Vraag

• riezert
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-03 14:39
Goedemiddag allemaal,

Ik weet niet ik hier helemaal op de juiste plaats ben maar goed.

Mijn vriendin heeft een tijd geleden een claim ingediend via Mobiclaim bij KPN.

Nu heeft ze bericht gekregen dat ze € 450 terug kan krijgen. Hiervoor hoeft ze slechts de bijgevoegde overeenkomst te tekenen.

Hierin staat onder andere dat ze niet met derden mag spreken over deze claim. Ik ben niet juridisch onderlegd maar dit geeft mij een vreemde smaak. Op het moment dat ze met mij praat over de claim is de overeenkomst niet meer geldig?

Heeft er iemand hier ervaring met geld terug krijgen van Mobiclaim? Of heb je er juist voor gekozen om het geld niet aan te nemen?

Ik hoor graag jullie ervaringen, bedankt.

Riezert

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@riezert aangezien dit meer over het juridisch aspect van de zaak gaat, geef ik het topic even een schopje van OSP naar SF.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:56
Het enige advies wat we je hiermee echt kunnen geven is het na laten kijken door een jurist. Zodra je te maken gaat krijgen met een zwijgcontract, dan (vind ik) dat je op glad ijs gaat begeven.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:45

Tens

fits the description

no cure, no pay-clubs geven bij mij altijd een vreemde smaak... is die € inclusief de 'kosten' of exclusief? Die overeenkomst, is dat aanvullend op het formulier op de website?
Door deze aanvraag te voltooien verklaar ik dat bovenstaande persoon deze aanvraag heeft ingediend, machtig ik Mobiclaim B.V. om dit verzoek namens mij in te dienen bij de provider of andere instanties, accepteer ik de door Mobiclaim B.V. onderhandelde uitkomst van de aanvraag, ga ik ermee akkoord dat de gelden worden overgemaakt naar de rekening van Mobiclaim B.V. en ga ik ermee akkoord dat Mobiclaim B.V. voor de geleverde werkzaamheden een fee ontvangt van 30,25% inclusief btw (25% exclusief btw) van het totale bedrag dat is teruggestort naar aanleiding van het verzoek aan de provider.
Even rekenen, 29.346 claims á €450,= maal 30,25%... geen slechte opbrengst.....

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is gratis geld, de basis is een uitspraak van de rechter, een soort van overeenkomst met de provider, Mobiclaim heeft een onderhanden deal met provider dat ze deze zaken kunnen afwikkelen. Achterliggende 'praat er met niemand over' is meer een onderdeel van de deal met de provider dat zij niet all-in tegen deze uitspraak/claims gaan, mobiclaim z'n aandeel blijft krijgen en jij happy bent met het geld wat je anders toch nooit zou krijgen. Ken diverse mensen die hun geld zo hebben gekregen, die vinden die 30% helemaal best omdat het toch 'leuke financiele meevaller' is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:52
SinergyX schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:53:
Het is gratis geld, de basis is een uitspraak van de rechter, een soort van overeenkomst met de provider, Mobiclaim heeft een onderhanden deal met provider dat ze deze zaken kunnen afwikkelen. Achterliggende 'praat er met niemand over' is meer een onderdeel van de deal met de provider dat zij niet all-in tegen deze uitspraak/claims gaan, mobiclaim z'n aandeel blijft krijgen en jij happy bent met het geld wat je anders toch nooit zou krijgen. Ken diverse mensen die hun geld zo hebben gekregen, die vinden die 30% helemaal best omdat het toch 'leuke financiele meevaller' is.
Maar zou je dit niet "makkelijk" zelf kunnen doen? Zeker met een uitspraak van de Hoge Raad onder je armen.
Ik zou eigenlijk zelf wel een poging willen wagen, maar weet niet goed waar te beginnen?

Eigenlijk ligt het voor mijn abonnement uit 2013 bij de Consumentenbond (ConsumentenClaim), maar daar heb ik eigenlijk nog steeds geen bericht van. En nu lees ik ineens dit topic.

Misschien is het dus een beetje off-topic, maar TS kan juist ook interesse hebben: Waar begin je met een claim tegen een provider?

Is dat gewoon een aangetekende brief sturen en aangeven dat je een claim wil indienen voor Hoge Raad zaak 1234, met dit bijbehorende telefooncontract en dit toestel?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:12

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

riezert schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:03:
...

Hierin staat onder andere dat ze niet met derden mag spreken over deze claim. Ik ben niet juridisch onderlegd maar dit geeft mij een vreemde smaak. Op het moment dat ze met mij praat over de claim is de overeenkomst niet meer geldig?

...
Riezert
Het moet wel aantoonbaar zijn natuurlijk. Wanneer ze het met jou bespreekt en het binnenkamers blijft, kraait er geen haan naar. Gaat ze het uitgebreid op social media posten en de telegraaf bellen wordt het een heel ander verhaal.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:02
dehardstyler schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:01:
[...]

Maar zou je dit niet "makkelijk" zelf kunnen doen? Zeker met een uitspraak van de Hoge Raad onder je armen.
Ik zou eigenlijk zelf wel een poging willen wagen, maar weet niet goed waar te beginnen?

Eigenlijk ligt het voor mijn abonnement uit 2013 bij de Consumentenbond (ConsumentenClaim), maar daar heb ik eigenlijk nog steeds geen bericht van. En nu lees ik ineens dit topic.

Misschien is het dus een beetje off-topic, maar TS kan juist ook interesse hebben: Waar begin je met een claim tegen een provider?

Is dat gewoon een aangetekende brief sturen en aangeven dat je een claim wil indienen voor Hoge Raad zaak 1234, met dit bijbehorende telefooncontract en dit toestel?
Als je het zelf wil doen. Zal je bij KPN zelf moeten zijn dan. Gaan die daar niet in mee dan zal je zelf moeten gaan dagvaarden en dat kost tijd of geld. Dan is een 30% fee betalen vaak makkelijker. Want die ligt zo voor het oprapen.

(/Edit dit is de extreem kleine versie en geeft niet alle stappen weer die nodig zijn om via een rechter je geld te krijgen).

[Voor 5% gewijzigd door loki504 op 22-06-2020 09:33]

Loki Gaming Mmo pvp channel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dehardstyler
loki504 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:32:
[...]

Als je het zelf wil doen. Zal je bij KPN zelf moeten zijn dan. Gaan die daar niet in mee dan zal je zelf moeten gaan dagvaarden en dat kost tijd of geld. Dan is een 30% fee betalen vaak makkelijker. Want die ligt zo voor het oprapen.

(/Edit dit is de extreem kleine versie en geeft niet alle stappen weer die nodig zijn om via een rechter je geld te krijgen).
Ja precies, en die gaan je natuurlijk altijd testen door altijd eerst een template met afgewezen terug te sturen.
Maar ik kan het dus wel eerst zelf proberen, als het dan wordt afgewezen, dan kan ik alsnog naar Consumentenclaim / Mobiclaim gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:02
dehardstyler schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:39:
[...]

Ja precies, en die gaan je natuurlijk altijd testen door altijd eerst een template met afgewezen terug te sturen.
Maar ik kan het dus wel eerst zelf proberen, als het dan wordt afgewezen, dan kan ik alsnog naar Consumentenclaim / Mobiclaim gaan.
Ik zie geen reden inderdaad waarom dat niet kan. En je kan bv zelf 10% vanaf halen. Scheelt KPN geld en jou uiteindelijk ook.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Ik heb de titel een kleine fix gegeven, zodat die wat duidelijker is.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-03 08:32

Hierin staat onder andere dat ze niet met derden mag spreken over deze claim.
Of ... ?
Wat is de stok waarmee ze dreigen?

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:43
dehardstyler schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:39:
[...]

Ik heb geprobeerd dit met KPN op te lossen. Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd en heb uren in de wacht gestaan. Verbindingen die worden verbroken, een afdeling die me al maanden moet terugbellen en meer...

Ik denk dat je ze inderdaad moet dagvaarden, heb je daar geen zin in dan kan je beter naar MobiClaim gaan.

Ik heb er overigens, na jaren klant te zijn geweest, een dusdanige nare nasmaak van de manier waarop ze met je om gaan overgehouden, dat KPN bij mij nooit meer de deur inkomt.

Acties:
  • +26Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:57
Vriendin mag er niet met derden over spreken, bespreekt het met jou, jij opent een topic op (een van de grootste) tech-fora hierover. Ben benieuwd nu :o

• dehardstyler
filthymushroom schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:25:
[...]

Ik heb geprobeerd dit met KPN op te lossen. Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd en heb uren in de wacht gestaan. Verbindingen die worden verbroken, een afdeling die me al maanden moet terugbellen en meer...

Ik denk dat je ze inderdaad moet dagvaarden, heb je daar geen zin in dan kan je beter naar MobiClaim gaan.

Ik heb er overigens, na jaren klant te zijn geweest, een dusdanige nare nasmaak van de manier waarop ze met je om gaan overgehouden, dat KPN bij mij nooit meer de deur inkomt.
Ja, dat is dus ook waar ik bang voor ben. Maar ergens vind ik het ook wel een leuk leerproces. Toch maar even inlezen. En daarbij is €250 euro voor een briefje van MobiClaim ook wel erg prijzig, dat moet je zelf ook kunnen zou je zeggen. :P

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:12
  1. Weet je op welke basis die claim is toegewezen? Dan kun je het aanbod van Mobiclaim afwijzen, maar vervolgens op basis van die argumenten zelf een claim indienen. De geldigheid van de argumenten hoef je niet aan te tonen, dat hebben ze zelf al gedaan. Je loopt wel het risico dat je dan voor minder dan E450 gaat. (Vooropgesteld, ik weet niet wat Mobiclaim is en heb geen flauw idee waar deze case over gaat.)
  2. Als je daar geen zin in hebt kun je ze ook vragen welk bedrag je mag incasseren wanneer je dat deel van de overeenkomst niet accepteert.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 04-03 15:40
Ik denk dat dat een deal is die ze hebben met KPN.
'Oke wij zorgen dat onze klanten hierover niet meer praten zodat ze niet andere mensen op een idee brengen en jullie betalen dan onze claim.'
Want ja KPN wil wel betalen als het echt nodig is maar niet dat er daarna nog meer komen ;)

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Hij/Hem/Zijn (Hoofdletters!)

dehardstyler schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:53:
[...]

Ja, dat is dus ook waar ik bang voor ben. Maar ergens vind ik het ook wel een leuk leerproces. Toch maar even inlezen. En daarbij is €250 euro voor een briefje van MobiClaim ook wel erg prijzig, dat moet je zelf ook kunnen zou je zeggen. :P
Ik ben hier ook wel in geïnteresseerd. Heeft iemand wat bronnen om in te lezen in deze zaak?

Ik heb zo'n 4 jaar een dergelijk abo gehad en denk dat mijn claim wel ruim boven de 750 euro komt...

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +3Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik zou kijken welke afspraak je hebt met mobiclaim. Als er al een overeenkomst van opdracht tot stand is gekomen, past het niet om nu wéér een overeenkomst te tekenen. Heb je al gevraagd waarom deze bepaling is opgenomen? Dat je geld terug kunt krijgen langs deze weg is toch allang bij iedereen bekend?
Op het moment dat ze met mij praat over de claim is de overeenkomst niet meer geldig?
Dan kan de overeenkomst worden vernietigd, en ben je schadeplichtig als de wederpartij schade heeft geleden ten gevolge van overtreding van de geheimhouding.
dehardstyler schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:53:
[...]

Op https://sites.google.com/view/zelf-procederen/home heb ik het proces uiteen gezet voor als een winkel een defect product niet gratis wil repareren. De stappen hier zijn bijna hetzelfde: KPN aanschrijven voor vernietiging van de kredietovereenkomst (r.o. 3.7.3) en een termijn stellen voor terugbetaling, en na die termijn dagvaarden.

[Voor 36% gewijzigd door GlowMouse op 23-06-2020 18:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dehardstyler
GlowMouse schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:45:

Op https://sites.google.com/view/zelf-procederen/home heb ik het proces uiteen gezet voor als een winkel een defect product niet gratis wil repareren. De stappen hier zijn bijna hetzelfde: KPN aanschrijven voor vernietiging van de kredietovereenkomst (r.o. 3.7.3) en een termijn stellen voor terugbetaling, en na die termijn dagvaarden.
Helemaal top, bedankt! :)

• Lizetje88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-07-2020
Ik heb ook een aanvraag ingediend via mobiclaim. Maar wacht al 2 maanden op antwoord. Mag ik vragen hoelang het bij je vriendin heeft geduurd?

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:49
Ik heb drie aanvragen ingediend met de nieuwste iPhones destijds, bedankt voor de tip. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Begrijp ik nu goed dat iedereen die een abonnement met "gratis" telefoon heeft afgesloten in die periode, geld kan terugvragen?
Geldt dat voor alle providers en ook indien er een bedrag is bijbetaald voor de telefoon?
Aangezien ze dit trucje in bulk doen, zullen ze er goed aan verdienen inderdaad.

• Dionysiou
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:18
Ik heb ook zo'n 8 claims ingediend dit weekend (n.a.v. dit topic). Maar ik denk dat 2 niet in aanmerking komen. Dus sowieso 6 complete claims. Er staat: ''Dien jouw claim nu in om nog met de volgende batch richting de provider te gaan.''.

Ben benieuwd wanneer de eerstvolgende batch verstuurd gaat worden, en wat de gemiddelde behandeltijd is na versturen. Heb ze daarom een mail gestuurd met beide vragen.

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:08
Dionysiou schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:45:
Ik heb ook zo'n 8 claims ingediend dit weekend (n.a.v. dit topic). Maar ik denk dat 2 niet in aanmerking komen. Dus sowieso 6 complete claims. Er staat: ''Dien jouw claim nu in om nog met de volgende batch richting de provider te gaan.''.

Ben benieuwd wanneer de eerstvolgende batch verstuurd gaat worden, en wat de gemiddelde behandeltijd is na versturen. Heb ze daarom een mail gestuurd met beide vragen.
Al reactie gehad?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-03 12:51
Ik hoor de reclame constant op de radio.
Ik heb in die periode meerdere telefoons gekocht. Maar ik dacht dat de claim periode allang voorbij was.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • +3Henk 'm!

• twimj
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-03 14:57
Afgelopen weekend een kwartiertje aan de telefoon gehangen met de servicelijn van kpn. Geef aan dat je in aanmerking komt voor de "toestelkosten na contract" compensatie en je krijgt een formulier toegestuurt met wat simpele vragen. Bij mij is de aanvraag ondertussen in behandeling, geen idee waarom daar een bedrijf zoals mobiclaim voor nodig is.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:27

LankHoar

Langharig tuig

twimj schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:22:
Afgelopen weekend een kwartiertje aan de telefoon gehangen met de servicelijn van kpn. Geef aan dat je in aanmerking komt voor de "toestelkosten na contract" compensatie en je krijgt een formulier toegestuurt met wat simpele vragen. Bij mij is de aanvraag ondertussen in behandeling, geen idee waarom daar een bedrijf zoals mobiclaim voor nodig is.
Welke details heb je allemaal nodig om hier recht op te hebben? Ik heb het originele contract namelijk niet meer (het gaat om 7 jaar terug).

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• dehardstyler
twimj schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:22:
Maar dan heb je het hier dus alleen over de toestelkosten die doorliepen na dat het contract was afgelopen?

Dat is bij Mobiclaim en die andere claimdiensten namelijk maar een deel van de claim. De meeste mensen zullen om de 1 a 2 jaar een nieuw abonnement afsluiten, en over die periode krijg je ook geld terug via Mobiclaim / andere claimdiensten, namelijk de nieuwwaarde van je toestel toentertijd min de dagwaarde als je het oude toestel niet meer in bezig hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ik heb ook op die site gekeken van mobiclaim maar maar ze willen echt super veel gegevens hebben incl. kopieën van jou contracten van destijds.
Wat me logisch lijkt maar er is niets maar dan ook niets op hun website terug te vinden m.b.t. de AVG of hoe zei met jou gegevens om gaan?
Ik heb ze daar 2 maanden geleden over gemaild nooit antwoord ontvangen.

Dus de vraag is is jou privacy en prive gegevens +-750 euro waard? voor mij is het zeker meer waard dus ik sla even over.

En dan lees ik nu dit dat ze "zwijgcontracten" gaan "eisen" voor je je geld krijgt klinkt gewoon niet echt als zuivere koffie.

AMD Ryzen 5600X, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

copywizard schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:48:

Dus de vraag is is jou privacy en prive gegevens +-750 euro waard? voor mij is het zeker meer waard dus ik sla even over.

En dan lees ik nu dit dat ze "zwijgcontracten" gaan "eisen" voor je je geld krijgt klinkt gewoon niet echt als zuivere koffie.
Ik heb maand of 8 geleden wat toegestuurd, maar heb de tijd erna nooit gezeur gehad met spam of andere bedrijven op zowel mijn 06 als of mijn adres, is natuurlijk n=1, maar anders had ik toch wel ergens last van ze gehad.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• copywizard
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:50:
[...]

Ik heb maand of 8 geleden wat toegestuurd, maar heb de tijd erna nooit gezeur gehad met spam of andere bedrijven op zowel mijn 06 als of mijn adres, is natuurlijk n=1, maar anders had ik toch wel ergens last van ze gehad.
hoeft niet perse kan maar zo zijn dat het een kwestie van tijd is we weten geheel niets over hoe zij jou gegevens opslaan?

wie weet staat het ergens in een AWS bucket en maken ze een keer een foutje en heeft heel het internet ineens toegang tot die bucket iets wat je wel vaker hoort?

https://www.computerweekl...ed-in-multiple-data-leaks

of het bedrijf loopt toch niet zo lekker en het is misschien handiger voor ze om gewoon jou gegevens te verkopen aan een 3rd party voor wat extra cash flow?

ik kan nergens op hun site iets vinden dan wel gewoon algemene voorwaarde waarin staat dat ze dat niet doen of dat ze hun beveiliging op orde hebben?

[Voor 5% gewijzigd door copywizard op 02-07-2020 15:56]

• dehardstyler
copywizard schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:48:
ik heb ook op die site gekeken van mobiclaim maar maar ze willen echt super veel gegevens hebben incl. kopieën van jou contracten van destijds.
Wat me logisch lijkt maar er is niets maar dan ook niets op hun website terug te vinden m.b.t. de AVG of hoe zei met jou gegevens om gaan?
Ik heb ze daar 2 maanden geleden over gemaild nooit antwoord ontvangen.

Dat is inderdaad wel een interessante. Ik zie ook helemaal niks erover op de site staan. Voldoet deze website eigenlijk wel? Of kunnen we ook een claim tegen Mobiclaim indienen? :P

• copywizard
  • Niet online
dehardstyler schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:55:
[...]

Dat is inderdaad wel een interessante. Ik zie ook helemaal niks erover op de site staan. Voldoet deze website eigenlijk wel? Of kunnen we ook een claim tegen Mobiclaim indienen? :P
is nog niet eens zo heel gek idee neem bijvoorbeeld de vele google trackers op hun site ik heb nog 0 banners/popups gezien of ik hun cookies/trackers wil accepteren of niet?

het ziet er gewoon te knullig uit om daar gewoon even een kopie van mijn contract achter te laten hoe oud die ook is op dat contract staan al mijn NAW gegevens incl nog wel leuke extra's zoals rekening nr, telefoon nummer, geboorte datum etc...
voldoende gegevens om iemand zich voor te laten doen als mij bij een provider/bank etc..

Misschien moeten we het gewoon melden bij het AP?

[Voor 3% gewijzigd door copywizard op 02-07-2020 16:19]

• RickerdK
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-07-2020
Goedeavond. Heb dit laten uitzoeken door mijn rechtsbijstand verzekering en je gaat het niet winnen. Dus ik zou er niet intrappen.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:54
RickerdK schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:40:
Goedeavond. Heb dit laten uitzoeken door mijn rechtsbijstand verzekering en je gaat het niet winnen. Dus ik zou er niet intrappen.
Wat heb je uit laten zoeken en wat ga je niet winnen en waar moeten we niet intrappen?
Beetje vaag verhaal. Meer info please.

Ik snap dat je speciaal hebt geregistreerd hier om dit te melden dus welkom. Maar nu een beetje een losse flodder waar niemand iets aan heeft.

[Voor 16% gewijzigd door Arjant2 op 02-07-2020 20:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• twimj
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-03 14:57
LankHoar schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:50:
[...]

Welke details heb je allemaal nodig om hier recht op te hebben? Ik heb het originele contract namelijk niet meer (het gaat om 7 jaar terug).
In mijn geval hebben de telefoniste en ik het formulier samen ingevuld, ook was het zo dat het abonnement nog liep. Meer dan naam, adres, telefoonnummer en merk/type telefoon heeft ze mij niet gevraagd. Hoe het formulier er letterlijk uit ziet weet ik dus niet.
dehardstyler schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:59:
[...]

Maar dan heb je het hier dus alleen over de toestelkosten die doorliepen na dat het contract was afgelopen?

Dat is bij Mobiclaim en die andere claimdiensten namelijk maar een deel van de claim. De meeste mensen zullen om de 1 a 2 jaar een nieuw abonnement afsluiten, en over die periode krijg je ook geld terug via Mobiclaim / andere claimdiensten, namelijk de nieuwwaarde van je toestel toentertijd min de dagwaarde als je het oude toestel niet meer in bezig hebt.
Dat klopt, in mijn geval is het abonnement nog niet verlengt en is het originele toestel nog in gebruik.

Het gaat overigens om het abonnement van mijn grootouders, die hebben al die tijd heel braaf betaald, niet wetende dat dit soort constructies niet (meer) mogen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dehardstyler
twimj schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:31:
[...]

In mijn geval hebben de telefoniste en ik het formulier samen ingevuld, ook was het zo dat het abonnement nog liep. Meer dan naam, adres, telefoonnummer en merk/type telefoon heeft ze mij niet gevraagd. Hoe het formulier er letterlijk uit ziet weet ik dus niet.

[...]

Dat klopt, in mijn geval is het abonnement nog niet verlengt en is het originele toestel nog in gebruik.

Het gaat overigens om het abonnement van mijn grootouders, die hebben al die tijd heel braaf betaald, niet wetende dat dit soort constructies niet (meer) mogen.
Ow dus die betalen echt al een jaar of 5 de all-in prijs? :o

Triest dat KPN niet zelf naar ze toegekomen is na 2018 toen de eerste rechtszaak geweest was.

• Dionysiou
Nee.. Verwacht ook geen reactie eigenlijk. :/

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:55
Ik zal er niet te veel over uitweiden, maar Mobiclaim doet wat het zegt. En die 30% is wellicht veel. Maar het is wel erg makkelijk om het hun te laten doen en iets te krijgen wat je zelf waarschijnlijk niet eens over na gedacht hebt.

Makkelijker geld krijgen dat dit is er denk ik niet 👍

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:45

Tens

fits the description

colorsone schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:33:
Makkelijker geld krijgen dat dit is er denk ik niet 👍
het is terugkrijgen.... niet eerst uitgeven is nog gemakkelijker >:)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Foppe01
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2020
Hallo allemaal,
ik lees van alles maar niet dat er iemand is geweest die ooit al geld heeft ontvangen na het indienen van een claim.
Iemand al een ervaring gehad met een uitbetaling?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-03 09:47
Ik heb in die periode van 2012 tot 2017 zeker weten 2 telefoons gehad bij Tele2. Sterker nog, ben al 19jaar klant bij Tele2, altijd abonnementen icm toestel gehad in die jaren.

Helaas kan ik hier niets meer van terug vinden, zowel in de app niet, als in mijn mail :'(

Wilt dit zeggen dat je eigenlijk dan geen kans meer maakt? Het lijkt mij toch dat Tele2 alles wat ik ooit daar aan abonnement gehad heb, gewoon inzichtelijk is voor hun, en dan eigenlijk toch ook voor mij? ivm AVG ?

Edit:
Ik heb mijn contract niet meer in bezit. Wat kan ik doen?

Kun je het niet vinden?
Vraag dan uw volledige dossier op bij de provider. Dit kunt u doen door één van de voorbeeldbrieven te downloaden en deze vervolgens via de post op te sturen naar de provider.

https://mobiclaim.freshde...in-bezit-wat-kan-ik-doen-
8)

[Voor 29% gewijzigd door Marsjee op 05-07-2020 16:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Foppe01 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:18:
Hallo allemaal,
ik lees van alles maar niet dat er iemand is geweest die ooit al geld heeft ontvangen na het indienen van een claim.
Iemand al een ervaring gehad met een uitbetaling?
Zoals te lezen in dit topic titel zal je daar ook weinig over gaan vinden gezien blijkbaar mobiclaim/provider diegene die wel geld "lijken" te krijgen de mond snoert.

Iets dat aan de ene kant logisch klinkt maar aan de andere kant een heel vies spelletje is.

Ik lees ook dat er meerdere mensen haastig opzoek zijn naar hun oude contracten maar lees eerst even wat er allemaal al gepost is hierboven.

Je legt al jou privé gegevens in de handen van een onbekende website welke geen algemene voorwaarde heeft laat staan zich aan de AVG houd en geheel niet reageert op mail verzoeken.

Rekening houdend dat mensen eerder iets posten over een klacht dan dat ze dat doen als ze positief zijn maar goed als je mond word gesnoerd als het positief voor je uitpakt kan je daar ook weinig aan doen.

https://www.klacht.nl/mob...-25-000-euro-in-contract/

https://www.klacht.nl/mob...ijk-contact-te-krijgen-3/

of deze...

Waarbij mobiclaim letterlijk "influencers" inhuurt om mensen/followers te "ronselen" waarvoor de influencer dan gewoon 10 euro per geronseld persoon.

https://linkpizza.com/nl/campaigns/campaign?campaign=4308

[Voor 24% gewijzigd door copywizard op 06-07-2020 09:06. Reden: extra info en linkjes]

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:03
Ik zou je verwachtingen tempereren. Ik wacht al bijna twee jaar en de klantenservice geeft geen thuis bij vragen...

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08-2022

Xelation

Bendable Poseable

Zag net toevallig de reclame en stuitte op dit draadje. Blijkt dat er naast Mobiclaim nog een partij is waarbij je hetzelfde kan claimen. De fee is daar echter 15%. Het gaat om Stichting Contel : https://www.contel.nl/

Iemand hier ervaring mee?

• Sjors81
Xelation schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:12:
Zag net toevallig de reclame en stuitte op dit draadje. Blijkt dat er naast Mobiclaim nog een partij is waarbij je hetzelfde kan claimen. De fee is daar echter 15%. Het gaat om Stichting Contel : https://www.contel.nl/

Iemand hier ervaring mee?
Laatste update op de site was 2018. Facebook reacties zijn ook niet positief. Denk dat mobiclaim actiever is, op het ook wat oplevert is de vraag. Ik zit er over te denken om zelf een claim in te dienen. Iemand al eens geprobeerd bij tele2 of andere provider?

• copywizard
  • Niet online
Sjors81 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:27:
[...]

Laatste update op de site was 2018. Facebook reacties zijn ook niet positief. Denk dat mobiclaim actiever is, op het ook wat oplevert is de vraag. Ik zit er over te denken om zelf een claim in te dienen. Iemand al eens geprobeerd bij tele2 of andere provider?
ik heb er zelf ook over nagedacht dit te doen maar maar niet bij tele2 inderdaad.
Maar vermoed dat het een kastje naar de muur verhaal word en dat ze al snel zullen zeggen kom maar op met die advocaat en dat je dan wel iets meer kwijt bent dan de max 750 die je terug kan krijgen?

Maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk!
mocht je het overwegen hoor ik graag wat jou ervaring was met jou provider?

Die contel groep heb ik inderdaad ook gezien maar die deed mee dacht ik met consumentenclaim actie ergens in 2017/2018 waarbij je maar tot september had van dat jaar om je claim in te dienen en de site is daar dacht ik nooit echt op aangepast.

ik blijf zeggen mobieclaim is een shady site die geheel niet antwoord op vragen van buitenaf.
En omdat je mond dus achteraf word gesnoerd zal je ook niet veel positieve meldingen op het web terug vinden iets dat ik juist vreemd vind?
Je zou toch als bedrijf waarbij het jou business is dat jou klanten van de daken schreeuwen dat ze hun geld hebben ontvangen? tenzij het vanuit de provider kant komt natuurlijk?

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-03 08:51
Sjors81 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:27:
[...]

22 juni een aanvraag ingediend bij contel maar nog geen enkele reactie :+
Zijn er nog andere partijen naast mobiclaim die dit nog actief oppakken?

• Dionysiou
Dionysiou schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:45:

Ik kreeg zowaar een reactie:

''Allereerst excuses voor de vertraagde reactie. Onze klantenservice afdeling is tijdelijk onderbezet, waardoor reacties wat langer op zich laten wachten dan normaal.

Een aanvraag duurt minimaal enkele maanden. We doen ons uiterste best om de aanvraag zo snel mogelijk te laten verlopen, maar een goed resultaat heeft de prioriteit.''

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-02 10:03
Ze willen dit wellicht onder de radar settlen en daarom de geheimhouding, Zo zouden anderen wijzer worden gemaakt. Het mag formeel wel om geheimhouding te bedingen

• copywizard
  • Niet online
ik heb enige tijd geleden (8-8-20) ook een reactie gehad op mijn vraag betreffende het privacy beleid.

"Beste meneer/mevrouw,

Allereerst excuses voor de vertraagde reactie. Onze klantenservice afdeling is tijdelijk onderbezet, waardoor reacties wat langer op zich laten wachten dan normaal.

Dank voor uw mail. Het team van Mobiclaim is momenteel bezig met het updaten van het privacybeleid rondom de ingediende claims. Via de mail kan ik hopelijk uw vragen wel al beantwoorden.

Ik kan u er van verzekeren dat uw ingestuurde persoonsgegevens enkel ingezien kunnen worden door het team van Mobiclaim en de desbetreffende telecomprovider. Echter wanneer de telecomprovider in de eerste instantie niet mee gaat in het claimproces dan is het mogelijk dat andere relevante partijen de gegevens in moeten zien om de claim voort te kunnen zetten. Alleen op dit moment zal er dus een vertrouwelijke derde partij ook inzage hebben in uw persoonlijke gegevens.

Mobiclaim zal ten alle tijden discreet omgaan met de gegevens die u ons toevertrouwd. Ik hoop hiermee uw vragen te hebben beantwoord.

Voor verdere vragen en informatie verwijs ik u graag door naar de Veelgestelde vragen via https://mobiclaim.freshdesk.com/support/home

Met vriendelijke groet,"

p.s. dus nog geen idee hoe, waar en hoelang ze je gegevens bewaren?

ik hou dit nog steeds erg in de gaten mochten ze met een goed privacy beleid komen wil ik ook nog wel een gokje wagen maar eerder ga ik geen gegevens opsturen richting hun.

• Terminus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-03 10:05
Ik heb op in januari 2019 een verzoek ingediend via de website. Zojuist er eens achteraan gemaild. Blijkbaar is het normaal dat verzoeken twee jaar kunnen duren, ivm traagheid bij de providers.

Teleurstellend maar waar.

• pLabel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:47
Vandaag bericht gehad dat ik toch een flink bedrag terug krijg (ondanks hun provisie toeslag).

• copywizard
  • Niet online
pLabel schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:11:
Vandaag bericht gehad dat ik toch een flink bedrag terug krijg (ondanks hun provisie toeslag).
goed om te horen ! kun jij ons iets meer vertellen over hoe het nu is verlopen ? heb jij snel contact met hen kunnen krijgen als je vragen had? hebben ze jou netjes op de hoogte gehouden? etc...

• pLabel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:47
copywizard schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:02:
[...]

goed om te horen ! kun jij ons iets meer vertellen over hoe het nu is verlopen ? heb jij snel contact met hen kunnen krijgen als je vragen had? hebben ze jou netjes op de hoogte gehouden? etc...
Ik was het eerlijk gezegd vergeten dat ik ze enige tijd geleden had gecontact. Dus dit was alleen maar een meevaller. Heb zelf daarna geen contact meer met ze gehad.

• Dylannafca
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 02-08-2021
Heb vandaag een mail van ze gehad dat mijn claim is geslaagd en ik toch ruim 410 euro kan terug krijgen moet alleen even een ''contractje'' onderteken en dan wordt ik binnen 45 dagen uitbetaald ..

• copywizard
  • Niet online
Dylannafca schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:32:
Heb vandaag een mail van ze gehad dat mijn claim is geslaagd en ik toch ruim 410 euro kan terug krijgen moet alleen even een ''contractje'' onderteken en dan wordt ik binnen 45 dagen uitbetaald ..
fijn om te horen dat het is gelukt! en staat er in dit contract ook dat je officieel niet over het bedrag mag praten?

• Dylannafca
copywizard schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:29:
[...]

fijn om te horen dat het is gelukt! en staat er in dit contract ook dat je officieel niet over het bedrag mag praten?
Er staat inderdaad wel het een en ander in heb mijn contract ondertekend en heb keurig bericht van ze gehad dat hij is verwerkt in het in systeem en dat ze proberen binnen 45 dagen te betalen ik hou jullie op de hoogte

• Dylannafca
Dylannafca schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:02:
[...]

Er staat inderdaad wel het een en ander in heb mijn contract ondertekend en heb keurig bericht van ze gehad dat hij is verwerkt in het in systeem en dat ze proberen binnen 45 dagen te betalen ik hou jullie op de hoogte
Update:

Heb ondertussen keurig het afgesproken bedrag ontvangen van hun dus prima (Y)

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

FreakNL

Well do ya punk?

Duurt dus wel lang bij die club...

[Voor 179% gewijzigd door FreakNL op 09-11-2020 20:30]

• mobiclaim
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22-02-2021

mobiclaim

Bedrijfsaccount Mobiclaim
Beste consumenten,

Wat mooi om te zien dat onze klanten elkaar via dit forum vinden en elkaar proberen te helpen bij het beantwoorden van vragen omtrent uitbetalingen via Mobiclaim. _/-\o_

En leuk om te zien dat er in dit topic zoveel mensen blij zijn met het behaalde resultaat. Daar doen wij het uiteraard voor! :*)

Om meteen een aantal vragen te beantwoorden die in dit topic voorbij komen:
1. Het KVK nummer van Mobiclaim is 72605014
2. Mobiclaim werkt vanuit twee locaties: locatie Amsterdam en locatie Bussum
3. Mobiclaim behandelt de claim van inmiddels meer dan 48.000 consumenten
4. Mobiclaim dient claims in voor consumenten bij KPN, Vodafone, T-Mobile en Tele2

Voor vragen omtrent een uitbetaling door uw telecomprovider en de afspraken die wij daarvoor met elkaar dienen te maken, verwijs ik u graag door naar onze Hoofd Klantenservice Jochem van Dalfsen. U kunt Jochem bereiken via jochem@mobiclaim.nl. Indien gewenst kunt u via e-mail een bel-mij-terug-verzoek indienen, zodat Jochem of iemand anders van onze Klantenservice uw vragen telefonisch kan beantwoorden.

Met vriendelijke groet,
Mobiclaim Klantenservice :)F

• copywizard
  • Niet online
mobiclaim schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:44:
Beste consumenten,

Wat mooi om te zien dat onze klanten elkaar via dit forum vinden en elkaar proberen te helpen bij het beantwoorden van vragen omtrent uitbetalingen via Mobiclaim. _/-\o_

En leuk om te zien dat er in dit topic zoveel mensen blij zijn met het behaalde resultaat. Daar doen wij het uiteraard voor! :*)

Om meteen een aantal vragen te beantwoorden die in dit topic voorbij komen:
1. Het KVK nummer van Mobiclaim is 72605014
2. Mobiclaim werkt vanuit twee locaties: locatie Amsterdam en locatie Bussum
3. Mobiclaim behandelt de claim van inmiddels meer dan 48.000 consumenten
4. Mobiclaim dient claims in voor consumenten bij KPN, Vodafone, T-Mobile en Tele2

Voor vragen omtrent een uitbetaling door uw telecomprovider en de afspraken die wij daarvoor met elkaar dienen te maken, verwijs ik u graag door naar onze Hoofd Klantenservice Jochem van Dalfsen. U kunt Jochem bereiken via jochem@mobiclaim.nl. Indien gewenst kunt u via e-mail een bel-mij-terug-verzoek indienen, zodat Jochem of iemand anders van onze Klantenservice uw vragen telefonisch kan beantwoorden.

Met vriendelijke groet,
Mobiclaim Klantenservice :)F
Beste klantenservice van @mobiclaim welkom op het tweakers forum.

En bedankt voor het beantwoorden van bovenstaande vragen maar er zijn vanuit mij en misschien ook andere op dit forum nog 2 vragen?

1: Wij tweakers zijn vaak erg privacy bewust bezig dus hoe kunnen jullie de veiligheid van onze persoonsgegevens garanderen?
Wij sturen namelijk een volledig contract met al onze gegevens daarop van geboortedatum tot aan klant en ID nummers?
En op jullie website staat nergens omschreven hoe jullie omgaan met deze data?
Is dit gewoon een een printje maken en op het bureau laten liggen op kantoor? of is er serieus goed nagedacht hoe ONZE privacy gevoelige gegevens worden opgeslagen en door wie deze worden geraadpleegd?

2: Wat is de reden dat mensen het zwijgen word opgelegd door in het contact op te nemen dat als zei hun geld willen hebben ze niks over de hoogte of soms überhaupt geheel niet mogen delen dat ze een bedrag hebben terug ontvangen?
En van waar uit komt deze eis? jullie? of de provider?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:04
@copywizard , misschien goed om dan ook @mobiclaim te mentionen, dat ze zien dat er wat aan ze gevraagd wordt. :)

• copywizard
  • Niet online
vanaalten schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:17:
@copywizard , misschien goed om dan ook @mobiclaim te mentionen, dat ze zien dat er wat aan ze gevraagd wordt. :)
ik dacht door een quote te doen naar de post van mobiclaim dat zei hiervan ook wel een update zouden ontvangen maar net aangepast.

• mobiclaim

mobiclaim

Beste @copywizard,

Bedankt voor uw bijdrage in dit topic en voor de duidelijke vragen.

Allereerst licht ik graag toe op welke (gangbare) manieren een oplossing kan worden bereikt, indien een claim-organisatie iets van een bedrijf meent te vorderen te hebben voor de klanten die zij vertegenwoordigd. Een oplossing kan worden bereikt op twee manieren:

1. Een rechter neemt een beslissing over hoe het geschil opgelost dient te worden.
2. De claim-organisatie en het bedrijf dat de claims ontvangt komen samen tot een regeling, zonder tussenkomst van een rechter, waardoor het geschil is opgelost.

In beide gevallen is het uiteraard zo dat de belangen van de betrokken partijen in de basis tegenstrijdig zijn. Zo is het bijvoorbeeld aannemelijk dat een partij die iets claimt het volledige bedrag vergoed wil krijgen waarvan zij meent dat de consument, die zij vertegenwoordigd, daar recht op heeft. Of dat de afwikkeling van de afspraken bijvoorbeeld voortvarend zullen plaatsvinden. Het bedrijf dat de claim ontvangt heeft er echter, in tegenstelling tot de claim-organisatie, logischerwijs een financieel belang bij dat er een relatief laag bedrag wordt vergoed. Of dat het treffen van een regeling niet juist een negatief effect heeft op haar financiële belang. Daarom is het vaak nodig voor beide partijen om 'water bij de wijn' te doen en zodoende zonder tussenkomst van een rechter te komen tot een regeling die acceptabel is voor beide partijen. Het voordeel hiervan is dat er op een veel kortere termijn een oplossing kan worden bereikt.

Dan naar uw vragen:

1. Ik zie dat de Privacyverklaring met een update inderdaad is weggevallen op onze website, daar deze eerder in de footer te vinden was. Onze excuses daarvoor. Ik heb de Privacyverklaring direct toegevoegd in onze Veelgestelde vragen sectie te vinden onder de volgende link: https://mobiclaim.freshde...verklaring-mobiclaim-b-v- . Mocht u verder nog vragen hebben over de verwerking van persoonsgegevens dan hoor ik dat graag.

2. Mobiclaim is gebonden aan vertrouwelijkheidsafspraken en derhalve kan ik helaas niet inhoudelijk ingaan op uw tweede vraag.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Mobiclaim Klantenservice

PS @rens-br: is het mogelijk om beide reacties vanuit onze Klantenservice bovenaan de lijst met reacties te plaatsen, zodat onze klanten die dit topic bekijken op de juiste wijze geïnformeerd worden?

• theonlymarco83
  • Laatst online: 22:44
@mobiclaim even een vraagje: kun je enkel een succesvolle claim indienen als je een abonnement voor 0 euro (gratis) hebt afgesloten? Of ook als je bijvoorbeeld zelf wel een deel voor de telefoon hebt betaald bij de start van het abonnement?

• dehardstyler
theonlymarco83 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:34:
@mobiclaim even een vraagje: kun je enkel een succesvolle claim indienen als je een abonnement voor 0 euro (gratis) hebt afgesloten? Of ook als je bijvoorbeeld zelf wel een deel voor de telefoon hebt betaald bij de start van het abonnement?
Ik dacht alleen als je de telefoon "gratis" hebt gekregen. Als je er dus iets voor bijbetaald hebt, gaat die claim al niet meer op, want hij moet echt voor 0 euro verkregen zijn.

• dehardstyler
Ik heb trouwens ook bericht van mijn S4 abonnement via Consumentenclaim: €971 :D

• Rowinio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-11-2022
Leuk te lezen dat er zoveel mede-Tweakers actief zijn en zo'n claim ingediend hebben bij Mobiclaim!

Op 23 juni 2020 ruim 16 verzoeken ingediend. Ben benieuwd, Mobiclaim heb ik reeds eerder gecontact en die geven aan alles door te hebben gegeven aan de providers en de providers hebben dit nu in onderzoek. Ben erg benieuwd hoelang dit duurt- en of dit dit jaar nog zal zijn. ;) _/-\o_

• theonlymarco83
  • Laatst online: 22:44
Helaas alleen nog maar T-Mobile, Tele2 en Ben mogelijk via hen :'(

• Jesh
  • Laatst online: 18-02-2022
Ik heb ook 3 verzoeken lopen sinds juni 2020, ben erg benieuwd naar het resultaat!

• Dionysiou
Ik heb ook nog 7 claims lopen. Ingediend in juni 2020. In december even mailcontact gehad met Mobiclaim. Ben benieuwd wanneer ik hier iets over ga horen. :)

''Uw dossier ligt momenteel ter inzage bij de desbetreffende telecomprovider. De telecomprovider controleert of u daadwerkelijk recht heeft op het terugvorderen van uw toestelkosten. De verwachting is dat er in totaal minimaal enkele maanden overheen gaan voordat wij de beoordeling ontvangen van de telecomprovider en dit kan zelfs langer duren. Dit duurt relatief lang omdat de providers tienduizenden claims binnenkrijgen van Mobiclaim en een accurate beoordeling van alle dossiers daardoor behoorlijk wat tijd in beslag neemt.

Wij doen er echter alles aan om de beoordeling van uw dossier zo snel mogelijk te laten verlopen. Maar het resultaat staat voor op. Indien u recht heeft op teruggave, dan zullen wij ons uiterste best doen om een teruggave voor u te realiseren.

U hoort direct van ons indien de uitkomst van uw aanvraag bekend en definitief is. De fee die wij (alleen in het geval van een succesvolle aanvraag) ontvangen is simpelweg niet hoog genoeg om u regelmatig op de hoogte te houden van de voortgang van uw aanvraag.''

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:21

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb juni vorig jaar een aantal claims ingediend en na een heel lange stilte krijg ik vandaag ineens een definitief resultaat op 1 van de door mij ingediende claims.

Wat ik mij nu eigenlijk afvraag. Ik zie hier enorme bedragen genoemd staan. Nu is het aanbod wat ik heb ontvangen < 100 euro. Terwijl het toestel in kwestie rond de 900 euro was.

Volgens de Mobiclaim website zou de vergoeding de toestelkosten met vermindering van de dagwaarde als vergoeding zou krijgen. Mobiclaim neemt daar dan weer 30 % van natuurlijk, maar een vergoeding van < 100 euro staat volgens mij niet in verhouding. :? :?

[Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 09-02-2021 17:10]

• PearZeaL
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-01 19:06
JackSparrow schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:09:
Ik heb juni vorig jaar een aantal claims ingediend en na een heel lange stilte krijg ik vandaag ineens een definitief resultaat op 1 van de door mij ingediende claims.

Wat ik mij nu eigenlijk afvraag. Ik zie hier enorme bedragen genoemd staan. Nu is het aanbod wat ik heb ontvangen < 100 euro. Terwijl het toestel in kwestie rond de 900 euro was.

Volgens de Mobiclaim website zou de vergoeding de toestelkosten met vermindering van de dagwaarde als vergoeding zou krijgen. Mobiclaim neemt daar dan weer 30 % van natuurlijk, maar een vergoeding van < 100 euro staat volgens mij niet in verhouding. :? :?
Ik krijg ook een bedrag van <100 euro als aanbod. Ik was eigenlijk helemaal vergeten dat ik Mobiclaim ingeschakeld had.

Ik zit alleen een beetje met het zwijgcontract en het onderstaande:

De Consument zal ten aanzien van de aard en omvang van zijn geschil met
provider X, alsmede de inhoud van de onderhandelingen die geleid hebben tot
deze Overeenkomst, gedurende vijf jaar na looptijd van deze
Overeenkomst geen mededelingen aan derden doen, tenzij dit geschiedt
op grond van een wettelijk voorschrift. In geval van overtreding van dit
beding verbeurt de Consument een direct opeisbare boete van €25.000,-
aan Mobiclaim zulks onverminderd het recht van de schadelijdende Partij
om volledige schadevergoeding te vorderen, in welk geval de verbeurde
boete in mindering komt op de te betalen schadevergoeding. Bij
overtreding van dit beding vervalt eveneens het recht van de Consument
op de Vergoeding, waarbij de Consument gehouden is de Vergoeding
onverwijld terug te betalen aan Mobiclaim, inclusief de wettelijke rente.

Ik vind die 25000,- zo hoog voor een claim van nog geen 100 euro...

het is mij het niet waard denk ik

TheBase.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:47
Ik heb 2 claims lopen, ingediend in februari 2019(!). Nog steeds geen resultaat, klantenservice geeft aan dat ze geen zicht hebben op wanneer de T-Mobile claims behandeld gaan worden.

Redelijke ballentent als je het mij vraagt.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PearZeaL schreef op Wednesday 10 February 2021 @ 10:34:
[...]

Ik krijg ook een bedrag van <100 euro als aanbod. Ik was eigenlijk helemaal vergeten dat ik Mobiclaim ingeschakeld had.

Ik zit alleen een beetje met het zwijgcontract en het onderstaande:

De Consument zal ten aanzien van de aard en omvang van zijn geschil met
provider X, alsmede de inhoud van de onderhandelingen die geleid hebben tot
deze Overeenkomst, gedurende vijf jaar na looptijd van deze
Overeenkomst geen mededelingen aan derden doen, tenzij dit geschiedt
op grond van een wettelijk voorschrift. In geval van overtreding van dit
beding verbeurt de Consument een direct opeisbare boete van €25.000,-
aan Mobiclaim zulks onverminderd het recht van de schadelijdende Partij
om volledige schadevergoeding te vorderen, in welk geval de verbeurde
boete in mindering komt op de te betalen schadevergoeding. Bij
overtreding van dit beding vervalt eveneens het recht van de Consument
op de Vergoeding, waarbij de Consument gehouden is de Vergoeding
onverwijld terug te betalen aan Mobiclaim, inclusief de wettelijke rente.

Ik vind die 25000,- zo hoog voor een claim van nog geen 100 euro...

het is mij het niet waard denk ik
Zolang je er niet over praat hoeft dat geen probleem te zijn natuurlijk. Met wie zou je er over willen praten dan?

• PearZeaL
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-01 19:06
JackSparrow schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:47:
[...]

Zolang je er niet over praat hoeft dat geen probleem te zijn natuurlijk. Met wie zou je er over willen praten dan?
Met Jack Sparrow? :+

Nee oke je hebt wel een punt, en misschien ben ik te achterdochtig maar het lijkt een absurd hoog bedrag.

TheBase.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PearZeaL schreef op Wednesday 10 February 2021 @ 11:07:
[...]

Met Jack Sparrow? :+

Nee oke je hebt wel een punt, en misschien ben ik te achterdochtig maar het lijkt een absurd hoog bedrag.
Ja, moet zeggen dat ik ook verbaasd was over de 'eigen'. Maar goed, onderaan de streep is het 'gratis geld'. Heb ze alleen nog wel even een vraag gestuurd hoe het kan dat ik maar < 100 terug krijg.

• copywizard
  • Niet online
JackSparrow schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:20:
[...]

Ja, moet zeggen dat ik ook verbaasd was over de 'eigen'. Maar goed, onderaan de streep is het 'gratis geld'. Heb ze alleen nog wel even een vraag gestuurd hoe het kan dat ik maar < 100 terug krijg.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar dit kan een nieuwe tactiek zijn van de provider ze weten vermoedelijk toch wel dat je niet in "hoger" beroep gaat of kan gaan dus denk dat ze zoiets hebben graag of niet?

Ik zit ook nog erg te twijfelen of ik dit moet gaan doen bij mobiclain heb zo al een stuk of 3 abos van die tijd die ik zou kunnen inleveren.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
copywizard schreef op Wednesday 10 February 2021 @ 17:53:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar dit kan een nieuwe tactiek zijn van de provider ze weten vermoedelijk toch wel dat je niet in "hoger" beroep gaat of kan gaan dus denk dat ze zoiets hebben graag of niet?

Ik zit ook nog erg te twijfelen of ik dit moet gaan doen bij mobiclain heb zo al een stuk of 3 abos van die tijd die ik zou kunnen inleveren.
Ik begrijp nu uit de mail van Mobiclaim dat KPN dus aan zou voeren dat mijn claim verjaard zou zijn. Raar, want het abonnement valt juist binnen de te claimen periode (en is er juist een uit het laatste jaar, dus van verjaring kan volgens mij geen sprake zijn). Daarnaast zouden ze samen tot de conclusie gekomen zijn dat KPN dan wel < 100 euro zou willen vergoeden. Maar ja, het voelt voor mij vreemd aangezien het toestel 800+ euro was ten tijde van het abonnement.

• Dionysiou
JackSparrow schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:14:
[...]

Ik begrijp nu uit de mail van Mobiclaim dat KPN dus aan zou voeren dat mijn claim verjaard zou zijn. Raar, want het abonnement valt juist binnen de te claimen periode (en is er juist een uit het laatste jaar, dus van verjaring kan volgens mij geen sprake zijn). Daarnaast zouden ze samen tot de conclusie gekomen zijn dat KPN dan wel < 100 euro zou willen vergoeden. Maar ja, het voelt voor mij vreemd aangezien het toestel 800+ euro was ten tijde van het abonnement.
Dus Mobiclaim is meer een soort doorgeefluik en vinden zelf niks van de inhoudelijke claims? Ben benieuwd wat mijn claims dan nog gaan opleveren.

• mobiclaim

mobiclaim

Beste forumleden,

Alle vragen omtrent een eventuele vergoeding die u ontvangt kunt u richten tot thom@mobiclaim.nl. Thom is werkzaam op onze klantenservice afdeling en houdt zich specifiek bezig met de communicatie omtrent de afronding van dossiers en de eventuele vergoeding die daarbij hoort.

Ik wil graag benadrukken dat iedere vordering uniek is - een bepaald type abonnement (all-in, sim-only, zakelijk, lease), een bepaalde looptijd (12 maanden - 24 maanden), op een bepaalde manier besteld (telefonisch, online, in de winkel, via een reseller) op een bepaald datum besteld en op een bepaalde datum aangeleverd bij Mobiclaim. Dit zijn voorbeelden van elementen die uiteindelijk bepalen of de houder van een specifieke vordering juridisch gezien wel of niet recht heeft op het ontvangen van een vergoeding, of dat de positie juridisch gezien sterk of zwak is.

Het juridische team van Mobiclaim beoordeelt dit voor iedere ingediende aanvraag op individuele basis. Wij zijn dus geen doorgeefluik. Wij trachten om voor iedere vordering een resultaat te bereiken dat in onze ogen in lijn is met de juridische positie van die vordering.

Voor vragen over uw dossier kunt u terecht bij Thom via e-mailadres thom@mobiclaim.nl.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Mobiclaim

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
mobiclaim schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:32:
Ik wil graag benadrukken dat iedere vordering uniek is - een bepaald type abonnement (all-in, sim-only, zakelijk, lease), een bepaalde looptijd (12 maanden - 24 maanden), op een bepaalde manier besteld (telefonisch, online, in de winkel, via een reseller) op een bepaald datum besteld en op een bepaalde datum aangeleverd bij Mobiclaim. Dit zijn voorbeelden van elementen die uiteindelijk bepalen of de houder van een specifieke vordering juridisch gezien wel of niet recht heeft op het ontvangen van een vergoeding, of dat de positie juridisch gezien sterk of zwak is.
Je kunt toch wel in algemene termen aangeven waarom claims van 2 jaar geleden nog niet in behandeling zijn genomen? Of waarom er toch een vergoeding wordt betaald ondanks dat een claim verjaard zou zijn?

• mobiclaim

mobiclaim

Beste GlowMouse,

De eerste aanname die je maakt is niet correct. Alle claims die wij indienen worden in behandeling genomen of direct afgewezen. Dit wordt ook kenbaar gemaakt aan de consument.

Voor veel klanten klinkt één of twee jaar als een absurd lange termijn, maar in dit soort juridische claims is dat helemaal niet lang. In veel gevallen duurt het vele jaren voordat de gedupeerden mogelijk worden gecompenseerd, in sommige gevallen zelfs meer dan 10 jaar. Mobiclaim heeft gekozen voor een strategie waarbij zij inzet op een goede balans tussen het uiteindelijke resultaat dat zij voor haar achterban bereikt en de tijdspanne waarmee dit is bereikt. Dit is een strategie waarbij wij 'on speaking terms' zijn met de providers en zonder tussenkomst van een rechter trachten een minnelijke regeling te bereiken voor onze achterban.

Zoals aangegeven beoordeelt het juridische team van Mobiclaim de juridische positie van iedere ingediende aanvraag op individuele basis. Wij trachten om voor iedere vordering een resultaat te bereiken dat in onze ogen in lijn is met de juridische positie van die vordering. Wat ons betreft is dit de meest rechtvaardige route en tevens de meest wenselijke.

Als een vordering zeker verjaard is en daar bestaat geen discussie over (betrokken partijen zijn het daarmee eens) dan wordt daarvoor geen vergoeding betaald. Als er discussie bestaat over of een vordering wel of niet verjaard is (het recht is nu eenmaal niet altijd zwart-wit), dan is het mogelijk in dit soort trajecten dat partijen tot een regeling komen waarin er voor deze specifieke dossiers toch een (lagere) vergoeding wordt betaald.

Ik hoop zo uw vragen te hebben beantwoord.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Mobiclaim

• Dionysiou
Mijn claims liggen inmiddels al 9 maanden bij Mobiclaim zonder enige statuswijziging (ingediend juni 2020). Iemand al succes?

• Jesh
  • Laatst online: 18-02-2022
Nog niet, die van mij zijn van juli 2020. Ik hoop er wel eens wat van te gaan horen!

• Rowinio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-11-2022
Same here, wacht ook al sinds medio/eind juni 2020. Ben benieuwd hoelag dit nog zal gaan duren.
Gaat om contracten bij Vodafone & KPN. Ben erg benieuwd!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Heel bijzonder. Krijg zojuist onderstaand bericht. Het gaat om een abonnement uit de gestelde periode, maar hoe kan zo'n aanvraag verjaard zijn? De mogelijkheid tot claimen is na 2016 in het leven geroepen en dat is nog binnen de (in artikel 3:309) gestelde termijn van 5 jaar. 8)7

Uw aanvraag is geregistreerd onder ID nummer *****. Helaas kunt u geen aanspraak maken op een vergoeding, omdat er sprake is van verjaring ingevolge artikel 3:309 BW. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

• copywizard
  • Niet online
JackSparrow schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:30:
Heel bijzonder. Krijg zojuist onderstaand bericht. Het gaat om een abonnement uit de gestelde periode, maar hoe kan zo'n aanvraag verjaard zijn? De mogelijkheid tot claimen is na 2016 in het leven geroepen en dat is nog binnen de (in artikel 3:309) gestelde termijn van 5 jaar. 8)7

Uw aanvraag is geregistreerd onder ID nummer *****. Helaas kunt u geen aanspraak maken op een vergoeding, omdat er sprake is van verjaring ingevolge artikel 3:309 BW. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
klinkt alsof ze zich er hier makkelijk proberen vanaf te komen? ook lekker kort door de bocht bericht in 3 regels van hun kant?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
copywizard schreef op Monday 12 April 2021 @ 16:56:
[...]

klinkt alsof ze zich er hier makkelijk proberen vanaf te komen? ook lekker kort door de bocht bericht in 3 regels van hun kant?
Ja, ik vond dat ook wel een heel erg makkelijk antwoord. Ze hadden op zich even kunnen uitleggen hoe ze tot deze conclusie gekomen zijn. Ze lezen hier natuurlijk ook mee, misschien dat ze het hier kunnen verduidelijken? O-)

@mobiclaim Hoe zit het precies met de verjaringstermijn van de ingediende claims?

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:53
JackSparrow schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:30:

Ik heb vandaag precies zo’n mail ontvangen! Terwijl ze op de website aangeven dat het juist van toepassing is op de periode 2012!! Tot en met 2017.

Vervolgens heeft de rechter in een uitspraak aangegeven dat de provider zich niet mocht beroepen op verjaring.

Ook vreemd dat Mobiclaim deze informatie al bijna een jaar in haar bezit heeft, en dan nu pas met een reactie komt (waardoor je dus niet naar een andere partij zou kunnen gaan)

@mobiclaim hoe zit dit ?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Cornelison schreef op Monday 12 April 2021 @ 17:11:
[...]

Ik heb vandaag precies zo’n mail ontvangen! Terwijl ze op de website aangeven dat het juist van toepassing is op de periode 2012!! Tot en met 2017.

Vervolgens heeft de rechter in een uitspraak aangegeven dat de provider zich niet mocht beroepen op verjaring.

Ook vreemd dat Mobiclaim deze informatie al bijna een jaar in haar bezit heeft, en dan nu pas met een reactie komt (waardoor je dus niet naar een andere partij zou kunnen gaan)

@mobiclaim hoe zit dit ?
Precies dit dus. Eerst blijft het zowat een jaar angstvallig stil en dan krijg je een uitleg van 3 zinnen. Misschien toch maar eens direct bij een provider indienen.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:47
Dionysiou schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:02:
Mijn claims liggen inmiddels al 9 maanden bij Mobiclaim zonder enige statuswijziging (ingediend juni 2020). Iemand al succes?
De mijne liggen er al februari 2019. Geloof niet dat er iets gaat gebeuren. Communicatie vanuit Mobiclaim bestaat niet, en als je zelf de klantenservice om een update vraagt komt er geen concreet antwoord. Matig bedrijf.

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-02 10:03
Goedemiddag allemaal,

Ik weet niet ik hier helemaal op de juiste plaats ben maar goed.

Mijn vriendin heeft een tijd geleden een claim ingediend via Mobiclaim bij KPN.

Nu heeft ze bericht gekregen dat ze € 450 terug kan krijgen. Hiervoor hoeft ze slechts de bijgevoegde overeenkomst te tekenen.

Heeft er iemand hier ervaring met geld terug krijgen van Mobiclaim? Of heb je er juist voor gekozen om het geld niet aan te nemen?

Ik hoor graag jullie ervaringen, bedankt.

Riezert
Geen zin om alle paginas te lezen. Ik wil wel helpen ben jurist geen orakel. Geheimhouding wordt vaker gevraagd omdat ze geen gedoe willen op google reviews. Op zich mag dat als ze dat willen. Ja je mag best iemand vertellen het is niet zo dat die soep zo heet wordt gegeten maar publiceren en of echt benadelen willen ze niet.

Als je dat vragen vraag ik mezelf wel even af waarom, is het zo hot dat niemand het mag weten dan?

Ik denk eigenlijk dat er dus meer geld uit te halen valt omdat ze fout zitten en dat dus niet willen delen met iedereen want dan kunnen ze gaan betalen aan diverse benadeelde partijen. Verhoog dan de claim...voor niets gaat de zon op.

Ik heb ook diverse settlements gesloten met slachtoffers en ja die mochten niet praten en kregen een leuk bedrag (wel echt een leuk bedrag maar dat weet ik hier niet) maar ja als dat in de krant komt komen er meer...

Dus ze stellen verjaring van 5 jaar. ik zit even niet in boek 3 te kijken maar een claim op basis van schadevergoeding verjaard niet na 5 jaar. Het ligt aan de vordering maar meestal is het langer. Vorderingen op basis van overeenkomsten denk ik wel 5 jaar, schade niet. maar ja moet even terug gaan lezen. Verjaring is ook niet zomaar sprake vanals je eerder als hebt gevraagd.

Mijn zeer failliete en echt benadeelde client had ook met tmobile te maken.

Indien jullie de vragen hier even helder stellen pak ik dit echt gratis op. Ja dit is wel in strijd met geheimhouding maar hoe komen ze daar achter dan, staat er een contractuele boete in? Tweakers gaat de IP adressen toch niet geven mag ik hopen.

[Voor 15% gewijzigd door LucyLG op 13-04-2021 05:35]

• r3m8o1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik kreeg gisteren (2021-04-20) ook dit bericht van Mobiclaim:
In het verleden heeft u bij Mobiclaim een vordering jegens KPN ingediend omdat u meende recht te hebben op een (gedeeltelijke) restitutie van uw toestelkosten van een door u afgesloten ‘all-in’ abonnement bij KPN. In dat verband ontvingen wij toentertijd de volgende abonnementsgegevens van u:

.........

Uw aanvraag is geregistreerd onder ID nummer ......... . Helaas kunt u geen aanspraak maken op een vergoeding, omdat er sprake is van verjaring ingevolge artikel 3:309 BW. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Ik heb daarop gereageerd wat er mis is gegaan: zoals ik de wet begrijp geldt verjaring vanaf het moment dat de vordering bekend is gemaakt, daarbij schuift de termijn telkens op wanneer je een nieuwe herinnering stuurt (tot max. 20 jaar?)

Welnu had ik mijn claim op 2020-07-27 aangemeld bij Mobiclaim.
Ik heb ze op 2021-01-11 gecontacteerd naar de status van de claim waarop ze antwoorden:
Uw dossier ligt momenteel ter inzage bij de desbetreffende telecomprovider. De telecomprovider controleert of u daadwerkelijk recht heeft op het terugvorderen van uw toestelkosten. De verwachting is dat er in totaal minimaal enkele maanden overheen gaan voordat wij de beoordeling ontvangen van de telecomprovider en dit kan zelfs langer duren. Dit duurt relatief lang omdat de providers tienduizenden claims binnenkrijgen van Mobiclaim en een accurate beoordeling van alle dossiers daardoor behoorlijk wat tijd in beslag neemt.

Wij doen er echter alles aan om de beoordeling van uw dossier zo snel mogelijk te laten verlopen. Maar het resultaat staat voor op. Indien u recht heeft op teruggave, dan zullen wij ons uiterste best doen om een teruggave voor u te realiseren.

U hoort direct van ons indien de uitkomst van uw aanvraag bekend en definitief is. De fee die wij (alleen in het geval van een succesvolle aanvraag) ontvangen is simpelweg niet hoog genoeg om u regelmatig op de hoogte te houden van de voortgang van uw aanvraag.

Mocht u verder nog vragen hebben dan verwijs ik u graag naar onze Veelgestelde vragen sectie: https://mobiclaim.freshdesk.com/support/home.
Ik heb ze om uitleg gevraagd waarom ze het hebben laten verjaren ... ook overweeg ik direct contact op te nemen met de telecom provider, al is het om alleen te controleren of Mobiclaim inderdaad het dossier daar heeft neergelegd!

• Dionysiou
r3m8o1 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:35:
Ik kreeg gisteren (2021-04-20) ook dit bericht van Mobiclaim:

[...]

Ik heb daarop gereageerd wat er mis is gegaan: zoals ik de wet begrijp geldt verjaring vanaf het moment dat de vordering bekend is gemaakt, daarbij schuift de termijn telkens op wanneer je een nieuwe herinnering stuurt (tot max. 20 jaar?)

Welnu had ik mijn claim op 2020-07-27 aangemeld bij Mobiclaim.
Ik heb ze op 2021-01-11 gecontacteerd naar de status van de claim waarop ze antwoorden:

[...]

Ik heb ze om uitleg gevraagd waarom ze het hebben laten verjaren ... ook overweeg ik direct contact op te nemen met de telecom provider, al is het om alleen te controleren of Mobiclaim inderdaad het dossier daar heeft neergelegd!
@mobiclaim Graag even uitleg?

Waarschijnlijk zal het heel moeilijk tot onmogelijk zijn om te controleren of jouw claim daadwerkelijk bij de provider is neegelegd.
1. Mobiclaim is alles behalve transparant;
2. Het zal lastig om als 'eenzame consument' de juiste afdeling/ contactpersoon bij de provider te kunnen benaderen. En als dat al lukt, zullen ze vast niks met je mogen delen.

[Voor 17% gewijzigd door Dionysiou op 24-04-2021 18:50]

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:27

LankHoar

Langharig tuig

Ik heb dit ooit bij contel.nl neergelegd, welke ook al zulke brakke communicatiepraktijken er op nahoud (hun website lijkt al jaren niet meer up-to-date bijvoorbeeld). Zo nu en dan kreeg ik een mail van hun om een stap te nemen, maar dat is inmiddels ook al meerdere jaren geleden.

Is het nog mogelijk om hier wat aan te doen? Het gaat bij mij om 3 abonnementen, van zowel mijn vrouw als ik, dus op zich de moeite waard.

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• Sjors81
Aangezien ik weinig vertrouwen heb in mobiclaim ben ik even verder gaan zoeken. Ik kwam https://gratismobielclaim.nl/ tegen. Wat ik er van heb gevonden is dat de achterliggende partij oa ook de mensen van de toeslagenaffaire bijstaat.
Volgens mij is de afwikkeling van de claim ook een stuk transparanter dan die van mobiclaim en is de commissie 15% ipv 30% bij mobiclai. Wellicht interessant voor de mensen die nog een partij zoeken.

• Dionysiou
Sjors81 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 15:50:
Aangezien ik weinig vertrouwen heb in mobiclaim ben ik even verder gaan zoeken. Ik kwam https://gratismobielclaim.nl/ tegen. Wat ik er van heb gevonden is dat de achterliggende partij oa ook de mensen van de toeslagenaffaire bijstaat.
Volgens mij is de afwikkeling van de claim ook een stuk transparanter dan die van mobiclaim en is de commissie 15% ipv 30% bij mobiclai. Wellicht interessant voor de mensen die nog een partij zoeken.
Bedankt voor de tip. Ik ga mijn claims ook hier aanmelden. En dan zie ik wel.
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee