inmiddels heb ik de volgende reactie mogen ontvangen (bedankt Chrisje1983):

Ik heb de DQ Hercules Fixed 800 Black TV Beugel (Artikelnummer: AB-302-800), bij https://lcdwandbeugels.nl. Ik vind hem zeer stevig, en nog steeds ben ik er blij mee. Destijds, viel het mij op dat de 400 en 800 versie eigenlijk hetzelfde waren, maar er bij de 800 bredere horizontale beugels bij zaten. Die brede 800 vesa beugels liggen bij mij nog in de berging, want mijn 800 versie had ook de 400 versie beugels erbij. De vesa mount achter op mijn tv had die brede beugels niet nodig. Nu is alleen de 400 versie te bestellen met daarbij de 800 beugels als extender optie voor 20 euro:

Wel een puntje: de scharnieren lopen erg zwaar, je bent bijna bang dat de tv afbreekt als je de tv na je toe haalt/trekt. Nou is dat natuurlijk niet gebeurt en ik moet zeggen dat ik de scharnieren vrijwel niet meer gebruik, maar dat is meer vanwege de kids. Als de tv zo ver buiten het meubel steekt, is het wel een kwetsbaar object. Toch heeft het wel meerwaarde, de tv wordt vanaf de bank meteen een flinke factor groter.

Dus, alsnog ben ik blij dat ik heb gekozen voor de scharnier variant, al was het alleen maar om makkelijk bij de achterkant van de tv te kunnen. En ook uitgestrekt vind ik het systeem behoorlijk stabiel en dan ben ik nog behoorlijk pietje precies op dat soort dingen. Ik heb overigens niet de originele 4 setjes pluggen en moeren gebruikt. Hij hangt aan een witte steen blokken muur, dus voor de zekerheid heb ik 6 setjes speciale pluggen en moeren gehaald bij de bouwmarkt met een gezamenlijk trek/hang gewicht in zandsteen van ik meen 450 kg.

Ik wil er eigenlijk nog even bij vermelden dat als ik er nu weer een zou kopen ik waarschijnlijk op zoek zou gaan naar een vergelijkbaar model met motorisch besturing op de scharnieren. Het handmatig naar je toe trekken en terughangen maakt toch dat je het vanaf de bank niet gebruikt, en elke keer voor en na een film de handelingen te doen, gebeurt toch niet. Ik denk met besturing dat ik er wel degelijk veel gebruik van zou maken.

De vogel vond ik verhoudingsgewijs erg duur, en ten tijde geloof ik dat mede door de reviews over de vogel beugels ik er vanaf gezien maar dat is al even geleden. Daarnaast vond ik de muurplaat maar magertjes voor mijn muur en meende ik dat het kantelen het geheel er niet stabieler op maakte.
toon volledige bericht
Precies. Al een motorische besturing gevnden voor een 65" OLED tv die tot 90 graden draaibaar is? Is volgens mij nog niet op de markt verkrijgbaar.... :(
Pagina: 1