Mobiele Airco kopen met budget van ongv 300-400 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertDeDikkerd
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-06 12:35
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een goede, stille Mobiele airco in het budget van 300-400 euro

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik een gaming pc in mijn kamer dus deze wordt soms wel zeer heet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb vele airco's gevonden in deze pricerange maar deze zijn allemaal 64db is dit normaal voor een airco of zijn er stillere in deze prijsrange

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@BertDeDikkerd Ik verplaats dit topic naar cosumentenelectronica aankoopadvies aangezien aankoopadvies het geen is waar je dit topic voor geopen hebt zo te zien :).

[ Voor 5% gewijzigd door Zeehond op 25-06-2020 23:17 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertDeDikkerd
Zeehond schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 23:17:
@BertDeDikkerd Ik verplaats dit topic naar cosumentenelectronica aankoopadvies aangezien aankoopadvies het geen is waar je dit topic voor geopen hebt zo te zien :).
Bedankt! 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:46
64db is normaal.
Los van het getal: mobieke airco's maken altijd herrie. Veel herrie. ik slaap beter in koele herrie dan in warme stilte

Dat ga je met een mobiele unit altijd hebben, of iets in die richting. Wil je minder, dan moet je een split unit laten installeren, wat veeel duurder is en niet aantrekkelijk is in een huurwoning.

Let altijd op dat het apparaat 1 ding is, maar de isolatie van je kamer en hoe je de warmteslang naar buiten legt is veelbepalend voor de prestaties.
Verder moet de capaciteit natuurlijk voldoende zijn voor je kameroppervlakte.

Mocht je handig zijn, er bestaan modificaties om het geluidsniveau te beperken, schijnt. Zelf geen ervaring mee :)

In dit budget zou ik zelf lekker aan de onderkant van de markt shoppen; die 200 euro units zijn niet echt slechter dan die van 300.
Tenzij je zoals eergisteren bij ibood een Whirlpool PACW212 voor €399 kon vinden, die meerprijs voor een ander niveau product is het mogelijk wel waard. Aanbiedingen kunnen prima zijn, maar eigenlijk ben je dan nu net te laat.

Verkijk je niet op de aanschafprijs trouwens. Mobiele airco's verbruiken 1kwh in koelmodus (als het goed is springt ie op fan na bereik gewenste temperatuur). Mijn airco de hele dag laten draaien kost geloof ik €2 per dag alleen al.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertDeDikkerd
Richh schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 01:24:
64db is normaal.
Los van het getal: mobieke airco's maken altijd herrie. Veel herrie. ik slaap beter in koele herrie dan in warme stilte

Dat ga je met een mobiele unit altijd hebben, of iets in die richting. Wil je minder, dan moet je een split unit laten installeren, wat veeel duurder is en niet aantrekkelijk is in een huurwoning.

Let altijd op dat het apparaat 1 ding is, maar de isolatie van je kamer en hoe je de warmteslang naar buiten legt is veelbepalend voor de prestaties.
Verder moet de capaciteit natuurlijk voldoende zijn voor je kameroppervlakte.

Mocht je handig zijn, er bestaan modificaties om het geluidsniveau te beperken, schijnt. Zelf geen ervaring mee :)

In dit budget zou ik zelf lekker aan de onderkant van de markt shoppen; die 200 euro units zijn niet echt slechter dan die van 300.
Tenzij je zoals eergisteren bij ibood een Whirlpool PACW212 voor €399 kon vinden, die meerprijs voor een ander niveau product is het mogelijk wel waard. Aanbiedingen kunnen prima zijn, maar eigenlijk ben je dan nu net te laat.

Verkijk je niet op de aanschafprijs trouwens. Mobiele airco's verbruiken 1kwh in koelmodus (als het goed is springt ie op fan na bereik gewenste temperatuur). Mijn airco de hele dag laten draaien kost geloof ik €2 per dag alleen al.
toon volledige bericht
Bedankt voor al de informatie, heb je een airco in gedachten rond deze pricerange, welke het beste zou zijn in deze pricerange voor price/performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:42
Er stond een paar maanden geleden een artikel in de Consumentengids over de verschillende airco's, samenvatting: mobiele airco's zijn eigenlijk altijd de slechtste optie (prijs, milieu, efficiëntie) een goede ventilator helpt ook al heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

https://nl.pepper.com/aan...779-airco-9000-btu-151093

hou je nog wat geld over en is een prima ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Ik heb nu deze in huis sinds gisteren: https://www.bol.com/nl/p/...e-airco/9300000004653280/

en hij doet het echt top, mijn woonkamer is ongeveer 40m² en die krijgt hij gewoon koel.

Is iets boven je budget (300/400 was ook mijn budget) maar ik vind hem het extra geld zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:58

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Transportman schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:25:
Er stond een paar maanden geleden een artikel in de Consumentengids over de verschillende airco's, samenvatting: mobiele airco's zijn eigenlijk altijd de slechtste optie (prijs, milieu, efficiëntie) een goede ventilator helpt ook al heel veel.
Ik heb het rapport van de CB niet gelezen (door de jaren heen ervaren dat zij op zaken letten die ik niet erg boeiend vind, maar ze daar een product wel voor afserveren. Voorbeeld: "Toch krijgt de e Apple MacBook Air van ons niet het predikt "Beste Koop"; het besturingssysteem is nu eenmaal geen Windows en dat merk je". Ja, duh...).

Maar goed.

in volgorde van efficientie (ongeacht wat de CB erover zegt):

Een ventilator verplaatst warme lucht en koelt alleen door de luchtstroom. Voordeel: spotgoedkoop

Een Aircooler is een ventilator die gekoelde waterdamp verspreid. De koeling komt uit een tank met koud water of ijs, dus je dus zelf moet bijvullen. Uiterlijk lijken deze apparaten op mobiele airco's, maar het is van binnen een heel ander apparaat. Je kamer wordt koeler dan met alleen een ventilator, maar een airco is nog veel efficiënter.

Mobiele airco's ontvochtigen de lucht en koelen de lucht middels een warmtewisseling. De verwarmde lucht wordt door een slang afgevoerd naar buiten. Voordeel: goedkoper dan een splitlevel; nadeel is de slang die je kwijt moet

Monoblock airco's worden tegen de gvel geplaatst en zuigen lucht aan en voeren lucht af, waarbij een warmtewisseling voor koeling zorgt. Ontvochtigt ook. Voordeel: efficiënter dan mobiele airco's, nadeel is dat je twee gaten van +/- 7,5 cm in je gevel moet boren. Onhandig voor huurhuizen.

Split level airco's werken hetzelfde als monoblock, maar het apparaat dat het werk doet hangt buiten (daarnaast een kleine, stille unit binnen in je huis). Slechts één gat in de gevel nodig, maar nadelen verder hetzelfde als monoblock. Wel veel stiller.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:53
Nadeel met de mobiele airco's:
Warme lucht wordt naar buiten weggeblazen, dus er komt onderdruk in de ruimte. Wat zuig je daarmee aan: juist: warme lucht...
Ik snap niet dat ze deze units niet maken met een aanzuig en afvoerslang, dan werkt het systeem vele malen efficiënter. Beide slangen door een klein raampje naar buiten en zo goed mogelijk afdichten, dan ga je naar het resultaat toe van een split.

Er zijn ook mobiele split units met gewoon flexibele koelslangen ertussen, dat is het beste als je geen vaste split unit wilt installeren. Deze zijn er alleen niet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:26
Als je ergens nog een Trotec PAC 3550 PRO kunt vinden tweedehands, dan zou ik die aanschaffen. Deze heeft een aanzuig en afvoerslang en is daardoor efficiënter. Ergens anders hier op GoT zijn ook andere modellen gevonden die je zelf zou kunnen modificeren naar een tweeslangen-systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:28:
[...]

Split level airco's werken hetzelfde als monoblock, maar het apparaat dat het werk doet hangt buiten (daarnaast een kleine, stille unit binnen in je huis). Slechts één gat in de gevel nodig, maar nadelen verder hetzelfde als monoblock. Wel veel stiller.
En (bijna alle) split levels airco's voeren geen lucht af.
Alle airco's verwarmen (netto) tijdens het koelen, maar de warmte belandt buiten. Met alle airco's ben je warmte aan het verplaatsen.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:14

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

ybos schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:43:
Warme lucht wordt naar buiten weggeblazen, dus er komt onderdruk in de ruimte. Wat zuig je daarmee aan: juist: warme lucht...
Ik snap niet dat ze deze units niet maken met een aanzuig en afvoerslang, dan werkt het systeem vele malen efficiënter. Beide slangen door een klein raampje naar buiten en zo goed mogelijk afdichten, dan ga je naar het resultaat toe van een split.

Er zijn ook mobiele split units met gewoon flexibele koelslangen ertussen, dat is het beste als je geen vaste split unit wilt installeren. Deze zijn er alleen niet heel veel.
Daar heb je zeker gelijk in, daar zit natuurlijk ook de inefficientie van het systeem.
Gelijktijdig is dit pas echt een nadeel als de luchttemperatuur buiten hoger is dan binnen. Dat is natuurlijk een aanzienlijk deel van de tijd wel, maar zeker niet de gehele tijdsduur.
Uit reviews lijkt ook wel een beetje te herleiden dat dubbele slang mobiele airco's vooral beter koelen in situaties waarbij het 30+ graden Celsius is buiten. Vermoedelijk moet men ook een andere compressor of drukken gebruiken en/of is het rendement lager omdat er warmere lucht over de condensor heen gaat.

Al met al ben ik nog niet volledig overtuigd van de noodzaak een mobiele airco te voorzien van een tweede slang. Uiteraard ben ik wel overtuigd van de inefficiëntie van het systeem. 'Helaas' ben ik ook sinds kort gebruiker van een mobiele airco, en jawel het werkt echt. Maar als de noodzaak er blijft dan is een splitsysteem of monoblock aan de gevel toch wel echt een must.

(Wij hebben de Whirpool PACW29HP, koelt goed, maar wil je 's nachts echt niet aan laten staan :X )

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:39

4POX

Everybody is wired

Mobiele aircos zijn een drama. Je bent ze aan het koelen met, tadaa, de lucht die het apparaat juist heeft lopen afkoelen. Zoek naar een mobiele airco die je in het raam kan hangen (verkopen ze die in Nederland?) of eentje met twee slangen. Je zuigt lucht van buiten aan om de "hot unit" te koelen.

Kijk je naar een lange termijn oplossing dan kan je geld besparen als je een unit neemt met twee eenheden, met een inverter circuit in de hot unit. Deze hebben een veel lagere verbruik als de ruimte op temperatuur is. Je hoeft de airco helemaal nite eens koud te zetten. Het is de droge lucht die de meeste afkoeling levert. Twee graden verschil met de buiten temperatuur laat je lichaam al afkoelen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298195

ybos schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:43:

die bestaan wel !

https://www.trotec-blog.c...delijk-weer-verkrijgbaar/

ik heb zelf mijn mobiele airco gemod zodat ook de aanvoer lucht voor de wamtewisselaar vanbuiten komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenstein
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-06 19:25
Anoniem: 298195 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:27:
[...]

die bestaan wel !

https://www.trotec-blog.c...delijk-weer-verkrijgbaar/

ik heb zelf mijn mobiele airco gemod zodat ook de aanvoer lucht voor de wamtewisselaar vanbuiten komt.
Dat model is helaas nergens meer verkrijgbaar.
Beste wat TS kan doen is een mobiele airco modificeren

https://gathering.tweaker...ist_messages/1929530/last
Pagina: 1