Overlast autobedrijf in woonwijk

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gomez12 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:35:
[...]

Er is ook officieel geen bedrijf gevestigd. Oftewel er is wat dat betreft geen probleem.

TS claimt alleen dat er activiteiten plaatsvinden op een schaal die doet denken aan een bedrijf. Alleen dan moet de gemeente dus die geclaimde activiteiten constateren, want zonder die activiteiten is er absoluut geen bedrijf, bij constatering van de geclaimde activiteiten is het nog maar de vraag of het op zo'n schaal is dat het bedrijfsmatig is.

En dan krijg je pas te maken met jouw stokpaardje dat het bedrijf er niet gevestigd mag zijn.
Hoe kom je daar bij? Er is een KVK, er is een bord.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 01-07 12:49
handhaving kent APV niet uit hun hoofd, is ook een lastige. Purzel stond in zijn studententijd in het park met de bbq en handhaving wist niet of t wel mocht en heeft m verder met rust gelaten.(boel wel netjes voor elkaar)

verder kan de inschrijving gewoon op thuisadres. veel zzp zitten op thuisadres want werken vanuit busje of gehuurde schuur. dat buurman van TS het werk mee naar huis neemt kan niet in deze proportie.

bij alle instanties blijven aankloppen. Blokkeren van de (volle) parkeerplekken, foto en bellen. Iets meer dan olie/lampje vervangen, beelden maken en rapporteren.

Klop ook even bij de plaatselijke politieke partijen aan, bijvoorbeeld de politici met milieu in hun pakket en woonbaarheid. Nu blijven doorzetten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:59
Ik woon toevallig in dezelfde gemeente en hier zijn ook wat issue's.
Nadat er met ambtenaren geen oplossing gevonden kon worden, is contact gezocht met raadsleden over de gang van zaken, ook is de lokale radio gecontracteerd en recent nog het AD. Dit gaat wel over een conflict direct met de gemeente. Ik merk dat raadsleden (zeker van leefbaar) en ook de lokale media zeker wel interesse hebben in zaken waar de gemeente tekort schiet, wat hier ook van toepassing lijkt.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:16

FreakNL

Well do ya punk?

Zitten hier blijkbaar betere internetspeurders dan ik want ik kwam het KVK nog niet tegen in dit topic.. Dus ik weet niet precies waar dit is in Capelle, heb ik nog niet kunnen uitvinden... Maar sowieso is het gewoon enorm pauper. Om nog maar niet te spreken van de regels die overtreden worden.

Er is voldoende leegstand in Capelle, bijvoorbeeld ook in Capelle-West, waar je (volgens mij) zo een garagebedrijf kan beginnen want er zitten er meerdere.. Doe het dan lekker daar...

Overigens heb ik friends-in-high-places binnen de gemeente Capelle dus als je een naam nodig hebt...

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 23-06-2020 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:29
Als je eenmaal weet welk huis het is kan je de rest er ook bij zoeken.
Maar ik ga hier maar geen adresgegevens en KVK details posten :)

Ik ken ook wel wat mensen binnen de gemeenteraad. Kan die wel in contact brengen maar TS kan vrij makkelijk bij elke willekeurige partij contact zoeken als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-07 18:25

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Ik heb je verhaal gelezen, kan je nog vertellen of het huurwoningen of koopwoningen zijn? Zijn het woningen die vallen onder een VVE (etage woningen) of gewoon rij-tussen woningen?

Trouwens op grond van de wvw is het niet toegestaan om met je gaspedaal te spelen. (geluidsoverlast/milleu).

[ Voor 23% gewijzigd door Nijl op 23-06-2020 14:31 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-07 15:11
Modbreak:Mijn hemel, kunnen we het ontopic houden zonder een soort fakkels/hooivorken topic ervan te maken waarbij allerlei illegale zaken geopperd worden? Hele zwik posts verwijderd.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefa
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 03-07 07:51
Ik schrik een beetje van de adviezen om een camera op de buurman te richten. Natuurlijk mag dit niet. Of een camera (een deel van) de openbare weg mag opnemen hangt af van het doel en dat doel kan zijn jouw eigendommen te beschermen. Niet om een dossier op te bouwen tegen je buurman. Natuurlijk is een doel van een camera lastig aan te tonen, maar ik vind het een heel slecht advies.

Wat je naar mijn mening moet doen is met de wijkagent om tafel. Die kan ook zijn netwerk inschakelen zoals de gemeente en dergelijke.

Voor wat betreft de strafbare feiten die je zelf bij de gemeente moet aandragen: een ieder, dus ook een particulier, moet er alles aan doen om er voor te zorgen dat de bodem niet verontreinigd kàn raken. Als je aan je auto klust en bijvoorbeeld iets met olie doet, zal je er alles aan moeten doen om er voor te zorgen dat er geen olie in de grond kàn komen. Dat is heel breed en gaat dus niet over het daadwerkelijk morsen van bijvoorbeeld olie, maar om de vraag: Als je olie morst, kan het dan in de bodem komen? Mijns inziens overtreed je buurman dat ook zonder werkzaamheden al met de opslag van dat vat, stel die raakt lek of kwajongens duwen hem om dan is de bodem verontreinigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-07 23:41
Hoeveel energie wil je hieraan kwijt zijn c.q. ben je er nu al aan kwijt?

-Gemeente heeft geen zin/tijd te handhaven, of tovert op het laatste moment zelfs een postzegelplan uit de hoge hoed ("die arme garagehouder heeft nu geen uitkering meer nodig") [eigen ervaring met winkel die volgens bestemmingsplan niet mocht]
-Overige instanties geven geen thuis of zijn lastig te benaderen?
-Wijkagent is een mogelijkheid, maar zal vooral willen deëscaleren

Als het een huurwoning betreft: gelijk verhuizen
Betreft het een koopwoning: ga eens met makelaars praten over een verwachte verkoopprijs

[ Voor 5% gewijzigd door Mr.D78 op 23-06-2020 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sefa schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:17:
Ik schrik een beetje van de adviezen om een camera op de buurman te richten. Natuurlijk mag dit niet. Of een camera (een deel van) de openbare weg mag opnemen hangt af van het doel en dat doel kan zijn jouw eigendommen te beschermen. Niet om een dossier op te bouwen tegen je buurman. Natuurlijk is een doel van een camera lastig aan te tonen, maar ik vind het een heel slecht advies.

Wat je naar mijn mening moet doen is met de wijkagent om tafel. Die kan ook zijn netwerk inschakelen zoals de gemeente en dergelijke.
Een videodeurbel filmt alleen recht voor je deur en wordt zelfs weggegeven in sommige steden. In de VS werkt Ring ook samen met de politiediensten. Dus het lijkt me niet dat die hier een groot probleem in zien.

reviews: Digitale deurbellen - Het twijfelachtige effect en de privacyzorgen

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
  • Laatst online: 23:08
@Marzman
Wat in de USA mag mbt privacy en filmen is heel anders dan hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

leonbong schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:20:
@Marzman
Wat in de USA mag mbt privacy en filmen is heel anders dan hier.
Ook in Nederland, uit dat Tweakers artikel https://www.grootnissewaa...mme-deurbel-in-karperveen

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:16

FreakNL

Well do ya punk?

Mr.D78 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:37:
Hoeveel energie wil je hieraan kwijt zijn c.q. ben je er nu al aan kwijt?

-Gemeente heeft geen zin/tijd te handhaven, of tovert op het laatste moment zelfs een postzegelplan uit de hoge hoed ("die arme garagehouder heeft nu geen uitkering meer nodig") [eigen ervaring met winkel die volgens bestemmingsplan niet mocht]
-Overige instanties geven geen thuis of zijn lastig te benaderen?
-Wijkagent is een mogelijkheid, maar zal vooral willen deëscaleren

Als het een huurwoning betreft: gelijk verhuizen
Betreft het een koopwoning: ga eens met makelaars praten over een verwachte verkoopprijs
What the fuck?

Ik weet inmiddels welke wijk het is en dat is op zich een prima wijk met alleen maar woningen in het (relatief) hogere segment (begint bij 3.5k) en 0 huurwoningen. Daar verwacht je dit dan ook niet en ik zou me dan ook zeker niet laten wegpesten. Zeker niet als je compleet in je recht staat.

/edit
Ff Funda gecheckt, goedkoopste is en 3-kamer apt voor 3.5k in die buurt.

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 23-06-2020 21:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-07 23:41
@FreakNL 300k is tegenwoordig al een gemiddelde huizenprijs, niet perse hoger segment.

De vraag is oprecht hoeveel energie je er in wilt steken, blijkbaar zijn alle inspanningen tot op heden niet succesvol geweest. Nu zijn er veel goede tips voorbij gekomen, maar kosten ook weer tijd en moeite.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-06 08:12
Vervelende situatie zeg. Persoonlijk denk ik dat je het beste alles kan uitkauwen voor de betreffende instanties. Dus netjes een lijst bijhouden met bewijs van de betreffende overtreding, en daarbij welke wetten / bepalingen hij overtreedt.

Een wat meer ludieke optie zou zijn: een grote advertentie in het lokale krantje (het liefste voorpagina) dat er een nieuw garage bedrijf is geopend op het betreffende adres. Vervolgens met een mooie aanbieding, APK 5 euro oid. Misschien dat er dan een belletje gaat rinkelen bij de gemeente :+ . ik heb geen idee van de legaliteit van bovenstaande idee

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brazooka
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-11-2022
sypie schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 06:51:
[...]

Hoe gek het ook klinkt: dan ga je dat zelf uitzoeken. Op allerlei vlakken zijn regels, waarvan hiervoor al een aantal genoemd zijn. Deze kun je verzamelen en in een overzicht naar de gemeente/politie/wijkagent sturen met het verzoek tot handhaving.

Verder zou ik de BOA's eens bij jou thuis uitnodigen om even een uurtje uit het raam te komen staren. Je kunt ze dan meteen vragen of ze bij een volgende bezoekje de zooi uit de gemeenteplantsoen in beslag willen nemen (vooral net na levering van nieuw materiaal...). De beste man moet het kennelijk voelen.

Uiteraard zou het me niks verbazen dan een dergelijk persoon ook nog netjes in een uitkering zit, die kan immers niet aan het werk. En dubbel geld vangen is altijd meegenomen.
Ik ben nu idd ook zelf aan het uitzoeken geslagen, vandaar dat ik dit ook hier post. De boa's heb ik zo vaak uitgenodigd om een dagje of zelfs een uurtje te komen posten zelfs vanuit mijn huis zodat ze zien wat er gebeurd. Helaas kunnen/willen ze dit niet. Maar ik begrijp eigenlijk steeds meer dat zij niet de personen zijn met wie ik praten.

De indruk dat het een 'uitkeringstrekker' is krijg je helaas wel, al hoop ik echt dat dat niet zo is. Er zijn zoveel mensen die die hulp ook echt nodig hebben...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brazooka
MsG schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 07:24:
Misschien moet je juist ook die "losse zaken" aandragen waar je tussendoor over schrijft. Die klinken fundamenteler en maak je niet opeens ongedaan als een boa komt.

Dus:
- het onteigenen van gemeentegrond, dit vernielen en zelf bebouwen
- vergunningsloos? (Dat is achteraf ook nog wel te checken toch?) Een uitbouw maken, ook nog eens te dicht op de erfgrens.
Het gehele verhaal, (onteigening gemeentegrond, vernielen en zelf bebouwen openbare ruimten zonder vergunning en het runnen van een bedrijf tegen apv/bestemmingsplan) heb ik netjes uiteengezet naar de handhaving en gemeente.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brazooka
gebruikershaes schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 07:57:
Ik begrijp nooit waarom mensen meteen instanties er bij betrekken ipv eerst met elkaar te praten. Misschien weet die niet eens dat jullie er zoveel last van hebben? Praat eens alsjeblieft met hem voordat je hem er bij naait bij de gemeente.
Dat zal ik je vertellen: de beste man begon 15 jaar geleden met het sleutelen aan een auto zo nu en dan. Ik had zoiets van joh lekker laten gaan, niks ergs aan. De beste man heeft door de jaren heen dit dus uitgebreid. wat begon met 1 auto, zijn nu 10 auto's geworden. Wat eerst een enkele parkeerplek was die bezet werd gehouden is nu op sommige momenten een halve straat geworden :) .

Tuurlijk ga je altijd eerst het gesprek aan, dit hebben meerdere buren gedaan. Alleen is het niet zo fijn dat hij je midden op straat begint uit te schelden en wegjaagt...

Daarnaast zijn er regels waar iedereen zich aan dient te houden. en als je dat niet doet en daarbij meerdere mensen benadeelt ben je keihard in overtreding. Er komt dus een punt waarop je het zelf niet meer kunt oplossen en dus de instanties inschakelt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brazooka
Cheesy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:00:
Volgens kvk heeft meneer een nevenvestiging op de Taborstraat in Rotterdam. Daar lekker verder klussen denk ;)

Hoe breed is die aanbouw? Op de kadastrale kaart zie ik hooguit 1,5 meter tuin aan de zijkant.
Daarnaast heeft het gewoon enkelbestemming wonen.
haha slim gevonden! dat klopt ja. Ik weet nog jaren geleden vertelde de buur in kwestie zelf dat hij op een andere locatie (rotterdam) zijn zaak had. Alleen was dit een garage die hij particulier huurde, bestemd puur voor de opslag van auto's. Hij liep de boel toen echter ook te flessen door teveel auto's te plaatsen. En hij begon de boel te verbouwen door een autobrug te bouwen. De eigenaar heeft hem er toen uit geknikkerd waarna hij hier eigenlijk hetzelfde aan het doen is, alleen dan op de openbare weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brazooka
KNed schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:52:
Met wat speurwerk op internet vind je dat hij ook een locatie in Rotterdam heeft. Lijkt auto's als particulier aan te bieden op verkoop sites.

Flink asociaal om zoiets te doen in een woonwijk. En dan ook nog niet eens een buurt in Capelle waar je dit zou verwachten...

Mijn advies: als groep buurtbewoners samenwerken en de gemeente blijven benaderen.
Is er niet toevallig iemand in de buurt die connecties heeft in de gemeenteraad? Mijn ervaring is dat je via zo iemand sneller de juiste personen bij de gemeente kan bereiken.
Heb je toevallig een link naar de advertenties? ik kan ze namelijk niet vinden en ik zou dit ook weer naar de gemeente doorsturen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brazooka
Will_M schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:09:
@brazooka Ik las in al je berichten dat je buurman ook heel even een logo plaat met een RDW erkenning gevoerd heeft op z'n woonhuis?

Ik zou ook daar eens gaan informeren naar de betreffende rechtspersoon. Die 'club' is er niet happig op als je die platen (ook?) te pas en te onpas op gevels van panden met een woonbestemming gaat monteren.
Ja klopt heel even hingen er van die RDW erkend bordjes. RDW heeft een database waar je het bedrijf kunt opzoeken en daar staat die niet geregistreerd. Het lijkt me dus een gevonden/gestolen bord dat werd opgehangen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:12
Omgeving Rotterdam.... Eerste wat ik dacht, Dcmr. Zij checken milieuwetgeving en zijn daar terecht streng in.
Ik kan me zo voorstellen dat zij niet happig zijn op de risico's die dit met zich meebrengt. Olielekkage e.d. zijn dan milieudelicten namelijk en er horen nog wat vergunningen bij ook.
Daarnaast kun je ze ook inseinen dat de andere handhavers niet optreden. Misschien nog een optie om te proberen 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brazooka
Gomez12 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:26:
Ik zou het in 1e instantie even opsplitsen in wat wel aan te pakken valt en wat niet.

Roepen dat hij een bedrijf is en dat hij dagelijks tig auto's overschrijft is niet te handhaven en compleet irrelevant.
Het niet mogen repareren is ook iets wat moeilijk aan te pakken is (want wat is repareren en in de strikste zin mag je dan dus ook niet zelf je lampjes vervangen), er wordt hier veel vrijheid gegeven omdat veel mensen wel eens een dagje iets repareren

Wat wel relevant is dat dat hij maar max 3 auto's binnen 100m mag parkeren.
Dat hij te dicht bij openbare ruimte heeft gebouwd
Dat hij gemeentegrond ingepikt heeft
Als hij elke avond staat schoon te spuiten, dan zal hij dit op tijdstippen doen (normale mensen volgen reguliere tijden) oftewel vraag de BOA's eens 3 dagen op tijdstip x bij jou langs te komen zodat ze het kunnen constateren en vragen erover kunnen stellen.

En ik zou je verhaal eens gestructureerd op papier gaan zetten, want momenteel zit er heel veel subjectivitieit en emotie in wat leidt tot overdrijvingen of rare uitspraken als :

[...]

Als hij echt dat parkeerterreintje vol heeft staan dan maakt het niet uit of handhaving vaker langskomt of niet, 1x zien is handhaven. Alleen dan moeten het niet precies 4 auto's zijn, want dan wordt er al snel weer door de vingers gekeken, maar volgens jou gaat het om veel en veel meer auto's dus dat zou geen enkel probleem moeten zijn.

[...]

Tja, zoals jij het beschrijft komt het op mij over alsof hij 8 uur per dag 5 dagen per week aan het werk is, maar als je 2 uur later komt dan is hij al klaar? Is het nou een bedrijf wat continue werkt en klust, of is het een hobbyist die 1 uurtje per dag wat klust?

[...]

Maar wat wil je daarmee zeggen? Die buurman gaat gewoon bij een brief van de RDW zeggen dat hij het in 1e instantie niet wist, het wel grappig vond om het op te hangen, toen heeft iemand tegen hem gezegd dat het niet mocht en hij heeft het weer verwijderd.
En dan heeft niemand meer iets te zeggen.
Kijk ik snap wat je zegt, maar als je ziet wat ik zie elke dag dan ga je zon buur een beetje bestuderen en zie je hoe gewiekst hij eigenlijk te werk gaat en dan zie je dus dat het geen hobbyist is, maar echt een bedrijf runt. Als je alle activiteiten opsomt (kvk registratie, beeldmateriaal dat mensen auto's komen afgeven/ophalen, mondeling auto's lopen te verkopen, altijd minimaal 5 auto's voor langere tijd geparkeerd hebben, vertellen dat je een autobedrijf hebt) dan mag je denk ik wel concluderen dat er geen sprake is van een hobby. En nee hij werkt inderdaad niet 8 uur per dag 5 dagen per week. Maar als jij 4 dagen per week bezig bent en inderdaad meerdere klanten per dag ontvangt dan is dat voor mij eigenlijk net zo erg omdat de overlast en het overtreden van bepaalde regels blijft.

Dat stuk over het slim parkeren van auto's klopt helaas wel. Er zijn periodes waarin hij echt hele dagen bezig is. Dan zijn er buren die elke dag de handhaving bellen en die komen dan ook elke dag. Ik denk dat hij dit doorheeft en daardoor zijn auto's verspreid in de wijk parkeert. Zo zijn er meerdere buren die hem dit zien doen. Daardoor concludeer ik dat het iemand is die de regels wel degelijk kent en telkens de grens opzoekt wanneer dit kan. De handhaving merkt namelijk ook dat er dan periodes zijn waarin de buren en ik minder bellen naar ze, waardoor ze weer minder vaak langskomen. Het klinkt echt stom en je kunt je niet voorstellen dat iemand de tijd heeft om dit soort dingen in de gaten te houden, maar toch is het zo. En ja ik woon er tegenover dus ik zie dit helaas elke dag waardoor ik het patroon inmiddels herken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:49
Je kunt beter verhuizen TS! Als dit echt voor stress zorgt bij jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brazooka
Erkel schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:20:
Vervelende situatie zeg. Persoonlijk denk ik dat je het beste alles kan uitkauwen voor de betreffende instanties. Dus netjes een lijst bijhouden met bewijs van de betreffende overtreding, en daarbij welke wetten / bepalingen hij overtreedt.

Een wat meer ludieke optie zou zijn: een grote advertentie in het lokale krantje (het liefste voorpagina) dat er een nieuw garage bedrijf is geopend op het betreffende adres. Vervolgens met een mooie aanbieding, APK 5 euro oid. Misschien dat er dan een belletje gaat rinkelen bij de gemeente :+ . ik heb geen idee van de legaliteit van bovenstaande idee
HAHA, dan wordt het nog drukker in de straat :P :P :P
Ik lees echt veel goede tips en daar ben ik iedereen echt dankbaar voor. Het punt is echt dat het zorgt voor veel irritatie. Ik ben zelf gelukkig niet de beroerdste, maar hij doet gewoon dingen die echt te ver gaan waardoor ik echt naar een oplossing wil werken. Het maakt natuurlijk niet uit in wat voor wijk iemand woont, er zijn regels om dit soort dingen juist te voorkomen. Helaas zijn de instanties hier niet zo welwillend om actief te schakelen waardoor je soms het gevoel krijgt hun werk te doen 8)7 .

Dit is denk ik nou eenmaal de bureaucratische molen en die bewandel ik. Vroeg met alleen af hoe ik dit het beste kon aanpakken, vandaar dat het topic startte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38
Kun je niet samen met de buren afspreken gewoon allemaal bewust zoveel mogelijk daar op dat terrein te gaan parkeren zodra er een lege plek ontstaat, en dan de auto lekker een weekje laten staan als dat kan... 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:41

World Citizen

FreeReef.nl

Zoek op je gemeente facebook of twitter een jong strebertje binnen de gemeente. Kaart het publiekelijk aan, en tag hem met de vraag of hij het normaal vind.

Dat lijkt me iets minder risico tot escalatie dan de parkeerplaats vol gaan zetten. :)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchhero
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-06 22:10
Valorian schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 00:17:
Kun je niet samen met de buren afspreken gewoon allemaal bewust zoveel mogelijk daar op dat terrein te gaan parkeren zodra er een lege plek ontstaat, en dan de auto lekker een weekje laten staan als dat kan... 😉
Dit zou ik doen, en als je een aanhanger/caravan/camper hebt die daar ook neerzetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-07 15:38
Heel de buurt moet gewoon hun auto laten maken door zijn bedrijf en dan handhaving bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:58
Dutchhero schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 06:36:
[...]

Dit zou ik doen, en als je een aanhanger/caravan/camper hebt die daar ook neerzetten.
Moet je eens opletten hoe snel handhaving dan aan je deur staat :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-06 23:41
Erwin schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:49:
[...]

Moet je eens opletten hoe snel handhaving dan aan je deur staat :+ .
inderdaad, en jou pakken ze wel aan en geven meteen een bekeuring. Voor zijn buurman zijn ze waarschijnlijk gewoon bang als ik lees hoe makkelijk hij er mee weg komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-07 18:59

Racing_Reporter

Contentmaker

brazooka schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:13:
[...]

Kijk ik snap wat je zegt, maar als je ziet wat ik zie elke dag dan ga je zon buur een beetje bestuderen en zie je hoe gewiekst hij eigenlijk te werk gaat en dan zie je dus dat het geen hobbyist is, maar echt een bedrijf runt. Als je alle activiteiten opsomt (kvk registratie, beeldmateriaal dat mensen auto's komen afgeven/ophalen, mondeling auto's lopen te verkopen, altijd minimaal 5 auto's voor langere tijd geparkeerd hebben, vertellen dat je een autobedrijf hebt) dan mag je denk ik wel concluderen dat er geen sprake is van een hobby. En nee hij werkt inderdaad niet 8 uur per dag 5 dagen per week. Maar als jij 4 dagen per week bezig bent en inderdaad meerdere klanten per dag ontvangt dan is dat voor mij eigenlijk net zo erg omdat de overlast en het overtreden van bepaalde regels blijft.

Dat stuk over het slim parkeren van auto's klopt helaas wel. Er zijn periodes waarin hij echt hele dagen bezig is. Dan zijn er buren die elke dag de handhaving bellen en die komen dan ook elke dag. Ik denk dat hij dit doorheeft en daardoor zijn auto's verspreid in de wijk parkeert. Zo zijn er meerdere buren die hem dit zien doen. Daardoor concludeer ik dat het iemand is die de regels wel degelijk kent en telkens de grens opzoekt wanneer dit kan. De handhaving merkt namelijk ook dat er dan periodes zijn waarin de buren en ik minder bellen naar ze, waardoor ze weer minder vaak langskomen. Het klinkt echt stom en je kunt je niet voorstellen dat iemand de tijd heeft om dit soort dingen in de gaten te houden, maar toch is het zo. En ja ik woon er tegenover dus ik zie dit helaas elke dag waardoor ik het patroon inmiddels herken.
Lijkt me erg frustrerend, zeker als partijen niet heel snel in actie willen komen door met spoed op de stoep te staan voor een heterdaadje. Documenteren, documenteren enne documenteren! Hou ons op de hoogte (:

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• brazooka
Hi allemaal,

Bedankt voor alle adviezen, hier heb ik echt iets aan! ik lees verschillende dingen en wilde toch even de situatie samenvatten zodat voor iedereen duidelijk is wat de situatie nou precies is.
Mijn overbuurman staat kvk ingeschreven met een autohandel en reparatiebedrijf op zijn woonadres. Zijn woning heeft hij zodanig 'gemodificeerd' zodat hij makkelijk zijn bedrijf kan uitoefenen. Zo staat er een auto in de voortuin te koop en heeft hij een uitbouw gemaakt aangrenzend aan het parkeerterrein waar hij zijn tools bewaard. Daarnaast gebruikt hij een openbare parkeerplek als opslag voor zijn werkvoorraad en gebruikt hij deze parkeerplek als reparatieplek. Gemiddeld staan er 6 tot 10 auto's op de parkeerplek en omliggende parkeerplekken. Het is denk ik logisch dat dit zorgt voor overlast.

Uiteraard heb ik het gezonde verstand om niet 'die zeurende buur' te spelen. Echter is dit al jaren bezig en is het alleen maar erger geworden.

Hoewel er duidelijk overtredingen zijn op basis van de APV en het bestemmingsplan die gelden in mijn wijk kan/wil de handhaving hier niks tegen doen. (zelfs het betrappen op heterdaad heeft niks opgeleverd).
Waarom dit niet is gedaan? Joost mag het weten. De handhaving heeft mij verzocht zo veel mogelijk te documenteren en dit heb ik ze dan ook toegestuurd. Alleen geven ze aan er niets mee te kunnen omdat ze hem op heterdaad moeten betrappen (ironisch tov bovenstaande, I know...)

-Inmiddels heb ik meermaals een verzoek neergelegd bij de wijkagent, maar die antwoord nooit.
-De gemeente heb ik benaderd en die gaf aan de situatie te bekijken, echter is dit alweer enkele maanden geleden.
-Ik heb een melding gedaan bij het DCMR om te kijken of er milieuregels zijn die overtreden worden. dit is dus pending.
-Een verzoek tot handhaving ga ik opstellen omdat dat iets is wat ik nog moet opstellen.
-Ook wil ik de buur een brief toesturen om toch te verzoeken zijn bedrijf voort te zetten op een locatie die daar bestemd voor is.

Thanks nogmaals allemaal:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

@brazooka Blijf je ons wel updaten als er vorderingen in de zaak zijn?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

brazooka schreef op zondag 28 juni 2020 @ 23:20:
Hi allemaal,

Bedankt voor alle adviezen, hier heb ik echt iets aan! ik lees verschillende dingen en wilde toch even de situatie samenvatten zodat voor iedereen duidelijk is wat de situatie nou precies is.
Mijn overbuurman staat kvk ingeschreven met een autohandel en reparatiebedrijf op zijn woonadres. Zijn woning heeft hij zodanig 'gemodificeerd' zodat hij makkelijk zijn bedrijf kan uitoefenen. Zo staat er een auto in de voortuin te koop en heeft hij een uitbouw gemaakt aangrenzend aan het parkeerterrein waar hij zijn tools bewaard. Daarnaast gebruikt hij een openbare parkeerplek als opslag voor zijn werkvoorraad en gebruikt hij deze parkeerplek als reparatieplek. Gemiddeld staan er 6 tot 10 auto's op de parkeerplek en omliggende parkeerplekken. Het is denk ik logisch dat dit zorgt voor overlast.

Uiteraard heb ik het gezonde verstand om niet 'die zeurende buur' te spelen. Echter is dit al jaren bezig en is het alleen maar erger geworden.

Hoewel er duidelijk overtredingen zijn op basis van de APV en het bestemmingsplan die gelden in mijn wijk kan/wil de handhaving hier niks tegen doen. (zelfs het betrappen op heterdaad heeft niks opgeleverd).
Waarom dit niet is gedaan? Joost mag het weten. De handhaving heeft mij verzocht zo veel mogelijk te documenteren en dit heb ik ze dan ook toegestuurd. Alleen geven ze aan er niets mee te kunnen omdat ze hem op heterdaad moeten betrappen (ironisch tov bovenstaande, I know...)

-Inmiddels heb ik meermaals een verzoek neergelegd bij de wijkagent, maar die antwoord nooit.
-De gemeente heb ik benaderd en die gaf aan de situatie te bekijken, echter is dit alweer enkele maanden geleden.
-Ik heb een melding gedaan bij het DCMR om te kijken of er milieuregels zijn die overtreden worden. dit is dus pending.
-Een verzoek tot handhaving ga ik opstellen omdat dat iets is wat ik nog moet opstellen.
-Ook wil ik de buur een brief toesturen om toch te verzoeken zijn bedrijf voort te zetten op een locatie die daar bestemd voor is.

Een wijkagent heeft meestal een mobiel nummer. Blijf niet wachten op antwoord en blijf zelf bellen. Of maak een afspraak op het bureau voor een toelichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
Ik zie dat er twee wijkagenten zijn voor je wijk. Eventueel ook bereikbaar via Twitter.
Met wat vasthoudendheid moet het zeker mogelijk zijn een van de twee te pakken te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireAge
  • Laatst online: 03-07 08:45
Waarschijnlijk repareert hij gratis de persoonlijke auto's van de agenten uit je buurt. Slimme vent :)

Pas wel op met het sturen van een brief naar je buurman, doe dat als het kan namens de hele buurt zonder afzender oid.

Anders kan het nog wel flink vervelender worden zonder uitzicht op een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
PLAE schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:14:
Je kunt beter verhuizen TS! Als dit echt voor stress zorgt bij jou.
Ik zie vaak dit advies als het om problemen met buren gaat. Niet altijd het beste;

Want dit zou je prima als verborgen gebrek kunnen zien. zeker als er al een dossier ligt met overlast. Feitelijk heb je dan informatieplicht.

Het spreekwoord is niet voor niets;

Een goede buur.....

[ Voor 11% gewijzigd door RodeStabilo op 29-06-2020 08:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 39993

De straat hierachter zit een beunhaas. Zal in het dagelijks leven wel automonteur zijn en hij beunt zwart bij in de avonduren en weekenden. Hij doet het dan wel op wat kleinere schaal, maar het komt op hetzelfde neer. Hij heeft altijd wel 1 of 2 van die oude pauper-bakken staan waar de eigenaar waarschijnlijk het liefst geen euro meer aan uitgeeft. Volgens mij is hij "Volvo specialist", maar voor geld doet hij elk merk.

Het verbaast mij dat daar nog nooit gedoe van gekomen is. Volgens mij wil je niet weten wat ze allemaal gaan aantreffen in een bodemmonster van onder zijn opritje. Dat zal echt niet fris zijn.

De beunhazen van nu zijn toch wat anders dan de beunhazen van toen. Mijn vader bracht zijn auto ook altijd naar een bekendie die thuis bij-beunde. Maar hij had gewoon een brug in zijn garage op het achtererf en rond zijn huis zag het er niet uit als een garagebedrijf. Hij had eigenlijk zelden meer dan 1 auto staan.
RodeStabilo schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:24:
[...]
Ik zie vaak dit advies als het om problemen met buren gaat. Niet altijd het beste;

Want dit zou je prima als verborgen gebrek kunnen zien. zeker als er al een dossier ligt met overlast. Feitelijk heb je nu informatieplicht.

Een goede buur.....
En uit dat dossier blijkt, dat er volgens de gemeente helemaal niets aan de hand is. Er is dus niets om over te informeren. :) Dat zal zo'n vaart niet lopen, zolang er niemand erkent dat er inderdaad overlast is en sprake van een bedrijf. En vermelden dat de buurman hobby-matig aan auto's sleutelt, zul je toch wel moeten doen. Dat gaan mensen gewoon zien natuurlijk. Maar hij kan daar geen bedrijf runnen, want dat mag helemaal niet van het bestemmingsplan. En aangezien de gemeente geen mogelijkheid tot handhaving ziet, doet hij dat dus ook niet.

Dat is eigenlijk de keuze die je hebt:
- de gemeente zover krijgen dat ze gaan erkennen dat er een probleem is met een illegaal garagebedrijf en gaat handhaven
- verkassen nu daar volgens de gemeente nog geen sprake van is

Daarnaast heb je natuurlijk nog de route van de harde escalatie, maar daarvoor zul je genoeg buurtbewoners mee moeten krijgen om hem het leven heel erg zuur te gaan maken. Dat zullen veel mensen niet zien zitten (hangt een beetje af van de buurt).

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 29-06-2020 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:54

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

RodeStabilo schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:24:
[...]

Want dit zou je prima als verborgen gebrek kunnen zien. zeker als er al een dossier ligt met overlast. Feitelijk heb je dan informatieplicht.

Een goede buur.....
[offtopic-zijstapje]

iets concreter.....burenlawaai is geen verborgen gebrek.

Het niet informeren over geluidsoverlast kan gezien worden als dwaling, waarbij er al een uitspraak ligt:

https://www.huveradvocate...ver-overlast-van-de-buren

[/offtopic-zijstapje]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
@Fraggert Klopt, dat bedoelde ik ook. Feit is dat je dan mededelingsplicht hebt nog meer dan je normaal gesproken al hebt.
Zie deze uitspraak. Dat gaat verder dan een schadevergoeding, dit is ontbinding van de overeenkomst.
Anoniem: 39993 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:24:
En uit dat dossier blijkt, dat er volgens de gemeente helemaal niets aan de hand is. Er is dus niets om over te informeren. :)
In dit specifieke gegval point taken, maar het maakt niet uit hoe we het noemen maar ik wil alleen maar aantonen dat het niet altijd zo simpel is als men roept "verhuizen"

[ Voor 45% gewijzigd door RodeStabilo op 29-06-2020 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

RodeStabilo schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:38:
@Fraggert Klopt, dat bedoelde ik ook. Feit is dat je dan mededelingsplicht hebt nog meer dan je normaal gesproken al hebt.
Zie deze uitspraak. Dat gaat verder dan een schadevergoeding, dit is ontbinding van de overeenkomst.

[...]

In dit specifieke gegval point taken, maar het maakt niet uit hoe we het noemen maar ik wil alleen maar aantonen dat het niet altijd zo simpel is als men roept "verhuizen"
Dat klopt. Maar let wel: het onderwerp moet wel besproken worden. Dus als een koper begint over de buren en eventuele overlast, dan moet je daar als verkoper open kaart in spelen. Als je op dat moment informatie achterhoudt (of dingen anders voor laat komen dan ze zijn), dan is er inderdaad sprake van dwaling.

Daar kán de TS dus ook bij verkoop mee te maken krijgen. Als "zijn" kopers beginnen over de parkeerdruk, dan zal TS moeten aangeven dat die doorgaans hoog is. Als "zijn" kopers beginnen te vragen over de activiteiten van de buurman, dan zal TS ze eerlijk moeten informeren en geen informatie achter moeten houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:58
Hi allemaal,

Ik sta hiervan te kijken dat dit zo lang duurt, met name het milieu aspect lijkt geen gewicht in de schaal te leggen. Dit is geen handhaven, dit is uitstelgedrag. heterdaad is onzin, er zijn denk ik ter plekke sporen van bedrijfsvoering genoeg te vinden, en anders kunnen ze opsporing plegen bij leveranciers zoals die van de olie, of onderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:46

Ankh

|true

Hi allemaal,

Wat ik niet helemaal kan achterhalen, hoe heb je nu geprobeerd contact te maken met de wijkagent?
Want als je gewoon belt naar het 0900 en je laat doorverbinden, dan moet je 9vd10 lukken.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:34

Roozzz

Plus ultra

pennywiser schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:54:
[...]

Ik sta hiervan te kijken dat dit zo lang duurt, met name het milieu aspect lijkt geen gewicht in de schaal te leggen. Dit is geen handhaven, dit is uitstelgedrag. heterdaad is onzin, er zijn denk ik ter plekke sporen van bedrijfsvoering genoeg te vinden, en anders kunnen ze opsporing plegen bij leveranciers zoals die van de olie, of onderdelen.
Dit.

Waar rammel je aan de poort? In principe is de omgevingsdienst het aangewezen loket om hierop toe te zien en te handhaven. Zaken als milieubeheer en naleving van bestemmingsplan ligt normaliter daar. Dus niet hobbyen met boa's of het algemene gemeente loket, maar gewoon daar contact zoeken en dossier delen.
In mijn ervaring zijn deze behoorlijk capabel.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
En de wijkagant reageert dus ook niet? https://www.politie.nl/contact/klachtformulier.html

Of bellen inderdaad zoals gezegd wordt hierboven. Ik zou het zelf steeds proberen hogerop te zoeken, je wordt dan tegengehouden of uitgelachen, mijn baas nee haha die mag u niet spreken, maar probeer je niet te laten tegenhouden. De aanhouder wint.

[ Voor 58% gewijzigd door pennywiser op 29-06-2020 09:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

RodeStabilo schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:38:

[...]

Mijn aanvulling was dan ook bedoelt om zo compleet mogelijk te zijn naar @brazooka, zeker als hier naar concrete tips gevraagd worden is het van belang dat we even precies aangeven wat er bedoelt wordt.

Ik bedoelde het ook niet vervelend hoor :) .
pennywiser schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:54:
[...]

+1

Dit is ook helemaal niet zo'n moeilijke casus als dat het lijkt. Het multidisciplinaire karakter (lees: iedereen wordt erbij gehaald en moet/wil er een plasje opdoen) maakt zo'n zaak vaak onnodig ingewikkeld.

Bodem is een voorbeeldje.......APV? Hmm...ja, het beschadigt de openbare weg.......bewijslast is nul komma nul, want je moet al een auto zien lekken.
Zet die APV even in de koelkast en focus op het grote plaatje.

Gewoon terug naar de bedrijfsmatigheid van het klussen, of het nu wel of niet een BV is, ook als iemand hobbymatig (zoals ik al heb uitlegd heb) klust kan dat eengemekrt worden als "in een bedrifjsmatige omvang".

In die gevallen gelden dezelfde regels als voor bedrijven.

Specifiek voor bodem heeft de meneer zelfs 3 maanden na het starten van een bodembedreigende activiteit een bodemonderzoekmoeten laten uitvoeren.

Moet hij (gedwongen) stoppen dan moet hij een eindonderzoek indienen op basis van diezelfde regelgeving.
Alles wat hij in de tussentijd heeft vervuild moet hij saneren omdat er sprake is van een nieuw geval van bodemverontreiniging (na 1-1-1987 if you must know :+ ).

Handhaving moet foutparkeerders gaan aanpakken, de wijkagent moet lekker naar de burenruzies en de overlastjongeren en de noodhulp moet lekker op straat blijven om te reanimeren en als eerste bij een ongeval aankomen.

De gemeente moet hier het handhavingsverzoek uit laten werken door de Omgevingsdienst zoals ik hier al hebt uitgelegd.

Zo zie je maar weer, als je weet waar je het over hebt is dit helemaal niet moeilijk ;)

@brazooka het handhavingsverzoek is hetgene waar jij je echt op moet gaan focussen nu.

De rest is leuk voor dossieropbouw maar heeft pas zin als je op de juiste deur hebt aangeklopt.

[ Voor 0% gewijzigd door Fraggert op 29-06-2020 11:03 . Reden: Tiepvautjus ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pennywiser
Anoniem: 224360 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:57:
De gemeente reageert gemiddeld genomen beter bij herhaaldelijk contact......dagelijks bellen totdat ze er werk van maken.
Ik vond deze geweldig bewoord :) dit is wat ik ook bedoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Roozzz schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:01:
[...]

Dit.

Waar rammel je aan de poort? In principe is de omgevingsdienst het aangewezen loket om hierop toe te zien en te handhaven. Zaken als milieubeheer en naleving van bestemmingsplan ligt normaliter daar. Dus niet hobbyen met boa's of het algemene gemeente loket, maar gewoon daar contact zoeken en dossier delen.
In mijn ervaring zijn deze behoorlijk capabel.
ik heb al even uitvoerig geschets dat TS hier een officieel handhavingsverzoek moet indienen vanwege de rechten die hij hier aan kan ontlenen.

In beginsel diet hij bij de gemeente te zijn omdat zij bestuurlijk aan slag zijn. De Omgevingsdienst zal het werk uitvoeren voor de gemeente.

Als hier geoordeelt wordt dat er bijvoorbeeld sprake is van het overtreden van het bestemingsplan dan zal de gemeente daarop moeten besluiten om te gaan handhaven.

Besluiten zijn dit niet te gaan doen, dan zal er mijn inziens sprake zijn van onbehoorlijk bestuur.

Dit is een forse stap en je moet er maar net zin in hebben, maar het laat wel zien hoe belangrijk het is om dit traject juist te starten!

[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 29-06-2020 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 224360

pennywiser schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:19:
[...]

Ik vond deze geweldig bewoord :) dit is wat ik ook bedoel.
Bij de gemeente werken ook mensen die best wel willen helpen, je moet alleen zelf soms best lastig doen. Mijn ervaring is doorgaans best positief alleen zijn het de negatieve verhalen die blijven hangen......

En volgens mij heeft TS alsnog niet dagelijks gebeld als ik het goed lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:34

Roozzz

Plus ultra

Fraggert schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:30:
[...]

ik heb al even uitvoerig geschets dat TS hier een officieel handhavingsverzoek moet indienen vanwege de rechten die hij hier aan kan ontlenen.

Als hier geoordeelt wordt dat er bijvoorbeeld sprake is van het overtreden van het bestemingsplan dan zal de gemeente daarop moeten besluiten om te gaan handhaven.

Besluiten zijn dit niet te gaan doen, dan zal er mijn inziens sprake zijn van onbehoorlijk bestuur.

Dit is een forse stap en je moet er maar net zin in hebben, maar het laat wel zien hoe belangrijk het is om dit traject juist te starten!
Excuses, had niet het hele topic gelezen. Het leek helaas te ontbreken in zijn laatste update, maar mogelijk is dit gevangen onder opstellen handhavingsverzoek. Maar helemaal eens, de juiste ingang gebruiken is zeer belangrijk (y)
Naast de escalatielijn zoals jij schetst, zorgt het ook dat de juiste raderen gaan draaien en er hopelijk adequate actie ondernomen wordt.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Anoniem: 224360 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:33:
[...]

Bij de gemeente werken ook mensen die best wel willen helpen, je moet alleen zelf soms best lastig doen. Mijn ervaring is doorgaans best positief alleen zijn het de negatieve verhalen die blijven hangen......

En volgens mij heeft TS alsnog niet dagelijks gebeld als ik het goed lees.
Zeker, wij hebben zelf ook dingen lopen met onze gemeente wat gewoon super opgepakt wordt. Het is wel handig de juiste ingang te zoeken, en even af te tasten wat vervolgens werkt en wat minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

pennywiser schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:38:
[...]

Zeker, wij hebben zelf ook dingen lopen met onze gemeente wat gewoon super opgepakt wordt. Het is wel handig de juiste ingang te zoeken, en even af te tasten wat vervolgens werkt en wat minder.
Dat verschilt volgens mij ook een beetje per gemeente en dan zelfs ook nog per dienst. Onze gemeente is bijvoorbeeld een beetje hardleers en heeft daarnaast ook wel wat eigenschappen overgenomen van de struisvogel. Dan helpt de discussie naar het publieke domein brengen vaak erg goed (dan wordt het lastig om struisvogel te blijven spelen) en dan ook verwijzen naar eerdere situaties waar dezelfde houding van de gemeente ook tot escalatie (en hoge kosten voor de belastingbetaler) hebben geleid. Natuurlijk moet je eerst de normale ingang proberen, maar mijn ervaring is dat je heel snel kunt inschatten welke richting dat in zal gaan. Daarna zeker niet schromen om de kwestie te publiceren, anders houden ze je desnoods jaren aan het lijntje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-03 16:21
brazooka schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:16:
Beste allemaal,

Ik wist niet goed waar ik dit bericht kon plaatsen dus vandaar in deze sectie. Ik zit met een situatie waar ik graag zou willen weten wat ik kan doen. De situatie:

Ik woon in een woonwijk tegenover een openbare parkeerplek met plaats voor 4 auto's en bestemd voor het parkeren van auto's van bewoners.
Nu heeft mijn overbuurman een autohandel en reparatiebedrijf aan huis gestart. Wat enkele jaren geleden begon als het repareren van een enkele auto zo nu en dan is uitgegroeid tot een fulltime garagebedrijf. Zo heeft hij bijvoorbeeld een auto in zijn voortuin (geen oprit dus) geparkeerd en te koop staan (heel vreemd aanzicht overigens als je je bedenkt dat de overige buren gewoon in de voortuin zitten). Ook heeft hij een uitbouw aan zijn woning gemaakt direct aan de parkeerplek zodat hij makkelijk bij zijn werktuig kan. Daarnaast heeft hij de gehele parkeerplek geconfisqueerd door daar zijn 'te repareren auto's/bussen/takelwagens' te parkeren (werkvoorraad dus) en te repareren. Omdat hij toch alle parkeerplekken bezet houdt, parkeert hij zelfs auto's in het gedeelte waar je in- en uit kunt rijden. Waar er 4 parkeervakken zijn, zet hij dus 6 auto's neer. Mijn buur heeft op dagelijkse basis zo'n 10 auto's op deze en omliggende parkeerplekken staan. Hier is hij elke dag ook actief mee bezig (motorkap open, klanten ontvangen). Van tijd tot tijd worden er zelfs vaten olie geleverd die hij dan verstopt in een aangrenzend gemeente plantsoen. Eigenlijk alle activiteiten die horen bij een garagebedrijf voert hij uit. Kortom, ik woon nu tegenover een garagebedrijf midden in een woonwijk...Dit levert immens veel overlast; de ronkende motoren, 'chop shop' geluiden en het komen en gaan van zijn klanten begint om 8:00 in de ochtend en eindigt vaak rond middernacht. Dat ik elke avond 100 meter verder moet parkeren daargelaten. Ik hoop dat jullie je kunnen indenken dat dit enorm veel stress en overlast geeft. Je woont tegenover overburen en je verwacht niet dat je dus tegenover een autogarage komt wonen.

Nu heb ik zelf contact gezocht met de gemeente waar ik in woon (capelle) en het een ander uitgezocht.Het blijkt dat hij helemaal geen autobedrijf aan huis mag runnen omdat dit niet in het bestemmingsplan van de gemeente staat. Voor bedrijven heeft de gemeente aparte kavels en woon/werk units beschikbaar gesteld die je kunt kopen om je beroep uit te oefenen. Daarnaast is het wettelijk verboden een bedrijf te runnen op openbaar grond. Via de lokale handhaving is ons gevraagd foto's te maken en die te delen zodat zij een dossier kunnen opbouwen. Inmiddels hebben wij een berg aan foto's video's waarin te zien is hoe hij auto's repareert en auto's verkoopt en de gehele boel loopt te verstieren.

Het slimme van mijn buur is dat hij elk te repareren voertuig laat overschrijven op zijn eigen naam (ben geen auto expert, maar ik zou het vreemd vinden als klant zijnde dat ik voor een reparatie de auto moet overschrijven...). Een rdw check laat dus zien dat hij als individu meer dan 10 auto's op zijn naam heeft staan die telkens weer worden overgeschreven. Hierdoor kan niet worden aangetoond dat hij daadwerkelijk een bedrijf runt omdat het telkens 'zijn auto's' zijn. Handhaving heeft dus ook niks aan de media die ik met ze heb gedeeld. Handhaving heeft hem meerdere malen betrapt terwijl hij aan het klussen was, maar telkens weet hij zich er onderuit te praten. De ene keer had hij zijn motorkap open omdat zijn motor aan het koelen was vanwege de hitte, de andere keer voerde hij slechts een kleine reparatie uit. Het blijkt dus dat je kleine reparaties mag uitvoeren en dat de handhaving niets kan doen, zelfs niet als ze hem op heterdaad betrappen dus. Het ironische is dat, zodra de handhaving, wegrijdt, hij met zwaardere materialen aan de slag gaat en de klanten belt om langs te komen. Dat hij zijn auto's midden op de openbare weg neerzet en opengooit kan blijkbaar.

Hij staat overigens wel ingeschreven bij het KVK. Hierbij vraag ik me wel af of je een autohandel en reparatiebedrijf mag hebben op een huisadres? Meerdere buren hebben geprobeerd het gesprek aan te gaan met hem, alleen is het een soort tokkie die midden op straat ruzie begint te maken. De handhaving staat minimaal 3x per week aan zijn deur, maar die kunnen dus niets doen. De gemeente geeft helaas niet thuis. Deze heb ik meermaals gevraagd poolshoogte te komen nemen maar die doen niks.

Ik ben nu ten einde raad omdat ik niet zo goed weet wat ik kan doen of dat ik dit maar moet accepteren. Hij heeft een kvk inschrijving en voert een bedrijf uit op een plek waar dat wettelijk niet mag.Hij heeft zich openbare grond toegeëigend en zorgt voor heel veel overlast bij mij en meerdere buren. Door zijn 'slimmigheden' weet hij zich in een grijs gebied te manoeuvreren. Voor mij is het zo simpel als 1+1, maar op een of andere manier kan/wil de gemeente en de handhaving hier niets tegen doen. De politie geeft niet thuis omdat die geen tijd hebben. ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Als jullie tips oid hebben hoor ik het echt heel graag! Overigens heb ik een foto van google streetview bijgevoegd waarop de parkeerhaven te zien het. Het betreffende huis is het linkerhuis waar je ziet dat de uitbouw nog onder constructie was. Ter verduidelijking, de parkeerplek is openbaar en bestemd voor parkeren. Daar worden nu dus auto's gerepareerd en verhandeld en staan er overdag 6 auto's geparkeerd. [Afbeelding]
Geen idee of dit al is gezegd. Maar eigenlijk is het heel simpel.

In het besluit omgevingsrecht (BOR) staat dat een gerage een type 2 inrichting is die ook moet voldoen aan type 2 veiligheidseisen. Als hij dat niet heeft dan is zijn bedrijf illegaal en bovendien gevaarlijk. Sws mag je geen type 2 inrichting in een woonwijk hebben.

Hij zal claimen dat het hobbymatig is, maar daar zal de rechter snel gehakt van maken. Hij is er fulltime mee bezig, en dan is het bedrijfsmatig. Als het bedrijfsmatig is moet hij zich houden aan veiligheidseisen (wat hij niet doet. Olievaten moeten in een lekbak staan) en aan de omgevingswet.

Ik ben er ook vrijwel zeker van dat het allemaal zwarthandel is. Als je hem echt wil "pesten" zou ik het melden bij de fiscus.

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

rickboy333 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:30:
[...]

Geen idee of dit al is gezegd. Maar eigenlijk is het heel simpel.

In het besluit omgevingsrecht (BOR) staat dat een gerage een type 2 inrichting is die ook moet voldoen aan type 2 veiligheidseisen. Als hij dat niet heeft dan is zijn bedrijf illegaal en bovendien gevaarlijk. Sws mag je geen type 2 inrichting in een woonwijk hebben.

Hij zal claimen dat het hobbymatig is, maar daar zal de rechter snel gehakt van maken. Hij is er fulltime mee bezig, en dan is het bedrijfsmatig. Als het bedrijfsmatig is moet hij zich houden aan veiligheidseisen (wat hij niet doet. Olievaten moeten in een lekbak staan) en aan de omgevingswet.

Ik ben er ook vrijwel zeker van dat het allemaal zwarthandel is. Als je hem echt wil "pesten" zou ik het melden bij de fiscus.
als ik jou was zou ik toch zo'n topic eens doorlezen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
De gemeente is op de hoogte. Dat feit alleen is niet vrijblijvend voor de de gemeente, als er iets wat dan ook misgaat, is deze gemeente dus altijd op de hoogte geweest van de op dit moment bestaande situatie. Ook dit zou ik nog eens benadrukken, per mail of in ieder geval schriftelijk. De gemeente heeft een plicht om erop te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brazooka
Ankh schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:54:
[...]

Wat ik niet helemaal kan achterhalen, hoe heb je nu geprobeerd contact te maken met de wijkagent?
Want als je gewoon belt naar het 0900 en je laat doorverbinden, dan moet je 9vd10 lukken.
ja meermaals gebeld naar het 0900 nummer. Ik krijg dan het verhaal dat ze het doorzetten naar de wijkagent. De wijkagent heeft het namelijk te druk en wordt anders overspoeld met klachten vanuit bewoners... dit heb ik dus al twee keer meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
pennywiser schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:44:
De gemeente heeft een plicht om erop te reageren.
Awb-technisch heeft de gemeente heeft alleen een plicht om erop te reageren als TS een handhavingsverzoek indient dat aan de vereisten voldoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brazooka
Valorian schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 00:17:
Ja weetje wat het stomme is. Samen met buren hebben we al meermaals auto's in de parkeervakken geparkeerd voor langere tijd. Alleen is hij zo brutaal om zijn reparatieauto's het parkeerterrein op te rijden en dus voor onze auto's te repareren. Daarnaast zijn onlangs mijn banden lekgeprikt en het vermoeden bestaat dat de buur dit is geweest. Uit voorzorg voor meer schade zet ik mijn auto nu maar elders neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
brazooka schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:39:
[...]

Ja weetje wat het stomme is. Samen met buren hebben we al meermaals auto's in de parkeervakken geparkeerd voor langere tijd. Alleen is hij zo brutaal om zijn reparatieauto's het parkeerterrein op te rijden en dus voor onze auto's te repareren. Daarnaast zijn onlangs mijn banden lekgeprikt en het vermoeden bestaat dat de buur dit is geweest. Uit voorzorg voor meer schade zet ik mijn auto nu maar elders neer.
Ik vreesde al dat mijn suggestie in praktijk niet zo realistisch zou zijn. Wens je in ieder geval veel succes met verdere afhandeling, hoop dat één van de vele lijntjes die je hebt uitgezet zijn vruchten afwerpt. Verder hoop ik ook dat je een bepaalde vorm van anonimiteit kan blijven houden, want als deze man zijn zaak moet sluiten dan zal die daar niet vrolijk van worden. Je gaf al aan dat de hele buurt zich hier druk om maakt, dus dat helpt wellicht. Maar ik zou zelf proberen te vermijden dat je een soort voorman wordt in dit protest en dan straks dagelijks met lekke banden en bekraste auto's te maken krijgt ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Djordjo schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:38:
[...]

Awb-technisch heeft de gemeente heeft alleen een plicht om erop te reageren als TS een handhavingsverzoek indient die aan de vereisten voldoet.
Volgens mij moet de gemeente op elke aparte, concrete vraag die je hebt binnen afgesproken termijn antwoord geven.

Paar jaar terug waren er mensen die gemeentes gingen mailen en hoopten op geen antwoord, wat ze 1000 euro opleverde. Ook ik kreeg toen ineens antwoord na anderhalf jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
brazooka schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:30:
[...]
De wijkagent heeft het namelijk te druk en wordt anders overspoeld met klachten vanuit bewoners...
Omdat ie niet reageert :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
[...]

Daarnaast zijn onlangs mijn banden lekgeprikt en het vermoeden bestaat dat de buur dit is geweest.
Hij wil gewoon dat je klant wordt ;) Serieus, dit is wel heel triest. Als het natuurlijk waar is dat hij erachter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-07 14:00
Als hij de banden van jouw auto lek prikt (vermoedelijk), dan heb je toch een aardige reden om een camera te hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:14
[...]
Uit voorzorg voor meer schade zet ik mijn auto nu maar elders neer.
Hoewel ik je reactie logisch vind, heb je hiermee wel direct duidelijk dat er niets gaat veranderen. Het is nu van vervelend naar intimiderend gegaan. En dat gaan jullie met de buurt niet meer oplossen. Als de buurman er niet voor terugdeinst om te gaan slopen dan kan je kiezen tussen een paar maanden lang je auto laten vernielen of het laten rusten....

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 07:38
Wellicht al een keer gesuggereerd maar ik zie het zo gauw niet staan: Vuur met vuur bestrijden.

Zorg dat alle parkeerplaatsen bezet zijn, voor een maand oid. Leen wat auto's, parkeer er afvalcontainers, bergen met zand, enzovoorts. Jouw tuin project (en toevallig die van al je buren want die zou ik ook vragen) liepen net wat uit waardoor er overal opeens stapels met gratis stoeptegels van marktplaats liggen.

Hardcore mode: 's Nachts van die wieltrollies onder de auto's zetten en het de weg op rollen. Parkeerplaats weer vol zetten met zooi. Daarna klagen bij handhaving dat iemand de weg blokkeert met zijn handelswaar.

Hij bandjes leksteken, jullie zijn handel bemoeilijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
pennywiser schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:55:
[...]

Volgens mij moet de gemeente op elke aparte, concrete vraag die je hebt binnen afgesproken termijn antwoord geven.

Paar jaar terug waren er mensen die gemeentes gingen mailen en hoopten op geen antwoord, wat ze 1000 euro opleverde. Ook ik kreeg toen ineens antwoord na anderhalf jaar :)
Dat ging vooral om Wob-verzoeken, daar kun je tegenwoordig geen dwangsom meer voor ontvangen. Dat geldt wél voor een handhavingsverzoek (dat valt onder een aanvraag). Als de gemeente na 8 weken geen officieel besluit genomen heeft, kan de TS een ingebrekestelling sturen. Beslist de gemeente binnen 2 weken nog niet, dan gaat de teller lopen (en kan TS naar de rechter gaan om de gemeente te dwingen een besluit te nemen).
Maar ik denk dat TS meer behoefte heeft aan een structurele oplossing dan aan een geldbedrag...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:14
leecher schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:42:
Wellicht al een keer gesuggereerd maar ik zie het zo gauw niet staan: Vuur met vuur bestrijden.

Zorg dat alle parkeerplaatsen bezet zijn, voor een maand oid. Leen wat auto's, parkeer er afvalcontainers, bergen met zand, enzovoorts. Jouw tuin project (en toevallig die van al je buren want die zou ik ook vragen) liepen net wat uit waardoor er overal opeens stapels met gratis stoeptegels van marktplaats liggen.

Hardcore mode: 's Nachts van die wieltrollies onder de auto's zetten en het de weg op rollen. Parkeerplaats weer vol zetten met zooi. Daarna klagen bij handhaving dat iemand de weg blokkeert met zijn handelswaar.

Hij bandjes leksteken, jullie zijn handel bemoeilijken :P
Ja, en de volgende keer bewerkt ie je remleiding (hij heeft tenslotte de kennis) en rijdt je vrouw zich samen met je kinderen zich in de kreukels omdat de remmen het niet deden...

Wat een kul advies dus, levensgevaarlijk en het lost helemaal niets op. De enige oplossing is in gesprek blijven en hopen dat de gemeente zijn taak serieus neemt. Een burenruzie lost helemaal niets op en gaat van kwaad tot erger.

En ik kan erover meepraten na 6 jaar overlast van de buren waarbij ik uiteindelijk verhuisd ben op vrijwillige basis (aangezien ik bijna op minder vrijwillige basis zou moeten verhuizen zo gefrustreerd was ik).

[ Voor 8% gewijzigd door Drardollan op 29-06-2020 17:09 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-07 15:45
leecher schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:42:
Als je zelf geen teringlijer bent, maar je gaat je wel als een teringlijer gedragen om de teringlijer aan de overkant van de straat aan te pakken, dan ben je zelf dus ook een teringlijer geworden.

Bovendien blijkt in de praktijk dat de echte teringlijers een langere adem hebben, omdat het de niet-teringlijers veel energie en stress kost om te vechten met de ervaren teringlijer.

Niet zo netjes allemaal wat ik opschrijf, maar de strekking is wel duidelijk denk ik zo. Gewoon het nette pad lopen, en alleen buiten de lijntjes kleuren als het echt nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:37
Nieknikey schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:30:
[...]
Bovendien blijkt in de praktijk dat de echte teringlijers een langere adem hebben, omdat het de niet-teringlijers veel energie en stress kost om te vechten met de ervaren teringlijer.
Yup, en vaak nog net een stapje verder gaan dan je zelf ooit zou durven of willen.

Genoeg verhalen gelezen over louche garagebedrijven die even wat mannetjes sturen om je toch vriendelijk te verzoeken die negatieve review van het internet te halen... dat soort fratsen wil je je niet op de hals halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-07 10:49
[...]

Daarnaast zijn onlangs mijn banden lekgeprikt en het vermoeden bestaat dat de buur dit is geweest. Uit voorzorg voor meer schade zet ik mijn auto nu maar elders neer.
Dan zou ik het voornemen van de brief rechtstreeks naar de buur maar laten varen daar gaat hij alleen maar driester van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Djordjo schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:45:
[...]

Maar ik denk dat TS meer behoefte heeft aan een structurele oplossing dan aan een geldbedrag...
Dat snap ik, mijn punt was dan ook dat gemeentes tegenwoordig moeten reageren volgens de "Wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen". En dit gaat niet alleen maar om WOB aanvragen, zie subkopje in de link van de RO site. Maar wellicht bedoel je dat ook.

[ Voor 17% gewijzigd door pennywiser op 29-06-2020 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Laatst online: 15-12-2024
Modbreak:Dat je de moeite niet neemt om het topic door te lezen is 1, maar dit soort voorstellen gaan we dus niet doen. Reageer dan niet.

[ Voor 81% gewijzigd door tweakduke op 29-06-2020 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:10

DataGhost

iPL dev

BFmango schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:06:
Heb het topic niet doorgenomen.

[slecht advies]
Lees anders tenminste Nieknikey in "Overlast autobedrijf in woonwijk" even, en Drardollan in "Overlast autobedrijf in woonwijk" ook.

[ Voor 13% gewijzigd door DataGhost op 29-06-2020 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
[...]

Mocht je geen camera willen ophangen kan je altijd nog een dashcam (voor + achteruit) + accu laten monteren. Kost was geld maar dan staat hij er ook heel mooi op. Is tevens volkomen legaal voor eigen gebruik en delen met politie/justitie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
BFmango schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:06:
Heb het topic niet doorgenomen.

*knip*
Lijkt mij nu niet echt heel handig om het zo op te lossen.
iets met regen en drup

[ Voor 30% gewijzigd door tweakduke op 29-06-2020 19:41 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik las DCMR, das regio Rotterdam. Weet niet exavt waar je woont, maar wellicht zou je de stadmarinier eens kunnen benaderen: https://www.rotterdam.nl/bestuur-organisatie/stadsmariniers/
Die snappen dit soort dingen als geen ander :)

Overigens zul jij ook begrijpen dat als je idd in Rotterdam woont, coronaperikelen en veilig samenleven nu de overhand hebben. En de ambtenaren hun werk bemoeilijk wordt doordat men niet samen zit maar individueel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

@Anoniem: 134117 mag de bewoner wel in de tuin parkeren? Het staat mij bij dat daar een vergunning voor moet zijn.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De hele tijd is in dit topic het woord "advocaat" niet gevallen. Da's wel bijzonder denk ik zo. Zou je als buurt, of in ieder geval met een handjevol buurtbewoners die er ook last van ondervinden, niet gezamenlijk een advocaat kunnen inschakelen?

Je hebt een dossier waar de gemeente niks mee doet. Die laat het afweten.
En je hebt een buur die overlast veroorzaakt.

Een advocaat zou daar mogelijk wat mee kunnen. Ten eerste de gemeente aanpakken, zij voeren hun beleid namelijk niet uit. Ten tweede de buur zelf aanpakken, al is dat meer een taak voor de gemeente die jullie (de aanklagers) bij rechtspraak in jullie voordeel ook moet vergoeden. Kortom: de kosten voor de advocaat zou je daar ook uit kunnen halen + schadevergoeding voor leed.

Het heft in eigen hand namen doe je eerst via de wettelijke weg. En iemand die er voor heeft geleerd maakt hier sneller werk van dan een paar technische mensen op Tweakers.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Anoniem: 11851

Blue-eagle schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 00:41:
De hele tijd is in dit topic het woord "advocaat" niet gevallen.
Da's toevallig, ik wou net hetzelfde opperen 8)

Inderdaad, heeft TS een rechtsbijstandsverzekering waar dit onder valt? zo ja gelijk inschakelen.

offtopic:
heeft TS geen rechtsbijstandsverzekering? gelijk aanvragen, niet dat je er gebruik van kan maken m.b.t. een al bestaand probleem zoals deze, maar altijd superhandig in de toekomst.

Ook zonder rechtsbijstandsverzekering lijkt het mij een goed idee als TS contact op neemt met een advocaat, al is het alleen voor een soort verkenningsgesprek, waar TS kan uitleggen wat de situatie is, wat hij al gedaan heeft, en te horen zou kunnen krijgen welke eventuele juridische stappen er gemaakt kunnen worden tegen de gemeente en/of overlastgever, en hoe realistisch de uitkomsten zouden kunnen zijn.

Dat kan een goede advocaat in het juiste vakgebied "Wonen" binnen een paar uurtjes al gelijk duidelijk maken.

Als de situatie al zo erg verziekt is zoals deze zou ik persoonlijk zelf niet moeilijk doen over de kosten van een paar honderd euro voor zo'n intake/verkenningsgesprek met een advocaat, en ook niet over eventuele volgende kosten.

Het gaat toch om je woonplezier? de enige andere opties zijn, zo te lezen a) het opgeven en er last van blijven houden, of b) verhuizen.

Ik volg dit topic al een tijdje, en ik heb zelf meer dan genoeg ervaring met overlast van (asociale/aggresieve) buren, en ben zelf ook een paar keer bezig geweest met advocaten en rechtszaken om mijn recht te halen.

Adviezen die ik wil benadrukken richting TS:

- Ga GEEN geweld, smerige geintjes, spelletjes spelen of wraakacties uitvoeren.
Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand knettergek wordt van zo'n asociale buurman, en dat je daardoor gaat lopen fantaseren over dat soort acties, maar uiteindelijk keert dat keihard als een boemerang terug.

- Blijf beleeft in de omgang. Ik ken dat soort gasten (met een dikke referentie naar het punt hierboven) en die hebben een veel langere adem, en veel minder scrupules dan jij. voor je het weet is niet alleen je auto bekrast maar krijg je s'nachts een baksteen door je raam.

- *blijf* *elke *dag* *bellen* naar alle overheidsinstanties waarmee je tot nu toe contact heb opgezocht. De ervaring leert mij dat er alleen pas iets daadwerkelijks gebeurd als die instanties je zat zijn, en ze van hun reet moeten komen van hun baas omdat die van je af wil zijn en weer lekker achterover kan leunen in z'n bureaustoel.

- Neem een paar camera's (naar de &*@#$ met de regelgeving) en richt die op zijn huis / de parkeerplaats.
Wel onzichtbaar monteren, anders wordt de buurman waarschijnlijk (weer) aggresief. heb je iig iets te laten zien aan instanties, of het juridisch toelaatbaar is.. waarschijnlijk niet.

- Laat dit probleem je leven niet vergallen. ik weet dat dit soort slepende burenruzies constant aanwezig kunnen zijn in je kop, maar werp een geestelijke muur op O+

- En het allerbelangrijkste, laat je NIET voor het karretje spannen door je buren als een soort Pièce de résistance, want dan krijg jij alleen maar de wind van voren als de aso-buurman in een dronken bui besluit voornamelijk alleen jouw auto/huis te gaan bewerken. (Ik heb die fout gemaakt, en kan je vertellen, dan krijg je van je buren ook helemaal geen soelaas)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:58
PcDealer schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:52:
@Anoniem: 134117 mag de bewoner wel in de tuin parkeren? Het staat mij bij dat daar een vergunning voor moet zijn.
Volgens mij niet idd. Mijn ouders hebben hun voortuin bestraat (ivm leeftijd en geen onderhoud etc) en toen de parkeerplekken vol waren heb ik wel eens mijn auto erop gereden (hun voortuin grenst direct aan de straat). De wijkagent die toevallig langs fietste was er niet echt blij mee en na overleg meldde hij dat ik hem wel bij hun voor de deur op straat mocht zetten maar bijv 5 meter verderop is een stoep en daar mag ik hem bijv weer niet met 2 banden opzetten. Na een kop koffie met hem heeft ie ons (en de buren van mijn ouders) geholpen om er voor te zorgen dat er 4 extra parkeerplekken werden aangelegd door de gemeente
xh3adshotx schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:18:
[...]

Mocht je geen camera willen ophangen kan je altijd nog een dashcam (voor + achteruit) + accu laten monteren. Kost was geld maar dan staat hij er ook heel mooi op. Is tevens volkomen legaal voor eigen gebruik en delen met politie/justitie. :)
Misschien wil TS zijn overbuurman dat wel voor hem doen, als monteur heeft ie wel de ervaring daarvoor ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Togi op 30-06-2020 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@brazooka woont de overlastgever in een koop- of een huurwoning?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PcDealer schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:17:
@brazooka woont de overlastgever in een koop- of een huurwoning?
Zul je dadelijk zien dat 't een particulier verhuurde koopwoning is waarbij de hypotheekverstrekker ook nog van niets weet :+ Dat zou 't verhaaltje wel ineens véél gemakkelijker maken, overigens. TS hoeft dan niet te verhuizen, de bank zorgt er dan wel voor dat de buurman gaat verkassen.

De huidige bewoner trekt zich, mede ook gezien o.a. z'n bouw werkzaamheden, sowieso niets aan van vergunningen en de verplichting tot aanvraag hier toe.

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 30-06-2020 12:33 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Will_M schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:25:
[...]

Zul je dadelijk zien dat 't een particulier verhuurde koopwoning is waarbij de hypotheekverstrekker ook nog van niets weet :+ Dat zou 't verhaaltje wel ineens véél gemakkelijker maken, overigens. TS hoeft dan niet te verhuizen, de bank zorgt er dan wel voor dat de buurman gaat verkassen.

De huidige bewoner trekt zich, mede ook gezien o.a. z'n bouw werkzaamheden, sowieso niets aan van vergunningen en de verplichting tot aanvraag hier toe.
Leuk idee, maar zolang in die hypothetische situatie een bank gewoon geld voor de hypotheeklasten ontvangt zullen die geen actie ondernemen. Tenzij iemand hen hiervan op de hoogte brengt, maar dan moet je wel weten wie de hypotheek heeft verstrekt. Dus hoewel die route ogenschijnlijk makkelijk lijkt gaat dat in praktijk ook niet makkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Valorian schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:45:
[...], maar dan moet je wel weten wie de hypotheek heeft verstrekt.
Staat dat niet in het Kadaster?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:46
PcDealer schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:50:
[...]

Staat dat niet in het Kadaster?
Goed punt! Zo te zien is dat voor een beperkt bedrag op te vragen:
https://www.kadaster.nl/producten/woning/hypotheekinformatie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nieknikey
Valorian schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:45:
[...]

Leuk idee, maar zolang in die hypothetische situatie een bank gewoon geld voor de hypotheeklasten ontvangt zullen die geen actie ondernemen.
Ik denk dat de hypotheekverstrekker het best interessant vindt als blijkt dat de bodem waarop de verpande woning staat sterk verontreinigd is, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Nieknikey schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:09:
[...]

Ik denk dat de hypotheekverstrekker het best interessant vindt als blijkt dat de bodem waarop de verpande woning staat sterk verontreinigd is, hoor.
Natuurlijk. Maar heb je mijn reactie wel gelezen? Hoe komt die hypotheekverstrekker er precies achter dat dat aan de hand is? Dat kan toch alleen als TS of een andere bezorgde burger dat gaat melden, maar dan moet die ook eerst weten wie uberhaupt die hypotheekverstrekker is.

EDIT: Ik lees nu dat dat via kadaster dus opgevraagd kan. Maar dat staat los van mijn reactie, ik heb nooit ontkend dat een hypotheekverstrekker een goede route was om actie te laten ondernemen, alleen dat het mij een complexe route leek ivm uitzoeken ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Valorian op 30-06-2020 16:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nieknikey
Valorian schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:44:
[...]

Natuurlijk. Maar heb je mijn reactie wel gelezen? Hoe komt die hypotheekverstrekker er precies achter dat dat aan de hand is? Dat kan toch alleen als TS of een andere bezorgde burger dat gaat melden, maar dan moet die ook eerst weten wie uberhaupt die hypotheekverstrekker is.

EDIT: Ik lees nu dat dat via kadaster dus opgevraagd kan. Maar dat staat los van mijn reactie, ik heb nooit ontkend dat een hypotheekverstrekker een goede route was om actie te laten ondernemen, alleen dat het mij een complexe route leek ivm uitzoeken ;)
Natuurlijk heb ik die gelezen. Je reageerde op een scenario waarin de woning illegaal (zonder goedkeuring van de hypotheekverstrekker) verhuurd werd. Ik gooide alleen nog een balletje op waarmee de hypotheekverstrekker misschien mee in het verhaal betrokken kon worden :)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• KNed
Ik ben nieuwsgierig naar de status. Inmiddels wat verder gekomen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-06 16:29
Heb het topic met grote verbazing zitten doorlezen, hopelijk heeft @brazooka (positief) nieuws!

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-06 15:48
Bel de gemeente / milieu meldpunt dat je een garage aan huis hebt en dat er een vol olievat is omgevallen, en dat je je zorgen maakt om het grondwater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

twiekert schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:30:
Bel de gemeente / milieu meldpunt dat je een garage aan huis hebt en dat er een vol olievat is omgevallen, en dat je je zorgen maakt om het grondwater?
En bij wie gaan ze dan aankloppen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dimi_v
  • Laatst online: 30-06 23:41
KNed schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:35:
Ik ben nieuwsgierig naar de status. Inmiddels wat verder gekomen hiermee?
Zoals bij meerdere topics hier; een hoop sensatie maar de afloop verneem je nooit meer iets van. Misschien is hij nu druk met verhuizen O-)

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
dimi_v schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:25:
[...]

Zoals bij meerdere topics hier; een hoop sensatie maar de afloop verneem je nooit meer iets van. Misschien is hij nu druk met verhuizen O-)
Hij heeft zijn auto hier ook gewoon in onderhoud staan. :+

Nee. Maar series, ik ben benieuwd hoe het verder loopt.

[ Voor 10% gewijzigd door MoldyInko op 20-08-2020 08:52 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

dimi_v schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:25:
[...]

Vaak wel. Maar inderdaad meestal wel met wat hulp van de lezers :p

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:28
Is het misschien geen idee om ook legale autobedrijven er bij te betrekken? Ik denk niet dat ze er vrolijk van worden als zij flinke huren en milieubelastingen betalen, en er iemand een paar 100 meter verder op in een woonwijk alles zwart doet voor de helft van de prijs. Ik denk dat lokale ondernemers meer pressie kunnen uitoefenen op de gemeente dan een paar buurtbewoners.

Daarnaast zou je met buurtbewoners misschien de Fiod op de hoogte kunnen brengen want dit is structureel zwart werken en belasting ontduiking:https://www.belastingdien...aude_en_financiele_fraude

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Veel is al gezegd. Veel verschillende overtredingen/misdrijven met evenzovele instanties die je kunt benaderen. Je zou denken dat er een moment komt dat die eikel aangepakt wordt. Vooral als het van verschillende kanten komt is hij hopelijk meer bezig met die instanties van het lijf houden dan zich met de buren bemoeien.

Doe geen gekke dingen, maar een beetje buiten de lijntjes kleuren om aan info te komen of mensen in beweging te krijgen lijkt mij niet zo erg. Echte fysieke acties naar die crimineel toe alleen doen als je zelf een grotere eikel bent en veel vriendjes hebt. Anders wint zo'n type het van je.

Maar goed, er is een reden dat instanties niets doen: zij kunnen formeel niets doen (lijkt mij sterk in dit geval), zij zijn lui/hebben het te druk met 'belangrijkere' zaken, of zij zijn bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
De onderneming staat geregistreerd als code 45112 (Handel in en reparatie van personenauto's en lichte bedrijfsauto's). Dit tesamen met het fotobewijs wat je hebt van actieve uitvoering van de onderneming (krikken, motorkappen open, terrein vol auto's) zou toch voldoende moeten zijn om een verzoek tot handhaving van de gemeente succesvol te laten zijn.

Probeer ook bij andere instanties aan de bel te trekken. KVK, milieu, brancheorganisaties etc.

Desnoods een vriend vragen zijn auto bij hem in onderhoud te laten nemen, dat filmen of zelfs heterdaad te laten betrappen op reparaties.

Hier is een woonwijk met moverende redenen niet voor bedoeld.

NB. Ik kom niet uit de omgeving maar had de betreffende plek binnen een minuut gevonden ;)

Divide and conquer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:52
@brazooka ik kwam dit topic plots weer tegen.

Je bent nu 3 maanden verder. Is er nog iets veranderd aan de situatie in tussentijd?

Ben erg benieuwd!
Pagina: 1 2 3 Laatste