Stille mobiele airco gezocht!

Pagina: 1
Acties:
  • 4.503 views

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sofie1234
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-04-2023
Ik ben op zoek naar een stille mobiele airco. Dat hij stil is is van belang omdat het voor iemand is die vrijwel de hele dag in de woonkamer aanwezig is.

Budget liefst rond de 500-600 maar het belangrijkste is dat hij stil is.

De woonkamer is 62 m3 en de aangrenzende keuken 21 m3 ( het ging afhankelijk om een gesloten keuken alleen hebben wij de deur eruit gehaald. Samen dus 83m3 en dit zou ongeveer 11300 BTU nodig hebben.

Het valt me op dat op internet vaak alleen de maximale geluidsniveau is aangegeven, vaak 63 DB. Dit is te luid om de hele dag in te zitten. 53 DB zijn acceptabel zijn. Helaas staat het nergens per stand aangegeven..

Modellen waar ik naar keek:
- DeLonghi PAC EX120
- DeLonghi PAC EX100 silent (zegt meer m3 te koelen maar minder BTU dan die hiervoor. Dit lijkt mij logish?)
- DeLonghi PAC AN 112
- AEG AXP34U338CW
- Eurom Coolsilent 100 (100m3 maar maar 10.000 btu)
- Of een airco van qlima: https://www.sanitairwinke...ing-11000btu-80-110m3-wit

Ik zie door de bomen het bos niet meer dus ik hoop dat iemand mij kan helpen. Wat ik over het ook vreemd vind is dat op de website van Delonghi soms een minmax geluidsniveau staat (bijv. 47-50) en daarnaast een maximaal geluidsniveau (rn daar staat dan 62db). Begrijpt iemand hoe het kan dat de getallen bij maximaal verschillen van elkaar?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:34
Sofie1234 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 00:07:
Ik ben op zoek naar een stille mobiele airco. Dat hij stil is is van belang omdat het voor iemand is die vrijwel de hele dag in de woonkamer aanwezig is.

Budget liefst rond de 500-600 maar het belangrijkste is dat hij stil is.

De woonkamer is 62 m3 en de aangrenzende keuken 21 m3 ( het ging afhankelijk om een gesloten keuken alleen hebben wij de deur eruit gehaald. Samen dus 83m3 en dit zou ongeveer 11300 BTU nodig hebben.

Het valt me op dat op internet vaak alleen de maximale geluidsniveau is aangegeven, vaak 63 DB. Dit is te luid om de hele dag in te zitten. 53 DB zijn acceptabel zijn. Helaas staat het nergens per stand aangegeven..

Modellen waar ik naar keek:
- DeLonghi PAC EX120
- DeLonghi PAC EX100 silent (zegt meer m3 te koelen maar minder BTU dan die hiervoor. Dit lijkt mij logish?)
- DeLonghi PAC AN 112
- AEG AXP34U338CW
- Eurom Coolsilent 100 (100m3 maar maar 10.000 btu)
- Of een airco van qlima: https://www.sanitairwinke...ing-11000btu-80-110m3-wit

Ik zie door de bomen het bos niet meer dus ik hoop dat iemand mij kan helpen. Wat ik over het ook vreemd vind is dat op de website van Delonghi soms een minmax geluidsniveau staat (bijv. 47-50) en daarnaast een maximaal geluidsniveau (rn daar staat dan 62db). Begrijpt iemand hoe het kan dat de getallen bij maximaal verschillen van elkaar?
toon volledige bericht
Die delonghi geeft juist per stand aan hoe luid. Ga zn eco n90 halen. Die is groot zat voor mij.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:16
Heb zelf hier net de pac ex130 (opvolger van ex120) die is echt niet stil. Zou er niet naast gaan slapen, maar koelt echt als een trein.
Ik denk dat geen een mobiele airco echt stil zal zijn. Maar de ex100 lijkt me dan misschien wel de beste keuze.
Btw bij de ex130 overstemt de pomp de ventilator, dus fan zachter zetten doet weinig aan het (vervelendste) lawaai. Het is echt een stevige koelkast motor die aanslaat. Denk dat dat deels samenhangt met het grote koelvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:17

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Duux ventilatoren zijn enorm populair, en ze maken ook mobiele aircos die 'relatief stil' zijn

https://duux.com/en/product/blizzard-smart-12k-btu/

De 12k versie is wel wat buiten budget, de 10k zit precies in je budget.

Zeker niet de mogelijkheid voor een single split airco ipv een mobiele?

Edit:

De Klarstein lijkt enorm op de Duux maar is 100 euro goedkoper voor de 12k versie (en heeft 50.5 dB geluidsdruk)

https://www.klarstein.nl/...nthracite-12-000-BTU.html

https://www.electronic-st...g-wit-Wit-12-000-BTU.html

[ Voor 58% gewijzigd door Notna op 21-06-2020 10:36 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:19
Volgens deze test zijn de stilsten allemaal 63-64 dB.Dit is inderdaad op standje max koelen. (de door @Notna genoemde typen maken allemaal max 65 dB geluid)
Iets zegt me dat je ze dan ook eigenlijk niet stiller gaat vinden.

Er wordt ook uitgelegd dat er (nacht)standen zijn waar nauwelijks geluid te horen is.
Dus eenmaal de ruimte teruggekoeld kan je naar een lagere stand om dat zo te houden, overdag en `s nachts.

En iets wat je in gedachten moet houden; ook als je naast een vliegveld of spoorbaan woont dan went dat geluid en hoor je het niet meer op den duur.
Zo is dat ook met airco geluid, je zit niet de hele dag in een stille kamer met alleen de airco aan en je focus gaat dan naar de radio of tv die aan staat.
De airco is een extra waar je dus ook aan went.
En `s nachts kan hij met de timer uit nadat je ingeslapen bent.
Het geluid van de ventilator vergeet je dus al snel.

Ik heb een Tristar AC-5562 die max 65 dB doet. Maar deze koelt, verwarmt, ventileert en ontvochtigd ook apart.
De gewone ventilator op standaard en op hoge stand maakt net zo'n lawaai. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Teijgetje op 21-06-2020 11:00 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:15

JdM

Humbled

Stille mobiele airco's bestaan niet (niet bij wat ik persoonlijk onder stil versta), een split systeem haalt op de laagste stand tussen de 18 en 25db(a) binnenshuis. Die zitten buiten dan ook gewoon op 50db(a).
Niet lang meer overigens, want de regels omtrent geluid worden strenger waardoor een buitenunit straks nog maar max 35db(a) mag produceren.
Je kunt er vergif op in nemen dat de fabrikant zich vooral druk maakt over de mate van geluid van een buitenunit, die mobiele airco's zijn herriebakken in vergelijking met splits en zullen dat waarschijnlijk gewoon blijven.
Je zal je eerder af moeten vragen wat jij onder "stil" verstaat en wat/of dat acceptabel is.

Je kunt simpelweg niet verwachten dat een mobiele airco 85m3 gaat koelen op de allerlaagste stand van een 11500BTU systeem. Overigens dit in verhouding tot de gewenste terugkoeling, want of je die ruimte nou gekoeld wil hebben van 35graden naar 20graden of van 25graden naar 20 graden, doet nogal wat met de stand waar het apparaat op moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerpsv
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:30
Notna schreef op zondag 21 juni 2020 @ 10:32:
Duux ventilatoren zijn enorm populair, en ze maken ook mobiele aircos die 'relatief stil' zijn

https://duux.com/en/product/blizzard-smart-12k-btu/

De 12k versie is wel wat buiten budget, de 10k zit precies in je budget.

Zeker niet de mogelijkheid voor een single split airco ipv een mobiele?

Edit:

De Klarstein lijkt enorm op de Duux maar is 100 euro goedkoper voor de 12k versie (en heeft 50.5 dB geluidsdruk)

https://www.klarstein.nl/...nthracite-12-000-BTU.html

https://www.electronic-st...g-wit-Wit-12-000-BTU.html
toon volledige bericht
Heb je ook ervaringen met deze types die je noemt? Werkt het bijvoorbeeld goed voor gebruik in de slaapkamer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:17

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

bakkerpsv schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:13:
[...]

Heb je ook ervaringen met deze types die je noemt? Werkt het bijvoorbeeld goed voor gebruik in de slaapkamer?
Nee, aangezien ik nooit aan mobiele meuk (excuse my French) ben begonnen. Mijn ouders hadden ooit zo een ding (we praten over ~2004) en ik was de rest van mijn leven genezen :+

Ik heb hier meerdere Daikin split-units hangen en dat is gewoon niet vergelijken.

Dat gezegd hebbende; iemand in het 'Heb je iets nieuws en moet je het showen' topic heeft het gekocht:

418O2 in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 124"

@418O2 kan wellicht zijn ervaringen delen?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:23
418O2 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:38:
Ik kan de Duux Blizzard 12k in elk geval aanraden. Relatief stil (denk ik, heb nog nooit een andere mobiele airco gehoord) en werkt verder prima.
Maar die gaat tot 28m2 volgens de specs, dus dat gaat lastig worden

[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 23-06-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robdk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 01-12-2021
Hallo Sofie,

Beetje laat wellicht, maar zo niet, dan kan ik wel wat aanbevelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het topic is reeds anderhalf jaar oud en de starter ervan is al die tijd ook niet meer online geweest. Hier verder gaan, heeft dus geen enkele zin. Daarnaast voegt zo’n cryptische reactie ook weinig toe. Topic bij deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.