Nieuwe internet provider

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
Goedenavond,

Mijn abonnement bij T-mobile loopt binnenkort af en ben aan het oriënteren voor een nieuwe provider. Ik wil niet over 1 nacht ijs gaan, dit omdat ik al flink in de boot ben gevallen toen ik een internet+tv abonnement bij youfone had afgesloten. Hier krijg je namelijk zoals jullie allemaal weten een belachelijk simpele afstandbediening en de tv box is echt heel erg slecht!

T-mobile ben ik wel tevreden over, maar internet/tv doet het niet altijd even goed, dan moet alles weer even gereset worden en de prijs is tussentijds gestegen.

Wat ik vooral zoek in een nieuwe provider is het volgende:

- Goedkope prijs
- Goed modem met stabiel internet
- TV kastje die stabiel en goed functioneert
- Een prettig bedienbare afstandsbediening
- Gratis FOX sport 1

Zelf kwam ik uit bij KPN, die momenteel een goede prijs geeft voor nieuwe klanten. Ik weet uit ervaring dat KPN gewoon goed is, vroeger bij NLE gezeten tot volle tevredenheid, maar helaas waren ze uiteindelijk niet meer zo goedkoop als de concurrentie waardoor ik de overstap maakte naar Youfone (stomste beslissing ooit geweest, een jaar zitten irriteren aan de tv beleving). Ook Online.nl ziet er goed uit met standaard ook fox sport 2 en 3 in het pakket. Maar is hun internet/TV goed??

Ik kijk uit naar jullie ervaringen :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:34
Voila:
[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3
[KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
[Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI

Rest van de zoektocht kun je wellicht zelf ;)

Anders zul je toch echt meer informatie moeten geven, glas of xDSL, welke snelheid verwacht je etc.

Als je tevreden bent over T-Mobile is het wellicht simpeler om te kijken waarom je internet vaker weg valt .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
En nog zo'n voilà:
[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2

Budget is een van de goedkoopste providers en is ook KPN. Veel goede ervaringen.

Gratis Fox bestaat niet, die betaal je gewoon. :)

[ Voor 13% gewijzigd door CR2032 op 29-06-2020 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
We hebben hier glasvezel internet, xDSL is hier niet beschikbaar.

Waarom het wegvalt? Omdat het modem niet goed is, er zit een extra kastje tussen het israpunt en het modem omdat het modem niet geschikt was voor glasvezel. Dit werkt blijkbaar dus niet bepaald goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wantsome
CR2032 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:18:
En nog zo'n voilà:
[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2

Budget is een van de goedkoopste providers en is ook KPN. Veel goede ervaringen.

Gratis Fox bestaat niet, die betaal je gewoon. :)
Er zijn veel providers die fox 1 gratis aanbieden, maar zeker niet alle providers. Fox maakt hier handig gebruik van door ook veel wedstrijden die voorheen op fox 1 werden uitgezonden op fox 2 uit te zenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1299462

Als je verder tevreden bent zou ik dat probleem gewoon melden bij T-Mobile en kijken of ze het kunnen oplossen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
wantsome schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:25:
Waarom het wegvalt? Omdat het modem niet goed is, er zit een extra kastje tussen het israpunt en het modem omdat het modem niet geschikt was voor glasvezel. Dit werkt blijkbaar dus niet bepaald goed.
Ligt het probleem nou bij de media converter of bij het modem?

Je kan ook het modem weggooien en een AVM Fritzbox ophangen. Instellingen voor T-Mobile staan gewoon in de wizard, kind kan de was doen. Zelf ook gedaan en m’n internet knalt er eigenlijk nooit meer uit.

[ Voor 23% gewijzigd door jodeltje op 29-06-2020 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
jodeltje schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:47:
[...]

Ligt het probleem nou bij de ‘media converter’ of bij het modem?

Je kan ook het modem weggooien en een AVM Fritzbox ophangen. Instellingen voor T-Mobile staan gewoon in de wizard, kind kan de was doen. Zelf ook gedaan en m’n internet knalt er eigenlijk nooit meer uit.
Dan ga je zelf het probleem van de provider oplossen? Zij horen mij gewoon een degelijke set-up te bieden. Verder is mijn abonnement verhoogt (prijs) terwijl ik een jaarcontract heb en dat nog niet afgelopen was, dit heb ik nog bij geen enkele provider meegemaakt. Al met al niet erg tevreden. Ook het tv kastje van KPN is prettiger vind ik. Ik overweeg nu KPN, Oxxio of Budget. Online.nl lijkt ook niet helemaal prettig als ik de ervaringen zo links en rechts lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
wantsome schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:55:
[...]

Dan ga je zelf het probleem van de provider oplossen? Zij horen mij gewoon een degelijke set-up te bieden. Verder is mijn abonnement verhoogt (prijs) terwijl ik een jaarcontract heb en dat nog niet afgelopen was, dit heb ik nog bij geen enkele provider meegemaakt. Al met al niet erg tevreden. Ook het tv kastje van KPN is prettiger vind ik. Ik overweeg nu KPN, Oxxio of Budget. Online.nl lijkt ook niet helemaal prettig als ik de ervaringen zo links en rechts lees.
Als je wil dat alles goed werkt zonder problemen zou ik in het vervolg wegblijven bij prijsvechters.

Ziggo? KPN? Freedom?
wantsome schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:55:
[...]

Ik overweeg nu KPN, Oxxio of Budget.
Zou ik voor KPN gaan

[ Voor 11% gewijzigd door jodeltje op 29-06-2020 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:21
Bij KPN zit Fox 1 in het basispakket, of een pakket in ieder geval, ik heb geen apart Fox abonnement maar heb wel Fox 1. Sinds de black friday actie heb ik alleen geen idee meer wat voor pakket ik nu eigenlijk heb.. :X

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wantsome
Budgetthuis en Oxxio zijn exact hetzelfde als KPN. Ze gebruiken volledig whitelabel KPN apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
wantsome schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:58:
[...]

Budgetthuis en Oxxio zijn exact hetzelfde als KPN. Ze gebruiken volledig whitelabel KPN apparatuur.
Ja, het is verbazend dat nog zo veel mensen KPN hebben.
Terwijl je voor veel minder geld precies hetzelfde in huis hebt met Budget Thuis of Oxxio wat ook KPN is.

Alleen op de afstandsbediening van de TV staat geen KPN logo maar is die gewoon helemaal wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:13
CR2032 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:59:
[...]

Ja, het is verbazend dat nog zo veel mensen KPN hebben.
Terwijl je voor veel minder geld precies hetzelfde in huis hebt met Budget Thuis of Oxxio wat ook KPN is.
De reden waarom we (en veel anderen) bij KPN blijven:

- Korting op mobiel abonnement
- Gratis zenderpakket icm mobiel abonnement.
- Email (ja, hier zijn mensen die alleen @hetnet.nl adressen hebben).
- opnemen pakket "gratis" bij 2 ITV ontvangers.

Zou ik alles omgooien naar een andere aanbieder, dan ben ik onder de streep uiteindelijk net zo duur uit, aangezien we een zenderpakket/opneempakket apart moeten afnemen.

Voor basic internet en TV zonder extra is Oxxio uiteraard fors goedkoper. Maar zodra je extra opties afneemt, dan scheelt het weinig meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
krakendmodem schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:21:
[...]

De reden waarom we (en veel anderen) bij KPN blijven:

- Korting op mobiel abonnement
- Gratis zenderpakket icm mobiel abonnement.
- Email (ja, hier zijn mensen die alleen @hetnet.nl adressen hebben).
- opnemen pakket "gratis" bij 2 ITV ontvangers.

Zou ik alles omgooien naar een andere aanbieder, dan ben ik onder de streep uiteindelijk net zo duur uit, aangezien we een zenderpakket/opneempakket apart moeten afnemen.

Voor basic internet en TV zonder extra is Oxxio uiteraard fors goedkoper. Maar zodra je extra opties afneemt, dan scheelt het weinig meer.
Juist en daar gaat het mis (alee voor mijn dan).

Waarom is opnemen pakket "gratis" bij een 2e decoder? Ik heb er maar 1 nodig. En wat dan helemaal krom is als ik opnemen erbij neem, dan betaal ik net zoveel als dat ik een tweede decoder erbij neem en dus gratis opnemen erbij krijg. Ik vind dat erg scheef.

Wij hoeven geen extra zenderpakket of opnemen. Zit er ook aan te denken om over te gaan op internet-only en tv te gaan kijken via NLziet bijvoorbeeld.

Vergeet niet dat mobiele abonnementen bij KPN duurder zijn dan bij een provider als Simpel bijvoorbeeld. Je betaalt je voordelen onder aan de streep dus zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:13
wantsome schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:50:
[...]

Juist en daar gaat het mis (alee voor mijn dan).

Waarom is opnemen pakket "gratis" bij een 2e decoder? Ik heb er maar 1 nodig. En wat dan helemaal krom is als ik opnemen erbij neem, dan betaal ik net zoveel als dat ik een tweede decoder erbij neem en dus gratis opnemen erbij krijg. Ik vind dat erg scheef.

Wij hoeven geen extra zenderpakket of opnemen. Zit er ook aan te denken om over te gaan op internet-only en tv te gaan kijken via NLziet bijvoorbeeld.

Vergeet niet dat mobiele abonnementen bij KPN duurder zijn dan bij een provider als Simpel bijvoorbeeld. Je betaalt je voordelen onder aan de streep dus zelf ;)
Simpel biedt geen onbeperkte data. En voor m'n werk gebruik ik vrij veel de hotspot. En 27,50 voor onbeperkt alles bij KPN vind ik wel meevallen nog :). Zenderpakket van 10 euro krijg ik er nu ook gratis bij. Tsja. KPN biedt het aan, dan pakken we het ook maar mee.

Het is natuurlijk een verdienmodel voor ze. Maar andere providers zoals budget en Oxxio rekenen ook naast de 2 ontvangers a 5 euro per stuk nog eens 4/5 euro voor opnemen. Dat is het voordeel al heel snel weg. Tenzij je ook energie bij ze afneemt, maar dat is hetzelfde verhaal. Je stapt ieder jaar vaak toch over van energieleverancier en dan vervalt je extra gratis pakket weer.

Providers zijn niet dom wat dat betreft.
Pagina: 1