Da's toevallig, ik wou net hetzelfde opperen
Inderdaad, heeft TS een rechtsbijstandsverzekering waar dit onder valt? zo ja gelijk inschakelen.
offtopic:
heeft TS geen rechtsbijstandsverzekering? gelijk aanvragen, niet dat je er gebruik van kan maken m.b.t. een al bestaand probleem zoals deze, maar altijd superhandig in de toekomst.
Ook zonder rechtsbijstandsverzekering lijkt het mij een goed idee als TS contact op neemt met een advocaat, al is het alleen voor een soort verkenningsgesprek, waar TS kan uitleggen wat de situatie is, wat hij al gedaan heeft, en te horen zou kunnen krijgen welke eventuele juridische stappen er gemaakt kunnen worden tegen de gemeente en/of overlastgever, en hoe realistisch de uitkomsten zouden kunnen zijn.
Dat kan een goede advocaat in het juiste vakgebied "Wonen" binnen een paar uurtjes al gelijk duidelijk maken.
Als de situatie al zo erg verziekt is zoals deze zou ik persoonlijk zelf niet moeilijk doen over de kosten van een paar honderd euro voor zo'n intake/verkenningsgesprek met een advocaat, en ook niet over eventuele volgende kosten.
Het gaat toch om je woonplezier? de enige andere opties zijn, zo te lezen a) het opgeven en er last van blijven houden, of b) verhuizen.
Ik volg dit topic al een tijdje, en ik heb zelf meer dan genoeg ervaring met overlast van (asociale/aggresieve) buren, en ben zelf ook een paar keer bezig geweest met advocaten en rechtszaken om mijn recht te halen.
Adviezen die ik wil benadrukken richting TS:
- Ga GEEN geweld, smerige geintjes, spelletjes spelen of wraakacties uitvoeren.
Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand knettergek wordt van zo'n asociale buurman, en dat je daardoor gaat lopen fantaseren over dat soort acties, maar uiteindelijk keert dat keihard als een boemerang terug.
- Blijf beleeft in de omgang. Ik ken dat soort gasten (met een dikke referentie naar het punt hierboven) en die hebben een veel langere adem, en veel minder scrupules dan jij. voor je het weet is niet alleen je auto bekrast maar krijg je s'nachts een baksteen door je raam.
- *blijf* *elke *dag* *bellen* naar alle overheidsinstanties waarmee je tot nu toe contact heb opgezocht. De ervaring leert mij dat er alleen pas iets daadwerkelijks gebeurd als die instanties je zat zijn, en ze van hun reet moeten komen van hun baas omdat die van je af wil zijn en weer lekker achterover kan leunen in z'n bureaustoel.
- Neem een paar camera's (naar de &*@#$ met de regelgeving) en richt die op zijn huis / de parkeerplaats.
Wel onzichtbaar monteren, anders wordt de buurman waarschijnlijk (weer) aggresief. heb je iig iets te laten zien aan instanties, of het juridisch toelaatbaar is.. waarschijnlijk niet.
- Laat dit probleem je leven niet vergallen. ik weet dat dit soort slepende burenruzies constant aanwezig kunnen zijn in je kop, maar werp een geestelijke muur op
- En het allerbelangrijkste, laat je NIET voor het karretje spannen door je buren als een soort Pièce de résistance, want dan krijg jij alleen maar de wind van voren als de aso-buurman in een dronken bui besluit voornamelijk alleen jouw auto/huis te gaan bewerken. (Ik heb die fout gemaakt, en kan je vertellen, dan krijg je van je buren ook helemaal geen soelaas)